-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۲, جمعه

Latest News from 30Mail for 06/22/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/4/1

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از جمع آوری چهار قلاده توله شیر و دو قلاده توله خرس از خیابان‌های این شهر طی روز پنجشنبه (۱ تیرماه) خبر داد.

حسن جعفری، که با ایسنا گفت‌و‌گو می‌کرد، گفت این جانوران از حدود ساعت ۶:۳۰ دقیقه تا ۸ صبح در خیابان صارمی مشهد به دام افتادند.

به گفته آقای جعفری، ابتدا دو توله خرس، سپس سه توله شیر و پس از آنها یک توله شیر دیگر توسط تیم نجات ویژه عملیات به ایستگاه آتش نشانی انتقال پیدا کردند.

این مقام مسئول افزوده این جانوران اکنون در اختیار سازمان محیط زیست هستند.

آقای جعفری ادامه داد که هیچ کس در این اتفاق آسیبی ندید و تحقیقات در این زمینه نیز به عهده سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

پیش از این نیز منابع خبری خبرهایی پیرامون سرگردانی جانوران وحشی در خیابان‌های تهران منتشر کرده بودند.

منبع: ایسنا


 
 

1391/4/1


محمدعلی عرفان منش٬ مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفته که «طرح برخورد با زنان روسپی در قالب طرح زنان ویژه توسط استانداری تهران تهیه شده است که در سال جاری اجرایی می‌شود.»

آقای عرفان منش این مطلب را در گفت‌و‌گو با ایلنا بیان کرده و گفته است که «زنان روسپی به دلیل مشکل روانی یا مسائل مالي به این کار روی می‌آورند.»

او افزوده است: «این معضل همانند بحث متکدیان دارای چرخه معیوبی است یعنی ما این افراد را از سطح جامعه جمع آوری می‌کنیم و در مراکز غربالگری چند شبی آن‌ها را نگه می‌داریم سپس به جامعه باز می‌گردانیم. این چرخه سالمی نیست چراکه باید این افراد به دستگاه‌های و سازمان‌های ذی ربط برای توانمندسازی تحویل داده شوند.»

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با ابراز تاسف از اینکه برخی از زنان روسپی از این طریق امرار معاش می‌کنند، گفت: این یک واقعیت در جامعه ما است و برای حل آن نیازمند ساز و کار مناسبی هستیم خوشبختانه در طرح جدیدی که تهیه شده به تمامی این موارد پرداخته شده است.

عرفان منش با تاکید براینکه پدیده روسپی‌گری مختص شهر تهران نیست، تصریح کرد: این پدیده در سایر شهر‌ها نیز وجود دارد و باید آن را قبول کنیم چراکه عده‌ای برای استحاله فرهنگی و نابودی نسل جوان غرب متعصبانه براین قضیه دامن می‌زند باید با این مورد برخورد واقعی صورت گیرد.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران «در قالب این طرح دستگاه‌های مسئول به تفکیک وظایفشان مشخص شده است و می‌خواهيم از تمام ظرفیت‌ها دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی، قضایی و امنیتی که در این بخش مسئول هستند حتی قوه مجریه استفاده کنیم اگرچه همه دستگاه‌ها در این بخش مسئول‌اند.»

منبع: ایلنا


 
 

1391/4/1

روزنامه دنیای اقتصاد گزارش داد دلالان خودرو در تهران فاکتور پیش خرید خودرو رانا را ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر از قیمت پیش خرید آن، در بازار خرید و فروش می‌کنند.

بر اساس این گزارش، کارخانه ایران خودرو خودروی رانا در هنگام پیش فروش ۱۰ میلیون تومان ارزش گذاری کرد اما دلالان بازار فاکتور پیش فروش این خودرو را ۱۱/۵ تا ۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

حسین نجاری، قائم مقام تولید ایران خودرو، کمتر از یک هفته پیش عنوان کرده بود که این کارخانه، خودروی رانای معمولی را هنگام عرضه زیر ۱۵ میلیون تومان و رانای فول را زیر ۱۶ میلیون تومان به فروش می‌رساند.

خودروی رانا قرار است از مهر تا آذرماه سال جاری به بازار عرضه شود.

رانا پس از خودروهای سمند و تیبا سومین خودروی ملی ایران محسوب می شود.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد


 
 

1391/4/1

روزنامه شرق به نقل از معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گزارش داده که چادرزدن در پارک‌ها و معابر برخی از شهرهای کشور هنگام تابستان «ممنوع خواهد شد.»

به گزارش روزنامه شرق، این دستورالعمل برای ساماندهی و بهبود وضعیت گردشگری این شهر‌ها گرفته شده است.

منوچهر جهانیان افزوده که لیست این شهر‌ها «تا چند وقت دیگر و پس از تعیین معاون گردشگری داخلی در معاونت گردشگری سازمان بررسی و اعلام خواهد شد.»

به گفته آقای جهانیان، پیش از این در ایام عید نوروز نیز این طرح در چند شهر همچون شیراز اجرا شده بود و «نتایج خوبی هم در پی داشت.»

وی البته درباره نتایج این طرح توضیحی ارائه نکرد.

بر اساس گزارش روزنامه شرق، مسئولان امیدوارند با اجرای این طرح‌ها بتوانند گردشگران را به سوی استفاده از مسافرخانه‌ها یا هتل‌ها سوق دهند.

آقای جهانیان در قسمتی دیگر از صحبت‌هایش درباره ضریب اشغال هتل‌های کشور گفت که این میزان ۲۸ تا ۴۰ درصد است و «۶۰ درصد اتاق هتل‌ها خالی ست.»

منبع: روزنامه شرق

مرتبط:

اقامت در ترکیه شبی ۸۰ هزار تومان، شیراز ۲۰۰ هزار تومان

"افزایش ۴۵ درصدی هزینه هتل ها طی سه سال گذشته"


 
 

وزارت خارجه ایران:
1391/4/1


معاون وزیر خارجه ایران می‌گوید که سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی به علی اکبر صالحی همتای ایرانی خود درباره به تعویق انداختن اعدام اتباع ایرانی در عربستان سعودی، دروغ گفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان دیروز ۳۱ خرداد در یک نشست خبری در دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قم افزود که اعدام آن‌ها امری «بی‌سابقه» و اقدامی «سیاسی» بوده است.

او تصریح کرد که ۱۸ نفر از اتباع ایرانی در گروه‌های ۸ و ۱۰ نفره به جرم قاچاق دو تن مواد مخدر در روزهای مذاکرات اتمی ایران و گروه ۱+۵ در استانبول و بغداد اعدام شدند.

در چند روز گذشته، خبرهایی از اعدام چندتن از اتباع ایرانی در عربستان سعودی در رسانه‌ها منتشر شد. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه تایید کرد که چند تبعه ایرانی در عربستان اعدام شده‌اند و با احضار کاردار عربستان در تهران به این اقدام شدیدا اعتراض کرد.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه در چهار دهه گذشته سابقه نداشته است یک تبعه ایرانی در کشورهای حوزه خلیج فارس به اعدام محکوم شود، افزود: «در هفته‌های جاری تعداد ۱۸ نفر از اتباع ایرانی دستگیر شده در عربستان، در گروه‌های ۸ نفره و ۱۰ نفره اعدام شدند.»

او اعدام اتباع ایرانی از سوی عربستان را اقدامی سیاسی خواند و اظهار داشت: «گروه اول در روز مذاکره گروه پنج بعلاوه یک با ایران در استانبول و گروه دیگر نیز در روز مذاکره ایران با پنج بعلاوه یک در بغداد اعدام شدند که ما این اقدام را یک اقدام سیاسی می‌دانیم.»

امیرعبداللهیان با بیان اینکه اینکه وزیر خارجه عربستان سعودی در مذاکرات خود با صالحی قول داد تا مسئله اعدام این افراد را به تعویق بیاندازد تا در این خصوص مذاکراتی صورت گیرد افزود: «سعود الفیصل به دکتر صالحی دروغ گفت و بعد‌ها مشخص شد در‌‌‌ همان روزی که وی به وزیر امور خارجه ایران قول داد تا اعدام این افراد را تعویق بیندازند در‌‌‌ همان روز یک گروه از آنها را اعدام کردند.»

وی افزود: «اتهام این افراد به جرم قاچاق دو تن مواد مخدر هنوز برای جمهوری اسلامی ایران محرز نشده و به اثبات نرسیده است و عربستان در یک اقدام غیر دیپلماتیک بدون اینکه این افراد از حقوق عادی خود در دفاع از خودشان برخوردار باشند اعدام کردند.»

منبع: مهر، مردمک و رادیو فردا

 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته