-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 4 امرداد 91

 

 

سلام،

چهارشنبه 4 امرداد 91، 25 جولای 2012 میلادی

ابتدا عذرخواهی میکنم از اینکه دیشب با یک اشتباه لفظی سه شنبه را چهارشنبه اعلام کرده بودم که بعضی دوستان تذکر دادند و بدینوسیله تشکر می کنم از آنها و از شما عذر خواهی می کنم.

در مورد 7 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه آقای خامنه ای در جمع مقامات حکومتی از طرف ملت ایران باز هم صحبت کرده و گفته که به رغم فشارها و تحریم ها در محاسبات خود تجدید نظر نخواهد کرد. در واقع ایشان از کیسه ملت می بخشد و اگر راست می گوید خودش را و برنامه اش را و یا همین داستان اتمی را به رفراندم ملت بگذارد تا واقعاً بتوان نظر ملت را دانست. به هر حال از نکات حاشیه ای صحبت ایشان که به نظر من مهم هم هست این است که در واقع در یادآوری دوره آقای خاتمی صحبت آقای خامنه ای در واقع از دایره ادب خارج شد و به شخص آقای خاتمی اهانت کرد و در گفت در دوره کسی که تملق گویی از غرب و آمریکا می کردند و این کار باعث شد آنها گستاخ تر شوند و جلوتر بیایند و از این قبیل تئوری هایی که آقای خامنه ای دارد. به نظر من علت اینکه اینطور تند و تیز آقای خامنه ای حمله کرده احتمالاً تاثیر سپاهی ها و آدمهایی است که همین یکی دو هفته شروع کردند به فحاشی و فشار آوردن به اصلاح طلبها و خط و نشان کشیدن، و آقای خامنه ای ناچار شده که بیاید اینطور خط بکشد و در واقع راه آشتی با آنها را بازهم ببندد. به هر حال یکی دیگر از نکات حاشیه ای صحبتهای آقای خامنه ای این است که در شرایطی که بعد از سالها گرفتاری و بدبختی سرشماری سال 90 نشان می دهد که خوشبختانه رشد جمعیت کشور از 1.62 درصد به 1.29 درصد کاهش پیدا کرده و متوسط خانوار که زمانی 4.6 یا 4.7 بود رسیده به 3.5 نفر، این کاملاً خبر خوبی است که نشان می دهد آن انفجار جمعیتی کنترل شده و جامعه می تواند به سمت برنامه ریزی برود در حالیکه ایران در حال حاضر 75 میلیون نفر جمعیت دارد. اما آقای خامنه ای آمدند و اظهار نظر فرمودند که باید که فکری کرد و باید روحانیون بروند و بگویند، و برنامه ها را باید عوض کرد و کاری کرد که بازهم انفجار جمعیتی اتفاق بیافتد و رشد جمعیت بالا برود. یکی نیست به ایشان بگوید که شما برای همین موجودین جامعه آیا می توانید شغل ایجاد کنید؟ همین یک قلم که نرخ بیکاری را درکشور به بالای 30 درصد رسانده و مولد این همه گرفتاری و بدبختی و فساد و اعتیاد و عوارض اجتماعی شده آیا می توان آنرا حل کرد که اینطور نابخردانه صحبت از افزایش رشد جمعیت می کنید. و یکی از نکات جالب در صحبتهای آقای خامنه ای نشان دادن استیصال ایشان در مورد دعوای سران سه قوه است که برای چندمین و چندمین بار ایشان مطرح کرده که باهم دعوا نکنید، کار را به روزنامه ها نکشانید و البته کلاه بی پشم آقای خامنه ای بارها دیده شده و مطمئناً اینبار هم حرفهای ایشان افاقه نخواهد کرد و بازهم دعوای بر سر قدرت و اینطور به جان هم افتادن در رده های بالای حکومت ادامه پیدا خواهد کرد.

نکته دوم اینکه در سوریه در روز گذشته حکومت بشار اسد با هلیکوپتر و جنگنده های هوایی به مردم حمله کرد. در المزه واقع در مرکز دمشق بنا بر فیلمی که مخالفان منتشر کردند، اعدام دسته جمعی مردم اتفاق افتاده، در بین آنها حتی آدمهای غیرنظامی بودند. سه نفر را دست بسته زیر یک خودرو انداختند و از روی آنها اتومبیل رد شده، بعضی ها را آتش زدند و وحشی گریهایی که رژیم بشار اسد و شخص آن دارد مرتکب می شود. در این شرایط جالب است که آقای سردار جزایری معاون کل ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعلام کرده که کل اخبار سوریه تبلیغات رسانه ای است و تهدید هم کرده که جمهوری اسلامی در سوریه دخالت نظامی خواهد کرد. یکی نیست به ایشان بگوید که مردم نان ندارند بخورند و وضعیت گرفتاریهای مردم فزاینده و روز به روز است، آنوقت ایشان به چه جراتی دنبال جنگ افروزی و کشاندن ایران به جنگ در سوریه می گردد. نماینده ولایت فقیه در سپاه محمد رسول ا... تهران در همایش توجیهی که برای هادیان سیاسی سپاه گذاشته در صحبت خودش از آنها خواسته که به مردم در برابر تحریمها و گرانی ها باید امید داد. حرفهای این آقای نماینده ولی فقیه را باید گذاشت جلوی سردار جزایری که خودشان هم می دانند که گرانی و تورم و فشارها چه به روز مردم می آورد آنوقت دیگر صحبت از جنگ در سوریه نکنند.

نکته سوم اینکه آقای غضنفری وزیر صنعت و معدن و تجارت برای چندمین بار در مجلس قول داده که قیمت مرغ را می آورد پایین تر از کیلویی 5 هزار تومان، موضوعی که تحقق هم پیدا نخواهد کرد. دولت اجازه ورود گوشت قرمز را تنها با تعرفه کیلویی 250 تومان و مرغ را با عوارض و تعرفه کیلویی 100 تومان آزاد کرده، موضوعی که منجر به واردات این اقلام خواهد شد و یکی دیگر از آن اشتباهات کلاسیکی است که اتفاق خواهد افتاد و کمر تولید داخل را خواهد شکست. در همین حال دولت بدون اعلام قبلی، بدون برنامه ریزی اعلام کرده که 31 بازارچه مرزی را هم تعطیل می کند و بنابراین یک فشار معیشتی بر مردم این مناطق که اقتصاد خود را براساس این بازارچه های مرزی تنظیم کردند وارد خواهد شد.  دبیر سیاسی هفته نامه پرتو که وابسته به آقای مصباح یزدی است یعنی آقای روانبخش بیخودی نیست که اعلام کرده که تیم آقای احمدی نژاد به عمد گرانی درست می کند تا از آقای خامنه ای انتقام بگیرد. به نظر من این تصمیمات بی رویه و بی برنامه فضایی را درست کرده که جا را برای یک چنین تحلیل های در مورد عمکرد دولت احمدی نژاد باز می کند. البته به نظر بنده همچین برنامه هایی در دستور دولت احمدی نژاد نیست ولی نهایت ندانم کاری و آشفته کاری که بر این دولت حاکم است حاصل آن همین هم خواهد شد.

نکته چهارم اینکه وزارت ارشاد اعلام کرده که در یک سال گذشته بیش از 100 چاپخانه ورشکست شدند. علت ورشکستگی آنها در واقع مشکلی است که صنعت نشر کشور پیدا کرده. وقتی وضع اقتصادی خراب می شود اولین چیزهایی که از سبد خانوار حذف می شود کالاهای فرهنگی مثل کتاب و نشریه و حتی روزنامه است و به این ترتیب با گران شدن کاغذ و سایر وسایل تولید کتاب و روزنامه به این ترتیب هزینه آنها هم بالا می رود و رکود این بخش اقتصاد را هم در بر گرفته و بنابراین چاپخانه ها به تبع آن ورشکست می شوند.

نکته پنجم اینکه خبرگزاری بلومبرگ خبر داده از اینکه صادرات نفت ایران به چین در ماه گذشته یعنی ماه ژوین، 635 هزار بشکه در روز به طور متوسط بوده که بیش از متوسط سال گذشته یعنی 527 هزار بشکه در روز است. این در حالی است که چینی ها قول داده بودند که خرید نفت خود از ایران را کاهش بدهند و به همین دلیل هم معافیت آمریکا را برخوردار شده بودند. راشیا تودی هم خبر داده از قول یک منبع فنلاندی که یک ویروس جدید وارد سیستم اتمی ایران شده، ویروس جدیدی که موزیکال است، در طول شب بکار می افتد و موسقی راک پخش می کند و کامپیوترها را روشن می کند. البته توضیح نداده که چه بلایی سر اطلاعات یا عملیات کامپیوترها می آورد.

نکته ششم اینکه سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی هم وارد داستان اجاره زمین به قطری ها شده و یک بعد دیگر را مطرح کرده و گفته که یک نامه سفیر ایران در قطر نوشته بوده به مقامات قطری برای سرمایه گذاری در کشاورزی ایران. بنابراین این نشان میدهد که این ماجرا در آن بعد خارجی هم ریشه ای داشته.

و نکته آخر اینکه دو مادر بهایی به اسامی زهره نیک آیین و ترانه ترابی در شرایطی برای تحمل حبس احضار شدند و روانه زندان شدند که هر دو کودکان شیرخواره دارند و زندانی کردن مادر شیرده حتی در قوانین موجود هم جایز نیست ولی وحشی گری حکومت بخصوص در حق شهروندان و هموطنان بهایی ما ظاهراً پایانی ندارد و هیچ حد و مرزی نمی شناسد. روزبه خانپایه از فعالین سیاسی فرهنگی یاسوج هم به 4.5 حبس تعزیری محکوم شده. نرگس محمدی به دلیل وضعیت وخیمی که در بیمارستان داشته خواستار بازگشت به زندان زنجان شده و بعد از 12 روز توانسته برای اولین بار تماس بگیرد و گزارشی از وضعیت خود به خانواده خود بدهد. ابولفضل قدیانی زندانی سیاسی شجاع هم نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد ولی شخص آقای جعفری دولت آبادی، دادستان، با اعزام وی به بیمارستان مخالفت می کند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته