-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۹, جمعه

Latest News from Emrooz for 06/28/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دومین اطلاعیه پیرامون دستگیری تروریست‌های وابسته به رژیم اشغالگر قدس را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن اطلاعیه وزارت اطلاعات به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بدنبال اطلاعیه‌ی مورخ بیست و پنجم و مصاحبه‌ی وزیر محترم اطلاعات در بیست و هشتم خرداد ماه گذشته، به استحضار ملت شریف ایران می رساند:

1- کلیات اقدامات این وزارتخانه از زمان صدور اطلاعیه‌ی یاد شده تا کنون بشرح ذیل بوده است:

الف) روند فشرده‌ی جمع آوری‌های اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور با شدت هرچه بیشتر استمرار یافته است.

ب) تخلیه‌ی اطلاعاتی متهمین بازداشت شده و نیز انجام انواع تحقیقات پیرامون اعترافات متهمین و یافته‌های جدید اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور با جدیت ادامه داشته است.

ج) مبتنی بر آخرین یافته‌های اطلاعاتی، تعدادی دیگر از عناصر هسته‌های تروریستی مورد بحث، اعم از عوامل عملیاتی و پشتیبانی، شناسایی و بازداشت شده‌اند.

د) برخی از کشورهایی که خاک، تسهیلات یا اسناد هویت اتباع آنها مورد سوء استفاده‌ی تیم‌های تروریستی وابسته به موساد قرار گرفته بود، اطلاعاتی در اختیار رابطین رسمی این وزارتخانه قرار داده‌اند.

2- خلاصه‌یی از اطلاعات حاصله‌ی قابل انتشار به شرح ذیل می باشد:

الف) سازماندهی عملیات ترور شهدای هسته‌یی کشور در قالب سلول‌های سازمان یافته در چندین لایه‌ی حفاظتی متشکل از عناصر « شناسایی، لجستیک، عملیات» بوده است که با عنایات الهی، کلیه‌ی عوامل دخیل در ترور شهیدان شهریاری، احمدی روشن و قشقایی، مورد شناسایی قرار گرفته و بازداشت شدند.

ب) از عوامل ترور شهید دکتر علی محمدی، قبلا تنها عامل بمب گذاری (معدوم مجید جمالی فشی) بازداشت شده بود. در سلسله عملیات اخیر سربازان گمنام امام زمان(عج)، کلیه‌ی مزدوران و جنایتکاران دخیل در آن واقعه، اعم از عناصر شناسایی شهید، عوامل تدارکات، نیروهای تأمین پوشش‌های عملیات، عوامل مراقبت مستقر در صحنه‌ی عملیات و عامل اصلی فعال سازی بمب، شناسایی شده و جملگی آنها بازداشت شدند.

ج) تعدادی از عوامل ترور آقای دکتر فریدون عباسی رئیس محترم سازمان انرژی اتمی کشور، از جمله بازداشت شدگان می باشند.

د) اماکن استقرار عناصر سازمان تروریستی موساد در یک اقلیم هم مرز کشور و پادگان‌های آموزشی دشمن صهیونیستی در آن اقلیم شناسایی گردید. همچنین تعدادی از فرماندهان ستادی ترورها اعم از طراحان عملیات، متولیان آموزش تروریست‌های بازداشت شده و مأموران ارتباطات فنی و عناصر نقل و انتقال نفر و تجهیزات متردد در منطقه‌ی غرب کشور( اعم از نیروهای سازمان جاسوسی_ تروریستی موساد، عناصر اطلاعاتی اقلیم مورد بحث و قاچاقچیان منطقه) شناسایی گشته، بعضا تصاویری از آنها در گریم‌های مختلف تهیه شده و برای تعدادی دیگر، چهره نگاری به عمل‌ آمد که فعلا برای آنها تشکیل سابقه شد.

ه) مشخص گردید که متهمین بازداشت شده علاوه بر ترورهای مورد بحث، اقدامات و جنایت‌های ضد مردمی دیگری نیز انجام داده بودند که در زمان مقتضی اعلام خواهد شد.

و) متهمین مورد نظر اعتراف نموده‌اند که پس از ترور شهید مصطفی احمدی روشن، سازمان تروریستی موساد طی دستورالعملی، انجام چند عملیات خرابکاری و انفجار در اماکن زیارتی و محل‌های عمومی پرازدحام را به آنها ابلاغ و در حال فراهم آوردن مقدمات آن مأموریت‌های شیطانی بودند که با عنایات الهی، پیشگیری بعمل آمد.

ز) تعدادی از تروریست‌های بازداشت شده، محصول قریب به یک دهه تلاش و سرمایه گذاری و آموزش توسط سازمان‌های جاسوسی و تروریستی وابسته به استکبار بوده و پیش از عملیات تروریستی پیشگفته، مشغول به جاسوسی به نفع آن سازمان‌ها بوده‌اند.

ح) برخلاف تلاش فراوان رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آن برای ارائه‌ی تصویر سرویسی مقتدر از سازمان تروریستی موساد، واقعیت‌های صحنه، اعترافات متهمین و سایر یافته‌های دقیق اطلاعاتی گویای جبن و زبونی مفرط آن سازمان می باشد. اطلاعات و مستندات موجود گویای اتکای تمام عیار آن ساختار تروریستی به اطلاعات، ارتباطات، پایگاه‌ها و سایر امکانات حمایتی چند سرویس پر ادعای غربی و در رأس آنها CIA و MI6 و تعدادی از مزدوران منطقه‌ای آنها می باشد. قطعا همکاران رژیم صهیونیستی در هرگونه عملیات تروریستی علیه اتباع و منافع کشورمان به منزله‌ی شریک جرم تلقی شده و این موضوع فراموش نخواهد شد.

3- وزارت اطلاعات خود را موظف به اطلاع رسانی مقتضی در مورد این پرونده به ملت شریف ایران می داند و در هر مرحله از پیگیری‌ها، به محض رفع ملاحظات امنیتی، بلافاصله اقدام به ارائه‌ی یافته‌های جدید خواهد شد. در همین راستا انشاء الله ظرف روزهای آینده، تعدادی از بازداشت شدگانی که تخلیه‌ی اطلاعاتی شده‌اند را معرفی خواهد نمود.

4- سربازان گمنام امام زمان (عج)، مصداق آیه‌ی شریفه‌ی « ما رمیتَ اذ رمیت و لکنّ اللهَ رمی» و جاری بودن الطاف و عنایات حضرت باریتعالی (جلّ و علا) را با همه وجود خویش و در جای جای این مأموریت خطیر و در کلیه‌ی موفقیت‌های حاصله، مشاهده کرده اند و ادامه‌ی این راه و به سرانجام رسیدنش را جز با دعای مؤمنین، امکان پذیر نمی دانند.

ماه مبارک شعبان المعظم و طنین سحرگاهی مناجات شعبانیه، مغتنم‌ترین فرصت‌هاست تا ملت شریف ایران، موفقیت سربازان خاموش و فرزندان مجاهد خود را در رویارویی سترگشان با شیاطین وابسته به جبهه کفر و ظلم و نفاق و استکبار از درگاه احدیت، مسئلت نمایند.


 


امروز: عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران اعلام کرد: در پایان سه ماهه فصل تابستان با افزایش بی‌سابقه نرخ بیکاری مواجه می‌شویم.

به گزارش ایلنا، علی دهقان‌کیا با انتقاد از نحوه حمايت از واحدهاي توليدي کشور گفت: واردات بی‌رویه کالاهای چینی و عدم حمایت کافی از واحدهای تولیدی موجب بروز بحران بیکاری شده است.

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران از افزایش تعداد واحدهای بحرانی در کشور خبر داد و گفت: به رغم اینکه برخی از مسئولین بحرانی شدن وضعیت واحدهای بحرانی را به مسائل تحریم ارتباط می‌دهند اما هم اکنون شاهدیم که علت عمده مشكلات واحدهای بحرانی کشور به دلیل اعمال مدیریت نا صحیح است.

او با انتقاد از ارائه آمارهای نا‌صحیح در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در کشور تصریح کرد: وقتی نرخ رشد اقتصادی به صورت دقیق مشخص باشد می‌توان در مورد نرخ بیکاری صحبت و تحليل کرد.

دهقان کیا در ادامه یاد آور شد: برای اینکه بخواهیم آمار و اطلاعات درستی از بیکاری و اشتغال در استان‌ها داشته باشیم لازم است تا ادارات کل کار و همچنین سازمان‌ تامین اجتماعی در این زمینه بررسی‌های علمي و واقعی را انجام دهند.

عضو هیئت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه در این بخش باید از خانوار‌ها پرسید که چند نفر از آن‌ها بیکار و در جستجوی کار هستند، گفت: وقتی بتوانیم چنین آماری را داشته باشیم آن وقت می‌توان گفت که با یک آمار واقعی و روشنی از بیکاری و اشتغال در کشور مواجه هستیم. در این میان باید گفت ایجاد اشتغال و فرصت‌های جدید شغلی نیازمند حرکت در مسیر جهاد اقتصادی و تدوین برنامه‌هایی اجرایی از طریق شناخت نیازهای واقعی بازار کار است.


 


امروز: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: غربی‌ها زمانی حمله به خاک ایران را در دستور کار خود قرار داده بودند اما پس از انجام بررسی و تحلیل‌های متعدد دکترین نظامی، مستکبرین به این نتیجه رسیدند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه اجازه چنین جسارتی را به آنان نخوهند داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه نهمین دوره رهایی گروگان در تیپ 65 نیروی زمینی ارتش در مرکز تیپ 65 هوابرد با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده این نیرو برگزار شد.

امیر پوردستان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفتم تیرماه سالروز شهادت 72 تن از گنجینه‌های ارزشمند نظام اسلامی توسط منافقین کوردل، شرایط کنونی منطقه را شرایطی حساس خواند و گفت:‌ متاسفانه هنوز هم کوردلانی که با انقلاب اسلامی و مردم ایران دشمنی می‌کنند وجود دارند.

وی افزود:‌ پس از حادثه 11 سپتامبر، استکبار جهانی با هدف تسلط بر منطقه و دسترسی به منابع اقتصادی آن وارد خاورمیانه شد و در کشورهایی مانند افغانستان و عراق با ادعای دروغین نابودکردن طالبان و از بین بردن سلاح‌های کشتار جمعی این کشور‌ها را به اشغال خود درآورد و جنایات متعددی در این کشورها مرتکب شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در خاورمیانه، اظهار داشت:‌ غربی‌ها زمانی حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داده بودند اما پس از انجام بررسی و تحلیل‌های متعدد دکترین نظامی، مستکبرین به این نتیجه رسیدند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با داشتن نیروی انسانی کارآمد،‌ ورزیده،‌ مومن،‌ متعهد و ولایتمدار و در راس آن داشتن رهبری فرهیخته و آگاه و با بصیرت هیچ‌گاه اجازه چنین جسارتی را به آنان نخوهند داد.

پوردستان ادامه داد:‌ پس از ناامیدی استکبار جهانی از حمله نظامی به ایران، دشمنان رویکرد خود را به سوی جنگ نرم و نیمه سخت با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر دادند.

وی تأکید کرد:‌ کارکنان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با برپایی رزمایش‌های متعدد و آموزش فنون نظامی در عالی‌ترین سطح، هر روز نیرومندتر و کارآمدتر از گذشته در زمین،‌ هوا، دریا و زیر سطح با هر نوع تهدید احتمالی به مقابله برمی‌خیزند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خطاب به نیروهای ویژه تیپ 65 اظهار داشت:‌ در عرصه مبارزه با دشمن، نیروهای ویژه و کماندوها از جایگاه خاصی برخوردار هستند و شما امروز به عنوان سلاحی هوشمند و متعهد به نظام باید در عمق خطوط دشمن راه یافته و برای جلوگیری از هرگونه توطئه احتمالی انجام وظیفه کنید.

پوردستان اتحاد بین ارتش، سپاه پاسداران،‌ نیروی انتظامی و بسیج مردمی را اتحادی مقدس و ناگسستنی خواند و خاطرنشان کرد:‌ در مقابل هرگونه تجاوز دشمن، نیروهای مسلح و ملت ایران با از خودگذشتگی و ایثار از مرزهای خاکی، آبی و هوایی کشور دفاع می‌کنند.


 


امروز: در پی تداوم فشارها و اعمال محدودیت برای فعالان مطبوعاتی و روزنامه نگاران، سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور بیانیه ای از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواست تا به شکل علنی "آدم ربایی و گروگان گیری خودسرانه‌ و اعمال فشار بر خانواده و نزدیکان معترضان را بعنوان جنایت ارتکاب شده از سوی دولت ایران محکوم کند."

به گزارش تارنمای گزارشگران بدون مرز، این سازمان مدافع حقوق روزنامه نگاران، در این بیانیه خاطرنشان کرده است که "دین‌سالاری حاکم بر ایران غرق در فساد و بحران، همه‌ی درها را بر روی آزادی عقیده و بیان بسته است، به بهانه‌ی " توهین به مقدسات اسلامی" مذهب را به ابزاری برای سرکوب هر بحث و انتقاد تبدیل کرده است."

متن این بیانیه به شرح زیر است:

گزارش‌گران بدون مرز اعمال فشار و گروگان‌گیری خانواده‌های روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران ایرانی در خارج از کشور را، محکوم می‌کند. از آغاز خرداد ماه، سازمان از ده‌ها مورد بازداشت وب‌نگا‌ران در سراسر ایران از جمله تهران مشهد و همدان، به اتهام "توهین به مقدسات و ائمه " مطلع شده است.

٥ تیرماه، رئیس پلیس فتا شهر همدان اعلام کرد که " گرداننده صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی، که اقدام به توهین به مقدسات و ائمه (ع) نموده بود" شناسایی و بازداشت شده است.

گزارش‌گران بدون مرز امروز نمی‌تواند تعداد دقیق بازداشت شدگان و هویت آنها را تائید کند. سایت کلمه نزدیک به اصلاح‌طلبان اعلام کرده است " تا کنون حدود ۲۰ نفر از استان‌های مختلف کشور دستگیر شده اند... اکثر این جوانان دانشجو هستند.بازجوها خانواده‌های دستگیرشدگان را تهدید کرده‌اند که "اگر موضوع را رسانه‌ای کنید برای فرزندان شما مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود."

بنا بر اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی گزارش‌گران بدون مرز، مرکز بررسی جرائم سازمان یافته وابسته به سپاه پاسداران انقلاب به شکل فعال در شناسایی و دستگیری وب‌نگاران دخالت دارد. بسیاری از بازداشت شدگان هم اکنون در بندهای ٢٤٠ تحت کنترل سپاه پاسداران و برخی دیگر در بندهای ٢٠٩ در کنترل وزارت اطلاعات، زندان اوین بسر می‌برند.

٦ تیر ماه یاشار خامنه دانشجوی ایرانی که در اروپا به تحصیل مشغول است در وبلاگی، شرحی از مصایبی که از سوی ماموران امنیتی ایران بر او خانواده‌اش رفته بود، منتشر کرده است. " پنج هفته است که پدرم گروگان وزارت اطلاعات است. چرا که نه وکیل دارد، نه پرونده‌ای تشکیل شده و نه اینکه حق ملاقات با خانواده را دارد. تنها جرمش این است که پدر من است. چند روز پس از دستگیری پدر، مادرم با من تماس گرفت و گریه کنان و شیون کنان گفت که می خواهند پدرت را اعدام کنند و سپس خواهرم گفت که بر اساس خواسته وزارت اطلاعات، باید از خودت فیلم بگیری و ابراز ندامت کنی و برای آنها بفرستی. من نیز به خاطر خانواده ام تن به چنین خواسته ای دادم، اما مامورین وزارت اطلاعات علی رغم اینکه به خواسته آنها تن در دادم، پدرم را رها نکردند. حتی دریغ از سر سوزنی کاهش فشار بر روی خانواده من! در آخرین تماسی که با مادرم داشتم مطلع شدم که او را هم تهدید به دستگیری کرده اند و گفته اند خودش را هم به زودی پیدا می کنیم و به سزای اعمالش می رسانیم. خواسته ای که وزارت اطلاعات ایران دارد این است که صفحه ی فیسبوک «کمپین یاد آوری امام نقی به شیعیان» بسته شود و من نیز اطلاعات ایمیل و وبلاگم را به همراه مشخصات سایر اعضای فعال در اختیارشان بگذارم و خودم هم در نهایت به ایران برگردم."

نخستین بار نیست که جمهوری اسلامی ایران خانواده‌های روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران تبعیدی را برای تحمیل خواسته‌های خود تهدید می‌کند. استیو کورن، مدیر رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی و آرمان مستوفی، مدیر رادیو فردا در تاریخ ١٠ خرداد اعلام کردند " اعمال فشار بر نزدیکان کارکنان رادیو فردا بیش از یک سال است که آغاز شده است و تا کنون در مجموع ۱۰ خانواده درگیر آن بوده‌اند. خانواده‌های را تهدید کرده‌ و خواسته‌اند تا ارتباط خود را با نزدیکانشان در رادیو فردا قطع کنند و در مواردی نیز از خانواده‌ها خواسته‌اند تا به نزدیکانشان در رادیو فردا بگویند از همکاری با این رسانه دست بکشند و به ایران بازگردند "

در مهر ماه سال گذشته پیتر هاروکس، مدیر سرویس جهانی بی بی سی اعلام کرده بود که در پی پخش مستندی از بی بی سی فارسی در باره زندگی ایت‌الهو خامنه‌ای " ماموران دولت ایران به بازداشت، بازجویی و ارعاب خویشاوندان کارکنان ایرانی بی بی سی دست زده‌اند (..)

گذرنامه‌هایی توقیف و خانه هایی تفتیش شده و افرادی هدف ارعاب و تهدید قرار گرفته‌اند و از خویشان کارکنان ما خواسته شده است که از کارکنان بی بی سی بخواهند از حضور در برنامه‌های تلویزیون بی بی سی فارسی خودداری کنند، به ایران بازگردند و یا به طور مخفیانه، اطلاعاتی را در مورد بی بی سی در اختیار ماموران دولت ایران قرار دهند . " در همین زمان یکی از روزنامه‌نگاران شبکه فارسی بی بی سی که خواهرش در ایران بازداشت شده بود، از سوی بازجویان وزارت اطلاعات از طریق اینترنت بازجویی شده بود.

گزارش‌گران بدون مرز در این باره اعلام می کند: " دین‌سالاری حاکم بر ایران غرق در فساد و بحران، همه‌ی درها را بر روی آزادی عقیده و بیان بسته است، به بهانه‌ی " توهین به مقدسات اسلامی" مذهب را به ابزاری برای سرکوب هر بحث و انتقاد تبدیل کرده است.

گزارش‌گران بدون مرز از روش‌های ناسنجیده و حقیر به‌کار گرفته شده از سوی رژیم تهران، برای اعمال فشار بر رسانه‌ها و اینترنت در ایران و همچنین خارج از کشور، را تکان دهنده می‌داند و محکوم می‌کند. امروز حتا آنهایی که از سرکوب‌های کور جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دمکراتیک گریخته‌اند در امان نیستند. جامعه جهانی باید به این رویدادها واکنش نشان دهد. ما از ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌خواهیم به شکل علنی آدم ربایی و گروگان گیری خودسرانه‌ و اعمال فشار بر خانواده و نزدیکان معترضان را بعنوان جنایت ارتکاب شده از سوی دولت ایران محکوم کند.


 


امروز: به گزارش منابع خبری، احمد قابل که بعد از عمل دشوار جراحی مغز دوران نقاهت را در مشهد سپری می کرد، شب گذشته برای ادامه معالجات به تهران اعزام شد.

بنا به گزارش های رسیده به جرس، این پژوهشگر نواندیش دینی، صبح امروز پنجشنبه در بخش ویژه بیمارستان سینا بستری شد و توسط تیم پزشکی تحت نظر قرار گرفت.

احمد قابل، طی سالهای اخیر بارها به دلیل انتقادات خود به حاکمیت، مورد بازداشت و تهدید حکومتی قرار گرفته است.

این محقق نواندیش دینی، آذر ماه ٨٨ در حاليكه که بعد از فوت آيت الله منتظری برای مراسم تشییع او از مشهد به قم سفر می‌کرد، بازداشت شد.

اولين جلسه دادگاه وی، در حاليكه او را با پابند و دستبند به جلسه دادگاه آورده بودند، در اردیبهشت ٨٩ برگزار شد و پس از تحمل حدود ١٧٠ روز زندان، با قرار وثیقه آزاد شد.

این منتقد دولت، بار دیگر در شهريور ٨٩ و در پی اظهار نظر در مورد اعدام های خودسرانه، دسته جمعی و پنهانی در زندان وکیل آباد مشهد، بازداشت شد. از دیگر موارد اتهامی احمد قابل، سخنرانی های وی در مشهد، نجف آباد و فریمان و همچنین مصاحبه های ایشان با رسانه های خبری و انتقاد از سیاست های نظام را می توان نام برد.


 


امروز: به گزارش منابع حقوق بشری، دادگاه انقلاب شهرستان بم توسط قاضی قربان شاهینی، ۷ نفر از اعضای و همکاران "انجمن نیکوکاری رهاورد مهر و دانش" به همراه چهار تن دیگر را به ۲۷ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هفت تن از مسئولین و اعضای "انجمن نیکوکاری رهاورد مهر و دانش" (انجمن رهاورد) که طی نه سال گذشته دربم فعالیت داشته اند به همراه ۴ فعال دیگر و غیر مرتبط با این نهاد به ۱۶ سال حبس تعزیری و ۱۱ سال حبس تعلیقی محکوم شدند.

حکم دادگاه بدوی که پس از چهارده ماه در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ صادر شده است، چنین می‌باشد: سامان استوار، علی دیو سالار، سحر بیرم آبادی، سارا حاج بهرامیان و نهاله شهیدی هر کدام به تحمل دوسال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی و منصور علیمرادی، یاسمن علیشاهی، صفورا زواران حسینی، نیوشا بدیع ثابت، شمیس نورانی و سولماز قاسمی هر کدام به تحمل یک سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم شده اند.

اتهام این افراد بر اساس حکم، «اقدام علیه امنیت داخلی از طریق ترویج فرقه بهائیت» است. انجمن رهاورد اعتراض خود را نسبت به این حکم اعلام و تقاضای بررسی مجدد پرونده را در دادگاه تجدید نظر استان کرمان ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، انجمن رهاورد تاکید دارد که هیچ یک از مسئولین، اعضا و حامیان آن، که بیش از هشت صد نفر می‌باشند، بهایی نیستند. در طی این سال هااین انجمن هرگز به هیچ کس که به شکل داوطلبانه با انجمن نیکوکاری همکاری داشته و یا دراستخدام انجمن بوده است اجازه‌ی ترویج بهاییت نداده‌ است و تهمت‌های وارده کذب محض است.

علی دیوسالار، غیر بهایی، مدیر عامل انجمن رهاورد و سارا حاج بهرامیان، غیر بهایی، عضو هیئت مدیره‌ و مسئول آموزش انجمن رهاورد هستند. آن‌ها از روز اول زلزله‌ی بم فعالیت خود را آغاز کردند و تا کنون در بم حضور دارند. فعالیت این دو نفر در بم از ابتدا تا کنون همواره با تأیید، همراهی و همکاری مدیران و مسئولین انجمن بوده است.

یاسمن علیشاهی، معلم هنر و حرفه آموزی و صفورا زواران حسینی، معلم محیط زیست، غیر بهایی‌اند و در نیمه‌ی دوم سال ۱۳۸۹ به صورت پاره وقت به استخدام انجمن رهاورد درآمده‌اند.

منصور علیمرادی متهم غیر بهایی دیگر پرونده است که ارتباط دوستانه با سه نفرازمتهمین این پرونده داشته است. منصور علیمرادی هیچ‌گاه، هیچ گونه فعالیتی در انجمن رهاورد نداشته است.

از شش متهم بهایی این پرونده تنها دو نفر، در دو بخش‌ کاملا تخصصی در استخدام انجمن رهاورد بوده اند. سامان استوار در بخش «اختلالات یادگیری» از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ هر ماه چهار ساعت و سحر بیرم آبادی در بخش «ارتباط بدون خشونت» و دربخش اداری در چهارماه پایانی سال ۱۳۸۹ با این انجمن همکاری داشته اند. فعالیت نامبردگان داوطلبانه نبوده و در ازای کارشان حق الزحمه و حقوق دریافت کرده اند.

محل و نوع فعالیت خانم‌ها شهیدی، بدیع ثابت، نورانی و قاسمی، که هر چهار نفربهایی هستند، هیچ گونه ارتباطی به انجمن رهاورد و مسئولین آن ندارد. نهاله شهیدی درمهد کودک روستای کُرک وسه نفر دیگر درروستای بَرَوات با مهد کودک دیگری همکاری می‌کرده اند.

این نهاد غیر انتفاعی در این نامه هم چنین تاکید کرد: فعالیت های انجمن رهاورد در نه سال گذشته برای بهبود وضعیت کودکان زلزله زده ی بم و کاهش آسیب ها و مشکلات پس از زلزله موثر و مفید بوده است. این انجمن تنها سازمان غیر دولتی و مستقل در بم است که از سال ۱۳۸۲ تا کنون به فعالیت خود در زمینه ی آموزش و توانمند سازی کودکان، به صورت مستقیم ادامه داده است.

جای بسی تأسف است که اهداف و فعالیت های انجمن رهاورد از سوی جناح های مختلف مورد سوء استفاده ی کسانی قرار می گیرد که اغراض سیاسی، گروهی و شخصی خود را بر سرنوشت بیش از صد کودک مورد حمایت این انجمن ترجیح می دهند و با تهمت ها و ادعاهای سراسر دروغ تلاش می کنند مانع فعالیت های انسان دوستانه ی این انجمن بشوند.


 


امروز: درحالیکه جمهوری اسلامی به نشست گروه تماس سوریه (جهت بررسی و حل بحران) دعوت نشده است، منابع بین المللی گزارش داده اند که قدرت های جهانی از تشکیل دولت انتقالی وحدت ملی در سوریه حمایت کرده اند اما نظر آنها در مورد موقعیت بشار اسد در این طرح مشخص نیست. همزمان گزارش رسیده است که نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل، در اعتراض به محرومیت ایران از شرکت در اجلاس ژنو گفت که کسانی که توانایی ما در کمک به حل بحران سوریه را نادیده می گیرند "اشتباه استراتژیک بزرگی" مرتکب می شوند و مدعی شد که نمی توان "نقش سازنده و محوری" جمهوری اسلامی در مورد سوریه را نفی کرد.

به گزارش بی بی سی، به گفته منابع سازمان ملل متحد، قدرت های بزرگ غربی، روسیه و چین از طرح پیشنهادی کوفی عنان، نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، برای پایان دادن به بحران سیاسی پانزده ماهه از طریق تشکیل یک دولت انتقالی با شرکت گروه ها و شخصیت های مختلف حمایت کرده اند.
طرح آقای عنان با عنوان "راهبردها و اصول دولت انتقالی سوریه" برای وزیران خارجه کشورهای شرکت کننده در اجلاس گروه تماس سوریه ارسال شده است که قرار است برای بررسی راه های خاتمه دادن به ناآرامی در سوریه روز شنبه در ژنو، سوئیس، تشکیل شود.

در طرح آقای عنان پیشنهاد شده است که دولت وحدت ملی با شرکت برخی از مقامات حکومت کنونی و شخصیت ها و نمایندگان گروه های سیاسی مخالف تشکیل شود و با خاتمه دادن به درگیری مسلحانه، زمینه مشارکت آزاد مردم در تعیین سرنوشت خود را فراهم آورد.

بحران سیاسی سوریه از حدود پانزده ماه پیش با حرکت اعتراضی مردم و درخواست از دولت بشار اسد، رئیس جمهوری، برای مبارزه با فساد و آزادسازی فضای سیاسی آغاز شد در حالیکه شماری از معترضان و تعدادی از کشورهای غربی همچنان انتظار داشتند آقای اسد به اجرای یک رشته اصلاحات مبادرت کند اما برخورد ارتش با مخالفان، به تشدید خشونت منجر شده و چندین هزار کشته برجای گذاشته است.

براساس اظهارات منابع نزدیک به آقای عنان، این طرح افراد خاصی را برای عضویت در دولت وحدت ملی پیشنهاد نمی کند اما تاکید دارد "کسانی که حضورشان می تواند به روند انتقال به دموکراسی آسیب رساند، یا اعتبار دولت وحدت ملی را به مخاطره اندازد یا تلاش برای حصول تفاهم را تضعیف کند" نباید عضو کابینه باشند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک گفته است که لحن طرح پیشنهادی عنان به گونه ای است که می توان مشارکت بشار اسد و همچنین برخی از شخصیت های مخالف را منتفی دانست هر چند دیپلمات دیگری تاکید داشته که هیچ نکته ای در این طرح "نافی مشارکت بشار اسد در دولت انتقالی نیست."

گروه تماس و مواضع روسیه و غرب؟
گفته می شود که کوفی عنان تاکید داشته است که طرح مورد نظر او باید به صورت مرحله به مرحله به اجرا درآید و در نهایت، زمینه ساز "انتقال قدرت" به دولت منتخب مردم سوریه و متضمن برخورداری آنان از یک نظام دموکراتیک باشد.

این طرح برای بررسی در اجلاس گروه تماس ارائه شده است که قرار است روز شنبه با شرکت وزیران خارجه پنج عضو دایم شورای امنیت - آمریکا، بریتانیا، چین، روسیه و فرانسه - و قطر، عراق، کویت و ترکیه در ژنو آغاز به کار کند در حالیکه این طرح تنها در صورتی موفق می شود که روسیه و چین، به عنوان حامیان بشار اسد، و کشورهای غربی، به عنوان مخالفان او به توافقی دست یافته باشند.

تا کنون روسیه از هر اقدامی مبتنی بر الزام بشار اسد به کناره گیری حتی در چارچوب واگذاری قدرت به افراد دیگری در حکومت کنونی، مخالفت کرده و کشورهای غربی تاکید داشته اند که برخورد خشونت آمیز حکومت سوریه با شهروندان به این معنی است که آقای اسد صلاحیت تسلط بر مردم را ندارد.

در حالیکه از نظر مقامات روسیه، "حوزه نفوذ و منافع" آن کشور در خاورمیانه به ایران و سوریه محدود شده، سقوط بشار اسد به معنی از دست دادن بازار ارزشمندی برای تسلیحات روسی و متحدی قابل اعتماد در منطقه است به خصوص اینکه موضع روسیه در قبال حرکت های اعتراضی اخیر خاورمیانه و شمال آفریقا به بهبود وجهه آن کشور در میان مردم کمکی نکرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، برخی از منابع دیپلماتیک در سازمان ملل تمایل روسیه به قبول طرح اخیر عنان را نشانه ای از نرمش موضع آن کشور دانسته اند در حالیکه برخی دیگر در این مورد ابراز تردید کرده و گفته اند که بعید است روسیه در حال حاضر دست از حمایت بشار اسد بردارد.

ویتالی چورگین، نماینده روسیه در سازمان ملل گفته است که تضمینی وجود ندارد که طرح عنان در اجلاس ژنو تصویب شود اما افزوده است که این طرح "مبنایی" برای مذاکره در مورد آینده سوریه است و افزوده است که ممکن است در اجلاس ژنو، این طرح تغییر و تعدیل یابد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، بدون آنکه جزئیات طرح کوفی عنان را فاش کند، گفته است که آقای عنان در مورد "طرح انتقالی" با او در تماس بوده و ایالات متحده از این طرح حمایت می کند و افزوده است: "به اعتقاد ما، این طرح شامل اصولی لازم برای دستیابی به نتیجه ای مسالمت آمیز، دموکراتیک در سوریه است که منعکس کننده اراده مردم آن کشور باشد."

دیدگاه ایران
پیش از اعلام نام کشورهای شرکت کننده در ژنو در روز چهارشنبه، گفته می شد که کوفی عنان پیشنهاد کرده است ایران نیز به عضویت گروه تماس سوریه پذیرفته شود و روسیه نیز از مشارکت ایران در اجلاس این گروه حمایت می کند.

در مقابل، دولت های غربی گفته بودند که جمهوری اسلامی موضع و دیدگاه مستقلی در مورد بحران سوریه ندارد و صرفا مواضع بشار اسد را منعکس می کند و در نتیجه، این خطر وجود دارد که از فرصت حضور در گروه تماس صرفا برای انحراف افکار عمومی از شرایط سوریه بهره برداری کرده و به حکومت آن کشور فرصت بیشتری برای سرکوب مردم بدهد.

روز گذشته اعلام شد که به دلیل مخالفت کشورهای غربی و احتمالا برخی دیگر از کشورهای عضو گروه تماس، ایران به اجلاس ژنو دعوت نشده است.

از آنجا که سوریه به دلیل ادامه اشغال بلندی های جولان توسط اسرائیل، با روند صلح خاورمیانه مخالف است، مقامات جمهوری اسلامی حکومت آن کشور را عضوی از "جریان مقاومت اسلامی" می دانند و همواره تاکید داشته اند که مسلمانان باید از حکومت های مخالف با اسرائیل حمایت کنند.

مقامات جمهوری اسلامی با انعکاس دیدگاه های دولت سوریه، حرکت اعتراضی علیه بشار اسد را مرتبط با بیگانگان و مخالفان مسلح حکومت سوریه را "گروه های تروریستی" تحت حمایت اسرائیل و غرب دانسته و گفته اند که راه حل بحران سوریه، اجرای اصلاحات مورد نظر آقای اسد و ادامه زمامداری اوست.

در مقابل، مخالفان بشار اسد، ایران را به حمایت مالی و نظامی از او متهم کرده و گفته اند که ماموران امنیتی اعزامی از ایران به طور مستقیم در سرکوب معترضان شرکت داشته اند.

روز پنجشنبه، ٨ تیر (٢٨ ژوئن)، خبرگزاری ایرنا اظهارات رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه را منتشر کرد که خواستار توقف خشونت در سوریه شده و گفته است که "دست هایی در کار است تا با ایجاد بی ثباتی در سوریه، به جریان مقاومت اسلامی در منطقه لطمه وارد کند" و افزود که "نظام سلطه" در نظر دارد با مسلح کردن مخالفان، جنگ داخلی در سوریه را دامن بزند.

وی گفت که در تصمیم گیری برای حل بحران سیاسی در سوریه "رایزنی و همفکری و مشارکت کشورهای مستقل از جمله جمهوری اسلامی ایران موثر خواهد بود و مقامات روسیه هم بر این مساله تاکید دارند."

محمد خزاعی، نماینده ایران در سازمان ملل نیز گفته است ایران، از کسانی که برای مخالفان دولت سوریه پول و اسلحه ارسال می کنند انتقاد کرد و گفت که در صورت توقف حمایت خارجی از مخالفان، "می توان به روند اصلاحات آرام در آن کشور امیدوار بود."

آقای خزاعی در انتقاد از محرومیت ایران از شرکت در اجلاس ژنو گفت که کسانی که توانایی ایران در کمک به حل بحران سوریه را نادیده می گیرند "اشتباه استراتژیک بزرگی" مرتکب می شوند و افزود که نمی توان نقش سازنده و محوری جمهوری اسلامی را نفی کرد.


 


امروز: بر اساس گزاش سایت کانون صرافان ایران هم اکنون قیمت دلار از مرز 2000 تومان گذشت و به مبلغ 2025 تومان رسید.
گفتنی است شکست مذاکرات مسکو میان ایران و 5+1 تاثیر مستقیمی بر نوسانات قیمت بازار ارز و طلا در ایران گذاشته است.


 


امروز: رسانه ها به نقل از روزنامه اسپانیایی زبان النوئو هرالد نوشته اند: "اسدروبال چاوز، پسرعموی رئیس جمهور ونزوئلا از طرف نیروی دریایی این کشور در سال 2010 با شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران برای گسترش تاسیسات کشتی سازی آستیناو در ایالت فالکن قرداد بسته است."

به گزارش انتخاب، این روزنامه اسپانیایی نوشته است: دولت ونزوئلا به ایران اجازه استفاده از تاسیسات کشتی سازی در ایالت فالکن را داده است و ایران هم از آن به عنوان بندری اختصاصی برای وارد کردن تجهیزات خود استفاده می کند.ایران همچنین موشک های میان برد به آستیناو منتقل کرده است.

بر اساس گزارش ها، آستیناو نزدیکترین نقطه ونزوئلا به امریکا و کانال پاناما است.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که کارمندان ونزوئلایی این تاسیسات به خانه فرستاده شدند و هرگز اجازه بازگشت به محل کار را پیدا نکردند، اما حقوق خود را دریافت می کنند. از طرفی پرسنل ایرانی هرگز آنجا را ترک نکرده اند.

یک منبع مدعی شد: این قرارداد پوشش است و تنها اقدامی برای توجیه حضور پرسنل ایرانی است. از لحظه ای که این قرارداد در سال 2010 امضا شده، ایران کنترل کامل بندری مستقل در ونزوئلا را در دست گرفته است.

بر اساس گزارش مذکور، آنجا تاسیسات کشتی سازی است، اما همه نوع تجهیزاتی وجود دارد، بنابراین دیگر به اسلکه نیازی نیست.

همزمان منبع دیگری در نیروی دریایی ونزوئلا مدعی شد: تعداد زیادی از کانتینرهای ایران در آستیناو تخلیه شده است.

این منبع افزود: ایران در ونزوئلا چندین عملیات نظامی مخفیانه از جمله ساخت و توسعه هواپیمای بدون سرنشین را هدایت می کند.

بنابر ادعای این روزنامه اسپانیایی زبان، ایران و ونزوئلا قراردادی محرمانه برای ساخت پایگاه موشکی در آستیناو امضا کرده اند.

براساس این قرارداد، تاسیسات کشتی سازی توسط پرسنل نظامی ایران مدیریت می شود و ایران می تواند از موشک هایش علیه امریکا استفاده کند.

این پایگاه دارای موشک های میان برد است . براساس گزارش یک روزنامه آلمانی، گروهی از مهندسان سپاه چندین بار از تاسیسات بازدید کرده اند.

یکی از این بازدیدها در ماه فوریه انجام گرفت. در این سفر فرمانده نیروی هوایی سپاه پاسداران هم حضور داشت. وی با همتای ونزوئلایی خود طرح ها را تایید کرد.

گزراش ها در همین زمینه می افزاید: ایران قصد ساخت تجهییزات ضدهوایی و مرکز کنترل و فرماندهی در این تاسیسات را دارد.

به گزارش بازتاب، مقامات رسمی جمهوری اسلامی در این باره توضیحی نداده اند.


 


امروز: منابع خبری گزارش داده اند که علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، هنگامی که به منظور دیدار با مقامات قبرس به این کشور سفر کرده بود، برای مدت کوتاهی بازداشت و با وساطت مقامات سیاسی قبرس آزاد شد.

به گزارش تابناک، روزنامه «تودی زمان» ترکیه ضمن انتشار گزارشی نوشت علی اکبر صالحی هنگام ورود به فرودگاه بین المللی «نیکوزیا» (پایتخت قبرس) به مدت کوتاهی بازداشت شده است.

به نوشته این روزنامه، منبع این خبر، گزارشی است که توسط شبکه TRT ترکیه پخش شده و در آن ادعا شده صالحی به جرم اینکه نامش در لیست "اشخاص نامطلوب" اتحادیه اروپاست، در هنگام رسیدن به نیکوزیا توسط نیروهای امنیتی فرودگاه بازداشت شده است.

بر پایه این گزارش، دفتر ضدتروریسم فرودگاه، پس از اینکه وزارت خارجه قبرس و شخص وزیر خارجه این کشور وارد ماجرا شده اند، صالحی را آزاد کرده است.

بر پایه این گزارش، اقدام نیروهای امنیتی فرودگاه سبب بروز تنش هایی شده، اما با مداخله «اراتو کوزاکو مارکولی»، وزیر خارجه قبرس، مشکل برطرف شده است.

استدلال مقامات امنیتی این بوده که صالحی در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار دارد و تنها پس از صدور اجازه اختصاصی از سوی وزیر خارجه قبرس می تواند وارد این کشور شود. با این حال، مارکولی برای آن ها توضیح داده که نام صالحی در سال ۲۰۱۰ و پس از انتصاب به عنوان وزیر خارجه ایران، از لیست سیاه خارج شده است.

این گزارش می افزاید پس از این ماجرا، دولت قبرس به طور رسمی از ایران عذرخواهی کرده و دلیل رخ دادن این واقعه را "سوء تفاهم" و "عملکرد اشتباه" نیروهای امنیتی فرودگاه دانسته است.

گفتنی است، علی اکبر صالحی، پیش از انتصاب به پست وزارت خارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی و از مقامات مورد تحریم و عضو لیست سیاه اتحادیه اروپا بود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته