-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز شنبه 7 امرداد 91

 

سلام،
شنبه 7 امرداد 91، 28 جولای 2012 میلادی
امروز در مورد هفت موضوع صحبت می کنیم.

موضوع اول که در صدر اخبار جهان هم قرار دارد مربوط است به صف آرایی نیروهای دولتی سوریه و مخالفان در شهر حلب. بسیاری از رهبران دنیا نسبت به بروز قتل عام احتمالی در حلب ابراز نگرانی کردند. ارتش سوریه با سلاح های سنگین در حلب حاضر شده و وحشت از این دارد که حلب تبدیل به بن غاضی دوم شود. آقای اردوغان، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که اسد و نزدیکانش در حال ترک قدرت هستند. یونسکو نیز در مورد تخریب بناهای تاریخی شهر حلب هشدار داده است. خانم اخلاص بدوی، نماینده ی حلب در مجلس سوریه، اولین نماینده ای است که از رژیم سوریه جدا شده و به ترکیه رفت. سایت ها و خبرگزاری های دولتی ایران هم شروع به قلمفرسایی کرده اند مبنی بر اینکه فتنه در سوریه شکسته خورده است! اخباری هم هست دال بر اینکه تعداد نیروهای قدس سپاه در سوریه افزایش پیدا کرده است.


داستان سیاست مرغی همچنان ادامه دارد. خبرگزاری ایسنا عکس هایی از صف های طولانی مردم برای خرید مرغ را نشان داد. خبرگزاری مهر از حمله ی مسلحانه به مرغداری در میناب خبرداده است و امام جمعه های کشور در شهرهای مختلف بحث دیروزشان درباره ی مرغ بود و گرانی و تحریم ها. از همه جالبتر از همه آقای علم الهدی، امام جمعه ی مشهد بود که گفت که اوضاع جنگی است و قرار نیست وضعیت مثل قبل باشدو به مشهدی ها توصیه کرده است که اشکنه ی پیازداغ به جای مرغ بخورند. البته به دلیل اینکه تخم مرغ هم چندان در دسترس نیست کاریکاتور جالبی هم کشیده شده بود که در آن از خانمی پرسیده شده بود "خانم اول مرغ نبود یا تخم مرغ؟!". همچنین یکی از معاونان آقای احمدی نژاد از دستور برای ذخیره سازی کالاهای اساسی حداقل برای سه ماه خبر داد که خود این خبر می تواند زمینه ساز تحریک بیشتر مردم برای فوق العاده دیدن اوضاع باشد. بهای سیگار هم به دو برابر افزایش پیدا کرده است. گوشت های وارداتی از استرالیا، برزیل و قرقیزستان هم در بازار ایران فراوان شده و این واردات بی رویه کمر تولیدات داخلی را خواهد شکست.    


آقای سعیدی، نماینده ی ولی فقیه در سپاه، در سخنان پیش از خطبه ی نماز جمعه ی تهران گفت که خاورمیانه مرکز پیشتیبانی ظهور امام زمان است و محور هدایت هم آقای خامنه ای است، در این میان سپاه هم به عنوان ابزار و زمینه ساز این ظهور ایفای نقش می کند. وی گفت که ظهور امام زمان نیاز به صد میلیون پاسدار و بسیجی دارد که سپاه و نماینده ی ولی فقیه (یعنی خودش) مسئول آن هستند.
ایشان حرف های جالبی دیگری هم ایراد کرد، از جمله اینکه فردی را در عراق دستگیر کرده و از وی پرسیده اند که آیا مهدی را می شناسی و اسامی 313 نفر همراهان او را می دانی یا خیر؟ و او هم پاسخ داده است که به دلیل بروز جنبش وال استریت و وضعیت منطقه، شرایط ظهور امام زمان فراهم شده است. این حرف ها که نظیر آن در چند روز گذشته از سوی سایر مقامات هم مطرح شده بود نشان می دهد که آقایان می خواهند اینطور به مردم القا کنند که وضعیت وخیم اقتصادی که در واقع نتیجه ی علمکرد خودشان و شخص آقای خامنه ای است، از علائم ظهور امام زمان است. البته خط دومی هم در همه ی این سخنان دیده می شود و آن هم این است که می خواهند آقای خامنه ای را از مسئولیت این شرایط وخیم اقتصادی مبرا کنند.


هفده عضو مجلس نمایندگان آمریکا از وزارت خزانه داری این کشور خواسته اند که درباره ی روابط مخابراتی شرکت چینی زد. تی. ای با ایران تحقیق بکند. این شرکت که شاید دومین شرکت بزرگ مخابراتی دنیاست ظاهرا تجهیزات و امکانات زیادی برای شنود، هک کردن و تسلط بر اینترنت در اختیار دستگاه اطلاعاتی ایران گذاشته است.


استاندار اصفهان هم دستور داد که از امروز ساعت کار فقط از ساعت 7 صبح تا 12:30 باشد که دلیلش مشکل کم آبی و قطع برق در اصفهان ذکر شده است. یعنی بعد از خوزستان و پاره ای از مناطق جنوبی، این موضوع به استان اصفهان هم رسید و حالا روی قوز گرانی و مشکلات اقتصادی، کم آبی در فصل گرما هم مردم را آزار می دهد.


آقای دکتر ولایتی، مشاور امور خارجی رهبری گفت که مذاکرات با 5+1 تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهد یافت. وی گفت که 5+1 باید حق ایران در برخورداری از انرژی هسته ای صلح آمیز را به رسمیت بشناسد. این حرف در واقع توضیح واضحات است چرا که استفاده ی صلح آمیز از انرژی هسته ای مورد توافق همگان بوده و حتی بر طبق معاهده ی ان. پی. تی آژانس بین المللی انرژی هسته ای در این مورد به کشورها کمک هم می کند. به نظر می رسد که این حرف ها بیشتر به معنای عقب نشینی آبرومندانه ای است از حرف هایی که پیشتر مطرح کرده بودند به خصوص که مذاکرات آقای باقری با خانم هلگا اشمیت در استانبول ظاهرا به بن بست رسیده است.


بحث آخر در ادامه ی بحران اقتصادی در کشور است و اینکه شرایط وخیم تر اقتصادی که قابل پیش بینی است چه تاثیری می تواند در مبارزات مردم داشته باشد؟ چگونه می توان طبقات فرودست را قانع کرد به اینکه اگر نان می خواهند بدون آزادی و برقراری دموکراسی امکان پذیر نیست. این بحث را در روزهای آتی همراه با استفاده از تجربیات سایر کشورها دنبال خواهیم کرد.


اندکی صبر سحر نزدیک است
تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید
به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

 

 

 

 

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته