-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۱ تیر ۴, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 06/24/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1391/4/3

یکی از مقام‌های پلیس کنیا از دستگیری دو شهروند ایرانی در پایتخت این کشور به اتهام «دست داشتن در تروریسم» خبر داد.

به گزارش رادیو فردا و به نقل از آسوشیتد پرس، آگری آدولی، رئیس پلیس منطقه ساحلی کنیا، روز جمعه (۲ تیرماه) خبر داد که این دو ایرانی در روز چهارشنبه در نایروبی دستگیر شده‌اند.

به گفته وی، ماموران ضدتروریسم کنیا با دنبال کردن یکی از این دو نفر موفق به کشف ۱۵ کیلوگرم «ماده پودر انفجاری» از او شدند.

سفارت آمریکا روز جمعه نسبت به احتمال وقوع یک حمله تروریستی در شهر مومباسا، شهر محل کشف مواد منفجره از اتباع ایرانی، هشدار داده بود.

مقامات رسمی البته تاکنون به صورت رسمی مشخص نکرده‌اند که این افراد قصد بمب گذاری در کنیا را داشته‌اند یا به دنبال انتقال این مواد به کشوری دیگر بوده‌اند.

دو سال پیش نیز محموله‌ای تسلیحاتی که از ایران بارگیری شده بود، در بندر لاگوس نیجیریه کشف شد و پرونده این محموله از سوی مقامات نیجیریه به سازمان ملل گزارش شد.

ایران البته گفته بود که این محموله برای کشور گامبیا ارسال شده بود.

منبع: رادیو فردا

مرتبط:

نیجریه شهروند ایرانی متهم به قاچاق اسلحه را با قرار وثیقه آزاد کرد

ابراز نگرانی کمیته نظارت بر تحریم‌های ایران درباره موارد نقض تحریم‌ها


 
 

1391/4/3

خبرگزاری مهر به نقل از یک فعال حقوق محیط زیست خبر داد دوشنبه هفته پیش در تعطیلی عید مبعث در ایران، حدود چهارهزار اصله درخت برای احداث جاده ابر در استان گلستان قطع شد.

علی نقی مقصودلو به خبرگزاری مهر گفته این درختان از گونه‌های با ارزش سرخدار، راش، بلوط و آزاد بودند و برای اینکه اثری از این اقدام برجای گذاشته نشود، ریشه تمامی این درختان از زمین بیرون آورده شده است.

به گفته آقای مقصودلو، قطع این درختان شبانه و به دستور مقامات ارشد سازمان‌های محیط زیست و سازمان حنگل‌ها و مراتع صورت گرفته و آن‌ها از تعطیلی روز مبعث برای این اقدام «سوء استفاده» کردند.

جاده ابر قرار است دو روستای ابر و شیرین آباد را به هم متصل کند که احداث این جاده با مخالفت دوستداران محیط زیست مواجه شده است.

آقای مقصودلو می‌گوید: «این جاده با عرضی برابر ۳۰ تا ۴۰ متر به هیچ عنوان بر خلاف ادعای مسئولان محیط زیست که مجوز ساخت آن را دادند جاده‌ای روستایی نیست.»

وی ادامه داده که «یه دلیل وجود دیگر مسیرهای ارتباطی به هیچ عنوان اهالی نیازی به ساخت این جاده ندارند و تنها مسئولان برای دسترسی بهتر به ویلاها و گران‌تر فروختن آن‌ها به دنبال ساخت این جاده هستند.»

محمدجواد محمدی زاده، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، هفته پیش گفته بود که احداث جاده جنگل ابر مصوب دولت است و نقشه احداث آن به تایید سازمان حفاظت محیط زیست رسیده است.

در همین ارتیاط، محمدرضا تابش، نماینده مردم یزد در مجلس ایران نیز با تایید «پشت پرده اقتصادی احداث جاده جنگل ابر» گفته که این موضوع در مجلس بررسی خواهد شد.

وی افزوده که «احداث جاده جنگل ابر ضرورتی ندارد اما عده‌ای سود جو که قصد ویلاسازی در منطقه و به جیب زدن پول کلانی دارند برای احداث این جاده فشار می‌آورند.»

جنگل ابر قسمتی از قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران است که در میان استان‌های سمنان و گلستان واقع شده است.

منابع: مهر و خبرگزاری میراث فرهنگی

مرتبط:

"ساخت جاده در جنگل ابر هرگز متوقف نشده است"


 
 

1348/10/11

محمدعلی مؤمنی
ماتینه


زندگی آپارتمانی هر ایرادی که داشته باشد این خوبی را دارد که آدم با شنود غیرعمد از حال همسایه باخبر می‌شود!
مثلا آقا و خانم همسایه‌ی دیوار به دیوار ما، امروز درباره‌ی اقتصاد سیاسی حرف می‌زدند. آنها اهل سیاست هستند و صبح زود، هنوز چشم‌شان باز نشده، مهم‌ترین تحولات سیاسی را بررسی می‌کنند. البته خیلی علمی به سیاست نگاه می‌کنند. علمی و عاطفی. خانم همسایه امروز وسط بحث سیاسی – اقتصادی گریه می‌کرد. در این شنود غیرعمد شنیدم که خانم همسایه به شوهرش گفت: مرد پاشو برو دنبال یک لقمه نان حلال.
آقای همسایه، به احترام ما که افکار عمومی باشیم، صدایش را بالا برد که بهتر بشنویم، و برای شنود غیرعمد خیلی هم به زحمت نیفتیم. گفت: تا پس فردا از من توقع نداشته باش که بی‌شرمانه بروم به نانوایی و روز روشن نان بخرم.

خانم همسایه چند تا دستمال کاغذی از جعبه‌اش بیرون کشید. صدایش تا اینطرف دیوار آمد. گفت: گفتم برو دنبال یک لقمه نان حلال…
صدای جابجایی جعبه‌ای آمد. به گمانم آقای همسایه جعبه‌ی دستمال کاغذی را از جلو دست همسرش برداشت و گذاشت آنطرف! گفت: حتی بگو نیم لقمه! ضمنا نانوایی‌ها هم نان حلال پخت می‌کنند.
خانم همسایه گفت: این نان با آن نان فرق می‌کند.
آقای همسایه گفت: نان، نان است و هیچ فرقی با هم نمی‌کند. این سه روز را دندان روی جگر بگذار. نان تحریم شده. فرقی هم نمی‌کند چه نوع نانی باشد. گفته‌اند هر نوع نان که می‌شناسید.
خانم همسایه گفت: حتی نان حلال؟
آقای همسایه گفت: حتی نان حلال، حتی نان بازو!

خانم همسایه گفت: نان بازو که خیلی وقت است تحریم شده! پیش از این می‌گفتند «نان‌مان آجر شده.» حالا «نان‌مان تحریم شده؟!»
آقای همسایه گفت: قدیم و جدید ندارد. نان‌مان آجر شد که حالا تحریم شد!
خانم همسایه گفت: این کشورهای بیگانه کار و زندگی ندارند که هی ما را تحریم می‌کنند؟ نان را برای چه تحریم کردند؟ نمی‌دانند که هر چه ما را تحریم‌ کنند، قوی‌تر می‌شویم؟ مثلا درباره‌ی همین نان.
وقتی که تحریم شدیم، قیمت نان واقعی شد. حالا هر کس به اندازه‌ی نیازش نان می‌خرد و دورریز نان کم می‌شود. اصلا باید زودتر تحریم‌مان می‌کردند که اینهمه دورریز نان نداشته باشیم. حتی اگر قیمت نان فراواقعی هم بشود، خوب است. دورریز نان به حداقل می‌رسد. خودم چند روزی است که می‌بینم دیگر کسی نمی‌تواند نان بخرد. همه روی دست نانوایی باد کرده است. وقتی کسی نان نخرد، دور ریز نان به صفر می‌رسد و این یعنی صرفه‌جویی ملی!

آقای همسایه گفت: ربطی به تحریم بیگانه ندارد. عده‌ای، در اقدامی هماهنگ، قدرت خریدشان را از دست داده‌اند و از نان خوردن افتاده‌اند!
خانم همسایه گفت: تحریم، تحریم است. داخلی و خارجی ندارد. تازه شاعر هم می‌گوید: «من از بیگانگان هرگز ننالم/ که هر چه کرد با من آشنا کرد!» همین هم کار بیگانه است.

آقای همسایه گفت: نگران نباش. دیروز کلی نان حلال خریدم برای این سه روز! از صبح تا شب دنبال لقمه‌ای نان حلال بودم! پیدا نمی‌شد. حالا با خیال راحت می‌توانیم سه روز نان نخریم!


 
 

1391/4/3
  • سیدعطاءالله مهاجرانی
    مکتوب

    در قلب شهر وین ، ساختمان ایرای ملی است. هتل ما درست روبروی اپرا بود. دیدم برصفحه بزرگی به اندازه پرده سینما ، اپرا پخش می کند. توی خیابان در حقیقت خیابان میدان مانند، نیمکت چیده شده بود. عده ای نشسته بودند و عده ای ایستاده داشتند اپرا تماشا می کردند. همان اپرایی بود که در تالار اصلی اجرا می شد. منتها برای تهیه بلیط اپرا گاه بایست از یک سال پیش اقدام کرد. پخش همزمان اپرا برآن پرده سینمایی فرصتی بود تا دوست داران فرهنگ و هنر و موسیقی از دیدن و شنیدن اپرا باز نمانند. انگار فرصت برای زندگی و فرهنگ فراخ و اندیشیده شده است. حتا انانی که ممکن است توان مالی خرید بلیط اپرا را نداشته باشند. می توانند اپرا را زنده و البته از طریق همان پرده بزرگ تماشا کنند. جریان زندگی و فرهنگ مثل رودخانه ای پر شور و نیرومند جاری است.

    با خودم می گفتم: این هم یک نوع نگاه به فرهنگ و هنر است. نگاه دیگر هم همان نگاهی است که خانه سینما را تعطیل می کند. پیکر هنرمندی مثل کسایی را شبانه دفن می کنند. همان کسایی یگانه ای که در باره اش سروده اند:
    هر ان نغمه مرغ چمن می زند
    کسایی به نحو حسن می زند
    کتاب های نویسندگان بزرگ کشور اجازه نشر پیدا نمی کند. ناشر موفق و خوشنامی مثل نشر چشمه کارش متوقف می شود و.. با ا چنین دستاورد ها و متاعی ، ادعای اداره جهان را هم دارند.
    کتابفروشی در همان نزدیکی هتل ساخر بود. دنبال مجموعه اشعار ریلکه و هولدرلین بودم. گلچینی از زیباترین اشعار ریلکه را پیدا کردم. همان که بیت نخستش را برایتان روایت کردم.


     
     

    1391/4/3

     

    حامد اسماعیلیون
    گم‌شده در بزرگ‌راه


    از آلکسِ اوکراینی پارسال پیرارسال پرسیدم: یوشچنکو و تیموشنکو یا ویکتور یانوکوویچ؟ گفت از هر سه بدم می‌آید برای همین است که ده سال است آمده‌ام بیرون.

    از اَنمَرِ فلسطینی شش ماهِ پیش پرسیدم: فَـتَح یا حماس؟ مِن و مِنی کرد و گفت: والله نمی‌دانم. هر روز تفنگ‌هاشان دود می‌کند. نه، هیچکدام، هیچکدام. من در اردن بزرگ شدم.

    از وائلِ سوری دو ماه پیش پرسیدم: بشار اسد یا مخالفین‌اش؟ توی چشم‌هام با خشم نگاه کرد و گفت: از جفت‌شان متنفرم، زن‌ها، بچه‌ها، بیچاره‌ها. بیست سال است با زن و بچه رفته‌ام ابوظبی.

    از نُوهای مصری ده روز پیش پرسیدم: احمد شفیق یا محمد مُرسی؟ فهمید ایرانی‌ام. خندید و گفت یک سال پیش اگر می‌پرسیدی یک چیزی، الان می‌گویم کاش حسنی مبارک برگردد.

    از من کسی چیزی نپرسید. مدت‌هاست جواب پس نداده‌ام. 


     
     

    1391/4/3
  •  

    اگر یادتان باشد، همین چند سال پیش و به گمانم در سال دوم ریاست جمهوری احمدی نژاد بود که او در مصاحبه ای تلویزیونی از اقتصاددانها خواست که به او بگویند که پول نفت را چگونه خرج کند. حالا مشکل کم کم در حال بر عکس شدن است. با وجود افزایش شگفت انگیز قیمت نفت از آن سال تا به حال، و با وجود درآمدهای نفتی که تا چند سال پیش در خیال کسی هم نمی گنجید، مسئله الان این است که قیمت نفت باید چه باشد که بودجه دولت با کسری مواجه نشود. که البته برای سالیان آینده، اگر دولتها به همین بی انضباطی مالی که موجود است ادامه دهند، مسئله اصلی اقتصاد همین خواهد ماند. این مسئله از این جهت حادتر است که تحریمهای نفتی هم فروش نفت به مقدار گذشته  و هم فروش نفت ایران به قیمتهای بین المللی را مشکل کرده است. قیمت در حال کاهش نفت را هم به قصه اضافه کنید.

    به هر حال، به نظر بلومبرگ، برای تامین بودجه دولت ایران، اگر ایران بتواند همه نفت خود را بفروشد، قیمت نفت باید 117 دلار باشد. اگر کاهش حجم فروش نفت ایران را هم به این محاسبات اضافه کنید، ایران به نفت با قیمت 160 دلاری نیاز خواهد داشت تا بتواند بودجه خود را تامین کند. حدس بزنید که کسر بودجه از کجا تامین خواهد شد، و بعد از آن حدس بزنید که بر سر تورم چه خواهد آمد. برای مقایسه ایران با کشورهای منطقه هم بد نیست به این تصویر بلومبرگ نگاهی کنید.

    تیتر از سی‌میل


     
     

    1391/4/3

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران می‌گوید از روز شنبه (۳ تیرماه) با رانندگانی که هنگام رانندگی عمل خوردن، آشامیدن یا استعمال دخانیات انجام بدهند، برخورد خواهد شد.

    سردار حسین رحیمی، که با ایسنا گفت‌و‌گو می‌کرد، این برخورد‌ها را بر اساس ماده ۱۸۰ قانون آیین نامه راهنمایی رانندگی توصبف کرد.

    به گفته آقای رحیمی، بر اساس این ماده قانونی «رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی، دخانیات استعمال کنند یا خوراکی یا آشامیدنی میل کنند و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که موجب انحراف ذهنی و رفتاری راننده شود ممنوع است.»

    این مقام مسئول درباره جریمه این اعمال گفت: «براساس قانون جدید پرتاب کردن یا ریختن ضایعات، زباله، اشیاء، آب دهان و بینی و امثال آن از وسایط نقلیه به معابر ۳۰۰ هزار ریال، خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات و امثال آن در حین رانندگی ۲۰۰ هزار ریال، استفاده از تلفن همراه و سایر وسایل ارتباطی مشابه در حین رانندگی در سرعت کمتر از ۶۰ کیلومتر در ساعت ۳۰۰ هزار ریال و بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت ۵۰۰ هزار ریال با ۳ نمره منفی برای رانندگی شخصی و ۵ نمره منفی برای رانندگی عمومی به همراه داشت.»

    راهنمایی و رانندگی تهران طی دو هفته گذشته نیز طرحی را موسوم به طرح تشدید برخورد با تخلفات چهارگانه موتورسوران و رانندگان در پایتخت اجرا کرده بود.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از برخورد با یک صدهزار تخلف رانندگان خودرو‌ها و موتورسواران طی یک هفته در اجرای طرح یادشده خبر داده بود.

    منبع: ایسنا

    مرتبط:

    فرمانده نیروی انتظامی: راهنمائی و رانندگی با «نصب تصاویر و علائم شیطان پرستی» برخورد کند


     
     

    1391/4/3

    روزنامه شرق گزارش داد که گردشگران و ساکنان جزیره کیش هرشبانه روز در چندین نوبت با مشکل قطع شدن برق و آب مواجه می‌شوند.

    بر اساس این گزارش، یکی از مشکلات قطع شدن برق این جزیره در اواخر بهار و فصل تابستان، خاموش شدن کولرهای خانه‌ها در هوای گرم و شرجی این جزیره است.

    یکی از شهروندان جزیره کیش در این باره به روزنامه شرق گفته است: «با قطع برق در دمای ۵۰ درجه کیش و خاموش شدن کولر‌ها … بسیاری از شهروندان برای فرار از گرمای طاقت‌فرسا به کولر ماشین‌های خود پناه می‌برند».

    آقای طاهری، یکی دیگر از شهروندان جزیره کیش، البته گفته که مشکل برق جزیره کیش در سال‌های اخیر کمتر شده است.

    وی مشکل آب جزیره را نیز قطع شدن چند ساعته در روز و کیفیت بد آن عنوان کرده است.

    به گفته این شهروند جزیره کیش، «کیش سال‌هاست که ۲۴ساعته آب ندارد و هر شب از ساعت ۱۱ یا ۱۲ شب آب قطع می‌شود و تا زمان اذان صبح وصل نمی‌شود. علاوه بر این به دلیل فرسوده بودن و زنگ‌زدگی دستگاه‌های تصفیه آب در جزیره، آبی که از لوله‌ها خارج می‌شود زرد رنگ و حاوی زنگ آهن است.»

    در گزارش شرق آمده که بسیاری از ساکنان جزیره به دلیل کم بودن فشار آب در کیش اقدام به نصب به نصب پمپ‌های تقویت فشار آب کرده‌اند، با این حال هنگام قطع برق به دلیل روشن نشدن این پمپ‌ها امکان آب‌رسانی نیز از بین می‌رود.

    جزیره کیش یکی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌رود و اقتصاد آن بر پایه گردشگری و تجارت استوار است.

    منبع: روزنامه شرق


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته