-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۴, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 06/24/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سید مصطفی تاج زاده، زندانی سیاسی و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت که برای درمان خونریزی چشم امروز صبح به بیمارستان منتقل شده بود، پس از انجام تزریق داخل چشم برخلاف نظر پزشکان معالج و با وجود نیاز ضروری به مراقبت های پس از این تزریق به انفرادی بازگردانده شد.

به گزارش نوروز، ماموران امنیتی که این زندانی سیاسی را همراهی می کردند، با وجود تاکید پزشکان بر ضرورت نگهداری بیمار پس از انجام عمل تزریق داخل چشم در محیطی ایزوله و بهداشتی، با این بهانه که ماندن تاج زاده در بیمارستان نیازمند مجوز مسئولان بالاتر است، وی را مجددا به زندان اوین بازگرداندند.

مصطفی تاج زاده فعال سرشناس سیاسی که در قرنطینه زندان اوین و به صورت انفرادی نگهداری می شود و مدتها است دچار مشکلات جسمی عدیده ای شده است، دو هفته پیش و پس از ماهها پیگیری تحت معاینه پزشکان قرار گرفت. پس از این معاینه نیاز فوری او به عمل جراحی گردن و همچنین تزریق داخل چشم برای پیشگیری از خونریزی بیشتر ضروری تشخیص داده شد.


 


دولت ترکیه در پی دومین جلسه اضطراری کابینه و مقامات امنیتی این کشور اعلام کرد فردا یکشنبه تصمیم خود در قبال اقدام سوریه را اعلام خواهد کرد.

ارتش سوریه روز گذشته یه فروند جت نظامی ترکیه را هدف قرار داد و سرنگون کرد.

معاون نخست وزیرترکیه امروز به خبرگزاری ها گفت که هواپیمای ساقط شده جنگنده نبوده، بلکه جت نظامی اکتشافی و درحال انجام پروازهای تمرینی معمول بوده است.

به گزارش رادیوفردا، بولند آرینج افزوده از آنجائیکه سوریه خود به عملیات جستجو پیوسته و کسی هم نگفته که عمدا بسوی هواپیما تیراندازی شده است، پس حکومت سوریه باید توضیح دهد. بعد از آن ما به مردم ترکیه اعلام می کنیم که هواپیما به چه علت ودرکدام آب های سرزمینی سرنگون شد.

در همین حال به گزارش رسانه های ترکیه، وزیر خارجه این کشور فردا واکنش این کشور به سرنگونی جت نظامیش را اعلام می کند.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر و احمد داووداوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز شنبه درهمین زمینه با فرماندهان ارشد ارتش گفتگو کردند.

عبدالله گل، رییس جمهوری ترکیه روز شنبه گفت که جت نظامی این کشور احتمالا حریم هوایی سوریه را نقض کرده بود اما عبور تصادفی جت ها  از مرزهای مشترک امری عادی است.

او افزود که اقدام سوریه نادیده گرفته نخواهد شد.

از طرف دیگر سوریه می گوید این هواپیما به حریم هوایی این کشور تجاوز کرده بود و آنها نمی دانستند که به ترکیه تعلق دارد.


 


روح الله کلانتری، روزنامه نگار پیشکسوت، جانباز دفاع مقدس و عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در استان گلستان، پس از سه سال محاکمه در محاکم مختلف، از تمامی اتهامات خود تبرئه شد.

به گزارش کلمه از استان گلستان، روح الله کلانتری از روزنامه نگاران آزاد استان گلستان، که در سه سال پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ در حال محاکمه بود، نهایتا در دادگاه تجدید نظر استان از تمامی اتهامات خود تبرئه شد.

وی از جمله فعالان مدنی- سیاسی استان گلستان بود که پس از اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات بحث برانگیز سال ۸۸ و ناآرامی های متعدد پی‌آمد آن، بر اثر فشارهای نهادهای امنیتی چندین بار به دادگاه های مختلف فراخوانده و به اتهامات واهی محاکمه شد. از جمله اتهامات این روزنامه نگار پیشکسوت می توان به نشر اکاذیب، تبلیغ علیه نظام و نیز تشویش اذهان عمومی اشاره کرد.

کلانتری همچنین در این مدت دو بار دستگیر و روانه زندان شد. اما او که پیش از این به ۱۲ ماه حبس محکوم شده بود، در حکمی که اخیرا در دادگاه تجدید نظر برایش صادر شده، از تمامی اتهامات خود تبرئه شده است.

این عضو شورای مرکزی شاخه استان گلستان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس است که هنوز هم از مشکلات جسمی ناشی از جانبازی ۶۰ درصدی رنج می‌برد و و تحت مداوا قرار دارد.


 


در حالی که جمهوری اسلامی یکی از بالاترین آمار وجود زندانیان سیاسی و عقیدتی را به خود اختصاص داده است، غلامحسین اسماعیلی رییس سازمان زندان ها منکر وجود زندانی سیاسی در جمهوری اسلامی شد و گفت: ما اصلا زندانی سیاسی نداریم. حالا اگر یک زندانی خودش را سیاسی بداند، حرف دیگری است ولی ما زندانی امنیتی داریم.

در ایران، فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و منتقدان حاکمیت معمولا با عناوینی مانند "اقدام علیه امنیت ملی" محاکمه شده و زندانی امنیتی نامیده می شوند.

پیش از این سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در نامه ای به دادستان، انتقاد از آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی را مصداق به خطرانداختن امنیت نظام دانسته بود و خواستار برخورد قضایی با منتقدان او شده بود.

غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌های ایران در گفت و گو با خبرگزاری مهر همچنین گفت: مرخصی به زندانیان امنیتی فقط با موافقت دادستان امکان پذیر است. بر اساس آیین نامه سازمان زندانها افرادی نمی توانند به مرخصی بروند و افرادی هم مستثنی هستند مگر فقط با موافقت شخص دادستان. این آیین نامه در روزنامه ها منتشر شده است. در این آیین نامه آمده است جرائم امنیتی از مرخصی ممنوع نیستند اما اعطای مرخصی برای این قبیل از زندانیان موکول است به موافقت شخص دادستان. حتی قاضی زندان هم نمی تواند مرخصی بدهد.

وی همچنین با بیان اینکه زندانیان مبتلا به ایدز جداسازی نمی شوند گفت: چه کسی مدعی شده که سازمان زندانها قرار است زندانیان مبتلا به ایدز را از سایر زندانیان جدا کند؟ ما در قالب پروتکلهای بین المللی به دنبال این هستیم که اگر زندانی مبتلا به بیماری ایدز بود اگر زمینه سرایت بیماری وجود داشته باشد با روشهای مورد تائید از سرایت به دیگران جلوگیری می کنیم.


 


رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار کشور اعلام کرد: قیمت خرما در ماه رمضان با افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو خواهد بود.

علیرضا ارزانی ممقانی به ایلنا گفت: افزایش قیمت ارز به رشد قابل ملاحظه صادرات خرما منجر شد که این امر کاهش موجودی و افزایش قیمت را در پی آورد.

ارزانی ممقانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم رطب چهار هزار و ۲۰۰ تومان و خرمای زاهدی دو هزار و ۷۰۰ تومان برای توزیع کننده است، اظهار داشت: امسال قیمت خرما برای مصرف کننده نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. به تبع آن در ایام ماه رمضان نیز که بیشترین تقاضا برای خرما در بازار ایجاد می شود، قیمت ها نسبت به ماه رمضان سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی همراه است.

وی همچنین گفت که برداشت محصول در ایران همچنان به روش های سنتی انجام می شود و در نتیجه حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد محصول هنگام برداشت از بین می رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خشکبار سیستم بسته بندی و فرآوری خرما در کشور را نیز ضعیف دانست و اظهار داشت: سیستم بسته بندی و فرآوری خرما در کشور بسیار ضعیف است که این امر به نوبه خود منجر به از بین رفتن محصول و کاهش کیفیت آن می شود.


 


خبرگزاری ایلنا از کشف یک اختلاس بانکی در بانک سپه بلوار لاله تهرانسر خبر داده است.

این خبرگزاری می گوید، در این شعبه بانک سپه یک اختلاس ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی صورت گرفته که توسط اداره بازرسی در حال بررسی است.

بر اساس این گزارش متهم اختلاس معاون شعبه بلوار لاله تهرانسر است که پرونده او از سال ۸۹ در دست بررسی قرار داشته است.

این گزارش می افزاید که متهم اصلی پرونده اقدام به خارج کردن اوراق خام ضمانتنامه از شعبه کرده و با جعل مهر همچنین جعل امضاء رییس شعبه مبادرت به صدور ضمانتنامه بانکی جعلی و همچنین نامه های اداری جعلی مربوطه کرده است.

متهم ضمن تبانی با یکی از مشتریان بانک اقدام به جعل مهر و امضاء و در نهایت صدور ضمانتنامه جعلی کرده و از این محل بالغ بر ۳۱ میلیارد و نهصد و ۸۸ میلیون و ۴۷ هزار و ۳۵۸ ریال درآمد غیر قانونی کسب کرده است. 

بر اساس این گزارش متهم پرونده دستگیر شده و بخشی از مبلغ اختلاس شده از او بازپس گرفته شده است.


 


با مصوبه دولت و حمایت سازمان محیط زیست، هزاران درخت در جنگل ابر از پای درآمده و روند قطع درختان این جنگل منحصر به فرد ادامه دارد.

جنگل ابر یکی از منحصر به فردترین زیست‌بوم‌های ایران محسوب می‌شود. این جنگل با ۳۵ هزار هکتار وسعت در ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر قرار دارد و به دلیل این که در اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فراگرفته به این نام مشهور است. در این جنگل ابرها آنقدر به درخت‌ها نزدیک می‌شوند که به‌ نظر می‌رسد جنگل بر روی ابرها سوار است و می‌توان در میان ابرها گشت و گذار کرد. این وضعیت یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران را شکل داده است. 

اما "عصرایران" گزارش داده که با مصوبه دولت و حمایت سازمان محیط زیست، جاده جنگل ابر در حال ساخت است و آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند در این مسیر نیز هزاران اصله درخت تا کنون قطع شده‌اند و احتمالا در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

البته جریان‌های حامی احداث این جاده، آن را خواسته اهالی می‌دانند و مدعی هستند که یک جاده روستایی، آن هم با حفظ استانداردهای زیست محیطی در حال احداث است و بر این اساس، ساخت جاده جنگل ابر این همه سر و صدا و انتقاد ندارد. با این وجود، ابهامات و سؤالات جدی در این باره، نگرانی ها درباره آینده جنگل ابر را تشدید می‌کند. از جمله آن که تصاویر منتشره از جاده در حال ساخت جنگل ابر نشان می‌دهد که عرض جاده هرگز به اندازه یک جاده روستایی نیست و به سی تا چهل متر می‌رسد.

به علاوه گزارش‌ها حکایت از حجم بالای قلع و قمع درختان در این منطقه دارد؛ به گونه‌ای که امروز خبرگزاری مهر گزارش داد: "روزدوشنبه هفته گذشته به صورت شبانه و ضربتی چندین دستگاه لودر و اره موتوری وارد منطقه شدند و با سوء‌استفاده از تعطیلی روز مبعث حدود ۴۰۰۰ اصله از درختان حواشی این جاده را قطع کردند... البته برای اینکه آثاری از این اقدام خود به جای نگذارند، تمام این درختان را که از گونه‌های با ارزش سرخدار، راش، بلوط و آزاد بودند، ریشه کن کرده‌اند." 


 


درپی اعلام ستاد هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر عدم پرداخت یارانه ۲۸ هزار تومانی نان به ۴ میلیون نفر، صبح امروز تجمع اعتراض آمیزی مقابل سازمان هدفمندی یارانه‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، افرادی که یارانه ۲۸ هزار تومان یارانه نان به حسابشان واریز نشده از صبح امروز مقابل سازمان هدفمندی یارانه‌ها، تجمع اعتراض آمیز برگزار کرده‌اند.

از زمانی که دولت در پیچ و خم‌های نحوه پرداخت یارانه آن هم ناشی از کمبود نقدینگی مواجه شده، برای چندمین بار متوالی است که مردم در مقابل سازمان هدفمندی یارانه ها تجمع می‌کنند. این بار تجمع کنندگان به عدم دریافت یارانه نان به نشانه اعتراض و اینکه چرا از لیست دریافت کنندگان حذف شده‌اند، مقابل سازمان هدفمندی جمع شدند.

با این حال مسؤولان سازمان هدفمندی، مانند گذشته در جمع تجمع کنندگان حاضر نشده و کار‌شناسان خود را برای پایان دادن به این تجمع با وعده‌هایی به میان معترضان فرستاده‌ اند.


 


خبرگزاری مهر، به بهانه اظهارات اخیر سردار رویانیان، مدیرعامل نظامی باشگاه پرسپولیس درباره واردات خودرو گزارشی منتشر کرده که حاکی از بهره مندی برخی اشخاص از رانت قابل توجه واردات خودرو است. رانتی که در پی اقدام دولت احمدی نژاد در دونرخی کردن نرخ ارز به وجود آمده است.

بر اساس این گزارش، واردات ۱۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس حدود ۲۶ میلیون دلار برابر با ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ( با ارز ۱۸۰۰ تومان) سود نصیب واردکنندگان این خودروها فقط از محل رانت تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد می‌کند.

محمدرضا رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ( رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور) اخیرا در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره اهدای خودروهای گران قیمت وارداتی (لوکس) به برخی بازیکنان این باشگاه گفته است: "بله، به بازیکنانم ماشین دادم اما بخشی از قراردادهایم را به جایش ماشین دادم. من ۱۰۰۰ دستگاه ماشین قرار است وارد کنم. حالا هر کاری کنم، می گویند دارد از رانت استفاده می کند."

این روزها که ماجرای اهدای خودروهای لوکس چون بی.ام. و و بنز برای جذب برخی بازیکنان سرشناس و ملی پوش در تیم فوتبال پرسپولیس در رسانه‌های ورزشی جنجال‌ساز شده است، بررسی اظهارات اخیر رویانیان از مباحث اقتصادی می‌تواند این ماجرا را رازگشایی کند.

اگر فرض بر این بگیریم که هر خودروی لوکس وارداتی به صورت متوسط ۱۰۰ میلیون تومان باشد، مبلغ مورد نیاز برای واردات ۱۰۰۰ دستگاه خودرو ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

باتوجه به اینکه خودروهای لوکس هم مشمول ارز دولتی می‌شوند، حالا میزان رانتی که از محل قیمت آزاد و دولتی ارز حاصل می‌شود، را به راحتی می‌توان محاسبه کرد.

برهمین اساس، برای واردات ۱۰۰۰ دستگاه خودروی لوکس وارداتی - به طور متوسط هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان- با ارز دولتی ۱۲۲۶ تومانی، بیش از ۸۱.۵ میلیون دلار ارز مورد نیاز خواهد بود که در صورت هماهنگی با بانک مرکزی از کانال‌های دولتی، خیلی راحت می تواند تخصیص یابد و با پاسخ‌های "نه" مواجه نشود. حال اگر قیمت ارز در بازار آزاد را حدود ۱۸۰۰ تومان درنظر بگیریم، ارز مورد نیاز برای واردات ۱۰۰۰ خودروی لوکس ۵۵.۵ میلیون دلار می‌شود.

در این صورت، رانتی که فقط از واردات ۱۰۰۰ خودروی ۱۰۰ میلیون تومانی نصیب واردکنندگان آن می‌شود، چیزی حدود ۲۶ میلیون دلار می‌شود. درصورت ضرب این رقم با نرخ ۱۸۰۰ تومانی ارز در بازار، رقم ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان حاصل می‌گردد که مبلغ کل رانت ایجاد شده از این محل است.


 


علی لاریجانی درباره اسناد منتشر شده پیرامون زمین خواری برادران لاریجانی که در برخی از سایت‌ها منتشر شده است، اظهار کرد: هرکس مدرکی دارد برای بررسی به قوه قضاییه ارایه کند.

به گزارش ایلنا، رییس مجلس افزود: هر چیزی که مطرح می‌شود را نمی‌توانم درباره آن اظهار نظر کنم و این موضوع باید از راه‌های صحیح بررسی شود.

تقاضای لاریجانی برای ارائه مدارک به قوه قضائیه درحالی است که رئیس قوه قضائیه صادق لاریجانی است که براساس این مدارک خود متهم است.

پیش از این نامه هایی  درسایتهای خبری منتشر شده بود که براساس آن برادران لاریجانی در زمین خواری های اطراف تهران دست داشته اند.

از مهم‌ترین عناوینی که در این نامه‌های ذکر شده است می‌توان به تصرف بیش از ۳۴۲ هکتار اراضی ملی در حاشیه ورامین، حفر چندین حلقه چاه غیر مجاز در این منطقه، نگه داری بیش از ۹۰۰ راس گوسفند و ۲۰۰ نفر ش‌تر به صورت غیرقانونی در دامداری‌های احداث شده در اراضی تصرفی توسط محمدجواد لاریجانی اشاره کرد.

از سوی دیگر محمدجواد لاریجانی در نامه‌های متعددی به مسئولین وقت از جمله وزیر جهادکشاورزی سعی در آزاد سازی و ثبت سند این اراضی دارد. این در حالی است که براساس اسناد منتشر شده محمدجواد لاریجانی چندین بار مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است اما در تمامی پرونده‌ها و با وجود ادله لازم، عدم پیگرد صادر یا پرونده مفتوح‌‌ رها شده است.

در برگه‌ی دیگری نیز به تصرف اراضی حومه ورامین توسط آیت الله صادق لاریجانی رییس فعلی قوه قضاییه اشاره شده است، که در آن زمان عضو شورای نگهبان بوده و هم اکنون ریاست قوه قضاییه را بر عهده دارد.

این اقدامات در نامه‌ای به تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۸۷ به رئیس وقت قوه قضاییه آیت الله شاهرودی نیز اطلاع داده شده است، اما تا کنون پرونده‌ها مفتوح بوده و هیچ عکس العملی از سوی مراجع قضایی صورت نگرفته است.

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته