-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۶, سه‌شنبه

Latest New from Green Correspondents for 06/26/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

خبرنگاران سبز/ کار‌شناسان ایران سبز: در پی نزدیک شدن آغاز تحریم نفتی ایران، گزارش‌های رسیده به خبرنگاران سبز حاکی از تبانی بزرگ بخش نفتی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران با دولت چین است تا در کنار بی‌تفاوتی نسبت به فشارهای کمرشکنی که در سایه نابخردی سیاسی زمامداران به ملت محروم ایران وارد می‌شود، چند میلیارد دلار از سرمایه‌های کشور به حساب‌های بانکی ویژه در شانگهای واریز گردد.

بر اساس این گزارش‌ها شرکت نفت سینوپک چین که از اصلیترین خریداران نفت ایران است اعلام داشته که از اول جولای سالجاری نفت خریداری شده از ایران را صرفا با کشتی‌های نفتکش ایرانی و با بیمه تضمین شده ایرانی تحویل می گیرد. بلافاصله پس از این درخواست، دولت هند هم درخواست مشابهی را مطرح کرد که واکاوی در جزییات این درخواست‌ها نشان دهنده یک تبانی بزرگ دیگر در عرصه صادرات نفت ایران است.

به گزارش کار‌شناسان ایران سبز از آنجا که شرکت‌های بیمه ایرانی در چارچوب تحریم‌ها حق فعالیت‌های بین المللی را ندارند و بیمه های معتبر خارجی هم محموله های نفتی ایران را بیمه نمی کنند، دولت چین خواستار آن شده تا مابه ازاء حق بیمه نفت خریداری شده توسط آن کشور به حساب یکی از بانکهای شانگهای واریزگردد و این بانک دقیقا‌‌ همان بانکی است که با سرمایه گذاری مشترک سپاه پاسداران و برخی افراد شناخته شده وابسته به حاکمیت (با حدود نیمی از کل سهام) در شانگهای تاسیس شده و جزییات آن در گزارش‌های قبلی کار‌شناسان ایران سبز منتشر شده بود!

 بر این اساس توافق شده تا به ازاء هر کشتی نفتکش ایرانی تا سقف ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه، مبلغ یک میلیارد دلار سپرده ثابت در این حساب باقی بماند و چون این مبالغ به عنوان سپرده بیمه‌ای محسوب می‌شوند سودی هم به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد!

بعلاوه بر اساس این توافق که مورد قبول حکومت ایران هم قرار گرفته خسارت هر گونه حادثه برای نفت بارگیری شده در نفتکش‌های ایرانی به مقصد چین و هند و خساراتی که متوجه محیط زیست دریایی می‌شود از مبالغ سپرده گذاری شده کسر و اصل یک میلیارد دلار تضمین نقدی به ازاء هر نفتکش ایرانی بلافاصله بصورت ثابت در این حساب جایگزین خواهد شد! همچنین مقرر شده است هر گونه سوشارژی که توسط آمریکا یا اتحادیه اروپا علیه معاملات نفتی ایران و چین صورت پذیرد از این حساب برداشت و مبالغ پایه بلافاصله جایگزین شوند. این در حالی است که در حال حاضر چین و هند در مجموع خریدار حدود ۴۰ درصد نفت ایران هستند (جدای از ۹۰ هزار بشکه نفت قاچاق روزانه وخارج از برنامه وزارت نفت که توسط نفتکش‌های سپاه به این کشور فروخته می‌شود) و پیش بینی می‌شود که میلیارد‌ها دلار از درآمدهای نفتی ایران در بانک مذکور بلوکه شود تا عملا به حساب فرماندهان سپاه یا افراد وابسته به بیت رهبری واریز گردد.

بررسی‌های کار‌شناسان ایران سبز اکنون نشان می‌دهد که طرح چنین پیشنهادی از سوی چین و هند با هماهنگی عوامل خائن داخلی و متنفذ در حاکمیت صورت گرفته است تا در چنین شرایط بحرانی برای ایران و ایرانیان، مبالغ عظیمی از درآمدهای نفتی کشور به حساب تعدادی از افراد نظام در خارج کشور واریز شود.

شواهد موجود نشان می‌دهد که علاوه بر برخی افراد موثر دربیت رهبری ایران و نیروهای ارشد سپاه پاسداران،، حضور حمید بقایی معاون اجرایی دولت هم در این ماجرا پررنگ بوده است. بررسی‌ها ی کارشناسان همچنین نشان می‌دهد هفته گذشته مبلغ ۲۱۰ میلیون یورو به حساب وی و چند تن دیگر در بانک شانگهای واریز شده است.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته