-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۶, سه‌شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 06/26/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آنکارا اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه به سمت یک هواپیمای دیگر نیروی هوایی ترکیه که مشغول جست و جو برای یافتن هواپیمای شناسایی سرنگون شده بود آتش گشود؛ اما هواپیمای دوم سرنگون نشد. 

اقدام ارتش سوریه در شلیک به دومین هواپیمای ترکیه یک روز قبل از اجلاس ویژه ناتو برای بررسی انهدام هواپیمای ترکیه توسط این کشور صورت گرفته است.

در پی شلیک نیروهای سوری به یک هواپیمای دیگر ترکیه، بولنت آرینچ معاون نخست وزیر ترکیه گفت که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

وی با این حال گفت که کشورش قصد جنگ با سوریه را ندارد.

ترکیه در پی انهدام هواپیمای خود خواستار نشست ویژه ناتو در روز سه شنبه شده بود. درخواستی که ساعتی بعد مورد موافقت ناتو هم قرار گرفت و اعلام شد که اعضای پیمان آتلانتیک شمالی طبق درخواست ترکیه روز سه شنبه گرد هم می آیند.

از سوی دیگر، سه روز پس از انهدام هواپیمای نظامی ترکیه توسط پدافند هوایی ارتش سوریه، سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه صیح دیروز خواستار روابط خوب با آنکارا شد و گفت که ارتش سوریه نمی دانسته این هواپیما ترکیه ای بوده است و دمشق هیچ گونه نیت خصمانه‌ای در قبال ترکیه ندارد.

با این حال هنوز مشخص نیست که چرا ارتش سوریه بار دیگر یک هواپیمای امدادی ترکیه را هدف قرار داده است.


 


ندای سبز آزادی - هفته گذشته مديركل دبيرخانه هيات مركزی گزينش كاركنان وزارت علوم «از گزینش نیروها و کارکنان دانشگاه‌ها و مراكز علمي پژوهشی سراسر كشور كه شامل دانشگاه‌ها، پژوهشكده‌ها و پژوهشگاه‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت علوم است، توسط دبيرخانه هيات مركزی گزينش كاركنان وزارت علوم خبر داد.»

محسن ضرغام گفته که «گزینش نیروهای دانشگاهی و مراکز علمی پژوهشی پس از تایید صلاحیت در زمینه های اعتقادی، مذهبی و سیاسی صورت می گیرد.»

محسن ضرغام ضمن اعلام این مطلب گفت که "هر فردی اگر در چهار چوب نظام اسلامی حركت كند مورد تائيد ما است"

لازم به ذکر است از بدو تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود آن که تفتیش عقاید طبق نص صریح ماده ۲۳ قانون اساسی ممنوع است، اما قانونی به نام "گزینش" وجود دارد و طبق ماده ۳ این قانون "ارکان گزینش" کشور عبارتند از: «رئیس جمهور، هیأت عالی گزینش، هیأتهای مرکزی گزینش و هسته‌های گزینش»

مطابق این قانون، افراد زیر باید گزینش شوند: «داوطلبان ورود به خدمت اعم از رسمی، غیر رسمی، پیمانی، قراردادی، روزمزدی و عناوین مشابه، مأمورینی که به صورت مأموریت ثابت به خارج از کشور اعزام می‌شوند، مأمورین در مشاغل حساس، منتقلین در مشاغل حساس، داوطلبان مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاهها و مراکز تربیت معلم، کارکنان و معلمین مدارس غیر انتفاعی، داوطلبان دانشسراهای تربیت معلم، مأمورین و منتقلین سایر دستگاهها برای مشاغل آموزشی و غیر آموزشی در وزارت آموزش و پرورش، کارکنان شرکتهای طرف قرارداد دستگاهها در انجام امور خدماتی»

از جمله مواردی که فرد بر اساس آن‌ها گزینش و از حق تحصیل یا اشتغال محروم می شود «اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان رسمی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به احکام اسلام، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی و عدم سابقه وابستگی تشکیلاتی، هواداری از احزاب و سازمانها و گروههای غیر قانونی است».

قبولی دانشجویان در رشته‌ای فاقد ظرفیت

در روزهایی که اعتراضات داوطلبان آزمون دکتری به وزارت علوم نسبت به کاهش ظرفیت پذیرش مرحله دوم این آزمون هم چنان ادامه دارد، خبرهای تازه حاکی است که در یکی از رشته های دانشگاهی در حالی دانشجویان برای مصاحبه دعوت شده اند، که ظرفیت پذیرش دانشجو در این رشته صفر است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفته در حالی که این دانشگاه به دليل مشكل كمبود عضو هيات علمی نمی تواند در رشته سم‌شناسی دانشجوی دكتری پذيرش كند، وزارت علوم ۵ نفر را برای مصاحبه در رشته سم‌شناسی دانشگاه‌ تهران مجاز اعلام کرده است.

در روزهای اخیر شمار زیادی از داوطلبان آزمون دکتری در اعتراض به  کاهش ظرفیت پذیرش دانشجویان و عدم دعوت به مصاحبه علی رغم کسب رتبه های مناسب، مقابل سازمان سنجش تجمع کرده اند.

این در حالی بود که حسین نادری منش معاون آموزشی وزارت علوم می گوید که دعوت نشدن برخی افراد برای مصاحبه به دلیل کافی نبودن رتبه آنها با توجه به ظرفیت های تعیین شده بوده است.

اما رییس سازمان سنجش آموزش کشور در اظهاراتی که به برکناری وی منجر شد، گفت که وزارت علوم تصمیم گرفته است تا ظرفیت پذیرش را از سه به یک و نیم برابر کاهش دهد و تلویحاً مسئولان وزارت علوم را در کاهش ظرفیت پذیرش داوطلبان مقصر اعلام کرد.

رئیس سازمان سنجش در اظهاراتی قابل تامل گفته بود: «در واقع می توانم بگویم بدون اطلاع من و با همکاری یکی از مشاوران وزارت علوم اسامی معرفی شدگان به دانشگاهها به صورت یک و نیم برابر ظرفیت اعلام شد. من در جریان این موضوع نبودم و نمی دانم روی چه اصولی این تصمیم گرفته شده است.»

هم زمان با اعتراض محمد حسین سرورالدین به مسئولان وزارت علوم، ابراهیم خدایی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور، با حکم کامران دانشجو جایگزین وی شد.

اطلاعیه دانشگاه خواجه نصیر علیه وزارت علوم

این هفته در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز روابط عمومی این دانشگاه در اعتراض به نحوه رتبه بندی دانشگاه‌های کشور اطلاعیه ای علیه مسئولان وزارت علوم صادر کرد.

در این اطلاعیه ضمن مبهم دانستن نتایج رتبه بندی دانشــگاه های کشور در سال گذشته، خواستار تشریح چگونگی رتبه بندی دانشگاه ها و تناقص این رتبه بندی با جدیدترین رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی جهان در سال ٢٠١١ توسط SIR شد.

هفته گذشته، جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، نتایج رتبه بندی دانشگاه های کشور را در سال گذشته اعلام کرده بود.

بر این اساس دانشگاه خواجه نصیر بدون ذکر امتیاز کسب شده، در میان ده دانشگاه نخست ایران جایگاهی ندارد.

دانشگاه های تهران، شریف و امیرکبیر به ترتیب مکان های اول تا سوم این رده بندی را به خود اختصاص داده اند.

این در حالی است که بر اساس جدیدترین رتبه بندی انجام گرفته توسط اس.آی.آر (SCIMAGO Institution Rankings) در سال ٢٠١١ میلادی، از میان ٣ هزار و ٤٢ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی برتر جهان، جایگاه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در کشور نهم و در خاورمیانه بیست و نهم است.

مسئولان دانشگاه خواجه نصیر با ابراز شگفتی از رتبه بندی صورت رفته از سوی وزارت علوم دولت محمود احمدی نژاد، نحوه ارسال داده ها از سوی دانشگاه های دیگر کشور را مخدوش و فاقد صحت اعلام کرده است.

داماد احمدی نژاد با چهار ترم مشروطی دکترا می‌گیرد

هفته گذشته اظهارات افشاگرانه علی ثمری، رییس ستاد قرارگاه عمار، مشاور سابق رئیس دولت، علیه محمود احمدی نژاد با واکنش نزدیکان دولت و صدور اطلاعیه از سوی "پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری" علیه این حامی سابق دولت همراه شد.

با این حال ثمری دست بردار نیست و دولت را تهدید کرده اگر شیطنت کند به افشاگری های خود ادامه خواهد.

رئیس قرارگاه عمار با اشاره به ادعای دولت در زمینه برقراری عدالت، با افشای پشت پرده حمایت های ویژه احمدی نژاد از یکی از بستگان خود که دانشجو است گفته که «آیا این عدالت است دانشجویی که از وابستگان درجه یک احمدی‌نژاد است ٤ ترم مشروط شود و بعد از آن با معدل پایین و با ١٠٠ واحد درسی باقی‌مانده؛ وی را از یک دانشگاه سطح پایین به یک دانشگاه سطح عالی منتقل کنند و در آنجا نیز با زد و بندهای اداری به وی دکترا دهند آیا این عدالت است؟»

به نظر می رسد اشاره ثمری به «حمیدرضا افراشته» داماد پروین احمدی نژاد، خواهر محمود احمدی نژاد، است که در رشته «مهندسی معدن» دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی با شماره دانشجویی ٨١٢٧٠٠١ پذیرفته شده بود، در حالی که از وضعیت تحصیلی نامناسبی برخوردار بود با استفاده از رانت های ویژه موفق به تغییر رشته می شود. وی پس از ناکامی مجدد و برای برخورداری از حمایت برخی از اساتید نزدیک به جریان حمایت کننده از وی، مجددا و به شکل غیر قانونی تغییر رشته داده و در رشته مهندسی مکانیک-ساخت و تولید به تحصیل مشغول می شود.

«حمیدرضا افراشته» پس از فارغ التحصیلی باز هم با استفاده از رانت ویژه و نزدیکی به محمود احمدی نژاد و با کمک رهایی رییس دانشگاه، در دوره نیمه حضوری کارشناسی ارشد ام بی ای در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به تحصیل می شود. در حالی که بر خلاف تمام سال های قبل اسامی قبول شدگان مرحله نخست این دوره، که بر اساس رتبه آزمون کتبی اعلام می شد، بر مبنای حروف الفبا اعلام شده بود، حتی پس از انجام مصاحبه های این دوره و پذیرش نهایی داوطلبان نیز رتبه آزمون کتبی داوطلبان اعلام نشد. بر این اساس «حمیدرضا افراشته» که رتبه لازم برای حضور در این دوره را کسب نکرده بود با تقلب آشکار مسئولان دانشگاه به ادامه تحصیل مشغول شد.

اخراج دانشجوی ممتاز بهایی

بر اساس اخبار منتشر شده، شقایق آگاه، دانشجوی ممتاز مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی- طراحی فرآیند دانشگاه تهران با نامه مستقیم وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری در پایان ترم چهار به دلیل اعتقاد وی به آیین بهایی لغو پذیرش و اخراج شد.

براساس گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، اخراج این دانشجوی بهایی با نامه ای از غلامعلی طهوری، مدیر کل امور آموزشی به رضا غلامعلی زاده، معاون شورای انضباطی دانشجویان دانشگاه تهران مبنی بر لغو پذیرش این دانشجو صورت گرفته است.

آگاه که دوران پیش از دانشگاه را در کانون استعدادهای درخشان (تیزهوشان) گذرانده از معدود دانشجویان بهایی راه یافته به دانشگاه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است که در سال ۸۵ در کنکور سراسری شرکت و در رشته مهندسی شیمی دانشگاه تهران پذیرفته شد.

از زمان انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ و همزمان با اسلامی کردن دانشگاه ها، هزاران تن از معتقدان به آیین بهائیت از ادامه تحصیلات عالی ممنوع شده و بدین ترتیب بزرگترین گروه محروم از تحصیل را تشکیل داده اند.

گفته می شود که در حدود ۳۰ هزار بهایی در ایران زندگی می کنند اما جمهوری اسلامی آن ها را به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت نمی شناسد و شماری از آنان در سی سال گذشته با اتهاماتی همچون «جاسوسی» و یا «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت و محاکمه شده اند.

بر اساس مدارک منتشر شده توسط فعالین حق تحصیل در سال های گذشته، وزارت اطلاعات با شناسایی دانشجویان بهایی و فشار بر وزارت علوم و سازمان سنجش، عامل اصلی اخراج دانشجویان بهایی از دانشگاه ها است.

رئیس دانشکده نفت اهواز: دانشجویان معترض محاکمه می‌شوند

پس از برگزاری چندین تجمع اعتراضی از سوی دانشجویان دانشکده نفت اهواز، مسئولین این دانشکده کلیه امتحانات را تا شهریور ماه به تعویق انداختند.

منابع خبری دانشجویی گزارش داده بودند که از روز ٢٢ خرداد ماه به مدت چند روز دانشکده نفت اهواز شاهد تجمع های دانشجویی، اعتصاب غذا و عدم شرکت در امتحانات در اعتراض به لغو چندین مراسم دانشجویی و عدم پاسخگویی مسئولین دانشکده بود.

علاوه بر این اعضای شورای صنفی دانشکده نفت اهواز نیز به دلیل افزایش محدودیت ها بر دانشجویان توسط مسئولین دانشکده از سمت خود استعفا داده بودند. لغو برنامه های دانشجویی جشن فارغ التحصیلی و عدم مجوز به المپیاد ورزشی دانشجویان از موارد ذکر شده است.

پس از ادامه اعتراض های دانشجویی در دانشکده نفت اهواز، مسئولین این دانشکده بیش از ۵٠ تن از دانشجویان را به کمیته انضباطی احضار کردند و همچنین دسترسی دانشجویان به اینترنت قطع و ورود و خروج دانشجویان به دانشکده نیز محدود شد.

با این حال رییس دانشگاه صنعت نفت اهواز می گوید که "پس از مشاهده مشكل حجاب در مراسم بعدازظهر فارغ‌التحصيلی" در سال های گذشته، نظارت بر این برنامه افزایش یافته، برنامه های موسیقی این مراسم نیز لغو و مجری منتخب دانشجویان نیز به دلیل اینکه در شان دانشگاه نبوده، پذیرفته نشده است.

غلام رضا راشد در ادامه گفته که "ممكن است برخی از دانشجويان در كميته انضباطی محاكمه شوند، چون ايجاد اختلال در دانشگاه و مانع شدن از ورود دانشجويان به سالن امتحانات جرم محسوب می‌شود".

احضار، بازداشت و محرومیت از تحصیل

این هفته نیز اخباری از بازداشت، محرومیت از تحصیل و صدور احکام قضایی برای فعالان دانشجویی در رسانه ها منتشر شد.

آن‌چه به نظر می رسد در روزهای اخیر، هم زمان با سالگرد اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمعوری در سال ٨٨، و فرارسیدن ایام امتحانات و نزدیکی تعطیلی دانشگاه های کشور، فشار بر فعالین دانشجویی افزایش یافته است.

دانشجونیوز گزارش داده بود که با گذشت دو هفته از بازداشت امین زرگرنژاد، فعال دانشجویی چپ بازداشت شده در تبریز، هنوز هیچ اطلاع دقیقی‌ از موارد اتهامی وارد شده و سلامتی وی در دست نیست.

٢٠ خردادماه سال جاری نیروهای لباس شخصی‌ وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با حضور در محل سکونت امین زرگرنژاد در شهر تبریز اقدام به بازرسی و ضبط وسایل شخصی‌ ایشان کرده و پس از بازداشت او را به محل نامعلومی منتقل کردند.

امین زرگرنژاد، مقطع کارشناسی را در دانشگاه آزاد تبریز گذرانده و در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه فارابی فارغ التحصیل شده بود.

همچنین سید عماد هاشمی از فعالین دانشجویی دانشگاه شهرکرد در این هفته به اداره اطلاعات اصفهان احضار شده و هم زمان ماموران امنیتی با یورش به منزل وی، قصد بازداشت او را داشتند.

هفته گذشته بسیج دانشچویی دانشگاه شهرکرد با دستمایه قراردادن "مقدسات مذهبی" به نگارش بیانیه ای علیه عماد هاشمی دانشجوی ورودی 88 رشته برق دانشگاه شهرکرد پرداخت.

پس از این بیانیه وی با احضار به کمیته انضباطی دانشگاه تهدید به اخراج شد و بدون ابلاغ حکم قطعی، حراست دانشگاه از ورود وی به دانشگاه ممانعت به عمل آورد.

در بیانیه بسیج دانشجویی که به امضای تعدادی از دانشجویان بسیجی و اعضای فعال تشکلهای سه گانه (جامعه، مستقل، مجمع) رسیده است با استناد به مطالب موجود در صفحه فیس بوک این فعال دانشجویی ، خواسته شده که با "توهین کننده به مقدسات و مسئولین نظام و مسئولین دانشگاه و..." برخورد قاطعی صورت گیرد.

دست آخر این که منابع خبری حقوق بشری گزارش داده اند که شب سی و یکم خرداد ٩١ جمال قادرنژاد دانشجوی بازداشتی به دلیل وخامت وضعیت جسمی از بازداشتگاه به بیمارستان امام مهاباد منتقل شد.

قادرنژاد که اهل روستای حاجی حسن از توابع میاندوآب واقع در آذربایجان غربی و دانشجوی جامعه شناسی دانشگاه پیام نور مهاباد به همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام متهم شده است.

 


 


علی مزروعی

در حدیث شریف از امام علی آمده است : " استبداد رای نداشته باش که هرکس استبداد رأی داشته باشد هلاک و نابود گردد." این گزاره که در احادیث دیگری مورد تاکید قرار گرفته است چه در حیات فردی و چه در حیات اجتماعی ما آدمیان صادق است، و ازاینروست که خداوند به پیامبر گرامی اسلام فرمان به مشورت در اداره امورجامعه را داده و اصل  "شور و مشورت " را به عنوان یکی از اصول پایه در عرصه زندگی فردی و اجتماعی هر مسلمان قرار داده است ( http://www.kaleme.com/1391/03/29/klm-104004/ ).

استبداد هلاکت و نابودی می آورد برای فرد و جامعه، اما اینگونه نیست که این اتفاق به یکباره بیافتد بلکه در یک دوره زمانی و بصورت تدریجی این رخداد شکل می گیرد تا جائیکه اجل سررسد و هلاکت محتوم شود. داستان ظهور و سقوط تمدنها و رژیم های سیاسی را از این منظر می توان زیر ذره بین نهاد و مطالعه کرد، و به ویژه در کشورما که سنت استبدادورزی عادت غالب بر تاریخ و جامعه بوده است. غلبه " استبداد مطلقه " بر قالب حکمرانی در ایران و دیرپایی آن به رغم تلاشها و جنبش ها به ویژه در تاریخ معاصر باعث بروز بیماریهایی مسری و ریشه دوانده در جسم و روح ما شده است که در ادبیات رایج از آن به عنوان " خلقیات و روحیات ایرانیان " یاد می شود. پیروزی انقلاب اسلامی که قرار بود مهر باطلی براین بیماریها زند و آنها را درمان کند متاسفانه با بازتولید " استبداد مطلقه " آنهم در لباس دینی نه تنها مرهمی براین بیماریها ننهاده بلکه بر شدت و حدت آنها افزوده است.

بیماری رایج استبداد ساختن آدم های دو یا چند شخصیتی است. از یکطرف آدم ها عقائد و ارزش ها و باورها و علائق و سبک زندگی خاص خود را دارند، اما از طرف دیگر حاکمیت استبدادی خواهان آدم هایی است که مطیع و منقاد قرائت رسمی و سبک زندگی مورد نظرش باشند، و در این میانه غالب شهروندان چون نمی خواهند با حاکمیت استبدادی در افتند ناچار از داشتن دو یا چند شخصیت و بازی در چند نقش می شوند که پیامدش بیماری های دامنگیر دیگری همچون ریاورزی، دروغ گویی، چاپلوسی، حسادت، توطئه گری، تجسس و جاسوسی، سوء استفاده از موقعیت، کلاهبرداری، خیانت،...در میان افراد جامعه می شود و در چنین عرصه ای است که آسیب پذیری های اجتماعی بشدت بالا می رود و اسباب سقوط و فروپاشی نظام استبدادی فراهم می شود. از اینروست که نظام های استبدادی نظام های خود ویرانگر هم هستند برعکس نظام های مردمسالار که بدلیل وجود آزادی و مشارکت مردمی در آنها خود ترمیم گراند.

برای آنکه شدت « بیماری های استبداد » در جامعه کنونی ما اندازه گیری شود می شود به دهها شاخص در زمینه آسیب های اجتماعی و بصورت مقایسه ای با دیگر کشورها استناد کرد اما من فقط به یک شاخص استناد می کنم. اخیرا از قول مسئولان قوه قضائیه به این اشاره شده است که تعداد پرونده های قضایی درحال رسیدگی در این قوه در سال به بیش از هفت میلیون پرونده رسیده است و این به معنای این است که از هر هفت ایرانی دو نفر در گیر یک پرونده قضایی هستند و این درحالی است که در کشور ژاپن با جمعیتی دو برابر ایران تنها 350 هزار پرونده قضایی در سال گزارش شده است! یعنی از هر 371 نفر دو نفر درگیر پرونده قضایی اند، و البته این مقایسه فارغ از محتوای پرونده ها و دعاوی مطروحه در آنهاست. تصور بفرمائید چه حجم عظیمی از وقت و هزینه ما ایرانیان باید مصروف چنین موضوعی شود که ناشی از عملکرد خودماست و برآمده از حاکمیت استبدادی که مسبب بیماریهایی است که سرریزش در پرونده های قضایی نمود می یابد.

در آموزه های اسلامی تصریح و تاکید شده است که هر مسلمان باید شخصیتی یگانه و متقی مبتنی بر ارزش هایی همچون صداقت و راستگویی، امانتداری، متعهد، خیرخواه،...داشته باشد و طبعا در حکومتی بنام دین باید تقوا در جامعه ظهور و بروز عملی داشته و نهادینه شود اما واقعیت تلخی که الان شاهدش هستیم اینکه بدلیل حاکمیت " استبداد دینی " ریا و دروغ و... در ابعاد وحشتناکی در جامعه ما رواج یافته و نهادینه شده است، و البته این آفت ،که در عمق ناشی از پایداری استبداد در سرزمین ماست، در عمل اجتماعی به گریز از دین ( اسلام و شیعه ) در میان افراد جامعه به ویژه نسل جوان دامن زده است. جالب اینکه حاکمیت استبدادی که خود مسبب چنین وضعیتی است از یکطرف بر مجازات اعدام مرتدین اصرار می ورزند و سخت گیری بر دگرکیشان، و از طرف دیگر با صرف هزینه های فراوان از بودجه ملی برای مسلمان و شیعه کردن آدمیان در اقصا نقاط عالم جهاد وافر می نماید و خوشحال از اینکه یک فرنگی را به دین اسلام وارد ساخته است! بواقع برای من قابل درک و فهم نیست حاکمیتی که نمی تواند با عملکردش مسلمان شیعه دوازده امامی را نگه دارد چگونه می تواند دیگران را به مسلمانی دعوت نماید؟ کالبدشافی بیشتر این موضوع و بلایی را که عملکرد حاکمیت موجود بر سر مسلمانی تعداد قابل توجهی از ایرانیان آورده است به فرصتی دیگر وامی گذارم.

کلام آخر اینکه خداوند فرموده :" هنگامیکه یاری خدا و پیروزی آمد، و مردم دسته دسته در دین خدا وارد می شوند، پس خدا را حمد و ثنا گوئید، و از او استغفار جوئید که او توبه پذیر است. " ملاحظه می شود وقتی مردم به دین خدا می گروند که گشایشی و پیروزی ای را در زندگی شان شاهد باشند، و اینکه رهبران و حاکمان جامعه ثناگوی خدا بوده و از هرگونه کوتاهی خود در خدمت به خلق و استبداد ورزی استغفار جویند، و روشن است که در غیر اینصورت مردم دسته دسته از دین خدا خارج خواهند شد، و این اتفاقی است که در سایه حاکمیت " استبداد دینی " و « بیماریهای استبداد » در جامعه مان در حال رخ دادن است، و راه چاره اش مبارزه با استبداد بهر شکل و عنوانی است. اگر هریک از ما می خواهد جامعه ای سالم و سلامت بسازد باید هدف گیری اش مبارزه با استبداد با تمام رگ و ریشه ها و مولفه های ساختاری و تاریخی اش باشد و مواظب باشد براه های فرعی نیافتد. درمان همه بیماریهای رایج در میان ما ایرانیان  در مبارزه با استبداد نهفته است و به هر میزان که ما بتوانیم این غول هزار سر را سر کنیم به همان میزان هم می توانیم انتظار داشته باشیم که « بیماریهای استبداد » در ما درمان شود و راه بسلامت و نظامی آزاد و مردمسالار جوئیم.


 


 

سید ابراهیم نبوی

 

 

 

"محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور محبوب و منتخب کشور بسیار اسلامی ایران، روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه برای شرکت در اجلاس "ریو+۲۰" بدون اینکه مورد دعوت کسی قرار گرفته باشد، هری سرش را پایین انداخت و وارد ریودوژانیرو پایتخت برزیل شد. وی پس از ورود به برزیل مورداستقبال هیچ یک از مقامات بلند پایه دولت برزیل قرار نگرفت."

raport__safar_mahmoud1.jpg

البته محمدجواد محمدی‌زاده، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان محيط زيست، سفير جمهوري اسلامي ايران و تعدادی از مقامات برزیلی! حاضر در فرودگاه استقبال گرمی از احمدی نژاد به عمل آوردند تا خیلی احساس غریبی نکند و عکس های خیلی قشنگی هم با هم گرفتند، که نشان دهنده صمیمیت حیاط خلوت نشینان برزیلی با رئیس جمهور محبوب است.

لینک عکس ها 

هیات پنجاه نفره ایرانی که همراه رئیس جمهور به برزیل رفته بودند، پس از ورود به ریو دوژانیرو،ساعاتی را در یک مجموعه استراحتی ویژه به استراحت پرداختند و سپس با اسکورت پنج خودرو، شش موتورسیکلت و یک هلی‌کوپتر، که مواظب بودند تفاوت های فرهنگی هیات ایرانی بروز نکند، راهی هتل مجلل رویال تولیپ این شهر شدند. قابل ذکر است این هتل پنج ستاره با پنجره هایی به سوی ساحل سائو کونرادو، دارای دو اتاق خواب، دو حمام، اتاق ناهارخوری،  صندلی ماساژور، سه تلویزیون، اینترنت، میزکار، گاوصندوق وامکانات مناسب دیگر، مکانی برای مبارزه با استکبار جهانی است که هیات ایرانی درطول اقامت خود در برزیل در آن ساکن شدند.

 

raport__safar_mahmoud2_0.jpg

همچنین در ادامه استقبال گرمی که در فرودگاه از احمدی نژاد به عمل آمد، دیلما روسف رییس‌جمهوری برزیل، درخواست محمود را، برای دیداری دو جانبه در حاشیه کنفرانس "ریو+۲۰" رد کرد و اعلام داشت شوهرش اجازه ملاقات با احمدی نژاد  را به او نداده است و هیات ایرانی به شدت از این امر ناراحت شدند و بار دیگر مواضع خود را با پا فشار دادند.

از طرفی ادواردو پائس، شهردار ریو دوژانیرو، برای اینکه از قافله عقب نماند، سنگ تمام گذاشت و رونمایی از یک ستون بدل ستون‌های تخت جمشید را ،که از سوی دولت ایران به این شهر اهدا شده‌ بود ، لغو کرد و این مراسم رونمایی را به تاخیر انداخت تا مزاحمتی برای هیات ایرانی به وجود نیاید و بتوانند با خیال راحت در حیاط خلوت آمریکا قدم بزنند.

البته این تحولات و اتفاقات که در روابط دیپلماتیک بسیار عادی به نظر می رسد، هیچ ربطی به درخواست رهبران اقلیت یهودی برزیل از وزارت امور خارجه آن کشور و کنفدراسیون هواداران اسرائیل در برزیل و نگرانیش از برنامه هسته‌ای ایران و انکار هولوکاست توسط احمدی‌نژاد ندارد و والتر فلدمان، یکی از اعضای کنگره برزیل هم به نظرش محموداحمدی ‌نژاد خیلی هم آدم خوب و مهربانی است و اصلا هیچ خطری برای برزیل و آمریکای جنوبی ندارد.

در پایان، احمدی نژاد، رئيس‌جمهوري ايران در حاشيه اجلاس توسعه و محيط زيست، بالاخره با لولا داسيلوا رئيس‌جمهور سابق برزيل ديدار و گفت وگو كرد و  با توجه به كسالت داسيلوا در چند ماه گذشته جوياي حال وي شد و از خداوند براي رئیس‌جمهور سابق برزيل آرزوي سلامتي، موفقيت و بهبودي كامل كرد.

و به این ترتیب دولت خدمتگزار بار دیگر با قدرت تمام در حیاط خلوت آمریکا سه چهار روز قدم زد و دراجلاسی که هیچ ربطی به رئیس جمهور نداشت و حضور معاونش هم کافی بود، شرکت کرد تابرگ قهوه ای دیگری باشد بر خدمات بی پایان دولتش در حق مردم ایران.

پنج بر هیچ به نفع دالتون ها

raport__daltons.jpg

 

در پی خبرهای منتشر شده در روزهای گذشته از خاندان آملی لاریجانی بزرگ که نصف مملکت را به نام خودشان کرده اند و همه جا هستند، محمدجوادشان هم خبر ساز شد تا در اقدامی هماهنگ همه برادران دالتون ... ببخشید، لاریجانی در صدر خبر ها حاضر باشند و خدای ناکرده کسی جایش را نگیرد و خیال نکند لال است.

محمدجواد لاريجاني پنجشنبه گذشته در چهارمين نشست تخصصي حقوق بشر با عنوان «حقوق بشر وامنيت ملي» با برشمردن پنج جبهه فعال غرب عليه نظام جمهوري اسلامي گفت: جبهه اول، سامان دادن به يك مبارزه داخلي از سوي غربي ها بود كه به عنوان نمونه مي توان به فتنه 88 اشاره كرد ولي در اين كار شكست خوردند. در جبهه دوم، غربي ها مي خواستند از هم گسيختگي اقتصادي و معيشتي بين مردم ايجاد كنند.( که باز هم بحمد الله شکست خوردند و ما اصلا اقتصادمان از هم گسیختگی ندارد و گرانی و تورم و اختلاس و ... برای تنوع کار مجلس و دستگاه قضایی است تا اخوی ها بیکار نباشند) غرب صهيونيست در جبهه سوم، نابه ساماني فرهنگي و تزلزل دراعتقادات و باورهاي مردم را درنظر داشت ( که سبحان الله باز هم شکست خورد و مردم ما بیشتر وقتشان را در مساجد و حسینیه ها می گذرانند و  خیلی هم با فرهنگ و معتقد هستند. نشانه اش هم همین دولت پاک و همان دیپلمات برزیلی) وجبهه چهارم هم اين بود كه مي خواستند حيثيت نظام را در افكار عمومي دنيا خدشه داركنند (که استغفرالله در این یکی شکست سهمگینی خوردند و قافیه را حسابی باختند وحیثیت نظام در هیچ جای دنیا خط بر نداشت) پنجمين و آخرين جبهه، جبهه امنيتي است كه مهم ترين جبهه محسوب مي شود (و به حول و قوه الهی در این جبهه هم شکست خورده اند و این دانشمندان هسته ای خودشان خود به خودی شهید شدند و پایگاه نظامی ملارد خودش خود به خودی منفجر شد و ده فرمانده سپاه در سن 45 تا 50 سالگی سرما خوردند و در عرض شش ماه همین جوری سکته کردند، استاکس نت و فلیم را هم بچه ها اشتباهی دانلود کرده بودند و البته در آینده هم شکست می خورند و می آیند در تلویزیون ما هم اعتراف می کنند که شکست خورده اند و با این حساب پنج بر هیچ به نفع ما ... برویم المپیک تا دیر نشده.)

این هم نظرات آقای حقوق بشر ایران در مورد حقوق بشر ایران

و در مورد دموکراسی و موسوی و کروبی

اخبارویژه به روایت حسین آقا

raport__shariatmadari1.jpg

از قدیم گفته اند: «از کوزه همان برون تراود که در اوست" و از بلندگوی نظام هم بیشتر از این انتظار نیست. روزنامه کیهان در اخبار ویژه روز شنبه سوم تیرماه این طور نوشت:

فهرست به روز شده جاروكش هاي سيا در اپوزيسيون

يك گزارش گروه تحقيق كنگره آمريكا ضمن تحقير كساني چون خاتمي و موسوي و كروبي، آنها را در كنار برخي ورشكستگان نشاندار اپوزيسيون به عنوان چهره هاي اثرگذار اپوزيسيون معرفي كرد!
در اين گزارش خاتمي،موسوي و كروبي در كنار لودگاني چون اميرعباس فخرآور، ارژنگ داودي، محسن سازگارا و اكبر گنجي قرار داده شده اند. همچنين اسامي مهاجراني، كديور، سروش، آرمين، تاجزاده، ربع پهلوي و شيرين عبادي نيز در اين فهرست ديده مي شود. آمريكايي ها حداقل35 ميليون دلار براي كمك به اپوزيسيون طي سال جاري ميلادي اختصاص داده اند.

گوگل رسما با یک نقاشی به موساد واگذار شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار مدیر شرکت اینترنتی گوگل، این شرکت را متعلق به اسرائیل معرفی کرد. نتانیاهو در دیدار اریک اشمیت یک نقاشی از گوگل را تحویل وی داد که در آن پرچم اسرائیل بر فراز آرم شرکت گوگل نصب شده است.

شرکت گوگل طبق گزارش های منابع رسانه ای غرب خدمات ویژه و مستمر اطلاعاتی را به برخی سرویس های جاسوسی نظیر سیا ارائه می دهد که ظاهراً پس از این و رسماً باید نام موساد را نیز به این فهرست اضافه کرد.
با پوزه بند و مغز خر و هیچ یک جمله بسازید!

همکار متواری نشریات زنجیره ای معتقد است فتنه سبز منقرض شده اما یک طیف از گروه های مخالف مشغول پوزه بند زدن به اپوزیسیون و برج سازی و خوشگذرانی هستند و طیف دیگر دون کیشوت وار آب در هاون توهمات خود می کوبد.

آتلانتیک: سیاست آمریکا درمذاکرات هسته ای با ایران فلج است

یک ماهنامه آمریکایی اعلام کرد موضع متناقض واشنگتن درباره مذاکرات هسته ای با ایران، متأثر از فشارهای اسرائیل و علت اصلی بن بست در مذاکرات است.

گزارش تلخ «استاکس نت» به کنگره : سرعت غنی سازی در ایران ۳ برابر شده!

کارشناسان آمریکایی در گزارشی به کنگره اذعان کردند خرابکاری و حمله ویروسی ۳ سال پیش به تأسیسات اتمی ایران (ویروس استاکس نت) بی فایده بوده و در مقابل ایران بر سرعت غنی سازی اورانیوم افزوده است.

هر چی جمهوری اسلامی زرنگ بود مخملی ها ببو بازی درآوردند

یکی از نوچه های سازمان سیا در صربستان، با انتقاد از رفتار ۳ سال پیش اپوزیسیون سبز در ایران گفت آنها همه چیز را اشتباه انجام دادند.سرج پوپوویچ که در بنیاد کارنگی و در نشستی بامدیریت کریم سجادپور- از عناصر ضدانقلاب همکار با محافل آمریکایی- سخن می گفت، افزوده است: اپوزیسیون ایران نمی دانستند تا کجا می خواستند پیش بروند. برنامه ریزی و انضباط به دور از خشونت در یک روند می تواند کلید موفقیت باشد. سران جنبش سبز در ایران ترسیدند به خیابان بروند. به گزارش خودنویس، وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی در برخورد با اپوزیسیون زرنگ بود و اکنون ابتکار عمل را در دست دارد.

raport_shariatmadari2.jpg

لینک اخبار

خانه سینما یا یک چیز دیگر ؟

وزير فرهنگ و ارشاداسلامي خبر داده بود كه در آخرين جلسه‌ي شوراي عالي سينما (اوایل خردادماه)؛ تصميم بر اين شده است كه تشكل جديدي در ارتباط با سينما، با عنوان خانه سينما يا باشگاه سينماگران با مشورت خود سينماگران ايجاد كنيم. اين تشكل با اساسنامه جديد و قانوني آغاز به كار خواهد كرد و در اين ارتباط نظر خود سينماگران را جويا خواهيم شد.

البته نظر خودسینماگران را جویا شدیم و اتفاقا یک نامه هم نوشتند و دو هزار نفرشان هم امضا کردند و خیلی هم تشکر کردند که نظرشان را جویا شدیم. همه موافق بودند

این هم نامه اش

raport_shamaghdari_0.jpg

جواد شمقدری» رئیس سازمان سینمایی هم در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس مبنی بر اینکه از آخرین جلسه شورای عالی سینما دو حرف متناقض در خصوص نظر رئیس ‌جمهور درباره تعامل با خانه سینما در رسانه‌ها منتشر شده، گفت: نظر جناب رئیس ‌جمهور بر این بود که کار صنفی،یک حوزه مستقل است. انجام امور صنفی باید در صنوف مستقل ساماندهی شود. در واقع ایشان صحبت‌هایی کلی در این باره انجام دادند و در خصوص جزئیات و نحوه اجرایی کردن آن صحبت زیادی مطرح نکردند. اما به جز فعالیت‌های صنفی، یک‌ سری فعالیت‌های غیرصنفی نیز وجود دارد؛ فعالیت‌هایی مانند کارهای عام‌المنفعه، کار فرهنگی، کارگاه آموزشی و ورک‌شاپ و ... که عموما نیاز نیست که برای آن یک صنف درگیر شود. مجموع فعالیت‌های غیر صنفی نیز حوزه‌ مستقلی است که باید در جایی به آن رسیدگی شود. بنابراین قرار شد مجموعه و تشکل جدیدی که جایگزین خانه سینما است، تشکیل شود و فعالیت‌های غیر صنفی در آن‌جا انجام شود. حال می‌تواند نام این تشکل جدید، خانه سینما باشد یا چیز دیگر.

و ماهم پیشنهاد می دهیم نام این تشکل سینمایی که قرار است به فعالیت های غیر صنفی بپردازد همان " چیز دیگر" باشد، تا همه چیزمان به همه چیزمان بیاید و مملکت از سر تا پا یک دست شود.

شمقدری در پایان ( همان طور که خیلی جدی داشت توی چشم های ما نگاه می کرد) تأکید کرد: این‌ها عیناً صحبت‌هایی است که در جلسه اخیر شورای عالی سینما مطرح شد و اگر غیر این بود آقای دکتر من را توبیخ می‌کردند! ( اتفاقا آقای دکتر دست به توبیخش هم خیلی خوبه)

و ما هم خیالمان راحت شد که راست می گوید، وگرنه دکتر توبیخش می کرد.

با قانون مخالفت می کنیم

raport__dorri-hosseini.jpg

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ( همان کسی که آن بالا خانه سینما را تعطیل کرد و قرار شد یک چیز دیگر به جایش درست کنند)گفت: اگر یک ناشر به اسم اینکه می‌خواهد کار فرهنگی کند اما اشاعه فرهنگ غرب و بی‌بندوباری داشته باشد با آنها، با قانون مخالفت می‌کنیم. وی در ادامه افزود: ما خبر داریم در بعضی از کتاب‌ها و روزنامه‌ها، الفاظ رکیک، تحریک قومیت‌ها و یا ضد منافع ملی صحبت شده است. در خصوص منافع ملی اگر چنین فردی احساس مسئولیت در قبال تعهدهای خود ندارد ما نیزفعالیت‌های او را تمدید نمی‌کنیم. اگر بین هزاران ناشر با یک ناشر مخالفت می‌کنیم دلیل این نیست که با همه ناشران مخالف هستیم. نباید فکر کنیم که یک تفکر همه تفکراست. ( فقط تفکر آقا همه تفکراست) مبنای تقابل با هیچ گروهی را نداریم اما اگر در جایی خلاف ضوابط کار شود، هیچ ابایی نداریم و جلوی آنها را می‌گیریم زیرا در کنار حمایت بخش نظارت نیز وظیفه اصلی ماست. اگر ما کوتاهی کنیم دیگران از ما بازخواست خواهند کرد. خیلی از اوقات در این زمینه‌ها اغماض کرده‌ایم مثلا خیلی از روزنامه‌ها خلاف مصلحت عمومی کشور کار کرده‌اند و ما در این باره اغماض کرده‌ایم، (خیلی تشکر می کنیم) اما اگر درک و فهم اینکه مصالح کشور وجود دارد، برای افرادی وجود ندارد پس چگونه فردی مدیر یک جایی و روزنامه‌ای می‌شود؟ و اما اگر این درک و فهم را دارد اما مخالف با مصالح نظام  هست پس به عمد در حال مخالفت با مصلحت کشور است که مانیز با آن برخورد خواهیم کرد.

در همین راستای خیلی راست ، بهمن دری معاون فرهنگی وزیر ارشاد توهین به مقدسات، ترویج همجنس‌بازی، ارتباط جنسی میان دختران و پسران، زنای با محارم، قتل عمد، سرقت مسلحانه، زورگیری، تجاوز به عنف، کیف قاپی، اختلاس، پول شویی، حمل و فروش مواد مخدر، تولید قرص های روان گردان، گروگان گیری، قاچاق انسان، سد معبر، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم، بی حجایی، بدحجابی، کم حجابی و سایر موارد قابل ذکر و فکر در کتب ارائه شده به وزارت ارشاد را بخشی از تخلفات نشرچشمه عنوان کرد.

مشروح تخلفات نشر چشمه و فامیل های وابسته از زبان در افشان بهمن دری

عشق، آینه و هفتاد و پنج ثانیه زندگی

raport__cheknavarian.jpg

فستیوال موسیقی تهران که به‌مدت ۱۴ شب با اجراهای متنوع ارکستر مجلسی ارمنستان ادامه داشت ، سوم تیرماه با برگزاری جشن تولدی برای لوریس چکناواریان در تالار وحدت به پایان رسید. ارکستر مجلسی ارمنستان که از ۱۹ خرداد هر شب با اجرای متفاوتی از آرام خاچاطوریان، هایدن، چایکوفسکی، ساراسات، دورژاک، موتزارت، باخ، چکناواریان، هوشنگ کامکار، ارسلان کامکار، شاهین فرهت، محمد میرزمانی، ویوالدی، هرمز فرهت، گریک، بیزه واشتراوس را با رهبری لوریس چکناورایان در این تالار به صحنه برده بود، دیشب بااجرایی متفاوت و شاد به ۱۴ شب اجرای خود در تهران پایان داد.

كیك تولد ۷۵ سالگی چكناواریان به روی صحنه آمد و چكناواریان كه با تشویق حضار همراه با آهنگ «تولدت مبارك» گروه اركسترش مواجه شده بود، گفت : به‌تازگی رهبری اركستررا یاد گرفته‌ام و هنوز حرف زدن را خوب بلد نیستم، ۷۵ سال مثل ۷۵ ثانیه سپری شد. نفهمیدم كی شروع شد و چگونه به اینجا رسید. به هر حال امروز به اینجا رسیده‌ام كه آمده‌ام گروه را رهبری و از محبت‌های شما تشكر كنم. آقای صادقی به جذابیت اشاره كردند، (رسول صادقی ـ معاون تولید و مدیر روابط عمومی بنیاد رودکی) یادم آمد وقتی جوان بودم دو متر قد داشتم و هیكل و موهای متفاوتی، وقتی در خیابان راه می‌رفتم مردم از فرط توجه بیهوش می‌شدند، آمدم خانه رفتم جلو آیینه ببینم كه موضوع از چه قرار است، دیدم كه خیلی جذابم، پس خانه‌ام را از آینه پر كردم، اما هر سال یكی از آینه‌ها افتاد و شكست، تا امروز كه چشم‌های شما آینه‌ی من است ... هر بار با شنیدن كلمه‌ی «عشق» یادم می‌آید در این دنیا فقط یك چیز را بلدم و آن‌هم عشق است.

لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی است و بیش از ۷۵ اثر شامل سمفونی، اپرا، موسیقی مجلسی، کنسرتو برای پیانو، ویلن، گیتار، ویولن سل و پیپا، موسیقی باله، آثاری برای گروه کر، یک رکوئیم، و یک اوراتوریو و بیش از ۴۵ موسیقی فیلم ساخته‌است. چکناواریان از سال ۱۹۸۹ میلادی تا ۲۰۰۰ رهبری ارکستر فیلارمونیک ارمنستان را برعهده داشت و بیشتر در ارمنستان به سر می‌برد. وی به مدت ۳ سال (3-1991) نیز برای اجراهای خیریه با این ارکستر در وین بود.


 


جمعی از پناهجویان ایرانی ساکن دانمارک، بعد از ظهر امروز، دوشنبه پنجم تیرماه در اعتراض به نبود آزادی بیان و اندیشه و نقض گسترده حقوق بشر توسط حکومت ایران، اقدام به تجمعی چند ساعته مقابل سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاگ دانمارک کردند.

بر اساس گزارش رسیده به ندای سبز آزادی، این تجمع که چند ساعت بطول انجامید با شعارهای معترضان علیه دستگاه حاکمه ایران و بویژه آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد همراه بود.

در این تجمع معترضان علاوه بر سر دادن شعارهایی در محکومیت سیاستهای استبدادی رژیم حاکم بر کشور، یاد و خاطره تمامی زندانیان سیاسی را گرامی داشتند و با سر دادن شعارهایی در حمایت از تمامی زندانیان سیاسی خواستار آزادی آنان شدند.

معترضین در ادامه با پخش آهنگ و ترانه " یار دبستانی من " یاد و خاطره تمامی زندانیان سیاسی در بند زندانهای جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.

همچنین در این تجمع بیانیه معترضان قرائت شد.

در بخشی از بیانیه آمده است: تجمعات اعتراض آمیز ایرانیان ساکن دانمارک و پناهجویان ایرانی مقیم کمپهای پناهندگی تا آزادی تمامی زندانیان سیاسی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاگ ادامه پیدا خواهد کرد.

این تجمع با حمایت و حضور نیروهای پلیس دانمارک همراه بود و معترضین پس از قرائت بیانیه خود و درخواست همکاری تمامی نهادهای بین المللی حقوق بشر و اعلام حضور دوباره طی روزهای آینده به کار خود پایان دادند.

 


 


بهمن احمدی امویی روزنامه نگار زندانی که اخیرا  از زندان اوین به زندان رجایی شهر منتقل شده است به انفرادی منتقل شد.

این روزنامه نگاری زندانی صبح امروز به دادگاه انقلاب منتقل شده بود و پس از بازگشت به زندان به سلولهای انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

از علت انتقال این زندانی سیاسی به سلول انفرادی اطلاعی در دست نیست اما براساس گزارشها دستور این انتقال از سوی قاضی مستقر در دادسرای اوین صادر شده است.

وی پس از برگزاری مراسم بزرگداشت هدی صابر در بند ۳۵۰ زندان اوین به بند ۲۰۹ منتقل و از آن جا به رفتاری توهین آمیز به زندان رجایی شهر منتقل شده بود.

دراین مراسم ماموران زندان ، مراسم شهید صابر را با قطع‌کردن برق بند نیمه‌کاره گذاشتند و پس از آن که تلاش کردند زندانیان را به اجبار به اتاق ها بفرستند، فضای بند متشنج شد.


 


وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند، اين اتحاديه تحريم نفتی ايران را بر اساس موعد اعلام شده در روز اول ژوئيه سال جاری- ۱۱ تيرماه - اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزيران امور خارجه اتحاديه اروپا در بيانيه ای اعلام کردند: «آخرین بسته تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران همانگونه که قبلا تصمیم گرفته شده بود، به اجرا در خواهد آمد.»

۲۷ عضو اتحاديه اروپا  در ۲۳ ژانويه به رغم بحران مالی برخی از اعضا ازجمله يونان تصميم گرفتند تا واردات نفت ايران را از اول ژوئيه تحريم کنند.

به گزارش رادیو فردا در اين بيانيه همچنين تصريح شده است:«از همان روز اجرای تحریم ها، شرکت های بيمه اتحاديه اروپا  ممکن است بيمه های شخص ثالث و زيست محيطی برای حمل و نقل نفت ايران را ارائه نکنند.»

وزيران امورخارجه اتحاديه اروپا تصريح کرده اند که اهداف اروپا از اين اقدامات تا دستيابی به توافقی «دراز مدت و جامع» از طريق مذاکرات «معنی دار» بين  گروه ۱+۵ و ايران پابرجا خواهند ماند.

خبر اجرای تحريم نفتی ايران توسط اتحاديه اروپا بر اساس برنامه قبلی در حالی منتشر شده است که مذاکرات هفته پیش ايران و گروه ۱+۵ در مسکو در راستای دستيابی به راه حلی برای مناقشه هسته ای ايران بدون نتیجه به پایان رسید.

نمايندگان گروه ۱+۵ در مذاکرات خود با ايران در هفته گذشته در مسکو موافقت کردند مذاکرات در سطح کارشناسان و به میزبانی ترکیه ادامه یابد اما برپایی نشست بعدی میان اشتون و جلیلی، مذاکره کنندگان ارشد را نمی توان از حالا قطعی دانست و این به موفقیت مذاکرات کارشناسان فنی و معاونان وابسته است.

در جریان مذاکرات مسکو، نمایندگان ایران تاکید کردند که گروه ۱+۵ باید حق غنی سازی اورانیوم را برای ایران به رسمیت بشناسد، اما اعضای این گروه بر لزوم اجرای قطعنامه های شورای امنیت تأکید داشته اند که بر توقف تمام فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم در ایران دلالت دارد.

در گفت و گوهای ماه گذشته ايران و گروه پنج به علاوه يک که در بغداد انجام شد نیز شش قدرت جهانی پيشنهادی را مطرح کردند که بر اساس آن، ايران غنی سازی اورانيوم در مقياس ۲۰ درصد را متوقف کند؛ بخشی از توليد اورانيوم با غنای ۲۰ درصدی خود را به خارج منتقل نمايد و فعاليت غنی سازی در تاسیسات زيرزمينی نظير فردو را به حال تعليق در آورد.

اين قدرت ها در مقابل متعهد می شدند که صفحات سوخت اتمی را برای استفاده در راکتور تحقيقاتی تهران در اختيار ايران قرار دهند، در زمينه امنيت هسته ای همکاری کنند و قطعات لازم برای هواپيماهای تجاری را به ايران بفروشند. اما ایران با رد این پیشنهاد خواستار مذاکره درباره مسایلی فراتر از پرونده هسته ای مانند بحران سوریه و اوضاع بحرین شد.


 


سایت شبکه فرانس۲۴  اقدام به انتشار فیلمی کرده که جاری شدن فاضلاب توالت دریک هواپیمای ایران ایررا نشان می دهد.

براساس این فیلم که توسط یکی از مسافران این پرواز ضبط شده توالت یکی از هواپیماهای متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی به داخل هواپیما سرازیر شده و وسایل مسافران که روی زمین بوده را کثیف کرده است.

فرانس۲۴  در گزارش خود همچنین به ممنوعیت پرواز برخی از هواپیماهای ایران ایر در اتحادیه اروپا نیز اشاره کرده است


 


در پی واردات ۶۰۰ درصدی شکر به داخل کشور ۸۰ درصد از چغندر کاران در آستانه بیکاری قرار گرفتند و بخشی از زمین های زراعی چغندر نیز به کاشت هندوانه اختصاص یافته است.

بهزاد قریاضی، کار‌شناس ارشد بخش کشاورزی در اینباره به ایلنا گفته است: واردات بی‌رویه شکر موجب خواهد شد که چغندرکاران به مشاغلی از قبیل هندوانه کاری روی بیاورند.

به گفته قریاضی صنعت قند و شکر کشور که در سال ۸۵ با زیرکشت بردن ۱۸۰ هزار هکتار و تولید ۶ میلیون و ۵۹۲ هزار تن چغندرقند در طول عمر ۱۱۲ ساله خود تجربه بی‌سابقه‌ای را پشت سر می‌گذاشت و خودکفایی شکر را در چند قدمی می‌دید با واردات شکر در سال گذشته و امسال که در مجموع به بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است با بحران کمبود نقدینگی و ورشکستگی روبه‌رو شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد از واردات شکر ایران از طریق دو کشور امارات و سوئیس انجام شد گفت: براساس آمار گمرک ایران، در دو ماه نخست امسال بیش از ۱۱۸. ۷ هزار تن قند و شکر از نیشکر تصفیه نشده بدون مواد خوشبو کننده یا رنگ کننده به ارزش بیش از ۹۹. ۱ میلیون دلار وارد کشور شد. این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب رشد ۴۰۱ و ۶۸۰ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش واردات شکر به حدی بوده که این کالا به نهمین کالای عمده وارداتی کشور طی دو ماه نخست امسال تبدیل شده است. همچنین در این مدت تنها حدود ۱۳ هزار تن شکر در کشور تولید شد. سال گذشته یک میلیون و ۲۳۴ هزار تن شکر وارد کشور شده بود و تولید داخلی شکر نیز بالغ بر یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شد. 

 


 


مجموعه اشعار صدیقه وسمقی برای جنبش سبز که با دکلمه شاعر در یک سی‌دی صوتی (Audio CD) آماده شده، برای استفاده و توزیع در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این سی‌دی که با عنوان «دیده‌ام من که ماه می‌روید» و به مناسبت «سومین سالگرد ۲۵ خرداد، روز مردم» تهیه شده، شامل ۱۱ شعر از صدیقه وسمقی، شاعر انقلابی و سبزاندیش است که با صدای خود او دکلمه شده و به همراه موسیقی که به همت یک هنرمند سبز نواخته شده، در یک آلبوم شامل یازده قطعه صوتی برای انتشار در اختیار "کلمه" قرار گرفته است.

خانم وسمقی اولین شعر این مجموعه را با عنوان «می‌هراسند از شما در حصر هم خفاش‌ها» به دوست دیرینش زهرا رهنورد و نیز میرحسین موسوی و مهدی کروبی، سه مظهر پایداری جنبش سبز ایران، تقدیم کرده است. دومین شعر با عنوان «سکوت سبز» به یاد راهپیمایی باشکوه ۲۵ خرداد ۸۸ در تهران سروده شده و اشعار سوم و چهارم به ترتیب «وقتی ستاره‌ها می‌میرند» و «بهاران گفت» نام گرفته‌اند.

پنجمین شعر این آلبوم، «پاسبان و واعظ» نام دارد که پس از ابراز خشنودی جنتی از اعدام معترضان در نمازجمعه تهران سروده شده، و اشعار بعدی به ترتیب «به یاد چلچله‌هایی که بر‌نمی‌گردند«، «دیده‌ام من که ماه می‌روید»، «ما گذر خواهیم کرد از این بیابان غم مخور» و «ببین آفتاب لب بام را» نام گرفته‌اند. دهمین شعر با عنوان “آرام نمی‌گیرد این شور اهورائی” به یاد شهید هاله سحابی سروده شده و آخرین شعر نیز اینگونه عنوان گرفته است: «آیا اینهمه آزادی برای من بس نیست؟!»

دکتر صدیقه وسمقی، شاعر، نویسنده و از نواندیشان دینی اصلاح‌طلب است که سابقه تدریس در دانشگاه، عضویت در اولین دوره شورای شهر تهران و انتشار کتاب‌ها و مقالات متعدد را در کارنامه خود دارد. از وی تاکنون سه مجموعه شعر با نام‌های «نماز باران»، «دردهای مذاب»، «گزیده ادبیات معاصر شماره۲۹» و چند کتاب ترجمه‌ی شعر و پژوهش در زمینه‌ی ادبیات با عنوان‌های «شاخه‌های شکسته»، ترجمه و شرح دو قصیده از دعبل،«گنجینه‌های قدس»، درباره‌ی آثار تاریخی و معماری قدس، «مدینه منوره»، ترجمه و تحقیق درباره‌ی مدینه، ترجمه‌ی چند غزل از حافظ و سعدی به عربی، «پرسه در دیار خدایان» سفرنامه‌ی هند، و مقالات متعدد اجتماعی و سیاسی در نشریات و مطبوعات کشور به چاپ رسیده است.

اکنون مجموعه ۱۱ شعر ایشان در آلبومی با عنوان «دیده‌ام من که ماه می‌روید» در اختیار هواداران جنبش سبز قرار می‌گیرد تا گامی دیگر در مسیر گسترش آگاهی‌ها و توزیع آثار هنری ماندگار سبزاندیشان بردارند.

فایل‌های این مجموعه برای سهولت در دریافت، به فرمت MP3 تبدیل شده و علاقه‌مندان علاوه بر استفاده از همین فایل‌ها، می‌توانند در صورت تمایل به انتشار آن به صورت CD صوتی، پس از دریافت فایل‌ها با استفاده از نرم‌افزار Windows Media Player آنها را بر روی سی‌دی کپی کنند.

مجموعه این فایل‌ها را در یک فایل فشرده به حجم تقریبی ۳۷ مگابایت (با فرمت zip) از اینجا می توانید دریافت کنید. (بر روی لینک، کلیک راست کنید، از منوی باز شده گزینه “Save Link as” در مرورگرهای فایرفاکس و کروم و “Save as target” در اینترنت اکسپلورر را انتخاب کنید.)

برای دریافت همین فایل‌ها به صورت جداگانه (با فرمت mp3) نیز می توانید روی لینک‌های زیر کلیک کنید:

۱ . می‌هراسند از شما در حصر هم خفاش‌ها
۲ . سکوت سبز
۳ . وقتی ستاره‌ها می‌میرند
۴ . بهاران گفت
۵ . پاسبان و واعظ
۶ . به یاد چلچله‌هایی که بر‌نمی‌گردند
۷ . دیده‌ام من که ماه می‌روید
۸ . ما گذر خواهیم کرد از این بیابان غم مخور
۹ . ببین آفتاب لب بام را
۱۰ . آرام نمی‌گیرد این شور اهورائی
۱۱ . آیا اینهمه آزادی برای من بس نیست؟!

تصویر طرح روی سی‌دی و طرح قاب سی‌دی را نیز می‌توانید از اینجا دریافت کنید. همین تصویرها را در زیر هم می‌بینید.

wsmqy.jpg


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته