-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۴, یکشنبه

Latest New from Green Correspondents for 06/24/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 



 
 

خوب اسراف است ديگر. اگر مساله بستن و تعطيل کردن و پلمب کردن است که نيروی انتظامی برای اين کار بسيار مجرب تر و کارآمدتر است. کتاب ها را بفرستيم معاونت اجتماعی ناجا تاييد کنند، فيلمنامه ها را هم بدهيم همان ها بخوانند و مجوز نمايش هم از همان جا بگيريم. برای کارهای جزيی تر هم به نظر می رسد به اندازه کافی وقت و نيرو داشته باشند. ما هم اگر خواستيم در جشنی يا جشنواره يی ظاهر شويم، مدل لباس هايمان را با ايشان چک می کنيم تا مستهجن نباشد.
خبرنگاران سبز/فرهنگ-هنر-ادبیات:
يکم تيرماه به دليل افزايش فشار به نيروی انتظامی برای برخورد تندتر اين ارگان با نوع پوشش جوانان در خيابان های سراسر کشور چند فرمانده بلندپايه پليس طی ۴۰ روز با حکم اسماعيل احمدی‌مقدم٬ فرمانده نيروی انتظامی از مقام خود برکنار شده‌اند تا جای گزينان آنان بتوانند سياست های کلی شورای فرهنگ سازی در ستاد تبليغات اسلامی و شورای امر به معروف و نهی از منکر را با جديت بيشتری دنبال کنند. 

که اين تغييرات پس از اتفاق پارک طالقانی و حمله اراذل و اوباش به خودروهای مردم ( که در تهران به اسم پارک جنگلی عباس آباد و بر روی تپه های عباس آباد در منطقه سه تهران بزرگ واقع شده است )  و انتقاد چند سازمان به نيروی انتظامی با بازداشت خانم های جوان در چند کنسرت دارای مجوز در تهران و سخنان تند سردار کارگر نسبت به بازيگران کشور منجر شد که البته دخالت سردار کارگر در امور سینمایی نیز بی پاسخ نماند .

به گزارش خبرنگاران سبز در همين خصوص پگاه آهنگرانی در يادداشتی که درروزنامه اعتماد نوشته به اظهارات اخير سردار کار گر واکنش نشان داده است.

در يک مراسم سينمايی که فکر کنم جشنواره پليس بود، معاونت اجتماعی ناجا که من هنوز ربطش را به سينما نفهميده ام، رفت اون بالاپشت ميکروفن و هر چه دلش خواست به اهالی سينما گفت: اهالی ای که اين روزها هر کس از هر چی ناراحت می شه دو تا فحش هم به اونا می ده بلکه راهکاری برای مسائلش پيدا کنه و هر کس می خواد هر جايی ابراز وجود کنه دو تا هم تو سر سينما می زنه تا از مسابقه «اصلاح سينمای منحرف» عقب نيفته. جالب اينکه اين حرف ها در حضور مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مديران و مسوولان و هنرمندان سينمايی بيان می شد و انگار که آقايان را دعوت کرده بودند تا قدری در زمينه های فرهنگی ارشادشان کنند. ما تا حالافکر می کرديم که اگر بنا به ارشاد باشد اينها بايد بروند پشت ميکروفن که خودشان از تبار فرهنگ و ارشادند، ولی احتمالافکر کردند که اگر اينجوری باشه که هر کسی کار خودشو بکنه خيلی کسل کننده می شه و ممکنه ميهمان ها حوصلشون سر بره. به همين خاطر آقای معاونت اجتماعی ناجا، برای تنوع هم که شده تا توانستند دوستان را آنچنان نواختند که کم از چوب و فلک نداشت ولی فکر می کنيد عکس العمل جنابان در مقابل اين توهين ها، تحقير ها و تعيين تکليف ها چه بود؟ لبخند. بله لبخند.

 البته لبخندهای متفاوت. لبخند هوشمندانه آقای نظارت و ارزشيابی، مشاراليه که تخصص شان هم ارزشيابی است از نکات مثبت حرف های معاونت اجتماعی ناجا تشکر کردند و نکات احتمالامنفی اش را هم به سبيل مبارک کشيدند و دم برنياوردند و اين ديگر آخر تدبير و درايت شان بود. آدم فکر می کند اين چه کاريست که يک دستگاه عريض و طويل ارشاد با کلی کارمند و حقوق بگير و ناظر و ارزشياب و ارباب رجوع نمک نشناس راه انداخته ايم. خوب اسراف است ديگر. اگر مساله بستن و تعطيل کردن و پلمب کردن است که نيروی انتظامی برای اين کار بسيار مجرب تر و کارآمدتر است. کتاب ها را بفرستيم معاونت اجتماعی ناجا تاييد کنند، فيلمنامه ها را هم بدهيم همان ها بخوانند و مجوز نمايش هم از همان جا بگيريم. برای کارهای جزيی تر هم به نظر می رسد به اندازه کافی وقت و نيرو داشته باشند. ما هم اگر خواستيم در جشنی يا جشنواره يی ظاهر شويم، مدل لباس هايمان را با ايشان چک می کنيم تا مستهجن نباشد. البته اگر تا آن موقع جز جشنواره پليس جشنواره يی داير باقی مانده باشد. 
  

 
 

اما در شرايطی که از يک طرف دولت قوای ديگر را متهم به عدم اراده کافی با مبارزه با مفاسد اقتصادی می کند و سپاه پاسداران و حاميان رهبری نيز تصميمات دولتمردان را مسبب اين گرانی ها می دانند از سمت حکومت نيز اقدام موثری جزء پادگانی کردن محيط شهرها ديده نمی شود در عوض سرداران سپاه و بسيج به عنوان دست راست رهبری با به راه انداختن رزمايشی با عنوان « ديدار نزديک و به صورت خانه به خانه » تلاش دارند به امور معنوی و فرهنگی روستاييان به ويژه مسائل شرعی، اخلاقی و دينی رسيدگی» کنند تا مشکلات اقتصادی آنان تا نشان دهد در نظام اسلامی گوش شنوایی برای شنیدن صدای اعتراض مردم وجود ندارد.
خبرنگاران سبز/سياست/نقد و نظر:
 آيت الله علی خامنه ای به عنوان بالاترين مقام مسئول در آخرين نماز جمعه خود در دانشگاه تهران ، طی سخنانی اين مجوز را به دبيرکل حزب الله لبنان داد تا پس از سال ها به تامين مالی و مادی مستقيم گروه خود از سال ۱۹۸۲ توسط نظام جمهوری اسلامی اعتراف کند. کمک هاييکه طبق ادعای سيدحسن نصرالله بطور بلاعوض و بدون هيچ نوع چشم داشتی بوده است.

در اين بين به دليل پافشاری ها و دشمن تراشی های جمهوری اسلامی با جامعه جهانی بر سر برنامه هسته ای تحريم های فزاينده و کمرشکن نيز گلوگاه باريک مردم را پيش از پيش فشرده است. اختلاس، رشوه دهی و باج گيری سران سه قوه به همراه سپاه پاسداران که از آن به عنوان دولت موازی ياد می شود تنها به خيانت مقامات پرمدعا ترين نظام اسلامی برمی گردد که با سوء مديريت، گماشتن چشم چرانان سیاسی و دست ناپاکان اقتصادی، کشور را به بدترين وضع اقتصادی و سياسی، پس از ظهور جمهوری اسلامی مبتلا ساخته است.

 باوجود مخفی کاری های مرسوم در سيستم اداری و قضايی نظام اسلامی هراز چند گاهی اخباری از فساد مالی و اختلاس های ميلياردی ارکان سران سه قوه در فضای رسانه ای جامعه منتشر می شود که نشان از ناپاک بودن دستان و لغزان بودن ايمان مسئولين نظام نسبت به خزانه و امانتی که از قبل مردم به آنان سپرده شده دارد.بطوريکه پس از اختلاس ميلياردی پرونده های فساد مالی ديگری نيز با افشاگری دولتی ها و از آن طرف مخالفين دولت منتشر شده است که می توان به پرونده زمين خواری و فعاليت های اقتصادی و غيرقانونی برادران لاريجانی اشاره کرد که صدای طيف اصولگرايان سنتی را نيز درآورده است.

اين آبرو ريزی جديد سران سه قوه در حالی رسانه ای شده است که به تازگی با موافقت رهبری و برای تلطيف فضای جامعه دادگاهی نمايشی با کمک رسانه ضد ملی به راه افتاده است که در صدد بازگرداندن اعتماد متلاشی شده مردم نسبت به نظام اسلامی است. 

طنز ماجرا اما حسين شريعتمداری نماينده ولايت فقيه در روزنامه کيهان است که با اشاره به پرونده های اختلاس دولتی، اعتراف کرده است که «غول گرانی افسار پاره کرده» و در اين مدت «قيمت کالا و خدمات به طور پلکانی و با فاصله چند روز به چند روز افزايش يافته» است.

شريعتمداری می پرسد: «در کدام نظام اقتصادی و با کدام فرمول منطقی قيمت يک کالا به طور پلکانی و با فاصله چند روز به چند روز افزايش می يابد؟ چه کسانی اين روند پلشت را دنبال می کنند و از جان مردم مظلوم اين مرز و بوم چه می خواهند؟» وی با ابراز نگرانی از شرايط بين المللی پيرامون ايران، اين وضعيت را نتيجه «گرماگرم درگيری ايران اسلامی با قدرت های استکباری» می داند و می گويد آدرس کسانی را دارد که «برای آن که آرزوی دشمنان بيرونی يعنی موثر بودن تحريم ها را تحقق يافته جلوه دهند» و برای اين آدرس به پرونده اختلاس سه هزارميلياردی اشاره می کند.

 در همين خصوص دو تن از مراجع تقليد در ديدار با رئيس مجلس از وضعيت اقتصادی کشور و گرانی افسارگسيخته به شدت انتقاد کرده‌اند.صدای مراجع حکومتی درحالی  شنیده می شود که توسط دولت فعالان بخش خصوصی از انجام هرگونه مصاحبه در مورد گرانی منع شده‌اند. همچنين چندی قبل بيش از ۱۰ هزار کارگر واحدهای صنعتی از ۵ استان ايران به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاثيرات ناشی از اجرای قانون هدفمندی يارانه‌‌ها بر زندگيشان شرح مفصلی داده شده بود.

اما در شرايطی که از يک طرف دولت قوای ديگر را متهم به عدم اراده کافی با مبارزه با مفاسد اقتصادی می کند و سپاه پاسداران و حاميان رهبری نيز تصميمات دولتمردان را مسبب اين گرانی ها می دانند از سمت حکومت نيز اقدام موثری جزء پادگانی کردن محيط شهرها ديده نمی شود در عوض سرداران سپاه و بسيج به عنوان دست راست رهبری با به راه انداختن رزمايشی با عنوان « ديدار نزديک و به صورت خانه به خانه » تلاش دارند به امور معنوی و فرهنگی روستاييان به ويژه مسائل شرعی، اخلاقی و دينی رسيدگی» کنند تا مشکلات اقتصادی آنان تا نشان دهد در نظام اسلامی هیج تلاشی در جهت بهبود امرار معاش مردم و رفاه اقتصادی و اجتماعی برداشته نمی شود.

همچنین در جدید ترین اختلاس کشف شده خبرگزاری ایلنا از کشف یک اختلاس بانکی در بانک سپه بلوار لاله تهرانسر خبر داده است. این خبرگزاری می گوید، در این شعبه بانک سپه یک اختلاس ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی صورت گرفته که توسط اداره بازرسی در حال بررسی است. بر اساس این گزارش متهم اختلاس معاون شعبه بلوار لاله تهرانسر است که پرونده او از سال ۸۹ در دست بررسی قرار داشته است.


در یک کلام می شود خلاصه آنچه نوشته شد را در یک جمله بیان کرد که « تحريم خودساخته،  گماشتن چشم چرانان سیاسی و دست ناپاکان اقتصادی از دلايل گرانی و کوچک شدن سفره مردم بوده است.

در همين خصوص پس از اعلام فراخوان عمومی مردم که به صورت فراگير از طريق سرويس پيام کوتاه دست به دست پخش می شود علی لاريجانی که اين روزها يکی از متهمان زمين خواری محسوب می شود در مقام رييس مجلس در پاسخ به افزيش قيمت نان و شير در مصاحبه با خبرگزاری ايلنا گفته است: در همين يکی دو ماه اخير مسئله گرانی نان و شير مشکلاتی را برای کشور ايجاد کرده است اقتصاد ما نبايد با هر خبر جديدی دچار تشويش و بحران شود که متأسفانه ريشه‌های اين مسئله به تصميمات، برنامه ريزی‌ها و انتخاب روش‌های نادرست برمی گردد. 

طبق گزارشات ميدانی و شنيده ها آنچه امروز در صفوف نانوایی های خیابان ولیعصر ( چهار راه ولیعصر تا تخت طاووس - فاطمی تا یوسف آباد و همچنین هفت تیر تا عباس آباد ) توسط نویسنده مشاهده شده است نويد همراهی مردمی با  فراخوان عمومی در روزهای آغازين هفته آتی را می دهد. حال بايد ديد فراخوان مردمی که قرار است از روز شنبه بطور آزمايشی به مدت سه روز در سراسر کشور به عنوان اعتراض به گرانی و تورم افسارگسيخته و اتحاد با کارگران و مستمندان با عدم خريد « نان و شير » اجرا شود می توان صدای نگرانی و اعتراض مردمی را به سران نظام برساند و يا خير. 
  

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته