-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۲, جمعه

Latest News from Emrooz for 06/21/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: دلایلی پیرامون ابطال انتخابات 22 خرداد 88
_تقدیم به معمار جنبش سبز مهندس میرحسین موسوی و شیخ شجاع مهدی کروبی وتمامی شهدا و اسرای سبز و همه نیک اندیشان فردای ایران

_آیت الله خمینی در دفاع از مهندس موسوی گفته بود: جناب آقای موسوی,آنان که در مقابل شما ایستاده اند توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارند*1! .

_دکتر علی شریعتی: دیکتاتوری و آزادی از اینجا ناشی نمی شود که یک مکتب خود را حق میشمارد یا ناحق,بلکه از اینجا ناشی میشود که آیا حق انتخاب را برای دیگران قائل است یا قائل نیست.

_میر حسین موسوی: خائنین به آرای مردم ابایی از آن ندارند که این خانه پارسایان به آتش کشیده شود.

_شورای نگهبان: حتی یک مورد شکایت وارد و موثر نبوده است!؟

در سال 2004 میلادی در کشور تونس,زین العابدین با 94 درصد آرا برنده انتخابات اعلام شد.یکسال بعد,حسنی مبارک انتخابات را با 88 درصد آرای مصریان به نفع خود پایان برد.در سال 88نیز عبدالعزیز بوتفلیقه در انتخابات الجزایر با 90 درصد آرا پیروز شد.در خاورمیانه برگزاری چنین انتخابات هایی برای رسانه های خارجی جذابیتی ندارد.دنیا,جمهوریتی های خاورمیانه را با حکومت جمهوری صدام حسین می شناسد که تا پیش از سقوطش,انتخابات هایی برگزار می کرد که نتیجه آن,وی را رییس جمهوری با 95 درصد آرا معرفی میکرد.و اما در ایران,شاید هوس دموکراسی خاورمیانه ای حکومت ایران را فریفته باشد.اما داستان در ایران تفاوتهایی دارد.سه روز بعد از 22 خرداد؛سه میلیون نفر در خیابانهای پایتخت,رایی را طلب میکردند که وزارت کشور,انرا دو میلیون شمرده بود! مردم در جستجوی رایشان به خیابان آمده بودند.جنبش سبز مردم دنیا را تکان داد و 150 سال آزادیخواهی این مردم,تفاوت ایران را با سایر کشورهای خاورمیانه به رخ کشید.این گزارش _ 5 ماه بعد از انتخابات تهیه شد و در آن زمان در شهر توزیع شد_ به جمع بندی اتهاماتی می پردازد که از منابع مختلف جمع آوری شده است؛باشد تا بکار آید.


پیشینه تقلب در انتخابات های بعد از انقلاب

______________________________

پیش از انتخابات دهم ,چند مورد اتهام تقلب در انتخابات ایران مطرح شده بود.درسال 79 پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس ششم ایران,فهرست کاندیداهای اصولگرا در شهر تهران با نام «فهرست 30 نفره ائتلاف خط امام و رهبری» با سر لیستی اکبر هاشمی رفسنجانی و با حضور افرادی چون محمود احمدی نژاد,علی لاریجانی و غلامعلی حدادعادل,از کاندیداهای اصلاح طلب شکست خوردند.*2 در آن زمان احمدی نژاد بعنوان یکی از کاندیداهای شکست خورده به نتایج انتخابات شدیدا اعتراض کرد و گفت: «48 ساعت در اعلام نتایج انتخابات تاخیر کردند تا در بعضی صندوقها اقداماتی انجام دهند»*3 پس از آنکه شورای نگهبان 700هزار رای اعلام شده توسط وزارت کشور را باطل اعلام کرد,حدادعادل به مجلس شورای اسلامی راه یافت.رفسنجانی در رتبه آخر فهرست 30 نفره کاندیداهایی که یک چهارم آرا لازم را برای کسب کرسی مجلس در شهر تهران بدست آورده بودند,قرار گرفت. شورای نگهبان با اعلام اینکه در انتخابات تقلب شده است_ به بازشماری آرا پرداخت و آرای کاندیداهای دیگر را کاهش داد و رتبه هاشمی را تا رتبه 20 ارتقا داد ولی,هاشمی خود از نمایندگی انصراف داد.در انتخابات های گذشته نیز افرادی معتقد به بروز تخلفات بودند.بعنوان مثال تاج زاده,معاون وزیر کشور دولت خاتمی,راجع به انتخابات دوم خرداد چنین می گوید:«در آن دوره ای که گفتم,آقای جهرمی که اکنون وزیر کار است,معاون آقای جنتی بود و این تیم را اداره میکرد.یکی از معاونین ایشان آقای احمدی نژاد بود که بدستور ایشان به آذربایجان غربی رفت ودر انتخابات خوی و ارومیه دست برد.یکی دیگر از معاونینش هم آقای محمد زاده بود که در انتخابات دوم خرداد,استاندار لرستان بود.درشهرهای آن استان 180 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و 130درصد به رقیب آقای خاتمی رای دادند.هنگامی که به او گفتند چرا این خیانت و نامردی را کردی؟ گفت: بقیه استانداران نامردی کردند.چرا که آنها هم قرار بود همینکار را بکنند. ایشان الان استاندار خراسان شده اند.مشاور این تیم آقای کردان بود.یعنی آنچه همه خوبان همه دارند این آدم یکجا دارد.همه جور فساد سیاسی و اداری و مالی »*4 در سال 84 پس از آنکه در دور اول نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری,محمود احمدی نژاد در رتبه دوم پس از هاشمی قرار گرفت,یک مقام وزارت کشور که به تقلبات گسترده اعضای شورای نظارتی شورای نگهبان اعتراض کرده بود,بمدت چند ساعت زندانی شد.*5 همچنین مهدی کروبی یکی از کاندیداهای انتخابات,مجتبی خامنه ای ,پسر رهبری ایران و سپاه پاسداران و بسیج را متهم به تقلب در انتخابات کرد*6 امیر رضا خادم ورزشکار و سیاستمدار متمایل به جناح راست که نفر دوم انتخابات مجلس هفتم در شهر تهران بود و در انتخابات مجلس هشتم ناکام ماند,میگوید در نظر سنجی های پیش از انتخابات مجلس هشتم در رده اول یا دوم قرار داشته اما در نهایت شصتم شده است! او همچنین اظهار میکند که علی رغم گذشت یکسال ونیم از ارائه اسناد تقلب به شورای نگهبان و فرمانداری,پاسخی دریافت نکرده است!؟ *7 مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز نیز در این زمینه میگوید: « در دهه شصت و پس از آن شاهد انجام تقلبهایی در امر انتخابات بوده ایم. برای نمونه در دو مرحله انتخابات استان اصفهان از سوی شورای نگهبان تماما باطل اعلام گردید و در نمونه دیگر مابین وزارت کشور و شورای نگهبان در مورد نحوه شمارش بعضی از صندوق های رای گیری در

سومین دورانتخابات مجلس شورای اسلامی درتهران اختلاف نظر شد. حضرت امام در این مورد با تعیین حجت السلام محمد علی انصاری کرمانی که از اعضای دفتر و مورد وثوق ایشان بود. شخصا دخالت کردند و رای نماینده خود را برای دو طرف لازم الاجرا دانستند که در نتیجه با اعلام رای نماینده ایشن به نفع وزارت کشور پس از بازشماری بعضی صندوقهای مورد اختلاف انتخابات تهران از ابطال رهایی یافت.

مصادیق جرم در قانون انتخابات

_____________________

بر اساس ماده 33 قانون انتخابات ریاست جمهوری ایران,ارتکاب امور ذیل جرم محسوب میشود8

1- خرید و فروش رای

2- تقلب و تزویر در اوراق و تعرفه یا برگ رای یا صورت جلسات

3- تهدید یا تطمیع در امر انتخابات

4- رای دادن با شناسنامه جعلی

5- رای دادن با شناسنامه دیگری

6- رای دادن بیش از یک بار

7- اختلال در امر انتخابات

8-کم و زیاد کردن آرا یا تعرفه ها

9- تقلب در رای گیری و شمارش آرا

10- رای گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد

11- توصیه به انتخاب کاندیدای معین از طرف اعضای شعبه اخذ رای یا هر فرد دیگر محل صندوق رای,به رای دهنده

12- تغییر و تبدیل یا جعل و یا ربودن و یا معدوم نمودن اوراق و اسناد انتخاباتی از قبیل تعرفه و برگ رای و صورت جلسات و تلکس و تلفنگرامها و تلگرافها

13- بازکردن و یا شکستن قفل محل نگهداری و لاک ومهر صندوقهای رای بدون مجوز قانونی

14- جابجایی,دخل وتصرف و یا معدوم نمودن اسناد انتخاباتی بدون مجوز قانونی

15- دخالت در امر انتخابات با سند مجعول

16- ایجاد رعب و وحشت برای رای دهندگان یا اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای با اسلحه یا بدون اسلحه در امر انتخابات

17- دخالت در امر انتخابات با سمت مجعول و یا بهر نحو غیر قانونی

تخلفات تاثیر گذار این انتخابات را در سه بازه زمانی قبل از روز رای گیری,روز رای گیری وبعداز آن میتوان دسته بندی کرد و در پایان به تحلیلها,پرداخته خواهد شد که صحت نتایج اعلام شده را زیر سئوال می برد.

قبل از رای گیری
______________________________
گزارش تفصیلی کمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی,در سرفصلهایی با عنوان «تبلیغات غیرقانونی با استفاده از منابع و امکانات دولتی وعمومی»,«تطمیع و خرید رای»,«تخلفات و اعمال مجرمانه شخص آقای احمدی نژاد»,«سازماندهی یکپارچه و بسته وزارت کشور,ستاد انتخابات کشور وهیاتهای اجرایی»,« نقض بی طرفی شورای نگهبان,هیات نظارت وناظران»,«همسو بودن مجری و ناظر انتخابات برای اولین بار»,«مداخله نظامیان در انتخابات»,«تقلب و تزویر در تعرفه ها و آراء» و «مهرهای اضافی»,مفصلا استدلالاتی برای وقوع تخلف پیش از روز انتخابات را ذکر میکند[9] همچنین علی اکبر محتشمی پور رییس کمیته صیانت از آرای موسوی به مواردی از جمله استفاده احمدی نژاد از امکانات دولتی در سفرهای تبلیغاتی,توزیع سهام عدالت در آستانه انتخابات و... اشاره می کند.ما در اینجا به ذکر پاره ای از آنها خواهیم پرداخت.

دروغ واتهام زنی های محمود احمدی نژاد
__________________________________________
جمهوری اسلامی همواره به عنوان نظامی مدافع ارزشهای اخلاقی بر صداقت,درستکاری,خیرخواهی,امانت داری,عدالت وحفظ حرمت و آبروی افراد تاکید داشته است.این نظام وارزشهای آن در تبلیغات انتخاباتی,ناجوانمردانه به تاراج داده شد و بسیاری از محترمین و شخصیتهای معتبر حوزوی,دانشگاهی,اجرایی و دیگر دلسوزان نظام را به واکنش واداشت.بعضی از این موارد عبارتست از:

- هتک حرمت و ایراد اتهامات اثبات نشده و ناروا به شخصیتهایی که حتا سمت های بسیار مهمی توسط شخص رهبر به آنها واگذار شده است و البته در غیاب آنها,و در رسانه ملی! بعضی ازاین شخصیتها کسانی هستند که خامنه ای در نمازجمعه بعد از انتخابات از آنها دلجویی نمود و مورد حمایت دیر هنگام خود! قرار داد و سخنانی در سجایای آنها برشمرد.

- پیشینه سی ساله انقلاب زیر سئوال رفت و زبان شماتت بدخواهان را بر وفاداران گشود.

- در تبلیغات رسانه ای رسما اطلاعات غلط و خلاف داده شد.مانند:اعلام نرخ تورم و نرخ بیکاری و حل شدن مساله یک میلیارد دلار و موضوع هاله نور و... که بعدا توسط مسئولان مربوطه تکذیب یا اصلاح شد.
وجدان بیدار جامعه,براین باور است که اگر نامزدی غیر از فرد مورد حمایت شورای نگهبان چنین اظهاراتی میکرد ,با واکنش جدی شورا مواجه میشد ولی متاسفانه آن شورا با سکوت خود خود براین روش غیر اخلاقی و غیر اسلامی و انسانی صحه گذاشت وعلی رغم طرح موضوع در نامه ها و شکوائیه های متعدد و رنجنامه آیت الله هاشمی آنان با سکوت معنی دار؛خود را از رسیدگی به این موارد و تاثیر آن در آراء مردم فارغ دانستند و سخاوتمندانه آنچه را که سی سال برایش جان فشانی ها شده بود به پای پیروزی نامزد مورد نظر! ریختند.

نمونه ای از اتهام زنی احمدی نژاد در مناظره با میرحسین موسوی/10

این مناظره چهار شنبه شب 13 خرداد از شبکه سوم سیما پخش شده است.

احمدی نژاد در ابتدای این مناظره گفت که تنها میر حسین را در مقابل خود نمیبیند,بلکه عقیده دارد که اکبرهاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی هم مقابل او ایستاده اند و می کوشند او را شکست دهند.او هاشمی را متهم کرد که در آغاز کار دولت نهم به «پادشاه یکی از کشورهای خلیج فارس» پیغام داده که «نگران نباشید» زیرا این دولت بزودی سقوط خواهد کرد.

موارد زیر نیز به نقل از ایشان در همین مناظره مطرح شد:

- در موضوع بازداشت ملوان های انگلیسی,آقای بلر (نخست وزیر وقت بریتانیا) نامه کتبی داد و عذرخواهی کرد وگفت ما سیاستهای خود را در مورد ایران عوض خواهیم کرد که سند آن در وزارت امور خارجه موجود است!

- موضوع دانشجویان ستاره دار در سال 80 و در دولت خاتمی مطرح شد و دولت او آنرا لغو کرده است.

- این حرف یعنی اشرافیتی که آقای هاشمی در کشور پایه گذاری کرده,قرار است ادامه پیداکند.

-باور ما این است که صحنه گردان اصلی آقای هاشمی رفسنجانی است.

-در دوران ریاست جمهوری اقای هاشمی موجی براه افتاد که همه مدیران میخواستند دکترا بگیرند و دانشگاه آزاد هم برای آنها دکترا صادر میکرد.«کردان هم یکی مثل بقیه»

- در مورد آقای محصولی هم خطاب به آقای موسوی گفت که او پیش از آمدن به دولت پولدار شده بود,اما «بسیاری از مدیران شما ( در زمان تصدی نخست وزیری) و آقای هاشمی (در زمان ریاست جمهوری) دست خالی آمدند وبا یک امتیاز دلار هفت تومانی یا واردات و صادرات میلیاردر شدند.آقای صفایی فراهانی مدیر دولت شما است,از دولت شما پولدار شده است.

- پسرهای آقای هاشمی در کشور چه میکنند؟

- بی قانونی در ثروتمند شدن فرزندان بعضی از کسانی است که در انتخابات از آقای موسوی حمایت میکنند

- پسر آقای ناطق نوری چگونه میلیاردر شده و خود او چگونه زندگی می کند؟

- بسیاری از مردم نان شب خود را برای هزینه دانشگاه آزاد فرزندان خود می زنند.چرا این پولها باید در جای دیگری خرج بشود؟ و چرا باید در انتخابات خرج و هزینه شود؟

**این اتهام در آخرین گفتگوی انتخاباتی احمدی نژاد و در فرصت غیر قانونی ایکه سیما به او داد بیان شد**

اتهامات هسته ای
_______________
احمدی نژاد تاکنون چند بار گفته است که در زمان پیروزی در انتخابات ,تمام فعالیت هسته ای ایران,تعلیق و پلمب بوده و کارشناسان و دانشمندان ما بیکار بوده اند!

حسن روحانی نماینده اقای خامنه ای در شورای عالی امنیت ملی و مسئول مذاکرات هسته ای کشور در زمان خاتمی نیز در مورد اتهامات هسته ای که احمدی نژاد به دولت قبل از خود میزند میگوید: «تولید کیک زرد در بندر عباس,پروژه اب سنگین اراک,ساخت راکتور اراک,فعالیتهای زیر بنایی در نطنز و فعالیتهای تکمیلی در اصفهان و فعالیتهای تحقیق و توسعه» هرگز تعلیق نشده بود.

او همچنین تعلیق فعالیتها در سایت نطنز را یک «دروغ بزرگ»خواند و گفت: آنچه تعلیق شد فقط تزریق گاز به سانتریفورژرها بود: نمیدانم آقایان چه اصراری دارند که حقایق را تحریف کنند و آبروی نظام را برای چند رای بیشتر یا کمی قهرمان بازی و قهرمان سازی به حراج بگذارند»

آقای روحانی گفت : اگر احمدی نژاد واقعا از سر نا آگاهی این حرفها را میزند و قصد تخریب و فریب افکار عمومی را ندارد, به صراحت به ایشان میگویم که تمام گزارشهایی را که به ایشان داده اند دروغ است. او در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: حملاتی که احمدی نژاد به مذاکرات هسته ای انجام میدهد,زیر سئوال بردن کل نظام است.هنگامی که مقام معظم رهبری با صراحت تاکید کرده اند که بر روند پفعالیت هسته ای نظارت داشته اند و هیچگونه تسلیم,عقب نشینی و یا اقدام خلافی صورت نگرفته است,جای سئوال دارد که آقای رییس جمهور دنبال چه هستند و هدف نهایی ایشان از نادیده گرفتن این واقعیات چیست؟

آقای روحانی گفت: یکی از دلایل مانورهای مداوم احمدی نژاد بر روی پرونده هسته ای این است که میداند این موضوع «منطقه ممنوعه» است و بسیاری از افراد وارد آن نمی شوند وبه حملات دولت پاسخ نمیدهند,چراکه مشکلاتی برای آنها ایجاد می شود.

سوء استفاده مسئولان اجرایی و نظارت
________________________
به موارد زیر از قانون انتخابات ریاست جمهوری دقت کنید! [7] متاسفانه هیچ کدام رعایت نشده اند!؟

ماده 68: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلبام رسمی اسامی نامزدها در له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نمازجمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات و شرکتهای دولتی و موسسات وابسته به دولت و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی ( به هر مقدار) استفاده میکنند وهمچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب,,مجرم شناخته می شود.

*تبصره1- موسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است,همانند بنیاد مستضعفان,مشمول ماده فوق می باشند

*تبصره 2:ادارات و سازمانها و ارگانهای دولتی و نهادها و اعضای آنها با ذکر سمت خود حق ندارند له و علیه هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی , اعلامیه,اطلاعیه وپلاکارد بدهند

ماده 73- مقامات اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخاباتی را نخواهند داشت.تخلف از این قانون جرم محسوب میشود.

ماده 93- در اجرای صحیح اصل 99 قانون اساسی و حفظ بی طرفی کامل,ناظرین شورای نگهبان موظفند تا در مدت مسئولیت خود,بی طرفی کامل را حفظ نمایند و ابراز جانبداری ناظرین به هر طریقی از یکی از کاندیداها جرم محسوب می شود.

*تبصره -مجازات متخلف از ماده فوق انفصال شش ماه تا یکسال از خدمات دولتی یا شش ماه تا یکسال زندان خواهد بود..

تبلیغات غیر قانونی هیات دولت
________________________
سوءاستفاده های مسئولان اجرایی و هیات دولت از مقام و موقعیت خود در این انتخابات به عینه مشهود بود, از قبیل :

1- سفر تبلیغاتی وزیر کشور به اهواز وخرمشهر

2- سفر تعدادی از وزیران از جمله وزرای امور خارجه, تعاون,صنایع ومعادن و رفاه به شهرهای مختلف از جمله ایلام,کرمانشاه,گلستان,سمنان و... در زمان تبلیغات و. سخنرانی در حمایت از رییس دولت

3-سفرهای تبلیغاتی معاون اول رییس جمهور

4- سفرهای تبلیغاتی چند تن از استانداران و معاونان آنها

شایان ذکر است که سفرهای تبلیغاتی احمدی نژادو هیات همراهش به مراکز استان با هواپیماهای دولتی انجام میشد وهیات دولت وسخنرانان حامی او نیز با بالگرد به نقاط مختلف استان عظیمت کرده و به تبلیغ رییس دولت شان می پرداختند
.__________________________
اندر حکایت جانبداری شورای محترم نگهبان


- آیت الله جنتی در تریبون‌های مختلف از جمله نماز جمعه تهران از احمدی نژاد حمایت کرده است.

- آیت الله یزدی در مقام مدافع جدی احمدی نژاد در جامعهٔ روحانیت مبارز و جامعهٔ مدرسین حوزه علمیه قوم به صراحت از ایشان دفاع کرده و حتی عبور این تشکل سیاسی روحانی از نام برا عقلا و شرا غیر مجاز علم کرده است.

-آیت الله مؤمن و آیت الله مدرس یزدی در قالب جامعهٔ مدرسین حوزه علمیه قوم به صورت رسمی‌ از احمدی نژاد حمایت کرده اند

- آیت الله کعبی نیز در موارد متعدد از احمدی نژاد حمایت کرده و بی‌ طرف شناخته نمی‌شود.

- آقای الهام حقوقدان شورای نگهبان با انجام مسافرت‌ها و همایش‌های انتخاباتی در صاف مقدم تبلیغ و تقدیس احمدی نژاد ظاهر شده است. همچنین ایشان در میتینگ تبلیغاتی مصلای تهران سخنرانی کرده است.

- آقای عزیزی حقوقدان شورا معاون احمدی نژاد است و در موارد متعدد از ایشان حمایت کرده است.
- آقای کدخدایی سخنگوی شورا به دفعات مواضع جانبدارانه از احمدی نژاد داشته است. به علاوه ایشان با صدور بخشنامه غیر قانونی، نامزدها را از داشتن نماینده در هیات اجرایی به طور کامل محروم کرد.

صدا و سیما، بسیج و استفاده از بیت المال
____________________________

۱) تبلیغات یکسویه و بی‌ رویه صدا و سیما به سود احمدی نژاد که صدای بعضی‌ از مقامت از جمله مسئولان غذایی را هم در آورد.

۲) ورود بعضی‌ از مسوولان نیروهای مقاومت بسیج و سپاه به فعالیت انتخاباتی به نفع احمدی نژاد و علیه نامزدهای دیگر.

۳) بکارگیری وسایل حمل و نقل دولتی برای آوردن مردم به محل سخنرانی تبلیغاتی احمدی نژاد و در مواردی حتی با صدور حکم و پرداخت حق مأموریت.

خرید رای
__________

در شکایت های ارسالی و نیز بیانات شفاهی‌ نامزدها به رفتار خلاف دیگری اعتراض شد و آن تطمیع برای اخذ رای با پخش و پرداخت مبالغ کلان و غیر قابل توجیهی‌ پول نقد و چک بین روستایان، دانشجویان و پرستاران و ... تحت عنوان هدایای رییس جمهور در ایام منتهی‌ به روز رای گیری بود و مواردی مانند سود سهام عدالت، پرداخت معوقه ها، افزایش حقوق‌ها و ... که متأسفانه در روزهای اخیر خبرهایی مبنی کاهش بعضی‌ از آنها به بهانه علی‌ الحساب بودن پرداخت‌ها به گوش می‌رسد (در حالی‌ که مبالغ علی‌ الحساب قاعدتا کمتر از مبالغ قطعی باید باشد) این باور را که انگیزه اصلی‌ پرداختها جلب رای بوده است قوت می‌‌بخشد.


چطور است که شورای نگهبان در مقابل موضوعاتی با این اهمیت و تاثیر آن در جلب آرا نیازمندان جامعه که چیزی شبیه خرید رای از منابع دولتی است احساس تکلیف و مسئولیت نمی‌‌کند؟ و اصولا چه اتفاقی باید می افتاد که آن شورا را نسبت به رفتار نامزد مورد علاقه اش "حساس" کند و رسیدگی نماید؟ و نتیجه را هر چه باشد، به مردم توضیح دهد؟

۱- دادن سهام عدالت دقیقا قبل از انتخابات به روستاییان که در آن موقع سال که فصل برداشت نیست ، فعلا پولی‌ هم ندارند نفری ۸۰ هزار تومان پرداخت میشد، که صد در صد در رای افراد تاثیر می‌‌گذارد. به ۵.۵ میلیون روستایی نفری ۸۰ هزار تومان پرداخت شد و بقیه هم قول پرداخت داده شده شد. حتی در مواردی مدارکی هم از افراد گرفته میشد.

۲- قانون مدیریت خدمات کشوری که سالها بود که در مقابل قانون گریزی دولت بلاتکلیف بود در آستانه انتخابات با تعجیل اجرا شد. صحبت‌های یک کارمند در این بین شنیدنی است.

"بنده ۲۱ سال از دولت حقوق می‌‌گیرم تا به حال سابق نداشته معوقه حقوق فروردین و اردیبهشت را بدون کسر مالیات و بازنشستگی علی‌ الحساب در اواسط ماه پرداخت کنند. همیشه اضافه حقوق را در پایان ماه با حقوق می‌‌پرداختند و کسورات آنرا هم کم می‌‌کردند . اولین مورد هست که معوقه اضافه حقوق را در وسعت ماه بدون کسورات پرداخت کردند و کسورات را از حقوق پایان ماه که انتخابات تمام شده کم می‌‌کنند. "

۳- حقوق بازنشسته‌های تامین اجتماعی دقیقا در آستانه انتخابات تقریبا دو برابر شد بخصوص حقوق‌های سطح پایین تر . حقوق بازنشستگان کشوری هم قبل از عید افزایش یافته بود.

۴- به کلیه مستمری بگیران کمیته امداد هم در آستانه انتخابات کمک زیادی شد.

لازم به تذکر است که، بنا بّر گزارش بانک مرکزی نقدینگی کشور در ۶ ماهه اول سال ۸۸ (بحبوحه انتخابات) نسبت به ۶ ماهه نخست سال ۸۷ بالغ بر ۸۰ درصد افزایش یافته است! بنا به این گزارش نقدینگی در این ۶ ماه با افزایش ۸۰ درصدی از ۱۶ درصد به ۲۷ درصد رسیده است. این در حالی‌ است که شرایط اقتصادی کشور به دلیل رکود جهانی‌ و کاهش قیمت نفت دوره رکود را طی‌ می‌‌کند. حال در چنین شرایطی پخش این رقم عجیب پول نقد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چه معنی‌ جز خرید رای می‌‌تواند داشته باشد؟

اخلال در کار ناظرین سر صندوق ها
______________________

گزارش تفصییلی کمیته صیانت از آرا می‌‌نویسد:

در حالی‌ که توسط مسولان برگزاری انتخابات ادعا می‌‌شود که مهندس میرحسین موسوی حدود ۴۰ هزار نماینده در شب اخذ رای سراسر کشور داشته است. که عاری از واقعیت می‌‌باشد، بلکه واقعیت، گویای وضعیت ناگوار و تأسف باری برای اجرای این بخش از این دره می‌‌باشد بخشی از اشکال آفرینی‌ها به منظور اختلال در سیستم نمایندگان نامزدها به قرار زیر می‌‌باشد:

۱- طبق قانون حضور نمایندگان نامزدها، از روز اول خرداد ۸۸، نمایندگان مهندس موسوی می‌‌توانستند در هیات
2- فرمانداریها در مواجهه با مسئولین ستادهای مهندس موسوی,بهانه گیری های مختلف و درخواست اطلاعات اضافی و غیر قانونی برای پرونده سازی نمایندگان ایشان را بیان می نمودند
3-در پذیرش مدارک ارسال شده از سوی ستادهی مهندس موسوی، تعلل و تاخیر می‌‌ورزیدند.

۴- برای تعداد زیادی از نیروهای معرفی‌ شده کارت صادر نکردند.

۵- کارتهای صادر شده بّر اساس شعبه‌های نبود و آنها را با جهت گیری خاص بنحوی مهندسی‌ می‌‌کردند که امکان حضور ایشان را در شعاب از بین می‌‌برد.

۶- کارتهای نمایندگان را دیر هنگام و به گونه ای تحویل دادند که بخشی از آنها ناقص و مخدوش و جابجا شده بود.

۷- از فعالیت قانونی‌ بسیاری از نمایندگان مهندس موسوی در هنگام پلمپ صندوقها و رویت شناسنامه رای دهندگان، جلوگیری می‌‌کردند و به تذکرات ایشان در ممانعت از تبلیغات غیر قانونی‌ کاندیدای دولتی توسط بعضی‌ از اعضا و ناظر شعب واقعی نمی‌‌نهادند.

۸- از حضور نمایندگان نامزدها در سایتهای تجمیع آرا ممانعت به عمل آوردند.
۹- نمایندگان کشوری نامزدها را در گوشه‌ای از ستاد انتخابات کشور مستقر کرده بودند که امکان هیچگونه دستیابی و اطلاع از آمار یا چگونگی‌ تجمیع آرا برای ایشان مقدور نبود به گونه‌ای که در ۲ ساعت و پانزده دقیقه بامداد ۲۳ خرداد طی‌ نامه‌ای رسمی‌ اعتراض خود را از این وضعیت به وزارت کشور اعلام داشتند.

۱۰- سیستم پیامک (اس‌ ‌ام اس‌) که به عنوان تنها وسیله ارتباطی‌ و انعکاس تخلفات در روز انتخابات توسط نمایندگان مهندس موسوی پیش بینی‌ شده بود، از بامداد روز رای گیری کاملا قطع گردید.

۱۱- تلفن‌های ثابت کمیته صیانت از آرا در اواخر زمان رای گیری و هنگام اوج کاری ستاد برای اخذ گزارشها قطع و دستگیری رابطین شعب که مسئولیت پشتیبانی نمایندگان مهندس موسوی را عهده دار بودند، آغاز گردید.


کمیته صیانت از آرا در بیانیه شماره ۸ خود در ۲۲ خرداد ماه در مورد وضعیت ناظرین ستاد مهندس موسوی در شهر تهران نیز موارد زیر را به شورای نگهبان اطلاع می‌‌دهد.: (۱۱)

نظر به اهمیت آرا حوزه انتخابیه تهران و مرکزیت کشور همانگونه که قبلا طی‌ بیانیه‌ها و نیز مصاحبه‌های مطبوعاتی و رسانه‌‌ای به استحضار ملت شریف ایران رسید بر اثر اقدامات غیر قانونی‌ و ناصواب فرمانداری تهران امکان حضور نمایندگان مهندس میرحسین موسوی در شعبات اخذ رای با بدترین وضع ممکن روبرو شده است به طوری که گویی با هدف حذف نمایندگان نامزد و عدم اجرای قانون انتخابات، این اعمال توسط فرماندار تهران اجرا می‌‌شود.
کمیته صیانت از آرا مهندس میر حسین موسوی با عنایت به تجارب انتخابات در دوره‌های قبل مبادرت به آماده نمودن مدارک کامل تمامی‌ نیروهای مورد نیاز شعب ثابت و سیار تهران نمود و پس از پیگیری‌های مکرر نهایتاً با ارسال مدارک ۳۱۵۲ نفر به فرمانداری تهران منتظر صدور کارت جهت افراد مذکور توسط آن فرمانداری برای شهر تهران شد.

فرمانداری تهران بدون رعایت مقررات مربوطه و در اقدامی ناصواب که متعرض سلامت انتخابات می‌‌گردد در ساعت ۳ بامداد ۲۱ خرداد ۸۸ تعداد ۲۹۰۰ کارت صادر شده جهت نمایندگان مهندس موسوی را به نماینده کمیته صیانت از آرا تحویل داد که بلافاصله کار تطبیق مشخصات مربوطه با کارت‌های صادر شده آغاز شد و با توجه به ضیق وقت مشخص شد که :

اولا - برای ۲۵۲ شعبه اخذ رای هیچ کارتی جهت نماینده نامزد صادر نشده است که معلوم نیست که این حذف با چه هدفی‌ صورت گرفته و آیا مقاصدی جهت مخدوش شدن آرایی که در این شعبات به صندوق ریخته می‌‌شود در میان است یا خیر؟ لازم به ذکر است این ۲۵۲ شعبه جز شعبات سیار میباشند و معلوم نیست با عدم صدور کارت شناسائی نمایندگان نامزد‌ها در این صندوق‌ها چه هدفی‌ را دنبال می‌‌کنند.

ثانیا - لیست اسامی ارسالی از سوی این کمیته به فرمانداری تهران با عنایت به تناسب محل زندگی‌ این نمایندگان و منطقه بندی منطقی‌ آنان انجام شده بود و وفق قانون انتخابات تعیین محل حضور نمایندگان نامزد بر عهده ستاد نامزد می‌‌باشد، اما فرمانداری تهران بدون توجه به این اختیار قانونی و به دور از منطق مبادرت به تعیین محل حضور نمایندگان موهاند میر حسین موسوی باساس حروف الفبا کرده که به این ترتیب افرادی که که ابتدای حروف فامیلی ایشان با الف، ب، پ ،... شروع می‌‌شوند به ترتیب در مناطق شمالی‌ تهران ؟ و سایر افرادی که مثلا حروف ابتدایی فامیلشان ل، م، و، ه،ی هستند در مناطق جنوبی تهران تعیین حوزه شده اند.

ثالثا - در میان اسامی و کارت‌های ارسالی کارت هایی دیده می‌‌شود که در لیست ارسالی کمیته صیانت از آرا مهندس موسوی به فرمانداری نبوده اند و بعضا در تماسی که با این افراد گرفته شده آنها از چنین ارتباطی‌ اظهار بی‌ اطلاعی کردن که این امر نیز وضعی بی‌ سابقه را فراوری اعضای ستاد قرار داده است.

رابعا - تعداد قابل توجهی‌ از کارتهای ارسالی به دلیل اشتباه در الصاق عکس و با اسامی مندرج در آنها ناقص و غیر قابل استفاده است و معلوم است که در صورت اصلاح مجدد هم اطلاع رسانی به این افراد و حاضر شدنشان در موقع مقرر در شعبه اخذ رای مربوطه عملا امکان پذیر نخواهد بود
________________________
ستاد انتخابات وزارت کشور و حواشی آن

محل استقرار ستاد انتخابات از هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به زیرزمین وزارت کشور انتقال یافت. تا پیش از این دوره، کلیه انتخاب‌ها در سالن نمازخانه وزارت کشور واقع در نیم طبقه اول برگزار میشد.
آقایان موسوی لاری و مبلّغ وزیر کشور و معاون سیاسی ایشان در سال ۱۳۸۰ اصرار داشتند که در همان سالن استقرار رئیس ستاد و گروهای استانی، میز احزاب و محل استقرار رسانه‌های داخلی‌ و خارجی‌ تعبیه شود و احزاب و رسانه‌ها از نزدیک و مستقیم بر روند اجرائی انتخابات نظارت داشته باشند در واقع وزارت کشور دولت اصلاحات سعی داشت نظارت بیشتری بر روند اجرایی انتخابات از سو‌ی رسانه‌ها اعمال شود اما در این دوره به بهانه کمبود جا، محل استقرار رسانه‌ها و احزاب را به طور کلی‌ از سالن اصلی‌ ستاد انتخابات کشور جدا کرده بودند به صورتی‌ که به هیچ وجه حتی صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز اجازه حضور در سالن اصلی‌ ستاد را نداشتند. محل استقرار رسانه‌ها در سالن جداگانه‌ ای‌ در نظر گرفته شده بود که باز میان تمامی رسانه‌های داخلی‌ و خارجی‌ و شبکه‌ های متعدد از یک سو و صدا و سیمای ج.ا.ا ,از سو‌ی دیگر تبعیض قابل محسوس اعمال میشد. شبکه‌های صدا و سیما هر کدام در محل مذکور استودیوی مجهزی داشتند که وزیر کشور و معاونین ایشان مستقیما به استودیو‌های ایشان می‌رفتند و صرفا به سوالات کلیشه‌ای خبرنگاران صدا و سیما پاسخ میدادند. کنفرانس‌های معدودی هم که با حضور همه رسانه‌های داخلی‌ و خارجی‌ برپا میشد با وقت محدود و تضییقات فراوان برای رسانه‌های مستقل همراه بود. همچنین محل استقرار نماینده کاندیدها در ستاد نیز دور از سالن اصلی‌ به ویژه سایت تجمیع آرا در نظر گرفته شده بود که این بر ابهام و راز آلودی این ستاد می‌‌افزود. (۱۲)

دفتر انتخابات وزارت کشور
_________________________
حدود یکسال مانده به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری,دفتر انتخابات از کلیه کارشناسان کار آزموده که تمامی ایشان در دوره های پیش از اصلاحات,استخدام شده بودند و در تعهد و اعتقاد ایشان به نظام و اسلام,شکی نیست,به دلایل نامعلوم و مبهم از این دفتر انتقال داده شدند. در واقع بغیر از یکی از خانمهای تایپیست,تمامی پرسنل این دفتر بالاجبار به دوائر دیگر انتقال داده شدند و بجای ایشان از پرسنل استخدامی در دولت نهم که امین ایشان هستند,استفاده شد.این افراد عموما فاقد تجربه لازم در امر برپایی انتخابات بوده و صرفا به دلیل آنچه همسویی با دولت نهم تلقی می شد به این دفتر انتقال داده شدند.جالبتر آنکه در این انتخابات,در بدنه اجرایی ستاد,علاوه بر 25 کارشناس دفتر انتخابات _ که قبلا تصفیه شده بودند _ از سایر پرسنل دوائر ستادی وزارت کشور استفاده نشده بود و به جای ایشان اکثرا از نیروهای امینی که گفته می شود وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی هستند وخارج از مجموعه وزارت کشور مشغول بکار بوده اند,در ستاد انتخابات بکار گیری شده بود. این در حالیست که در دولت اصلاحات و دولتهای قبل همواره از پرسنل دوائر وزارتی استفاده میشد و هرگز نیرویی خارج از بدنه کارشناسی وزارتخانه برای این منظور وارد نمیشد.[12]

عدم نظارت بر سایت تجمیع آراء
_______________________
کمیته صیانت از آرای ستاد میر حسین موسوی در ششمین بیانیه خود در 20 خرداد 88,نگرانی خود را از سایت تجمیع آراء انتخابات,این گونه بیان میکند: [13]
«اما مهمتر از آن ادامه یافتن این تخلفات به مرحله تعیین کننده تر بعنی مرحله اخذ و اعلام آراء است.علایم ناخوشایندی در این مرحله نیز مشاهده می شود. از جمله بدعت گذاریهای این دوره,تشکیل یک سایت تجمیع آرا در وزارت کشور است.بجز شخص وزیر که از یاران انتخاباتی پر سابقه احمدی نژاد است,هیچ یک از دست اندرکاران انتخابات و نیروهای مسئول وزارت کشور,حتا مدیر کل انتخابات در این سایت بکار گرفته نشده و حق ورود ندارد.نیروهای آن همگی از بیرون آمده اند و کسی آنها را نمی شناسد.جایگاه این سایت,در مسیر تجمیع آراء,بدون نظارت کاندیداها وحتا مجریان همبستگی وزارت کشور,معنایی جز فراوری آراء ندارد ونگرانی جدی در امر سلامت شمارش نهایی و اعلام آراء ایجاد کرده است.»


__________________________

پ .ن :

1-این سخن در صحیفه نور جلد 21 صفحه 199 قابل مراجعه است

2-http://www.hamshahrionline.ir/news/?id=87012

3-هفته نامه شما 13 اسفند 1378

4-.aspx10http://www.vahenews.ir/post-

5- //IRAN.CLAIM25/06WORLD/meast/

2005http://edition.cnn.com/

6- -karoubi-objection.shtml050619/06/2005http:www.bbc.co.uk/persian/iran/story/

7-.aspx272http://amirrezakhadem.blogfa.com/post

8-دانشنامه بریتانیکا/file://localhost

گزارش تفصیلی کمیته صیانت از آرای میرحسین موسوی9-

10-piuur.html05.rhb5fb9http://www.fararu.com/vdc


 


امروز: کارشناسان آمریکایی می‌گویند، ایران به رغم حمله ویروس استاکس‌نت طی سه سال گذشته سرعت غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داده و در صورت خواست رهبر جمهوری اسلامی می‌تواند ظرف ۴ ماه سوخت مورد نیاز بمب اتمی را تولید کند.
به گزارش دویچه وله، کارشناسان روز چهارشنبه (۳۱ خرداد/ ۲۰ ژوئن) گفته‌اند که ایران غنی‌سازی اورانیوم را طی سه سال گذشته افزایش داده و ویروس استاکس‌نت نتوانسته بر روی سرعت غنی‌سازی تأثیر چندانی بگذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارشناسان به کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا گوشزد کرده‌اند که «در نتیجه ایران می‌تواند در صورتی که رهبری این کشور تصمیم به ادامه کار بگیرد، سوخت مورد نیاز خود برای ساخت سلاح اتمی را طی ۴ ماه تولید کند.»

استفن ردمیکر (Stephen Radmaker) از مرکز سیاستگذاری دوحزبی واشنگتن (Bipartisan Policy Center) گفت، طبق یافته‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «روشن است که ایران می‌تواند در صورت تمایل بسیار سریع سلاح اتمی تولید کند.»

ردمیکر افزود: «بر پایه داده‌های آژانس، ایران سه کیلو و ۳۴۵ گرم اورانیوم با غنای ۳ و نیم‌درجه تولید کرده است که اگر تا کنون بیشتر غنی شده باشد، اورانیوم کافی برای تولید دست کم ۲ بمب اتمی را فراهم کرده است.»

او در ادامه تصریح کرد، اگر رهبری ایران تصمیم به تولید بمب هسته‌ای گرفته باشد، «آنها [ایران] برای تولید سوخت کافی به منظور ساخت بمب به ۳۵ تا ۱۰۶ روز زمان نیاز دارند.»

دیوید آلبرایت، رئیس مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی (ISIS) نیز به قانونگذاران آمریکایی گفته است: «ایران به دست کم ۴ ماه زمان احتیاج دارد تا اورانیوم با غنای بالا را برای ساخت بمب هسته‌ای تولید کند.»

برای تولید بمب اتمی باید اورانیوم ۲۳۵ را تا حدود ۹۰ درصد غنی ساخت.

جیمز کلاپر (James Clapper)، رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا اینکه ایران ظرف یک یا دو سال به بمب اتمی دست یابد را "از نظر فنی باورکردنی" دانست.

رادمیکر نیز گفت: «بیش از ۹ هزار سانتریفوژ ۱۵۸ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۳ و نیم درصد را در طول یک ماه تولید کرده‌اند که این سرعت سه برابر سرعت تولید در مقایسه با اواسط سال ۲۰۰۹ است، یعنی درست زمانی که ویروس استاکس‌نت به برنامه اتمی ایران حمله کرده بود.»

وی نتیجه گرفت که سرعت غنی‌سازی اورانیوم "سه برابر زمان قبل از حمله ویروس استاکسنت است که بسیاری تصور می‌کردند به برنامه لطمه زده است."

رادمیکر افزود: «بنابراین استاکس‌نت اگر هم برنامه را عقب برده باشد این میزان خیلی نبوده و دست کم به مقدار کافی نبوده است.»

حمله ویروس استاکس‌نت

حمله ویروس استاکس‌نت به برنامه هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۰ میلادی فاش شد.

به نوشته نیویورک تایمز، باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی و جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا با استفاده از ویروس استاکس‌نت برای تخریب برنامه هسته‌ای ایران موافقت کرده بودند.

این روزنامه در این باره نوشته بود، استاکس‌نت، ویروسی که با همکاری اسرائيل ساخته شد، در تأسیسات اتمی نظنز اختلال ایجاد کرد، اما بعدها این ویروس به صورتی ناگهانی به خارج از ایران گسترش پیدا کرد و وارد سیستم‌های کامپیوتری کشورهای دیگر شد.
برخی از تحلیلگران و افسران سابق ارتش آمریکا حملات سایبری به تأسیسات هسته‌ای ایران را مؤثرتر از بمباران آنها می‌پنداشتند. به گفته‌آنها، بمباران این تأسیسات خطرات بزرگی به همراه خواهد داشت، بی آنکه اختلال دائمی در برنامه اتمی ایران ایجاد کرده باشد.

«رهبری ایران هنوز تصمیم به تولید بمب اتمی نگرفته»

مراکز اطلاعاتی آمریکا معتقدند که رهبری جمهوری اسلامی هنوز تصمیم به ساخت بمب اتمی نگرفته، حتی اگر حکومت ایران به غنی‌سازی اورانیوم یا سایر فعالیت‌های لازم برای فراهم کردن توانایی تولید سلاحهای اتمی ادامه دهد.

آلبرایت در این باره گفته است: «ما واقعا نمی‌دانیم که آنها تصمیم به تولید بمب اتمی گرفته‌اند یا نه، اما شواهد حاکی از آن است که آنها دست کم مسیر انجام این کار را دنبال می‌کنند.»

وی افزود: «اگر ایران تصمیم به شروع غنی کردن اورانیوم تا حد لازم برای تولید بمب اتمی بگیرد، دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد یا مراکز اطلاعاتی آمریکا ظرف یک تا سه هفته متوجه این حرکت خواهند شد.»

دیدار کارشناسان و قانونگذاران آمریکا در روز چهارشنبه (۳۱ خرداد) بعد از مذاکرات نافرجام هسته‌ای دوروزه ایران در مسکو انجام شد.

ایران در این دیدار تأکید کرد، حاضر به تعلیق فعالیت‌های حساس اتمی خود نیست. در همین حال آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان نیز تصریح کردند که تحریم‌ها به قوت خود باقی خواهند ماند.

چاک راب (Chuck Robb)، سناتور پیشین آمریکا که ناظر بر نشست کارشناسان و قانونگذاران در روز چهارشنبه بود گفت، دیپلماسی تنها زمانی می‌تواند موفقیتآمیز باشد که ایران دریابد، در صورت نرسیدن به توافق، تهدید نظامی واقعی وجود خواهد داشت.

وی همراهی تهدید نظامی با دیپلماسی و تحریم علیه جمهوری اسلامی را ابزاری مؤثر در مقابله با برنامه اتمی ایران خواند.


 


امروز: لوران فابيو، وزير امور خارجه فرانسه، پس از شکست مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ و ایران در مسکو خواستار افزایش فشار به ‌ایران شد.

به گزارش دویچه وله، وزیر امور خارجه فرانسه در این باره گفت اتحادیه اروپا باید تحریم نفتی ایران را که در ماه ژانویه سال جاری تصویب شده، از آغاز ماه ژوئیه به‌طور کامل اجرایی کند.

فابيو با انتقاد از ایران گفت دولت این کشور هنوز جهت‌گیری‌های لازمی را که اتحادیه اروپا انتظار آن را دارد تحقق نبخشیده است. او در ادامه گفت البته امکان مذاکره با ایران همچنان باقی است.


 


امروز: رئیس کل دادگستری هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت پرونده ۱۰۰ میلیون یورویی در هرمزگان بیان داشت: پرونده ورود موقت ماشین آلات سد سازی و عدم اعاده آن هم مربوط به متهمان اختلاس ۱۰۰ میلیون یورویی است.

به گزارش مهر علی علیا در تشریح آخرین جزئیات پرونده اختلاس ۱۰۰ میلیون یورویی بیان داشت: "اختلاس از تهران آغاز شده است به همین دلیل پس از آنکه سازمان بازرسی استان از موضوع اختلاس در سیستم بانکی مطلع شد پس از تشکیل پرونده و ارجاع به دادگستری استان مراحل قانونی طی شد."

وی با بیان اینکه از ۱۴ متهمی که در اختلاس ۱۰۰ میلیون یورویی درگیر هستند ۱۳ نفر آنها در مجموعه های دولتی شاغل بوده اند، اظهارداشت: "پس از بررسی های صورت گرفته و به درخواست دادگستری استان این پرونده به تهران ارجاع داده شد."

علیا همچنین از پرونده تخلف اعاده ماشین آلات عبور موقت خبر داد و افزود: "این پرونده هم مربوط به شرکت درگیر اختلاس ۱۰۰ میلیون یورویی است و ۱۴ متهم پرونده اختلاس در این پرونده هم نقش داشته اند."

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: این شرکت برای پروژه سد سازی اقدام به ورود ماشین آلات برای احداث سد می کند و متعهد می شود پس از اتمام کار ماشین آلات را اعاده کند اما این شرکت اقدام به اعاده ماشین آلات نکرد که این امر تخلف است و بررسیها بر روی این پرونده ادامه دارد.

تبرئه یکی از مدیران استانی
وی در ادامه با اشاره به پرونده اختلاس در یکی از دستگاه های دولتی در ماههای اخیر در استان هرمزگان بیان داشت: در جریان یک اختلاس در یکی از دستگاه های دولتی استان مدیر این دستگاه به همراه چند کارمند دستگیر می شوند که پس از پیگیری های انجام شده حکم برائت این مدیر دولتی صادر می شود.

صدور حکم برای ۱۴ کارمند گمرک استان هرمزگان
علیا اظهارداشت: ۱۴کارمند گمرک استان هرمزگان اقدام به حیف و میل اموال دولتی و گرفتن رشوه از ۱۰ میلیون تومان تا ۴۰۰ میلیون تومان کردند که حداکثر حکم در این خصوص برای آنها صادر شده است.

عدم اراده دولت برای برخورد با اختلاس گران و مشارکت نهادهای حکومتی در اختلاس های بزرگ به دلیل فساد حاکم بر حاکمیت باعث شده تعداد اختلاس ها روز به روز بیشتر شود و این در شرایطی است که مردم در سخت ترین وضعیت معیشتی چند سال اخیر به سر می برند.


 


امروز: خبرگزاری ایسنا از تعطیلی خوابگاه‌های دانشگاه تهران در هفته‌های دوم، سوم و چهارم تیرماه خبر داده است.

براساس این گزارش طبق مصوبه هیات رئیسه دانشگاه تهران تمام خوابگاه‌های دانشگاه تهران از هفتم تا ۲۸ تیرماه تعطیل هستند.

به گزارش مردمک، دانشجویان خوابگاهی باید تا ششم تیرماه کلیه وسائل شخصی خود را از اتاق‌های محل سکونت خود تخلیه و در صورت تمایل به انبار تحویل دهند.

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران است که ازجمله اقدام‌های او از زمان ریاست از بهمن ماه سال ۸۶ تاکنون «تغییر گیت‌های ورودی دانشگاه تهران» و «طرح یونیفرم برای دانشجویان» است.

حمله به کوی دانشگاه تهران چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم که فیلم آن در اینترنت منتشر شد، در زمان ریاست آقای رهبر صورت گرفت.

خبر تعطیل شدن خوابگاه‌های دانشگاه تهران در آستانه سالگرد حادثه ۱۸ تیر در کوی دانشگاه تهران اعلام شده است.

در پی تظاهرات دانشجویان خوابگاه‌های کوی دانشگاه در اعتراض به توقیف روزنامه سلام در ۱۸ تیر ۷۸، گروه موسوم به انصار حزب‌الله و لباس‌شخصی‌ها به داخل کوی دانشگاه و اتاق‌های دانشجویان حمله کردند، آنها را به شدت کتک زدند و به خراب کردن اموال ساختمان‌ها پرداختند.

در حمله لباس‌شخصی‌ها به کوی دانشگاه که با حضور نیروهای پلیس انجام شد دست کم سه نفر کشته، شمار زیادی زخمی و صدها نفر روانه زندان شدند.

از رویداد ۱۸ تیر به عنوان بزرگ‌ترین چالش جنبش دانشجویی در ایران پس از انقلاب اسلامی یاد می‌شود.

دو سال پس از حمله به کوی دانشگاه، قوه قضائیه همه بازداشت‌شدگان پلیس و لباس‌ شخصی‌های متهم پرونده را تبرئه کرد و تنها یک سرباز ساده به جرم «دزدیدن ریش‌تراش برقی یکی از دانشجویان» محکوم شد.

در چند سال گذشته تشکل‌های سیاسی و دانشجویی ایران با صدور بیانیه‌هایی به مناسبت سالروز حادثه کوی دانشگاه در ۱۸ تیر «بر لزوم مبارزه مسالمت‌آمیز، پیگیر و غیرخشونت‌آمیز در مقابل ستم، دروغ و بی‌عدالتی» تأکید کرده‌اند.


 


امروز: پس از پایان بدون نتیجه مذاکرات مسکو قیمت ارز و طلا در بازار ایران افزایش یافت. قیمت دلار به ۱۸۳۵ تومان رسید. رئیس بانک مرکزی گفت: «افزایش قیمت ارز و طلا کاذب است. غرب می‌خواهد بگوید تحریم‌ها تاثیر گذاشته است»
به گزارش دویچه وله، با پایان بدون نتیجه مذاکرات اتمی مسکو میان ایران و کشورهای عضو ۱ + ۵، قیمت دلار و طلا در بازار ایران افزایش یافت. خبرگزاری مهر روز چهارشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ اعلام کرد که نرخ دلار به یک‌هزار و ۸۲۲ تومان و یورو به ۲‌هزار و ۳۲۰ تومان رسیده است. اما سه صرافی حوالی میدان استانبول در گفت‌دو‌گو با دویچه وله قیمت فروش دلار را در بعدازظهر روز چهارشنبه ۳۱ خرداد، یک‌‌هزار و ۸۳۵ تومان اعلام کردند.
قیمت "سکه تمام بهار آزادی" طرح جدید نیز روز چهارشنبه ۳۱ خرداد در بازار تهران به ۶۹۱ هزار تومان و طرح قدیم به ۶۹۵ هزار تومان افزایش یافت.
محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی بعد از افزایش قیمت ارز و طلا در بازار تهران به "پایگاه اطلاع‌رسانی دولت" گفت: «قیمت‌ها کاذب است و قیمت واقعی طلا و ارز این نیست. غربی‌ها می‌خواهند بگویند تحریم‌ها بر ضد ایران تاثیر گذاشته است».
۵۰ تومان افزایش قیمت در دو هفته
نرخ دلار تا روز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد، یک‌هزار و ۷۸۱ تومان بوده است. افزایش قیمت ۵۰ تومانی دلار در عرض کمتر از دو هفته، بارها در بازار ایران اتفاق افتاده است.
به‌گزارش‌های منابع خبری نوسانات ارزی در ماه‌های اخیر سبب کندی یا توقف فعالیت‌های بخش اقتصادی ایران شده است. نوسانات شدید بازار ارز و سکه به دنبال تحریم‌های غرب، هم‌چون تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا و تحریم نفت ایران از سوی کشورهای اروپایی آغاز شد. در این مدت نوسان قیمت ارز به حدی بود که قیمت دلار نزدیک به هزار تومان افزایش پیدا کرد.
بحران ارز چنان شدت گرفت که دولت دارندگان ارزهای ثبت‌نشده خارجی را قاچاقچی نامید و تهدید به مجازات کرد. بانک ‌مرکزی با هدف مهار بحران، برای دلار نرخ ثابت ۱۲۶۲ تومانی اعلام کرد، اما این تدبیر نیز نتوانست مانع از نوسانات شود.
«سرگشتگی رئیس بانک مرکزی»
به گزارش روزنامه جهان صنعت شماره پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱هادی غنیمی‌فرد رییس خانه صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای سرگشاده به محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی خواستار کناره‌گیری او از ریاست بانک مرکزی به دلیل "سرگشتگی آن مقام در مسایل مرتبط با ارز" شده است.
در نامه سرگشاده صنعتگران به عدم درستی اظهارات چندی پیش رئیس بانک مرکزی مبنی بر "در اختیار داشتن ارز و طلای کافی برای گذراندن امور کشور" اشاره شده بود. صنعتگران نوشت که هیچ کس نتوانسته از دلار ۱۲۲۶ تومانی استفاده کند و قیمت دلار از شش ماه قبل تا امروز نوسان داشته است.


 


امروز: میت رامنی کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک برنامه تلویزیونی گفت: اگر رئیس جمهور شوم برای حمله به ایران از کنگره اجازه نمی گیرم.

به گزارش انتخاب به نقل از نشریه اتلانتیک، وی گفت: من به شما اطمینان می دهم، اگر رئیس جمهور شوم، ایرانی ها هیچ تردیدی نخواهند داشت که من در صورت لزوم دست به حمله نظامی می زنم.

وی افزود: امریکا به مدت چندین دهه موفق به مقابله با شوروی شد. ایران نسبت به شوروی تهدید بسیار ضعیف تری برای امریکا محسوب می شود.

میت رامنی گفت: اگر امریکا مقداری هم از ایران هسته ای هراس داشته باشد، اما توانایی مقابله با این تهدید را دارد و دلیلی ندارد که من در این مورد به کسی گوش دهم.

به نوشته ی اتلانتیک، به عقیده رامنی، جنگ اخرین گزینه نیست و کنگره حق اظهار نظر در مورد حمله به ایران را ندارد.

به گفته ی رامنی، حمله مسئله ای است که رئیس جمهور می تواند همین فردا آن را عملی کند.

کاندیدای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: معتقدم نیستم که ما برای آغاز جنگ باید اجازه ی خاصی بگیریم. رئیس جمهور خود این توانایی را دارد.


 


امروز: در ادامه سوء استفاده چین از وضعیت ایران در جامعه جهانی، یک شرکت بزرگ و طرف قرارداد با ایران، از مقامات جمهوری اسلامی خواسته است تا این کشور هزینه های انتقال نفت خام به چین را در ماه آینده میلادی (ژوئیه) برعهده بگیرد.

به گزارش عصر خبر به نقل از رویترز، اقدام شرکت سینوپک در حالی صورت می گیرد که از ابتدای ماه آینده میلادی، با اعمال تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران، شرکت های بیمه اروپایی از بیمه نفت کش های حامل نفت ایران، خودداری خواهند کرد.

یکی از مقامات بخش نفت چین در این باره گفت: شرکت یونیپک بخش تجاری شرکت سینوپک چین خواهان این است که ایران متقبل هزینه های انتقال محموله های نفت خام خود در ماه آینده میلادی شود.

برخی منابع آگاه نیز به رویترز گفته اند پیش بینی می شود سینوپک که بزرگترین وارد کننده نفت ایران در جهان است تنها به خرید مقدار معمولی از نفت ایران بر اساس قرارداد بلندمدت در ماه جولای اکتفا کند.

این منابع آگاه مقدار نفتی که این شرکت از ایران می خرد را روزانه پانصدهزار بشکه پیش بینی کرده اند که این مقدار نفت خام نزدیک به میانگین خریدهای سینوپک از ایران در سال گذشته است.

شرکت سینوپک چین، نفت ایران را در طی دو قرارداد جداگانه می خرد. یکی از این قراردادها از طریق بخش تجاری اش یعنی یونیپک و دیگری از طریق شرکت تجاری حکومت چین " چو های چن رونگ " است.

هنوز درخواستی از سوی شرکت "چو های چن رونگ" از ایران برای پرداخت هزینه های انتقال محموله های نفت خود به چین مطرح نشده است.
چین دومین واردکننده بزرگ نفت جهان و بزرگترین وارد کننده نفت خام از ایران است.

در همین ارتباط پارلمان ژاپن نیز تصویب کرد که از این به بعد دولت توکیو مسئولیت بیمه محموله های نفتی از ایران به این کشور را به عهده بگیرد.


 


امروز: تعدادی از كارگران کارخانه ابر صنعتی قزوین با ارسال نامه‌ای به خبر گزاری ایلنا در خصوص مشکلاتی که باعث شده فعالیت این کارخانه متوقف شود و امنیت شغلی‌شان به خطر بیافتد روشنگری كردند.

به گزارش ایلنا، تعدادی از کارگران امضا كننده این نامه آورده‌اند: کارخانه ابر صنعتی قزوین از اواخر سال ۸۹ با ادعای كمبود نقدینگی تا هم اکنون از پرداخت بیش از ۱۸ ماه حقوق و سنوات ۲۷ کارگر خود امتناع کرده است.

به گفته کارگران، کارفرمای خصوصی این کارخانه از تاریخ بیست مهرماه سال گذشته تمامی ماشین آلات و ابزار تولید را از كارگاه‌ها خارج کرده و این واحد صنعتی را به واحدهای تولیدی دیگر جهت ساخت انبار اجاره داده است.

این كارگران در نامه خود با انتقاد از نحوه مدیریت کارخانه و بی توجهی به کارگران افزوده‌اند: سوابق بیمه‌ای کارگران از ۱۸ سال تا ۲۸ سال است که به جهت عدم پرداخت حق بیمه، اکثر کارگران برای بازنشسته شدن دچار مشکل شده‌اند.

این کارگران به دلیل كار با مواد شیمیایی شرایط كار در این كارخانه را سخت و زیان‌آور دانسته‌اند و در ادامه نامه متذكر شده‌اند: ۱۲ کارگر ابر صنعتی که سوابق بالای ۲۰ سال دارند شرایط بازنشستگی با کار سخت وزیان آور برایشان فراهم است، اما باقی کارگران به جهت داشتن قرارداد موقت با سوابق كمتر از ۲۰ سال امکان بازنشستگی ندارند و همچنین عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما در ماهای اخیر بین سوابق بیمه‌ای این کارگران فاصله ایجاد کرده است و این کارگران برای بازنشسته شدن با مشکل مواجه شده‌اند.

کارگران در ادامه این نامه آورده‌اند: کارفرمای کارخانه ابر صنعتی شرط پرداخت مطالبات کارگران خود را فروش املاک و دستگاهای کارخانه قرار داده است وگ فته است بدهی کارگران باید با فروش املاک کارخانه جبران شود.

كارگران در پایان این نامه نوشته‌اند: "ما کارگران کارخانه ابر صنعتی بلاتکلیف بوده و با توجه به سوابق ۲۸ ساله‌مان، کسی پاسخگوی مشکلاتمان نیست و هم اکنون بدون درآمد و شرمنده زن وفرزند شده‌ایم و از مسئولان می‌خواهیم راه حل مناسبی را درخصوص مشکلاتمان پیشهاد کرده و فکری بحالمان بکنند."

در این زمینه دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با تایید صحت اطلاعات نامه کارگران به ایلنا گفت: 12 کارگر رسمی ابر صنعتی با سوابق بالای ۲۰ سال امکان بازنشسته شدن دارند اما متاسفانه سایرکارگران به جهت انعقاد قرارداد موقت امکان بازنشستگی برایشان وجود ندارد.

عید علی کریمی افزود: شرط بازنشسته شدن کارگرانی که بلحاظ سوابق كار امکان بازنشسته شدن دارند، پرداخت حق بیمه آنان از سوی کارفرماست که تا هم اکنون این مبلغ پرداخت نشده است.

او افزود: کارفرمای کارخانه ابر صنعتی با وجودی که در هیچ یک از جلسات اداره کار و سایر ارگانهای دولتی شرکت نمی‌کند به ۱۲ نفر از کارگران ابر صنعتی قول بازنشسته شدن داده است اما به مابقی کارگران که زیر ۲۰ سال هستند گفته است که باید با کارخانه تسویه حساب کنند.


 


امروز: ونکوور سان نوشت: هیئت کانادایی حاضر در نشست محیط زیست سازمان ملل با اغاز سخنرانی محمود احمدی نژاد محل جلسه را ترک کردند.

به گزارش انتخاب، پیتر کرنت، سخنگوی وزارت محیط زیست کانادا گفت: ترک جلسه از سوی ما سیگنالی قوی به ایران و جهان فرستاد که کانادا سخنان رادیکال و خطرناک ایران را تحمل نمی کند.

وی افزود: دولت کانادا از دولت احمدی نژاد که تهدیدی برای امنیت جهانی است، درس یاد نمی گیرد.

هیئت های کشورهای آمریکا، استرالیا، انگلیس، و اتحادیه اروپا سخنرانی احمدی نژد را بایکوت کردند.

گفتنی است، احمدی نژاد رئیس جمهور ایران روز سه شنبه به منظور شرکت در اجلاس ریو+20 وارد برزیل شد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته