-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۵, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 06/25/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/4/4

 

 
محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم در سفر امروزش به کشور ونزوئلا، ۳۸۴ واحد مسکونی ساخت شرکت‌های ایرانی در شهر جدید اوخدا را افتتاح کرد.
 
به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد و هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا روز شنبه ۳ تیر ماه در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا از طریق ویدئو کنفرانس این ۳۸۴ واحد مسکونی را افتتاح کرده اند.
 
احمدی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی نسبت به «ارایه خدمتی بزرگ و ارزشمند ایران به ملت ونزوئلا» اظهارخرسندی کرد.
 
بر اساس این گزارش، این بخشی از پروژه ساخت هفت هزار واحد مسکونی شهر جدید "اوخدا" در فضایی بالغ بر ۷۲۰ هزار متر مربع است که توسط ایران و ونزوئلا ساخته می‌شود.
 
 احمدی‌نژاد در آخرین مرحله از سفرش به سه کشور آمریکای لاتین، بولیوی، برزیل و ونزوئلا، جمعه شب وارد کاراکاس، پایتخت ونزوئلا شده است.
 

 
 

1391/4/4

 

 
رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ایران از کشف و ضبط روزانه بیش از یک تن مواد مخدر و تشکیل ۶۱۲ پرونده موادمخدر در کشور خبر داد.
 
علی مویدی روز یک‌شنبه، ۴ تیرماه، در یک نشست خبری اعلام کرد که «پلیس در سه‌ماهه نخست امسال ۱۰۰ تن انواع مواد مخدر را که بیش از ۸۰ تن آن تریاک بود کشف و ضبط کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱ درصدی نشان می‌دهد.»
 
وی با اعلام اینکه «در این مدت ۷۰ هزار نفر در رابطه با جرائم موادمخدر دستگیر شده اند و ۵۷ هزار پرونده نیز تشکیل شده‌است» خبر داد که پلیس ایران هر روز «یک تن و ۷۵ کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف و ضبط می‌کند.»
 
به گفته رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران، سه استان هرمزگان، سیستان و کرمان «رکورددار بیشترین میزان کشف موادمخدر هستند» و این مناطق تبدیل به «مسیرهای ترانزیت» شده‌اند.
 
به گفته آقای مویدی، بیشترین مصرف مواد مخدر در ایران مربوط به تریاک است و «هم‌اکنون ۸۰ درصد کشفیات مواد کشور را تریاک تشکیل می‌دهد» اما مواد مخدر صنعتی به‌ویژه روان‌گَردها «جاذبه‌های خاصی پیدا کرده و گرایش جوانان برای مصرف این مواد بیشتر از سایرین است.»
 
وی در عین حال از کشف روزانه ۵٫۵ کیلوگرم موادمخدر صنعتی خبر داد و گفت که در سال جاری «۵۳۳ کیلوگرم ماده مخدر صنعتی کشف شد که نسبت به مدت مشابه افزایش سه درصدی کشف را نشان می‌دهد.»
 
این فرمانده پلیس هم‌چنین از شناسایی و انهدام ۴۳ آشپزخانه تولید مواد مخدری به نام «شیشه» طی این مدت و اعدام ۱۰ نفر در ارتباط با تولید و پخش شیشه در ایران خبر داد.
 

 
 

1391/4/4

 

حمیدرضا خیلدار فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید که خرید و فروش «حیوانات غیرمجاز» در تهران بیش از دیگر استان‌های ایران انجام می‌شود.
 
آقای خیلدار این مطلب را امروز به خبرگزاری فارس گفته و افزوده است که  مانورهایی برای مقابله با خریدوفروش غیرقانونی، شکار و صید غیرمجاز حیوانات برگزار خواهد شد.
 
او همچنین اعلام کرد: کسانی که در خرید و فروش حیوانات غیرمجاز جرمی مرتکب شوند، به دادسرا معرفی خواهند شد و اگر تخلف صنفی هم انجام شود، مغازه متخلفان پلمپ می‌شود.
 
به گفته آقای خیلدار «مراكز قضائي و دادگاه ها همكاري جدي و تنگاتنگي را با سازمان حفاظت از محيط زيست را دارند و در صدور حكم و اجراي احكام با جديت و سرعت اقدام مي كنند.»
 
او از شناسایی ۵ مغازه در تهران خبر داد که محل خرید و فروش غیرمجاز حیوانات هستند و گفت که این مغازه ها پس از دریافت حکم از دادگاه پلمپ خواهند شد.
 
وي همچنين به پيدا شدن 4 توله شير و 2 قلاده خرس در مشهد اشاره كرد و افزود: طبق آخرين اطلاعات بدست آمده 4 قلاده شيري كه در مشهد پيدا شد، مربوط به باغ وحش اين شهر است كه در همان جا به دنيا آمده بودند و براي تقويت كردن اين شيرها آن ها را از باغ وحش به مكان ديگري منتقل كرده و به دليل نامعلومي از محل نگهداري خود فرار كردند.
 

 
 

نرگس محمدی به دادستان تهران:
1391/4/4

 

 
نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر،‌ در نامه ای به دادستان تهران به شدت از وضعیت نگهداری اش در زندان زنجان انتقاد کرده و نوشته «چنين رفتار و اقدامی با من در واقع مرگ تدريجی من است که مسئوليت آن با مسئولان است.»
 
او در این نامه با اشاره به بیماری فلج عضلانی خود نوشته است که هیچگاه خواستار انتقال به زندان زنجان نبوده و تنها می خواسته به بند عمومی نسوان (زنان) اوین منتقل شود که چنین نشد.
 
نرگس محمدی همچنین در این نامه نوشته که امیدوار است در صورت مرگ،‌همانند هاله سحابی و هدی صابر،‌دلیل آن طبیعی ذکر نشود چرا که به گفته او تشدید بیماری اش یا بروز هر حادثه ناگوار دیگری در این شرایط کاملا عامدانه خواهد بود. 
 
خانم محمدی در نامه اش خطاب به دادستان تهران می افزاید: «اکنون من در ميان بيش از۵۰ زن قاتل، محکومان به اعدام (مواد مخدر) و جرائم فساد اخلاقی با بيماری‌های خطرناک و حتی زنان غيرمتعادل (به لحاظ روانی) هستم که از زمانی که وارد بند شده‌ام تا کنون جز اضطراب و ناآرامی و ترس که لحظه به لحظه موجب تشديد بيماری‌ام می‌شوند، چيزی نديده‌ام.»
 
در نامه این فعال حقوق بشر همچنین آمده است: «علی و کيانا، فرزندان ۵ ساله‌ام در زنجان زندگی نمی‌کنند و به ناچار هر هفته می‌بايست برای ملاقات با مادر، حداقل ساعت‌های طولانی مسافت زيادی را تا زنجان طی کنند که اين مسئله هم برای فرزندان کوچک من و هم خانم رحمانی (مادر همسرم) امری دشوار و شايد در گرمای تابستان و سرمای زمستان غيرممکن شود که اين خود فشارروحی و روانی شديدی برای يک مادر در حبس است.»
 
تاکنون نهاد‌ها و اشخاص مختلفی، از جمله سازمان گزارشگران بدون مرز، صد‌ها فعال ايرانی و ۱۰ برنده نوبل صلح خواستار آزادی نرگس محمدی شده‌اند.
 

 
 

1348/10/11

  • محمد معینی
    راز سر به مهر

     

    سخنرانی مقام رهبری، 14 خرداد امسال: «محمدرضا كه آن روز پادشاه ايران بود، مورد اعتناى اينها (روزولت، چرچيل و استالين که در تهران جلسه تشکیل داده بودند) قرار نگرفت؛ آنها به ديدن او نرفتند، او به ديدن آنها رفت؛ وارد اتاق شد، برايش بلند نشدند، اعتنا نكردند.»(+)
    .
    وبسایت دیپلماسی ایرانی، پریروز: «باتوجه به حساسیت افکار عمومی در باره مسائل طرح شده در مورد سفر رئیس جمهور به برزیل و رعایت نشدن پروتکل های دیپلماتیک توسط مقامات برزیلی ضرورت دارد که دستگاه دیپلماسی کشور با شفاف سازی مسائل پیش آمده و برخورد متناسب و منطقی، از جریحه دار شدن غرور ملی و آسیب های اجتماعی و روانی آن جلوگیری کند ... کارکنان خدوم وزارت خارجه و مسئولین دیپلماتیک  کشورمان باید آگاه باشند که حفظ شأن و حیثیت نظام اسلامی از هر امری بالاتر است. نکند که این مهم فدای رویکردهای تبلیغاتی و رفتارهای عامه پسند شود.»(+)
     
    .
    خاطرات هاشمی رفسنجانی در سفر به هندوستان؛ مرداد سال 61 (سی سال قبل): «امروز هند رسما اعلام داشت که حاضر است میزبان کنفرانس غیرمتعهدها باشد و این شکستی برای عراق و یک پیروزی برای ما بود و تاثیر سفر ما را نشان می دهد ... امروز سی و پنجمین سالگرد استقلال هند است. با بخشی از هیئت در مراسم شرکت کردیم. در این که شخصا شرکت کنم یا خیر اختلاف نظر بود و بالاخره ترجیح دادم که شرکت کنم. مراسم باشکوهی در میدان بزرگ کنار قلعه تاریخی ردفورد برگزار شد. صندلی شماره یک از خانم گاندی (نخست وزیر) و دوم برای من و سوم برای رییس مجلس هند بود ... قرار بود که برای تبریک عید استقلال هند به منزل رییس جمهوری برویم. بخشی از هیئت را فرستادم و خودم نرفتم. علت نرفتن را این گفتیم که خانم گاندی امروز صبح در مراسم جشن، از هیئت ما تشکر نکرد.»
    .


    تیتر از سی‌میل


     
     

    1391/4/4

    رستم قاسمی، وزیر نفت کشور، در جلسه علنی مجلس گفته است که ایران ۲۵ درصد از میادین مشترک انرژی با کشورهای همسایه برداشت می‌کند که از میانگین جهانی پایین‌تر است.

    به گزارش خبرگزاری مهر، آقای قاسمی عقب ماندگی در بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز نسبت به شرکا را «بسیار فاحش» توصیف کرد.

    به گفته آقای قاسمی، ایران تنها در زمینه برداشت از میادین مشترک ترکمنستان «وضعیت نسبتا خوبی» دارد.

    در همین ارتباط، روز یکشنبه (چهارم تیرماه) اداره کل نظارت بازرسی نفت سازمان بازرسی کل کشور نیز گزارش داد برداشت ایران از لایه نفتی پارس جنوبی تنها ۷ درصد برداشت روزانه قطر از این لایه نفتی است.

    در این گزارش آمده است برداشت ایران «در حالی هنوز به ۳۵ هزار بشکه نرسیده است که قطر روزانه ۴۵۰ هزار بشکه (از این لایه نفتی) برداشت می‌کند.»

    لایه نفتی پارس جنوبی بالغ بر ۱/۶ میلیارد بشکه نفت دارد و میان دو کشور ایران و قطر مشترک است.

    منبع: مهر (+ و +)

    مرتبط:

    کاهش تعداد کارگران و میزان سرمایه‌گذاری در عسلویه


     
     

    1391/4/4

    عابر پیاده

    ساختن دیتالاگر واقعن کار سختی نیست یا  دست کم  این قدرچیز خاصی نبود  که در این سال‌ها همه‌ی دیتالاگرهای کار  ما از آلمان وارد می‌شد. امروز مناقصه داشتیم  و قیمت یک شرکت ایرانی  یک سوم تا نصف قیمت بقیه بود. جز ماجرای قیمت دلار که ذکر دائم مردم شده، مشکلات واردات، زمان تحویل  وارد کننده‌ها را زیاد کرده بود. این شرکت اما هیچ کدام از این مشکلات را نداشت.  اگر اشتباه نکنم اولین بار است در  این حجم کار، یک تولید کننده‌ی ایرانی برنده شد.

    این نقش ایوان است یا پای یست خانه؟ اخبار بد هم کم نیست. حتا خیلی بیش‌تر از خبرهای دل‌گرم کننده. هفته‌ای نیست که خبر اخراج‌های گروهی یا عقب افتادن حقوق‌ها را در کارخانه‌ها و شرکت‌های اصفهان  نشنوم.  به خصوص شرکت  گیتی‌پسند به نظرم شاخص مهمی آمد. عقب افتادن حقوق‌های  این شرکت بزرگ و پول‌دار، اوضاع خراب شرکت‌ها و کارخانه‌های دیگر را نشان می‌دهد. حقوق‌ها عقب می‌افتد، حقوق‌هایی که کف قانون کار تعیین شده‌اند. شنیدم همکاران سابق‌ام  می‌روند توی پست برق می‌نشینند و کار نمی‌کنند. چهار ماه حقوق نگرفته‌اند   وخبری هم از پول نیست و کارفرما عصبانی شده و کار به خلع‌ید شرکت رسیده و اوضاع پیچیده‌تر شده. یادم است آن سال همین همکاران شیرینی و بستنی  می‌دادند و چهار سال بعد باز دل‌شان به سهام عدالت خوش بود.

     چند سال پیش –رییس جمهور فعلی، اول شب درازش بود و تازه رسیده بود به شهرداری تهران-  وقتی آمدم اصفهان  یک‌شنبه رفتم دنبال کار و چهارشنبه با مدیر عامل توافق کردیم و از شنبه هم رفتم سر کار.  عسلویه هم بود و آدم فوق‌اش می‌رفت آن جا و چندسالی پول در می‌آورد و تجربه  می‌کرد. عسلویه‌ای‌ها همه برگشتند. بعضی راننده‌ی آزانس شدند و بعضی رفتند سراغ تدریس یا اگر توانستند رفتند استرلیا. کارخانه‌ها و شرکت‌ها بیست تایی و پنجاه تایی  اخراج می‌کنند و می‌گویند هر چه کم‌تر تولید کنند به نفع‌شان است.

    *

    از این خاکستر کسی بلند می‌شود؟ بعد از بیرون آمدن از جلسه‌ی مناقصه به طور غیر عادی خوش بین شده بودم.  خوش‌حال بودم که به جای این شرکت‌هایی که هر کدام یک ورقه‌ی نمایندگی از شرکت‌های آلمانی دست‌شان بود، بالاخره یک شرکت ایرانی دیتالاگرهای خودش را ساخت و فروخت. قبلن بیش‌تر کارهای نرم افزاری می‌کردند و کارشان هم خوب بود.

    تیتر از سی‌میل


     
     

    1391/4/4
  • بامدادی

    چطور است که حالا «رویترز» رهبر سازمان تروریستی مجاهدین خلق را که حتی اگر نه به خاطر وقایع اوایل انقلاب، که دست کم به خاطر حمله‌ی نظامی سازمان متبوع‌شان دوشادوش صدام حسین به ایران، طرد شده‌ی سیاسی و منفور خاص و عام در ایران هستند را «رهبر معترضان ایرانی» خطاب می‌کند؟ {+}

    نمی‌دانم آیا من تنها هستم، یا شما هم احساس نگرانی می‌کنید. این کدام تصویری از ایران است که به خرد جهانیان می‌دهند که در آن خانم «مریم رجوی» رهبر معترضان ایرانی است؟!


     
     

    1391/4/4

    خبرگزاری فارس از فروش خون و فرآورده‌های خونی توسط سازمان انتقال خون استان فارس خبر داد.

    در این گزارش که از وبسایت محلی شیرازه نقل شده، آمده که یک واحد خون اشعه دیده ۱۷هزار تومان و یک واحد خون با کاهش لکوسیت ۲۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

    گران‌ترین فراورده خونی ارائه شده نیز یک واحد پلاکت فرز بوده که ۲۱۰هزار تومان قیمت دارد.

    فروش خون و فراورده‌های خونی در استان فارس در حالی صورت می‌گیرد که سازمان انتقال خون ایران، خون مصرفی خود را رایگان و به صورت اهدایی به دست می‌آورد.

    خبرگزاری فارس افزوده که مشخص نیست فروش خون و فرآورده‌های خونی از سوی سازمان انتقال خون ایران اجرایی شده و یا اداره کل انتقال خون فارس به این عمل اقدام کرده است.

    پیش از این افکارنیوز در گزارشی نوشته بود که ایران به صادرات خون روی آورده و هر کیلو خون را به برخی از کشورها همچون افغانستان و تاجیکستان به قیمت کمتر از یک دلار صادر می کند.

    منبع: فارس و شیرازه


     
     

    1391/4/4

    وبسایت نوروز گزارش داد مصطفی تاجزاده که برای درمان خونریزی چشم به بیمارستان منتقل شده بود، برخلاف نظر پزشکان پس از انجام عمل تزریق داخل چشمی به انفرادی زندان اوین بازگردانده شده است.

    بر اساس این گزارش، پزشکان خواستار نگهداری آقای تاجزاده در محیطی ایزوله و بهداشتی پس از انجام تزریق داخل چشمی بودند اما ماموران امنیتی با این اقدام مخالفت کردند.

    ماموران امنیتی ماندن آقای تاجزاده در بیمارستان را «نیازمند مجوز مسئولان بالا‌تر» عنوان کردند.

    آقای تاجزاده دو هفته پیش تحت معاینه پزشکان قرار گرفته بود و پزشکان گفته بودند که وی نیازمند انجام فوری جراحی گردن و تزریق داخل چشمی برای پیشگیری از خونریزی بیشتر است.

    آقای تاجزاده علاوه بر بیماری چشمی و ارتروز گردن به بیماری‌های نقرس و سینوزیت نیز مبتلاست.

    منبع: نوروز

    مرتبط:

    تاجزاده: شاه و دربار و ساواک هم با خانواده‌های مخالفان خود چنین نمی‌کردند

    ابراز نگرانی همسر مصطفی تاجزاده درباره سلامتی این زندانی سیاسی


     
     

    1391/4/4

    بر اساس تازه‌ترین نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور، دانشگاه تهران بار دیگر عنوان بهترین دانشگاه ایران را کسب کرد.

    در این رتبه بندی که توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام وابسته به دولت منتشر شده آمده است که پس از دانشگاه‌های تهران، دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و دانشگاه علم و صنعت قرار گرفته‌اند.

    نخستین دانشگاه شهرستانی حاضر در این لیست نیز دانشگاه شیراز است که رتبه ششم بهترین دانشگاه‌های ایران را به خود اختصاص داده است.

    جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، به خبرگزاری مهر گفته که در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از پنج معیار کلی پژوهشی، آموزشی، وجهه بین‌المللی، امکانات و فعالیت‌های اجتماعی-اقتصادی استفاده شده است.

    به گفته آقای مهراد، بخش اطلاعات مربوط به تولیدات علمی دانشگاه‌ها از پایگاه پژوهشی «تامسون رویترز» استخراج می‌شود و تعداد و کیفیت و میزان تاثیرگذاری مقالات از نکات مهم این رتبه‌بندی است.

    منبع: مهر


     
     

    1391/4/4

    غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌های کشور، می‌گوید که در ایران زندانی سیاسی وجود ندارد.

    آقای اسماعیلی که با خبرگزاری مهر گفت‌و‌گو می‌کرد، افزوده است: «ما اصلا زندانی سیاسی نداریم. حالا اگر یک زندانی خودش را سیاسی بداند، حرف دیگری است ولی ما زندانی امنیتی داریم.»

    وی درباره اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی نیز گفت بر اساس آیین نامه سازمان زندان‌ها، مرخصی دادن به افراد متهم به جرایم امنیتی «ممنوع نیست» اما اعطای مرخصی به این افراد تنها «با موافقت شخص دادستان» ممکن است.

    دادستان تهران پیش از این گفته بود که «مرخصی به زندانيان امنيتی بايد با يک هدفمندی انجام شود و نمی‌تواند به گستردگی اعطای مرخصی به زندانيان ساير جرايم باشد.»

    وی افزوده بود که مرخصی زندانیان سیاسی «هدفمند» انجام می‌شود.

    در میان زندانیان سیاسی ایران، که در دستگیری‌های گسترده پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری بازداشت شده‌اند، افرادی چون عیسی سحرخیز دیده می شوند که تاکنون نتوانسته‌اند حتی از یک روز مرخصی استفاده نمایند.

    منبع: مهر

    مرتبط:

    زندانیان سیاسی و مجرمان خطرناک مرخصی ندارند


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته