-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۶, یکشنبه

Latest Posts from Tehran Review for 11/27/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



به گفته روح‌الله حسینیان نماینده مجلس و از اعضای جبهه پایداری، اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس پیش رو شرکت نکنند، اصول‌گرایان نمی‌توانند لیست واحدی ارائه کنند و از مردم بخواهند به همان لیست واحد رای دهند.

به گزارش دویچه‌وله، روح‌الله حسینیان رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت که اگر اصلاح‌طلبان وارد انتخابات نشوند اصول‌گرایان باید با یکدیگر رقابت کنند.

روح‌الله حسینیان به خبرگزاری ایسنا گفته است: «نمی‌شود گروهی لیست بدهند و از همه‌ی مردم بخواهیم به آن لیست واحد رای دهند. قطعا باید نوعی رقابت باشد تا تحریک و تشویق بیشتری اتفاق بیفتد.»

به گفته این نماینده مجلس و عضو “جبهه پایداری”، تصمیم “جبهه پایداری” درباره نحوه‌ی لیست‌دهی در انتخابات پیش‌رو به چگونگی ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات بستگی دارد.

آقای حسینیان درباره تلاش اصول‌گرایان برای رسیدن به وحدت گفته است: «پیشنهادات مختلفی دادیم که یکی از آن‌ها تغییر برخی افراد بر مبنای منشور جامعتین بود اما متاسفانه جواب مثبتی نشنیدیم و از پنج پیشنهاد ارایه شده حتی یکی از آن‌ها هم مورد قبول واقع نشد.»

محافظه‌کاران ایران از مدت‌ها پیش در تلاش هستند تا بین گروه‌های مختلف اصول‌گرا برای انتخابات دوره نهم مجلس وحدت سیاسی ایجاد کنند.

“جبهه پایداری” با محوریت آیت‌الله مصباح یزدی و جبهه متحد اصولگرایان با محوریت احزاب سنتی اصول‌گرایان تاکنون حاضر به پذیرش شرایط یکدیگر برای رسیدن به وحدت نشده‌اند.

برخی اعضای “جبهه‏‌ی پایداری”، ترکیب “کمیته‏‌ی وحدت اصول‏گرایان” را ناعادلانه می‌دانند و در طرف مقابل، برخی دیگر از اصول‌گرایان نیز با بدبینی به تشکیل “جبهه‏‌ی پایداری” می‌نگرند.

آیت‌الله مصباح یزدی پیش از این درباره وحدت اصول‌گرایان در انتخابات پیش رو گفته بود: «بعضی تصور نکنند که هرجا عنوان وحدت بود، دیگر نمی‌‌شود حرفی برضد آن زد و همه باید تسلیم شوند. محال است دو چیز در عین این‌که دو تا هستند، یکی شوند.»

۳ آذر ۱۳۹۰، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «انتخابات مجلس شورای اسلامی در راه است و دشمن سعی دارد از این فرصت استفاده کرده و ما را با چالش‌های امنیتی روبه‌رو کند.»

به گفته وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، “دشمن” سعی دارد در انتخابات پیش رو “جریان فتنه” را احیا کند و پروژه براندازی خود را که در سال ۸۸ قرار بود انجام شود، مجددا از سرگیرد.

گفته‌های اصول‌گرایان درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است اسفند ۱۳۹۰ برگزار شود در حالی است که تاکنون نشانه‌هایی از حضور اصلاح‌طلبان در این انتخابات دیده نشده است.


 


دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، برای رایزنی درباره تشدید تحریم های ایران به امارات متحده عربی و اسرائیل سفر می کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، هم زمان، گزارش ها از احتمال حمایت کره جنوبی از برخی تحریم هایی که اخیرا واشنگتن علیه تهران در نظر گرفته است حکایت دارد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که است که سفر آقای کوهن روز شنبه (۲۶ نوامبر) آغاز و تا ۲۹ نوامبر ادامه خواهد یافت.

آمریکا به تازگی نظام بانکی ایران از جمله بانک مرکزی این کشور را یکی از “مهم ترین نگرانی ها در زمینه پولشویی” اعلام کرده، اما از تحریم کامل این بانک خودداری کرده است.

اسرائیل، متحد منطقه ای آمریکا، این اقدام واشنگتن را کافی نمی داند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پیشتر خواهان تحریم بانک مرکزی و صادرات نفت ایران شده بود.

ایران می گوید که به خاطر تحریم های آمریکا یا شورای امنیت سازمان ملل متحد سیاست هسته ای خود را تغییر نخواهد داد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرده است که دیوید کوهن درباره اقدامات جامعه بین المللی برای منزوی کردن بیشتر ایران، با مقام های اماراتی و اسرائیلی گفتگو خواهد کرد.

از سوی دیگر، گزارش ها حاکیست که کره جنوبی اجرای دست کم بخشی از تحریم های تازه واشنگتن علیه ایران را در دست بررسی دارد.

یک مقام دولت کره جنوبی که نخواسته است نامش فاش شود، به خبرگزاری یونهاپ این کشور گفته است: “ما در حال بررسی این موضوع هستیم که پس از احیای نگرانی ها درباره گسترش برنامه اتمی ایران، برای اعمال تحریم های بیشتر علیه این کشور به آمریکا و جامعه بین المللی بپیوندیم.”

این خبر چند روز پس از سفر وندی شرمن، یکی از معاونان وزیر امور خارجه آمریکا به سئول، اعلام شده است.

خبرگزاری رویترز گزارش می دهد کره جنوبی منع خرید مواد پتروشیمی ایران را مد نظر دارد. این خبر هنوز رسما توسط مقام های کره جنوبی تایید نشده است.

به گزارش رویترز، ایران در سال میلادی گذشته فراورده های پتروشیمی به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیون دلار به کره جنوبی صادر کرد و این کشور نیز در مقابل مواد پتروشیمی به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار به ایران فروخته است.

آمریکا چند روز پیش، صنایع پتروشیمی ایران را تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین درباره “پولشویی” در تمام بانک های ایرانی از جمله بانک مرکزی این کشور ابراز نگرانی کرد، اتهامی که ایران آنرا بی اساس می داند.

هم زمان، فرانسه نیز به اتحادیه اروپا پیشنهاد تحریم خرید نفت ایران را داده است.

ایران می گوید که تحریم های آمریکا و متحدانش بر سیاست اتمی این کشور تاثیری نمی گذارد.


 


رئیس دستگاه دیپلماسی در اتحادیه اروپا قرار است هفته آینده در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو این نهاد از آنها بخواهد قبول مسئولیت کرده و به آن دسته از ساکنان واجد شرایط اردوگاه اشرف در عراق پناهندگی اعطا کنند.

به گزارش رادیو فردا، یک مقام ارشد در اتحادیه اروپا می‌گوید حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ مجاهد خلق ساکن اردوگاه اشرف شرایط لازم برای پناهندگی و سکونت در کشوری غیر از ایران و عراق را دارند.

به گفته این مقام ارشد، بسیاری از ساکنان اردوگاه اشرف می‌گویند در دو کشور آلمان و فرانسه «ارتباطاتی دارند»، اما این دو کشور علاقه‌ای به پذیرش آنها نشان نداده‌اند.

در حالی که یک مقام سازمان ملل پیشتر وعده داده است که این سازمان به تلاش‌های خود برای جلوگیری از اخراج ساکنان اردوگاه اشرف از عراق ادامه دهد، عراق قرار است به حکم کابینه این کشور تمام اعضای سازمان مجاهدین خلق را در پایان سال جاری میلادی از این کشور اخراج کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل مدتی است که تلاش می‌کند با بیش از سه هزار ساکن اردوگاه اشرف مصاحبه کند تا تعیین شود که کدام یک از آنها واجد شرایط پناهندگی به کشور ثالث است.

اما تلاش‌های این مقام عالی در سازمان ملل تاکنون به نتیجه نرسیده است، چرا که دولت عراق اجازه مصاحبه با ساکنان اردوگاه در داخل این اردوگاه را نمی‌دهد.

خبرگزاری رویترز می‌گوید که مقامات عراقی پیشنهاد کرده‌اند مصاحبه با ساکنان اردوگاه اشرف در هتلی در شهر بغداد انجام شود.

در همین حال گفت‌وگوهایی هم در جریان است تا شاید آن دسته از اعضای سازمان مجاهدین که نمی‌توانند به کشور ثالث پناهنده شوند «تا شش ماه» در یک قرارگاه سابق ارتش آمریکا در نزدیکی بغداد اسکان داده شوند.

به گفته مقام ارشد اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با رویترز، غیر از ۸۰۰ تا ۹۰۰ عضو سازمان مجاهدین که واجد شرایط پناهندگی هستند، «به نظر می‌رسد حدود هزار ساکن اردوگاه اشرف تمایل دارند به ایران بازگردند».

اردوگاه اشرف که محل اسکان حدود سه هزار و ۴۰۰ عضو سازمان مجاهدین خلق است، روز ۱۹ فروردین سال جاری مورد حمله نیروهای عراقی قرار گرفت که به گفته سازمان ملل در اثر درگیری‌های شدید میان ساکنان این اردوگاه و نیروهای عراقی، ۳۴ تن جان خود را از دست دادند.

از آن زمان تاکنون وضعیت ساکنان این اردوگاه باعث نگرانی‌هایی در میان گروه‌های حقوق بشری شده است.

از سوی دیگر مقام ارشد اتحادیه اروپا که رویترز نام او را قید نکرده است، حل مشکل ساکنان اردوگاه اشرف آسان نخواهد بود، «چرا که بسیاری آنها را تروریست می‌دانند».

در حالی که اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ نام سازمان مجاهدین خلق ایران را از فهرست تروریست‌ها خارج کرد، هنوز هستند کشورهایی که این گروه را تروریست می‌دانند، از جمله آمریکا و ایران.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته