-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ مرداد ۷, شنبه

Latest News from 30Mail for 07/28/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/5/6

حسین رادمرد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر گفته است: «با تکلیف دولت، ذخیره‌سازی گسترده کالا‌ها در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است که بر این اساس، به کمک مباشران و تولیدکنندگان کالاهای اساسی، این کار آغاز شده است.»

به گفته آقای رادمرد، گندم، برنج، روغن، شکر، کنجاله و نهاده‌های دامی از جمله کالاهایی هستند که ایران به ذخیره کردن آن‌ها اقدام کرده است.

طی ماه‌های گذشته مردم ایران شاهد افزایش قیمت برخی مواد غذایی همچون نان و گوشت مرغ بوده‌اند.

مقام‌های ایرانی اعلام کردند که افزایش قیمت نان در پی افزایش قیمت گندم صورت گرفته است.

مرغداران ایرانی نیز افزایش بی‌سابقه قیمت گوشت مرغ در روزهای گذشته را به دلیل کمبود نهاده‌های دامی و گرانی آن اعلام کرده‌اند.

آقای رادمرد افزوده که تامین این کالاها در دستور کار قرار گرفته و «بخشی از کالاهای خریداری شده از خارج کشور نیز، به بنادر رسیده و در حال تخلیه است.»

منبع: مهر


 
 

1391/5/6

سردار حسین علایی، نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه، می‌گوید ایران بهتر است در اوضاع کنونی، سیاست خود مبنی بر باز نگاه داشتن تنگه هرمز را بیان کند تا از تبلیغات منفی علیه خود بکاهد.

آقای علایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایسنا گفته است ایران حتی در زمان جنگ با عراق نیز نسبت به بستن تنگه هرمز اقدام نکرد و همواره برای بازنگاه داشتن تنگه هرمز تلاش کرده است.

البته آقای علایی افزوده که تحریم نفتی ایران سبب شده که جمهوری اسلامی انگیزه‌ای برای بازنگاه داشتن تنگه هرمز نداشته باشد اما بسته شدن تنگه هرمز ممکن است به درگیری‌های نظامی بیانجامد.

با افزایش تحریم‌ها علیه ایران و تحریم نفت این کشور، مقامات نظامی ایران بار‌ها از احتمال بستن تنگه هرمز سخن گفته‌اند و نیروهای نظامی ایران با برگزاری رزمایشی در آب‌های خلیج فارس، بستن این تنگه را تمرین کردند.

در روزهای کنونی البته حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفته است که بسته شدن تنگه هرمز به نظر رهبر ایران بستگی دارد و اوست که در این رابطه تصمیم می‌گیرد.

سردار علایی ادامه داد که احتمال بسته شدن تنگه هرمز از سوی ایران سبب ناامن شدن خلیج فارس و حضور بیشتر نیروهای آمریکایی در آن شده است.

پیشتر آمریکا به ایران پیام داده بود که بسته شدن تنگه هرمز، عبور تهران از خط قرمز واشنگتن است و این عمل با مداخله نظامی آمریکا همراه خواهد بود.

سردار علایی افزود: «ایران همواره بر تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز اصرار ورزیده است و در اوضاع مغشوش کنونی نیز بهتر است، سیاست خود مبنی بر باز نگاه داشتن تنگه هرمز را بیان کند تا از تبلیغات منفی علیه خود نیز بکاهد.»

منبع: ایسنا

مرتبط:

حسین علایی: ما نظامهای مادام‌‌العمر شبه سلطنتی را نمي‌خواهيم‎

ولایتی: ایران نتواند نفت بفروشد، هیچکس نمی‌تواند

بریتانیا نیروی نظامی بیشتری را به خلیج فارس اعزام خواهد کرد

ایران یک موشک میانبرد را در تنگه‌ی هرمز آزمایش کرد


 
 

1391/5/6

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران می‌گوید که تنها ۲۰ درصد ازدواج‌ها در این شهر «متعادل» است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، مرتضی طلایی افزود: «متاسفانه ۳۰ درصد از ازدواج‌های شهر تهران منجر به طلاق می‌شود و ۵۰ درصد ازدواج‌ها نیز اگر چه منجر به طلاق نمی‌شود اما دارای آشفتگی هستند.»

وی ادامه داد: «بیشتر آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی کنونی از خانواده‌ها آشفته رخ می‌دهد و باید تلاش کنیم که علاوه بر حفظ بنیان خانواده این آسیب‌ها را کاهش دهیم.»

طی روزهای گذشته رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران از کاهش میانگین ارتباط عاطفی و کلامی بین اعضای خانواده‌های ایرانی به کمتر از ۱۵ دقیقه در روز خبر داده بود.

بر اساس آمار پیشین، میانگین ارتباط کلامی و عاطفی خانواده های ایرانی حدود ۱۷ دقیقه در روز بود.

آقای طلایی افزود اگر به خانواده‌ها در زمان پیش از ازدواج و حین ازدواج مشاوره‌های لازم ارایه شود قطعا آمار طلاق کاهش می‌یابد و «باید شرایط ارایه خدمات مشاوره‌ای خانواده همانند تنظیم خانواده رایگان شود».

منبع: ایلنا

مرتبط:

۴۵درصد زوج‌های ایرانی از زندگی خود ناراضی هستند


 
 

1391/5/6

سخنگوی شهرداری تهران از تدوین «طرحی ویژه» برای جمع آوری متکدیان در تهران پیش از برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در این شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمدهادی ایازی گفته است: «بر اساس نتایج جلسه مشترک شهرداری و معاون فرهنگی اجتماعی وزارت کشور، مقرر شده که کمیته مشترکی برای پاکسازی چهره شهر از آسیب‌های اجتماعی متکدیان و بی‌خانمان‌ها تشکیل شود که در این کمیته شهرداری تهران نیز در کنار دیگر دستگاه‌های مسوول حضور دارد.»

آقای ایازی ادامه داد: «در این کمیته طرح ویژه‌ای به منظور پیگیری جدی‌تر مسئله متکدیان، کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها و جمع‌آوری آن‌ها از سطح شهر تا هنگام فرا رسیدن ایام برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در شهریور ماه، تدوین و به اجرا گذاشته خواهد شد.»

وی افزود که شهرداری در زمینه جمع آوری متدکیان مسئولیت خود را «به طور کامل» انجام می‌دهد اما به دلیل پشتیبانی نشدن متکدیان از سوی دستگاه‌های دیگر، آن‌ها دوباره به خیابان‌ها باز می‌گردند.

در ایران علاوه بر شهرداری‌ها، سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی نیز از جمله نهادهای رسیدگی به متکدیان هستند.

اجلاس سرا کشورهای غیرمتعهد قرار است نهم و دهم شهریورماه در تهران برگزار شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

افزایش بی‌سابقه دستفروشان در تهران


 
 

1391/5/6

خبرگزاری ایسنا گزارش داد که طرح حذف ارز مسافرتی مسافران سفرهای خارجی بدون ابلاغ شدن، در برحی از بانک‌ها از روز پنج شنبه اجرا شد.

به گزارش ایسنا، بانک‌های اجرا کننده این طرح در پاسخ به سئوالات مراجعه کنندگان گفته‌اند «هرچند هنوز این بخشنامه ابلاغ نشده اما چون طی روزهای آینده ابلاغ خواهد شد آن‌ها دیگر این کار را انجام نخواهند داد.»

روز چهارشنبه محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، با طرح حذف ارز مسافرتی به جز سفرهای زیارتی را که از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده بود، موافقت کرد و گفت که این موضوع را به تصویب خواهد رساند.

یک مقام بانکی نیز در این رابطه به ایسنا گفته است: «اعلام رئیس کل به نوعی مفهوم ابلاغ دارد.»

این مقام بانکی، که نامش فاش نشده است، در مقام دفاع از اجرای بدون ابلاغ حذف ارز مسافرتی افزود: «اگر مثلا این موضوع را شب گذشته اعلام کرده‌ باشند و قرار باشد که تا ابلاغ چند روزی طول بکشد حجم تقاضا‌ها در این مراکز افزایش پیدا خواهد کرد.»

بانک مرکزی ایران ابتدای سال جاری سهمیه ارز مسافرتی اختصاص یافته به مسافران سفرهای خارجی را برای کشورهای نزدیک را از دو هزار دلار در سال به ۴۰۰ دلار و برای کشورهای دور به هزار دلار در سال کاهش داده بود.

منبع: ایسنا


 
 

1391/5/6

وبسایت خبرآنلاین در گزارشی نوشت بیش از ۲۲۸ فیلم ساخته شده در سینمای ایران طی ۳۱ سال گذشته اجازه اکران در سینماها را نیافتند.

بر اساس این گزارش، بیشترین توقیف فیلم‌های سینمایی در سال ۱۳۸۵ با ۲۶ فیلم رخ داده است.

در سال ۱۳۸۵، محمدرضا جعفری زمامدار معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد بود.

طی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ که آقای جعفری به عنوان معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد فعالیت می‌کرد، ۷۲ فیلم سینمایی اجازه اکران بر پرده سینماها را پیدا نکردند.

این تعداد فیلم اکران نشده در زمان زمامداری یک شخص بر معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد یک رکورد محسوب می‌شود.

پیش از فعالیت آقای جعفری به عنوان معاونت امور سینمایی، نیز محمدمهدی حیدریان طی سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ این پست را در اختیار داشت که در این زمان ۴۲ فیلم سینمایی اجازه اکران در سینما‌ها را نیافتند.

در میان اسامی کارگردان‌های فیلم‌های سینمایی توقیف شده طی ۳۱ سال گذشته، اسامی کارگردان‌های شناخته شده‌ای چون فریدون جیرانی، محسن مخملباف، جعفر پناهی، عباس کیارستمی، ایرج قادری و بهمن قبادی به چشم می‌خورد.

مبع: خبرآنلاین


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته