-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۸, پنجشنبه

Latest News from Emrooz for 06/27/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: گزارش های دریافتی از منابع کاملا موثق حاکی است، یک اختلاس ۶۰ میلیارد تومانی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی کشف شده است.

این اختلاس کلان که مسوولان صدا و سیما برای جلوگیری از انتشار اخبار آن تلاش زیادی کرده اند، در بخش تبلیغات و بازرگانی صورت گرفته و از حسن تقدس نژاد معاون مالی- اداری صدا و سیما و نیز دو مدیر سابق شبکه دو و شبکه پنج تلویزیون به عنوان عوامل اصلی آن نام برده می شود.

از سوی دیگر شرکت ایرانسل نیز در این پرونده که اکنون در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارد متهم شده است.

ماجرای این اختلاس از زمستان سال گذشته کشف شده و به جابجایی های بی سر و صدا در این سازمان انجامیده است. از زمان کشف این اختلاس تا کنون، حسن تقدس نژاد معاون مالی- اداری صدا و سیما در سر کار خود حاضر نشده و برخی خبر ها از بازداشت و بازجویی او حکایت دارد.

با این حال منابع خبری "ندای سبز آزادی" نمی توانند بازداشت او را تایید کنند.

این فساد اقتصادی با استفاده از فقدان شفافیت در قراردادهای آگهی و تبلیغات صدا و سیما صورت گرفته و مدیران ارشد صدا و سیما با کمک برخی مدیران شرکت های خارج از سازمان موفق شده اند از تخفیف آگهی های تلویزیونی در قراردادهای صوری، سوء استفاده کنند.

این تخفیف ها تنها در چارچوب اختیارات مدیران ارشد صداوسیما قرار دارد.

علاوه بر این سه مدیر برجسته صداو سیما، تعدادی از کارکنان این سازمان نیز با اتهام مواجه شده اند که گفته شده یکی از آنان مدیر رادیو البرز (کرج) است.


 


امروز: مدیرعامل یک شرکت محصولات دریایی جنوب با اعلام خبر تعطیلی این واحد تولیدی گفت: با این‌که نرخ ارز ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است، ولی ما بر اساس بخشنامه‌ حداکثر تا ۱۵ درصد مجوز افزایش نرخ داریم، این در حالیست که با مشکلات فراوان این شرکت را احداث کردیم.

به گزارش ایسنا، سیدمصطفی میرمحمد افزود: این شرکت برای تولید تن، ۹۵ درصد ماهی مورد نیاز خود را به دلیل کمبود ماهی، از کشورهای نیوزلند، آسیای جنوب شرقی، ویتنام و غنا تأمین می‌‌کرد. اما جهش یک باره نرخ ارز (۴۰ درصد افزایش) از دی ماه سال گذشته، تأثیر زیادی بر افزایش نرخ ماهی داخلی و وارداتی گذاشت به طوری که نرخ ماهی از ۲۳۰۰ تومان سال قبل به ۵۴۰۰ تومان در سال جدید رسید و به همان نسبت قدرت خرید کارخانه پایین آمد.

میرمحمد تصریح کرد: با وجود مشکلات پیش آمده برای کارخانه، نامه‌نگاری‌هایی هم در راستای پیگیری مسایل برای استاندار هرمزگان در دو مرحله انجام گرفت که جواب قانع کننده‌ای دریافت نکردیم.

وی بیان کرد: به دنبال مشکلات ایجاد شده، کارخانه نتوانست دوام بیاورد، و مجبور شدیم با تعطیلی آن از فروردین ماه سال جاری تمام کارکنان (تعداد ۸۰ نفر) را که اکثر آنها زن و نان‌آور خانواده بودند از کار بیکار و به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان معرفی کنیم، تا برای آنها پرونده بیمه بیکاری تشکیل شود.


 


امروز: معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در صورتي كه مورد حمله قرار گيريم اقدام به حمله را در دستور كار خود داريم و حتي در صورت لزوم براي حملات چند جانبه و گسترده برنامه‌ريزي كرده‌ايم.

سردار سرتيپ مسعود جزايري معاون ستاد كل نيروهاي مسلح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اجراي سياست "تهديد در برابر تهديد" گفت: سياست امروز كشور بر اين مبنا شكل گرفته و اين بدين معنا است كه جمهوري اسلامي ايران بر سر منافع خود ايستادگي مي‌كند و به هيچ وجه كوتاه نخواهد آمد.

وي امنيت ملي كشورمان و همچنين کشورهاي دوست جمهوري اسلامي را بسيار مهم برشمرد و افزود: اگر اين امنيت مورد تهديد قرار گيرد ايران قطعاً عكس العمل لازم و بسيار جدي نشان خواهد داد.

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح اساس دكترين نظامي كشور را مبتني بر دكترين دفاعي خواند و تصريح كرد: امروز ما عناصري را به اين دكترين اضافه كرده ايم كه در برابر تهديد فقط دفاع كننده نباشيم و در صورتي كه مورد حمله قرار گيريم اقدام به حمله را در دستور كار خود داريم و حتي در صورت لزوم براي حملات چند جانبه و گسترده برنامه ريزي كرده‌ايم.

توانمندي سايبري آمريکا و صهيونيست ها بزرگنمايي مي‌شود

سردا جزايري سياست آمريكا و رژيم صهيونيستي را تلاش براي بزرگ نمايي توانمندي هاي خود به ويژه توانمندي سايبري دانست و اظهار داشت: براساس رصد كارشناسان داخلي ثابت شده بر خلاف ادعاي آمريكا و متحدانش، آنها نمي‌توانند به راحتي حملات سايبري به كشورهاي مقابل به ويژه جمهوري اسلامي ايران داشته باشند.

وي با تاكيد بر اينكه غرب تا حدودي از توانمندي متخصصين ايراني مطلع است، افزود: آنها مي‌دانند كه جمهوري اسلامي ايران قادر است در زمان لازم، برخوردهاي خصمانه دشمنان عليه كشور را با واكنشي كوبنده پاسخ دهد.

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح حملات سايبري دشمن عليه كشورمان را اقداماتي غير قابل توجه برشمرد و تصريح كرد: با قرار گرفتن صحيح حد و اندازه اين اقدامات در اختيار افكار عمومي، ملت ها از پوشالي بودن هيبت قدرت‌هاي استكباري جهان و اقتدار واقعي نظام هاي آزادي خواهي مانند جمهوري اسلامي ايران مطلع مي شوند و تاكنون تنها رويه بزرگ نمايي تبليغات غربي و ضعف رسانه هاي داخلي در ايجاد اين روشنگري در افكار عمومي ياري گر دشمنان در اين زمينه بوده است.

سردار جزايري با بيان اينكه تا امروز هيچ يك از حملات سايبري غرب عليه مراكز نظامي كشور مشکل ساز نبوده است؛ اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به علت اقدام آمريكا، رژيم صهيونيستي و برخي كشورها به حملات سايبري عليه منافع ملت ايران، در اين زمينه طرح دعوي در مجامع بين المللي را در دستور كار خود دارد.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد تا مجامع بين‌المللي، مستقل از سياست قدرت هاي استكباري بتوانند با كساني كه به طور آشكار به حقوق ملت ها تجاوز مي كنند برخورد كنند.


 


امروز: در ادامه فشارها و اعمال محدودیت ها برای هنرمندان و برنامه های فرهنگی هنری، کنسرت احسان خواجه‌ امیری که قرار بود در شهرستان «نور» برگزار شود، لغو شد.

به گزارش ایسنا، این کنسرت که بنا بر اعلام برگزارکنندگان و طبق مجوز دریافتی قرار بود ۸ و ۹ تیرماه در این شهرستان برگزار شود، بنا بر درخواست مسئولان محلی مبنی بر اینکه محل حضور و نشستن آقایان و خانم‌ها باید کاملا جدا از یکدیگر باشد، منتفی شد.

رهبر ارکستر احسان خواجه‌ امیری با تایید این خبر گفت: پس از اعلام این موضوع از سوی مسئولان شهرستان نور تصمیم گرفتیم این کنسرت اصلا برگزار نشود.
دو هفته پیش نیز، در پی تداوم فشارها و تشدید محدودیت های پوششی برای جوانان و بانوان، این هنرمند کشور ضمن انتقاد از فشارهای موجود گفته بود: "این روزها کنسرت گذاشتن سخت نیست، سخت ترین کار کنسرت آمدن است."

ماموران گشت موسوم به "ارشاد"، در جریان آغاز مراسم جشنواره فیلم ویدیویی تهران، با استقرار قدم به قدم در اطراف مکان برگزاری مراسم، به برخوردهای تند با زنان و جوانان پرداخته و موجبات نارضایتی زیادی را فراهم ساخته بودند.

احسان خواجه امیری ـ خواننده سرشناس تیتراژهای سریال‌های تلویزیونی ـ هنرمندی بود که در این مراسم به روی صحنه رفت و تعدادی از کارهایش را برای حاضران اجرا کرد.

او در جریان این اجرا گفت: این روزها کنسرت گذاشتن سخت نیست، سخت ترین کار کنسرت آمدن است.


 


امروز: رئیس مجمع عالی واردات با انتقاد از کسانی که از اصول و قواعد علمی و تجربه شده تنظیم بازار پیروی نکرده‌اند، اظهار داشت: گرانی و آشفتگی بازار ریشه در بی‌برنامه گی‌ها، عدم توجه به آمار و اطلاعات و عدم پشتیبانی سیستم بانکی دارد. باید به اصول و قواعد علمی و تجربه شده تنظیم بازار وفادار بود، چرا که نمی‌توان بدون توجه به ابزارهای کارآمد و اصول علمی به نتیجه موثری در بحث تنظیم بازار دست پیدا کرد.

به گزارش ایلنا، محمد حسین برخورداربا تاکید بر این موضوع که تجارت خارجی اعم از واردات و صادرات موضوعی تخصصی است که نمی‌توان بدون آینده نگری به آن پرداخت، گفت: در رابطه با قیمت تمام شده واردات کالاهایی نظیر؛ گوشت، گندم و جو که بخش عمده‌ای از آن‌ها از کشورهای آمریکای جنوبی نظیر برزیل و آرژانتین وارد ایران می‌شود، باید در فصلی از سال اقدام به خرید این کالا‌ها صورت بگیرد که قیمت آن‌ها در کشور تولید کننده به حداقل رسیده باشد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون ما در آستانه ورود به فصل گرما هستیم و در کشورهای آمریکای جنوبی فصل سرما آغاز شده است، تصریح کرد: توجه به اقلیم‌های آب و هوایی مسلما نقش تعیین کننده‌ای در قیمت تمام شده کالاهای وارداتی از این کشور‌ها دارد و از دست دادن این فرصت‌ها ضربه جدی به تنظیم بازار داخلی کشور و قیمت تمام شده برای مصرف کننده وارد خواهد کرد.

رئیس مجمع عالی واردات با انتقاد از عملکرد سیستم بانکی، افزود: متاسفانه امروز بسیاری از گشایش‌ها و ثبت سفارش‌ها به دلیل عدم پشتیبانی سیستم بانکی بی‌پاسخ باقی مانده است. این به معنای آن است که بانک مرکزی در حال قربانی کردن تجارت بین المللی کشور بوده که این امر در ‌‌نهایت به خدشه دار شدن تنظیم بازار منتهی خواهد شد.

وی با گلایه از دستگاه‌هایی که با ایجاد بروکراسی‌های پیچیده و ارائه آمار و اطلاعات نادرست و به بهانه مقابله با واردات بی‌رویه، اجازه ندادند بخش خصوصی در زمان مناسب، اقدام به تامین کسری تولید کشور کند، اذعان کرد: هر گونه نادیده گرفتن آمار و اطلاعات در مسیر تنظیم بازار، نتیجه‌ای جز آشفته ساختن بازار نخواهد داشت. برنامه ریزی‌ها باید بر اساس مقایسه علمی میزان تولید و مصرف کشور در سالهای مختلف باشد و نباید تنها با اظهار امیدواری، فرصتهای طلایی را از بخش خصوصی در بحث تجارت بین المللی گرفت.

برخوردار با تاکید بر وضعیت قفل شدن سیستم بانکی و عدم توجه برخی مسئولان به میزان نیاز بازار و نحوه رفتار بازار تصریح کرد: مجمع واردات بعنوان بازوی مشورتی مراکز تصمیم گیری و سیاستگزاری کشور، راهکارهایی در خصوص بهینه سازی تنظیم بازار مبتنی بر واقعیت‌های جامعه در دست بررسی دارد که در چند روز آینده ارائه خواهد كرد.


 


امروز: داستان دراز "اعتبارنامه ها" همچنان دستور کار مجلسی‌ها بود و علی لاریجانی نیز در آغاز صحن علنی اعلام کرد که اعتبارنامه یکی از نمایندگان در جلسه غیر علنی امروز مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس جلسه علنی امروز مجلس(چهرشنبه) 7تیرماه نیز مانند دیروز به دلیل جلسه غیر علنی با تاخییر شروع شد؛ مجلسی‌ها امروز ساعت 9:50 دقیقه با ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز کردند.

داستان دراز "اعتبارنامه ها" همچنان دستور کار مجلسی‌ها بود و علی لاریجانی نیز در آغاز صحن علنی اعلام کرد که اعتبارنامه یکی از نمایندگان در جلسه غیر علنی امروز مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت.

**سخنان لاریجانی در نطق پیش از دستور

*کمیته‌ای برای تدوین راهکارهای تحقق منویات رهبری در هیئت رئیسه تشکیل شد

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی پارلمان با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس نهم با مقام معظم رهبری اظهار داشت: لازم است از رهنمودهای ارزشمند و مدبرانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس تشکر کنم که انصافا مجموعه راهگشایی برای حرکت مجلس نهم بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل در هیئت رئیسه مجلس کمیته‌ای مسئولیت یافت تا راهکارهای تحقق منویات معظم‌له که در بعد عمق‌بخشی و زنده نگاه داشتن مجلس در امور کارشناسی و تدوین استراتژی و اولویت‌های مجلس و چه در بعد سلامت مجلس ساز و کارهای نظارتی آن مدون شده و سریعتر ارائه کنند.

رئیس مجلس در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در این کار قطعا رهنمودهای مقام معظم رهبری در سالهای گذشته نیز به عنوان چراغ راه مدنظر ‌قرار خواهد گرفت.

لاریجانی بر همین اساس خاطرنشان‌ کرد: برخی از نصایح ارزشمند رهبر معظم انقلاب و تدابیر ایشان جدای از بررسی در این کمیته توسط نمایندگان محترم که همگی از فرهیختگی بهره‌مند هستند، از همین امروز هم قابل اجرا است و چندان نیازمند ساز و کار دیگری جز توجه نمایندگان ندارد.

همچنین مهمتر از همه اتخاذ تصمیمات بر اساس مسئولیت الهی و عمل مخلصانه است.

وی افزود: این امر بیش از هر چیز احتیاج به مراقبه و محاسبه شخصی دارد که واقعا مهمتر از بقیه امور است و مراقبه کنیم که خصلت‌ها و حب و بغض‌ها در تصمیمات دخالت نکند.

همچنین برخی تصمیمات رهبر انقلاب آنقدر روشن و بلیغ است که اجرای فوری آن را تقاضا می‌کنند مانند رعایت نظم و حضور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و رعایت عدم پارلمانی در استماع نظر همکاران و حفظ شئون اخلاقی در مذاکرات و مراودات و مشارکت جدی در رای‌دادن به طرح‌ها و لوایح همچین پرهیز از حواشی به خصوص برخی تذکرات که چندان ضرورت ندارد و بسیاری از این موارد که با توجه به شخصیت علمی نمایندگان بهترین توجه به بیانات رهبری رعایت آنها است قبل از اینکه کمیته مربوطه نظاماتی را برای کنترل و نظارت خلق کند.

رئیس مجلس ادامه داد: بنده در مذاکراتی که قبل از دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای داشتم سطح نخبگی نمایندگان محترم را و تجارب آنها را شرح دادم و در مورد تصمیمات برای رفع نیازهای نمایندگان چه در زمینه دفاتر کار آنها و چه در زمینه منزل توضیحاتی تقدیم داشتم که مقام معظم رهبری فرمودند: این تصمیمات مربوط به خود مجلس است و توصیه فرمودند که کلان کار ساماندهی مناسبات آراسته و مجاهدانه در بعد اقتصادی باشد و بنده خواهش کردم که ایشان نصایح ایشان را در سخنان خود بفرماید و ما هم نظامات لازم را برای نظارت در نظر بگیریم.

لاریجانی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بنده مطمئن هستم که هیچ یک از نمایندگان توقعی جز یک زندگی متوسط ندارند که بتوانند وقت کافی به کار نمایندگی بگذارند و برخی از جو‌سازی‌ها که متاسفانه در شروع کار مجلس نهم به ناحق در مورد نمایندگان از سوی عده‌ای مطرح شد جز دروغ و تهمت چیزی نبود جرا که حقوق نمایندگان مطابق قانون خدمات کشوری بلکه کمتر از همطرازان آنها است، اکثر نمایندگان در تهران منزل مسکونی ندارند و البته خدا را شاکریم که زندگی مردمی را حفظ می‌کنند.

وی اضافه کرد: توجه به عبارت مجاهدانه رهبر معظم انقلاب داشته باشیم به خصوص در عدم رغبت به دنیا را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم و از طرفی شانه‌های خود را در رفع نیازهای کشور و حفظ حقوق ملت با روحیه مجاهدانه زیر بار مسئولیت قرار دهیم و در راه خدمت به مردم نظیر زمان دفاع مقدس شب و روز نشناسیم.

رئیس مجلس در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که کمیته‌ مذکور با دقت تمام اندیشه‌های مبارک رهبر معظم را عملیاتی کرده همچنین از نمایندگان می‌خواهم که نظرات خود را در این باره به هیئت رئیسه ارائه کنند و به جای طرح مسائل در مجلس یا رسانه‌ها فعالانه در ارائه پیشنهادات به کمیته مربوطه برای سامان یافتن منویات مقام معظم رهبری اقدام کنند که راه و رسم طرح مجاهدانه پیشنهادات برخورد اثباتی است نه نفی خدمات دیگران، خود را ندیدن است و دیگران را محترم شمردن.

*کشورهای استکباری به دنبال ایجاد رخوت و یأس در بعد اقتصادی کشورمان هستند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی پارلمان با اشاره به مشکل گرانی‌های چندماه اخیر اظهار داشت: مشکل گرانی که این روزها در مایحتاج مردم نظیر نان، شیر، گوشت و مسکن بروز کرده است، جدای از خصومت دشمنان خارجی از کاستی تصویر درونی رنج می برد؛ وقتی مجلس در بحث هدفمندکردن یارانه‌ها اصرار داشت که 30درصد درآمد به بخش تولید اختصاص یابد و یا با شیب ملایم مسیر هدفمندی طی شود، یک سلیقه تاکتیکی نبود بلکه اثر بررسی دقیق کارشناسی این تصمیم گرفته شد.

وی ادامه داد: این تصمیم برای این بود تا تولیدکنندگان دامی، کشاورزی و صنعتی کشورمان با وضعیت فعلی مواجه نشوند بنابراین از این رو معتقدم که مهمترین مسئله‌ای که مجلس و کمیسیونها و مرکز پژوهشها باید برای خود به عنوان اولویت ملی در نظر بگیرند، تمرکز در ساماندهی وضع اقتصادی و کمک به دولت در تصمیم‌گیری به قاعده است.

رئیس مجلس در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه نیز با مسئولان دولتی جلساتی تشکیل شد که این جلسات برای کنترل وضعیت بازار به خصوص در زمینه نان، شیر و گوشت بود که منجر به پرداخت یارانه بیشتر برای نان شد و در زمینه سایر موارد بحث‌های کارشناسی خوبی مطرح شد که باید با پیگیری و عزمی جدی به اجرا درآید.

لاریجانی بر همین اساس تأکید کرد لازم است وزیر صنعت، معدن و تجارت سریعتر در این موارد گام برداشته وزمینه آرامش جامعه را فراهم کند. البته برای رفع مسئله گرانی باید به ریشه‌های آن توجه کرد و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصاد نیز باید در بعد کلان اقتصادی با حضور مسئولان اجرایی بررسی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: همچنین لازم است تا کمیسیون کشاورزی با توجه به اهمیت دسترسی مردم به مایحتاج اولیه با حضور وزرای مربوطه مستمرا بر قیمتها نظارت و کنترل داشته باشند و با روحیه همکاری با مسئولان دولتی در حل مسئله گرانی اهتمامی جدی داشته باشند و گزارش آن را به مجلس ارائه کنند.

همچنین همین کار را به کمیسیون صنایع توصیه می‌کنم چرا که بخش‌های مهمی از صنعت با آسیب‌هایی مواجه است که لازم است با حضور مسئولان مربوطه رسیدگی و حل مشکلات آنها طبقه بندی شود و نهایت تلاش برای رونق تولید کارخانجات صورت گیرد و اگر نیازمند مصوباتی در مجلس هم بود، ارائه گردد. گرچه با تصویب بسته حمایت از تولید در بودجه 91 مهمترین رکن که روانسازی تولید در مقام اجرا است، با نظارت مستمر کمیسیون این امر انجام می‌گیرد و گزارش آن باید به مجلس داده شود.

لاریجانی در ادامه سخنان خود به رفتارهای اخیر کشورهای استکباری در این مرحله از انقلاب اشاره کرد و گفت: موضوعی که تمام نمایندگان و مسئولان اخیرا به آن توجه دارند چیزی است که از مجموعه رفتار کشورهای استکباری در این مرحله انقلاب قابل کشف است و آن ایجاد رخوت و یأس در بعد اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: همچنین در این زمینه به دنبال یافتن علامت‌هایی نظیر گرانی هستند تا آن را به عنوان توفیق روش‌های مزورانه و زورگویی خود تبلیغ کنند ظهور این مشکلات باید عزم ما را در حرکت مجاهدانه اقتصادی برای رفع نیازهای مردم مضاعف کند و روحیه همکاری و تعاون بین دولت و مجلس مسلط بر حواشی باشد.

رئیس مجلس بر همین اساس تأکید کرد: البته در همه احوال رعایت ضوابط قانونی مبنای کار است و اگر به خاطر شرایط لازم باشد ضوابط قانونی را تغییر می‌دهیم.

وی از دولت خواست تا واقع‌بینانه به موضوع گرانی توجه داشته باشد و تلاش مجدانه‌ای در این زمینه انجام دهد.

*مشکلات مدیریتی امروز کشورمان معلول عدم سازماندهی و تربیت کادر است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق پیش از دستور خود در صحن علنی پارلمان، به سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش اشاره کرد و اظهار داشت: در مورد حادثه هفتم تیر پس از گذشت چندین سال لازم است به چند بعد آن توجه شود که مهم‌ترین آن طبق گفته امام خمینی(ره) که "فرمودند من از مظلومیت دکتر بهشتی ناراحت هستم"،مظلومیت شهید بهشتی که باید به این نکته توجه کرد که این مظلومیت از سوی چه کسانی واقع شد.

وی ادامه داد: درست است تحلیل‌های رسانه‌ها و برخی شخصیت‌های سیاسی خارجی اینگونه منعکس شد که کمر نظام نوپای جمهوری اسلامی شکست و اتهامات ناروایی به شهید بهشتی زدند اما تخریب عناصر خارجی در مورد دیگران هم بود، بنابراین مسئله اساسی این بود که شهید بهشتی که یکی از رهبران صدر انقلاب اسلامی و شاگرد امام بود، با دلسوزی زائدالوصفی عملاً در سه مسیر تلاش مجاهدانه داشت.

رئیس مجلس ادامه داد: نخست در ساماندهی قوه قضاییه که در ابتدای انقلاب دچار مشکلات عدیده بود، دوم در ساماندهی حزب جمهوری اسلامی که مهمترین تشکیلات مکتبی اسلامی بود، و سوم اینکه شهید بهشتی در اداره کشور به دلیل مصائبی که بنی‌صدر برای کشور به وجود آورده بود؛ بنی‌صدر به عنوان رئیس‌جمهور فلش اصلی حرکت خود را در آشفته سازی فضای سیاسی قرار داده بود و مستمراً نهادهای نوپای نظام را تخریب می‌کرد و شهید بهشتی تمام وقت خود را در این سه مسیر صرف کرد و انصافاً زندگی مجاهدانه داشت.

لاریجانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در این میان عناصری در داخل به جای مدد رسانی به شهید بهشتی سمت و سوی دیگری گرفتند؛ باید توجه کرد که این مظلومیت صرفاً توسط عناصر خارجی نظیر تخریب‌های منافقین و لیبرال‌ها شکل نگرفت بلکه عناصری از داخل نظام از بدو تأسیس حزب جمهوری اسلامی و مسئولیت دیوان عالی کشور بنای تخریب شخصیت شهید بهشتی را گذاشتند که مظلومیت اصلی از اینجا بود نه صرف تخریب دشمنان خارجی انقلاب.

لاریجانی با بیان اینکه مظلومیت به خاطر تخریب‌هایی بود که از افراد و بخش‌هایی از نظام که انتظار نمی‌رفت با چنین شخصیتی اینگونه ستیز کنند، این مظلومیت حاصل شد، گفت: بنی‌صدر وقتی رئیس‌جمهور شد کار اصلی‌اش ستیز با قوه قضاییه بود و ستیز با مجلس بود چرا که این مجلس بود که شهید رجایی را به نخست‌وزیری رساند بنابراین بنی‌صدر، مجلس و قوه قضاییه را می‌کوبید و با اتهاماتی مانند انحصارطلبی که در روزنامه انقلاب اسلامی که ابزار تخریبی بنی‌صدر بود، منعکس شد، در چنین شرایطی عده‌ای از روحانیان و سیاسیون با تحلیل غلط با بنی‌صدر همراهی می‌کردند.

وی ادامه داد: آن زمان بنده در صدا وسیما بودم و نسیم فحاشی بنی‌صدر و اطرافیانش نیز به ما هم می‌رسید، او مرا هم طبق دسته‌بندی خود جزو حزب جمهوری تقسیم‌بندی کرد؛ در آن دوران افراد معدودی جلوی اقدامات او ایستادگی می‌کردند، لذا بنی‌صدر ابتدا شخصیت شهید بهشتی را ترور کرد و سپس ایشان را به شهادت رساندند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با طرح این سؤال که چه شد بنی‌صدر توانست رهبران حزب جمهوری اسلامی را به عقب برناد و پیروز صحنه شود، گفت: حزب جمهوری اسلامی یک تشکیلات سیاسی موفق بود، هم از نظر ساماندهی سیاسی و هم از نظر مقاومت‌های دینی بنابراین علت مبارزه منافقین و بنی‌صدر و لیبرال‌ها نیز با این تشکیلات به همین دلایل بود چرا که بدون تشکیلات امکان حرکت سیاسی موفق وجود نداشت، در تشکیل مجلس اول حزب جمهوری گام بلند و موفقی برداشت و بنی‌صدر با شگرد معرفی خود با اقیانوس مردم و تخریب طرف مقابل به عنوان گروهی و حزبی بهره جست و آنها را انحصارطلب معرفی کرد اما خود را فردی مردمی نشان داد که عضو هیچ گروهی نیست و هیچ رنگی جز رنگ مردم ندارد.

لاریجانی افزود: اما همین فرد وقتی مسئولیت را به دست گرفت، دفاتر هماهنگی با رئیس‌جمهور را در تمام شهرستان‌ها با بورسیه شهرستان‌ها راه انداخت که یک تشکیلات عظیم بود، وی با شعار ضد تشکیلات و ضد گروه بر سر کار آمد و فوراً یک جریان گروهی ایجاد کرد. همچنین از طرفی از اختلاف نظر در بین روحانیون و سیاسیون بهره جست و برخی از این آقایان که امروز هم خدمات خوبی دارند در آن زمان از بین‌صدر حمایت می‌کردند و بعدها متوجه شدند که او چه موجودی است.

وی با بیان اینکه چرا این اشتباهات رخ داد که شخصیتی مثل شهید بهشتی را مورد بی‌اعتنایی قرار دادند و فرد ناشناخته و بی‌سوادی که سابقه در جبهه ملی خارج از کشور داشت را ترجیح دادند، گفت: درس مهم این است که چگونه می‌توان از این اشتباهات جلوگیری کرد و درس گرفت، همچنین نکته دیگر در این بین هدفگیری منافقین و ضد انقلاب به خصوص در سال 60 است، در ششم تیرماه سال 60منافقین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را ترور کردند، تلقی آنها این بود که ایشان به خاطر سوابق درخشان مبارزاتی از قدرت بسیج کنندگی مردم برخوردار است، که این موضوع را در دوران انقلاب و در شهر مشهد آموخته بودند، همچنین در بسیج مردم در جبهه‌های دفاع مقدس نیز آن را دیده بودند.

وی ادامه داد: در هفت تیر همان سال نیز حادثه ترور شهید بهشتی و مسئولان حزب جمهوری اسلامی را به عنوان ستون سازماندهی نظام هدفگیری کردند و هشت شهریور همان سال هم با ترور شهید رجایی و شهید باهنر تصور گسیختگی سیستم دولتی کشور را در سر می‌پروراندند. همچنین ترور شهید مطهری، شهید مفتح و شهدای 9مهر را و همه شهدا را باید در یک منظومه تحلیل کرد که عملاً در پی محو عناصر اصلی فکری و مکتبی و عملیاتی نظام بودند البته اینها ضربه زدند اما غفلت داشتند که به خاطر حضور رهبری قوی و محبوب و همچنین روحانیت پیرو رهبری و جامعه انقلابی و تأثیرات خون شهدا بر این جامعه، کشورمان توانمندی دارد که خود را بیابد و بازسازی کند و شخصیت‌های جدید به صحنه آورد، لذا جامعه همبستگی بیشتر پیدا کرد و راه امام را با قدرت ادامه داد.

رئیس مجلس ادامه داد: اما یک نقطه علاج نشد و آن ضربه‌ای بود که این ترورها به سازماندهی فکری و سیاسی جامعه زدند، به جای اینکه با فلش دشمن در ترورها عده‌ای در داخل اهمیت حزب را بهتر درک کنند، اختلافات درونی حزب و فشارهای بیرونی کار را به تعطیلی حزب کشاند، البته بعدها افرادی که زمینه انحلال حزب را فراهم کرده بودند، خود به ایجاد تشکل‌های سیاسی روی آوردند که چندان اصالت نداشت و بعدها این خلأ تشکیلاتی مشکلاتی فراهم کرد، هم در تربیت کادرهای ورزیده و هم در تکوین مردم‌سالاری دینی.

لاریجانی افزود: حتی برخی مشکلات مدیریتی امروز جامعه ما معلول عدم سازمان‌دهی و تربیت کادر است؛ مدیریت‌های استراتژیک در هر نظامی به دانش، اطلاعات ملی و تجربه پله‌کانی مدیریت نیازمند است، مدیران استراتژیک بدون برنامه درازمدت حرکت نمی‌کنند و از تصمیمات تاکتیکی روزمره پرهیز می‌کنند.

هنوز 35 دقیقه از جلسه علنی مجلس نگذشته بود که مجلس یکباره (log off) شد.

علی لاریجانی از احمد توکلی و الیاس نادران که نسبت به اعتبارنامه موسوی‌نژاد معترض بودند، پرسید جلسه را غیرعلنی کنیم یا خیر؟ که توکلی و نادران با غیرعلنی برگزار شدن جلسه موافقت کردند.

اما موسوی‌نژاد منتخب دشتستان با غیرعلنی برگزار شدن این جلسه موافق نبود و خواستار بررسی اعتبارنامه‌اش در جلسه علنی بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: آقای موسوی‌نژاد قبول نداشت که جلسه غیرعلنی برگزار شود ولی برخی از دوستان با او صحبت کردند و آقای موسوی‌نژاد پذیرفت که جلسه غیرعلنی باشد.

چک و چانه ها در جلسات غیر علنی مجلس شروع شد اعتبار نامه برومند و موسوی نژاد از جنجالی ترین اعتبار‌نامه‌های امروز مجلس بودند که نمایندگان با 136 رای موافق، حدود 77 رای مخالف و بیش از 20 رای ممتنع، اعتبار‌نامه حبیب‌الله برومند منتخب مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس نهم را به تصویب رساندند.

اعتبار‌نامه موسوی‌نژاد دومین اعتبار‌نامه‌ای بود که وکلای ملت به بررسی آن پرداختند و در جریان بررسی پرونده موسوی‌نژاد در جلسه غیرعلنی پارلمان احمد توکلی و الیاس نادران به عنوان معترض و طباطبایی نماینده نائین به عنوان مدافع در صحن غیرعلنی مجلس سخنرانی کردند.

بعد از 2 ساعت و 15 دقیقه جلسه غیر علنی پایان یافت و نمایندگان به ریاست حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد وارد جلسه ‌علنی مجلس شدند.

نایب رئیس اول مجلس در آغاز جلسه اعلام کرد در جلسه غیر علنی اعتبارنامه موسوی‌نژاد با سخنرانی توکلی و نادران به عنوان معترض مورد رسیدگی قرار گرفت و سپس موسوی‌نژاد منتخب مردم دشتستان در صحن علنی پارلمان در دفاع از خود، صحبت کرد.

به گفته وی، در جلسه غیرعلنی همچنین اعتبارنامه فتح‌الله حسینی منتخب قصرشیرین با سخنرانی توکلی به عنوان معترض بررسی شد.

ابوترابی‌فرد ادامه نمایندگان بر اساس استماع مجموعه مذاکرات و اعتراض معترضین و نظر منتخبین، نظر خودشان را درباره اعتبارنامه موسوی‌نژاد و حسینی اعلام می‌کنند.

رای‌گیری برای اعتبار‌نامه‌های موسوی‌نژاد و حسینی آغاز شد و بلاخره اعتبار‌نامه موسوی‌نژاد منتخب مردم دشتستان با 185رأی موافق، 11رأی مخالف و 10رأی ممتنع از 206 رأی مأخوذه به تصویب نمایندگان رسید و تصویب اعتبار‌نامه برومند نیز از تریبون مجلس قرائت شد.

وکلای ملت با 179 رای موافق، 11 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 199 آرای ماخوذه، اعتبارنامه فتح‌الله حسینی را نیز تائید کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد پس از قرائت آرای اعتبارنامه فتح‌الله حسینی، اعلام کرد: تعدادی از نمایندگان بعد از اعلام آرای اعتبارنامه موسوی‌نژاد منتخب دشتستان، رای خود را به گلدان‌ها انداختند که بر این اساس آرای موافق موسوی‌نژاد به 189 رای رسید.

با پس گرفتن اعتراض معترضین به اعتبار‌نامه نادران منتخب مردم تهران دوئل شکایت‌ها نیز پایان یافت و اعتبار‌نامه وی نیز تائید شد.

حجت‌الاسلام سید‌محمد حسن ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، اعلام کرد اعتبارنامه الیاس نادران منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر مطرح است، با توجه به انصراف معترضان از اعتراضشان و نظر به اینکه اعتراضی وجود ندارد، لذا اعتبار‌نامه آقای نادران تصویب شد.

بلاخره پس از یک‌ماه بلاتکلیفی برخی نمایندگان شاهنامه قطور اعتبار‌نامه‌ها رو به اتمام به پیش می‌رود و تنها اعتبار‌نامه توکلی منتخب مردم تهران آخرین اعتبارنامه‌ای است که مجلسی‌ها در جلسات آینده به آن خواهند پرداخت.


 


امروز: الستر برت، معاون خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای اعدام "دست کم چهار نفر از اعضای جامعه اقلیت‌های عرب ایرانی" را محکوم کرد.
به گزارش بی بی سی، آقای برت با اشاره به نامعلوم بودن سرنوشت یک نفر دیگر از اعضای اقلیت عرب تاکید کرد: "گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها از حق دسترسی به وکیل و مترجم محروم بوده‌اند که نقض بی‌شرمانه حقوق آنهاست."
به گزارش منابع محلی، قوه قضاییه ایران روز دوشنبه ۲۹ خرداد خبر اعدام چهار شهروند مقیم استان خوزستان را به خانواده های آنها اطلاع داده است.
مسئولان قضایی پیشتر گفته بودند که در پی تظاهرات اعتراضی در شهرک ملاشیه اهواز در سال گذشته، بین اهالی این شهرک و مأموران انتظامی درگیری روی داده که در جریان آن یک مامور پلیس کشته و یک نفر نیز مجروح شده است.
در پی این حادثه شش نفر بازداشت شدند که دو نفر از آنها به تحمل ۱۵ سال و ۳ سال حبس و تبعید محکوم شدند و چهار نفر دیگر نیز محکوم به اعدام شدند.
معاون وزارت امور خارجه بریتانیا در بیانیه خود در واکنش به اعدام این افراد آورده است: "ایران باید سریعاً گام‌هایی در جهت بهبود کارنامه خود در زمینه استفاده از مجازات اعدام بردارد و به آزار ایذاء اقلیت‌های قومی خاتمه دهد."


 


امروز: جمعی از استادان دانشگاه صنعتی اصفهان با انتشار بیانیه‌ای به وجود جو امنیتی و پلیسی در این دانشگاه اعتراض کرده و بازنشستگی اجباری، تهدید استادان جوان، تعطیل شدن غذاخوری استادان و کارکنان، جلوگیری از سخنرانی استادان فرهیخته در مراسم روز معلم و لغو قرارداد کارمندان منتقد و موارد دیگری از عملکرد رئیس دانشگاه را مورد انتقاد قرار داده اند.

رئیس فعلی این دانشگاه، محمداسماعیل همدانی گلشن، سه سال پیش و در سال ۸۸ به این سمت منصوب شد و تشدید اجرای طرح طرح حجاب و عفاف و تفکیک جنسیتی در کلاس‌ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آموزشی از جمله دستاوردهای دوران مدیریت وی بوده است.

متن بیانیه اعتراضی استادان که در سایت الف منتشر شده، بدین شرح است:

۱- در این دانشگاه جو امنیتی و پلیسی ایجاد شده که نه در جهت حفظ نظام و خطوط قرمز بلکه در جهت حفظ قدرت رئیس و برخی افراد وابسته به مدیریت حاکم است به نحوی که ایشان شئونات استخدامی اعضای هیئت علمی از جمله ترفیع سالیانه، تبدیل وضعیت، ارتقاء ، فرصت های مطالعاتی و ماموریت شرکت در کنفرانس های بین المللی را به عنوان ابزار کنترل کننده مورد سوء استفاده قرار میدهد!

۲- در این دانشگاه اساتید جوان بعضاً تهدید می شوند و در برخی موارد از آنها خواسته می شود که از تماس و کار با اساتید با سابقه و شاخص پرهیز کنند!

۳- در این دانشگاه اساتید جدید الاستخدام تحت فشار بوده و نگران وضعیت شغلی خود می باشند به نحوی که مجبورند جهت تمدید قرارداد خود درجلسات فرمایشی شرکت نمایند!

۴- در این دانشگاه ملاک جذب عضو هیئت علمی تخصص، دانش، مقاله، سابقه، تعهد و حتی سوابق انقلابی نیست بلکه ملاک، مورد پسند قرار گرفتن داوطلب توسط شخص رئیس دانشگاه است!

۵- در این دانشگاه انگیزه کار به حدی کاهش یافته است که تنها در یک مورد، پنج نفر استاد تمام از دانشکده مهندسی مواد که هرکدام برای خود یک استوانه علمی مطرح در سطح ملی و بین المللی میباشند در عرض ۶ ماه تقاضای بازنشستگی کرده و متاسفانه به سرعت با تقاضای آنها موافقت می شود!

۶- در این دانشگاه نه تنها از مقام این ۵ استاد که عمری را در خدمت به جامعه علمی کشور و نظام گذرانده اند تجلیل نمی شود، بلکه برای برگزاری خودجوش مراسم تودیع آنان حتی در بیرون از دانشگاه کارشکنی می شود!

۷- در این دانشگاه جو بی انگیزگی چنان رواج یافته است که اساتیدی که قبلا تا ساعتها خارج از وقت اداری به تحقیق مشغول بودند اکنون انگیزه کار نداشته و اعضای هیئت علمی با سابقه و مطرح که از نظر سابقه در مرز بازنشستگی نیستند نیز بدلیل جو تنگ نظرانه، بصورت داوطلبانه از کوی اساتید کوچ کرده اند!

۸- در این دانشگاه یک عضو هیئت علمی با مرتبه استاد کامل را که سابقه استاد نمونه در کارنامه خود دارد با ۳۰ سال سابقه تحقیقاتی و کوله باری از دانش و تجربه و علی رغم آمادگی کامل برای فعالیت، پس از بازگشت از فرصت مطالعاتی علی رغم داشتن تعهد حقوقی خدمت به مدت سه سال، اجبارا بازنشسته کرده، دروس وی را گرفته، دانشجویانش را به دیگری داده و منزل سازمانی وی را نیز استرداد می نمایند!

۹- در این دانشگاه استاد متخصص، فعال و پرکاری که به دعوت عام پیامبر که فرمود "اطلبواعلم ولو به سین" با اشتیاق و تحمل رنج سفر و با اجازه و توصیه مسئولین وقت دانشگاه و وزارت علوم برای دانش اندوزی بیشتر عازم کشورهای پیشرفته می شود، بدستور رئیس فعلی اخراج می شود، تابلوی وی کنده می شود، دفتر کارش گرفته می شود و دانشجویانش بلاتکلیف می شوند!

۱۰- در این دانشگاه از زمان مدیریت فعلی تاکنون حتی یک جلسه پرسش و پاسخ آزاد با عموم دانشگاهیان و یا کرسی آزاد اندیشی برگزار نشده است!

۱۱- در این دانشگاه بعضی از رؤسای دانشکده ها و معاونین از ضعیف ترین افراد آن دانشکده از نظر آموزشی و پژوهشی و اجرایی انتخاب شده اند!

۱۲- در این دانشگاه با وجود ۴۵۰ عضو هیئت علمی که بسیاری از آنان تجربه فراوان اجرایی دارند، دو تن از معاونین دانشگاه از دانشگاه های شهرستانهای اطراف به دانشگاه آورده شده اند!

۱۳- در این دانشگاه پرونده ارتقاء برخی افراد منتقد نسبت به عملکرد مدیریت ، علی رغم امتیاز بالا رد می شود، پایه سالانه بعضی داده نمی شود و یا بعضا از فرصت مطالعاتی محروم می شوند!

۱۴- در این دانشگاه غذاخوری مخصوص اساتید و کارکنان با هدف جلوگیری از ارتباط صمیمانه بین اساتید تعطیل می شود!

۱۵- در این دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی اجازه ورود ندارد و برای مصاحبه با اساتید برجسته مجبور است دوربین خود را بطور مخفیانه وارد دانشگاه نماید. در یک مورد فیلمبردار صدا و سیما ۳ ساعت در دانشگاه بازداشت بوده است!

۱۶- در این دانشگاه حتی در مراسم بزرگداشت روز معلم به استادان فرهیخته اجازه داده نمی شود پشت تریبون قرار گیرند و نظر خود را در مورد اوضاع دانشگاه مطرح کنند!

۱۷- در این دانشگاه چند دانشجوی بی دفاع را به دلیل خواسته های مشروع صنفی و اعتراض به کیفیت غذا بی رحمانه تعلیق نمودند!

۱۸- در این دانشگاه کارمندان تحت فشارند و تعدادی از آنان که به تظلم خواهی در ساختمان مدیریت حاضر شده بودند لغو قرارداد شدند!

۱۹- در این دانشگاه با روی کار آمدن مدیریت جدید در دو سال پیش، تمام مدیران میانی دانشگاه از رئیس تدارکات گرفته تا سرپرست انتظامات و نقلیه و روابط عمومی و حتی مهد کودک دانشگاه به یکباره تغییر کردند!

۲۰- در این دانشگاه فعالیت کارآفرینانه و دانش بنیان اساتید در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ناپسند است و اینگونه فعالیت ها تبعاتی مانند عدم برخورداری از ارتقاء ، ترفیع و فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی به همراه دارد!

۲۱- در این دانشگاه از فعالیت انجمن های علمی-تخصصی کشورجلوگیری می شود و دفاتر آنها پس از سالها استقرار در دانشگاه بطور ناشایست تعطیل می گردد!

۲۲- در این دانشگاه نه تنها به نظر اعضای هیئت علمی توجهی نمی شود، بلکه به نظرات شوراهای رسمی نیز توجه نشده، در صورت مغایرت و یا حتی تفاوت با نظر رئیس دانشگاه، صرفا نظر ایشان اجرا می گردد!

۲۳- در این دانشگاه ورود برخی افراد منوط به اخذ ویزا است بطوریکه از ورود یک عضو هیئت علمی دانشگاه دیگر که شب هنگام به منظور مهمانی در کوی اساتید قصد ورود به دانشگاه را داشته به دستور مستقیم رئیس دانشگاه جلوگیری می شود!

و در یک کلام در اراضی ۳۰۰ هکتاری دانشگاه صنعتی اصفهان یک نیمچه حکومت به تمام معنا انحصار گرایانه بر پا شده است که با توجه به موقعیت جغرافیایی آن که در شهرستان و تقریبا در میان دو کوه محصور است از چشم مسئولین نظام پنهان مانده است.

در همین رابطه جمع کثیری از اعضای هیئت علمی با سابقه و شاخص این دانشگاه که اکثرا در مراتب بالای علمی هستند با نگرانی به آینده علمی دانشگاه نگریسته و از روی احساس وظیفه ضمن ارسال نامه ها و برگزاری ملاقاتهائی با مسئولین ذیربط و نمایندگان محترم مجلس، خواستار رسیدگی و بررسی آثار سوء مدیریتها و تمهیدات لازم جهت تغییر مدیریت در این دانشگاه گردیده اند.

بیم آن میرود که روند تخریبی نیروی انسانی زبده ی دانشگاه که بزرگترین سرمایه آن بشمار میرود باعث صدمات جبران ناپذیری گردد بطوریکه تا سالها این برترین دانشگاه شهرستانی نتواند به جایگاه اولیه خود باز گردد.

جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان


 


امروز: وکیل زندانی، عبدالفتاح سلطانی، در حالی که مسئولان زندان اوین برای اعزام او به بیمارستان قصد استفاده از دستبند را داشتند از این کار خودداری کرد.

به گزارش کلمه، عبدالفتاح سلطانی، وکیل مدافع زندانی، روز سه شنبه برای چندمین بار در حالی که مسئولان زندان اوین برای اعزام او به بیمارستان قصد استفاده از دستبند را داشتند از این کار خودداری کرده و حاضر به اعزام به بیمارستان با دستبند نشد.

دو هفته ی پیش نیز مائده سلطانی، فرزند این زندانی سیاسی خبر داده بود که ماموران قصد داشته‌اند پدرش را با دستبند به بیمارستان منتقل کنند که با اعتراض او روبه‌رو می‌شوند. بیماری کم خونی شدید که در حال شدت گرفتن است همه را نگران کرده است.

حکم ۱۳ سال حبس تعزیری عبدالفتاح سلطانی، وکیل دادگستری محبوس دربند ۳۵۰ اوین هفته گذشته توسط دادگاه تجدید نظر تایید شده بود.

دختر این فعال حقوق بشر گفته بود: افرادی را سراغ پدرم می فرستند که او علیه کانون مدافعین حقوق بشر صحبت کند و یا اینکه علیه خانم عبادی حرف بزند. بارها فرستاده هایی رفته اند تا پدرم را راضی کنند.

مائده سلطانی در ادامه افزوده بود: پدر من هم هربار به آن ها گفته است که من به هیچ عنوان این کار را نمی کنم برای من هم مهم نیست چه حکمی صادر می شود ولی من هیچ موقع خلاف فعالیت های گذشته ام حرف دروغ نخواهم زد. و البته مادرم را هم در پیگیری هایی که در مورد پرونده پدرم داشته به صورت شفاهی تهدید می کنند و مثلا می گویند که "راهش" را به شما گفتیم و منظور از "راه" مثلا این است که "توبه نامه" بنویسید.

عبدالفتاح سلطانی که وکالت بسیاری از فعالان سیاسی، مطبوعاتی و مدنی را بر عهده داشته متهم به "تبلیغ علیه نظام، تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر، اجتماع و تبانی علیه نظام" و "تحصیل مال حرام" شده است.

او که از تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ در زندان اوین به سر می‌برد با حکم بدوی که اواسط اسفند ماه از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی صادر شد به ۱۸ سال حبس، تبعید به برازجان و همچنین به ۲۰ سال محرومیت از حرفه وکالت محکوم شده بود.

عبدالفتاح سلطانی در طول فعالیت‌های حقوقی و حقوق بشری خود و پیش از ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ سه بار در زندان بوده و ماه‌های طولانی از مدت حبس خود را در انفرادی گذرانده است.


 


امروز: خبرگزاری فارس فهرستی از مدارک تحصیلی و سوابق اجرایی اعضای ۱۴ کمیسیون مجلس نهم را منتشر کرد که در میان اسامی انتشار یافته دست کم ۶۶ نفر با سابقه عضویت در سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات به چشم می‌خورند.

به گزارش دیگربان، بر اساس فهرست منتشر شده، حدود یک چهارم از این نماینده‌ها در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور دارند که بیشترین تعداد حضور افراد یادشده در میان کمیسیون‌های مجلس به شمار می‌رود.

کمترین حضور این افراد در کمیسیون‌های مجلس نیز در لیست کمیسیون بهداشت و درمان دیده می‌شود که تنها یک نفر از نماینده‌های یادشده در لیست ۱۹ نفره این کمیسیون حضور دارد.

پس از کمیسیون بهداشت و درمان، پایین‌ترین ترکیب حضور این نماینده‌ها با تنها دو نفر در لیست ۲۵ نفره کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به چشم می‌خورد.

حدود یک ماه پیش علی مطهری در نطق پیش از دستور خود در مجلس ایران گفته بود سپاه پاسداران در انتخابات مجلس نهم دخالت کرده و در برخی حوزه های رای گیری "به صورتی جدی از کاندیداهای مورد نظر خود حمایت می کرد."

این صحبت ها از سوی مصطفی کواکبیان، دیگر نماینده مجلس، نیز تایید شد اما فرماندهان سپاه واکنشی شدید به این صحبت ها نشان داده و تهدید کردند که از علی مطهری به دادگاه شکایت خواهند کرد.

پیش از این رهبران جنبش سبز نیز سپاه را به دخالت و مهندسی آرا در انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ متهم کرده بودند.

فهرست خبرگزاری فارس همچنین نشان می‌دهد که دست کم ۱۰ نماینده مجلس نهم مسئولیت‌های مهمی در قوه قضائیه داشته‌اند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته