-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۱, یکشنبه

Latest News from Iran Free for 07/22/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



تجمع فعالین حقوق بشر در حمایت از کبودوندجمعی از فعالین حقوق بشر ایران در اسلو، پیرو فراخوان حامیان مادران پارک لاله ایران در این شهر، روز شنبه ۲۱  ژوئیه ۲۰۱۲ تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

سازمان حقوق بشر ایران، کمپین حمایت از خانم نسرین ستوده و حامیان مادران پارک لاله ایران- هارشتاد، از جمله گروه های شرکت کننده در این تجمع بودند. فعالین حقوق بشر در این تجمع که گروهی از ایرانیان نیز از آن حمایت کرده اند، پلاکاردهایی را همراه داشتند که روی آن “کبودندوند باید آزاد شود” نوشته شده بود .

حامیان مادران پارک لاله ایران در بیانیه فراخوان خود، حکومت جمهوری اسلامی ایران را مسئول جان این فعال حقوق بشر دانسته است.  هم چنین در این بیانیه که ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۲ منتشر شده است، آمده است: ”  این رفتارهای غیرقانونی و غیر اخلاقی و منافی حقوق بشر، جهت فشار مضاعف بر زندانیان سیاسی و خانواده هایشان همواره از سوی جمهوری اسلامی ایران تکرار شده است. حامیان مادران پارک لاله ایران – نروژ/ اسلو ، ضمن حمایت از خواست های قانونی آقای محمد صدیق کبودوند، و اذعان به نقض مسلم حقوق بشر در ایران، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط این زندانی سیاسی و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی بوده و جمهوری اسلامی ایران را مسئول جان تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی می داند.

محمد صدیق کبودوند روزنامه‌نگار کرد و فعال حقوق بشر  است که از ششم خردادماه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده بود اما مایعات می نوشید، وی از شامگاه شنبه ۲۴ تیرماه اعتصاب غذای خشک خود را نیز آغاز کرد. آقای کبودوند بعد از آنکه اجازه دیدار دوباره فرزند بیمار خود (پژمان کبودوند) را نیافت دست به اعتصاب غذا زده است. فرزند آقای کبودوند به بیماری خونی صعب العلاج مبتلا است.

همبستگی نهادهای حقوق بشری در  نروژ ضمن ابراز نگرانی شدید خود از وضعیت جسمانی محمدصدیق کبودوند، خطر جانی برای ایشان را جدی دانسته و  ضمن اعلام حمایت از خواسته های وی، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط وی شده است.
تجمع فعالین حقوق بشر در حمایت از کبودوند، اسلو


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته