-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۱, پنجشنبه

متن پیاده شده روز سه شنبه 30 خرداد 91


سلام

سه‌شنبه سی خرداد نود و یک٬ نوزده جوئن دوهزار دوازده میلادی در مورد نه موضوع صحبت می‌کنیم.

موضوع اول این‌که در سالگرد شهادت ندا آقا‌سلطان شهید جنبش سبز خبر می‌رسد که در خوزستان سه شهروند عرب خوزستان٬ عباس حیدریان٬ طاها حیدریان و عبدالرحمن حیدریان اعدام شدند. این دو برادر و یک پسرعمو از پنج نفری هستند که دو نفر دیگر علی نعامی و امیر معاوی هم در آستانه‌ی اعدام قرار دارند.

میکائیل عظیمی شاگرد هدی صابر هم به دو سال زندان محکوم شده است.

جامعه‌ی بین‌المللی اپتیک هم نامه‌ای در مورد امید کوکبی به آقای خامنه‌ای نوشته و در آن مطرح کردند که ده سال زندان برای این دانشمند ایرانی غیر عادلانه است کسی که قربانی سوتفاهم یا شکنجه و بازجویی شده.

صد و بیست و هشت نفر از فعالین فعلی و سابق جنبش دانشجویی هم با امضا نامه‌ای خواستار آزادی سه دانشجوی دانشگاه اصفهان شدند که در ارتباط با نشریه‌ی "کبریت" دستگیر شدند. در این نامه فعالین دانشجویی آوردند که مقامات امنیتی به جای تنگ‌تر کردن عرصه بر دانشجویان بهتر است به سراغ اختلاس‌کنندگان میلیاردی بروند که پاره‌ای از آنها مثل معاون آقای احمدی‌نژاد صحبت از رشوه‌های یک و نیم میلیاردی در موردشان است.

عیسی سحرخیز هم که باید این روزها آزاد می‌شد با یک و نیم سال حبس دیگر مواجه شده است بر اساس یک پرونده‌ی مختومه. باید به این آقایان گفت خودشان را خسته نکنند که بگردند یک پرونده گیر بیاورند٬ یک خط بنویسند که چند سال دیگر کسی باید بماند برای اینکه به کمدی بیشتر شبیه است که بخواهند قاضی درست کنند و پرونده دربیاورند و امثالهم٬ گرداننده‌ی همه‌ی این ماجراها امنیتی‌ها و اطلاعاتی‌ها هستند.

نکته‌ی دوم اینکه مذاکرات اتمی مسکو دیروز٬ روز اولش گذشت و امروز در روز دوم کمتر امیدی به به‌نتیجه رسیدن این مذاکرات است. طرف یکی از دیپلمات‌های ایرانی گفته بود فضای مذاکرات بسیار خشن و تند است. آقای مایکل مان سخنگوی خانم اشتون گفته بود که اتحادیه اروپا تحریم‌ها را به هیچ وجه به تعویق نمی‌اندازد٬ چنین قصدی ندارد. سمت ایران تصور‌ش بر این است که تحریم‌ها باید برداشته شود٬ حق غنی‌سازی برای ایران محترم دانسته شود٬ به رسمیت شناخته شود تا اجازه دهند بازرس‌ها به ایران بیایند و بازرسی بکنند. برعکس کشورهای غربی می‌گویند ایران باید غنی‌سازی بالای پنج درصد را متوقف کند و هرچه را انبار کرده٬ به خارج بفرستد٬ سایت فوردو را متوقف کند٬ و بازرسان اجازه ورود به هر جایی که می‌خواهند را داشته باشند تا بعد راجع به تحریم‌ها تصمیم بگیرند. در حال حاضر هم حداکثر چیزی که در قبال این تعهد ایران می‌دهند٬ تعهد دادن قطعات یدکی هواپیمای مسافری است و به تعویق انداختن احتمالی تحریم شرکت‌های بیمه از سوی اتحادیه‌ی اروپا٬ ممنوع کردن شرکت‌های بیمه برای بیمه کردن مال التجاره‌های ایران و نفت ایران تا چند ماه. به قول ریابکوف معاون وزارت خارجه‌ی روسیه که از سمت روسیه در 5+1 است٬ اختلاف دو طرف انقدر زیاد است که نزدیک کردن آنها به هم بسیار دشوار است.

آقای خامنه‌ای هم در صحبتی که دیروز داشته است٬ همان واژه‌های تکراری را به کار برده برای هزارمین بار٬ خلاصه‌ی حرف ایشان این است که تکبر و خودبزرگ‌بینی و توقعات بی‌جا از سوی استکبار جهانی ره به جایی نمی‌برد و ملت مقاومت می‌کنند. ایشان از کیسه‌ی خلیفه می‌بخشد و فقر و گرفتاری‌های یک ملت را دارد به ارمغان می‌برد پای جاه‌طلبی‌های هسته‌ای خودش که فکر می‌کند می‌تواند حافظ تاج و تخت‌اش باشد.

در بخش درس‌آموز در خصوص مذاکرات دیروز این است که بازار نفت نه فقط از جای‌اش تکان نخورد و هیچ تلاطمی نداشت بلکه حتی یک دلار هم کاهش پیدا کرد و نفت تگزاس به هشتاد و دو دلار و نود سنت رسید. به نظر می‌رسد که افزایش یک و نیم میلیون  بشکه‌ای تولید اپک در روز٬ صادرات فعلی همین الان ایران که حدود یک و نیم میلیون بشکه است را کاملا پوشش می‌دهد که اگر همین فردا صبح هم ایران کلا از صحنه‌ی بازار نفت غایب شود٬ تلاطمی اتفاق نخواهد افتاد.

نکته سوم اینکه خبر عجیبی را خبرگزاری فارس دیروز مطرح کرده که قرار است مانور عظیمی با حضور نود هزار نیرو٬ زمینی٬ دریایی و هوایی از روسیه٬چین٬ ایران و سوریه در سوریه برگزار شود. خبری که قطعا صحت ندارد و بیشتر حاصل مغز شاید چند کودک سیاسی باشد٬ که فکر می‌کنند یک بلوک جدید می‌توانند در دنیا درست کنند و یک جنگ سرد جدید به پا کنند ولی این ندانم کاری درست در زمان مذاکرات 5+1 یک با ایران آن هم توسط خبرگزاری فارس که متعلق به سپاه است مقدار زیادی سوال برانگیز است. چون این جور تحلیل کردن در مقطعی که ایران احتیاج دارد که تحریم‌ها را قدری شل کنند یا عقب بیندازند با هیچ منطقی قابل توجیه نیست.

نکته‌ی چهارم که روزنامه‌ی گاردین از قول منابع هندی خبر داد که حوادث سیزده و چهارده فوریه و انفجارهایی که در هند شد کار ده نفر ایرانی بوده که بیش از ده ماه کار کرده بودند٬ پول به حسابشان ریخته شده بود و روزنامه‌ی گاردین گفته است که منابع هندی اسامی آنها را در اختیار روزنامه‌ی گاردین گذاشته است. همینطور گاردین در رابطه با انفجارهای گرجستان و تایلند گفته است که اسنادش هست که ایران دست داشت.

نکته‌ی پنجم این که در آستانه‌ی سفر آقای احمد‌ی‌نژاد به برزیل برای شرکت در اجلاس توسعه پایدار که از سوی سازمان ملل برگزار می‌شود. از روز  چهارشنبه تا جمعه٬ پاره‌ای از سازمان‌های حقوق بشری و سازمان‌های یهودی در برزیل دست به تظاهرات و تجمع اعتراض‌آمیز زدند به سفر آقای احمدی‌نژاد به این کشور.

نکته‌ی ششم که سایت الف متعلق به آقای احمد توکلی به برادران  لاریجانی پیشنهاد کرده است٬ از آنها خواسته است که راجع به این پرونده‌های زمین‌خواری برادران لاریجانی بیایند و توضیح دهند. البته چند لگد هم نثار احمدی‌نژاد و دولت کرده ولی به نظرم این کار سایت الف چالش خوبی است در مقابل برادران لاریجانی که اگر ریگی به کفششان نیست بیایند و توضیح بدهند.

نکته‌ی هفتم٬ این‌که در روستایی در کردستان قرار است به دلیل اینکه آقای خامنه‌ای سفری به آنجا داشته است برای ایشان قدمگاه بسازند٬ کاری که در کرمان با جای نشستن ایشان کردند اینجا قرار است با جای قدم گذاشتن ایشان انجام دهند. از آن مقدس‌سازی‌هایی که امیدوارند که پاره‌ای از مداهنه گویان آقای خامنه‌ای بلکه بتوانند برایش کسب مشروعیت کنند.

نکته‌ی هشتم این‌که بعد از انتخابات مصر هم محمد مرسی کاندیدای اخوان المسلمین و هم احمد شفیق هر دو اعلام کردند که با کسب پنجاه و دو درصد آرا برنده‌ی انتخابات هستند. به هر حال باید تا پنج‌شنبه که نتایج رسمی انتخابات منتشرمی‌شود صبر کرد. اما شورای عالی نظامی ارتش مصر دیروز اطلاعیه‌ای را منتشر کرد که در واقع می‌شود گفت مدلی که از دل این اطلاعیه در می‌آید بیشتر شبیه ارتش ترکیه و اختیاراتی که ارتش ترکیه دارد٬ است و پیشاپیش به دو کاندیدا فهمانده شده که هر کدام برنده شوند پاره‌ای از اختیارات در ید شورای نظامی باقی خواهد ماند.

نکته‌ی آخر٬ اینکه گفته می‌شود دو کشتی جنگی روسیه عازم بندر طرطوس در سوریه هستند٬ هم برای حفاظت از جان اتباع روسیه و هم برای تخلیه‌ی پاره‌ای از تجهیزات و امکانات روسیه از این منطقه. در صورتی‌ که این خبر صحت داشته باشد باید گفت که چرخشی را از سوی روسیه نشان می‌دهد و احتمالا روسیه انتهای تونل را دیده و فهمیده است که رژیم  اسد دیگر قابل دوام و نگهداری نیست.

اندکی صبر٬ سحر نزدیک است.

تا فردا شاد٬ پیروز٬ موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 


--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته