-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

Latest Posts from Iran Dar Jahan for 11/20/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



اسرائیل: نخست وزیر اسرائیل می‌خواهد علیه فلسطین و برنامه‌ هسته‌ایی ایران دست به حمله‌ نظامی بزند.

نتانیاهو این تصمیم را تایید و امضا کرده است. علی‌رغم تحریم‌ها و محکومیت‌های بین المللی پس از اعلام شتاب بخشیدن به شهرک سازی اسرائیلی‌ در اورشلیم شرقی و کرانه‌ باختری رود اردن در اقدامی تلافی جویانه برای پذیرش فلسطینی‌ها در سازمان یونسکو، دیروز با جرات و قاطعیت از تصمیمش دفاع کرد.

بنیامین نتانیاهو در مقابل پارلمان اسرائیل –کنست1- گفته است که «ما بیت المقدس را خواهیم ساخت زیرا این حق ماست و ما مجبور به این کار هستیم. این کار برای تنبیه فلسطینی‌ها نیست اما حق اساسی مردم ما این است که پایتختِ جاودانه‌شان را بسازند» همچنین او افزود که «بیت المقدس هرگز به شرایطی که سابقا در جنگ شش روزه (قبل از اشغال و الحاق بخش شرقی با اکثریتِ جمعیتِ عربِ شهرِ ندلر) برایش پیش آمده بود باز نمی‌گردد.

تل آویل سه شنبه شب خبر از احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی در اورشلیمِ شرقی و کرانه‌ باختری رود اردن داده است. به این ترتیب در فصل سرما و یخبندان انتقال عوارض گمرکی تاجران بانفوذ از اسرائیل، به نفع خدمات دولتی فلسطینیان خواهد شد.

کشورهای اروپایی، که در روز دوشنبه در پاریس به پذیرش فلسطین در سازمان یونسکو رای داده‌اند، همگی با اتحاد و یکپارچگی کامل کشتار اسرائیلیان را محکوم کرده‌اند. همچنین کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا اقدام به فاش کردن معیارهای ضد سودمند برای بازپس گیری مذاکرات صلح کرده‌اند. نابیل ابو رودینا، سخنگوی محمود عباس رئیس جمهور فلسطین این طور برآورد کرد که اسرائیل تصمیم به شتاب بخشیدن به تخریب و نابودی فرآیند صلح کرده است.

همچنین به نظر می‌رسد که نتانیاهو پیشاپیش برای پرونده‌ ایران گزینه‌ فرار را انتخاب کرده است. نخست وزیر اسرائیل و وزیر دفاعش، اهود باراک، که مدت زمان زیادی است هوادار حمله‌ «ارتش دفاعی اسرائیل» به تاسیسات هسته‌ایی رژیم تهران‌اند، ظاهرا در تلاش برای ترغیب اعضای کابینه‌ امنیتی اسرائیل و مسئولانِ آژانس‌های امنیتیِ به انتخاب ضرورتِ گزینه‌ نظامی هستند. موافقان و مخالفان این راه حل روزهای متوالی زیادی است که رو در روی همدیگر قرار گرفته‌اند. البته این موضوع از طریق اخبار رسانه‌هایی چون روزنامه‌ اسرائیلی "ایه دیوت آهارنوت" تحت عنوان «فشار اتمی» به بیرون درز پیدا کرده ‌است.

«آورجور لیبرمن» وزیر امور خارجه‌ اسرائیل‌، اخیرا به اردوگاه هواداران حمله به ایران پیوسته است. اما در این اردوگاه، براساسِ نظرِ رسانه‌های اسرائیلی، اکثریت پانزده وزیر عضو کابینه‌ امور امنیتی که اکنون تنها توانایی دادن چراغ سبزی به یک چنین عملیات را دارند، هنوز مخالفت خود را ابراز می‌دارند.

پی نوشت: کِنسِت (در عبری: הכנסת) نام پارلمان اسرائیل است که در شهر اورشلیم قرار دارد. کنست دارای ۱۲۰ کرسی است. زبان مباحثات در پارلمان اسرائیل، زبان عبری است، ولی نمایندگان عرب پارلمان می‌توانند به زبان عربی سخن بگویند و بیانات آنان به زبان عبری بلافاصله ترجمه می‌شود. سخنان نمایندگان عبری‌زبان نیز بصورت هم‌زمان به عربی ترجمه می‌شودد. هم‌اکنون «۱۸امین دوره» کنست رسمیت دارد. حدود یک ششم از نمایندگان کنونی را زنان تشکیل می‌دهند. در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۰۹ میلادی، انتخابات سراسری اسرائیل برای تشکیل ۱۸امین کنست در کشور اسرائیل برگزار شد.

* از: دلفین ماتیوسنت / در: لیبراسیون

مترجم: سیمون دو بووار ایرانی


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irandarjahan-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irandarjahan@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته