-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۱, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 31 خرداد 91

 

سلام،

چهارشنبه 31 خرداد 91، 20 ژوئن 2012 میلادی

در مورد 9 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه متاسفانه موضوع اعدام چهارمین شهروند عرب خوزستانی یعنی علی نامی شریفی را به خانواده وی اطلاع دادند. به این ترتیب بعد از برادران حیدریان و پسرعموی آنها، چهارمین نفری است که ازشهروندان عرب خوزستانی به اعدام سپرده می شود.

نکته دوم اینکه ساویه صادقی دختر 23 ساله کرد بعد از 2 ماه شکنجه و انفرادی و بازجویی در دادگاهی بدون وکیل به 15 سال زندان به جرم محاربه محکوم شد.

نکته سوم اینکه آقای اسقف دزمان توتو برنده جایزه صلح نوبل و کسی که از رهبران مبارزات آفریقای جنوبی محسوب می شود، به مناسبت سومین سالگرد جنبش سبز نامه ای را نوشته خطاب به رهبران ایران و خواستار آزادی زندانیان سیاسی، توقف شکنجه و کشتار شده و اعلام کرده که تحت لوای دین دست به شکنجه و سرکوب نزنید. همینطور کار بسیار خوبی که گروهی از حقوقدانها سازماندهی کردند در محل سازمان عفو بین الملل در لندن، برگزاری دادگاه نمادین رسیدگی به اتهام جنایت علیه بشریت توسط نظام جمهوری اسلامی است براساس اعدامهای دهه 60 و کشتار سال 67. این ایده که نخستین بار توسط برتدراند راسل و فیلسوفان دیگری مثل سارتر و بسیاری دیگر ازروشنفکران در دهه 60 میلادی علیه آمریکا اجرا شد و ویتنام تریبونال دادگاه نمادینی درست شد برای محاکمه جنایات آمریکا در ویتنام، اینبار برای ایران بکار گرفته شده که می تواند بسیار بسیار حرکت خوبی باشد. خانواده های زندانیان سیاسی، قربانیان این حوادث، زندانیان سیاسی این دهه، در این دادگاه حاضر می شوند و شهادت می دهند، دادستان بین المللی که هست اقامه دعوا می کند، هیئت منصفه و قضات رسیدگی می کنند و رای می دهند. قرار است بخش دوم این دادگاه هم در ماه اکتبر برگزار شود. البته اگر بخواهد این دادگاه نمادین به دادگاه بین المللی کیفری ارجاع شود رسماً نیازمند آن است که از طریق سازمان ملل متحد اقدام شود از طریق یک کشور و از طریق شورای امنیت. به هر حال این حرکت خوب که جا دارد دنبال شود، خبر آن پخش شود و مورد پشتیبانی قرار بگیرد، می تواند مقدمه بسیار خوبی برای آن عمل رسمی و محاکمه رسمی باشد.

نکته چهارم اینکه مذاکرات مسکو به انتها رسید و تنها نتیجه ای که از آن به دست آمد قرار برگزاری جلسه ای در سوم ماه جولای دراستانبول است، آنهم در سطحی نازلتر و در حد کارشناسی که بنشینند و با هم حرف بزنند، بعد در حد معاونین و بعد دوباره اگر لازم باشد خانم اشتون و آقای جلیلی بنشینند و مذاکره کنند. به این ترتیب شکافی که پیش بینی می شد که جوش نخواهد خورد، در عمل هم جوش نخورد. ایران می گفت که غنی سازی اورانیوم را حداکثر در سطح 20 درصدی ممکن است متوقف کند ولی غرب باید تحریم ها را متوقف کند و حق غنی سازی اورانیوم ایران را به رسمیت بشناسد. البته ایران دفعه قبل یک سرفصل هم برای بررسی مسایل سوریه و بحرین پیشنهاد کرده بود که خارج از موضوع است و غربیها هم خیلی خیلی روشن توقف غنی سازی، انتقال غنی سازی بالای5 درصد تا 20 درصدی به خارج از ایران و توقف سایت فردو را می خواستند بدون اینکه وعده ای برای توقف تحریم ها بدهند. اصرار ایران این بوده که اولین شرط این است که  باید تحریم ها متوقف شود. به این ترتیب به اول ماه جولای خواهیم رسید و تحریم های نفت و بانک مرکزی از طریق آمریکا و اتحادیه اروپا به اجر در خواهد آمد. بازار بورس تهران دیروز تحت تاثیر مذاکرات مسکو در حالت رکود و کاهش معاملات قرار داشت. پیش بینی می شود که تاثیر این مذاکرات احتمالاً روی نرخ ارز و طلا هم چشمگیر باشد و باعث افزایش آنها شود. خبرگزاری فرانسه رسماً خبر داده از اینکه مذاکرات شکست خورد و وزیر امور خارجه فرانسه هم اعلام کرده که تحریم ها علیه ایران هم باید تشدید شود. حکومت از پیش شروع کرده به تبلیغات که توطئه آمریکا و غرب برای شکست مذاکرات بود اما مذاکرات شکست نخورد. یا دروغهایی مثل اینکه نماینده آمریکا می خواسته جلیلی را ببیند و جلیلی گفته نه، که هیچ خبرگزاری دیگری چنین خبری را مخابره نکرده. فاینالشیال تایمز لندن پیش بینی می کند که با شروع تحریمها درآمدها نفتی ایران و کل درآمدها به کمتر از نصف کاهش پیدا بکند.

نکته پنجم اینکه ملاقات آقای اوباما و پوتین در حاشیه اجلاس 20 کشور صنعتی جهان برگزار شد. ملاقاتی که خیلی سرد و رسمی برگزار شد ولی بسیار محرمانه نگه داشته شده. اما آنچه که درز کرده این بوده که سوال آقای پوتین این بوده که اگر بشار اسد برود چه کسی جانشین او می شود. به این ترتیب روسها آمادگی دارند برا ی اینکه بشار اسد برداشته شود. همینطور ارتش روسیه رسماً تایید کرده که دو ناو آنها عازم بندر طرطوس هستند همراه با تفنگداران دریایی روسیه برای مراقبت از اتباع خودشان و تاسیساتشان و وسایلی که دارند تا در صورت لزوم از سوریه منتقل بکنند.

نکته ششم اینکه اعتصاب بیش از 500 راننده سیمان تهران با پیوستن کامیون داران حمل سیمان کیسه ای وسعت بیشتری پیدا کرد و وارد چهارمین روز خود شد. خواسته رانندگان افزایش قیمت قراردادهای حمل سیمان است که با توجه به افزایش قیمت سوخت دیگر صرف نمی کند.

نکته هفتم اینکه در حوزه کشاورزی نخل داران هم دچار مشکل شدند، به علت قیمت پایین خرما ورشکست شدند، درختهای نخل را میبرند و این صنعت هم در خطر قرار گرفته. طرح خارج کردن خودروهای فرسوده از 8 شهر بزرگ کشورهم سروصدای تاکسیرانی را درآورده برای اینکه هنوز 17 هزار تاکسی پیکان هستند که با این طرح خارج می شوند بدون اینکه جایگزین آن برای این رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده باشد. باضافه آن خارج از تاکسیرانی هزاران مسافرکش شخصی هم دچار مشکل خواهند شد که اگر قرار باشد این طرح به اجرا در بیاد برای آنها هم باید فکری بشود.

نکته هشتم اینکه بعد از نشر چشمه از طریق وزارت ارشاد مدیران مسوول نشر دانشگاهی و روشن هم سلب صلاحیت شدند. خانه مطبوعات بوشهر هم با حکم دادگاه تعطیل شد. ظاهراً مشکل این است که استانداری می خواسته که نماینده در این نهاد صنفی داشته باشد و اهل مطبوعات جلوی استانداری ایستادند.

و نکته آخر اینکه رویترز گزارشی را داده از شرکت ام.تی.ان آفریقای جنوبی که با رشوه و تقلب در بازار ایران و زدو بند با پاره ای از مقامات حکومتی توانسته سودهای کلانی را ببرد، در یک سال تنها 1.3 میلیارد دلار سود داشته و شرکت ترک سلی را که کنار گذاشته علیه شرکت ام.تی.ان آفریقای جنوبی بیش از 4 میلیارد دلار اقامه دعوا کرده. به هر حال در ایران بسیار معروف است که شرکت ام.تی.ان آفریقای جنوبی شراکت با پسرهای آقای خامنه ای دارد و همینطور هم یک سر آن در سپاه قرار دارد که سودهای کلانی را در واقع به جیب آنها سرازی می کند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته