-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۱۳, شنبه

Latest News from 30Mail for 11/03/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/8/12




دبیر ستاد نظام پرستاری می‌گوید به دلیل سختی کار پرستاری، پرستاران در ایران کارایی لازم را پس از ۱۲ سال فعالیت از دست می‌دهند و هم اکنون ۷۵ درصد پرستاران این کشور به دلیل انجام این شغل دچار مشکلات جسمی و روحی شده‌اند.

محمد شریفی مقدم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) افزود که شغل پرستاری بر اساس قانون تصویب شده در سال ۱۳۶۸ جزو مشاغل سخت به شمار می‌رود اما تاکنون نسبت به اجرای این قانون اقدامی نشده و پرستاران پس از ۳۰ سال خدمت بازنشسته می‌شوند.

بر اساس قانون ایران، بازنشستگی در مشاغل سخت پس از گذشت ۲۰ سال خدمت مداوم انجام می‌شود.

آقای شریفی مقدم وضعیت پرستاران در کشور را «بسیار نگران کننده» خوانده و ادامه داده که پرستاران به دلیل مشکلات موجود در این حرفه و با وجود آگهی استخدام رسمی پرستاران، تمایلی به فعالیت در این حوزه در تهران ندارند و ترجیح می‌دهند در بانک یا آموزش و پرورش کار کنند یا خانه نشین شوند.

این مقام نظام پرستاری ایران همچنین مهاجرت پرستاران به خارج از ایران را نیز یکی از گزینه‌های مورد تمایل پرستاران عنوان کرد و گفت: «این در حالیست که به شدت کمبود نیرو درحوزه پرستاری داریم.»

منبع: ایلنا

مرتبط:

"روزانه ۴۰ پرستار خواهان خروج از ایران می‌شوند"

"حقوق پرستاران بخش خصوصی ۲۰ هزار تومان بیشتر از خدمتکار بی‌سواد است"




 
 

1391/8/12





رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عملکرد دولت دهم در زمینه تخصیص ارز به کالاهای وارداتی، گفته است که ارز تخصیص داده شده برای واردات لوازم آرایش بیش از ارز واردات دارو است.

براساس گزارش خبرگزاری فارس حسینعلی شهریاری افزوده است که در سال جاری تنها ۴۰ میلیون یورو برای واردات دارو ارز تخصیص داده شده اما این مقدار برای واردات لوازم آرایش ۵۰ میلیون یورو بوده است.

او همچنین با انتقاد از این‌که بانک مرکزی به موقع گشایش اعتبار برای واردات دارو انجام نمی‌دهد، تأکید کرده است که حدود ۴۰۰ میلیون دلار برای واردات دارو گشایش اعتبار شده اما به‌خاطر اختلاف ارز مرجع در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، تجهیزات پزشکی وارداتی ۱۰ برابر گران شده است.

ارز مرجع یا همان ارز دولتی که بانک مرکزی برای واردات برخی کالاها تخصیص می‌دهد، در سال گذشته ۱۰۵۰ تومان (دربرابر یک دلار) بود اما این نوع ارز در سال جاری ۱۲۲۶ تومان اعلام شد.

به گفته وزیر بهداشت ایران برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی به ترتیب به ۲.۵ میلیارد دلار و ۶۵۰ میلیون دلار ارز نیاز دارد.

منبع:‌ فارس و مردمک
 




 
 

1391/8/12





۳۳ نفر از زندانیان سیاسی بند زنان اوین در نامه‌ای اعتراضی به رئیس این زندان نسبت به آنچه «هتک حرمت و تعرض به بند زنان» نامیدند، خواستار عذرخواهی مقام‌های مسئول و تعهد درباره تکرار نشدن این برخورد با زندانیان شدند.

در این نامه که روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان منتشر شده، آمده که آن‌ها دیگر اجازه «چنین بازرسی‌های نا‌معمول و توهین آمیزی» را نخواهند داد و خواستار بازگرداندن وسایل ضبط شده از این زندانیان شدند.

در پی «یورش نیروهای گارد یگان حفاظت» به این بند که تعدادشان به بیست نفر می‌رسید، از دو روز پیش ۹ زندانی سیاسی زن که به گفته آن‌ها، به «شیوه‌های غیراخلاقی در هنگام تفتیش، آن‌ها را مورد آزار بدنی قرار داده‌اند»، اعتصاب غذا کرده‌اند.

بهاره هدایت، نازنین دیهیمی، ژیلا بنی‌یعقوب، شیوا نظرآهاری، مهسا امرآبادی، حکیمه شکری، ژیلا کرم‌زاده مکوندی، نسیم سلطان بیگی و راحله زکایی که اعتصاب غذا کرده‌اند از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

به گفته آن‌ها این برخورد «وحشیانه» در حالی رخ داد که انواع دوربین‌های امنیتی و سختگیری در رفت آمد‌ها و نقل و انتقال، آن‌ها را بسیار محدودیت کرده و برای بازرسی نیز وسایل الکترونیکی وجود دارد و می‌توانست با برخوردی محترمانه صورت گیرد.

روز گذشته گزارش شد ۹ تن از زندانیان سیاسی زن زندان اوین در اعتراض به یورش نیروهای گارد حفاظت زندان به بند محل نگهداری‌شان، تفتیش بدنی آنها و بازرسی وسایل شخصی‌شان، دست به اعتصاب غذا زدند.

فائزه هاشمی، محبوبه کرمی، نسرین ستوده، لوا خانجانی، شبنم مددزاده از دیگر امضاکنندگان این نامه هستند که پس از رویدادهای جنجال‌برانگیز انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بازداشت و هر کدام به چند سال زندان محکوم شدند.

منبع: کلمه و مردمک

مرتبط:
۹ زندانی سیاسی زن در اوین دست به اعتصاب غذا زدند




 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته