-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۴, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 07/25/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/5/3

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در زندان زنجان، در تماسی تلفنی به خانواده خود گفته که به دلیل بیماری فلج عضلانی و زمین خوردن در زندان، بینایی‌اش را به مدت پنج روز از دست داده بود.

به گزارش وبسایت خبری ملی-مذهبی، این تماس تلفنی نخستین ارتباط خانم محمدی با خانواده پس از ۱۲ روز بود.

خانم محمدی در این تماس تلفنی گفته است که صورت وی پس از زمین خوردن در بیمارستان به شدت زخمی شد و پزشک زندان با توجه به وضعیت وخیم وی، او را به بیمارستان منتقل کرد.

این فعال حقوق بشری افزود پس از «پنج روز مراقبت و نگهداری» در بیمارستان توانسته بینایی‌اش را دوباره به دست بیاورد.

خانم محمدی در طول دوره زندان به بیماری فلج عضلانی مبتلا شده است و در هنگام راه رفتن ناخواسته به زمین می‌خورد.

خانم محمدی همچنین با انتقاد از وضعیت خود در بیمارستان گفت که به درخواست خود روز جمعه به زندان باز خواهد گشت.

به گفته خانم محمدی، از زمان خواب تا ساعت هفت صبح، دستان وی با دستبند به تخت بیمارستان بسته می‌شود و این در حالی ست که یک مامور زن در داخل اتاق بیمارستان و یک مامور مرد در خارج از اتاق حضور دارند.

وی افزوده که عدم ارتباط به خانواده و عدم امکان تماس با فرزندان دوقلوی خود سبب شده که وی تقاضای بازگشت به زندان را مطرح کند.

منبع: ملی مذهبی

مرتبط:

نرگس محمدی: هر حادثه‌ای در زندان برای من رخ دهد عامدانه است

ابراز نگرانی آمریکا درباره وضعیت محمدصدیق کبودوند و نرگس محمدی


 
 

1391/5/3

حجت‌الاسلام تقی قرائتی، از اساتيد حوزه و دانشگاه و مدیر موسسه مسجد، می‌گوید با توجه به ترویج و تبلیغ‌های منفی در مقابل اسلام و تشیع، به ۲۵۰ هزار مسجد و ۵۰۰ هزار طلبه نیاز داریم.

به گزارش ایلنا، آقای قرائتی که در مراسم طرح ضیافت اندیشه قرآنی در دانشگاه آزاد صحبت می کرد، افزود: «با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی در کشور ما باید به ازای هر ۲۵۰ نفر یک مسجد وجود داشته باشد ولی در حال حاضر به ازای هر سه هزار نفر یک مسجد فعال وجود دارد.»

پس از روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد در ۷ سال پیش، مساجد و حسینیه‌ها در کانون توجهات دولت قرار گرفتند و بودجه این اماکن به طرز چشمگیری افزایش یافت.

رحیم مبینی، معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری ریاست جمهوری، پیشتر در این باره گفته بود: «در سال ۱۳۸۳، ۸۳ میلیارد تومان به حوزه دین کمک شد اما امروز (در سال ۹۱) این رقم به پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.»

دولت ایران مواردی چون «کمک به اماکن زیارتی» و «حجاب و عفاف» را از بودجه فرهنگی این کشور تامین می‌کند.

منبع: ایلنا

مرتبط:

«مسجدی برای اهل سنت در تهران نداریم»

فتوای‌ معاون صداوسیما: داشتن وبلاگ برای ‌هر شیعه ضروریست


 
 

1391/5/3

 

 
 ناصر‌ ربیعی، معاون مرکز آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها می‌گوید که از ابتدای سال جدید تحصیلی، رشته زندانبانی به مجموعه رشته های دانشگاهی ایران افزوده می شود.
 
آقای ربیعی این مطلب را در گفتگو با روزنامه «آرمان» گفته و اضافه کرده که  رشته مددکاری قضایی در مقطع کارشناسی‌ در دانشگاه‌های علمی-‌‌ کاربردی سازمان زندان‌ها تدریس خواهد شد.
 
ه گزارش اين روزنامه، معاون مرکز آموزش و پژوهش سازمان زندان‌ها همچنين گفته که «برای ايجاد رشته تخصصی زندانبانی، حداقل دو‌ سال مطالعه و يک سال پيگيری و دفاع شده است تا اينکه از‌طريق مراجع رسمی و قانونی بالاخره ايجاد اين رشته تحصيلی تصويب شد» و اين رشته «فعلا تنها در دو مرکز از‌۱۰ ‌مرکز علمی کاربردی، سازمان زندان ها تدريس می‌شود» که « ۸۰ ‌درصد دانشجويان از کارکنان سازمان زندان‌ها و‌۲۰ درصد هم پذيرش آزاد خواهند بود.»
 
روزنامه آرمان يادآوری کرده که سازمان زندان‌ها تاکنون بيش از ۳۵۰۰ فارغ‌ التحصيل داشته است.
 
این روزنامه همچنين از قول ناصر‌ربيعی معاون مرکز آموزش و پژوهش سازمان زندان‌های کشور نوشته است: «در سال ۷۰ تنها ۲۵ درصد از کارکنان سازمان زندان‌های کشور دارای تحصيلات دانشگاهی بودند تاکيد کرد که در سال گذشته بيش از ۷۵ درصد از کارکنان سازمان زندان‌های کشور و زندانبانان دارای تحصيلات دانشگاهی بودند که اين آمار در حال افزايش است.»
 

 
 

1391/5/3

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داد که شماری از مردم نیشابور روز دوشنبه در اعتراض به «گرانی و کمبود مرغ» در یکی از میادین این شهر دست به تجمع زدند.

بر اساس گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی نیشابور با حضور در میان معترضان به آنان وعده داد که صحبت‌های آنان را به مسئولان شهری منتقل خواهد کرد.

منابع خبری دیگر افزودند همزمان با حضور برخی از مسئولان شهری در مسجد جامع نیشابور برای برگزاری مراسمی، گروهی از مردم معترض به این مکان رفتند.

بر اساس گزارش‌های رسمی از پایگاه اطلاع رسانی ستاد نماز جمعه نیشابور، حضور مردم معترض در مسجد جامع سبب شد که معاون فرماندار و دادستان در میان مردم حضور یابند.

دادستان نیشابور با حضور در میان مردم معترض گفت که انقلاب ما برای آب و نان نبوده و «شان نیشابوریان بیشتر از این است که برای یک یا دو عدد تخم مرغ در خیابان‌ها شعار بدهند.»

سحام نیوز، وبسایت نزدیک به مهدی کروبی، گزارش داده که برخی از این شعار‌ها «علیه دولت» بوده است.

سحام نیوز درباره این تجمع نیز نوشته که مردم معترض به صورت خودجوش در مقابل یک مرغ فروشی گرد هم آمدند و «درپی افزایش جمعیت معترضان، پلیس و نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش امکان دخالت نیافتند.»

کاهش تولید مرغ و افزایش قیمت خوراک طیور سبب شده تا قیمت مرغ در ایران افزایش یابد.

دولت ایران برای کاهش قیمت مرغ تصمیم گرفت تا مرغ را با قیمت کمتر در برخی از مغازه‌های مرغ فروشی عرضه کند که این موضوع سبب ایجاد صفهایی طولانی در برابر این مغازه‌ها شده است.

منابع: سحام نیوز و ایسنا

مرتبط:

رحیمی: دلیل گرانی مرغ القاء دشمن است

"قیمت هر کیلو مرغ دوباره از ۷۰۰۰ تومان گذشت"


 
 

1391/5/3

به گزارش وبسایت خبری جماران، وبسایت نزدیک به خانواده آیت الله خمینی، خانم اشراقی گفته است: «به نظر من بسیار بهتر بود که ما حجاب را اجباری نمی‌کردیم. به خاطر اینکه ما با اجباری کردن حجاب، می‌خواستیم حاشیه امنیت جامعه را بالا ببریم اما دقیقا برعکسش عمل کردیم و امنیت را پایین آوردیم.»

«وقتی ما در جامعه حجاب را اجباری کردیم، محدودیت و ممنوعیت ایجاد کردیم، روابط دختر و پسر را ممنوع کردیم، همه این مسائل از خیابان‌ها به درون خانه‌ها رفت.»

خانم اشراقی، که گفته در شهرهای لندن و تورنتو نیز زندگی کرده، افزود: «مشکلات دختر جوانی که در تهران از منزل خارج می‌شود و مسیری را طی می‌کند تا به مقصد برسد، خیلی بیشتر از مشکلات دختر جوانی در شهری مانند تورنتو است.»

وی ادامه داد: «حرمت یک دختر در شهری مثل تهران بیشتر پایمال می‌شود تا در شهری که آزادی بیشتر است. به نظر من، با اجباری کردن و محدودیت گذاشتن ما به این وضعیت دچار شده‌ایم.»

نوه ایت الله خمینی که خود از چادر برای حجاب استفاده می‌کند، همچنین گفته که با اینکه حجاب را دوست دارد اما «حقیقتآ» به چادر علاقه‌ای ندارد.

وی چادر را پوششی «سخت و نامناسب» برای بانوانی توصیف کرد که فعالیت اجتماعی دارند.

خانم اشراقی البته برداشتن حجاب در شرایط فعلی ایران را مناسب ندانسته و گفته است که این کار سبب شوکه شدن جامعه می‌شود و «امکان عوض کردن این امر به سادگی نیست.»

هر ساله در هنگام گرم شدن هوا در ایران، پلیس این کشور طرح‌هایی را در رابطه با موضوع حجاب به اجرا در آورده و بانوانی را که به گفته ان‌ها بد حجاب هستند را بازداشت می‌نماید.

منبع: وبسایت جماران


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته