-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۲, جمعه

Latest New from Green Correspondents for 06/22/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

خبرنگاران سبز/ایران -و-جهان:
روز سه شنبه مصادف بود با سالروز پناهندگان که هر ساله در مقر دائمی سازمان ملل در ژنو مراسمی به همين مناسبت بر گزار می شود که طی اين روز نشستی نيز در اين مکان برگزار می شود که در سومين روز برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، جمعی از فعالين سابق دانشجويی و کنشگران ايرانی حقوق بشر با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در شهر ژنو سوئيس، به زندانی بودن دانشجويان و فعالين سياسی و اجتماعی، و همچنين نقض حقوق دانشگاهيان در ايران  اعتراض کردند

به گزارش دانشجو نیوز، همزمان با برگزاری بيستمين نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، اين فعالان ايرانی با در دست داشتن پلاکارهايی از زندانيان سياسی و دانشجويان دربند از مجامع جهانی مسئول خواسته اند تا در راستای آزادی اين فعالان تلاش کرده و دولت ايران را به رعايت موازين حقوقی تحصيلی و قضايی وادار کنند و نسبت به زندانی بودن دانشجويان زندانی، ساير فعالين سياسیی و همچنين نقض حقوق تحصيلی دانشجويان اعتراض کنند.

اين تجمع اعتراضی با حمايت "کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران" برگزار شده است.

ناصح فريدی، دبير سابق انجمن اسلامی دانشگاه تربيت معلم تهران و عضو شورای مرکزی و سخنگوی کميته ی دانشجويی دفاع از زندانيان سياسی که در اين تجمع حضور داشت در اين باره به دانشجونيوز گفت: «آنچه موجب می شود ما اينجا جمع بشويم دغدغه هايی است که از جنبش دانشجويی داخل ايران به ارث برده ايم.»

وی در توضيح دغدغه های دانشجويان محروم از تحصيل و هدف اين تجمع می گويد: «دغدغه هايی ناشی از  نارسايی های آموزشی و فرهنگی در دانشگاه ها و سرکوب های شديد فضای سياسی سبب می شود ما که از خاستگاه دانشگاه برخاسته ايم همزمان با برگزاری بيستمين نشست بررسی حقوق بشر بی تفاوت نباشيم.»

اين فعال سابق دانشجويی علت حضور در اين تجمع را به منظور «فريادی از فريادهای در گلو مانده فعالان ايران» ارزيابی کرده است.

نشست جانبی «حقوق آکادميک دانشجويان» ايرانی در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل

ظهر ديروز (سه شنبه- ۱۹ ژوئن) همزمان با برگزاری بيستمين اجلاس حقوق بشر در سازمان ملل متحد در ژنو سوئيس نيز گزارشی از «حقوق آکادميک دانشجويان» در يکی از نشست های جانبی اين اجلاس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ناصح فريدی دانشجوی زندانی سابق و از حاضران در اين جلسه در ارتباط با نشست روز گذشته که در ارتباط با وضعيت «حقوق آکادميک» برگزار شده بود، در گفتگو با دانشجونيوز مباحث مطرح شده را در ۵ بخش تقسيم بندی کرده و می گويد: «در نشست ديروز مباحث و گزارشات نسبتا جامعی در خصوص وضعيت کلی دانشگاه ها، تاريخچه ای از وضعيت فعاليت های سياسی و غير سياسی، بررسی موانع پيش رو در امور تحصيلی دانشجويان و انواع محروميت های تحصيلی در ايران و همچنين گزارشی از دانشجويان زندانی ارائه شد.»

ناصح فريدی در پاسخ به اين سوال که تا چه ميزان به تاثير و عملياتی شدن اين پيگيری ها اميدوار است می گويد: «در اين نشست نمايندگانی از کشورهای هلند و اتريش خصوصا آقای اسپينوزا که مسئول ارتباطات سازمان های غير دولتی در دفتر کل سازمان ملل بوده، حاضر بوده اند. وقتی از نزديک به گزارش های مطرح شده از سوی گروهای دانشجويی شرکت کننده مواجه شدند متاثر گشته و در خصوص اينکه از کانال سازمان ملل چه پيگيری ای برای احقاق حقوق دانشجويان ايرانی می شود انجام داد سخنرانی کوتاهی ايراد کرد.» 

 
 

اما در شرايطی که از يک طرف دولت قوای ديگر را متهم به عدم اراده کافی با مبارزه با مفاسد اقتصادی می کند و سپاه پاسداران و حاميان رهبری نيز تصميمات دولتمردان را مسبب اين گرانی ها می دانند از سمت حکومت نيز اقدام موثری جزء پادگانی کردن محيط شهرها ديده نمی شود در عوض سرداران سپاه و بسيج به عنوان دست راست رهبری با به راه انداختن رزمايشی با عنوان « ديدار نزديک و به صورت خانه به خانه » تلاش دارند به امور معنوی و فرهنگی روستاييان به ويژه مسائل شرعی، اخلاقی و دينی رسيدگی» کنند تا مشکلات اقتصادی آنان تا نشان دهد در نظام اسلامی گوش شنوایی برای شنیدن صدای اعتراض مردم وجود ندارد.
خبرنگاران سبز/سياست/نقد و نظر:
 آيت الله علی خامنه ای به عنوان بالاترين مقام مسئول در آخرين نماز جمعه خود در دانشگاه تهران ، طی سخنانی اين مجوز را به دبيرکل حزب الله لبنان داد تا پس از سال ها به تامين مالی و مادی مستقيم گروه خود از سال ۱۹۸۲ توسط نظام جمهوری اسلامی اعتراف کند. کمک هاييکه طبق ادعای سيدحسن نصرالله بطور بلاعوض و بدون هيچ نوع چشم داشتی بوده است.

در اين بين به دليل پافشاری ها و دشمن تراشی های جمهوری اسلامی با جامعه جهانی بر سر برنامه هسته ای تحريم های فزاينده و کمرشکن نيز گلوگاه باريک مردم را پيش از پيش فشرده است. اختلاس، رشوه دهی و باج گيری سران سه قوه به همراه سپاه پاسداران که از آن به عنوان دولت موازی ياد می شود تنها به خيانت مقامات پرمدعا ترين نظام اسلامی برمی گردد که با سوء مديريت، گماشتن چشم چرانان سیاسی و دست ناپاکان اقتصادی، کشور را به بدترين وضع اقتصادی و سياسی، پس از ظهور جمهوری اسلامی مبتلا ساخته است.

 باوجود مخفی کاری های مرسوم در سيستم اداری و قضايی نظام اسلامی هراز چند گاهی اخباری از فساد مالی و اختلاس های ميلياردی ارکان سران سه قوه در فضای رسانه ای جامعه منتشر می شود که نشان از ناپاک بودن دستان و لغزان بودن ايمان مسئولين نظام نسبت به خزانه و امانتی که از قبل مردم به آنان سپرده شده دارد.بطوريکه پس از اختلاس ميلياردی پرونده های فساد مالی ديگری نيز با افشاگری دولتی ها و از آن طرف مخالفين دولت منتشر شده است که می توان به پرونده زمين خواری و فعاليت های اقتصادی و غيرقانونی برادران لاريجانی اشاره کرد که صدای طيف اصولگرايان سنتی را نيز درآورده است.

اين آبرو ريزی جديد سران سه قوه در حالی رسانه ای شده است که به تازگی با موافقت رهبری و برای تلطيف فضای جامعه دادگاهی نمايشی با کمک رسانه ضد ملی به راه افتاده است که در صدد بازگرداندن اعتماد متلاشی شده مردم نسبت به نظام اسلامی است. 

طنز ماجرا اما حسين شريعتمداری نماينده ولايت فقيه در روزنامه کيهان است که با اشاره به پرونده های اختلاس دولتی، اعتراف کرده است که «غول گرانی افسار پاره کرده» و در اين مدت «قيمت کالا و خدمات به طور پلکانی و با فاصله چند روز به چند روز افزايش يافته» است.

شريعتمداری می پرسد: «در کدام نظام اقتصادی و با کدام فرمول منطقی قيمت يک کالا به طور پلکانی و با فاصله چند روز به چند روز افزايش می يابد؟ چه کسانی اين روند پلشت را دنبال می کنند و از جان مردم مظلوم اين مرز و بوم چه می خواهند؟» وی با ابراز نگرانی از شرايط بين المللی پيرامون ايران، اين وضعيت را نتيجه «گرماگرم درگيری ايران اسلامی با قدرت های استکباری» می داند و می گويد آدرس کسانی را دارد که «برای آن که آرزوی دشمنان بيرونی يعنی موثر بودن تحريم ها را تحقق يافته جلوه دهند» و برای اين آدرس به پرونده اختلاس سه هزارميلياردی اشاره می کند.

 در همين خصوص دو تن از مراجع تقليد در ديدار با رئيس مجلس از وضعيت اقتصادی کشور و گرانی افسارگسيخته به شدت انتقاد کرده‌اند.صدای مراجع حکومتی درحالی  شنیده می شود که توسط دولت فعالان بخش خصوصی از انجام هرگونه مصاحبه در مورد گرانی منع شده‌اند. همچنين چندی قبل بيش از ۱۰ هزار کارگر واحدهای صنعتی از ۵ استان ايران به وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاثيرات ناشی از اجرای قانون هدفمندی يارانه‌‌ها بر زندگيشان شرح مفصلی داده شده بود.

اما در شرايطی که از يک طرف دولت قوای ديگر را متهم به عدم اراده کافی با مبارزه با مفاسد اقتصادی می کند و سپاه پاسداران و حاميان رهبری نيز تصميمات دولتمردان را مسبب اين گرانی ها می دانند از سمت حکومت نيز اقدام موثری جزء پادگانی کردن محيط شهرها ديده نمی شود در عوض سرداران سپاه و بسيج به عنوان دست راست رهبری با به راه انداختن رزمايشی با عنوان « ديدار نزديک و به صورت خانه به خانه » تلاش دارند به امور معنوی و فرهنگی روستاييان به ويژه مسائل شرعی، اخلاقی و دينی رسيدگی» کنند تا مشکلات اقتصادی آنان تا نشان دهد در نظام اسلامی گوش شنوایی برای شنیدن صدای اعتراض مردم وجود ندارد.

در یک کلام می شود خلاصه آنچه نوشته شد را در یک جمله بیان کرد که « تحريم خودساخته،  گماشتن چشم چرانان سیاسی و دست ناپاکان اقتصادی از دلايل گرانی و کوچک شدن سفره مردم بوده است.

در همين خصوص پس از اعلام فراخوان عمومی مردم که به صورت فراگير از طريق سرويس پيام کوتاه دست به دست پخش می شود علی لاريجانی که اين روزها يکی از متهمان زمين خواری محسوب می شود در مقام رييس مجلس در پاسخ به افزيش قيمت نان و شير در مصاحبه با خبرگزاری ايلنا گفته است: در همين يکی دو ماه اخير مسئله گرانی نان و شير مشکلاتی را برای کشور ايجاد کرده است اقتصاد ما نبايد با هر خبر جديدی دچار تشويش و بحران شود که متأسفانه ريشه‌های اين مسئله به تصميمات، برنامه ريزی‌ها و انتخاب روش‌های نادرست برمی گردد. 

طبق گزارشات ميدانی و شنيده ها آنچه امروز در صفوف نانوایی های خیابان ولیعصر ( چهار راه ولیعصر تا تخت طاووس - فاطمی تا یوسف آباد و همچنین هفت تیر تا عباس آباد ) توسط نویسنده مشاهده شده است نويد همراهی مردمی با  فراخوان عمومی در روزهای آغازين هفته آتی را می دهد. حال بايد ديد فراخوان مردمی که قرار است از روز شنبه بطور آزمايشی به مدت سه روز در سراسر کشور به عنوان اعتراض به گرانی و تورم افسارگسيخته و اتحاد با کارگران و مستمندان با عدم خريد « نان و شير » اجرا شود می توان صدای نگرانی و اعتراض مردمی را به سران نظام برساند و يا خير. 
  

 
 



 
 

این روزها و شب ها نقطه عطفی در تاریخ ملت ما در حال شکل گرفتن است. مردم از یکدیگر و درمیان جمعشان سوال می کنند که چه باید کرد و به چه سو باید رفت. وظیفه هر فرد ایرانی ست اکنون که جمهوری اسلامی حق انرژی هسته ای که تحریم و گرانی را به بار آورده است را به رفاه اقتصادی و سفره خالی و بی نانی مردم ترجیح داده است سکوت را بشکنیم و در اولین قدم با اتحاد به یاد فقرا و مستمندان و قشر کارگر و متوسط جامعه که در این فصل از تاریخ کشور به نان شب نیز محتاج شده اند از خرید « نان و شیر » در سه روز اول هفته آتی به تاریخ سوم چهارم و پنجم تیر ماه خودداری کنیم و رسالت تاریخی امان را از یاد نبریم و شانه از بار مسئولیتی که سرنوشت نسل ها و عصرها بر دوش ما گذاشته است خالی نکنیم.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته