-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۱۳, شنبه

Latest News from Emrooz for 11/02/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: وضعیت فعلی کشور، شرایط پیچیده ای را تحمل می کند. برای برون رفت از این شرایط لازم است صورت بندی دقیقی از صف بندی ها داخلی و وضعیت نیروها و تهدید های خارجی داشته باشیم.

ماجرای رابطه یا چالش با آمریکا

پس از خبرها و شایعه های بسیار دربارۀ چانه زنی های محرمانۀ مقامات جمهوری اسلامی ایران و مقامات دولت آمریکا، گمانه زنی هایی دربارۀ سازش حاکمیت با دولت آمریکا می شود. هرچند که این رخداد وابسته به نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مشخص شدن رییس جمهوری بعدی این کشور است، اما نکتۀ مهم این ماجرا، کنار زده شدن دولت از روند مذاکرات و مدیریت این جریان بوسیلۀ آیت الله خامنه ای است. به طوری که برهمگان روشن است که مذاکره کنندگان فرستاده های رهبر ایران به آمریکا هستند. این ماجرا هنگامی جذاب می شود که در اسناد منتشر شده از سوی بنیاد ویکی لیکس، مدارکی مبنی بر گفتگوی مقاماتی از دولت ایران با دیپلمات های آمریکایی طی دو-سه سال گذشته در آمریکا برقرار بوده است و در بخشهایی از این مذاکره ها، نمایندگان دولت ( به رهبری احمدی نژاد-مشایی) تلاش داشته اند خرج خود را از بیت رهبری جدا کنند. در این شرایط، شاهد شکاف شدید بین طرفداران آیت الله خامنه ای و حامیان رئیس دولت، محمود احمدی نژاد هستیم.

تحلیل جبهۀ آیت الله خامنه ای

در حالی که تا پیش از انتخابات 1388، اینطور به نظر می آمد که همۀ جناح های محافظه کار و اقتدارگرا، زیر پرچم آیت الله خامنه ای حرکت می کنند، اما رفته رفته روشن شد که این تقسیم بندی، پشت هاله ای از تعارف و فریب کاری پنهان بوده است. پس از آن بود آهسته آهسته صف بندی نیروها پررنگ تر و مشخص تر گردید. در یک طرف ماجرا، آیت الله خامنه ای، هدایت بخشی از نیروهای سپاه و ارگان های وابسته اش، قوۀ قضائیه، صدا و سیما، بخشی از نمایندگان مجلس، حتی بخشی از دولت و تعدادی دیگر از نیروهای خرده پای سیاسی را برعهده دارد. ترکیب این نیروها، یک مربع نظامی، سیاسی، اقتصادی و رسانه ای را بوجود آورده است که آیت الله خامنه ای در میانۀ آن قرار دارد و دیگر نیروهای سیاسی و اجتماعی حول آن قرار گرفته اند.

تحلیل جبهۀ احمدی نژاد و شرکا

از طرف دیگر، محمود احمدی نژاد و اطرافیانش که با شعارهای خاص خود، تیپ جدید و خاصی از نیروهای سیاسی و اجتماعی را گرد هم آوردند، تلاش دارند تا حساب خود را از حلقۀ رهبر جمهوری اسلامی ایران و حامیانش جدا کنند و به نیروی جدیدی تبدیل شوند که فرمانهایش از بیت رهبری صادر نشود. سبک سیاست ورزی احمدی نژاد بخشی از نیروهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی که عمدتا قشرهای حاشیه ای جامعۀ ایرانی هستند را به وی متمایل کرده است. اما باید دید که این جریان در مواجهه با نیروی مقابلش چه توانایی هایی دارد؟ به جز در اختیار داشتن بخشی از دولت، تعدادی موسسۀ اقتصادی و بخشی از وزارت اطلاعات، احمدی نژاد و یارانش، داشته های مادی ویژه ای ندارند. در حالی وی در ظاهر رئیس قوۀ مجریه است، اما این آیت الله خامنه ای است که گردانندۀ بخش های اصلی دولت است. تمام فعالیت های کشور در حوزه های سیاست خارجی، پروندۀ هسته ای، تعیین وزیران اصلی کابینه از جمله وزیر اطلاعات، نفت و امور خارجه زیر نظر مستقیم وی انجام می شود و حتی رئیس کل بانک مرکزی گزارش خود را به وی می دهد و پاسخگویی به رئیس دولت را در درجۀ دوم مسئولیت های خود می گذارد. با این حال، احمدی نژاد یک قدرت غیرمادی دارد که همانا پیش بینی ناپذیری اوست و همین است که هراس رقیبانش در اردوی اقتدارگرایان را برمی انگیزاند.با این حال، در این چالش، همیشه این طرفِ بیت رهبری بوده است که حمله را آغاز کرده و واکنش های احمدی نژاد و شرکا، بیشتر دفاعی بوده است و توان بیشتری را نمی توان برای این جریان در نظر گرفت. افزون بر بازداشت نزدیکان رئیس دولت و دخالت در عزل و نصب وزیران، آخرین حمله ها نیز از جانب بیت رهبری انجام شده است. و البته این بار خود آیت لله خامنه ای وارد کارزار شده و در سخنانش در خراسان شمالی، دولت را هدف حمله های خود قرار داده است. نامۀ احمدی نژاد به صادق لاریجانی هم بیشتر واکنشی به تنگناهای ایجاده شده است تا لَختی حریفان را عقب بنشاند. در شرایطی که آیت الله خامنه ای تعداد قابل توجهی نیروی اجتماعی هوادار و وفادار دارد، رئیس دولت و هوادارانش به حلقۀ محدودی از رفقا خلاصه می شوند که معلوم نیست پس از پایان ریاست جمهوری چه سرنوشتی در انتظار آنها باشد. البته خود این حلقه هم از این واقعیت آگاه هستند و شاید به همین دلیل باشد که انتظار یک تهور و عمل غیرقابل پیش بینی تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آینده از سوی آنها دور از ذهن نباشد. ولی این نکته را نباید فراموش کرد که قدرت فقط در قدرت مادی خلاصه نمی شود و مانورهای رسانه ای و جنگ روانی _که احمدی نژاد و یارانش به خوبی این درس را آموخته اند و در اجرای آن تبحر دارند_ می تواند به ایجاد توان و سهم از قدرت برای یک نیروی سیاسی کمک کند و یا حداقل از دریافتِ آسیبِ بیشتر جلوگیری کند.

هرچند که ظاهر امر نشان از قدرت بلامنازع دارودستۀ آیت الله خامنه ای در کشور دارد، اما با نگاهی عمیق تر، می توان دریافت که بیشترین کسی که در این شرایط آسیب دیده است، خود رهبر جمهوری اسلامی ایران است. در حالی که وی تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری 1388، در پرده ای از احترام و مقبولیت نسبی قرار داشت، اما با شهوتِ سیاسی مثال زدنی ای که در ورود به دعوای انتخاباتی از خود نشان داد، تمام آن پرده ها را درید و خود، جایگاهش را در حد یک باند و جریان سیاسی تنزل داد و اکنون نیز در مخمصه ای رهایی ناپذیر قرار گرفته است. از سویی فشارهای خارجی به دلیل مدیریت غلط شخص ایشان به حد بی سابقه ای رسیده و علاوه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، کل حاکمیت وی را در سایه از تهدید و خطر قرار داده است. همچنین، بخش های قابل توجهی از نیروهای وفادار به خود را از داده است و تعداد زیادی از نیروهایی که تا پیش از این بی طرف بوده اند را در مقابل خود به صف کرده است. محبوبیت و مقبولیت وی در جامعه روز به روز کمتر می شود و آن روز دیر نیست که ببیند همۀ دست ها به او اشاره می کنند و وی را متهم اصلی وضعیت اسفناک کشور می دانند.

اما مهم ترین مخمصه ای که آیت الله خامنه ای در آن گرفتار شده است، یک جنبش گسترده، پایدار و منسجم است که طی سه سال گذشته نشان داده است که با توان و قدرتی که دارد، از مطالبات و خواست های خود کوتاه نخواهد آمد و هیچ روش مدنی و سیاسی ای را برای به کرسی نشاندن آن مطالبه ها فروگذار نمی کند. سه سال حکومت نظامی و امنیتی، حبس و بگیر و ببند های کنشگران سیاسی و اجتماعی و محدود کردن بی سابقۀ مطبوعات، احزاب و نهادهای صنفی، هرچند که خسارت های زیادی به کشور زده است و تنهای مردم را زخمی جان هایشان را خراشیده است، اما جنبش سبز را از حرکت خود باز نداشته است. پس از سه سال، آیت الله خامنه ای، امروز میرحسین موسوی را به عنوان یک رهبر محبوب اجتماعی بالای سر خود احساس می کند. از شجاعت و میدان داری مهدی کروبی در هراس است و هر روز را با نگرانی از اثرگذاری محمد خاتمی در فضای سیاسی کشور به شب می رساند. اقتدارگرایان امروز بخش زیادی از مردم جامعه را در برابر خود می بینند که حتی یک واقعۀ اسفناک همچون زلزلۀ آذربایجان را می توانند به خوبی مدیریت کنند و قدرت سازماندهی غیرمتمرکز خود را به رخ مدیران نالایق کشور بکشاند.

در چنین شرایطی، می توان به خوبی مشاهده کرد که مهمترین متغیر مستقل در صورت مسئلۀ ایران، جنبش سبز است. جنبشی که علاوه بر ایجاد شکاف در راس حاکمیت، بزرگترین همبستگی اجتماعی پس از انقلاب 1357 را پدید آورد که البته شواهد و قرائن نشان می دهد که عمر این همبستگی بیشتر از همۀ بدیل های خود است. همین جنبش سیاسی-اجتماعی است که قادر است بدون اتکا به قدرت خارجی، موازنۀ قوا در کشور را به نفع خواسته های مدنی و بر حقِ بخش های زیادی از جامعۀ ایرانی برهم بزند.
با توجه به نکته های گفته شده، اشاره به چند نکته ضروری و حیاتی به نظر می رسد:

1- جنبش سبز فراتر از یک جریان سیاسی است و وجهه های گوناگون و رنگارنگی دارد و قشر های زیادی از جامعه را در بر می گیرد. تمام قدرت این جنبش در همین نکته نهفته است. پس کنشگران در گام اول باید تلاش کنند از این همبستگی نگهداری نمایند. همچنین در کنار حفظ همبستگی، سبزها باید از هر روزنه ای برای گسترده تر کردن چتر جنبش استفاده کنند. صحبت های اخیر آیت الله خامنه ای نشانگر این است که وی و هوادارنش به دنبال مصادره کردن شعارها و خواست های اجتماعی جنبش سبز هستند تا از این رهگذر مطالبه های سیاسی جامعه را به محاق برانند. چنانچه کنشگران جنبش سبز از این امر غفلت نکنند، خواهند توانست پیام خود را به بخش های بیشتری از جامعه برسانند و با فراگیرتر کردن چتر جنبش، در موازنۀ قوای کشور موفق تر ظاهر شوند.
2- « ما نمی توانیم از چیزی که هویت ما در گرو آن است دست بکشیم.» این جمله ای است که میرحسین موسوی، نه در بیانیه هایش پس از انتخابات خرداد 1388، بلکه در دوران نخست وزیری اش در سالهای جنگ و دفاع و ارزشهای انقلاب بیان کرده است و به خوبی می توانیم تجلی همان روحیه را در عملکردش در جریان همراهی جنبش سبز ببینیم. تجربۀ سال های گذشته نشان داده است که جامعۀ ایرانی خواست های ریشه دار و عمیقی دارد که بخش زیادی از آنها را در آینۀ جنبش سبز نمایان کرده است. پس هیچ کدام از سبزها نباید به خاطر منافع سیاسی زودگذر، از این خواست ها و آرمان ها دست بکشند و طیف های گستردۀ جامعه را که این جنبش را ساخته اند و چشم به آن دوخته اند را نا امید کنند و به خانه بفرستند و یا از روند کنشگری در جنبش کنار بگذارند. در واقع این جنشی است که از طیف های رنگارنگ جامعۀ ایرانی ساخته شده است و به دسته و گروه خاصی تعلق ندارد. یکی از آرمان های جنبش سبز در شعار وزین و پسندیدۀ «ایران برای همۀ ایرانیان» بازتاب یافته است و لازم است که همچنان وفاداری به این شعار حفظ شود تا صف های مقاومت و ایستادگی در برابر استبداد، فساد و دروغ گسترده تر گردد.

3- برای دستیابی به دو نکتۀ گفته شده، به رسانه هایی فراگیرتر از آنچه در حال حاضر وجود دارد نیاز است. رسانه هایی که سطح بیشتری از خواست های سیاسی، اجتماعی و مدنی مردم را پوشش دهد و گفتمان شاداب تر و سبز تری داشته باشد. هرچند در گذشتۀ نزدیک تجربه هایی داشتیم که به سرانجام نرسید. اما باید به یاد داشته باشیم که خشت اول گذاشته و نخستین قدم ها برداشته شده اند و لازم است با همت و پشتکار، گامهای بعدی پخته تر، متواضعانه تر و حساب شده تر به میدان گذاشته شوند. مردمی که در سه سال گذشته زیر فشار سخت و سنگینی قرار دارند و شرایط نگران کننده ای را تحمل می کنند، تشنۀ شنیدن صدایی هستند که سرشار از «پیام امید» باشد تا روزنه های آگاهی رسانی و مبارزه با امپراطوری دروغ را باز و گشوده نگه دارند.

منبع:کانون دکتر علی شریعتی


 


امروز: ایران و سوریه در سایه تحریم ها، به مبادله بنزین و گازوئیل میان یکدیگر می پردازند.

به گزارش عصر خبر به نقل از رویترز، با این شیوه ، ایران و سوریه، گازوئیل و بنزین اضافه بر نیاز خود را با یکدیگر مبادله می کنند.

تحریم ها مانع از آن می شود که ایران و سوریه بتوانند سوخت مورد نیاز خود را به راحتی از بازارهای جهانی وارد کنند.

ایران قبل از این به دنبال تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا، در زمینه واردات بنزین با محدودیت های زیادی روبه رو شد اما به تدریج با افزایش تولید بنزین در پالایشگاه ها و تاسیسات پتروشیمی داخلی توانست نیاز کشور به بنزین را تامین کند اما هر از چند گاهی مجبور به واردات این سوخت می شود.

گزارش حرکت کشتی ها نشان می دهد یک فروند نفتکش حاوی گازوئیل از ایران وارد بنادر سوریه شد و در مقابل از این کشور برای ایران بنزین منتقل می کند. ایران و سوریه در حال مبادله گازوئیل با بنزین است.


سوریه از 19 ماه پیش تاکنون با موجی از ناآرامی ها روبه رو است و هم اکنون این کشور شاهد جنگ داخلی شدیدی میان ارتش و مخالفان مسلح است.

دولت سوریه به دلیل تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا، در فروش نفت خام و خرید فرآورده های نفتی اش با تحریم های متعددی روبه رو است. سوریه یک صادرکننده بسیار کوچک نفت خام است.

رویترز قبل از این هم خبر داده بود ایران با واردات محموله هایی از نفت خام سوریه، آنها را به مشتریان آسیایی مانند چین، می فروشد.

ایران همچنین برای حمایت از دولت سوریه و برای کمک به این کشور در عبور از تحریم ها، از اروپای شرقی برای دمشق ، غله خریداری کرده است.

ایران به همراه چین و روسیه مهمترین حامیان دولت سوریه در بحران داخلی این کشور هستند.


 


امروز: محی‌الدین حائری شیرازی٬ عضو مجلس خبرگان رهبری٬ جمهوری اسلامی را به «کشتی شکسته‌ای» تشبیه کرد که سرنشینانش تلاش می‌کنند مانع غرق شدن آن شوند.
به گزارش دیگربان، آقای حائری شیرازی این مطلب را طی یادداشتی که روز چهارشنبه (۱۰ آبان) در سایت رسمی سازمان بسیج منتشر شده٬ بیان کرده است.
وی نوشته است: «ما {جمهوری اسلامی} مثل کشتی‌ شکستگانی هستیم که دشمنان با هزاران تحقیق و بررسی، روزنه‌هایی در بدنه کشف می‌کنند و تمام توجه‌شان را به آن نقطه معطوف می‌کنند.»
این عضو مجلس خبرگان رهبری افزوده که سرنشینان این کشتی پس از هر حمله «دشمن» متوجه «نقطه‌ ضعف» شده و تلاش می‌کنند آن را برطرف کنند.
حائری شیرازی در بخش دیگری از یادداشت خود تحریم‌ها علیه ایران را به «اتوی داغی» تشبیه کرده که به «کف پای» جمهوری اسلامی چسبانده شده و مردم باید در برابر حرارت آن «مقاومت» کنند.
وی همچنین نوشته که «فشار اقتصادی هدفی جز به سازش کشیدن نظام ندارد٬ اما مردم نه از اخم ابر قدرت‌ها دلشک و نه از لبخند آن‌ها دلگرم و نه از تهدید آن‌ها مرعوب و نه به تطمیع آن‌ها فریفته‌» نخواهند شد.
این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان یادداشت خود هشدار داده که «خوش‌بینی» مقام‌های جمهوری اسلامی در برابر وعده‌های غرب منجر به از دست رفتن تمام «دستاورد‌های انقلاب» خواهد شد.
در ماه‌های اخیر و با افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها٬ زمزمه‌هایی در جمهوری اسلامی مبنی بر آغاز مذاکرات مستقیم با آمریکا شنیده می‌شود.
در این میان فرماندهان سپاه و روحانیون نزدیک به علی خامنه‌ای اعلام کرده‌اند «مخالف» آغاز مذاکرات هستند و با کسانی که چنین طرحی را دنبال می‌کنند نیز برخورد خواهند کرد.


 


امروز: رکوردزنی در اختلاس و سوء استفاده های مالی، در دولتی که محمود احمدی نژاد آن را پاک ترین دولت تاریخ می داند و رهبری پاکدستی را از ویژگی های آن بر می شمرد، هم چنان ادامه دارد.

به گزارش کلمه، ظاهرا نام وزارت فرهنگ و ارشاد دولت احمدی نژاد هم از اختلاس ها و سوء استفاده های مالی مبرا نمانده و گزارش ها خبر از بازداشت تعدادی از مدیران میانی و مشاور معاونت سینمایی این وزارتخانه به اتهام تخلفات مالی می دهند تا بدین ترتیب کلکسیون مدیران و وزرا و معاونین و مشاورین دولت عدالت محور که در مفاسد مالی دست دارند و به اختلاس و رشوه گیری و ... دست زده اند، کامل تر شود.

در گزارش های تاکنون منتشر شده، به جزییات و میزان این تخلفات مالی اشاره ای نشده است؛ اما اشاره شده که مدیران بازداشت شده در بخش مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد فعالیت می‌کرده‌اند.

هم چنین از معاونت های سینمایی و فرهنگی نیز خبرهای مشابه از سوء استفاده های مالی می رسد که منجر به بازداشت تعدادی از کارکنان این دو بخش توسط نهادهای امنیتی شده که به گزارش فاطر نیوز مشاور معاونت سینمایی وزیر ارشاد و سازمان سینمایی نیز یکی از این افراد است که به اتهام فساد مالی و تحصیل مال نامشروع بازداشت شده است.

کشف ۲۱۸ اختلاس در سال ۹۰

پس از هفت سال تصدی دولت پاکدست عدالت محور، چندی پیش خبرگزاری مهر به نقل از پلیس آگاهی گزارش داد که تنها در سال ۱۳۹۰ تعداد اختلاس های کشف شده در بانک ها و ادارات دولتی به ۲۱۸ مورد رسیده است.

براساس اطلاعات ثبت شده در طول سال گذشته ۶۲ پرونده اختلاس مربوط به ادارات دولتی بوده است، و به گفته ماموران پلیس آگاهی ۱۵۶ مورد از اختلاس ها نیز در بانک های کشور کشف شده و برای آن پرونده تشکیل داده اند. بدین ترتیب بانک ها به علت تخلفات کارکنانشان همچنان در صدر مراکز مستعد برای اختلاس قرار دارند.

در این میان براساس گزارش های اعلام شده ۸۱ درصد اختلاس ها به صورت انفرادی و ۱۹ درصد نیز به صورت گروهی انجام شده است. مبلغ اختلاس پرونده ها در سال گذشته ۹٫۸۸۸۴٫۷۹۴ میلیون ریال بود که بیش از ۸۵۶٫۱۱٫۲۴۴ میلیون ریال آن کشف شده است. که نسبت به سال ۸۹، ۱۰ درصد رشد نشان می دهد.

براساس فراوانی تعداد پرونده ها استان هرمزگان با ۱۴ پرونده بیشترین و پس از ان استانهای البرز و گیلان با ۱۳ پرونده بیشترین نرخ وقوع اختلاس و استان های سمنان و خراسان جنوبی با یک پرونده کمترین فراوانی ارتکاب جرم را دارند.

روش های اختلاس از بانک ها و ادارات

برداشت غیرقانونی از حساب مشتریان با استفاده از جعل امضا، مدارک و اسناد مهمترین روش اختلاس در بانک ها و ادارات اعلام شده است. ضمن اینکه برداشت از حساب های بانکی همانند بازخزانه، وصول کلی، بستانکاران، راکد و واسطه به همراه واریز نکردن وجوه نقدی و چک های دریافتی از مشتریان حساب های پس انداز و جاری از دیگر روش های اختلاس در سیستم بانکی است. این در حالی است که برداشت وجه به نفع خود توسط مسئول فروش اداره یا سازمان پس از فروش مهمترین روش اختلاس در ادارات است.

سرلیست های دولتی

به این موارد باید نام ها و عناوین زیاد دیگری را اضافه کرد که تنها اشاره به محمدرضا رحیمی و کامران دانشجو به عنوان سر لیست های دولت کفایت می کند تا نشان دهد خانه پاکدستی این دولت از پای بست ویران است و تخلفات مالی در سطح میانی تنها نمونه کوچکی از آنها به شمار می رود. اگر چه نزدیکان احمدی نژاد طبق آنچه او هشدار داده، خط قرمز هستند و تا کنون از حاشیه امن حکومتی برخوردار بوده اند.

اختلاس تاریخی ۳ هزار میلیاردی، اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، اختلاس بانکی هرمزگان، رانت ۴۵۰ میلیارد تومانی در مناطق آزاد، اختلاس ۲۱ میلیاردی وزارت کشور و ... از موارد معدود افشاء شده است.

منبع: کلمه


 


امروز: حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان و ابراهیم اصغرزاده از دانشجویان پیرو خط امام در برنامه تلویزیونی دیروز، امروز، فردا به بررسی مسائل روز پرداختند.

گزیده ای از سخنان هر یک از میهمانان این مناظره داغ تلویزیونی را با هم مرور میکنیم:

ابراهیم اصغرزاده:
*** در ماجرای اشغال سفارت آمریکا به هیچ وجه قصد ما این نبود که برویم و آنجا بمانیم. می خواستیم نهایتاً 2 یا 3 روز آنجا را اشغال کنیم که اعتراض خود را نشان بدهیم. اما حمایت امام از این حرکت، آن را از یک اقدام غیرحرفه ای به یک اقدام انقلابی تبدیل کرد.

*** ما به عنوان دانشجویان پیرو خط امام(ره) نقش "بوعزیزی" تونس را در آن مقطع انقلاب ایفا کردیم.

*** اشغال سفارت انگلیس در سال گذشته یک کپی برداری کاریکاتوری از اقدام سال 58 دانشجویان خط امام بود. آن حرکت باعث تحول در حرکت انقلاب و همزادپنداری در آحاد جامعه شد ولی اشغال سفارت انگلیس در سال گذشته، باعث انزجار مردم و عدم همراهی آنها شد و الآن ما باید هزینه و خسارتش را بپردازیم.

*** به این راحتی نباید به نسلی که انقلاب را بر دوششان جلو بردند، تهمت زد. این که بگوییم همه دولتهای قبلی خیانت کرده اند، یک شوخی است. توهم توطئه یک نوع بیماری است. به نظر من هیچ یک از دولت های قبلی به دنبال رابطه با آمریکا نبوده اند.

*** شعار را باید وقتی داد که باورپذیر باشد.

*** انتخابات پیش رو انتخابات حیاتی است اما باید به جای اقتصاد ، صلح طلبی و مذاکره با جامعه بین المللی مهمترین محور است. اگر قرار باشد مذاکره ای شروع شود باید بعد از مشارکت بالای مردم در انتخابات ۹۲ و مقتدرانه باشد، مذاکره به معنی رابطه نیست.

*** آمریکا هراسی باعث می شود ما قدمی برنداریم. باید به کارشناسان و دیپلماتهایمان اعتماد بدهیم که آنها بررسی کنند چه امتیازهایی می شود از آمریکا گرفت.

*** اگر دارای توانایی و اجماع ملی نباشیم پای میز مذاکره شکست می خوریم و لی ما می خواهیم زندگی مردم را راحتتر کنیم.

*** هر چه قایم مقام فراهانی به فتحعلی شاه گفت باید با روس ها مذاکره کرد، گفت، نه ما میجنگیم. بعد دیدیم نتیجه اش عهدنامه های ترکمن چای و گلستان شد.

حسین شریعتمداری:
**** انقلاب اسلامی برای صدورش به ویزا و روادید نیازی ندارد و دلگرمی محرومان جهان است.

**** درگیری ما با آمریکا درگیری ماهوی است و تنها در دو حالت پایان می یابد؛ یا ما از اسلام ناب در حاکمیت دست بکشیم یا آمریکا از خوی استکباری اش دست بردارد و مادامی که ایت اتفاق نیفتد درگیریها ادامه دارد.

***** شواهد نشان می دهد که آمریکایی ها مفاد قرارداد الجزایر را نپذیرفتند که نمونه اش فتنه ۸۸ بود.

*****انتظار میرفت اصلاح طلبان از سخنان نتانیاهو که گفته بود سرمایه اصلی ما در ایران اصلاح طلبان هستند موضع گیری می کردند.

**** آمریکایی ها براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود نام بردند که هرگز تغییر نمی کند.

***** من در پاسخ به این اظهارات برخی که می گویند با صرفنظر از مسائل هسته ای تحریم ها برچیده می شوند می گویم که اتفاقا تحریم ها چند برابر خواهند شد.

****ادبیات گفتاری رئیس جمهور باید مناسب و متین باشد.

****فتنه ۸۸ از روی فرمول سه ضلع امریکا و انگلیس و اسرائیل پیروی می کردند و این قابل انکار نیست.

****خاتمی سه بار با جورج سوروس صهیونیست معروف دست داده است.

****بنا بر اذعان خود اصلاح طلبان نمی ش.ود ارتباط جورج سوروس را با آنان انکار کرد.

****مذاکره بستگی به شرایط و مختصات مذاکره کننده دارد.

****تعریف کلاسیک مذاکره عبارتند : از اینکه در هر مذاکره ای ابتدا کف مذاکره تعیین می شود، کف مذاکره مجموعه مقولات مورد اشتراک طرفین و سقف آن نقطه ای است که طرفین می خواهند به آن برسند.
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، در اظهاراتی توهین آمیزی در نمایشگاه مطبوعات، سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان را خائن و وطن فروش خواند.

به گزارش کلمه، نماینده ولی فقیه در کیهان در حالی به خاتمی اتهام وطن فروشی زد که تنها یک روز بعد، با حضور در یک مناظره زنده تلویزیونی، گفت که دولت های هاشمی و خاتمی را خائن و وطن فروش نمی داند! و توضیح نداد که چگونه چنین اتهام سنگینی را به این راحتی وارد می کند و سپس در نقض آن سخن می گوید.

تناقض گویی های شریعتمداری در حالی است که او همچنان ادعای دروغین و بدون سند خود درباره دیدار خاتمی با سوروس را تکرار می کند. وی که روز چهارشنبه در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود، گفت که خاتمی به دلیل دیدار با «جورج سورس» و زیر سئوال بردن انتخابات سال ۸۸، خائن و وطن فروش است.

شریعتمداری در حالی بارها مدعی دیدارهای مستمر سید محمد خاتمی با جورج سورس بوده که این ادعا از سوی دفتر سید محمدخاتمی و همچنین بنیاد سورس تکذیب شده است، اما وی همچنان بر این ادعای اثبات نشده خود اصرار دارد و بر مبنای آن اتهام توهین آمیز و قابل پیگیرد خیانت و وطن فروشی را نیز بی پروای قانون مطرح می کند.

نماینده رهبری در موسسه کیهان که بسیاری معتقدند با توجه به اتهام زنی های همیشگی اش به شخصیت های برجسته کشور و عدم رسیدگی قانونی به ادعاهای او از مصونیت آهنین برخوردار است، به هاشمی هم تاخت و از او به دلیل مواضعش در مورد زندانی بودن فرزندانش انتقاد کرد. وی گفت: موضع هاشمی رفسنجانی در قبال فرزندان خود درست نیست. این در حالی است که تنها موضع هاشمی در این باره، این بوده که: فرزندان من هم مثل بچه های مردم اند.

خاتمی که در اوایل انقلاب مدتی نمایندگی امام خمینی در موسسه کیهان را بر عهده داشت، اخیرا در مصاحبه ای با سایت تاریخ ایرانی درباره روزنامه کیهان سال های اخیر به خصوص دوره گفته بود: حقیقت این است که کیهان امروز، کیهان امروز است. هیچ نسبتی با کیهانی که ما دلمان می‌خواست و اعتقاد دارم که امام هم می‌خواست، ندارد ... خیلی از بداخلاقی‌هایی که در جامعه به صورت سنت درآمده است، یکی از مجاری آن - اگر نگویم منابع- خود کیهان است. نسبت‌های ناروا دادن، تهمت زدن و.... گویا برنامه این است که دفع حداکثری و جذب هیچ اتفاق بیفتد.


 


امروز: وزیر امور خارجه معزولِ دولت محمود احمدی نژاد، وعده داد که ماجرای عزل خود توسط رئیس دولت حین یک ماموریت دیپلماتیک را بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری وی خواهد گفت.

به گزارش ایسنا، منوچهر متکی پیرامون علت عزلش و چگونگی آن بیان داشت‌: هر وقت هر دوی ما یعنی من و آقای احمدی‌نژاد یک شهروند عادی شدیم پیرامون موضوع سنگال صحبت می‌کنم و این منوط می‌شود به دوران بعد از ریاست جمهوری احمدی‌نژاد.

رئیس دستگاه دیپلماسی دولت محمود احمدی نژاد، حین ماموریت کاری در سنگال، ناگهان از مقام وزارت برکنار شد و مقامات سنگالی به همین علت، از ادامه مذاکرات با وی صرفنظر کردند تا وی فورا به ایران باز گردد.

وزیر سابق امور خارجه همچنین در مورد رفتار روسای قوا در نامه نگاری‌های رسانه‌ای گفت: در مورد این مکاتبات فصل‌الخطاب فرمایشات روز گذشته رهبری است و هیچ کس در جامعه چنین کاری را تأیید نمی‌کند گفتار بزرگان و دین این است که موارد مثبت یکدیگر را به طوری علنی و موارد منفی را در خفا به یکدیگر بگوییم.

متکی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد احتمال نامزدی‌اش برای ریاست جمهوری یازدهم بود تأکید کرد: در مورد انتخابات ریاست جمهوری تا زمانی که موقع‌اش نشود نمی توان صحبت کرد و ورود زود هنگام به امر انتخابات فضای کشور را سریع و پرشتاب به سوی انتخابات می‌برد.

وی افزود: مسئله مهم‌تری در شرایط امروز در کشور وجود دارد و آن مواجهه با تحریم‌های است که امریکایی‌ها تصور می‌کنند به وسیله آن ما به آخر خط می‌رسیم.


 


امروز: بدنبال کارشکنی مدیریت پتروشیمی بندر امام و مافیای شرکتهای پیمانکاری در صنعت پتروشیمی در حذف شرکتهای پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با کلیه کارگران پیمانکاری، از اوایل هفته جاری موج جدیدی از اعتصاب در شرکتهای مجموعه پتروشیمی بندر امام از سوی کارگرانی که هنوز تبدیل وضعیت نشده اند، آغاز شده است.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، این اعتصاب از روز شنبه ششم آبانماه از شرکت کیمیا آغاز شده است و از روز سه شنبه کارگران شرکت فراورش و بخشی از کارگران شرکت بسپاران نیز به اعتصاب پیوسته اند. مدیر عامل شرکت فراورش در میان کارگران اعتصابی حاضر شد و تلاش کرد آنان را به پایان دادن به اعتصاب قانع کند اما کارگران اعتصابی بر خواست خود مبنی بر اجرای فوری و کامل حذف شرکتهای پیمانکاری پای فشردند.

هزاران کارگران پتروشیمی بندر امام و دیگر پتروشیمی های منطقه ماهشهر پس از ۱۸ ماه اعتراض بشکل اعتصاب، راهپیمایی و تجمع، در تیر ماه سالجاری به پیروزی قطعی دست یافتند و روند تبدیل وضعیت کارگران شرکتهای پیمانکاری به کارگران با قرارداد مستقیم از آن تاریخ آغاز شد. اما با گذشت بیش از چهار ماه از آنزمان، تاکنون فقط حدود سی درصد از این کارگران تبدیل وضعیت شده اند و مدیریت پتروشیمی و مافیای شرکتهای پیمانکاری دست در دست هم مابقی کارگران را در حالت بلاتکلیفی نگه داشته اند به همین دلیل از روزشنبه ششم آبانماه جاری، این کارگران از شرکت کیمیا اعتصاب خود را آغاز کردند.

بر اساس این گزارش کارگران اعتصابی اعلام کرده اند با توجه به تعطیلات پیش رو، چنانچه پس از پایان تعطیلات به خواستهایشان رسیدگی نشود اعتصاب خود را که اینک در محل هر شرکت بطور جداگانه ای ادامه دارد به اعتراض یکپارچه ای تبدیل خواهند کرد و همچون دوره های قبلی اعتراضاتشان، متحدانه به سوی دفتر مرکزی پتروشیمی بندر امام راهپیمایی خواهند کرد و در آنجا به تجمع و اعتراضات خود ادامه خواهند داد


 


امروز: ستار بهشتی فعال مدنی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی فیس بوک توسط پلیس فتا بازداشت شد.

به گزارش کلمه، این فعال مدنی بعد از تحمل شکنجه های فراوان که هنوز آثار آن بر روی سر، صورت، دست ها و بدن وی مشخص است بازجویی های طاقت فرسایی را پشت سر گذاشته است.

شکنجه وی برای گرفتن اعتراف و پذیرفتن خواست بازجویان فتا بوده است.

ستار بهشتی هفتم آبانماه در منزل شخصی اش در رباط کریم توسط ماموران پلیس فتا بازداشت شد. این زندانی سیاسی ۳۵ ساله و یک کارگر ساده میباشد که در هنگام بازداشت نان آور خانواده اش بود.


 


امروز: پس از آخرین تماس تلفنی مهدی هاشمی از بند دو الف سپاه با پدر خود، خانواده هاشمی رفسنجانی نگرانی های جدی از بابت وضعیت سلامت وی پیدا کرده اند.

بنا به گزارش رسیده کلمه، پرونده مهدی هاشمی هم اکنون با مدیریت و محوریت سه نفر دنبال و هدایت می شود که طائب و محسنی اژه ای دادستان کشور از جمله آنان هستند. گفته می شود علی رغم آنکه اژه ای موافق آزادی موقت مهدی هاشمی با قرار وثیقه است اما طائب با این امر مخالف است و اعتقاد به نگه داشتن وی تا زمان انتخابات دارد.

وی که چند روز پیش و پس از یک هفته بی خبری، با خانواده اش تماس گرفته بود توانست در حضور و نظارت بازجو با پدرش صحبت کند، اما وقتی خواست با مادر خود نیز مکالمه داشته باشد، این تماس تلفنی قطع شد.

وی در این مکالمه تلفنی ضمن انتقاد از وضعیت نگهداری خود گفته است که بوی تعفن و سرویس بهداشتی سلول بسیار آزار دهنده است.

بر اساس این گزارش هم اکنون و در این روزها شرایط خواب مهدی هاشمی دچار به هم ریختگی عجییبی شده که برای خانواده ایجاد نگرانی کرده است. وی که پیش از این تنها حدود سه ساعت در شبانه روز می خوابیده است، اما اکنون در طول روز نیز احساس عدم هوشیاری می کند. این نگرانی از بابت داروهایی هستند که هم اکنون به مهدی هاشمی داده می شود.

مدیریت پرونده زیر نظر هیات سه نفره؛ برگی برای بازی در صحنه انتخابات

به گفته یکی از مقامات امنیتی، پرونده مهدی هاشمی هم اکنون با مدیریت و محوریت سه نفر دنبال و هدایت می شود که طائب و محسنی اژه ای دادستان کل کشور از جمله آنان هستند. گفته می شود علی رغم آنکه اژه ای موافق آزادی موقت مهدی هاشمی با قرار وثیقه است اما طائب با این امر مخالف است و اعتقاد به نگه داشتن وی در زندان تا زمان انتخابات دارد.

بر اساس این گزارش طائب معتقد است از تداوم حضور مهدی هاشمی در زندان می توان به عنوان برگ برنده ای در انتخابات پیش رو استفاده کرد.

اگر سند دارید رو کنید

همچنین گزارش رسیده به کلمه حاکی است که مهدی هاشمی تاکنون با سه نفر از جمله محمدرضا رجبی، زندانی سیاسی و جانباز شیمیایی، حسن معادیخواه فرزند عبدالمجید معادیخواه وزیر ارشاد دولت رجایی، و امیرعلی آقایاری از دیگر زندانیان سیاسی در زندان روبرو شده است. این ارتباطات درباره پرونده وی و سخنانی بوده که این افراد درباره مهدی هاشمی داشته اند. هاشمی، اعترافات و ادعاهای مطروحه علیه خود را در شرایط زور، غیرعادی دانسته و آنها را خلاف واقع عنوان کرده و تاکید کرده اگر سندی از من دارید ارائه دهید.

علی رغم آنکه سایت ها و رسانه های وابسته به جریان حاکم پیش از بازداشت و در زمان بازداشت مهدی هاشمی تبلیغات و هجمه های بی پایانی علیه هاشمی و فرزندان وی داشتند و اتهامات اقتصادی به آنها وارد می کردند، اما تا کنون اثر و ادعایی از موارد اقتصادی در پرونده وی طرح نشده است و پرونده وی نیز همچون سایر زندانیان سیاسی به اعتراضات پس از انتخابات گره خورده است.


 


امروز: عماد افروغ، نماینده مجلس هفتم امروز پنجشنبه در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در رابطه با روزه سکوتی که اختیار کرده است، اظهار داشت: من هیچگاه فعال سیاسی به آن معنا نبوده ام و احساس کردم باید به مباحث تئوری صرف بیشتر از گذشته بپردازم و نوع بروز دلالتش را تغییر دهم.

به گزارش مهر، وی تصریح کرد: براین اساس در حال حاضر بیشتر می نویسم و دانشجو تربیت می کنم و کادر نظری و فکری می سازم.

افروغ با تاکید بر اینکه همواره سکوت را فریاد دانسته ام، افزود: رساترین فریادها را باید در سکوت جستجو کرد.

به گفته این نماینده سابق مجلس باید در حال حاضر تحلیل شود که چرا یک زمان باید حرف خود را به صورت آشکارا فریاد و در زمان دیگر باید با سکوت فریاد زد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی احساس می کنم برد اثر سکوت بیشتر از فریاد است و ضمن اینکه نمی‌خواهم وارد فضای انتخاباتی شود نه در مقطع فعلی این کار درست است و نه به لحاظ ساختاری؛ چراکه نباید بسیاری از تخم مرغ های مبنایی انقلاب اسلامی را در سبد انتخابات گذاشت.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: به عنوان مثال نباید بحث مردم سالاری و شور و مشارکت مردم را در مقاطع مختلف فراموش و فقط در زمان انتخابات به آن توجه کنیم. البته ممکن است این موضوعات بطور طبیعی در انتخابات تشدید شود، اما با این حال نباید تنها در مقطع انتخابات به صورت ویژه این مباحث توجه کرد.

این فعال سیاسی با تاکید مجدد بر اینکه فقط قرار نیست در مقطع انتخابات شاهد تضارب آراء مردم باشیم، در عین حال افزود: البته الگوی انگلیسی و آمریکایی و حتی وضعیت کنونی ایران نیست.

افروغ ادامه داد: یعنی زمانیکه می گوییم مردم سالاری دینی و اینکه این مردم سالاری دینی یکی از مولفه‌های مشروعیت نظام ما است پس نباید این مولفه مهم فقط در مقطع انتخابات خود را نشان دهد. بلکه باید در همه مقاطع و مکان ها جاری باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان نگاه ضابطه مند به این موضوع ندارند و خیلی سطحی و بچه‌گانه برخورد می کنند، گفت: این موضوع بسیار آزاردهنده است و باید اصلاح شود یعنی به عبارتی باید انقلاب اسلامی بخوبی فهم شود و رجال سیاسی ما عمل فایده مند و قانون مند را یاد بگیرند و همچنین از بحث های سیاسی و هیجانی نیز به شدت پرهیز شود، در آن صورت است که مدیریت ما حساب شده خواهد بود.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی ناامیدی معنا ندارد، در عین حال خاطر نشان کرد: بعضی ها امید را با سکوت گره می زنند و برخی دیگر معتقدند که نقدها باید گفته شود.

افروغ در ادامه تصریح کرد: اگر در شرایط خوبی بودیم، امید و فریاد با یکدیگر گره زده شده بود. در حالیکه هم اکنون خیلی از فریادها در قالب سکوت گفته می شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه همه چیز برای امیدوار بودن مهیا است، اضافه کرد: در حال حاضر بهترین شرایط برای بازنگری مدیریت در کشور وجود دارد و باید از این فرصت و ظرفیت استفاده کرد.

وی با اشاره به مدیریت برخی از دولتمردان گفت: متاسفانه مدیریت های سطحی نگر، واگنی و هیجانی هیچ نسبتی با اصل انقلاب اسلامی ندارد و باید در تغییر آن یک بازنگری اساسی صورت گیرد.

افروغ خاطر نشان کرد: بر این اساس عده ای بینش سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و اقتصادی خوبی ندارند، ولی متاسفانه از بد حادثه در ساختار قدرت نفوذ کرده اند و دست به اقداماتی می زنند که با ذات اصیل و ناب انقلاب اسلامی سازگاری ندارد ضمن اینکه این اقدامات هیچ ربطی به انقلاب اسلامی ندارد.

این استاد دانشگاه در ادامه به نقش مردم در مشروعیت بخشی حکومت اشاره کرد و افزود: اگر مسئولان فضای امنی برای اظهارنظر مردم درست کنند، به طوریکه مردم بتوانند آن چه را که در دلشان است را آزادانه بگویند آن وقت می توان مشاهده کرد که حرف هایشان به مراتب صادقانه تر از حرف های صاحبان قدرت در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه حرف صاحبان قدرت دیگر صادق نیست و بیشتر با چاپلوسی و تملق گویی عجین شده است، گفت: به عبارتی هر که در این بزم متملق تر است، مقرب تر است و این موضوع با ذات انقلاب اسلامی در تناقض است؛ چراکه همه باید صادقانه فریاد بزنند.

افروغ با تاکید بر اینکه باید این مبنای ناثواب و زشت را از بین برد، افزود: متاسفانه موضوعاتی همچون امنیت گرایی و مصلحت گرایی گریبان ما را گرفته است و اجازه ورود و ظهور حرف صادقانه در جامعه داده نمی شود.

وی هشدار داد: من از این ناراحت هستم به یکباره مردم بخواهند حرف های خود را بزنند در حالیکه اگر به حرف ها و نصایح دلسوزانه عده‌ای توجه می شد یکدفعه چنین اتفاقی در این جامعه رخ نمی داد ضمن اینکه هم اکنون به تدریج آثار این کار در حال نمایان شدن است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته