-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۹, دوشنبه

Latest News from Emrooz for 07/29/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: برگزاری دادگاه بیمه ایران و طرح مکرر نام معاون اول رئیس جمهور، به عنوان یکی از متهمین این پرونده، چندین جلسه هیات دولت را تحت الشعاع قرار داد و به واکنش صریح و انتقاد رئیس جمهور و اعضای هیات دولت منجر شد.

خبرنگار الف در همین رابطه کسب اطلاع کرد که در یکی از جلسات هیات دولت، رئیس جمهور با انتقاد از نحوهب برگزاری دادگاه ها، ضمن گلایه از مطرح شدن نام محمد رضا رحیمی به عنوان متهم فساد اقتصادی در پرونده بیمه ایران، نسبت به تداوم این روند اظهار نگرانی کرده است.

در همین رابطه در یکی دیگر از جلسات هیات دولت، با انتقاد یکی از وزرا نسبت به بر سر زبان ها افتادن نام معاون اول در پرونده بیمه ایران، پیشنهادی مطرح می شود تا نامه گلایه آمیزی خطاب به رئیس دستگاه قضائی مبنی بر جلوگیری از تداوم آنچه "اتهام افکنی خوانده می شد"، نوشته شود.

در نهایت این نامه توسط یکی از وزرا نوشته می شود و همه وزرا بجز یک وزیر پای آنرا امضا می کنند. امضا کنندگان این نامه خواستار اصلاح روند برگزاری دادگاهها شدند و نسبت به مطرح شدن نامه محمد رضا رحیمی به عنوان متهم به فساد اقتصادی در رسانه ها صریحا انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ما از سرنوشت این نامه خبری در دست نیست اما آنچه اهمیت دارد این است که رئیس جمهور و برخی از اعضای هیات دولت از مطرح شدن مجدد نام رحیمی به عنوان متهم فساد اقتصادی به شدت ناراحت هستند و از هر ابزاری استفاده می کنند تا ادامه این روند را متوقف سازند. در همین راستا محمدرضا رحیمی طی چند هفته گذشته از رسانه هائی که از وی به عنوان متهم فساد اقتصادی نام بردند شکایت کرده است.

گفتنی است نام محمدرضا رحیمی به عنوان متهم فساد اقتصادی اولین بار همراه با پرونده بیمه ایران بر سر زبان ها افتاد. برخی از وی به عنوان متهم کلیدی و سرنخ اصلی پرونده موسوم به خانه فاطمی نام بردند و از دستگاه قضائی درخواست کردند که وی را مانند هر شهروند ساده و دیگر متهمین پرونده بیمه به دادگاه احضار کند. علیرغم اینکه متهم بودن رحیمی توسط دادستان هم تائید شده اما وی تا امروز به هیچ دادگاهی احضار نشده است.

همین موضوع نیز مورد انتقاد نماینده ها و رسانه ها قرار گرفته است.بسیاری از دلسوزان انقلاب و جریان های عدالتخواهی خواهان برخورد دستگاه قضایی در این مورد هستند.


 


امروز: نماینده اردکان در مجلس با تشکر از دولت به خاطر تمهیداتی که در شرایط فعلی اندیشیده است، گفت: گزارش وزرا در جلسه غیرعلنی روز چهارشنبه حاکی از تلاش آنها برای مقابله با تحریم‌هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در اخطاری با استناد به اصل 53 قانون اساسی، اظهار داشت: طبق قانون همه دریافت‌های دولت در حساب‌های خزانه‌داری کل کشور متمرکز شده و همه پرداخت‌ها به موجب قانون انجام می‌شود.

وی افزود: از دولت به خاطر تمهیداتی که در شرایط سخت فعلی اندیشید تا مردم با چالش مواجه نشوند، متشکرم ولی در برخی موارد می‌شد اداره کشور سنجیده‌تر انجام شود.

تابش ادامه داد: انصافا باید اذعان کرد که اداره کشور در شرایط کنونی کار سختی است و گزارش وزرا در جلسه غیر علنی روز چهارشنبه مجلس حاکی از تلاش آنها برای مقابله با تحریم‌هاست اما مطلبی که باید نگران باشیم، دورزدن برخی قوانین به بهانه گذر از تحریم‌هاست در حالی که رهبر معظم انقلاب همواره بر قانونگرایی تاکید دارند.

نماینده اردکان در مجلس بر همین اساس یادآور شد: در حال حاضر طبق اصل 176 قانون اساسی، ستاد تدابیر ویژه برای مقابله با تحریم‌ها تشکیل شده که این ستاد می‌تواند دستگاه‌ها را با یکدیگر هماهنگ کند اما نمی‌تواند امور فرا قانونی را هدایت کند.

محمدرضا تابش در خاتمه با بیان اینکه مشی رهبر انقلاب نیز این نیست که حکم حکومتی دهد مگر در مواقع ضروری، گفت: از رئیس دولت می‌خواهم از مسئولین بخواهد در این شرایط حساس، اگر نیازی به تغییر و اصلاح قوانین است، آن را به مجلس اعلام کند.


 


امروز: جمعي از معلمان پيش دبستاني، سيلوداران بخش خصوصي و كارگزاران مراكز مخابرات روستايي آذربايجان غربي صبح امروز (يكشنبه) مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.

به گزارش ايسنا، جمعي از معلمان پيش دبستاني استان اصفهان و گيلان با تجمع مقابل مجلس شوراي اسلامي خواستار حمايت مجلس از حقوق معلمان پيش دبستاني شدند.

جمعي از سيلوداران بخش خصوصي نيز با تجمع مقابل مجلس شوراي اسلامي از نمايندگان خواستند در سال حمايت از توليد ملي اجازه ندهند سيلوداران اين بخش نابود شوند.

جمعي از كارگزاران مراكز مخابرات روستايي آذربايجان غربي نيز با تجمع مقابل مجلس شوراي اسلامي خواستار اجراي كامل طرح بيمه كارگزاران مخابرات روستايي بر اساس مصوبه مجلس شدند، آنان در پلاكاردهايي كه در دست داشتند بيان كرده بودند كه پنج ماه است كه بدون قرارداد و بدون دستمزد مشغول كارند.


 


امروز: قیمت دانه ذرت که بیش از ۶۰ درصد خوراک مرغ را تشکیل می‌دهد از کیلویی ۴۴۰ تومان به ۶۷۵ تومان رسیده است و طی ماه اخیر ۲۳۵ تومان گران شده است.

به گزارش ایسنا، در این باره سید فرزاد طلاکش ـ دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار گفت: به دلیل نبود مدیریت درست در زمینه تامین نهاده‌ها، قیمت کنجاله سویا کمی به حد تعادل رسیده اما ذرت با افزایش قیمت مواجه شده است.

وی اظهار کرد:‌ توجه مسوولان به تامین کنجاله سویا و کنترل قیمت آن معطوف شد و از نهاده ذرت غافل ماندند که اکنون این نهاده در بازار کم شده و از کیلویی ۴۴۰ تومان به ۶۷۵ تومان رسیده است.

حسین مقدم‌نیا ـ مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور ـ نیز از افزایش قیمت ذرت خبرداد و اظهار کرد: هر کیلو ذرت وارداتی برزیل ۶۵۵ تا ۶۷۵ تومان فروخته می‌شود و هر کیلو ذرت وارداتی اکراین نیز ۶۲۵ تومان است.


 


امروز: بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت صبح امروز به مرخصی آمد.

به گزارش جرس، صبح امروز به وی اعلام شده که برای درمان سنگ‌ کلیه‌اش با مرخصی سه روزه‌ی او موافقت شده است.

بهاره هدایت در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸بازداشت و در دادگاه به اتهام "اجتماع و تبانی علیه نظام" به پنج سال حبس، به اتهام "توهین به رهبری" به دو سال و به اتهام "توهین به رئیس‌جمهوری" و "تبلیغ علیه نظام" به شش ماه حبس محکوم شده بود.

در همین حال حکم دو سال حبس تعلیقی وی به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی از طریق برگزاری تجمع ۲۲خرداد سال ۸۵" نیز از حالت تعلیق خارج و به این حکم اضافه شد.

وی درمجموع به ده سال زندان محکوم شده است و اکنون در بند زنان زندان اوین به‌سر می‌برد.

وی چندی پیش جایزه هرالد ادلستام سوئد را به دلیل "شجاعت فوق العاده و تعهد به عدالت فعالانه در برابر نقض حقوق بشر در ایران" دریافت کرد.


 


امروز: مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی‌های عشایری ایران با بیان اینکه قیمت هرکیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی برای عشایر بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، خواستار آن شد که مسئولان مربوطه برای حل مشکلات جامعه عشایری چاره اندیشی کنند.

به گزارش مهر، افشین صدر دادرس در خصوص تاثیر افزایش قیمت آرد در جامعه عشایری، اظهارداشت: عشایر پیش از افزایش قیمت آرد هرکیسه ۴۰ کیلوگرمی آرد خبازی را به قیمت ۱۸۰۰۰ تومان در کارخانه خریداری می کردند درحالی که هم اکنون همان کیسه های ۴۰ کیلوگرمی آرد را باید ۲۳۵۰۰ تومان خریداری کنند.

وی با بیان اینکه البته هزینه حمل و نقل از مقابل کارخانه تا محل اسکان عشایر را باید به این رقم اضافه کنیم، گفت: میزان هزینه حمل ونقل در ۲۲ استان عشایر نشین با توجه به نرخ حاملهای انرژی متفاوت است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونیهای عشایری ایران با اشاره به اینکه قیمت هرکیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی برای عشایر بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: این درحالی است که قبل از افزایش نرخ آرد، هزینه جامعه عشایری با اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها ۳۶ برابر شده بود و با افزایش نرخ آرد این هزینه چندبرابردیگرافزایش یافته است.

قیمت هر کیلوگرم آرد با درجه سبوس ۲۱ درصد ۶۱۰ تومان، ۱۸ درصد ۵۹۰ تومان، ۱۲ درصد ۵۷۰ تومان و ۱۵ درصد ۵۸۵ تومان تعیین شده است.


 


امروز: محمد تقی کروبی در یادداشتی با خطاب قرار دادن مقامات عالی نظام، وضعیت پدرش را بدتر از دوستان زندانی در اوین توصیف کرد و خواستار آن شد که یا او را به منزل مسکونی اش در جماران انتقال دهند و امنیتی ها قوانین و مقررات مربوط به زندان ها را بدون هیچ گونه تبعیضی اعمال کنند، و یا لااقل طبق ادعای خود ایشان را به زندان اوین و در کنار همراهانش منتقل کنند.

فرزند مهدی کروبی با یادآوری حکمی که جنتی در نماز جمعه درباره حصر خانگی موسوی و کروبی صادر کرد، تصریح کرد که دستگاه قضایی در این پرونده اساسا به بازی گرفته نشد و مراحل قانونی جهت بازداشت و حبس رهبران جنبش اعتراضی حتی به لحاظ شکلی طی نشد.

وی حصر کروبی را با رفتار ناصرالدین شاه با امیرکبیر و حصر دکتر مصدق در دوران پهلوی و آیت الله منتظری در دوران جمهوری اسلامی مقایسه کرد و از مقامات عالی نظام پرسید:‌ آیا زمان حصر و یا حبس کروبی در منزل مسکونی اش مطابق آنچه رسما فرمان داده شد و مقامات سیاسی در داخل و خارج کشور از آن سخن می گویند، فرا نرسیده است؟

متن کامل این یادداشت که در وب سایت محمد تقی کروبی منتشر شده، بدین شرح است:

زمانی برای حصر: سخنی با مقامات عالی نظام

اگر به خاطر داشته باشید در روز ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ آقای جنتی در نماز جمعه تهران به نمایندگی از حاکمیت فرمان حصر خانگی آقایان کروبی و موسوی به اتفاق همسرانشان را چنین صادر کرد:

"کاری که قوه قضاییه می‌تواند انجام دهد و من فکر می‌کنم که در اندیشه است که انجام بدهد، این است که ارتباط اینها را به کلی از مردم قطع کند . در خانه آنها باید بسته شود، رفت و آمدهایشان محدود شود، نتوانند پیام بدهند و پیام بگیرند و تلفن و اینترنت آنها باید قطع شود و در خانه خود باید زندانی شوند."

برخلاف نظر جناب جنتی که برای اعمال حصر خانگی از قوه قضائیه نام برد، دستگاه قضایی در این پرونده اساسا به بازی گرفته نشد و مراحل قانونی جهت بازداشت و حبس رهبران جنبش اعتراضی حتی به لحاظ شکلی طی نگردید، احدی از مقامات کشور مسئولیت این حبس را تاکنون بر عهده نگرفته و از همه مهمتر دامنه و قلمرو آن معین نشده است. همانطور که میدانیم واژه "حصر خانگی" در قوانین موضوعه کشور تعریف نشده لیکن در عمل می توان به رویه ی دوران قاجار علیه میرزا تقی خان فراهانی یا همان امیر کبیر اشاره کرد. مرحوم دکتر مصدق و مرحوم آیت الله العظمی منتظری دو نمونه برجسته اعمال این رویه در دوران پهلوی و جمهوری اسلامی هستند. هدف این نامه به چالش کشاندن فعل حاکمیت در بازداشت و حبس غیر قانونی و یا فقدان سنخیت رفتار فعلی با واژه حصر در قیاس با موارد یاد شده نمی باشد، بلکه با عنایت به شرایط بشدت ناعادلانه حبس انفرادی پدرم در یکسال گذشته صرفا می خواهم از مقامات عالی نظام بپرسم آیا زمان حصر و یا حبس کروبی در منزل مسکونی اش مطابق آنچه رسما فرمان داده شد و مقامات سیاسی در داخل و خارج کشور از آن سخن می گویند، فرا نرسیده است؟

اجازه دهید خلاصه ای بسیار کوتاه از نزدیک به ۱۸ماه دوران حبس غیر قانونی پدر دربندمان که یکسال آن تاکنون در انفرادی سپری شده را با هم مرور کنم. در ۲۱ بهمن ۱۳۸۸ مجتمع مسکونی آنان به محاصره ماموران امنیتی درآمد و کلیه ارتباطات قطع گردید. در غروب دوم اسفند ماه بدنبال یورش ماموران به درون مجتمع مسکونی، محل سکونت والدین اشغال شد. همزمان اموال سایر شرکاء مجتمع به تصرف مامورین امنیتی درآمد. فقدان رعایت بدیهیات شرع و قانون در تصرف عدوانی اموال غیر، موجب رنجش بسیار پدر شد که بدنبال پافشاری و تهدید ایشان سرانجام در هشتم ماه مبارک رمضان ۱۳۹۰ مجتمع تخلیه و اموال تصرف شده به صاحبان اش مسترد گردید. در اول همان ماه مبارک پدر به آپارتمانی یک خوابه با حضور تعدادی از ماموران امنیتی منتقل شد. حضور دائمی ماموران در درون آپارتمان زمینه خروج موقتی مادر از حبس را فراهم ساخت و مقرر شد که پس از آماده شدن منزل مسکونی، والدین مان به اتفاق در حبس خانگی قرار گیرند. به سرعت مکانی در جماران تهیه کردیم اما با خلف وعده مقامات امنیتی ایشان به منزل مسکونی اش منتقل نگردید. آنان همچنین به مدت ۱۰۰ روز پدر را در مکانی بدون دسترسی به پنجره و هوای آزاد محبوس کردند که ناراحتی ریوی تنها بخشی از آسیب های جسمی ایشان است. در آن زمان خروج از آپارتمان مذکور را منوط به تهیه مکانی به تشخیص خود و پرداخت بخشی از مال الاجاره توسط خانواده کردند. نگرانی از وضعیت جسمی پدر و امید به خروج از وضعیت انفرادی موجب توافق خانواده با این خواسته غیر شرعی و قانونی مقامات گردید.

خانه امن به تشخیص و انتخاب آنان مهیا شد اما تغییری ماهوی در وضعیت حبس ایشان بوجود نیامد. اصرار بر حبس انفرادی پدر آنجا هویدا گردید که از بازگشت مادر به حبس به بهانه های واهی ممانعت بعمل آمد و درب آپارتمان به مدت ۹ ماه بر روی ایشان قفل گردید. در کنار محرومیت از هواخوری، ماه ها خانواده در بی خبری قرار گرفت و پدر در تنهایی و غربت دوران حبس بی مدت خود را می گذراند. بنا به گفته پدر هر ۱۰ ساعت یکبار یکی از ماموران از طریق آیفون و یا حضوری جویای وضعیت ایشان می شوند. از آن زمان تاکنون آقای کروبی از حقوق به رسمیت شناخته شده زندانی بطور غیر قانونی و سلیقه ای محروم شده که از آنجمله می توان به وضعیت ملاقات های ایشان اشاره کرد. دیدار با فرزندان نه به عنوان حق این زندانی بلکه به عنوان عطیه ی حکومتی هرازگاهی آنهم با شرایط خاص خود اعطا می گردد. شاید مناسب باشد به آخرین دیدار در شب چهارم همین ماه مبارک رمضان اشاره کنم. در این شب ملاقاتی برای مادرم در نظر گرفته شد تا شبی پدر روزه اش را با همسرش افطار کند، ملاقات و افطاری این روحانی ۷۵ ساله که امام از او بعنوان دوست خوب خود و مبارز صف اول نام برده بود با همسرش من البدو الی الختم در حضور یک مامور مرد امنیتی انجام می شود.

هر دم از این باغ بری می رسد؛ تازه تر از تازه تری می رسد.

دسترسی به روزنامه و مجله برای همه زندانیان صرف نظر از جرم ارتکابی و یا مجازات تحمیلی در نظر گرفته شده است، اما این حق بدیهی بطور سلیقه ای از آقای کروبی سلب گردیده است. برای آنکه بی صداقتی نکرده باشم باید بگویم تنها به مدت چند هفته و به تشخیص امنیتی ها ۲ روزنامه جام جم و اطلاعات در اختیار ایشان قرار گرفت و آنهم بدون ذکر دلیل قطع گردید. به منظور جلوگیری از اطاله کلام از ذکر نقض سایر حقوق ایشان بعنوان یک زندانی از جمله حق دسترسی منظم به تلفن، هواخوری در محیطی آزاد و یا مرخصی صرف نظر می کنم. در عین حال لازم میدانم از برخورد مناسب و انسانی ماموران امنیتی حاضر که بر خلاف تیم قبلی که مبنای شان بر اصول غیر انسانی بنیان نهاد شده بود، تشکر کنم زیرا به همت این گروه مدتی است درب آپارتمان گشوده شده و پدر می تواند روزانه ساعتی در پارکینگ سرپوشیده قدم بزند، اگرچه فقدان فضای مناسب موجب محرومیت ایشان از هوای آزاد گردیده است.

مقامات عالی نظام

همانطور که پیشتر اشارت داشتم واژه حصر در سیستم مدون حقوقی کشورمان همچون دیگر کشورهای جهان سومی تعریف نشده اما در مقام عمل بارها در قبال بزرگان این ملک اعمال شده است. نگاهی گذرا به وضعیت فعلی پدرم گواه این واقعیت است که وضعیت ایشان از دوستان زندانی در اوین نگران کننده تر است. اگر اعتباری برای سخن و یا دستور خود مبنی بر حصر و یا حبس خانگی آقای کروبی قائل هستید، دستور دهید ایشان را به منزل مسکونی اش در جماران انتقال دهند و امنیتی ها قوانین و مقررات مربوط به زندان ها را بدون هیچ گونه تبعیضی اعمال نمایند. اما اگر با وجود گذشت ۱۸ماه از حبس غیر قانونی هنوز بر تشدید مجازات ایشان بدین نحو اصرار دارید، لااقل همانطور که خود بارها تاکید کرده اند ایشان را به زندان اوین و در کنار همراهانش منتقل کنید تا همچون دیگر زندانیان اولا از حقوق مندرج در قوانین و مقررات برخوردار شود؛ ثانیا از وضعیت انفرادی خارج و ثالثا هزینه زندان و زندانبان از زندانی اخذ نگردد.

با تشکر

۸ مرداد ۱۳۹۱

محمد تقی کروبی

گزارش آخرین وضعیت حصر خانگی مهدی کروبی


 


امروز: عصر ایران نوشت:

احمدی نژاد تا کنون در میان سیل مصاحبه های خود با رسانه های خارجی، با هیچ خبرنگار داخلی غیردولتی گفتگوی رو در رو نداشته و به کنفرانس های مطبوعاتی بسنده کرده و البته بیش از یک سال است که نشست مطبوعاتی هم برگزار نکرده است.

اهم سخنان علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای رییس دولت را در این باره بخوانید:

- مصاحبه ایشان با خبرنگاران خارجی کاملا هدفمند و به منظور انتقال پیام ها و نشر مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در خارج انجام می شود. اما در فضای داخلی، آقای احمدی نژاد در فرصت ها و دیدارهای مختلف، دیدگاه ها و نظراتشان را در جامعه منعکس می کنند.

- اگر احمدی نژاد با خبرنگاران داخلی مصاحبه نکرده اند، به معنای بی توجهی به خبرنگاران نیست. بلکه ضرورت انجام چنین گفت و گویی احساس نشده است. چون بستر نشر دیدگاه های دولت و رئیس دولت در داخل کشور فراهم است و انجام مصاحبه اختصاصی با رسانه های داخلی به عنوان یک ضرورت احساس نشده است.

- آقای احمدی نژاد در سال های اخیر بار ها نشست مطبوعاتی و کنفرانس خبری داشته اند و تند ترین سوالات را خبرنگاران در جلسات مطبوعاتی مطرح کرده اند و ایشان هم با سعه صدر به همه این سوالات پاسخ داده اند و تا امروز هم کسی را به علت طرح یک سوال تند یا انتقاد صریح از رئیس دولت از جلسه مطبوعاتی اخراج نکرده اند.

- آنچه مورد اعتراض ماست این است که سخنگوی محترم شورای نگهبان با چه منطقی به صورت یکجانبه یک رسانه را آماج همه نوع توهین و تهمت قرار می دهند و بعد هم خبرنگار خبرگزاری رسمی کشور را از جلسه اخراج می کنند. این اعتراضی بود که ما داشتیم و به همین دلیل به احمدی نژاد نامه نوشتیم تا به عنوان کسی که مسوول اجرای قانون اساسی است به مسوولان کشور در خصوص رعایت نکردن حرمت خبرنگاران و سلب آزادی از آنان برای طرح سووال و اعمال محدودیت برای فعالیت رسانه ای تذکر بدهند.

- بالاخره در طول این سال ها آقای احمدی نژاد به کرات با خبرنگاران مصاحبه مطبوعاتی داشتند و در سفرهای استانی و سفرهای کاری هم با خبرنگاران گفت و گو کرده اند. بنابراین نمایندگان رسانه های ارتباط جمعی، بالاترین دسترسی را در دوره آقای احمدی نژاد به رئیس دولت داشته اند!در کدام دوره تا این حد دسترسی به رئیس دولت وجود داشته است؟ این ها را باید منصفانه قضاوت کرد. البته اگر احمدی نژاد فرصت داشته باشد و مصاحبه اختصاصی هم داشته باشد خوب است ولی باید با توجه به حجم کارهای احمدی نژاد و کمبود وقت، اولویت بندی مسائل را در نظر گرفت.

- در عین حال ، وزرا هم روزهای چهارشنبه بعد از جلسه هیئت دولت در دسترس خبرنگاران قرار می گیرند و هر کس در حوزه کاری خود به مردم گزارش می دهد و ارتباط دولت با مردم برقرار است. جامعه ما الحمدلله جامعه ای آزاد است و فضای اجتماعی ما خالی از نقد نیست و در این زمینه اشکالی به دولت وارد نیست.

- آنچه الان در فضای جامعه وجود دارد، غالبا سیاه نمایی است نه انتقاد. اما به خاطر همین سیاه نمایی ها هم تا کنون هیچ کس از طرف دولت مورد مواخذه قرار نگرفته است. ای کاش نقد وجود داشت و منصفانه ، عالمانه و بی طرفانه جنبه های مثبت و منفی پدیده های مختلف را بررسی می کردند و از این طریق تنویر افکار صورت می گرفت . همه از این نوع نقد استقبال می کنند و دولت هم همین طور است. اما آنچه الان وجود دارد، به خصوص در ماه های اخیر، عمدتا سیاه نمایی هایی بوده که به اسم نقد مطرح شده و هیچ کس نمی تواند منکر این واقعیت شود زیرا دلایل و مستندات فراوانی برای آن وجود دارد.

- این طورنیست که همه مطالب روزنامه ایران در حمایت از دولت باشد. شما روزنامه ایران را بخوانید و ببینید که ما هرجا اشکالی هست بیان می کنیم. همین چند روز پیش گزارشی نوشته بودیم با عنوان "تخلفات پزشکان دور از چشم وزیر بهداشت". ما هم دولت را هم اگر در مواردی اشکالی وجود داشته باشد نقد می کنیم. اما سعی می کنیم نقد ما بی طرفانه باشد. هیچ وقت هم ادعا نکرده ایم که همه کارهای ما درست و بی نقص بوده و ممکن است ضعف هایی هم داشته باشیم که آن ها را می پذیریم.


 


امروز: سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر از سفر شیخ حمد بن عیسی آل ثانی، امیر قطر به تهران برای شرکت در اجلاس عدم تعهد خبر داد.

عبدالله سهرابی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در گفتگو با مهر از حضور شیخ حمد بن عیسی آل ثانی، امیر قطر در تهران برای شرکت در اجلاس عدم تعهد خبر داد.

سهرابی ضمن تأکید بر این امر بر اساس نامه اولیه اعلامی قطر در سطح سران در اجلاس عدم تعهد در تهران شرکت می کند، گفت: ایران و قطر دارای روابط بسیاری خوبی هستند و شاید در بعضی از مسائل مانند سوریه دیدگاه های متفاوتی وجود داشته باشد اما در تلاش هستیم با طرح و برنامه های طراحی شده مشکل سوریه هر چه سریعتر حل شود و دولت این کشور بتواند به برنامه های خود بپردازد.

بر اساس این گزارش اجلاس آتی عدم تعهدها از 5 تا 10 شهریور ماه در تهران برگزار خواهد شد و ایران ریاست سه ساله این کنفرانس را نیز از کشور مصر که رئیس فعلی عدم تعهد است دریافت خواهد کرد.


 


امروز: رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری اعلام کرد: حکم پرونده سعید مرتضوی در مورد انتصابش به عنوان مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی در هفته جاری نهایی می‌شود.

به گزارش مهر، اوایل اردیبهشت ماه سال جاری بود که احمد توکلی به عنوان نماینده مجلس به رسانه ها اعلام کرد که به دلیل انتصاب سعید مرتضوی در پست ریاست سازمان تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری شکایت کرده ایم. بعد هم طرح استیضاح وزیر کار مطرح شد و مرتضوی هم قول داد تا کنار برود. هر چند داستان استیضاح وزیرکار منتفی شد ولی مرتضوی همچنان بر صندلی ریاست صندوق تامین اجتماعی تکیه زد اما نمایندگان مجلس شکایت خود را دنبال کردند.

در همین رابطه حجت الاسلام محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در مورد پرونده سعید مرتضوی گفت: این پرونده در کمیسیون تخصصی دیوان قرار دارد. البته جابجایی ها و نصب و انتصابات در حوزه دیوان عدالت نیست ولی چون در انتصاب این آقا ضوابط و مقررات مندرج در سازمان تامین اجتماعی لحاظ نشده به دیوان شکایت شده و اگر کمیسیون تخصصی تشخیص دهد قابل طرح در هیئت عمومی است تصمیم لازم گرفته می شود.

حال پس از ماهها جدال بالاخره علی اکبر بختیاری رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: حکم نهایی پرونده سعید مرتضوی به احتمال زیاد این هفته با رای هیئت عمومی نهایی شده و اعلام می شود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته