-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۳, شنبه

Latest News from Emrooz for 06/22/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: در حالیکه مراکز تولید شکر کشور به دلیل سوء مدیریت ها و دخالت دلالان دانه درشت واردکننده به تعطیلی کشیده شده، آمارها حاکی از افزایش خیره کننده ۶۰۰ درصدی واردات شکر به کشور طی دو ماه نخست امسال است.

به گزارش ایسنا، براساس آمار گمرک ایران، در دو ماه نخست امسال بیش از ۱۱۸.۷ هزار تن قند و شکر از نیشکر تصفیه نشده بدون مواد خوشبو کننده یا رنگ کننده به ارزش بیش از ۹۹.۱ میلیون دلار وارد کشور شد. این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب رشد ۴۰۱ و ۶۸۰ درصدی را نشان می دهد.

بیش از ۷۵ درصد از واردات شکر ایران از طریق دو کشور امارات و سوئیس انجام شد. همچنین از کشورهای برزیل، ترکیه و روسیه هم مقداری شکر وارد ایران شد.

افزایش واردات شکر به حدی بوده که این کالا به نهمین کالای عمده وارداتی کشور طی دو ماه نخست امسال تبدیل شده است. همچنین در این مدت تنها حدود ۱۳ هزار تن شکر در کشور تولید شد. سال گذشته یک میلیون و ۲۳۴ هزار تن شکر وارد کشور شده بود و تولید داخلی شکر نیز بالغ بر یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شد.

واردات گسترده شکر به کشور در حالی رخ داده که اواخر سال گذشته انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران درباره تلاش برخی دلالان و واسطه‌ها برای صفر کردن تعرفه واردات شکر به کشور هشدار داده و این اقدام را خطری جدی برای کارخانه های قند و شکر کشور دانسته بود.

این انجمن اعلام کرده بود که برخی از دلالان و واسطه‌ها در حال مذاکره با دستگاههای دولتی به منظور صفر کردن تعرفه واردات شکر هستند.

طبق اعلام این انجمن قرار است امسال تولید داخلی شکر به حدود ۱.۵ میلیون تن برسد که این رقم باید ۷۵ درصد نیاز کشور را تامین کند.

براساس اعلام انجمن صنفی قند و شکر، موجودی شکر تا پایان سال گذشته بالغ بر ۱.۴ میلیون تن بوده و برآورد شده که همین حدود ذخیره به سال ۱۳۹۱ منتقل شود که در این صورت برای حداقل هشت ماه ذخیره وجود خواهد داشت. ضمن این‌که بهره‌برداری از کارخانه‌ها مجددا از شهریور ۱۳۹۱ آغاز خواهد شد.

از سوی دیگر ایسنا اواخر اردیبهشت ماه امسال گزارش داده بود "در حالی که قیمت هر کیلو شکر تولید داخل ۱۱۷۵ تومان مصوب شده، شکر وارداتی با نرخ آزاد و بر اساس هزینه تمام شده در بازار مصرف کیلویی حداقل ۱۵۰۰ تومان است. بر این اساس شکر ایرانی ارزان به کشورهای همسایه صادر شده و نیاز بازار داخل با شکر وارداتی گران‌تر تامین می‌شود!"

در این گزارش توضیح داده شده بود "در این بین تولیدکنندگان مجبورند، با وجود افزایش هزینه‌ها و تامین نهاده‌های آزاد، محصول را با نرخ مصوب بفروشند و مصرف‌کنندگان هم شکر وارداتی را حداقل باید ۱۵۰۰ تومان بخرند. سود بیش از ۳۰۰ تومانی هر کیلو شکر از جیب مصرف‌کننده به واردکننده می‌رسد و سودی که تولیدکنندگان باید از محصولشان ببرند به جیب صادرکننده می‌رود."


 


امروز: همسر نسرین ستوده، فعال حقوق بشری در بند، از تصمیم همسرش جهت اعتصاب غذا در صورت ممانعت مسوولان زندان از ملاقات حضوری او و فرزندانش خبر داد.

رضا خندان همسر خانم ستوده در صفحه شخصی خود در فیسوک از احتمال اعتصاب غذای همسرش ابراز نگرانی کرده و نوشته است: ديروز چهارشنبه ملاقات كابيني داشتيم. نسرين از اينكه تقاضای خودش و ما برای ملاقات حضوري مدام رد مي‌شود به شدت عصباني بود. گفت اگر هفته‌های آينده ملاقات حضوری بچه‌ها و مادرش را برقرار نكنند دست به اعتصاب خواهد زد.

آقای خندان سپس می فزاید که "سعی كردم از اين كار منصرف‌اش كنم ولی ديشب كه خانم هانيه صانع فرشی برای چند روز [از زندان] مرخصی آمد و گفت كه چقدر از نديدن بچه‌ها و مادرش تحت فشار است پيش خودم كاملا به او حق دادم ولی اين دليل نخواهد بود كه تلاش نكنم تا منصرف‌ شود."

همسر این زندانی سیاسی افزود: "بيش از ده ماه است كه مادر بيمار و برادرش اجازه‌ ندارند به سالن ملاقات بيايند. طبق نامه‌ای كه دادسرا به سالن ملاقات داده است آنها همچنان ممنوع الملاقات‌اند حتي كابيني".

وی با اشاره به محدودیت های امنیتی که همسرش با آن مواجه است افزود: ديروز استثنائا ملاقات ما همزمان شده بود با ملاقات آقايان بند ۳۵۰. چندين مامور مراقب بودند كه خانواده‌هاي بند ۳۵۰ يا زنداني‌هايشان حتي برای نسرين دست تكان ندهند و سالن ملاقات را به شدت امنيتي كردند اين در حالي است كه احوال پرسي خانواده‌ها با همديگر و عزيزان هم امری كاملا طبيعی و عادی است. از زندانيان مرد سياسي فقط آقاي دكتر علي رضا رجايي و همكار نسرين آقاي دكتر قاسم شعله سعدي موفق شدند كمي نزديک شوند و با او احوال پرسي كنند. خانواده‌ها كه اين شرايط را مي‌ديدند تعجب زده مي‌پرسيدند شما هميشه ملاقات‌هايتان اين همه امنيتي و سخت گيرانه است؟"

گفتنی است، نسرین ستوده، وکیل مدافع دربند که دارای دو فرزند خردسال است، به دستور مسوولان امنیتی از ملاقات حضوری با فرزندانش محروم شده است.

بر اساس گزارش ها، مادر بیمار و برادر خانم ستوده نیز، اجازه ملاقات با او را ندارند و مسوولان دادستانی تاکنون کوشیده اند با ممانعت از ملاقات این زندانی سیاسی با نزدیکان و خصوصا فرزندانش او را تحت فشار قرار دهند.


 


امروز: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می گوید: مذاکرات مسکو در مورد برنامه هسته‌ای ایران نتایجی در بر نداشت.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی روسیه، الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز پنج‌شنبه یکم تیرماه گفت دور سوم مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران که روزهای ۱۸ و ۱۹ ژوئن (۲۹ و ۳۰ خردادماه) در مسکو برگزار شد، تحولات جدی در روند حل این مسئله به‌بار نیاورد.

وی با اشاره به "وجود اراده سیاسی در طرفین برای حل مسئله"، گفت: "متأسفانه مذاکرات مسکو باعث بروز تحول در این راستا نشد."

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در حالی از ناکامی مذاکرات مسکو سخن گفته است که پیش از این رسانه‌های غربی نیز بر همین امر تأکید داشتند.

بر اساس این گزارش، روزنامه واشنگتن پست، پس از مذاکرات مسکو نوشت: "مذاکرات با ایران در مورد برنامه هسته‌ای به بن‌بست نزدیک شده، نتیجه‌ای که نباید تعجب‌آور باشد."

واشنگتن پست همچنین نوشت کاترین اشتون بسته پیشنهادی خود مبنی بر توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی، تعطیلی سایت فردو و خروج ذخایر اورانیوم ایران به خارج از کشور را ارائه داده و اکنون زمان تصمیم‌گیری ایران است.

شش قدرت جهانی از ایران می‌خواهند غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را متوقف سازد و در قبال آن سوخت هسته‌ای دریافت کند. آن‌ها همچنین می‌گویند نگران ماهیت برنامه اتمی ایران هستند و بر همین اساس برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای تهران، تحریم‌هایی را برقرار کرده‌اند.

روزنامه کریستین ساینس مانیتور نیز نوشت: "دور سخت و پرتنش مذاکرات هسته‌ای ایران در مسکو بدون توافق به پایان رسید اما قدرت‌های جهانی با ترس از پیامدهای شکست در مذاکرات و بدون آن‌که قادر باشند توافقی اندک با ایران کسب کنند برای برگزاری دور جدیدی از مذاکرات در ماه ژوئیه برنامه‌ریزی کردند."

گاردین، روزنامه بریتانیایی نیز طی گزارشی نوشت: "ایران و شش کشور برای حل اختلافات در مورد آینده برنامه هسته‌ای ایران شکست خوردند و حال روابط به سطح کارشناسان تنزل ‌یافته و مشخص نیست که چه حدودی از بحث فنی می‌تواند به بهبود این شکاف سیاسی قابل توجه کمک کند."

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: "مذاکرات مقامات ارشد ایران و شش کشور با شکست روبه‌رو شد و همین امر فرصت اسرائیل برای استفاده از این شرایط و مطرح کردن این مطلب که گزینه نظامی تنها راه متوقف کردن ایران از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است را افزایش می‌دهد."

روزنامه لس آنجلس تایمز نیز در این‌باره نوشت: "مذاکرات ایران و شش کشور در کاهش اختلافات ناکام ماند. هیچ جلسه‌ای در سطح مقامات ارشد برنامه‌ریزی نشد."

با این‌که رسانه‌های غربی این روند را شکست و بن‌بست توصیف کردند، رسانه‌های داخلی ایران به استواری ایران بر مواضع پیشین خود و حمایت روس‌ها از این کشور پرداختند.

مذاکرات مسکو در حالی بدون نتیجه پایان یافت که چند روز بیشتر به آغاز تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا باقی نمانده است. این تصمیم قرار است از یکم ژوئیه (۱۱ تیر ۱۳۹۱) عملی شود.

روسیه اعلام کرده است که مخالف تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران است و از تعویق اجرای این تحریم‌ها استقبال خواهد کرد.


 


امروز: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ذخایر استراتژیک سوخت مایع ایران و به‌ویژه بنزین خبر داد و اعلام کرد: امسال با بهره برداری از مخازن و 4 انبار جدید نفتی ظرفیت ذخایر فرآورده‌های نفتی یک میلیارد لیتر افزایش می‌یابد.
به گزارش مهر، جلیل سالاری با بیان اینکه در حال حاضر حجم ذخایر استراتژیک سوخت مایع کشور به بیش از 11.2 میلیارد لیتر رسیده است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان سالجاری ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های مختلف نفتی کشور یک تا 1.1 میلیارد لیتر دیگر افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه تا پایان سالجاری چهار انبار جدید ذخیره سازی فرآورده نفتی در استان های مختلف کشور در مدار بهره برداری قرار می گیرد، تصریح کرد: بر این اساس امسال ساخت انبارهای جدید نفتی در کرمان، ماهشهر، بیرجند و ملایر به پایان می‌رسد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در شرایط فعلی ظرفیت ذخایر استراتژیک سوخت مایع ایران بیش از 50 روز است، اظهار داشت: این در حالی است که با ساخت و راه اندازی مخازن و انبارهای جدید نفتی این ظرفیت تا پایان برنامه پنجم توسعه از مرز 80 روز عبور خواهد کرد.

وی همچنین با یادآوری اینکه در حال حاضر ظرفیت ذخیره سازی 50 روزه‌ای برای بنزین کشور فراهم شده است، تاکید: این در حالی است که هم اکنون برای نفت کوره تا 50 روز، سوخت نیروگاه‌ها تا 34 روز، نفت سفید و گازوئیل تا 60 ظرفیت ذخیره سازی در اختیار داریم.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پالایش و پخش نفتی از ایران به عنوان بزرگترین دارنده ظرفیت ذخیره سازی فرآورده‌های مختلف نفتی در سطح منطقه یاد کرد و بیان داشت: با توجه به افزایش ظرفیت پالایشی و رویکرد صادرات فرآورده های نفتی ساخت و توسعه انبار و ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در استان های مرزی همچون هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان ضروری به نظر می‌رسد.

سالاری در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای ورود بنزین پایه اتانولی به سبد سوخت خودروها انجام گرفته است، اعلام کرد: در حال حاضر نزدیک به 5 هزار جایگاه سوخت مایع و سی.ان.جی در سطح کشور فعال است اما باید حداقل یک درصد امکان استفاده از سوخت اتانولی هم در سبد سوخت فراهم شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با یادآوری اینکه پیشتر برنامه ریزی برای تولید اتانول سوختی با استفاده از منابع نیشکر هفت تپه انجام شده بود، گفت: با تحقق این هدف ایران هم به جمع کشورهای تولیدکننده سوخت اتانولی در سطح جهان می‌پیوندد.


 


امروز: سازمان بازرسی کل کشور با بررسی عملکرد یک دهه اخیر خصوصی‌سازی در کشور، شکل‌گیری شبکه‌های شبه دولتی و فساد در بلند مدت را دو نتیجه نبود استراتژی مشخص در مورد خصوصی‌سازی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشریه سازمان بازرسی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور در این گزارش به بررسی ارزش واگذاری‌های صورت گرفته، تعداد شرکت‌های واگذار شده و نیز میزان تحقق درآمدهای بودجه‌ای حاصل از واگذاری‌ها طی سال‌های 90 ـ 1380 پرداخته است.

الف ـ ارزش واگذاری‌ها
بررسی روند واگذاری‌های انجام شده از سوی دولت به بخش غیردولتی (اعم از خصوصی، تعاونی(سهام عدالت) و موسسات عمومی غیردولتی عمدتا در قالب رد دیون) حاکی از افت و خیزهای فراوان در ارزش واگذاری‌ها طی دوره مذکور است؛ به این ترتیب که ارزش واگذاری‌ها در سال 1380 از مبلغ 207 میلیارد ریال به 249937 میلیارد ریال در سال 1386 جهش می‌کند اما در سال‌های بعد روندی نزولی طی می‌کند به طوری که در سال 1389 ارزش واگذاری‌ها به 86526 میلیارد ریال کاهش می‌یابد و در سال 1390 مجددا با افزایش چشمگیری که عمدتا ناشی از افزایش رد دیون‌های دولت است به رقم 226220 میلیارد ریال می‌رسد.

بررسی ها نشان می دهد که از مجموع واگذاری‌های انجام شده طی دوره مورد بررسی ( 1390 ـ 1380) به مبلغ 1002644 میلیارد ریال، و پس از آن در قالب رد دیون دولت (مبلغ 334122 میلیارد ریال) و عمدتا در سال 1390 با رقم 184585 میلیارد ریال، به خود اختصاص داده که در این میان بانک‌ها به رقم 121183 میلیارد ریال بیشترین سهم را داشته‌اند.

در نهایت آخرین جایگاه بهره‌مند از محل واگذاری‌ها، مربوط به بخش خصوصی (مبلغ 333653 میلیارد ریال) و عمدتا در سال 1388 با رقم 119884 میلیارد ریال بوده است. در مجوع میزان واگذاری انجام شده به بخش خصوصی طی دهه اخیر تقریبا با میزان رد دیون انجام شده در طی این دوره برابر است.

حجم عظیمی از سهام شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری و نه منابع حاصل از فروش سهام که هیچ معیار و یا شاخصی در انتخاب آن شرکت‌ها جهت واگذاری بابت رد دیون وجود ندارد به جای آنکه به سمت بخش خصوصی کارآمد هدایت شود به سمت سازمان‌ها و نهادهای طلبکار از دولت منتقل می‌شود. این وضعیت ناشی از نبود یک استراتژی مشخص در مورد واگذاری شرکت‌های دولتی و به طور کلی نداشتن تئوری مشخصی درباره خصوصی‌سازی است.

ب- تعداد شرکتها

تعداد شرکت‌های واگذار شده طی سال‌های 90 ـ 1380 نشان می دهد که طی دوره مذکور، بیشترین تعداد واگذاری‌ها به بخش خصوصی اختصاص یافته است، یعنی از 620 شرکت واگذار شده تعداد 485 شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است. رد دیون دولت نیز شامل 142 شرکت بوده است. در سال 1390 تعداد شرکت‌های واگذار شده 151 بوده که از این تعداد 94 شرکت جهت رد دیون و تعداد 67 شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است. در مجموع تاکنون سهام 620 شرکت واگذار شده است.

الزاما مجموع شرکت‌های واگذار شده نمی‌بایست از جمع تک تک شرکت‌های واگذار شده در بخش‌های مختلف حاصل شده باشد. به این دلیل که ممکن است بخشی از سهام یک شرکت از طریق سهام عدالت، بخشی در قالب رد دیون و بخشی دیگر به صورت تدریجی از طریق بورس و یا مزایده واگذار شده باشد به عبارت دیگر ممکن است سهام یک شرکت به سه طریق واگذار شده باشد که در این صورت در تعداد هر بخش لحاظ می‌شود.

ج- میزان درآمد حاصل از واگذاری‌ها
میزان تحقق درآمدهای حاصل از واگذاری‌های صورت گرفته طی سال‌های 90 ـ 1380 حاکی از آن است که نبود استراتژی مشخص در مورد خصوصی‌سازی باعث شده ضمن اتکای دولت به درآمدهای مذکور و بازکردن حساب ویژه‌ای از این محل جهت جبران هزینه‌های جاری خود، تامین بدهی‌های دولت به عنوان نخستین اولویت حاصل از خصوصی‌سازی در کشور تلقی شده و با تلقین این باور به مجریان امر و متولیان خصوصی‌سازی در کشور، عملا کیفیت خصوصی‌سازی فدای کمیت آن گردد.

این اتفاق دو نتیجه مهم در برخواهد داشت یکی شکل‌گیری شبکه‌های شبه‌دولتی در فرایند خصوصی‌سازی( که به کرات شاهد رقابت آنها در تصاحب شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری هستیم) که محصول نهایی آن مدیریت مجدد تیم دولت بر شرکت‌های واگذار شده است و دیگری شکل‌گیری شبکه‌های فساد در بلند مدت(نظیر گروه امیر منصور آریا که به تنهایی 4 شرکت از طریق سازمان خصوصی‌سازی در عرض دو سال خریداری نموده است؛ بدون آنکه کنترلی روی اهلیت فنی و مالی و نحوه خرید آن شرکت ها توسط مجریان امر صورت پذیرد.) که بعضاً با نیت فروش اموال و داراییهای شرکت اقدام به خرید شرکتهای دولتی می نمایند.

سهم بخش خصوصی واقعی متاسفانه در این میان به اندازه ای نیست که در این گزارش به ان پرداخته شود. به هر حال، در سال 1390 میزان تحقق درآمدهای حاصل از واگذاری ها بیش از میزان پیش بینی شده در بودجه بوده و 112 درصد پیش بینی را محقق ساخته است. تاکنون به طور متوسط 63 درصد پیش بینی ها در خصوص درامد حاصل از فروش شرکتها در بودجه تحقق یافته است.


 


امروز: فرمانده نیروی انتظامی کشور با تاکید بر اینکه باید تلاش کرد که سلامت پرسنل نیروی انتظامی ارتقا یابد اظهار داشت: در حال حاضر سطح سلامت در نیروی انتظامی روز به روز در حال بهبود است که این امر آنها را در ارتکاب به جرائم مصون می‌دارد.

به گزارش مهر، احمدی ‌مقدم با اشاره به طرح جدید نیروی انتظامی در خصوص تشویق و تنبیه ماموران در زمان ارتکاب به اخذ رشوه اظهار داشت: اگر فردی در زمان وقوع تخلف به مامور نیروی انتظامی پیشنهاد رشوه داد ضمیمه برگ جریمه متخلف خواهد شد و ما نیز براساس جدول تدوین شده مامور خود را با پاداش نقدی تشویق خواهیم کرد که این امر باعث ریشه کن شدن پدیده رشوه خواهد شد.

وی گفت: افرادی که برای فرار از قانون رشوه می‌دهند سرانجام گرفتار خواهند شد که به این افراد توصیه می‌شود همواره از مسیرهای قانونی و اخلاقی برای رفع مشکل خود استفاده کنند.

فرمانده نیروی انتظامی کشورعنوان کرد: با آن دسته از ماموران و پرسنلی که ثابت شود رشوه دریافت کرده‌اند برخورد جدی خواهد شد و میزان رشوه نیز به هر اندازه باشد فرد خاطی از سازمان اخراج خواهد شد و افرادی نیز که پیشنهاد رشوه می‌دهند به دادگاه معرفی تا طبق قوانین با آنها برخورد شود.

سردار احمدی ‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ارزیابی از اجرای طرح امنیت اجتماعی با بیان اینکه رسالت ما در این زمینه عمل به تکلیف است اظهار داشت: نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان مصمم است که در این راستا اقدامات ایجابی و پیشگیرانه سایر دستگاه‌ها نیز باید به کمک بیاید و در واقع تکمیل کننده باشد.

وی اضافه کرد: اگر در تعدادی از دستگاه‌ها بستر ناهنجاری فراهم باشد و در برخورد با آن‌ها تمهیداتی اندیشیده نشود و در این صورت از نیروی انتظامی توقع برخورد با این ناهنجاری‌ها را داشته باشیم این امر اخلاقی و پسندیده نیست.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه دستگاه‌ها باید به میدان بیایند و با استفاده از اختیارات خود با ناهنجاری‌های موجود برخورد کنند افزود: در حال حاضر شاهد موج گسترده تهدیدات فرهنگی بر علیه کشور هستیم که حفظ وضع موجود کار مهمی است هر چند وظیفه ما فرا‌تر از این میزان است.


 


امروز: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی‌ درباره انتصاب میر تاج الدینی به عنوان مشاور رییس‌دولت در امور روحانیت و برخي تغييرات جديد در دولت گفت: متاسفانه نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر روزی دولت کسی را عوض نکند باید تعجب کرد دولت نهم و دهم همیشه در حال تعویض افراد است.

به گزارش ایلنا، محمد رضا باهنر در پاسخ به انتقاد پدر معنوي جبهه پايداري از عملکرد شهرداری تهران در انتخابات گفت: فعالیت شهرداری تهران برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص است و مسلم است که شهرداری بعد از انتخابات فعالیت پاکسازی شهر از تبلیغات کاندیدا‌ها را دارد که این مساله نیز هزینه‌هایی را به شهرداری تحمیل می‌کند.

وی افزود: البته حرف‌هایی از طریق شایعات و جوسازی‌ها و فشارهای سیاسی عنوان می‌شود که ما معمولا توصیه می‌کنیم که بداخلاقی سیاسی نداشته باشند و خودمان نیز این مساله را مورد توجه قرار می‌دهیم. اما این مساله مانع از این نمی‌شود که فرد در مورد رفتارهای خود به نهادهای نظارتی پاسخگو نباشد.

باهنر همچنین درباره انتصاب میرتاج الدینی به عنوان مشاور رییس‌دولت در امور روحانیت گفت: متاسفانه نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر روزی دولت کسی را عوض نکند باید تعجب کرد دولت نهم ودهم همیشه در حال تعویض افراد است.


 


امروز: رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: بر اساس هماهنگی با معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، امسال مجوز افزایش ۱۲ تا ۱۴ درصدی برای اجاره بها به مالکان داده شد.

به گزارش ایلنا، مصطفی قلی خسروی با اشاره به اینکه طرح افزایش ۷ تا ۹ درصدی اجاره‌بها برای سال گذشته یک طرح شکست خورده بود، افزود: ملک در اختیار مالک است و ما نمی‌توانیم برای مالکان قیمت تکلیف کنیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: برای امسال به مالکان مجوز افزایش ۱۲ تا ۱۴ درصدی اجاره‌بها داده شد که مستاجران نسبت به قیمت سال گذشته باید این افزایش را درنظر بگیرند و در صورتی که مالکان بیش از ۱۴ درصد افزایش قیمت اجاره داشته باشند مستاجران می‌توانند از طریق تعزیرات اقدام کنند.


وی درباره برخورد دولت و اتحادیه مشاوران املاک با مالکان متخلف گفت: ما هیچ برخوردی نمی‌کنیم و ما فقط به آن‌ها تذکر می‌دهیم؛ دولت مجوز افزایش ۱۲ تا ۱۴ درصدی را صادر کرد و درصورت هرگونه افزایش بیش از ۱۴ درصد خود مستاجران باید در این راستا اقدام کنند.

خسروی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره راه‌اندازی سامانه قیمت مرجع که قرار بود از اول تیرماه به صورت آزمایشی اجرا شود، گفت: متولی این طرح وزارت راه و شهرسازی است؛ البته حق مالکیت محترم است و در قانون اساسی هم به آن اشاره شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور درباره چگونگی تعیین قیمت در سامانه قیمت مرجع خاطرنشان کرد: قیمت‌هایی که در این سامانه درج می‌شود براساس سامانه املاک و مستغلات تعیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که امسال از سوی دولت مجوز افزایش ۱۲ تا ۱۴درصدی اجاره‌بها داده شد اما به عقیده فعالان بازار فقط در فرودین‌ماه افزایش ۱۵درصدی و در سال جاری تا50 درصدی در بخش اجاره بهای مسکن هستیم.

این درحالی است که رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور در این باره می‌گوید ما در صورت مشاهده هرگونه تخلف تنها تذکر می‌دهیم.


 


امروز: قیمت مرغ به ۶ هزار تومان افزایش یافت، تا مصرف کنندگان در آستانه ماه رمضان شاهد سنت شکنی نباشند و همچنان تراژدی گرانی همسفره آن‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، درحالی که تنها ۲۸ روز به آغاز ماه رمضان باقيمانده، سیر صعودی سطح عمومی قیمت‌ها بار دیگر آغاز شده، بازارهای موادغذایی به ویژه اقلام اساسی گفته شده با آشفتگی مواجه و این نابسامانی به حوزه‌های دیگر قیمتی اقلام سرایت کرده است كه گزارش‌های رسمی بانک مرکزی نیز شاهدي بر اين مدعاست.

زمانی که بر خلاف وعده مسوولان نرخ تورم در یک حرکتی صعودی از ۲۳ درصد هم می‌گذرد، طبیعی است که ترس عمومی از سایه محدودیت‌های بیشتر بر دخل و خرج خانوار‌ها افزایش می‌یابد.

آخرین آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که قیمت گوشت مرغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷و ۲ دهم درصد افزایش داشته است.

به‌نظر می‌رسد پیش‌بینی قبلی برخی دست اندرکاران تولید و عرضه مرغ مبنی بر افزایش قیمت این فرآورده در ماه مبارک رمضان به‌دلیل محقق نشدن ابزارهایی مانند پرداخت تسهیلات لازم به اتحادیه‌های ذیربط نیز اکنون محقق شده است؛ به‌نحوی که طی روزهای اخیر قیمت هر کیلو گوشت مرغ تازه در فروشگاه‌های سطح شهر با افزایش ۲هزار تومانی، از ۵ هزار به ۶ هزار تومان در هفته‌های اخیر در هر کیلو افزایش یافته است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در۲۵ اسفند سال گذشته، ۴ هزار و ۱۵۰ تومان بود كه در ۲۵ اردیبهشت امسال به ۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزايش يافت و در روز هشتم خردادماه نيز قيمت ۵ هزار و ۱۰۰تومان را تجربه كرد و در حال حاضر که کمتر از ۳۰ روز به ماه رمضان باقی مانده با ۲ هزار تومان افزایش به ۶ هزارتومان به ازای هر کیلو رسیده، که نسبت به چند سال گذشته یکی از بی‌ثبات‌ترین بازارهای مرغ را به وجود آورده است.

گرچه تراژدی گرانی، سالهاست همخانه بازار در ایران شده و مردم نیز با افزایش پلکانی قیمت‌ها خو گرفته‌اند، اما مبهم بودن وضعیت اقتصادی کشور، نگرانی آنان را ازتامین نیازهای خود دو چندان کرده است.

در طی سال‌های گذشته برنامه ریزان اقتصادی با سیاست‌های متفاوت و بعضأ متناقض در تلاش برای کنترل و مهارگرانی و تورم بوده‌اند، اما تلاش آن‌ها بیشتر رسانه‌ای و موضوعیتی برای حل معضل گرانی نداشته است.

این روز‌ها ویترینهایی با یخ‌گرانی، تنها نظاره گر چشمان قرمز شده مصرف کنندگانی هستند که از شدت کابوس جهش قیمت‌ها، خواب از چشمانشان گرفته شده است.


 


امروز: دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم گفت: فضای مچ‌گیری را در بحث آموزش و تحقیقات درست نمی دانیم.

به گزارش ایلنا، "علي‌رضا سلیمی" دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم گفت: در کمیسیون آموزش بحث آیین نامه داخلی مطرح است و در ارتباط با نحوه اجرای سند تحول آموزش و پرورش و همچنین تحول در علوم انسانی دانشگاهها ،که مورد نظر رهبری است و اعضاء نیز بر این موضوع بسیار تاکید داشتند، بحث و تبادل نظر کردیم.

وی ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات در ارتباط با تولید علم و همچنین تجاری سازی علوم در مجلس نهم گامهای اساسی برخواهد داشت و قطعا نتایج آن دیده خواهد شد.

وی تاکید کرد: از جمله برنامه های این کمیسیون کمک برای تغییر زیرساخت های وزارت علوم و آموزش و پرورش و تغییر منابع انسانی این دو وزارتخانه است.

سلیمی ادامه داد: اصلاح اعضای هیئت علمی در دانشگاهها در دستور کار کمیسیون آموزش قرار خواهد گرفت و ما بنا داریم چشم انداز یک ساله ای را تدوین کنیم تا بتوانیم در ارتباط با نظارت بر دانشگاهها و بازدید از مراکز علمی و مراکز آموزشی و همچنین دانشگاه آزاد و وموسسات آموزشی زیر مجموعه این دانشگاه اقدامات جدی انجام دهیم.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: در فضای همدلی و تعامل می توان این مسائل را پر ثمر کرد و مجلس آمادگی لازم را برای رشد این دو وزارتخانه تامین خواهد کرد.

وی گفت: کمیسیون آموزش تلاش خواهد کرد تا بازوی وزرات علوم، دانشگاه آزاد، وزارت آموزش و پرورش و سایر موسسات آموزشی باشد و فضای مچ گیری را در بحث آموزش و تحقیقات درست نمی دانیم.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته