-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۱۱, پنجشنبه

Latest News from Emrooz for 11/01/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: باسمه تعالی
خبر رحلت عالمی عامل، مردی که با گفتار و کردارش، قابلیت خلیفة اللهی خود را در زمین ثابت نمود، بی اختیار ما را به مشهد الرضا کشاند. با تشرف به حرم امام و قرائت زیارتنامه، گويا زندگي آن رادمرد در اين فراز از آن خلاصه مي‌شد: «لم تؤثر عمیً علی هدیً و لم تمل من حقٍ الی باطل و انکَ نصحت للَه و لرسوله و ادَیت الامانة ...» «تو گمراهی را بر نور هدایت برنگزیدی و از حق و راستی به سوی باطل و ناراستی رویگردان نشدی و به خاطر خدا و رسولش خیر خواهی نموده و ادای امانت کردی». احساسم این بود که حتماً قابل بزرگوار ما، این جمله را در باره امامش شنیده و خوانده بود و در طول زندگی به ایشان اقتدا می‌کرد که تحت هر شرایطی و با هر وسیله‌ای ابوذر‌‌‌‌‌وار، به خیرخواهی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌پرداخت و در این راه نه از هزینه و تاوان هراسی داشت و نه به نامی و مقامی چشمداشتی. با اینکه از سال‌ها پیش به درجه اجتهاد رسیده بود هیچگاه از علمش استفاده ابزاری نکرد، و همواره این موقعیت را وسیله‌ای برای اقتدا به امامش، باقر العلوم می‌دانست و با تفقه در دین آن را می‌شکافت و آن زمان که به مطلبی بدیع دست می‌یافت با شجاعت و بدون ترس از انکار و تکفیر بیان می‌کرد و به راستي كه در طول عمر نسبتاً كوتاهش، حق علوم آل محمد را نیک ادا نمود ولي شگفتا که در مراسم تشییع و تدفین چنین عالمی نه طبل و سلام نظامی و نه مسئولی یا نماینده مسئولی، که نه به پاس احترام به شخص او، بلکه به احترام علم و تفقه او حضور نداشتند؛ ولی آنچه قابل تأمل و نیز قابل تقدیر است اینکه علیرغم عدم وجود رسانه ای برای اطلاع رسانی مراسم و جو سانسور و خفقان حاکم بر شهر، مردم و به خصوص دانشجویان قدر شناس در کمال متانت، در این مراسم شرکت کردند و پیکر آن عزیز را در بهشت رضای مشهد به خاک سپردند گر چه حق آن عزیز بسیار بیش از این بود. با تلاشی که او در جهت تفقه فقه آل محمد داشت انتظار می رفت به خصوص از ناحیه حوزه های علمیه بیش از این مورد تکریم و بزرگداشت قرار گیرد.
قابل عزیز از موقعیت علمی و سیاسی که داشت در جهت خدمت به دین و ملت استفاده می‌کرد و واضح است که اجر آن را به گونه‌ای دیگر دریافت خواهد نمود: «مَن کَانَ یُرِیدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِی حَرْثِهِ وَمَن کَانَ یُرِیدُ حَرْثَ الدُّنْیَا نُؤتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِی الْآخِرَةِ مِن نَّصِیبٍ». کسی که کشت آخرت بخواهد برای وی در کشته‌اش می‌افزاییم و کسی که کشت این دنیا را بخواهد به او از آن می‌دهیم و در آخرت او را نصیبی نیست(شوری 20)
خانواده و دوستان قابل برای اینکه این مراسم، همچون مراسم استادش با ضرب و جرح و دستگیری توأم نباشد و یا مانند تشییع همسر استادش «تشییع بی جنازه» صورت نگیرد، پذیرفته بودند که مراسم در سکوت برگزار شود ولی متأسفانه باز عده‌ای همین مراسم سنگین و بدون تنش را محدود کرده و از برگزاری آن در تهران ممانعت به عمل آوردند.
امید است که با رفتن قابل، پرچم امر به معروف و نهی از منکر افراشته‌تر گشته و حق این دو مهم که در رأس همه واجبات است بهتر از گذشته، توسط حق‌پويان ادا گردد.


 


امروز: درحالی که امضا کنندگان طرح سوال از رییس دولت در مجلس بر لزوم احضار احمدی نژاد به صحن علنی تاکید می کنند، معاون پارلمانی رئیس‌دولت برای بار دوم آن را منتفی دانست و تاکید کرد که چهل نماینده امضای خود را پس گرفته اند.

این خبر هنوز از سوی هیات رییسه مجلس و طراحان سوال، تایید نشده است. اما یک بار دیگر نیز پیش از این معاون پارلمانی رئیس‌دولت از بازپس گیری امضاها خبر داده بود که از سوی نمایندگان پیگیری کننده در مجلس رد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌دولت در پایان جلسه هیات وزیران بار دیگر به خبرنگاران گفته است: چهل نفر از نمایندگان مجلس امضای خود را درباره طرح سؤال از رئیس‌دولت پس گرفتند و از نظر ما بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح سؤال منتفی است.

وی افزود: امیدوارم که بتوان بسیاری از مسائل و مشکلات را با رایزنی‌های دو جانبه حل کرد و از به میان آوردن این مسائل به صحن علنی مجلس که بازتاب بدی نیز دارد، خودداری کنیم.

پیش از این علی مطهری، طراح اصلی طرح سئوال از احمدی نژاد از تحویل مجدد این طرح به هیات رئیسه مجلس با ۸۳ امضا خبر داده بود.

به گفته مطهری احمدی نژاد یک ماه فرصت دارد به مجلس بیاید و در جلسه علنی به سئوالات پاسخ دهد.

سوال از احمدی نژاد درباره مسائل ارزی و واردات گندم و خودرو با ۱۰۲ امضا ۱۹ مهرماه تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد و پس از آن هیات رئیسه بررسی سوال را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع داد.

پس از بررسی این سوال در کمیسیون مجلس، امضا کنندگان سوال اعلام کردند که از پاسخ نمایندگان احمدی نژاد قانع نشده اند.

اما فروزنده معاون پارلمانی احمدی نژاد در مصاحبه ای اعلام کرد که ۴۰ امضا از این طرح پس گرفته شده بنابراین از دستور کار مجلس باید خارج شود.


 


امروز: سایت عصرامروز نوشت:

یک منبع آگاه از فروش قطعات خودرو به صورت مزایده‌ای در ایران خودرو و تحت عنوان ضایعات خبر داد‏. ‏

وی گفت‏: ‏ایران خودرو چند روز پیش در مزایده‌ای به صورت مخفیانه، میزان زیادی از قطعاتی را که از مدت‌ها پیش در انبارهای این شرکت مانده بود بدلایلی چون خاک گرفتگی و قدمت به فروش رساند که این امر خسارت یک میلیارد تومانی را برای این شرکت به همراه داشته است‏. ‏

وی با اشاره به تعطیلی ‏۵۰‏ درصدی خطوط تولید ایران خودرو، افزود‏: ‏هم اکنون سایت تبریز دیگر وانت پیکان تولید نمی‌کند و در سایت بینالود خراسان نیز به علت نبود قطعه تولید خودروی سوزوکی متوقف شده است‏. ‏

وی با اشاره به وضعیت کارگران ایران خودرو، افزود‏: ‏از مدت‌ها پیش اضافه کاری‌ها کاهش پیدا کرد به طوری که ابتدا به ‏۸۰‏ ساعت، سپس ‏۶۰‏ و ‏۳۰‏ ساعت و هم اکنون به صفر رسیده است‏. ‏

وی ادامه داد‏: ‏ایران خودرو فارس نیز اقدام به تعدیل نیرو کرده و شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد ایران خودرو نیز حقوق کارکنان را با تاخیر دو هفته‌ای می‌پردازند و به مرور در حال حذف مزایای کارگران و نیروهای خدماتی هستند‏. ‏

وی تصریح کرد، بسیاری از این شرکت‌ها مجدداً اقدام به تمدید قرارداد‌ها نکرده‌اند و شرکتی مانند ساپکو نیز همزمان با کاهش تولید اقدام به تعدیل نیرو کرده است‏. ‏

این منبع آگاه افزود: از سوی دیگر گفته شده که «جواد نجم الدین» مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرده که توان مدیریت این مجموعه با روند فعلی و بدون کمک‌های دولتی را نداشته و در صورت عدم دریافت تسهیلات مالی اعلام ورشکستگی می‌کند‏.


 


امروز: سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: مذاکرات نمایندگان ایران و آرژانتین در مورد حادثه «آمیا» طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به پایان رسیده و توافق شد که در آینده ادامه یابد.

به گزارش فارس، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات نمایندگان ایران و آرژانتین در مورد حادثه «آمیا» اظهار داشت: کارشناسان حقوقی ایران و آرژانتین طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به مذاکره و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند و توافق شد این مذاکرات در آینده ادامه یابد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان افزود: زمان و مکان مذاکرات بعدی از طریق کانال‌های دیپلماتیک مشخص خواهد شد.


 


امروز: گزارش آمار رسمی تجارت خارجی ترکيه حاکی است که اين کشور طی ماه گذشته، سپتامبر، واردات نفت از ايران را نسبت به سال گذشته تا نصف کاهش داده و به رقم ۱۱۰ هزار و ۳۰۸ بشکه در روز رسانده است.

به گزارش رادیو اروپای آزاد، پالايشگاه دولتی «توپراش»، تنها وارد کننده نفت ايران در اين کشور، طی ماه گذشته ميلادی واردات نفت از ديگر کشورهای صادرکننده نفت خام را افزايش داده و به ۴۲۶ هزار و ۸۰۵ بشکه در روز رسانده است.

عراق با صادرات روزانه ۱۱۵ هزار و ۴۴۷ بشکه در ماه سپتامبر برای اولين بار جايگاه ايران را به عنوان بزرگترين تامين کننده نفت ترکيه گرفته است.

اين در حالی است که ايران با صادرات روزانه ۱۸۰ هزار بشکه نفت خام به ترکيه، بزرگترين منبع خريد نفت ترکيه بود و نيمی از واردات نفت ترکيه از ايران انجام می شد.

عربستان، روسيه، آذربايجان و ليبی نيز صادرات نفت به ترکيه را افزايش داده اند.

به گزارش رادیو فردا ترکيه در اول ماه فوريه اعلام کرد که واردات نفت از ايران را تا ۲۰ درصد کاهش خواهد داد. در پی اين اقدام، آنکارا از تحريم های جديد آمريکا عليه بانک مرکزی ايران معاف شد.

آمريکا روز ۲۸ ژوئن دور جديد تحريم ها عليه سيستم بانکی ايران را به اجرا گذاشت. بر اساس اين دور از تحريم ها، شرکت ها و بانک هايی که ارتباط مالی با بانک مرکزی ايران را ادامه دهند، در ليست سياه آمريکا گنجانده شده و از دسترسی به سيستم مالی آمريکا محروم خواهند شد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی متصدی دريافت پول نفت صادراتی ايران است. وزارت خزانه داری آمريکا روز ۲۸ ژوئن تمامی کشورهای خريدار نفت ايران، از جمله ترکيه را به خاطر «کاهش چشمگير» واردات نفت خام ايران به مدت شش ماه از تحريم های جديد معاف کرد.

تانير ييلديز، وزير انرژی و منابع طبيعی ترکيه، اخيرا اعلام کرد که اين کشور از آمريکا انتظار دارد که شامل معافيت خريد نفت از ايران پس از ماه دسامبر نيز باشد.

همچنين اتحاديه اروپا در اول ماه ژوئيه تحريم های سختی را عليه ايران به اجرا گذاشت که علاوه بر قطع واردات نفت ايران توسط کشورهای اروپايی، ارائه بيمه نامه به کشتی های حامل نفت ايران توسط شرکت های اروپايی را ممنوع کرد. شرکتهای اروپايی ۹۵ درصد بيمه نامه کشتی های جهان را پوشش می دهند.

بعد از اجرای تحريم های اتحاديه اروپا، واردات نفت ايران توسط ترکيه نسبت به سال گذشته از ۲۰ درصد نيز بيشتر کاهش يافته است.

خبرگزاری رويترز می نويسد که ترکيه از اول ژوئيه قادر به پوشش بيمه ای نفتکش های خود برای خريد و انتقال نفت ايران نيست.

۱۲ اکتبر سال جاری، آژانس جهانی انرژی طی گزارشی اعلام کرد که صادرات نفت ايران در ماه سپتامبر به ۸۶۰ هزار بشکه در روز رسيده است، در حالی که اين رقم در سال گذشته دو ميليون و ۴۰۰ هزار بشکه گزارش شده بود.

بر اساس گزارش ماهانه اوپک نيز، توليد نفت ايران که سال گذشته به سه و نيم ميليون بشکه در روز می رسيد، هم اکنون به دو ميليون و ۶۳۰ هزار بشکه سقوط کرده است.

خبرگزاری رويترز، روز گذشته، ۹ آبان ماه نيز با استناد به داده های وزارت تجارت ژاپن گزارش داد که واردات نفت ژاپن از ايران طی ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته بيش از ۳۶ درصد کاهش يافته و به کمتر از ۱۸۷ هزار بشکه در روز رسيده است.

ژاپن، سومين مشتری عمده نفت ايران، در سال گذشته به طور متوسط روزانه ۳۱۳ هزار بشکه نفت از ايران وارد کرده بود.


 


امروز: در حالیکه نقض حقوق بشر در ایران همچنان ادامه داشته و گزارش های مستندی از شرایط وخیم و غیر انسانی حاکم بر زندانهای جمهوری اسلامی منتشر می شود، رئیس دستگاه قضایی ایران با رد درخواست یک هیات اروپایی برای ملاقات با زندانیان سیاسی در ایران ادعا کرد که وضع زندان های جمهوری اسلامی بهتر از اروپا و آمریکاست.

به گزارش مهر، صادق لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالی قضایی با «تاکید» بر این‌که "زندان‌های جمهوری اسلامی از زندان‌های بسیاری کشورهای دیگر حتی کشورهای مدعی رعایت حقوق بشر به مراتب بهتر است"، گفت: ‌"پارلمان اروپا چطور به خود اجازه داده است که برای سفر به کشور ما، پیش شرط بازدید از زندانهای ایران را بگذارد و اعلام کند که قصد اعطای جایزه به افرادی دارد که از سوی دستگاه قضایی مستقل ایران محکوم شده‌اند. آیا این مسئله دخالت بیجا و آشکار علیه یک کشور مستقل نیست."

لاریجانی برای اثبات ادعای خود به شرایط زندان گوانتانامو اشاره کرد و وضعیت زندان های جمهوری اسلامی را بهتر از آن زندان دانست چرا که به گفته او "هنوز کسی نمی‌داند در این زندان چه می‌گذرد و حتی اسامی زندانیان این زندان در فهرست زندانیان آمریکا نیست."
ادعای رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی در حالیست که وی درخواست هیئت پارلمان اروپا برای بازدید از زندانهای ایران و گفتگو با زندانیان سیاسی و نیز اعطای جایزه را "دخالت آشکار در نظام قضایی جمهوری اسلامی" خوانده و گفته است: عدالت شرط اول و آخر دستگاه قضایی ایران است و قوه قضاییه رسیدگی براساس عدالت را وظیفه دینی و قانونی خود می‌داند و بازدیدها و امثال آن تأثیری در رسیدگی دستگاه قضایی ندارد.
صادق لاریجانی اقدام و درخواست هیئت اروپایی را "توهین به ملت ایران و نظام قضایی" دانست و تاکید کرد:‌ قوه قضاییه رسیدگی براساس عدالت را وظیفه دینی و قانونی خود می‌داند و بازدیدها و امثال آن تأثیری در رسیدگی دستگاه قضایی ندارد.

لاریجانی گفت: مقامات قضایی ایران اعتنایی به ادعاها و درخواست‌های کشورهای مدعی حقوق بشر ندارند و رسیدگی‌های عادلانه هرگز منوط به بازدید یا عدم بازدید هیچ هیئتی نیست و نخواهد بود.


 


امروز: بر اساس گزارش ها، مسعود صادقی، از هواداران نهضت آزادی ایران، خود را برای اجرای حکم شش سال حبس به زندان اوین معرفی کرده است.

به گزارش «میزان خبر» مسعود صادقی برای گذراندان حکم شش سال حبس قطعی و ۷۴ ضربه شلاق خود را به زندان اوین معرفی کرد و اکنون در بند ۳۵۰ این زندان به سر می‌برد.

مسعود صادقی، جعفر گنجی و آرش نجبایی سه تن از علاقمندان نهضت آزادی ایران بودند که بعد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ بازداشت شدند و به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور از طریق تشکیل و راه اندازی گروه مطالعه تاریخ مجموعا به ۱۷ سال و ۷۴ ضربه شلاق زندان محکوم شدند.

مسعود صادقی دانش آموخته دانشگاه هنر می‌باشد که در اول اسفند ۱۳۸۹ تنها یک روز پس از به دنیا آمدن دخترش بازداشت شد و به مدت یک ماه در بند امنیتی ۲۴۰ زندان اوین بود و در ‌‌نهایت با قرار وثیقه ۷۰ میلیون تومانی آزاد شد.

پیش از این نیز جعفر گنجی ۲۹ فروردین ۹۱ برای گذراندان حکم پنج سال قطعی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.


 


امروز: در ادامه برخورد با تیم احمدی نژاد، آزاده اردکانی قزوینی رئیس سابق موزه ملی ایران که چندی قبل بازداشت شده بود پس از محاکمه از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام تحصیل مال نامشروع به ۶ ماه حبس و پرداخت ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

بر اساس این گزارش پرونده وی در خصوص اتهامات جاسوسی، اختلاس توام با جعل و اخذ رشوه همچنان مفتوح است.

ماه گذشته نیز در حالی که احمدی نژاد برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته بود علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای و رییس موسسه ایران بازداشت شد.

به گزارش مشرق، اردکانی به واسطه حمید بقایی تا مرز ریاست بر سازمان ملی جوانان پیش رفت اما به دلیل ادغام‌ها چنین اتفاقی نیافتاد.

وی با حکمی که از بقایی گرفت به ریاست موزه ملی ایران منصوب گردید حال آنکه تخصص او میکروب‌شناسی بود و مدرک خود را از دانشگاه آزاد اسلامی گرفته بود. سردبیری سایت اطلاع‌رسانی میراث آریا و سایت خبرگزاری مناطق آزاد بنا و همچنین سردبیری نشریه پارسه در کارنامه اوست.

رئیس سابق موزه ملی ایران و معلم خصوصی مشایی و بقایی بود.

اولین بار وی در اردیبهشت سال گذشته در ارتباط با پروندهٔ فیلم ظهور بسیار نزدیک است دستگیر شد و پس از آن در تیرماه درراستای دستگیری نزدیکان احمدی نژاد موسوم به گروه انحرافی برای بار دوم بازداشت شد.


 


امروز: در حالی که پیش از این هاشمی رفسنجانی از احتمال خطر کودتا سخن گفته بود، اینک مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری ادعا می کند که عده ای در صدد کودتا علیه دولت هستند.

هر چند استفاده از واژه کودتای انتخاباتی پس از انتخابات مهندسی شده برای خیلی ها خوشایند نبود، اما این روزها همه طرف های درگیر در مسایل سیاسی از احتمال بروز یک کودتا خبر می دهند.

به گزارش کلمه، تنها چند روز پس از انتخابات بیست و دو خرداد بود که سیدمحمد خاتمی رییس جمهور سابق گفت که اگر این فضای مسموم تبلیغاتی و امنیتی ادامه پیدا کند با توجه به آنچه انجام گرفت و یک طرفه اعلام شد باید بگوییم کودتای مخملین علیه مردم و جمهوریت نظام صورت گرفته‌است.

هشداری که جدی گرفته نشد و هر روز به بهانه ای تشدید فضای امنیتی افزایش یافت تا جایی که نخست وزیر هشت سال دفاع مقدس و نماینده سابق امام در بنیاد شهید را هم در خانه هایشان حبس کردند.

اینک که حلقه نزدیکان به کودتاگران انتخاباتی آنقدر تنگ شده که حتی رییس دولت منتصب خود را هم تاب نمی آورند، مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری از کودتا علیه دولت احمدی نژاد خبر می دهد.

وی در سخنانی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این که یکی از استراتژی‌های دشمن این است که مردم را نسبت به حکومت بدبین کند اشاره می‌کند و می‌گوید: هر کسی که در این راه قدم بردارد قطعاً در مسیر دشمن و عداوت با مردم قدم برداشته است. متأسفانه امروز ما می‌بینیم که رسانه‌های داخلی تنها به دنبال سیاه‌نمایی علیه دولت و ترویج ناامیدی هستند.

مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری می افزاید: هر روز با راه انداختن یک جنگ روانی به دنبال کودتا علیه دولت هستند! وی با بیان این که گاهی اوقات حرف‌های دشمنان ما از زبان دوستان گفته می‌شود، تصریح می‌کند: آن موقع است که تشخیص سره از ناسره خیلی مشکل می‌شود.

وی با انتقاد از برخی گروه ها و جریانات داخلی اظهار کرده است که امروز عده‌ای به جای همدلی برای حل مشکلات به دنبال عقده‌گشایی از مسائل گذشته هستند که روی هم تلنبار شده است و در این راه دولت را مانع به قدرت رسیدن‌شان در آینده می‌دانند چرا که با رصد و نظرسنجی‌هایی که انجام می دهند، می‌بینند هنوز نتوانسته اند دولت را از چشم مردم بیندازند و مقبولیت آن را از بین ببرند.

چندی پیش محمد نوری زاد در یکی از نامه هایش به رهبری، به دیدارش با هاشمی رفسنجانی پرداخته و به نقل از او نوشته بود: برداشت من از وضع کلی کشور این است که نباید کاری کرد که وزنِ آقای خامنه ای پایین بیاید. اگر وزن آقای خامنه ای پایین بیاید معلوم نیست بعدش چه می شود. من هیچ گزینه ای بهتر از آقای خامنه ای برای وضعیت فعلی کشور سراغ ندارم. با همه ی تجربه و سن و سالی که دارم نمی توانم فردای بعد از آقای خامنه ای را پیش بینی کنم. کشور افتاده دست طائب ها و نقدی ها. هیچ بعید نیست اینها فردا حتی به کودتای نظامی دست ببرند.

احتمال خطر کودتای نظامی در حالی عنوان می شود که طی سال های اخیر با ورود سپاه به عرصه مناسبات سیاسی عملا این نهاد به یکی از ارکان تصمیم گیری در کشور تبدیل شده است.
بعد از انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری هر چند بطور رسمی حکومت نظامی عنوان نشد، اما تا مدت ها فضای شهرهای بزرگ کاملا امنیتی و نظامی بود.

با گذشت سه سال از انتخابات نیز هنوز برای برپایی مراسم ختم و بزرگداشت نیز نیروهای اصلاح طلب و منتقد با مشکل رو به رو هستند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که طی سال های اخیر همه ویژگی های یک کودتای تمام عیار نظامی در جامعه مشهود است. کودتایی که نه به رسانه ها اجازه فعالیت آزادانه می دهد و نه به فعالان سیاسی و مدنی و تمام جامعه را تحت کنترل خود در آورده بود.

قطع سرویس پیام کوتاه و اختلال در شبکه تلفنی و اینترنت، دستگیری و بازداشت صدها فعال سیاسی و مدنی و شهروند، حمله به ستادهای انتخاباتی، سرکوب شدید تجمعات مردمی، حمله شبانه به خانه فعالان انتخابات، قتل و شکنجه و ده ها اقدام دیگر از نشانه های بارز یک کودتای تمام عیار علیه مردم بود که در آن زمان توسط اقتدارگرایان انکار می شد.


 


امروز: در پی یورش نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین به بند زندانیان زن سیاسی که با هتک حرمت و آزار آنها همراه بود، تعدادی زندانیان این بند دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده اند.

به گزارش کلمه، حمله کنندگان به بند بانوان که شامل حدود ۲۰زن از نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین بودند با ورود به حریم خصوصی و شخصی زندانیان سیاسی باعث بر هم زدن نظم و سلب آسایش آنان شده و پس از یورش به بند سیاسی بانوان زندانیان را به شکل توهین آمیزی بازرسی بدنی کردند.

اعتراض فائزه هاشمی

این اقدام با واکنش اعتراضی فائزه هاشمی که در حال حاضر نماینده و وکیل بند زندانیان و سایر زندانیان سیاسی زن است، مواجه شد.

براساس این گزارش، ماموران حفاظت سپس زندانیان سیاسی را به حیاط کوچک بند هدایت کرده و برای ساعتی همه زندانیان سیاسی را در فضای کوچک و نامناسب محبوس کرده و شروع به تفتیش وسایل شخصی آنان کردند که این حرکت با واکنش زندانیان زن روبرو شد.

شعار یا حسین میرحسین زندانیان

برای نشان دادن اعتراض خود به ماموران امنیتی و حفاظتی زندان اقدام به سر دادن شعار "یا حسین میر حسین"، "مرگ بر دیکتاتور"، "موسوی زنده باد کروبی پاینده باد" و سرودهای "ای ایران"، "یار دبستانی" و "نه خارم نه خاشاک" کردند.

این یورش هم چنین با واکنش اعتراضی زندانیان از جمله اعتصاب غذای جمعی از این زنان سیاسی همراه شده است.

اعتصاب غذای ۹ زندانی سیاسی

تا کنون ۹نفر از زندانیان سیاسی زن از جمله بهاره هدایت، نازنین دیهیمی، ژیلا بنی یعقوب، شیوا نظرآهاری، مهسا امرآبادی، حکیمه شکری، ژیلا کرم زاده مکوندی، نسیم سلطان بیگی و راحله زکایی در اعتراض به این اقدام ماموران حفاظت -اطلاعات زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

زندانیان سیاسی زن خواستار عذرخواهی رسمی رییس زندان اوین و مسوولان اداره حفاظت این زندان و همچنین ارایه ضمانت هایی از سوی آنان مبنی بر عدم تکرار چنین رفتارهای شده اند.

نام مامورانی که هتک حرمت کردند چیست؟

به گفته تعدادی از زندانیان دردی زاده و سلامی از جمله مامورانی هستند که با شیوه های غیراخلاقی و توهین آمیز در هنگام تفتیش بدنی، اقدام به آزار بدنی زندانیان کرده اند.

بند بانوان زندان اوین تنها بندی است که زندانیان زن در آن نگهداری می شوند و اتهام این زندانیان، سیاسی است.

گفته می شود پس از شروع به کار علی اشرف رشیدی به عنوان رییس زندان اوین فشارها به زندانیان سیاسی افزایش یافته است. این فشارها طی هفته های گذشته با سخت گیری برای اعزام و درمان زندانیان سیاسی، بازرسی های بدنی در هنگام خروج و ورود و اجازه دخالت ماموران امنیتی در امور زندان تشدید و این امر سبب نارضایتی و نگرانی زندانیان سیاسی شده است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته