-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۳, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 07/24/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

مدیر انتشارات امیرکبیر خبر داد:
1391/5/2

 

 
احمد نثاری مدیر انتشارات امیرکبیر از افزایش دو برابری قیمت کاغذ در ماههای اخیر خبر داد و گفت که افزایش شدید بهای کاغذ، امکان دسترسی به کتاب را در جامعه کم می کند.
 
آقای نثاری در گفتگو با مهر، با ابراز نگرانی از افزایش شدید بهای کاغذ در ماه‌های اخیر گفت: ظرف یک ماه گذشته قیمت برخی از انواع کاغذ تقریباً دو برابر شده و این تبعات بدی برای انتشارات امیرکبیر داشته است؛ ما ناچار شده‌ایم از میان 100 عنوان کتابی که تولید کرده بودیم و آماده انتشار بود، تعدادی را گلچین کنیم و تنها حدود 30 تا 50 عنوان را به دست چاپ بساریم.
 
مدیر انتشارات امیرکبیر اضافه کرد: مسئله دیگری که وجود دارد، این است که بازار خرید و فروش کاغذ سامان مشخصی ندارد؛ بسیاری از فروشندگان می‌ترسند که کاغذشان را بفروشند چون احساس می‌کنند اگر امروز این کار را بکنند، فردا همان کاغذ به طور چشمگیری افزایش قیمت یافته است.
 
وی ادامه داد: مسئله گرانی کاغذ قطعاً روی بازار کتاب تاثیر می‌گذارد؛ همین دیروز پژوهشگری نزد من آمده بود و می‌گفت قیمت چاپ اول فلان کتاب شما 13 هزار تومان بوده ولی الان قیمت آن را به 27 هزار تومان رسانده‌اید. واقعاً منِ ناشر چه کار می‌توانم بکنم؟ در شرایطی که قیمت کاغذ به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند، قطعاً بهای کتاب هم افزایش خواهد یافت و این به سود ناشر نیست و به ضرر خریدار هست.
 
مدیر انتشارات امیرکبیر گفت: ما چاره‌ای نداریم که قیمت کتاب را افزایش دهیم و این سطح دسترسی به کتاب را در جامعه کم می‌کند.
 
منبع: مهر
 
 

 
 

1391/5/2

 

محسن مهرابی٬ رئیس پلیس ترافیک شهری از برخورد این پلیس با «روزه‌خواران» در ماه رمضان خبر داد.
 
آقای مهرابی این مطلب را امروز دوشنبه (دوم مرداد ماه) و در گفتگو با خبرگزاری فارس مطرح کرده است.
 
او گفته است: ‌«در صورت مشاهده افرادی که تظاهر به روزه‌خواری در خودروهای خود می‌کنند پلیس راهور این افراد را به واحدهای انتظامی معرفی خواهد کرد.»
 
مهرابی گفت که به دلیل «حرمت ماه مبارک رمضان» پلیس راهنمایی و رانندگی برخورد با روزه‌داران را «وظیفه» خود می‌داند.
 
منبع: فارس

 
 

1391/5/2

 

 
اردشیر امیر ارجمند، سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید در نامه‌ای به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران، مقامات جمهوری اسلامی را به نقض سیستماتیک حقوق بشر متهم کرد و از احمد شهید درخواست کرد راهی پیدا کند تا حقوق اولیه زندانیان سیاسی بیمار در این نظام رعایت شود.
 
سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید در این نامه که عصر یکشنبه اول مردادماه در وب سایت کلمه منتشر شده، آورده است که سلامتی و حیات شماری از زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی در خطر جدی است.
 
آقای امیرارجمند هشدار داده است که بی‌توجهی به حقوق زندانیان در حالی در ایران به امری عادی درآمده است که مطابق قوانین بین‌المللی باید زندانیان بیمار بدون هیچ گونه تبعیضی از نظر عقیده سیاسی، مذهب، قومیت و جنسیت از خدمات و مراقبت‌های درمانی و پزشکی مناسب برخوردار باشند.
 
در نامه سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید به اسامی شماری از زندانیان سیاسی مانند بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، ابولفضل قدیانی، محمد صدیق کبودوند، نرگس محمدی، مهدی محمودیان، فریبرز رییس دانا، محمد سیف‌زاده، حامد روحی‌نژاد، انور حسین پناهی، حشمت الله طبرزدی، کبری بنازاده امیرخیزی و زینب جلالیان اشاره و نسبت به وضعیت نامناسب جسمی و نیاز آن‌ها به خدمات فوری پزشکی هشدار داده شده است.
 
ابوالفضل قدیانی، بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده، نرگس محمدی و محمد صدیق کبودوند از جمله زندانیان بیماری هستند که گزارش‌های نگران کننده‌ای در مورد وضعیت جسمی آن ها منتشر شده است.
 
منبع: کلمه و مردمک

 
 

1391/5/2

در پی فشارهای اخیر نیروی انتظامی بر سینماداران اردبیلی مبنی بر تفکیک ورودی دختران و پسران به سینما، سینماداران اردبیلی اعلام کرده‌اند در صورت ادامه این روند سینما‌ها را تعطیل خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمدالله اسکندری، معاون امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در این رابطه گفته است: «در روزهای گذشته شاهد برخی ابلاغ‌ها و صدور بخشنامه‌هایی از سوی نیروی انتظامی برای سینماداران بودیم و آن‌ها در یک کار غیر‌واقعی اقدام به تفکیک دختران و پسران ورودی به سینما‌ها کنند که به نظر می‌رسد چنین چیزی امکان‌پذیر نباشد.»

به گفته اقای اسکندری، این فشار‌ها و تهدید‌ها در روزهای گذشته برای دو سینمای فعال شهر اردبیل سنگین و گران بوده است که سینماداران اعلام کرده‌اند در صورت ادامه این روند سینما‌ها را تعطیل کرده و از اکران فیلم خودداری می‌کنند.

این برای نخستین بار در ایران است که نیروی انتظامی خواستار تفکیک جنسیتی در ورودی سینما‌ها شده است.

این مقام مسئول افزوده که «سینماداران با چه مدرکی می‌توانند در ورودی‌های خود بازرسی قرار دهند تا از دختران و پسران شناسنامه خواسته و یا کارت هویت طلب کنند در حالی که نیروی انتظامی از انجام چنین کاری در دیگر اماکن عمومی عاجز است.»

منبع: فارس

مرتبط:

"بالاخره روزی همه به مضرات اختلاط جنسیتی پی می‌برند"

تفکیک جنسیتی تماشاگران سبب لغو اجرای احسان خواجه امیری شد


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته