-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۴, جمعه

Latest News from 30Mail for 11/25/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/9/3

تلویزیون دولتی ایران گزارش داده است ۱۱ نفر که به جرم قاچاق مواد مخدر محکوم شده بودند، روز پنجشنبه، سوم آذر ماه، اعدام شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، این متهمان صبح روز پنجشنبه در زندان شیراز اعدام شده‌اند.

براساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل ایران پس از چین دومین کشور از نظر سرانه اعدام‌ در جهان است.

گزارش شده است که در سال گذشته دست‌کم ۲۵۲ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

مقامات رسمی ایران همواره این انتقادها را رد کرده و گفته‌اند که قوانین اسلامی در این کشور اجرا می‌شود.

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

1390/9/3

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، گفته است که انتخابات مجلس آینده حساس‌ترین انتخابات در دوره جمهوری اسلامی است و گروه‌های مختلف سیاسی قصد دارند در آن علیه آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی اقدام کنند.

آقای مصلحی در جمع گروهی از مبلغان مذهبی در قم گفته است: جریانات فتنه، انحرافیون و اصلاح‌طلبان آمریکایی که با رهبری و نظام غیرهمسو هستند، با وجود اینکه خاستگاه‌های غیر مشترک دارند، اهداف مشترکی را برای مقابله با نظام و رهبری دنبال می‌کنند.

آقای مصلحی گفته که وزارت اطلاعات پی برده است در پی اعتراض‌های انتخاباتی سال ۸۸، جمهوری اسلامی با «تعداد قابل توجهی از گروه‌های انحرافی» روبه‌رو است که با رهبر ایران همسو نیستند.

وزیر اطلاعات گفته است که این گروه‌ها در ظاهر با آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای همسو هستند، «ولی در حوزه عمل متوقف شده‌اند یا مسیر دیگری را که خود صحیح می‌دانند برای خود برگزیده و اجرا می‌کنند».

وزیر اطلاعات دولت دهم در ادامه سخنان خود در جمع مبلغان مذهبی گفت که مردم باید افرادی از «جریان فتنه» و «جریان انحرافی»  را شناسایی و از صحنه سیاسی کشور حذف کنند؛ کاری که به گفته آقای مصلحی در زمان اصلاحات روی داد و مردم با رای قاطع آنها را حذف کردند.

آقای مصلحی که هفت ماه پیش در اردیبهشت ماه امسال برکناری‌اش از وزارت اطلاعات و سپس بازگشتش به دستور آیت‌الله خامنه‌ای به منازعه‌ای بارز بین محمود احمدی‌نژاد و رهبر جمهوری اسلامی تبدیل شد، پیش از این نیز علیه «جریان انحرافی» موضع گرفته بود.

پیشتر نیز از «ائتلاف» علنی و عمدتا مخفی «جریان فتنه» با «جریان انحرافی» برای مقابله با خط اصلی نظام خبر داده و تاکید کرده بود که وزارت اطلاعات نمی‌گذارد این دو جریان یا ائتلاف، انتخابات مجلس ایران را به انحراف بکشاند.

منبع: مردمک و فارس


 
 

1390/9/3

رییس بيمارستان سجاد تهران گفته است که علی اکبر جوانفکر ، مشاور محمود احمدی‌نژاد و  مديرعامل ايرنا، روز پنجشنبه به علت «ناراحتی قلبی» در اين بيمارستان بستری شده است.

ابوالفضل هاشمی، رييس بيمارستان سجاد تهران، گفته است: علی اکبر جوانفکر «صبح امروز (پنجشنبه) به دنبال استرس روحی دچار علايم بی حالی، عرق سرد و درد جلوی سينه و بازوی چپ شد که اينها از علايم گرفتگی عروق قلب به شمار می رود.»

دکتر محمد کاظم ترقی پزشک معالج علی اکبر جوانفکر نيز گفته است: «آقای جوانفکر بايد  امروز  (پنجشنبه) و فردا (جمعه) در بخش مراقبت های ويژه بيمارستان سجاد بستری شود و صبح شنبه برای آنژيو گرافی عروق کرونر به بيمارستان جماران منتقل شود.»

به گزارش خبرگزاری ایرنا  علی اکبر جوانفکر صبح پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ در خبرگزاری جمهوری اسلامی دچار ناراحتی قلبی شد که پس از حضور تيم اورژانس و مداوای اوليه به بخش مراقبت های ويژه بيمارستان سجاد منتقل شد.

گزارش ها حاکی از آن بود که ماموران دادستانی برای بازداشت علی اکبر جوانفکر به روزنامه ايران می روند، اما برخی از کارکنان اين روزنامه مانع بازداشت وی می شوند که اين مقاومت به بروز درگيری در موسسه ايران منجر شد و در جريان آن ماموران از «گاز اشک آور» استفاده می‌کنند و يک نفر نيز مجروح می‌شود.

اين درگيری به دنبال صدور حکم دادگاه مطبوعات در خصوص ويژه نامه خاتون و محکوميت علی اکبر جوانفکر روی داد. آقای جوانفکر به اتهام انتشار برخی از مقالات و تصاوير «خلاف عفت عمومی» در ويژه نامه «خاتون»  روزنامه ايران از سوی دادگاه انقلاب به يکسال حبس محکوم شده است. وی همچنين به مدت سه سال از فعاليت مطبوعاتی محروم شده است.

مقامات قضايی روز شنبه نيز روزنامه اعتماد را به دليل انتشار مصاحبه‌ای با علی اکبر جوانفکر به طور موقت توقيف کردند.

منبع: جهان نیوز و رادیو فردا


 
 

1390/9/3

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفته است که دادستان کل کشور تا اواخر هفته آینده برای افرادی که در تخلف بزرگ بانکی اخیر دست داشته‌اند، کیفرخواست صادر خواهد کرد.

محمدابراهیم نکونام، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای را مهره کارآمد دستگاه قضائی‌ دانست و گفت: هجمه‌ها بر دادستان کل کشور بی‌تاثیر است و او در همین هفته یا هفته آینده برای صدور کیفر خواست و اعلام مجرمین فساد مالی اخیر اقدام می‌کند.

به گفته نماینده گلپایگان در مجلس، در رابطه با فساد مالی اخیر، سخت‌ترین عنوان مطرح در دستگاه قضائی برای مجرمان در نظر گرفته شده که کمترین آن اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

آقای نکونام در بخش دیگری از سخنان خود از ضعف قوانین و مجریان آن و همچنین سیستم نظارتی کشور، سخن گفته است.

او از جمله تاکید کرده که  در فساد اخیر بانکی، در یکی از «بانک‌های محل فساد» در عرض ۵-۴ ماه ۳۰ مورد بازرسی شده بود اما سوء جریانی کشف نشد و سرنخی نیز به دست نیامد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ آنگاه گفت: پس اشکال کار کجاست؟ یا در عمق بازرسی‌ها نمی‌رویم یا اینکه تبهکاران اقتصادی ما خیلی قوی هستند و اجازه کشف موضوعی را نمی‌دهند.

او گفت: متاسفانه اتفاق ناگواری که افتاده این است که ناظر و مجری دستگاه‌ها یکی شده است؛ مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره هم هست، خودش سیاستگذاری کرده و اجرا می‌کند در حالی‌که سیاستگذار باید سیاستگذاری و سپس بر اجرا نظارت کند.

به باور رئیس کمیسین اصل ۹۰، وقتی برای سرعت در اجرای پروژه‌ها ناظر و مجری را یکی می‌کنیم نمی‌شود انتظار داشت چنین مفاسدی رخ ندهد.

منبع: فارس و مردمک


 
 

1390/9/3

آمنه بهرامی، دختری که حدود هفت سال پیش با اسیدپاشی خواستگارش بینایی‌ خود را از دست داده، می‌گوید ندانسته رضایت‌نامه‌ای را امضا کرده که به موجب آن، برای همیشه از گرفتن دیه دو چشم خود محروم شده است.

هفته گذشته در آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده، قاضی نورالله عزیزمحمدی به دلیل وجود این رضایت‌نامه، جرم را فقط از جنبه عمومی بررسی و صرفا حکم حبس و تبعید برای مجرم را صادر کرد و هیچ ‌نظری درباره میزان دیه اعلام نکرد.

به گزارش ایسنا، وکیل مدافع آمنه چهارشنبه، دوم آذر ماه گفت که موکلم از سر بی‌اطلاعی حقوقی رضایت‌نامه را امضا کرده و منجر به این شده که از حقوق خود در خصوص دیه چشمانشان صرف نظر کنند.

محمود هادی نجفی همچنین به نقل از رئیس شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان گفت که رضایت آمنه در زمان اجرای حکم، یک رضایت مشروط بوده و او همچنان این حق را دارد که قصاص را انجام دهد.

او افزود که پرونده به دادسرای جنایی برگردانده شده تا یا مبلغی که دادسرا تکلیف آن را روشن می‌کند به عنوان دیه پرداخت و رضایت قطعی برای دادگاه کیفری فرستاده شود یا آمنه از حق قصاص خود استفاده کند.

به گفته آقای نجفی، دادگاه مجید موحدی، کسی را که اقدام به اسیدپاشی کرده بود به ۱۰ سال حبس و پنج سال تبعید محکوم کرده و اگر او  دیه صورت و اعضای بدن آمنه را پرداخت نکند، با وجود پایان حبس نیز بر اساس ماده ۶۹۶ قانون مجازات اسلامی در زندان باقی خواهد ماند.

منبع: مردمک و ایسنا


 
 

عربستان سعودی:
1390/9/3

سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه گفت: «ایران هنوز به مداخله در امور همسایگان خود و دیگر کشورهای منطقه ادامه می دهد.»

وی همچنین هشدار داد برنامه اتمی جمهوری اسلامی می تواند به بی ثباتی در منطقه منتهی شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سعود الفیصل در جریان دیدار وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت: «مسئله این است که دخالت ها و مداخله ایران در امور کشورهای منطقه همچنان ادامه دارد و به رغم پیام هایی که فرستاده شده، تغییری در آن دیده نشده است.»

به گفته آقای فیصل «تهران مشغول دستیابی و راه اندازی قدرت اتمی است که می تواند در آینده به ساخت بمب اتمی منتهی شود. در صورت چنین رویدادی، تمامی منطقه با مشکل ثبات و امنیت روبرو می شود و چالش های زیادی به همراه خواهد داشت.»

عربستان سعودی همچنین در هفته های اخیر درگیر پرونده موسوم به توطئه ترور سفیر این کشور در واشینگتن بوده که گفته می شود به برخی از عوامل حکومت ایران ارتباط دارد. ایران این اتهامات را ساختگی خوانده و آن را رد کرده است.

ایالات متحده، ایران را متهم کرده که دو شهروندش قصد داشته‌اند از طریق به خدمت گرفتن قاچاقچیان مکزیکی، سفیر عربستان در واشینگتن را ترور کنند.

عربستان سعودی روز شنبه، ۲۳ مهرماه، به طور رسمی از بان‌ گی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، درخواست کرده است تا شورای امنیت را در جریان آنچه «توطئه نفرت‌بار» برای ترور سفیر عربستان سعود در واشینگتن نامیده، قرار دهد.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/9/3

وزیر امورخارجه هلند چهارشنبه، دوم آذرماه اعلام کرد که این کشور می‌خواهد دامنه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران را گسترش دهد و به قصد متوقف کردن جریان‌های مالی مشخص، محدودیت‌هایی را برای بانک مرکزی ایجاد کند.

یوری روزنتال به خبرگزاری رویترز گفت که معاملات مالی ایران که تحریم‌های موجود را دور می‌زند، باید متوقف شود.

او همچنین خواستار آن شد که شخصیت‌های کلیدی حکومت ایراندر فهرست تحریم‌ها قرار بگیرند و بخش‌های نفت و گاز هم مشمول تحریم‌های جدید شوند.

مخالفت چین با تحریم‌های اخیر

از سوی دیگر علاوه بر روسیه که دیروز از تحریم‌های جدید انتقاد کرده بود، امروز چین نیز با تحریم‌های اخیر کشورهای غربی علیه ایران مخالفت کرد.

لیو ویمین، سخنگوی وزارت امورخارجه چین در یک کنفرانس خبری با تاکید بر ازسرگیری مذاکرات با ایران گفت: چین همیشه مخالف تحریم‌های یکجانبه علیه ایران بود، و با افزایش چنین تحریم‌هایی مخالف است.

آقای لیو گفت: ما اعتقاد داریم که تحریم‌ها و فشارها مسئله ایران را به‌طور اساسی حل نمی‌کند، بلکه مسئله را بغرنج‌تر می‌کند. شدت بخشیدن به مقابله‌ها برای ثبات و امنیت منطقه سودمند نیست.

چندی پیش شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با صدور قطعنامه‌ای از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به‌شدت ابراز نگرانی کرد و از تهران خواسته تعهدات خود را دربرابر آژانس اجرا کند.

این قطعنامه که با رأی مثبت بیشتر کشورهای عضو شورای حکام آژانس در وین صادر شد، مهلتی را برای پاسخ‌گویی ایران به نگرانی‌های آژانس تعیین نکرده و پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع نداد.

منبع: مردمک


 
 

1390/9/3

براثر تصادف اتوبوس کاروان «راهیان نور» در جاده مشهد ۳۱ دانشجوی تبریزی زخمی و شش نفر از آن‌ها قطع عضو شدند.

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر، روز چهارشنبه دوم آذر خبر تصادف اتوبوس کاروان راهیان نور را به خبرگزاری مهر خبرداده است.

به گفته آقای درخشان شش نفر از ۳۱ حادثه دیده این تصادف اتوبوس دچار قطع عضو شده‌اند.

این اتوبوس کاروان راهیان نور که دانشجویان تبریزی مسافر آن بودند برای زیارت عازم مشهد بودند.

آقای درخشان جزئیات بیشتری از این حادثه تصادف ازجمله تعداد سرنشینان این اتوبوس کاروان راهیان نور و زمان وقوع حادثه را اعلام نکرده است.

کاروان راهیان نور به سفرهای جمعی گروه‌هایی گفته می‌شود که  با اتوبوس از مناطق  جنگ هشت ساله ایران و عراق بازدید می‌کنند.

منبع: مهر و مردمک


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته