-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۳, شنبه

Latest News from 30Mail for 06/23/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/4/2

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان می‌گوید چنانچه در ماه‌های آینده در مصرف اب صرفه جویی نشود، در پاییز سال جاری دیگر آبی برای کشاورزان شرق استان اصفهان وجود ندارد.

له گزارش خبرگزاری فارس، علی بصیرپور افزوده با عدم صرفه جویی، «نیروگاه سد زاینده‌رود به احتمال بسیار تعطیل می‌شود و تا پاییز سال جاری امکان راه‌اندازی مجدد آن وجود ندارد.»

به گفته این مقام مسئول، میزان حجم آب ذخیره در پشت سد زاینده رود کمتر از ۳۰۰ میلیون مترمکعب است که این میزان «بد‌ترین» حجم اب زاینده رود طی چهارسال گذشته به شمار می‌رود.

آقای بصیرپور ادامه داد: «احداث سد زاینده‌رود بارگذاری‌های کلانی را در سطح مملکتی از جمله در صنایع را به همراه داشته و به دنبال آن جمعیت بسیاری را به اصفهان کشاند که منجر به افزایش مصرف آب بیش از حد تولید شده است.»

در همین ارتباط، غلامحسین حیدری، معاون حفاظت و بهره برداری سازمان آب منطقه‌ای استان اصفهان نیز گفته آب ذخیره شده در پشت سد زاینده رود نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته این مقام مسئول، با این میزان آب ذخیره شده، «۷۵ درصد کاهش ذخیره داریم.»

منبع: فارس (+ و +)


 
 

1391/4/2

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در ماه نخست سال جاری بیش از ۳۹۱ هزار برگه چک به ارزش ۲/۳ میلیارد تومان برگشت خورده که از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، درصد اسناد برگشتی به مبادله شده نیز در فروردین ماه امسال از نظر تعداد ۱۳/۷ درصد و از نظر ارزش ۵/۶ درصد در حالی اعلام شده که این دو رقم در فروردین ماه سال گذشته به ترتیب ۱۲/۴ و ۳/۷ درصد بوده است.

این آمار‌ها حاکی از آن است که میزان درصد اسناد برگشتی به مبادله شده طی ماه نخست سال جاری در بالاترین سطح طی سال‌های گذشته بوده است.

پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود که طی سال گذشته بیش از ۳۵هزار میلیارد تومان چک در ایران برگشت خورده است.

منبع: ایسنا

مرتبط:

"آمار چک‌های برگشتی به بالاترین حد ممکن رسیده است"

رشد ۱۶۰۰درصدی چک‌های برگشتی طی ۱۳سال


 
 

1391/4/2

یک عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان می‌گوید به دلیل مشکلات نقدینگی، قطعه‌سازان در تامین مواد اولیه مورد نیاز داخلی و خارجی خود دچار مشکل شده و حجم تولیدات آن‌ها کاهش یافته است.

محمدرضا نجفی‌منش، که با ایسنا گفت‌و‌گو می‌کرد، وضعیت "نامطلوب" نقدینگی خودروسازان داخلی و نیز «برخی تحریم‌های خارجی» را از دلایل اصلی شکل‌گیری «بحران نقدینگی» در صنعت قطعه عنوان کرد.

آمار‌ها نشان می‌دهد که طی دو ماه نخست سال جاری، صادرات انواع قطعات خودرو حدود ۶۶ درصد و واردات این محصول نیز حدود ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

این عضو هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان افزوده که «صنعت قطعه کشور وارد بحران شده و بیشتر واحد‌ها تعدیل نیرو را آغاز کرده‌اند؛ ضمن آن‌که حجم تولید و شیفت‌های کاری نیز کاهش یافته است.»

وی ادامه داد که در گذشته این مشکلات پیش بینی و بیان شده بود اما «برخی» آن را نمی‌پذیرفتند.

آقای نجفی‌منش توضیح بیشتری درباره این افراد ارائه نکرد.

طی دو ماه نخست سال جاری تولید خودرو در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز با کاهش ۳۲/۲ درصدی مواجه شده و به ۱۵۷ هزار و ۹۳۴ دستگاه رسیده است.

منبع: ایسنا


 
 

1391/4/2

گمرک ایران اعلام کرد طی دو ماه نخست سال جاری حدود ۱۲۰ هزار تن قند و شکر از نیشکر تصفیه نشده به ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار وارد کشور شد که از نظر وزنی رشدی ۴۰۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، ارزش ارزشی قند و شکر وارد شده نیز رشدی حدود ۶۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

ایسنا افزوده افزایش واردات شکر به حدی بوده که این کالا به نهمین کالای عمده وارداتی کشور طی مدت یادشده تبدیل شده است.

پیش‌تر انجمن صنفی قند و شکر ایران هشدار داده بود که دلالان قند و شکر به دنبال صفر کردن تعرفه واردات قند و شکر به کشور هستند.

ایسنا در اردیبهشت ماه گزارش داده بود قیمت هر کیلو شکر تولید داخل نزدیک به ۱۲۰۰ تومان قیمت دارد که به کشورهای همسایه صادر می‌شود و شکر وارداتی با نرخ آزاد که دست کم ۱۵۰۰ تومان قیمت گذاری خواهد شد به مصرف داخلی خواهد رسید.

منبع: ایسنا

مرتبط:

افزایش ۱۱۰درصدی واردات شکر: دولت کاسب‌کار و نابودی صنایع داخلی

"تولیدکنندگان شکر در انتظار فاجعه دیگری باشند"


 
 

1391/4/2

خبرگزاری فارس گزارش داد که قیمت هر کیلو مرغ در بازار طی هفته جاری حدود هزار تومان افزایش یافت و به ۶۲۰۰ تومان رسید.

بر اساس این گزارش، دلیل اصلی این افزایش قیمت در روزهای اخیر، نبودن نهاده تولید به ویژه خوراک دام و بالارفتن قیمت جوجه یکروزه عنوان شده است.

محمد یوسفی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ می‌گوید که بالارفتن قیمت جوجه یکروزه نیز حتی متاثر از عدم تامین نهاده تولید بوده است.

پیشتر منابع خبری گزارش داده بودند قیمت جوجه یکروزه طی اردیبهشت ماه ۵۸ درصد افزایش یافته بود.

به گفته آقای یوسفی، «با بالا رفتن قیمت نهاده‌ها، مرغ‌های مادر روانه کشتارگاه‌ها شده‌اند و تولید جوجه یک روزه پایین آمده بطوری که ۹۰ الی ۹۵ میلیون قطعه تولید سالانه به ۷۵ میلیون قطعه رسید و این خود باعث کاهش جوجه‌ریزی و کاهش عرضه مرغ شده است.»

پیش از این وزارت صنعت، معدن و تجارت در تفاهم نامه‌ای با روسای اتحادیه‌های مرغداران و دامداران متعهد شده بود که تمام نهاده‌های مورد نیاز آن‌ها را تحویل دهد اما به گفته آقای یوسفی، این وزارتخانه تاکنون تنها حدود یک پنجم مقدار مورد نیاز را به مرغداران و دامداران تحویل داده است.

منبع: فارس

مرتبط:

"دخالت‌ وزارت بازرگانی، قیمت مرغ و تخم‌مرغ را افزایش داد"

«۸۰ درصد مردم به خاطر گرانی گوشت و مرغ نمیخورند»


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته