-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۶, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 06/26/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/4/5
  •  

    آیدا
    آهو نمی‌شوی به این جست‌وخیز گوسپند

    حوالی ظهر بیدار شدیم، صبحانه خوردیم، دوباره خوابیدیم؛ ازون ولویی‌های معنی‌دار. یکم دیرتر، نشسته بودیم دور سینی، کف آشپزخونه، آخرین جرعه‌های بطری تهی رو می‌نوشیدیم، خالی‌خالی، با گیلاس و زردآلو. هی از روز اول گفته بودم میکس نخوریم، هی هیشکی گوش نکرده بود؛ هی از روز اول گفته بودم میکس نخوریم، هی هیشکی گوش نکرده بود؛ عاقبت اما رفتیم رو ابرا. قرار بود دیشب برگردیم، شوخی‌شوخی و خنده‌خنده برنگشته بودیم و کلی خوش گذشته بود و حالا فرداش نشسته بودیم کف آشپزخونه دور سینی. یه ترانه‌ی روحوضیِ نوروظی‌طور هم داشت پخش می‌شد. با آخرین جرعه‌های بطری تهی رفته بودیم رو ابرا و حتا شیلنگ‌قرمزه هم پیدا شده بود و علیرضا که تازه عاقل‌مون بود از روی مبل پا نمی‌شد، بنابراین پنج بعد از ظهر راه افتادیم سمت انزلی بریم ناهار بخوریم. آندرانیک بسته بود و حاضر نشد بهمون اوزون‌برون بده، امممما... اما همون‌جوری گشنه و ناامید و رو ابرا، از یه آقای پلو-کبابی پرسیدیم آقا به ما ناهار می‌دین؟ خندید گفت اوهوم. گفتیم عرق هم می‌دین؟ خندید گفت اوهوم‌اوهوم. از سری غرائب دل‌پذیر مملکت دوست‌داشتنی. بعد؟ بعد ما هشت نفر انسان خجسته بودیم در انزلی، به ساعت پنجِ عصر، با کباب ترش و چنجه و ماهی سفید و اوزون برون و هزار جور مخلفات و یه‌جور بورانی‌بادمجونِ بی‌نظیییییر و عرق و خانوم هایده. اصن یه وضعی. در حدی که آدم احساس می‌کرد تو کافه‌های دهه‌ی سی-چِل نشسته. یه قرار دسته‌جمعی هم امضا کردیم، با خون خود، به تاریخ سوم تیرماه هزار و سیصد و نود و یک شمسی؛ به مقصد سه سال بعد، همین روز همین ساعت همین اکیپ همین جا. من؟ چنجه خوردم و شکست و سیرترشی مفصل. خوب و سیر و غمگین گاهی به شکست‌ام می‌نگریستم و چای می‌نوشیدم با لیمو عمانی. بعد؟ رفتیم توی مغازه‌ی خرت و پرت فروشی و بعدتر لب دریا، همون ساحل خودمون. نشستیم تو قایق 0421، قلیون کشیدیم و چایی خوردیم و یه عالمه باد اومد و نم‌نم بارون و چیلیک‌چیلیک عکس. سه هزارتا عکس، آیدا، خنجر، خاطره. 
     
    تیتر از سی‌میل

     
     

    1391/4/5

    یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید محمود احمدی‌نژاد در واکنش به "رعایت نشدن شأن جهوری اسلامی و ریاست جمهوری" در سفر اخیر خود به برزیل، باید سفر را نیمه کاره‌‌ رها کرده و به ایران باز می‌گشت.

    عوض حیدرپور، که با خبرگزاری مهر گفت‌و‌گو می‌کرد، برخورد انجام شده با محمود احمدی‌نژاد در سفر چند روز پیش او به برزیل را «بسیار سخیف» توصیف کرد.

    محمود احمدی‌نژاد چهارشنبه، ۳۱ خرداد، برای سفری پنج روزه و شرکت در اجلاس "توسعه پایدار و محیط زیست" سازمان ملل راهی برزیل شده بود که در فرودگاه مورد استقبال رسمی مقام‌های برزیلی قرار نگرفت.

    در هنگام حضور محمود احمدی‌نژاد در برزیل نیز روزنامه برزیلی "اوگلوبو" گزارش داده بود که رئیس جمهوری این کشور، درخواست محمود احمدی‌نژاد برای دیدار دو جانبه را رد کرد.

    منابع خبری نیز پیش از حضور محمود احمدی‌نژاد در برزیل، از تجمع ده‌ها نفر از مدافعان حقوق بشر، یهودیان و همجنسگرایان در اعتراض به انجام این سفر خبر داده بودند.

    آقای حیدرپور ادامه داده که محمود احمدی‌نژاد نباید اجازه دهد تا به حیثیت جمهوری اسلامی آسیب وارد شود و باید در انجام اینگونه سفر‌ها تجدید نظر کند.

    منبع: مهر


     
     

    1391/4/5

    خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بررسی آمارهای بانک مرکزی گزارش داد طی سال گذشته متوسط قیمت دلار در بازارهای آزاد ایران ۸۰درصد رشد داشته است.

    بر اساس این گزارش قیمت متوسط فروش دلار طی فروردین ماه سال گرشته در بازار آزاد تهران ۱۰۴۶ تومان بوده که در فروردین ماه سال جاری به ۱۸۷۷ تومان رسیده است.

    در گزارش ایسنا آمده این رشد ۸۰درصدی در حالی رخ داده که قیمت دلار طی سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۹ تنها ۲۵ درصد رشد داشته و از ۸۰۱ تومان در سال ۱۳۸۱ به ۱۰۴۴ تومان در سال ۱۳۸۹ رسیده است.

    بگزارش ایسنا می‌افزاید رشد یورو طی سال گذشته از دلار کمتر بوده اما این واحد پولی نیز رشدی ۶۷ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

    تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران در ابتدای سال جاری میلادی یکی از عوامل مهم در سقوط هر چه بیشتر ارزش ریال در بازار آزاد ایران بوده است.

    منبع: ایسنا


     
     

    1391/4/5
  • سعید پورحیدر
    فریاد خرداد

    احمدرضا یوسفی، محمد اسماعیل صحابه و محمد حسین نعیمی پور نشسته در کتابخانه کوچک بند 350 اوین. نقاشی را مجید صادقی، دیگر زندانی این بند کشیده است.

    از این جمع احمدرضا یوسفی نفر اول از سمت راست سه هفته پیش با اتمام حکمش آزاد شد. اسماعیل دو سال و نیم و محمد حسین هم 36 ماه دیگر باید در زندان بمانند.


     
     

    1391/4/5
  • ایمایان


    ابتدا بگویم که به رغم اینکه انقلاب اخیر مصر رنگ و بوی اسلام‌خواهی یافت و با انقلاب پنجاه‌وهفت بهمن مقایسه شد ولی تا اینجا مصریان خیلی جلوتر بوده‌اند. انتخابات مصر بهترین اتّفاق ممکن بود؛ مرسی در رقابت با احمد شفیق (نماینده‌ی رژیم سابق) انتخاب شد. کافی است تصوّر کنیم که در ایران سال پنجاه‌وهشت مثلاً انتخابات بین بازرگان و بختیار انجام می‌شد! در آن صورت ریشه‌ی بسیاری از افراطهای پس از آن خشک می‌شد امّا چه شد؟ آن شد که همه می‌دانیم و عاقبت بختیار را نیز. اصرار بر اعدام مبارک یا افراد دیگر نیز کار عبثی بود که ظاهراً خودش برای رفتن عجله دارد و انتقام‌جویان را ناکام خواهد گذاشت.
       
    پس از انقلاب مصر هرچه به دوستان جوگیر گفتیم عجله نکنند، گوش نکردند. رهبر نظام در سه سال گذشته اشتباهات زیادی داشت که یکی از مهمترین آنها، آن خطبه‌ی کذایی عربی بود. گویا واقعاً باورش شده که رهبر مسلمین جهان است. واکنش قرضاوی به اعتراض شیعیان بحرین می‌توانست بیدارباشی باشد که نبود. پس از حمله به سفارت اسرائيل آن واکنشهای خام و احساسی را دیدیم و تأسّف خوردیم بر نسل خالی‌الذّهن پیرو ولایت. اگر صرف مخالفت با اسرائیل دلیل همراهی است که صدّام هم به اسرائیل موشک زد و بن لادن نيز از همین ادّعاها داشت. حالا محمّد مرسی گفته که شیعیان از یهودیان خطرناكتر هستند؛ بی‌زحمت نام آن مصری را که به خامنه‌ای گفت «امام» به یادمان بیاورید. همان که حرف و کلامش چند روزی صداوسیما و رسانه‌های ولایی را پر کرده بود؛ هرچه فکر می‌کنیم به خاطرمان نمی‌آید.
     
    مرتبط: شکستن کاسه‌ی داغتر از آش


     
     

    1391/4/5

    محمدرضا مشهدی، دبیر انجمن تالاسمی ایران، اعلام کرد در صورت ادامه داشتن کمبود داروی تزریقی دفروکسامین، «عواقب جبران ناپذیری» در انتظار بیماران تالاسمی خواهد بود.

    به گزارش ایسنا، محمدرضا مشهدی افزوده برخی از پزشکان بر مصرف داروی تزریقی دفروکسامین تاکید می‌کنند و این در حالی ست که «مصرف داروی تزریقی با ظرفیت تولید و توزیع دفروکسامین در کشور مطابقت ندارد.»

    داروی دفروکسامین که به صورت خوراکی و تزریقی وجود دارد، برای دفع آهن در بیماران تالاسمی به کار می‌رود و اگر به صورت خوراکی مصرف شود کمتر از ۱۵ درصد آن جذب بدن بیمار می‌شود.

    این دارو با دفع آهن در بیماران تالاسمی از ابتلای آن‌ها به عارضه‌ای شدید جلوگیری می‌کند و هنگامی مصرف می‌شود که آهن در بدن بیماران تالاسمی بواسطه دریافت مرتب خون انباشته شده است.

    دبیر انجمن تالاسمی ایران همچنین از از روش تصمیم گیری در معاونت سلامت و عدم مشورت با اگاهان و کار‌شناسان آشنا به تولید و توزیع داروهای تالاسمی انتقاد کرد و گفت این انجمن مشکلات کنونی را پیشبینی کرده و به اطلاع مدیران دارویی کشور رسانده بود اما «مقاومت غیرکارشناسی برخی از پزشکان مشاور معاونت سلامت مانع از به ثمر رسیدن نظرات انجمن تالاسمی و معاونت دارویی شد.»

    وی هشدار داد اگر برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده نشود، کمبود داروی تزریقی تا پایان سال مشکلات فراوانی را پیش پای بیماران قرار خواهد داد.

    منبع: ایسنا


     
     

    1391/4/5

    نماینده مردم رودبار در مجلس می‌گوید پس از گذشت ۲۲ سال از زمین لرزه خرداد ۱۳۶۹ هنوز زیرساخت‌های لازم در این شهر فراهم نشده است.

    عطاالله حکیمی که با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت‌و‌گو می‌کرد افزود این موضوع حتی سبب کاهش جمعیت این منطقه نیز شده است.

    به گفته آقای حکیمی، جمعیت رودبار پیش از زلزله ۱۴۰هزار نفر بود که اکنون به ۱۰۵ هزار نفر رسیده است.

    در زمین لرزه ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ مناطق رودبار و منجیل، که نیمه شب به وقوع پیوست، ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر کشته و ۶۰ هزار نفر نیز زخمی شدند.

    در این زمین لرزه ۷/۴ ریشتری که حدود ۶۰ ثانیه به طول انجامید، ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تخریب و ۵۰۰ هزار نفر نیز بی‌خانمان شدند.

    خسارت حاصل از این زمین لرزه حدود ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد شده بود.

    آقای حکیمی ادامه داده است: «متاسفانه تاکنون در حوزه‌های اشتغال و اقتصادی رودبار کار آن چنانی رخ نداده و این در حالیست این شهرستان دارای پتانسیلهای بالقوه بسیار زیادی است.»

    به گفته نماینده مردم رودبار، ۷۵درصد معادن گیلان در رودبار وجود دارد.

    منبع: ایلنا


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته