-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

Latest News from Emrooz for 07/25/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخی اخبار منتشر شده درباره واگذاری زمین‌های کشاورزی به قطری‌ها فاقد صحت منبع است، اما در مجموع وزارت امورخارجه از سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در چارچوب قوانین حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا، رامین مهمانپرست درباره اخبار منتشره مبنی بر دستور «محمد مرسی» رییس جمهور مصر درمورد صادر نکردن روادید برای اتباع ایرانی و عراقی ضمن رد این ادعا گفت: اخباری که در این زمینه منتشر می‌شود، فاقد اعتبار لازم است و به نظر می‌رسد برخی جریانات رسانه‌ای به آن دامن می‌زنند.

مهمانپرست با بیان اینکه برخی جریانات بدنبال دور نگاه داشتن مسلمانان از یکدیگر هستند، افزود: فعالیت برخی رسانه‌های عربی و غربی در جهت دور نگاه داشتن دو ملت ایران و مصر از یکدیگر است.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا دعوت نامه آقای مرسی جهت شرکت در اجلاس سران جنبش غیرمتعهد‌ها برای وی ارسال شده است یا نه؟ اظهار داشت: هنوز فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران این دعوت نامه را به مصر نبرده ولی هر وقت فردی که قرار است این دعوت نامه را ببرد، قطعی شد، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گوی تلفنی، موضوع دعوت از آقای مرسی را مطرح کرده و قرار است فرستاده وی دعوت نامه کتبی را به مصر ببرد.
رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا رییس جمهوری مصر در اجلاس سران جنبش غیرمتعهد‌ها در تهران شرکت خواهد کرد یا نه؟ گفت: انشاء الله بعد از این باید منتظر بمانیم تا شاهد حضور سران تمامی اعضای جنبش عدم تعهد و آقای مُرسی در تهران باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: کشور مصر در حال حاضر ریاست جنبش غیر متعهد را در اختیار دارد و امیدواریم آقای مرسی برای انتقال ریاست به ایران بیاید تا اقدامات لازم در این راستا انجام شود.

مهمانپرست در پاسخ به سوالی درباره وظایف و مسولیت‌های وزارت امور خارجه برای برگزاری نشست سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: این نشست شامل سه بخش نشست کار‌شناسان ارشد، وزرای امور خارجه و نشست سران است.

وی افزود: قرار است نشست کار‌شناسان ارشد در روزهای ۵ و ۶ شهریور ماه، نشست وزرای امور خارجه ۷ و ۸ شهریورماه و نشست سران نیز در روزهای ۹ و ۱۰ شهریور ماه برگزار شود.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه اظهارداشت: وزارت امور خارجه مسوولیت تهیه محتوا و دستور کار مذاکرات، به همراه بحث‌های مطرح شده از قبل را با هماهنگی سایر دستگاه‌ها به عهده دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: وزارت امور خارجه مسوولیت بخش کار‌شناسان ارشد و وزرای امور خارجه و همچنین آماده کردن دستور کار اجلاس سران را به عهده دارد.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: اولویت اصلی وزارت امور خارجه در حال حاضر برگزاری مناسب این اجلاس است و خود را متعهد به برگزاری هرچه بهتر آن می‌دانیم.

«رامین مهمانپرست» در ادامه نشست هفتگی خود با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگاری در باره اجاره زمین‌های کشاورزی اطراف کرمان به دولت قطر گفت: وزارت امور خارجه از طرح‌های مختلف در ورود سرمایه خارجی در بخش کشاورزی در چارچوب مورد نظر مسئولان کشور حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه اجاره زمین‌های کشاورزی یکی از روش‌های سرمایه گذاری است، تصریح کرد مطلب اخیر درباره قطر به لحاظ منبع فاقد صحت است و چنین موضوعی درست نیست.

مهمانپرست همچنین در پاسخ به سوال دیگری در باره جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور برای بخش‌های پایین دستی نفت افزود: جذب سرمایه و سرمایه گذاران ایرانی از اولویت‌های دستگاه سیاست خارجی است.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایرانیان می‌توانند به ارتقا وضعیت کشور کمک کنند، ابراز امیدواری کرد ایرانیان عزیز در سال تولید ملی نقش پررنگ تری در پروژه‌های مختلف کشور ایفا کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره گفت‌و‌گو با کشور کویت برای بهره برداری از میدان نفتی آرش اظهار داشت: این موضوع در چارچوب سیاسی خود دنبال می‌شود و امیدواریم توافقات لازم در این باره صورت گیرد.

خبرنگاری در ادامه این نشست خبری از سخنگوی وزارت امور خارجه درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در قره باغ پرسید و موضع جمهوری اسلامی ایران را در این باره جویا شد.

مهمانپرست در پاسخ با بیان اینکه این موضوع نیاز به یک توضیح دارد، گفت: قره باغ دچار بحران است و تا زمانی که منطقه بحرانی باشد و گفت‌و‌گوهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان به نتیجه نرسد، فکر نمی‌کنیم برگزاری این انتخابات نتیجه قابل قبولی داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره بازگرداندن اتباع ایرانی از سوریه و حفاظت از آن‌ها اظهار داشت: تدابیر لازم برای این موضوع صورت گرفت و به کسانی که در کشور سوریه مامور هستند، توصیه‌های ایمنی لازم گفته شد.

مهمانپرست با یادآوری ممنوعیت سفر زمینی زائران ایرانی به سوریه در مناطقی که تروریست‌های مسلح حضور دارند، افزود: سفر هوایی نیز به سوریه محدود شده است و سفر زمینی به سوریه غیر رویه قانونی است و زائران ایرانی باید به توصیه‌های سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه توجه داشته باشند.

وی اوضاع دمشق را آرام‌تر از گذشته توصیف کرد و گفت: کنترل مقامات سوری در حال حاضر به سطح قابل قبولی رسیده است و ارتش و مردم، توانایی کافی برای برقراری امنیت را دارند.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه با بیان اینکه همه باید کمک کنند تا امنیت در سوریه برقرار شود، تصریح کرد: ناامنی در سوریه، ناامنی در تمام منطقه را بدنبال خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره طرح پیشنهادی قطر درباره سوریه و اینکه اعلام شده این طرح ابقای بشار اسد را در سوریه دنبال می‌کند، اظهار داشت: طرح آقای عنان را تنها طرح موجود می‌دانیم که می‌تواند به ایجاد آرامش در سوریه کمک کند و جمهوری اسلامی ایران نیز از آن طرح حمایت می‌کند.
مهمانپرست افزود: سایر طرح‌ها و پیشنهادات درباره سوریه نمی‌تواند دارای اولویت باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره سفر هیات عالی رتبه اقتصادی از سوریه به تهران گفت: همکاری‌های دو کشور چارچوب خود را دارد و این تلاش‌ها طبق برنامه در حال انجام است.

مهمانپرست در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از سران کشور‌ها قرار است در این اجلاس شرکت کنند، اظهار داشت: حدس می‌زنیم به دلیل اهمیت و موضوعات مهمی که در سطح بین المللی وجود دارد، تعداد قابل توجهی از سران در این اجلاس شرکت کنند.

وی افزود: باید تا روزهای نزدیک به برگزاری این اجلاس صبر کنیم تا تعداد سران شرکت کننده در این اجلاس به اطلاع ما برسد.


 


امروز: آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر سه شنبه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، آرمانگرایی همراه با واقع بینی را رمز حرکت پیشرو ملت و نظام اسلامی در ۳۲ سال اخیر برشمردند و با تأکید بر توانایی‌ها و ظرفیتهای تعیین کننده ملت ونظام اسلامی، به تشریح ضرورت‌ها و باید‌ها و نبایدهای مقابله با چالش‌های پیچیده دشمن پرداختند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام رهبری , آیت الله خامنه‌ای فهم دقیق ترکیب بسیار حساس و ظریف آرمانخواهی توام با واقع بینی را ضروری دانستند و افزودند: ترکیب آرمانگرایی با واقعیات، در واقع حرکت مجاهدانه در چارچوب تدبیر است که لازمه آن، آگاهی عموم مردم، دست اندرکاران و همدلی و همراهی در همه عرصه‌ها است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به چالش‌های نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب از جمله ترور‌ها، شورشهای قومی، جنگ تحمیلی ۸ ساله، تحریم‌های پی در پی، قضایای تیر سال ۷۸ و ماجراهای سال ۸۸، خاطرنشان کردند: ظرفیت و توانایی‌های عظیم ملت ایران موجب شد که نظام اسلامی از همه این چالش‌ها با موفقیت عبور کند و در هر دوره نسبت به دوره قبل توانمند‌تر و قوی‌تر شود.
آیت الله خامنه‌ای شرط عبور موفقیت آمیز از پیچ‌های تند و گردنه‌های سخت در مسیر حرکت رو به جلو نظام اسلامی را حفظ ترکیب آرمانگرایی با واقع بینی و نگاه صحیح به توانایی‌ها و ظرفیت‌های کشور و ملت دانستند.

رهبرانقلاب با رد سخنان برخی افراد که می‌گویند آرمان گرایی با واقع بینی نمی‌سازد خاطرنشان کردند: بسیاری از آرمانهای انقلاب جزو مطالبات مردم است و به همین علت از واقعیات مسلم و عینی جامعه محسوب می‌شود.

ایشان، عزت ملی، زندگی ایمان مدار، مشارکت در مدیریت کشور، پیشرفت همه جانبه، استقلال اقتصادی - سیاسی و برخورداری از آبروی بین المللی را از مطالبات واقعی مردم برشمردند و افزودند: این خواسته‌های ملت دقیقاً در جهت آرمانهای انقلاب است و نشان می‌دهد که آرمانگرایی با واقع بینی منافاتی ندارد.

آیت الله خامنه‌ای آرمانگرایی بدون توجه به واقعیات و بدون بکارگیری ساز و کارهای منطقی و معقول را خیال‌پردازی دانستند و افزودند: برای اینکه آرمان‌ها در حد شعار باقی نماند باید مسئولان و مردم آن‌ها را بصورت منطقی و متین پیگیری کنند.

رهبر انقلاب نادیده گرفتن واقعیات جامعه را باعث اشتباه در قضاوت و خطا در انتخاب مسیر برشمردند و افزودند: باید براساس واقعیات، حرکات خود را تنظیم کنیم که در این مسیر، مراقبت از لغزش‌ها و لغزشگاه‌ها بسیار مهم است.
رهبر انقلاب در تشریح برخی لغزشگاه‌ها به مسئله‌ای تحت عنوان «واقعیت پنداری» پرداختند.

ایشان افزودند: دشمنان انقلاب و اسلام سعی می‌کنند با واقعیت سازی و واقعیت نمایی، مسئولان و مردم را دچار خطا در محاسبات کنند.

آیت الله خامنه‌ای در همین زمینه به تلاش دشمن برای کوچک نشان دادن توان ملت ایران و بزرگنمایی توان جبهه استکبار اشاره کردند و گفتند: اگر اسیر این واقعیت نمایی شویم و در محاسبه توان خود و یا دشمن خطا کنیم راه را اشتباه خواهیم رفت.

ایشان دلبستگی به دنیا و ضعفهای نفسانی را از دیگر لغزشگاههایی دانستند که در هنگام محاسبه واقعیات و انتخاب مسیر، ایجاد خطا می‌کند.

آیت الله خامنه‌ای، تصور دستیابی به آرمان‌ها بدون دادن هزینه را لغزشگاهی دیگر برشمردند و افزودند تکیه بر بخشی از واقعیات و ندیدن همه مسائل واقعی در کنار یکدیگر، لغزشگاه دیگری است که باید مراقب آن بود.

آیت الله خامنه‌ای، ملاحظه همه واقعیات کشور در کنار یکدیگر را، باعث امیدواری فراوان برشمردند و افزودند: این واقعیات نشان می‌دهد که اگر چه راه ملت ایران بسوی آرمان‌ها، ‌دارای چالش است اما بن بستی در این راه وجود ندارد.

ایشان به تلاش دشمنان انقلاب برای بن بست نشان دادن راه ملت ایران اشاره کردند و افزودند: آن‌ها به صراحت می‌گویند باید با تشدید فشار‌ها و تحریم‌ها، مسئولان ایران را وادار کرد که در محاسبات خود تجدید نظر کنند اما ملاحظه واقعیات باعث می‌شود که ما نه تنها در محاسبات خود تجدید نظر نکنیم بلکه با اطمینان بیشتر به راه مورد نظر ملت ادامه دهیم.

رهبر انقلاب در تشریح تعدادی از واقعیات موجود افزودند: مقابله چند دولت مستکبر با جمهوری اسلامی و فشارهای روزافزون وپیچیده آن‌ها واقعیتی است که نباید نادیده گرفته شود.

ایشان گفتند این ‌ چند دولت مستکبر که دارای تواناییهای سیاسی و اقتصادی و رسانه‌ای هستند با دستگاه رسانه‌ای و تبلیغاتی انصافاً قوی خود، سعی می‌کنند که خود را جامعه بین المللی جا بزنند اما این واقعیت ندارد.

رهبر انقلاب افزودند: البته این چند دولت زورگو، سیاه لشگر هم دارند اما اگر دست حمایت امریکا از این سیاه لشکر‌ها برداشته شود آن‌ها صفر هستند و در محاسبات جهانی اصولاً به حساب نمی‌آیند.

ایشان افزودند: واقعیت دیگر این است که دشمنی این چند دولت مستکبر با نظام اسلامی به اصل نظام برمی گردد اما آن‌ها تلاش می‌کنند که علت مقابله با ملت ایران را، مسئله هسته‌ای و دفاع از حقوق بشر جلوه دهند.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: البته با پرونده بسیار سیاه امریکا، صهیونیزم، انگلیس و دیگر مستکبران در زمینه حقوق بشر، هیچکس این دروغهای آن‌ها را باور نمی‌کند.

آیت الله خامنه‌ای افزودند: واقعیت این است که انقلاب اسلامی ملت ایران، این کشور مهم را از چنگ مستکبران درآورده است و موجب انگیزه و بیداری رو به گسترش در جهان اسلام شده است و به همین علت آن‌ها سعی می‌کنند با ضربه زدن به جمهوری اسلامی، به دیگران درس عبرت بدهند تا بدنبال چنین الگویی نروند.

رهبر انقلاب اسلامی جدید نبودن چالش‌های کنونی پیش روی نظام اسلامی را یکی دیگر از واقعیات موجود دانستند و افزودند: در برهه‌ای، کشتی‌های ایران در خلیج فارس هدف حمله قرار می‌گرفت و یا پایانه‌های نفتی و مراکز صنعتی در زیر چ‌تر بمباران دشمن بود اما امروز بدخواهان نظام اسلامی جرأت نزدیک شدن به ایران را ندارند.

پیشرفت مستمر نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون بویژه دانش‌های پیچیده و انحصاری در شرایط تحریم و تهدید، دیگر واقعیتی بود که آیت الله خامنه‌ای به آن اشاره کردند.

ایشان افزایش توانمندی و اعتماد به نفس نظام اسلامی در مقابله با تهدید‌ها را یکی دیگر از واقعیات برشمردند و تأکید کردند: واقعیت دیگر این است که جبهه مقابل نظام اسلامی به رهبری امریکا و صهیونیزم در مقایسه با گذشته به مراتب ضعیف‌تر شده است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: افزایش تهدید پذیری رژیم صهیونیستی بعد از حوادث و انقلابهای منطقه، شکست‌های رژیم صهیونیستی در جنگ‌های ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روزه غزه، سرنوشت امریکا در عراق، مشکلات فزاینده و تمام نشدنی امریکا در افغانستان، و شکست امریکا در سیاستهای خاورمیانه‌ای خود، نمونه‌های عینی از ضعف روز افزون جبهه مقابل است.

آیت الله خامنه‌ای، وجود بحران در کشورهای غربی مخالف نظام اسلامی را از دیگر واقعیات دانستند و افزودند: خطر جدی بحران اقتصادی در اتحادیه اروپا و منطقه یورو، بی‌ثباتی در چندین کشور اروپایی و سقوط چند دولت اروپایی، کسری بودجه بالا در امریکا و شکل گیری جنبش نود و نه درصدی، حوادث مهمی هستند که نباید از آن‌ها غافل شد.

ایشان تأکید کردند: مشکلات اقتصادی کشورهای غربی با مشکلات اقتصادی کشور ما تفاوت اساسی دارد زیرا مشکلات ما همانند مشکلات گروه کوهنوردی است که در حال حرکت به سمت قله، دچار مشکلاتی می‌شود اما حرکتش همچنان ادامه دارد در حالیکه مشکلات اقتصادی غرب همانند اتوبوسی است که در زیر بهمن مانده است.

آیت الله خامنه‌ای تحولات شمال افریقا و منطقه رااز دیگر واقعیات برشمردند و خاطرنشان کردند: توانایی‌های افزایش یافته نظام اسلامی از جمله واقعیات بسیار مهم است.

ایشان با اشاره به منابع بسیار غنی نفت، گاز و معدنی کشور افزودند: نیروی انسانی و جمعیت ۷۵ میلیونی بویژه جمعیت جوان، پرنشاط و تحصیل کرده یکی از واقعیات و نقاط قوت اساسی کشور است که از عوامل مهم پیشرفت نیز به شمار می‌رود.
رهبر انقلاب اسلامی در همین زمینه به موضوع سیاست کنترل جمعیت اشاره کردند و ضمن تأکید بر لزوم بازنگری در این سیاست خاطرنشان کردند: در اوائل دهه هفتاد اجرای این سیاست بنابر مصالحی، صحیح بود اما ادامه آن در سالهای بعد خطا بود.

آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: بررسی‌های علمی و کار‌شناسی نشان می‌دهد که اگر سیاست کنترل جمعیت ادامه پیدا کند، به تدریج دچار پیری و در ‌‌نهایت کاهش جمعیت خواهیم شد، بنابراین مسئولان باید با جدیت در سیاست کنترل جمعیت تجدید نظر کنند و صاحبان رسانه و تریبون از جمله روحانیون در جهت فرهنگ سازی این موضوع اقدام کنند.

گستاختر شدن دشمن در صورت انعطاف و عقب نشینی ایران با هر توجیه و بهانه‌ای، از دیگر واقعیاتی بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره و نمونه‌هایی برای آن ذکر کردند.

آیت الله خامنه‌ای افزودند: در آن دوره‌ای که ادبیات مسئولان ما آمیخته به تملق گویی از غرب و امریکا شد، فردی که مجسمه شرارت بود، به خود اجازه داد که جمهوری اسلامی ایران را محور شرارت معرفی کند.

ایشان همچنین با اشاره به دوره‌ای که برخی عقب نشینی‌ها در موضوع هسته‌ای انجام شد خاطر نشان کردند در آن دوره بواسطه همراهی با غربی‌ها و عقب نشینی‌هایی که انجام گرفت، آن‌ها آنقدر جلو آمدند که من مجبور شدم شخصاً وارد میدان شوم.
رهبر انقلاب افزودند: غربی‌ها در آن دوره آنقدر گستاخ شدند که حتی هنگامی که مسئولان ما به سه سانتریفیوژ قانع شده بودند، آن‌ها مخالفت کردند اما امروز ۱۱ هزار سانتریفیوژ در کشور فعال است.

آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند اگر آن عقب نشینی‌ها ادامه پیدا می‌کرد قطعا امروز از پیشرفتهای هسته‌ای و نشاط و ابتکار علمی در کشور خبری نبود.

ایشان کُند و ناکارآمد شدن حربه تحریم در صورت مقاومت مدبرانه در مقابل آن را یکی دیگر از واقعیات دانستند و افزودند: فشارهای اقتصادی کنونی بر ضد نظام اسلامی، همچون گذرگاه و برهه‌ای است که کشور از آن عبور خواهد کرد زیرا ادامه طولانی مدت آن به نفع کشورهای غربی نیست.

رهبر انقلاب اسلامی، آمریکا و رژیم صهیونیستی را تنها نفع برندگان از فشار بر جمهوری اسلامی خواندند و تأکید کردند: بقیه کشورهایی که وارد ماجرا شده‌اند، با زور فشار و یا رودربایستی بوده است و این شرایط ادامه پیدا نخواهد کرد.
آیت الله خامنه‌ای استثنا شدن ۲۰ کشور از تحریم نفتی ایران و تلاش برخی کشورهای غربی برای دور زدن تحریم‌ها را از نشانه‌های امکان پذیر نبودن ادامه شرایط کنونی بر شمردند و خاطر نشان کردند: همه این واقعیات نشان می‌دهد که باید با توکل بر خدا، افزایش خطرپذیری، استفاده از تدبیر و درایت، راه مقاومت را ادامه داد.

ایشان استفاده هوشمندانه و مدبرانه از ظرفیت‌ها و توانایی‌ها در مقابل چالش‌ها را معنای واقعی شرایط بدر و خیبر دانستند و افزودند: باید به مسائل کشور با این دید و با ترکیبی از آرمان‌ها و واقعیت‌های تشویق کننده نگریسته شود.
رهبر انقلاب اسلامی اقتصاد را موضوع بسیار مهم برای کشور و حرکت رو به جلوی آن دانستند و تأکید کردند: هدف دشمن از فشارهای اقتصادی در شرایط کنونی، لطمه زدن به «رشد و رفاه ملی» و ایجاد مشکل برای مردم بمنظور دلسرد و جدا کردن آنان از نظام اسلامی است.

آیت الله خامنه‌ای افزودند: از چند سال قبل مشخص بود که طراحی دشمن بر اقتصاد کشور متمرکز شده است و بر همین اساس شعارهای سال‌های اخیر همچون اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف - ‌کار مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به عنوان حلقه‌هایی برای ایجاد یک منظومه اقتصادی مطرح شد تا حرکت عمومی کشور در عرصه اقتصادی ساماندهی شود.

ایشان راه مقابله با فشارهای اقتصادی را اجرای اقتصاد مقاومتی دانستند و در تبیین الزامات اقتصاد مقاومتی افزودند: مردمی کردن اقتصاد با اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ و توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات، و حرکت براساس برنامه و پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین و سیاست‌ها از ارکان اقتصاد مقاومتی بشمار می‌روند.

رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مدیریت مصرف تأکید کردند: امروز تعادل در مصرف یک حرکت جهادی است و همه دستگاههای دولتی و غیردولتی و همچنین آحاد مردم باید موضوع پرهیز از اسراف و استفاده از تولیدات داخلی را جدی بگیرند.
آیت الله خامنه‌ای در این دیدار که در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان برگزار شد مغتنم شمردن روز‌ها و شبهای این ماه پربرکت را به مسئولان و مردم توصیه کردند.

رهبر انقلاب در پایان سخنانشان، مسئله وحدت و همبستگی را بسیار مهم خواندند و خطاب به مسئولان گفتند: ملت خوشبختانه متحد است و شما باید با پرهیز از اختلافات بی‌فایده و رسانه‌ای کردن این اختلاف از اتحاد ملت صیانت کنید.

ایشان تأکید کردند: متهم کردن متقابل سه قوه بسیار مضر است و مسئولان هم بدانند که این کار‌ها در بین مردم برای آنان هیچگونه آبرو و وجهه‌ای ایجاد نمی‌کند.

آیت الله خامنه‌ای افزودند: واقعیت این است که مشکلات وجود دارد اما نباید آن‌ها را گردن این و آن انداخت بلکه باید با وحدت و تدبیر آن‌ها را حل کرد و این کار، حتماً شدنی و امکان پذیر است.

در ابتدای این دیدار، احمدی نژاد بر تعهد دولت به ارزش‌ها، اصول و حقوق اساسی ملت نظیر توحید، عدالت، آزادی، کرامت مردم، پاک‌دستی، خدمت‌گزاری و پیشرفت کشور تأکید و گزارشی از عملکرد هفت‌ساله دولت را در عرصه‌های مختلف بیان کرد.

آقای احمدی‌نژاد با اشاره به قرار گرفتن ماهواره ایرانی در مدار و پیوستن کشورمان به باشگاه فضایی، تولید و تأمین سوخت رآکتورهای داخلی، فعالیت ۱۱ هزار دستگاه سانتریفیوژ در مجتمع‌های غنی‌سازی و ساخت ۲۰ رادیو دارو، از سرعت چند برابری رشد علمی کشورمان در مقایسه با رشد علمی جهان خبر داد و افزود: تقویت روحیه امید و خودباوری به‌ویژه در میان جوانان در صدر جهت‌گیری‌های دولت است.

احمدی نژاد با بیان برخی آمار‌ها و ارقام در طول هفت سال اخیر و مقایسه با گذشته، به هشت برابر شدن تولیدات علمی بخش پزشکی، افزایش چهار برابری سهم کشور در تولیدات علمی منطقه و رشد بیش از چهار برابری مقالات علمی نمایه شده در مجلات معتبر بین‌المللی در حوزه وزارت علوم اشاره کرد و افزود: سهم ایران در تولید علم جهان از یک‌دهم درصد در سال ۵۷ به سه‌دهم درصد در سال ۸۴ و ۱. ۲ درصد در سال ۹۰ رسیده است که ۱۲ برابر افزایش را در طول هفت سال گذشته نشان می‌دهد.

آقای احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت‌های کشور در حوزه صنعت اشاره کرد و با یادآوری افزایش ظرفیت تولید در بخش‌های مختلف گفت: ایران در بخش تولید خودرو در رتبه سیزدهم، در تولید فولاد در رتبه هفدهم و در تولید مس در رتبه دهم جهان قرار دارد.

احمدی نژاد با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز از ۲۱ هزار میلیارد تومان در سال ۸۴ به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۰ رسیده است، افزود: با بهره‌برداری از تمام فازهای پارس جنوبی، مشکل برداشت از مخازن مشترک نیز رفع می‌شود.

رئیس‌جمهور افزود: علاوه بر سرمایه‌گذاری ۳۳۵ هزار میلیارد تومانی در حوزه راه و شهرسازی، در هفت سال اخیر، شش میلیون و ۷۱۹ هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

وی از افزایش تولیدات کشاورزی به ۱۱۰ میلیون تن در سال ۹۰ خبر داد و با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی نیز از ۲. ۲۷ میلیون تن در سال ۸۴ به ۵. ۵۱ میلیون تن در سال گذشته رسید، به پیشرفت‌ها در بخش آبیاری تحت فشار، ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی و تحقیقات اشاره کرد.

آقای احمدی‌نژاد همچنین با تأکید بر افزایش توجه دولت به بخش فرهنگ، به افزایش ۹. ۳ برابری بودجه عمومی فرهنگ و ۲۷. ۶ برابری بودجه حوزه دین اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۷ اثر تاریخی تا پایان سال ۹۰ به ثبت جهانی رسید و رتبه ایران از ۳۲ به ۱۴ ارتقا یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، کاهش ضریب جینی از چهارصد و بیست و سه هزارم در سال ۸۴ به سی و هشت صدم در سال ۹۰ و متوسط رشد اقتصادی شش درصد در هر سال را مورد اشاره قرار داد و در مورد واگذاری شرکت‌های دولتی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی نیز گفت: تا سال ۸۴ سه هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شده بود که این میزان تا پایان سال ۹۰ به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان رسید.

احمدی نژاد همچنین از صرفه‌جویی ۳۲ میلیارد دلاری مصرف انرژی بر اثر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و طرح‌های دولت را در زمینه اصلاح درآمدهای مالیاتی، اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده، سرمایه‌گذاری خارجی، اصلاح نظام توزیع، کاهش وابستگی بودجه به نفت برشمرد.

وی به طرح ویژه دولت برای تکمیل ۹۰۵ طرح بزرگ کشور تا پایان فعالیت دولت دهم اشاره و خاطرنشان کرد که طرح‌های نیروگاهی، شبکه ریلی، ۹ پالایشگاه و ساخت ورزشگاه‌ها، جزو این طرح‌هاست که تکمیل آن‌ها نیازمند ۱۶۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

آقای احمدی‌نژاد هدف از بیان این پیشرفت‌ها و مقایسه آن‌ها با ادوار گذشته را نادیده گرفتن خدمات پیشین و یا ادعای نبود ضعف و اشکال ندانست و افزود: تشریح پیشرفت‌ها با انگیزه تأکید مجدد بر توانایی‌های ملت و یادآوری این نکته است که می‌توان با حفظ اصول و آرمان‌ها، تکیه بر قدرت مردم و توکل به خداوند، با سرعت مضاعف حرکت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طراحی دشمن در تجمیع توان و تجربه خود به‌منظور وارد کردن فشارهای سنگین برای مختل کردن بازار نفت و مبادلات خارجی ایران و ایجاد جنگ روانی گسترده در این بخش‌ها اشاره و از تشکیل جلساتی در سه سطح نمایندگان بین قوا، ستاد دستگاه‌های عملیاتی و ستاد تدابیر ویژه اقتصادی برای خنثی کردن توطئه‌ها خبر داد.

احمدی نژاد همچنین با یادآوری برنامه استکبار برای منحرف کردن مسیر حرکت انقلاب‌های مردمی گفت: جبهه استکبار در مسیر بن‌بست حرکت می‌کند و ملت‌ها با جوشش و حرکت، این مسیر را تغییر خواهند داد.


 


امروز: سید مصطفی تاجزاده در آخرین اظهارنظر خود پیرامون مسایل روز کشور به پرونده فساد مالی باهنر، رحیمی و لاریجانی ها پرداخته و از برخوردهای پلیس در مبارزه با بدحجابی و تعطیلی رستورانها انتقاد کرده است.

به گزارش نوروز، این زندانی سیاسی که وضعیت اسفناک کنونی کشور را حاصل یک دست شدن حکومت می داند با اشاره به اظهارات باهنر و لاریجانی علیه اصلاحطلبان خواهان رسیدگی به نقش باهنر در پرونده اختلاس بیمه و همچنین روشن شدن ابعاد پرونده زمین خواری لاریجانی شده است.

عضو ارشد جبهه مشارکت همچنین اقدام نیروی انتظامی در تعطیلی 87 رستوران از میان 100 رستوران مورد بازدید را اقدامی بی سابقه خوانده که باید در گینس به عنوان یک رکورد جهانی ثبت شود!

متن کامل نوشته مصطفی تاجزاده که در اختیار نوروز قرار گرفته است در پی می آید:

در زندان از خط و نشان کشیدن آقای باهنر علیه اصلاح طلبان مطلع شدم. آن هم در حالی که باوجود درآمد افسانه ای ششصد میلیارد دلاری کشور از فروش نفت درهفت سال گذشته، شاهد وضع اسفناک کنونی اقتصادی هستیم و نتیجه یک دست شدن حکومت، دو نرخه شدن قیمت مرغ و سه نرخه شدن دلار و رشد فساد در سه قوه بوده است. در این شرایط آقای باهنر به جای ارائه توضیح درباره رابطه خودش و آقای رحیمی در پرونده سوء استفاده بزرگ در بیمه برای شرکت اصلاح طلبان در انتخابات شرط تعیین می کند.

سربسته بگویم اگر آقای خاتمی اجازه رسیدگی قضائی متهمان پرونده کارناوال عاشورا در سال 1376 را می داد یا دست کم نتیجه تحقیقات وزارت اطلاعات را در این زمینه منتشر می کرد، اکنون بیش از پانزده سال از بازنشستگی سیاسی آقای باهنر می گذشت. در مورد اظهارات آقای علی لاریجانی علیه اصلاح طلبان نیز فعلاً صبر می کنم تا تکلیف پرونده جو- گندمی برادر بزرگترش مشخص شود. چون در مورد ایشان حرف های شنیدنی دارم که امیدوارم انتشار علنی آن ها را ضروری ندانم. ضمناً از پیشنهاد انقلابی رئیس نیروی انتظامی مبنی بر ممنوع التصویر کردن مرغ در تلویزیون، کاملاً حمایت می کنم زیرا افزون بر برانگیختن مردم فقیر به انجام اقدام های نابهنجار سیاسی، خروس ها را نیز تحریک می کند!

یادآور می شوم که مجموع مصاحبه ها و سخنرانی های رؤسای پلیس نزدیک به 200 کشور عضو سازمان ملل متحد، کمتر از مصاحبه ها و سخنرانی های رئیس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در سال های اخیر بوده است!

پیشنهاد یکی دیگر از مقامات پلیس را نیز مبنی بر گرفتن عکس از بدحجاب ها توسط مردم و ارسال به نیروی انتظامی (و نه به قوه قضائیه البته فقط برای حفظ ظاهر) اقدامی کاملاً قانونی، اخلاقی، عاقلانه و در جهت جلب مشارکت مردمی ارزیابی می کنم که همبستگی و وحدت ملی را تقویت می کند! بستن و تعطیلی 87 رستوران از 100 رستوران مورد بازدید مأموران نیروی انتظامی در یک شب را هم اقدامی انقلابی و بی سابقه می دانم که باید در گینس به عنوان یک رکورد جهانی ثبت شود!


 


امروز: رييس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با اشاره به حضور كارشناسان شوراي نگهبان، وزارت كشور و مجمع تشخيص مصلحت نظام در كميسيون براي بررسي‌هاي اوليه جهت اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري گفت: در جلسه امروز استارت اصلاح و بازنگري در قانون انتخابات رياست‌جمهوري زده شد.

به گزارش ایسنا، امير خجسته گفت: امروز كميسيون شوراها با دعوت از كارشناسان مختلف بخشي از قانون انتخابات رياست‌جمهوري را بررسي و مورد بازنگري قرار داد و نظرات كارشناسان را استماع نمود.

وي در ادامه اظهار كرد: در تلاشيم تا هماهنگي بين دستگاه‌ها براي بازنگري قانون انتخابات رياست‌جمهوري انجام دهيم و در همين راستا نامه‌نگاري‌هايي با دولت انجام شده تا لايحه اصلاح قانون انتخابات را به مجلس ارائه كند.

خجسته افزود: مطمئنا اگر دولت لايحه‌اي را به مجلس ارائه ندهد طرح اصلاح قانون انتخابات رياست‌جمهوري را تهيه و در مجلس بررسي خواهيم كرد.

رييس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس در مورد تغييرات احتمالي در قانون انتخابات رياست‌جمهوري گفت: بيشتر تغييرات در خصوص شرايط ورود كانديداها به صحنه انتخابات همچون ميزان تحصيلات و محدوده سني آنها است.


 


امروز: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به نمایندگان این اطمینان را داد که قیمت مرغ را به زیر قیمت 5 هزارتومان برگرداند.

به گزارش فارس، محمد علیپور نماینده ماکو و سخنگو کمیسیون اقتضادی مجلس با اشاره به جلسه صبح امروز این کمیسیون، اظهار داشت: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در صبح امروز میزبان آقای غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل بانکهای مختلف بودند و حول محور گرانی‌‌ها و ضرورت حمایت بانک‌ها از بخش تولید جهت تامین سرمایه در گردش به تبادل نظر پرداختند.

وی افزود: کمیته‌ ویژه‌ای برای مسائل اقتصادی با شرکت اعضای کمیسیون‌های صنایع، اقتصادی و کشاورزی مجلس و همچنین بخش‌های اقتصادی دولت با حضور بخش خصوصی تشکیل شد تا با همکاری هم مسائل حاد اقتصادی کشور را بررسی و راه‌کار‌های کارشناسی شده جهت مقابله با مشکلان پیش آمده ارائه دهند.

سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس کمیته ویژه برای مسائل اقتصادی در نزدیک کردن نقطه نظرات مجلسی‌ها و دولتی‌ها به هم و هماهنگی بین آن‌ها را دارای تاثیر دانست و گفت: حمایت از بخش تولید باید در دستور کار این کمیته باشد.

علیپور به توضیحات وزیر صنعت در مورد افزایش قیمت برخی اقلام بخصوص مرغ اشاره کرد و گفت که وزیر نقطه نظرات نمایندگان را در مورد گرانی مرغ و بقیه اقلام استماع کرد و با توجه به وارداتی که در جهت تامین نیاز‌ها انجام شده به نمایندگان این اطمینان را داد که قیمت مرغ را به زیر قیمت 5 هزارتومان برگرداند.

وی در مورد استیضاح وزیر صنعت توسط عده‌ای از نمایندگان، اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون موضوع استیضاح مطرح نبود و بنا شد اعضای کمیسیون اقتصادی با وزرای اقتصادی، کشاورزی و صنعت و معدن در جلسه غیر علنی به بررسی گرانی‌ها بپردازند.


 


امروز: سخنگوی شورای نگهبان با ذکر این مسئله که ما بر اصلاح قانون انتخابات اصرار داریم گفت: بحث اصلاح قانون انتخابات در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشخیص قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگو و عضو حقوقدان شورای نگهبان امروز سه شنبه طی سخنانی در برنامه "نگاه روز" که از رادیو ایران پخش شد اظهار داشت: قانون انتخابات قانونی است که اوایل انقلاب تدوین شده و فضای سیاسی دهه 60 که این قانون در آن مدون شد با فضای کنونی تفاوت‌های زیادی دارد.

وی افزود: قانون انتخابات قانونی است که شرایط، ظرفیتها و نحوه اجرای حداقلی را پیش بینی کرده؛ ما در شورای نگهبان معتقدیم زمانی که برای بررسی صلاحیتها در نظر گرفته شده کافی نیست و طبیعتا امکان رسیدگی به این همه داوطلب در این زمان وجود ندارد.

کدخدایی ادامه داد: در بحث تبلیغات هم به نظر می‌رسد که قانون برای تبلیغات نکردن وضع شده چرا که نبایدها در آن بیشتر از بایدهاست و به همین دلیل تخطی از قوانین زیاد است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری تفاوت چندانی در بحث اجرا ندارد اضافه کرد: نظام کنونی و قوانین موجود برای انتخابات کافی نیست.

کدخدایی گفت: رهبر انقلاب برای دور جدید مجمع دستور فرمودند تعدادی از مباحث کلان کشور از سوی مجمع مورد پیگیری قرار گیرد که نظام قانون‌گذاری و نظام انتخاباتی از این موارد بودند.

وی اظهار داشت: ظاهرا کار در مجمع تشخیص در رابطه با قانون انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی در حال پیگیری است و اگر کار در کمیسیونها به نتیجه برسد در صحن مجمع هم این موضوع مطرح خواهد شد.

کدخدایی خاطرنشان کرد: ما نسبت به تغییر قانون انتخابات اصرار داریم و چندین سال است که خواستار اصلاح قانون انتخابات هستیم.

وی گفت: هرچه زودتر قانون انتخابات اصلاح شود طبیعتا انتخابات روشن‌تری را خواهیم داشت.

کدخدایی گفت: بر اساس قانون رئیس جمهور باید از بین رجال سیاسی و مذهبی باشد؛ به نظر می‌رسد تدوین کنندگان قانون این مسئله را به عنوان یک حیطه غیرقابل تعرض محسوب کردند و در این حیطه افرادی که جزء رجال سیاسی و مذهبی هستند باید مورد تأیید قرار گیرند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ما در بحث شرایط انتخاب شوندگان و انتخاب‌کنندگان شرط سواد را نیاورده‌ایم باید برای مسائل این چنینی در قانون انتخابات چاره اندیشی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اصل 99 قانون اساسی بحث نظارت در انتخابات را مطرح کرده ولی در مورد اجرا در این اصل چیزی نیامده؛ طبیعتا قانون در مورد اجرا حکمی ندارد ولی در کل موضوع اجرا به عهده قوه مجریه است و قوای دیگر هم نباید در این امور دخالت داشته باشند.

کدخدایی با بیان اینکه اگر اجرای انتخابات را از وزارت کشور به وزارت دیگری بدهیم با اجرای انتخابات در سنوات گذشته همخوانی ندارد افزود: البته این کار منع قانونی هم ندارد و می‌شود این کار را انجام داد.

وی ادامه داد: بحثی که برخی دوستان مطرح می‌کنند برای سلب اختیار قوه مجریه نیست و بیشتر برای این است که بر عملکرد دولت در انتخابات نظارت وجود داشته باشد.

کدخدایی با ذکر این مسئله که انتخابات یک امر سیاسی است و گروه های مختلف به این فضا دامن می‌زنند اظهار داشت: هدف از انتخابات این است که نهادهای ما نهادهای سالمی باشند و نیاز جامعه را برآورده کنند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: باید برای مردم این اطمینان را ایجاد کنیم که آرایی که از صندوقها بیرون می‌اید همان چیزی است که مردم به صندوق می‌ریزند.

وی گفت: ما این روزها دارای رقابت‌های سنگین سیاسی هستیم لذا باید تحمل را در خودمان بالا ببریم و اگر رقیبمان انتخاب نشد نباید کل نظام را زیرسؤال ببرید.

وی اضافه کرد: در بحث نظارت شاید سؤال این باشد که چرا شورای نگهبان بر انتخابات نظارت می‌کنند؛ اصولا در همه نظامها نیازمند یک اطمینان و اعتمادبه مسئولین و مردم هستیم و یکی از مکانیزم‌های ایجاد اعتماد هم نظارت است و در کل اصل نظارت یک اصل عقلی است.


 


امروز: رجبعلی مزروعی که هم‌اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رئیس جمهور به حبس محکوم شد.

مشرق گزارش داده، رجبعلی مزروعی نماینده مجلس ششم که در جریانات حوادث سال 88، همراه تعدادی از اعضای خانواده خود به خارج از کشور رفته، به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس محکوم شد.


وی همچنین به جرم توهین به رئیس جمهور نیز به شش ماه حبس و 5 سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، تشکل‌ها و فعالیت‌های رسانه‌های و مطبوعاتی محکوم شد.


حکم وی توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب صادر شده است.


به گزارش مشرق، وی هم‌اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد و گفته‌ می‌شود شاخه برون مرزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را تشکیل داده است.


 


امروز: آب خوابگاه متاهلی دانشگاه شریف از مدتی قبل قطع شده و برای توزیع‌ آب جهت ساکنین خوابگاه شهرک دانشگاه از تانکر استفاده می‌شود.

به گزارش مشرق، یک دانشجوی خوابگاه متاهلین دانشگاه شریف در خصوص مشکلات پیش‌روی خوابگاه‌های متاهلین این دانشگاه گفت: قسمتی از شهرک دانشگاه صنعتی شریف مربوط به کارکنان است که مدت‌ها قبل ساخت و ساز و واگذاری زمین در آنجا انجام شده و قسمتی دیگر نیز از این شهرک به ساختن خوابگاه دانشجویان پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرک دانشگاهی شریف در منطقه ۲۲ تهران کیلومتر ۱۹ اتوبان تهران - کرج واقع شده است افزود: اختلاف بین شورایاری شهرک و دانشگاه که اعلام کرده بودند در زمان ساخت خوابگاه تعهدی مبنی بر آب شرب این مکان نخواهند داشت سبب مشکلاتی برای دانشجویان در این منطقه گردیده است.

این دانشجو با اشاره به اینکه آب شرب این منطقه مربوط به آب و فاضلاب نیست و به صورت شورایی است، افزود: ساکنینی که پایین‌تر از این شهرک در حال زندگی هستند به حفر چاه اقدام کردند که ترمیم بستر رودخانه و کمتر شدن نفوذ آب سبب کاهش آب چاه‌ها شده است.

وی کم شدن آب چاه‌ها را سبب ایجاد معضلی برای شهرک دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس مشکلاتی که مسئولان شورایاری با مسئولان دانشگاه داشتند اقدام به قطع آب خوابگاه متاهلین کردند و باید گفت شهرکی که ۳۰۰ نفر از جمعیت آن را دانشجویان و ۶۰۰ نفر کارمند و اساتید دانشگاه تشکیل می دهند با معضل روبه‌رو است.

وی دلیل قطعی آب را از سوی مسئولان شورایاری اعلام عدم تعهد آنها نسبت به تامین آب این خوابگاه و کمبود آب منطقه اعلام کرد و گفت: مسئله اصلی ساکنین خوابگاه شهرک دانشگاه این است که به نوعی به آنها به شکل شهروند درجه دو برخورد می‌شود و اگر میزان آب کم است چرا باید ابتدا فلکه آب شرب دانشجویان بسته شود.

این دانشجو افزود: با قفل زدن بر روی شبکه و شکستن آن توسط دانشجویان به دلیل بی‌آبی حال شاهد جوش زدن درب فلکه هستیم تا کسی نتواند آن را باز کند. بحث ما بر سر تفاوت قائل شدن بین دانشجویان ساکن شهرک و دیگر ساکنین است.

این دانشجو با اشاره به برگزاری جلساتی در این ارتباط و تعهداتی که از سوی دانشگاه مطرح شده، ادامه داد: از نیمه شعبان تاکنون با مشکل قطع شدن مکرر آب دست به گریبانیم، به طور مثال از پنجشنبه گذشته تاکنون تنها ۵ یا ۶ ساعت آب داشتیم که این زمان غیر از مواقعی است که خود دانشگاه توسط تانکر آب توزیع می‌کرده و در این ۴ و ۵ روز تنها آب شرب توسط تانکر توزیع می‌شده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مطرح کردن مشکلات با مسئولان دانشگاه گفت: این اتفاق افتاده اما مسئولان دانشگاه اعلام کردند که در درجه اول نباید دست به فلکه آب بزنید.

این دانشجو گفت: کاری که شورایاری در حال حاضر انجام می‌دهد فشار بر روی دانشجویان برای اعمال فشار دانشجویان بر مسئولان دانشگاه است تا آنها را به تعامل با خود وادار کنند. حرف اصلی ما این است که چرا باید مشکل شورایاری و دانشگاه توسط دانشجویانی پیگیری شود که خود با مسائل عدیده درس و دانشگاه مواجه اند و این در حالی است که حتی با پیگیری‌های ما به افراد مسئولی بر می‌خوریم که می‌گویند به ما ربطی ندارد.

این دانشجو ادامه داد: قرار بر این بود که آب این منطقه زیر سازمان آب و فاضلاب برود که طبیعی است وصل کردن آب شرب این منطقه به سیستم شهری زمانی طولانی و دردسرهای اداری خاص خود را دارد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: حدود یک هفته‌ای است که دانشگاه با تانکر آب مورد نیاز را می‌آورد و توزیع می‌کند و زمانی که به صورت دائم آب قطع و وصل می‌شود از لوله‌ها هوا گرفته و این باعث عدم رسیدن آب به طبقه‌های بالا با وجود پر بودن تانکرها می شود.


 


امروز: به گزارش منابع خبری، ستاره اشرف علیخانی، شاعره و وبلاگ نویس محبوس در بند زنان زندان اوین، که در اعتراض به انتقال دو تن از هم بندی های خود به زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده بود، به اعتصاب خود پایان داد.

به گزارش کلمه، تصمیم مسئولان زندان اوین برای انتقال زندانیان سیاسی زن از اوین به زندان قرچک ورامین، اعتراض زندانیان سیاسی بند زنان در اوین را برانگیخته تا آنجا یکی از زندانیان از چند روز قبل در اعتراض به این موضوع دست به اعتصاب غذا زده و چند روز پیش به اعتصاب اعتراضی خود پایان داد.

دو هفته ی پیش گزارش شده بود که پس از انتصاب رئیس جدید زندان اوین، رشیدی، رئیس سابق زندان دیزل آباد کرمانشاه، زمزمه هایی شنیده می شد که قرار است مجدداً زندانیان بند زنان اوین که حکم تبعید دارند، به زندان قرچک ورامین منتقل شوند. در همین راستا دو نفر از مسن ترین زنان بند، کبری بنازاده و صدیقه مرادی، به زندان قرچک ورامین منتقل شده اند.

حدود ۲۵ نفر از فعالان مدنی و سیاسی زن در این بند به سر می برند و در صورت انتقال حتی بخشی از آنان که حکم تبعید دارند به زندان قرچک ورامین که دارای سطح نازلی از بهداشت است و حتی فاقد آب آشامیدنی سالم است، سلامتی آنها به خطر خواهد افتاد.

به نظر می رسد مقامات قضائی و امنیتی برای جلوگیری از رسانه ای شدن خبر انتقال این بانوان به زندان قرچک تصمیم گرفته اند تا آنان را به صورت گروه های دو نفری و با فاصله زمانی انتقال دهند تا این موضوع مشمول مرور زمان شود و به چشم نیاید.

اشرف علیخانی، از شهروندان بازداشت شده پس از انتخابات است که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۳ سال حبس تعزیری و ۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

وی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت ملی کشور، از طریق شرکت عامدانه در تجمعات به دو سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق ارتباط با رسانه‌های خارج کشور به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

دستگاه قضایی هم چنین به دلیل نگهداری دستگاه ماهواره در منزل وی را به ۳ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده است.

سال گذشته نیز پس از تعطیلی بند زنان زندان رجایی شهر برای مدت کوتاهی، ۸ نفر از زندانیان تبعیدی به این زندان منتقل شده بودند که پس از پیگیری فعالان سیاسی و رسانه ای و مدنی، تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولین قوه قضاییه و سازمان زندان ها از این زندان بازدید کردند و به دلیل شرایط بسیار سخت و امکانات کم این زندان، دستور انتقال آنها به زندان اوین صادر شد.


 


امروز: به گزارش منابع خبری، روز دوشنبه در مراسم تشییع پروفسور گنجی در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، خبرنگار صدا و سیما به سراغ دکتر منوچهر اقتداری رفت، که یک باره بغض دکتر ترکید و جلوی دوربین با صدای بلند گفت: "بگذارید بگویم که این حکومت، حقوق بازنشستگی گنجی را قطع کرد تا او به نان شب محتاج شود. بگذارید بگویم که اینها حقوق ایرج افشار و محمد امین ریاحی و خیلی‌های دیگر را قطع کردند. به خدا این دولت، این حکومت، با دانشمندان ما بد کرد، بد کرد، بدکرد..."

به گزارش فیس بوک ایرانیان، در جریان این مراسم غلامعلی حداد عادل که کنار استاد ایستاده بود، لابد فکر کرد وظیفه شرعی او حکم می‌کند که این شبهه افکنی نسبت به نظام را جواب بدهد، با چهره ای حق به جانب رو به دروبین قرار گرفت و گفت: "البته بنده باید توضیح بدهم که در ده سال گذشته حقوق بازنشستگی این عزیزان از نو برقرار شد."

این شبکهخ اجتماعی به نقل از حمیدرضا حسینی، گزارشگر آزاد می نویسد: حدود دو سال پیش که با دکتر گنجی مصاحبه کردم، دکتر با دلی شکسته گفت: "بعد از ۳۷ سال خدمت در دانشگاه تهران با رتبه استادی و در پست معاونت دانشگاه بازنشسته شدم. پنج سال بعد که انقلاب شد، حقوقم را قطع کردند. حالا بعد از بیست و چند سال که حقوق نگرفته‌ام، ماهی ششصد هزارتومان به من می‌دهند. آیا این در شأن مقام و خدمات من است؟"

دکتر می‌گفت: "اول انقلاب که حقوقم را بریدند، به یک دارالترجمه رفتم. برای ترجمه شناسنامه پانزده ریال و برای ترجمه گواهینامه تحصیلی ۳۵ ریال می‌گرفتم و این طور زندگی می‌کردم. حتی مجبور شدم کتابخانه‌ام را که بزرگ‌ترین سرمایه‌ام بود، بفروشم."

به گزارش جدید آنلاین، پدر جغرافیای ایران، سالها پیش خانه بزرگ خود را به شهرداری داد تا تبدیل به خانه جغرافیای ایران شود و خود، به یک آپارتمان کوچک در غرب تهران نقل مکان کرد. کتاب‌هایی را که ته مانده کتابخانه بزرگ و نفیس سالیان پیش بود، به مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی هدیه کرد و چند تایی از دم دستی‌ها را برای مطالعات شخصی نگه داشت. البته همین‌ها را هم وصیت کرد که بعدِ مرگ به کتابخانه دایرة‌المعارف بدهند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته