-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ آبان ۱۴, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 11/04/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/8/13




محمدعلی مؤمنی
ماتینه


همایش پیاده‌روی ویژه‌ی خبرنگاران در تهران
برگزار می‌شود.
در متن خبر این همایش سه نکته‌ی بامزه دیدم که دلم نیامد شما هم مزه‌اش را نچشید.

یکم همین عنوان همایش است. پیاده‌روی! از فردا همایش نفس کشیدن، نگاه کردن، ایستادن و از این جور چیزها هم برگزار می‌شود.
دوم اینکه اعلام کرده‌اند «شرکت در این همایش، برای اصحاب رسانه و دست اندرکاران خبر آزاد است.»
سوم اینکه اعلام کرده‌اند: «در این همایش آقایان و بانوان فعال در عرصه‌های مختلف خبری در دو بخش جداگانه به پیاده‌روی می‌پردازند.»

دستاندرکاران همه‌جانبه تدارک دیده‌اند. هدف از برگزاری این همایش سلامتی جسم، اندیشه و روح است.
پیاده‌روی برای جسم، اعطای آزادی شرکت در همایش برای اندیشه و تفکیک‌جنسیتی پیاده‌روی، برای معنویت بیشتر!




 
 

1391/8/13




دبیر سابق انجمن داروسازان ایران می‌گوید شیرخشک نیز در ایران همانند دیگر کالاهایی که تحت تاثیر نرخ ارز قرار دارند با «کمبود» مواجه شده است.

سعید جمال واقفی درباره دلیل کمبود شیرخشک به خبرگزاری مهر گفته است: «با توجه به اینکه بانک مرکزی، ارز مورد نیاز برای واردات شیرخشک را در ۶ ماهه اول امسال به حساب بانکهای عامل واریز نکرد، در نتیجه در نیمه دوم سال شاهد بروز این کمبود هستیم.»

پس از تحریم بانک مرکزی ایران از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بازگشت پول مواد صادراتی به این کشور به سختی انجام می‌گیرد و دولت ایران در اختصاص ارز به کالاهای وارداتی با مشکل مواجه شده است.

برخی از دست اندرکاران دارخانه‌ها در ایران می‌گویند که قیمت برخی از اقلام شیرخشک در این کشور به دو برابر رسیده است اما با این وجود نیز مردم برای تهیه شیر خشک «سرگردان» هستند.

کمبود شیرخشک‌های ضد حساسیت و رژیمی بیشترین کمبود گزارش شده در این زمینه بوده است.

منبع: مهر




 
 

1391/8/13




رئیس سازمان نهضت سواد آموزی بار دیگر از کم توجهی به فعالیت‌های سواد آموزی طی سال‌های گذشته در ایران انتقاد کرده و گفته که این موضوع سبب شده تا جمهوری اسلامی به «موفقیت لازم» در این زمینه دست نیابد.

علی باقرزاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس افزوده که در حال حاضر حدود سه میلیون و ۵۰۰هزار نفر از جامعه افراد بی‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال یعنی جمعیت مولد جامعه قرار دارند.

این مقام مسئول پیش‌تر گفته بود که آمار بی‌سوادی در ایران از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۰ کاهشی در خور توجه نیافته است.

وی تصریح کرده بود سازمان نهضت سواداموزی به علت «محدودیت در منابع» توانایی ریشه کنی بیسوادی در ایران را ندارد.

اکنون جامعه بی‌سواد جمعیت مولد ایران حدود ۳۵ درصد از کل جامعه حدود ۱۰ میلیونی بی‌سواد‌های ایرانی را تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس




 
 

1391/8/13




 

عادل شجاعی
وقتی به مستندات و وقایعِ انقلاب جمهوری اسلامی ایران می‌نگرم، ارائه برخی دیدگاه‌ها و شعارها توجه من را به خود جلب می‌کند. یکی از این شعارها، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود که بارها در تلویزیون دیده‌ایم که عده‌ای از مردم این شعار را سر می‌دهند. سر دادن این شعار نشان می‌دهد که یکی از خواسته‌های اساسی مردم در زمان شاه، «آزادی» بوده است. همین آزادی بوده که به خاطر آن، علیه رژیم شاه قیام و انقلاب کردند. حال سوال این است که مگر مردم آزادی نداشتند که آن را به عنوان یکی از خواسته‌های اصلی‌شان مطرح می‌کردند؟

تا آن‌جا که من اطلاع دارم، در زمان شاه، کسی مانع از رفتن مردم به مسجد و یا حوزه‌ی علمیه نمی‌شد. اتفاقاً طبق قانون زمان شاه، مراجع تقلید از مصونیت سیاسی هم برخوردار بودند (+). هم شراب خوردن آزاد بود و هم مسجد رفتن. در دوره‌ی پهلوی، در حوزه‌ی موسیقی، سینما و کتاب محدودیت خاصی نبوده مگر این‌که فعالیت سیاسی علیه حکوت شاهنشاهی می‌‌شد.

این مقدمه را ننوشتم که بگویم در زمان شاه، مردم آزاد بوده‌اند؛ این‌ها را نوشتم که بگویم که وقتی مردم شعار آزادی سر می‌دادند، منظورشان اصلی‌شان آزادی‌ مذهب، دین و یا آزادی در حوزه‌های هنری نبوده است؛ اگر مردم مرادشان از آزادی، آزادی در زمینه‌های موسیقی، رقص و… بود، این موارد با حکومت شاهنشاهی بهتر سازگار بود تا با جمهوری اسلامی. هدف اصلی مردم از مطرح کردن «آزادی» به عنوان یکی از شعار‌های محوری، «آزادی سیاسی» بوده است.

آزادی سیاسی که در سایه‌ی آن قدرت در دست یک گروه خاصی متمرکز نباشد و مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر عمل‌کرد مسئولین نظارت داشته باشند. احزاب مختلف بتوانند در چارچوب قانون، فعالیت کنند و بتوانند مسئولان را نقد کنند. هر کسی که مسئولیتی دارد مورد پرسش واقع شود و مردم از عواقب نقد کردن هراسی نداشته باشند. انتخابات، آزاد و شفاف برگزار شود و نمایندگان مردم قدرت اعمال نظرات خود را در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی داشته باشند و قانون برای همه‌ی افراد یکسان اجرا گردد. دادگاه‌ها بی‌طرف و عادلانه برپا شود و در نهایت مردم بتوانند صدای خود را به گوش حاکمیت برسانند و نظرات آنان اعمال شود.

مطالب مرتبط:



 
 

1391/8/13




 
november25
داشتم فکر میکردم  آدمهایی مثل خودم برخاسته از طبقات متوسط یک جامعه، بیشتر باید همان چیزهائی را که دریافت میکنند دوست داشته باشند و دوست داشتنشان را منطبق کنند با امکانات. متوسط بودن، واقعیتی را به آدمی تحمیل میکند که در واقع همان آش خاله است. دوست نداری ، نداری ولی خبر خاصی دیگری هم اتفاق نمی افتد. پس همان و هر چه  که پیش میآید خوب است و خوش است و عاقبت به خیری است. این واقعیت، خودش سبب میشود که دستاوردهایت را هر چه هستند، اجازه ندهی کسی نگاه چپ بهشان بکند. بسکه همانند و می مانند پس  ارزشمندند  بسکه سخت به دست آمده اند
 
به مفهوم شکوه هم فکر کردم. موقع فکر کردن توی تختم نیمه بیدار بودم و ساعت شش و نیم صبح بود. داشتم در نیمه روشن صبح، فکر میکردم شکوه با زرق و برق فرق دارد. در زرق و برق یک ملال نهفته ای هست که جدایش میکند از پدیده های شکوهمند. و خیلی از افراد طبقه متوسط خیلی راحت میتوانند زرق و برق را با شکوه اشتباه کنند. ساکنان آپارتمان های صد متری، اگر وقت انتخاب مبل، فقط به داشتن مبلمانی کت و کلفت با دسته های کنده کاری شده و طلا کوبی فکر کنند جوری که اندازه مبلها جای راه رفتن برایشان باقی نگذارد و ارتفاعشان تا نصفه  سقف برسد، گرفتار تفکری گل درشت در انتخاب مبل هستند. وقتی یک فضایی چهل متر در چهل متر است و تا چشم کار میکند پر شده از مجسمه و گلدانها و بشقابهای رنگی، یا وقتی چندین کیلو گردنبند و فلز و قاب و مدال  را دور دست و گلویمان حمل میکنیم، بنا به تعریف من  گل درشت هستیم. گل درشتی بد نیست. خوب هم نیست. صرفا گل درشتی است
این تعریف خیلی شخصی است. بله دقیقا شما درست حدس زدید که  این نظر من است . و بله که یک آبجکتی فقط  در نظر یکی پر زرق و برق است.  ولی خب  در نظر یکی دیگر نیست و بلکه مایه آبرو ریزی است اصلا. من از خودم مثال بزنم، اگر پولم نرسد به خریدن دستبند طلا، زنجیر آب طلا دستم نمیکنم. چون که  خیلی احساس ناراحتی میکنم با بدلی که  سعی دارد بدل نباشد اما این سعی چیزی را در ماهیتش تغییر نمیدهد. فرضا سعی نهفته برای تقلید  تبخترمعماری های سبک گوتیک برای من ملال آور که نه خنده دار است. گوتیک را روی قصر و کلیسا و در موزه میپسندم. روی نمای ساختمان پنج طبقه کوچه پایینی نه

شکوه، زرق و برق نیست. آنچه با شکوه است اصلا میتواند بسیار ساده و شسته رفته باشد. چون آنچه باشکوهش میکند توی ذاتش است. شکوهمندی اش تعریف یا دلیل بر نمیدارد چون تعریفش و دلیلش فقط  توی نگاه و در سلیقه ماست. به فرض در نگاه من ، شکوه یعنی زن جوانی که باردار است. یا ساحل اقیانوس در صبح. یا سردر دانشگاه هاروارد. ردیف شیشه های تیره عطرهای مخصوص شب. شکوه برای من  فیلم آوای موسیقی است. سینمای دهه هفتاد هالیوود است. شراب ده ساله است. شکوه مثلا رفتار و حرکات عزت الله انتظامی است. همان صدای محمد نوری است. سی و سه پل اصفهان است. چهار دیواری ساده توی دل لوور است که مونا لیزا را توی یک قاب شیشه ای جا داده. پیانو است. قو و اسب کهر است.  شکوه گاهی وقتها لابلای پستهای  آزموسیس است یا در نیم خط نوشته وب لاگ لانگ شات. شکوه همان دامنه های آلپ است یا سبلان یا  قوس جلوی لامبورگینی. یا چه میدانم همین کیک روسی مناسبتهای خاص دپارتمان زیست شناسی است که ورا دستورش را به من هم داده و با اینکه شبیه کیکهای پرنسس تو پر و خامه مال و گلکاری شده نیست، اما مزه اش را نمیشود با هیچ مزه دیگری قیاس کرد. نمیشود تعریفش کرد با : کیک میوه ای یا شکلاتی یا تارت یا هر چه. که دستور پختش دست به دست همه میگردد در حالی که هنوز ورسیون ورا منحصر به خود اوست. شکوه تکراری نمیشود. مچ کپی کاری ها را به سادگی  رو میکند.همه گیر نیست. اصل است و اصالتش همان سپرمحافظی است که از گزند تقلید و فراگیری و دستمالی شدن در امان میداردش.

تیتر از سی‌میل



 
 

1391/8/13




معاون فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از زخمی شدن چهار نفر بر اثر تیراندازی دو موتور سوار نا‌شناس در زاهدان خبر داد.

علی ایزدی به خبرگزاری فارس گفت که این حادثه شامگاه جمعه اتفاق افتاد.

به گفته این مقام مسئول، از وضعیت جسمانی مجروحان اطلاعی در دست نیست.

طی ماه گذشته این سومین اقدام تیراندازی به سوی مردم در استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.

در دو حادثه قبلی در مجموع سه نفر کشته شده بودند.

منبع: فارس




 
 

1391/8/13




خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داد که شکاف میان قیمت‌های رسمی و آزاد خودرو‌ها طی هفته گذشته بار دیگر نیز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، این شکاف قیمتی در خانواده پراید گروه خودروسازی سایپا از یک میلیون تا حدود دو میلیون تومان است.

هم اکنون ارزان‌ترین عضو خانواده پراید کارخانه سایپا، خودرو ساپیا ۱۳۱ SL نام دارد که قیمت رسمی آن حدود ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است اما این خودرو در بازار به قیمت ۱۲ میلیون و پانصد هزار تومان به فروش می‌رسد.

این شکاف قیمتی در محصولات دیگر خانواده سایپا همچون تیبا و تندر ۹۰ به ترتیب حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

در محصولات گروه خودروسازی ایران خودرو نیز این شکاف قیمتی دست کم چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که متعلق به خودرو پژو ۴۰۵ است.

این روز‌ها قیمت پژو ۴۰۵ به حدود ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

ایسنا افزوده که این نرخ‌ها «نسبی» هستند و با توجه به عدم عرضه از سوی خودروسازان یا «برخی ضعف‌های نظارتی» این قیمت‌ها نوسان پیدا خواهند کرد.

صنعت خودروسازی ایران با مشکل کمبود نقدینگی روبروست و این موضوع سبب بروز آشفتگی در تولیدات آن شده است.

منبع: ایسنا




 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته