-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۱۰, شنبه

Latest News from 30Mail for 06/30/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/4/9

رئیس ستاد دیه کشور می‌گوید طی سالهای ۸۹ و ۹۰ حدود ۲۰ هزار کانون خانواده به دلیل شکایت زوجه علیه زوج برای دریافت مهریه از هم پاشیده است.

به گزارش ایلنا، سید اسدالله جولایی افزوده است: «این مسئله باید از مردم پرسیده شود که چرا مهریه را بالا‌تر از حد توان پسر تعیین می‌کنند.»

پیش‌تر محمد علی ساری معاون مدیر عامل ستاد دیه کشور گفته بود که در سال ۱۳۸۹ دو هزار نفر زندانی مهریه در کشور وجود داشته که این امار در ۸ ماه نخست سال ۱۳۹۰ به ۳۳۰۰ نفر رسید.

آقای جولایی ادامه داد: «باید این ضرب المثل "مهریه را کی داده و کی گرفته" از زبان خانواده‌های ایرانی برچیده شود چراکه ما شاهد هستیم خانواده‌ها با شکایت مهریه را می‌گیرند و طرف مقابل نیز مجبور به پرداخت آن است.»

بر اساس قانونی که به تازگی برای کاش زندانیان مهریه در ایران تصویب شده است، در صورتی که مهریه تا سقف ۱۱۰ سکه تعیین شده و پرداخت نشود، مجازات زندان را در پی دارد.

منبع: ایلنا

مرتبط:

شمار زندانیان مهریه ۵۵ درصد افزایش یافته است
 


 
 

1391/4/9

محمدرضا باهنر، از نماینده‌های محافظه کار مجلس، اظهار امیدواری کرده که (جریان‌های وابسته به رهبر ایران) در انتخابات ریاست حمهوری نیز همانند انتخابات مجلس از ظرفیت خود استفاده کرده و مانع از ورود جریان‌های مخالف به مراکز تصمیم گیری شوند.

به گزارش ایلنا، آقای باهنر که در دهمین کنگره سراسری جامعه اسلامی مهندسین سخنرانی می‌کرد، گفته است: «با توجه به اینکه هم اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم امیدواریم همانطور که توانستیم در انتخابات مجلس از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم در این انتخابات نیز از عهده وظایف خود به خوبی برآییم.»

آقای باهنر در این سحنرانی تصریح کرده است که در انتخابات مجلس نهم «مواظب بودیم جریان‌های فتنه، انحرافی و تندروی اصلاح طلب وارد مراکز تصمیم گیری نشوند.»

صحبت‌های آقای باهنر در حالی مطرح می‌شود که وی به عنوان نخستین سیاستمدار محافظه کار به صورت رسمی از اصلاح طلبان «خواهش کرد» تا در انتخابات مجلس شرکت کنند.

نهمین دوره انتخابات مجلس ایران، نخستین انتخابات پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به شمار می‌رفت که حضور در آن از سوی اصلاح طلبان تحریم شده بود.

پس از برگزاری انتخابات مجلس نهم نیز علی مطهری، از اصولگرایان میانه رو، آشکارا در صحن علنی مجلس، سپاه پاسداران را به دخالت در انتخابات و جانبداری از کاندیداهای خاص متهم کرد.

این اتهام با واکنش شدید فرماندهان سپاه مواجه شد و این نهاد نظامی تهدید کرد که از آقای مطهری شکایت خواهد کرد.

آقای باهنر همچنین گفته است با اینکه مجلس نهم با ترکیب ۹۰ درصدی اصولگرا‌ها تشکیل شده اما در مجلس کنونی میان اصولگرا‌ها رقابت وجود دارد و مجلس "تک صدا نیست."

منبع: ایلنا

مرتبط:

راهیابی ۶۶ عضو سپاه و اطلاعات به مجلس نهم


 
 

1391/4/9

رضا افشاری، رئیس انجمن سم‌شناسی آسیا و اقیانوسیه می‌گوید تقاضای تریاک در ایران بیش از هر ماده مخدر دیگری ست و از هر دو کیلوگرم تریاک مصرفی در دنیا تقریبآ یک کیلوگرم آن در ایران مصرف می‌شود.

به گزارش ایلنا، آقای افشاری افزوده که «۹۳ درصد مواد مخدر دنیا در افغانستان تولید می‌شود و همجواری ما با این کشور یکی از معضلاتی است که اعتیاد در کشور ما رو به افزایش است و مبارزه با آن کار مشکلی است.»

پیش از این مدیرکل حوزه ریاست پزشکی قانونی کشور گفته بود در حال حاضر ماده تریاک در دنیا رتبه چهارم را در میان مصرف مواد مخدر داراست اما ایران در زمینه استفاده از تریاک در دنیال اول است.

رئیس مرکز تحقیقات اعتیاد دانشگاه مشهد همچنین ادامه داده که تقاضای بازار مواد مخدر از مصرف سنتی به سمت مواد صنعتی مانند شیشه و هروئین تغییر پیدا کرده است.

وی ارزان بودن، در دسترس بودن و مصرف راحت شیشه را از عواملی توصیف کرد که سبب گسترش اعتیاد به این ماده مخدر شده است.

به گفته آقای افشاری، «در ابتدای ورود شیشه، هر گرم بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد ولی در حال حاضر هر گرم آن قیمتی بین شش تا ۱۰ هزار تومان را دارد.»

این کار‌شناس بهداشتی افزوده اکنون «ماده‌ای به نام هرویین در مشهد پیدا نمی‌شود چرا که ترکیبی مشابه و بهتر به بازار آمده است به نام کریستال هرویین که مصرف آن بسیار راحت است».

منبع: ایلنا

مرتبط:

«سونامی مصرف روانگردان‌ها» در ایران؛ زنان در صدر


 
 

1391/4/9

قائم مقام سازمان محیط زیست می‌گوید ۲۳ استان کشور تحت تاثیر پدیده گرد و غبار هستند.

علی محمد شاعری که با خبرگزاری مهر گفت‌و‌گو می‌کرد، افزود منشا گرد و غبار چهار استان، در داخل کشور بوده و گرد و غبار استان‌های دیگر نیز منشا خارجی دارند.

به گفته وی، استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان چهار استانی هستند که در معرض گرد غبار با منشا داخلی قرار دارند.

کار‌شناسان می‌گویند خشک شدن رود هامون طی سال‌های گذشته یکی از عوامل افزایش گرد و خاک در مناطق یادشده است.

آقای شاعری منشا خارجی گرد و غبار را بیابان‌های عراق عنوان کرد و گفت در این کشور دو میلیون هکتار کانون بحران گرد و غبار وجود دارد.

وی افزود: «ایران تاکنون بار‌ها آمادگی خود را به منظور کمک به کشور عراق از لحاظ اجرای طرح و تامین کار‌شناس مورد نیاز اعلام کرده اما آن‌ها تا کنون هیچ اقدامی در این مورد انجام نداده‌اند.»

منبع: مهر

مرتبط:

بستر خشک هامون، توفان شن را شدت بخشیده است

کارمند ایلامی، یک تنه به نبرد با گرد و غبار رفته است


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته