-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۹, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 07/30/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/5/8

 

 
محمدتقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، با انتشار نامه ای خطاب به "مقامات عالی نظام" از آنان خواست که اگر قصد ندارند به حبس خانگی پدرش خاتمه دهند، او را به زندان اوین بفرستند.
 
 در این نامه که امروز یکشنبه ۸ مرداد در سایت شخصی محمدتقی کروبی انتشار یافته، وضعیت مهدی کروبی «نگران کننده تر از وضعیت زندانیان اوین» توصیف شده است.
 
محدتقی کروبی تاکید کرده که پدرش نه تنها از حقوق قانونی در نظر گرفته شده برای زندانیان محروم شده، که ناچار به پرداخت "هزینه زندان و زندانبان" نیز بوده است.
 
او پدر خود را در شرایط "حبس انفرادی" در یک "خانه امن" متعلق به نیروهای امنیتی دانسته و افزوده که این نیروها، در ورودی این آپارتمان را به مدت ۹ ماه قفل کرده و از زندگی همسر آقای کروبی در کنار وی جلوگیری کرده اند.
 
محمدتقی کروبی در عین حال نوشته که از مدتی پیش در آپارتمان گشوده شده و پدرش می تواند یک ساعت در روز در یک "پارکینگ سرپوشیده" قدم بزند، اما همچنان از راه رفتن در هوای آزاد محروم است.
 
به گفته نویسنده نامه، آقای کروبی در این ساختمان، از حق ملاقات عادی با فرزندانش محروم بوده و "هر از گاهی و آن هم با شرایط خاص" امکان چنین ملاقاتی را داشته است.
 
او به عنوان مثالی از شرایط ملاقات مهدی کروبی با اعضای خانواده، نوشته است که در جدیدترین دیدار وی با همسرش برای صرف افطار در شب چهارم ماه رمضان، یک مامور امنیتی از ابتدا تا انتها حضور داشته است.
 
محمدتقی کروبی ادامه داده است که پدرش از حق دسترسی به روزنامه و مجله که برای همه زندانیان در نظر گرفته شده برخوردار نیست و "تنها به مدت چند هفته و به تشخیص امنیتی ها دو روزنامه جام جم و اطلاعات در اختیار وی قرار گرفته که آن هم بدون ذکر دلیل قطع شده است".
 
مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، از رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، از یک سال و نیم پیش در حصر خانگی به سر می برند و در این مدت، ماموران امنیتی ارتباط آنان را با خارج از محل نگهداریشان قطع کرده اند.
 

 
 

1391/5/8

 

 
به گزارش خبرگزاری‌ها تعدادی از مربیان پیش دبستانی، سیلوداران بخش خصوصی و کارگران مخابرات روستایی امروز یکشنبه (هشتم مرداد) مقابل مجلس تجمع کردند.
 
دلیل اعتراض سیلو داران
سیلوداران بخش خصوصی می‌گویند که در سال «حمایت از تولید ملی» سیلوداری در ایران در حال نابودی است.
 
دلیل اعتراض کارگران
 کارگران مراکز مخابرات روستایی آذربایجان غربی از عدم بیمه خود شکایت دارند. 
 
خبرنگار ایلنا تعداد این کارگران را  نزدیک به ۵۰ نفر اعلام کرده که علاوه بر اعتراض به وضعیت نامشخص شغلی، ۵ ماه حقوق دریافت نکرده‌اند.
 
دلیل اعتراض معلمان
حدود ۲۵ هزار نفر از مربیان پیش دبستانی گفته‌اند با اخراج از محل کار٬ مشکلات اقتصادیشان تشدید شده است.
 
گزارش‌ها حاکی است که این معلمان بعد از آن از محل کار خود اخراج شدند که حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای سراسری اعلام کرد این وزارتخانه به معلمان پیش دبستانی نیازی ندارد.
 
اجرایی شدن نظام ۳-۳-۶ و اضافه شدن پایه ششم ابتدایی و حذف مقطع اول راهنمایی وزارت آموزش و پرورش همزمان پیش دبستانی را از آموزش دولتی حذف و آن را به مدارس غیر انتفاعی واگذار کرد.
 
حالا خبرگزاری کار ایران ایلنا می‌گوید که این تصمیم اعتراض حدود ۲۵ هزار معلمی را به دنبال داشته که از چند سال پیش به امید استخدام در آموزش و پرورش شرایط نه چندان مناسب کاری را تحمل کرده بودند.
 
معترضان به قانون مصوب سال ۷۹ مجلس استناد می‌کنند که بر اساس آن در صورت داشتن سابقه کاری مستمر و ده ساله افراد در آموزش و پرورش امکان استخدام آن‌ها در این نهاد فراهم می‌شد. مصوبه‌ای که از سال ۸۸ و همزمان با حضور حمیدرضا حاجی بابایی در سمت وزیر آموزش و پرورش با بی‌توجهی مواجه شده است.
 
یکی از حاضران در تجمع مقابل مجلس به ایلنا گفته است که با گذشت سه هفته از اعتراض این معلمان مقابل مجلس مقامات مسئول به هیچکدام از مطالباتشان پاسخ نداده‌اند و یکی از نمایندگان مجلس هم بعد از شنیدن دلایل اعتراض این افراد به آن‌ها گفته است «مساله این افراد در مقابل مشکلات دیگر چندان مهم نیست ونمایندگان راجع به کل کشور در مجلس صحبت می‌کنند و نه عده‌ای اندک.»
 
به گفته معترضان در حالی که آن‌ها منتظر بودند مطابق تفاهم نامه سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش به کادر رسمی این نهاد اضافه شوند از محل کار خود اخراج شدند تا مشکلات اقتصادی آن‌ها افزایش پیدا کند.
 
در گزارش ایلنا آمده است که با گذشت یک هفته از آغاز تجمعات وزیر آموزش و پرورش و همچنین معاون او که به مجلس فراخوانده شده بودند به نمایندگان گفتند که طبق قانون، تعهدی برای استخدام مربیان «مهد» ندارند و این افراد جزو نیروهای این وزارت‌خانه به حساب نمی‌آیند.
 
در عین حال افراد معترض به این روند می‌گویند که پیش از این برای شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کرده بودند اما هنگام آزمون برای آن‌ها کارتی صادر نشد و بعد از اعتراض و مراجعه به آموزش و پرورش به آن‌ها گفته شد این نهاد نیازی به مربیان زن ندارد.
 
چگونگی جذب نیرو در آموزش و پرورش همواره یکی از چالش‌های این نهاد بوده است و بار‌ها تجمعات اعتراض آمیز معلمان در مقابل مجلس گزارش شده است.
 
منبع: ایلنا و مردمک

 
 

1391/5/8

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌و‌گو با وبسایت خبرآنلاین گفته است: «دانشجویانی که خارج از کشور تحصیل می‌کنند ۱۲ سال با هزینه دولت تحصیل کرده‌اند و حالا هم که برای تحصیل به خارج از کشور رفتند مشخص نیست که پس از پایان تحصیل به ایران بازگردند، بنابراین این افراد نیز باید مانند سایر مردم از بازار آزاد ارز تامین کنند.»

وی افزود قرار است ارزهای غیرضروری حذف شود اما هنوز جلسه‌ای در این رابطه با بانک مرکزی تشکیل نشده و البته وزارت علوم نیز باید در این رابطه اظهار نظر کند.

به گفته آقای فتحی‌پور، اگر در آینده مشخص شود که ارز دانشجویی هم غیر ضروری است ، این نوع ارز نیز حذف خواهد شد.

دولت ایران برای کاهش خروج ارز از ایران تاکنون ارز مسافرتی مسافران سفرهای خارجی به جز عتبات عالیات را حذف کرده و ارز مسافرتی مسافران عتبات عالیات را نیز به ۲۰۰ دلار در سال رسانده است.

صحبت‌های این مقام مسئول در حالی مطرح شده که منابع خبری گزارش داده بودند در سال جاری مشکلاتی برای دانشجویان دانشگاه‌های خارج از ایران در زمینه دریافت ارز دانشجویی پیش آمده بود.

دولت ایران در سال های گذشته به دانشجویان دانشگاه‌های خارج از ایران سالانه ۱۲هزار دلار به عنوان مقرری و ۱۵هزار دلار به عنوان هزینه دانشگاه پرداخت کرده است.

منبع: خبرآنلاین


 
 

1391/5/8

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری، گفته است که حکم نهایی این پرونده «به احتمال زیاد» این هفته با رای هیئت عمومی نهایی شده و اعلام می‌شود.

آقای منتظری افزود: «البته جابجایی‌ها و نصب و انتصابات در حوزه دیوان عدالت نیست ولی چون در انتصاب این آقا ضوابط و مقررات مندرج در سازمان تامین اجتماعی لحاظ نشده به دیوان شکایت شده است.»

پس از انکه استعفای سعید مرتضوی از سمت مدیرعامل صندق تامین اجتماعی مورد قبول محمود احمدی‌نژاد قرار نگرفت، احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس، در اوائل اردیبشهت ماه سال جاری اعلام کرد که پیرامون انتصاب سعید مرتضوی به دیوان عدالت اداری شکایت شده است.

در همین ارتباط، آقای توکلی روز یکشنبه (۸ مردادماه) اعلام کرد که نمایندگان خواستار برکناری سعید رتضوی از پست جدیدش راه‌های گوناگونی را امتحان کردند و در آخر به دیوان عدالت اداری شکایت بردند.

نماینده تهران در مجلس افزود که روز دوشنبه (۹ مردادماه) دیوان عدالت اداری برای اتخاذ تصمیم در این رابطه تشکیل جلسه خواهد داد و «خدا کند این انتصاب منافی مصالح کشور و مردم بدین ترتیب لغو شود. اگر خدای ناخواسته نشد، استیضاح (وزیر کار) را انجام خواهیم داد.»

منبع: مهر (+ و +)

مرتبط:

"استیضاح وزیر کار را در ماه رمضان به جریان می‌اندازیم"

مرتضوی «قول شرف» برای استعفا را تکذیب و از احمد توکلی شکایت کرد


 
 

1391/5/8

 

عیسی موسوی نسب، مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران می‌گوید ازدواج با مهاجران غیرمجاز غیرقانونی است.
 
آقای موسی نسب این مطلب را در گفتگو با خبرگزاری مهر بیان کرده است. او به زنان ایرانی هشدار داده که اگر می خواهند با اتباع خارجی ازدواج کنند باید با استانداری هماهنگ کنند، و گرنه دولت ایران قادر به دفاع از حقوق آنها و فرزندانشان نخواهد بود.
 
زنان ایرانی برای ازدواج با اتباع کشورهای دیگر باید از وزارت امور خارجه ایران اجازه بگیرند.
 
مجلس ایران در اردیبهشت‌ امسال مصوبه‌ای را گذراند که براساس آن "فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، علاوه بر حق اقامت دایم در کشور، همانند شهروندان ایرانی از حق تحصیل، بهداشت و درمان رایگان برخوردار خواهند شد".
 
اما شورای نگهبان در خرداد ماه این مصوبه را به دلیل 'داشتن بار مالی و مشخص نبودن محل تامین بودجه آن' مغایر قانون اساسی تشخیص داد و رد کرد.
 
موسی‌نسب در بخش دیگری از سخنانش گفت:  افرادی که هم اکنون بدون ویزا در کشور هستند مجرم شناخته شده و دیگر فرصتی برای طی کردن مراحل قانونی به آنها داده نمی‌شود و کارفرمایان نیز حق استفاده و بهره‌گیری از آنها را ندارند زیرا آنها مجاز به استفاده از پناهندگان اتباع مجاز، دارای ویزا، پاسپورت و پروانه کار قانونی هستند.
 

 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته