-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۱, یکشنبه

Latest New from Green Correspondents for 07/22/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

خبرنگاران سبز/ تغییر دامنه:
با پوزش فراوان جهت در دسترس‌ نبودن «خبرنگاران سبز»‌ به مدت چند ساعت، به آگاهی می‌رسانیم که متاسفانه به دلایل نامشخصی نتوانستیم دامنه com. پایگاه خبرنگاران سبز را تمدید کنیم. از این پس لطفا «خبرنگاران سبز» را در دامنه net. بخوانید و دنبال کنید و به دیگران نیز اطلاع دهید. حال شما رسانه‌ خبرنگاران سبز باشید. رسانه شمایید.

greencorrespondents.net

از همکاران رسانه‌ای نیز خواهشمندیم ضمن بروز کردن پیوند‌ خبرنگاران سبز با اطلاع رسانی به خوانندگان، ما را در ارتباط برقرار کردن مجدد با خوانندگانمان یاری رسانند.

 
 

خبرنگاران سبز/جامعه:
جمعی از دانشجويان دانشگاه علم و صنعت تهران در آستانه ی سالگرد به شهادت رسيدن "فاطمه باقری نژاديان فرد" با خانواده ی وی ديدار کردند. "فاطمه باقری نژاديان فرد" ورودی سال ٨١ و دانشجوی سابق رشته ی مهندسی صنايع دانشگاه علم و صنعت بود که جسم بی جانش در هشتمين روز مردادماه سال گذشته، در اطراف شهر ری پيدا شد.

شواهد موجود نشان می داد که وی قصد شرکت در مراسم پس از تشييع جنازه عزت الله سحابی دبير کل ائتلاف نيروهای ملی مذهبی را داشته که در بين راه توسط افرادی که هنوز هويت آنان مشخص نيست ربوده شده است.

به گزارش خبرنگاران سبز و به نقل از دانشجو نیوز، در اين جلسه " محمدباقر باقری نژاديان فرد" پدر فاطمه که خود از فعالين و مبارزان پيش از انقلاب بوده و در پيروزی آن نقشی اساسی داشته است، در ابتدا به بازگويی سابقه ی فعاليت های خود پرداخته و شرحی از بی مهری هايی که پس از انقلاب ديده است را برای دانشجويان بازگو کردند.

اظهارات متناقض مسئولين: از مرگ در کوهستان تا خودکشی با قرص برنج

در ادامه اين نماينده اصلاح طلب مردم کازرون در مجالس سوم و ششم، و از هواداران ميرحسين موسوی در انتخابات سال ٨٨، با اشاره به تحت نظر بودن منزل مسکونی شان از ماه ها قبل، به دانشجويان گفت:

"فاطمه دختری باهوش، پاک، با تقوا، با عاطفه و حساس بود. در ابتدا به ما گفتند که دخترتان از کوه پرت شده و فوت شده است و جنازه ی دخترمان را ٢٤ ساعت بعد کنار کوه بی بی شهربانو (٦٠ کيلومتری خانه) درحالی که کوله ی کوه روی دوشش بوده است پيدا کرده اند. درحالی که فاطمه چنين کوله ای نداشت و حتی آن روز که از خانه خارج شد نيز قصد کوه رفتن نداشت. اصلا دختر ما اهل کوهنوردی نبود و آن روز حتی کفش کوه هم نپوشيده بود و ساعتی که از خانه خارج شد هم موقع مناسبی برای کوهنوردی نبود.

پس از اعتراض ما به اين موضوع اعلام کردند که دخترمان به مرگ طبيعی مرده است. دو ماه بعد از آن در بررسی مجدد اعلام شد که دخترمان با قرص برنج، خودکشی کرده است. هنگامی که جسد او را تحويل گرفتيم پاهايش زخمی بود. ولی طبق نظر پزشک قانونی مرگ در اثر اين ضربات نبوده است. شايد فشار طاقت فرسا، علت مرگ بوده است."

"به ياری خدا تا آخر ايستاده ام"

پدر شهيد فاطمه باقری نژاديان فرد همچنين در رابطه با نحوه ی پيگيری ماجرای اين قتل و تهديدهای نيروهای امنيتی افزود:

"در طول اين يک سال به تمامی سران مملکتی نامه زديم و موضوع را پيگيری کرديم. ذره ای شک ندارم که نيروهای امنيتی فاطمه را کشته اند.

تنها سوالی که داريم اين است که فاطمه به چه گناهی کشته شده است؟ دستم به جايی نمی رسد و به خدا واگذار کرده ام اما به ياری خدا تا آخر ايستاده ام. بعد از شهادت فاطمه و در مراسم چهلم تهديدم کردند که اگر ادامه بدهم فرزندان ديگرت نيز در خطر می افتند ولی جواب من اين بوده است که مکتبی که شهادت دارد، ذلت ندارد! در روزهايی که من به جرم توهين به شاه در زندان بودم خانواده ام به ملاقات من آمدند در راه بازگشت ايشان، ساواک مادر و دو برادرم را در جنايتی هولناک در آتش سوزاند و به شهادت رساند. اين فاجعه کينه ای عميق در دل من نسبت به حکومت پهلوی نهاد. اما شهادت دختر مظلومم برايم هزاران بار سوزنده تر است و هرگز از آن نخواهم گذشت. "

در پايان دانشجويان با تقديم تابلوی نقاشی از چهره ی فاطمه به خانواده ی ايشان، ضمن ابراز همدردی و تاسف، بر لزوم آگاهی بخشی در مورد نحوه ی به شهادت رسيدن مظلومانه ی فاطمه در بين اقشار مختلف جامعه از جمله دانشگاهيان، و ايستادگی در راه و اهداف بحق وی تاکيد کردند.

 
 


وی گفته اين «لطف» تنها مشمول آن‌ دسته از اصلاح‌طلبانی خواهد شد که در جريان «فتنه» حضور نداشته و موثر نبودند.ديگر شرط سپاه برای موافقت با حضور شماری از اصلاح‌طبان در انتخابات آتی رياست جمهوری اعلام «برائت» از آن دسته از دوستانشان است که به گفته مقدم‌فر به جمهوری اسلامی «خيانت» کرده‌اند.

خبرنگاران سبز/سیاست:

 گويا اجماع اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات رياست جمهوری سال آينده با اظهار نظرهای بزرگان اصلاح طلب به نتيجه نهايی نزديک شده است بطوريکه اگر گفته های سيد محد خاتمی٬ عبدالله نوری٬ مجيد انصاری و موسوی خوئينی ها را در موضوع تاييد قانون اساسی فعلی زير لقای جمهوری اسلامی با يکديگر پيوند بزنيد به اين استنباط خواهيم رسيد که اصلاح طلبان خود را آماده شرکت در بازی تکراری حکومت کرده اند.
از ديگر سو واکنش حميدرضا مقدم‌فر٬ معاون فرهنگی سپاه در قبال اظهار علاقه طيف اصلاحات برای حضور در انتخابات رياست جمهوری جالب بوده است . حميدرضا مقدم فر اعلام کرده است «لطف» جمهوری اسلامی به اصلاح‌طلبان اين است که به آن‌ها اجازه دهد با وجودی که رای نخواهند آورد در انتخابات شرکت کنند و اصلاح‌طلبان نيز نبايد از اين «لطف» جمهوری اسلامی در حق خود «سوء‌استفاده» کنند.

وی گفته اين «لطف» تنها مشمول آن‌ دسته از اصلاح‌طلبانی خواهد شد که در جريان «فتنه» حضور نداشته و موثر نبودند.
ديگر شرط سپاه برای موافقت با حضور شماری از اصلاح‌طبان در انتخابات آتی رياست جمهوری اعلام «برائت» از آن دسته از دوستانشان است که به گفته مقدم‌فر به جمهوری اسلامی «خيانت» کرده‌اند.
اين مقام سپاه از محمد خاتمی٬ به عنوان رهبر اصلاح‌طلبانی نام برده که در جريان اعتراض‌ها به نتيجه انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ نقش داشته است. وی در بخش ديگری از سخنان خود اين دسته از اصلاح‌طبان را «خائنانی» ناميده که «خيانت» آن‌ها «بد‌تر» از جريان نهضت آزادی و ملی – مذهبی‌ها بوده است.
‌آنطور که از گفته اين عضور فرهنگی سپاه پاسداران به روشنی قابل فهم است اين نکته است که نظام اينبار نيز به اصلاح طلبانی که مشروط به انتخابات رياست جمهوری دعوت شده اند اجازه هيچگونه عرض اندام و موفقيتی را نخواهد داد و اگر هم اين طيف سياسی توانستند در انتخابات رياست جمهوری آتی جمعيتی را ترغيب به شرکت در انتخاباتی که از بيرون نيز نتيجه اش روشن است کردند و دارای بالاترين تعداد آرا شدند طبق گفته های سه سال گذشته نظاميان و افتدارگرايان به هيچ وجه اجازه به قدرت رسيدن نخواهند داد و با بيان اين نکته که " با وجودی که رای نخواهند آورد در انتخابات شرکت کنند " سرانجام انتخابات را به روشنی به تصوير کشيده اند.

حال سوال اينجاست در حاليکه دو تن از نامزدهای انتخاباتی پيشين رياست جمهوری در بازداشت خانگی و بايکوت خبری مطلق قرار دارند متفکرين اصلی دو جبهه مشارکت و مجاهدين انقلاب اسلامی در زندان به سر می برند و نظام با بسته کردن بيشتر فضای سياسی کشور نشان داده است که خود را قيم و ولی هفتاد و پنج ميليون ايرانی ميداند و علاقه ای به شنيدن صدای مختلفين و منتقدين ندارد چرا اصلاح طلبان مايل هستند خود را وارد بازی کند که نتيجه اش مشخص است؟

نقل قولی هم از حسین باقرزاده در ارتباط با اصلاح طلبان خوانندنی است: " رأی خاتمی در این روز در واقع اعلام تسلیم او در برابر فشار حاکم برای بریدن از جنبش سبز بود. او در عین این که امروز همچنان بر «آزادی زندانیان سیاسی» و رهایی کروبی و موسوی از حصر تأکید می‌‌کند این اقدامات را دیگر شرطی برای همکاری خود با حکومت و شرکت در بازی‌‌های سیاسی آن نمی داند. او فقط انتظار دارد که این حد از دوری با جنبش سبز را جناح حاکم برای اثبات وفاداری او به ولایت فقیه و ولی فقیه موجود کافی بداند و آن را بپذیرد. او سپس امیدوار است که با گرفتن جواز از حاکمیت، نیروهای باقی مانده از اصلاح‌‌طلبان را جمع و جور کند تا شاید بتواند یک بار دیگر شانس خود و اصلاح‌‌طلبان را در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بیازماید و به این ترتیب خود و یا هوادارانش به حکومت راه پیدا کنند".

خیرخواهانه به اتاق فکر اطلاح طلبان عرض می کنیم که بهتر است این طیف کمی سنجیده تر تصمیم گیری داشته باشند چرا که عدم حضور مردم در انتخابات دوره اول و دوم مجلس نهم که چند ماه قبل انجام گرفت نه از روی علاقه به فراخوان های اصلاح طلبان حکومتی بلکه از روی خودآگاهی و تشخیص بی اثر بودن حضورشان در انتخابات جمهوری اسلامی  بود ه است .



 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته