-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۴, جمعه

Latest News from Iran Green Voice for 11/25/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



اتحادیه عرب یک روز به دولت سوریه مهلت داده است تا بر سر شرایط ورود ناظران این اتحادیه به خاک سوریه، به توافق برسد، در غیر اینصورت با تحریم‌های اقتصادی روبه‌رو خواهد شد.
به گزارش رسانه ها  این ضرب‌الاجل به دنبال برگزاری نشست نماینده‌های اتحادیه عرب در قاهره، پایتخت مصر، تعیین شده است.
پیش از این، اتحادیه عرب از دولت بشار اسد خواسته بود تا به ۵۰۰ نفر اجازه دهد به عنوان ناظر برای بررسی وضعیت از نزدیک، وارد سوریه شوند، ولی دولت سوریه با این طرح مخالفت کرد.
بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، از زمان آغاز اعتراضات ضددولتی در سوریه از ماه مارس (برای نزدیک به هشت ماه)، بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر در این کشور کشته شده‌اند.
دولت سوریه می‌گوید که در حال مقابله با پیکارجویان و گروه‌های مسلح است.
مخالفان دولت سوریه می‌گویند که در سه روز گذشته، دست‌کم ۴۰ نفر، از جمله ۶ کودک، در شهرهای مختلف کشته شده‌اند.
خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی اجازه ندارند به راحتی به مناطق مختلف سوریه بروند و به همین دلیل، تایید این گزارش‌ها به راحتی امکان‌پذیر نیست.


 


۱۱ نفر که به جرم قاچاق مواد مخدر محکوم شده بودند، امروز در شیراز اعدام شده‌اند. خبر اعدام این زندانیان را صداوسیما پخش کرده است.

ایران با داشتن حدود ۷۵ میلیون نفر جمعیت، پس از چین، بیشترین تعداد اعدام‌ها را در بین کشورهای دنیا دارد.

گزارش شده است که در سال گذشته دست‌کم ۲۵۲ نفر در ایران اعدام شده‌اند.
 


 


غفار فرزدی مسئول شاخه آذربایجان نهضت آزادی ایران عصر پنجشنبه بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد . 

خانواده ایشان در زمان بازداشت در منزل حضور نداشتند و هنوز هیچ اطلاعی درباره علت بازداشت  فرزدی وجود ندارد اما گفته می شود او به اداره اطلاعات استان آذربايجان شرقي منتقل شده است. ماموران اداره اطلاعات پس از پيگيري هاي خانواده، از آنان خواسته اند داروهاي مورد نياز فرزدي را به اداره اطلاعات تحويل دهند ولی در مورد زمان آزادي اين عضو ارشد نهضت آزادي ابراز بي اطلاعي کرده اند.

آقای فرزدی چند هفته پیش و به دنبال انتشار نامه 143 فعال سیاسی اصلاح طلب خطاب به خاتمی توسط اداره اطلاعات تبریز احظار و تحت بازجویی قرار گرفت . وی که از امضاکنندگان نامه مذکور است از سوی بازجویان تحت فشار برای تکذیب امضای خود قرار داشت اما حاضر به اینکار نشد .

آقای فرزدی پیش از این در گفتگو با جرس اعلام کرده بود که با رد درخواست بازجو برای پس گرفتن امضا به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و دکتر فرزدی از این مامور وزارت اطلاعات شکایت کرد ه است.

فرزدی همچنین گفته بود ماموران اطلاعات دیگر اعضای نهضت را که از امضاکنندگان نامه به خاتمی بودند تحت فشار قرار داده اند تا امضایشان را پس بگیرند و آنها را تهدید کردند که در صورت اصرار بر نظرشان به سرنوشت عماد بهاور دچار خواهند شد .

عماد بهاور رئیس شاخه جوانان نهضت آزادی ایران از دو سال پیش تا کنون بدون مرخصی در زندان به سر می برد و به ده سال حبس و ده سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی محکوم شده است .

صد و چهل و سه فعال سیاسی اصلاح طلب در نامه به خاتمی اعلام کرده بودند که شرایط برای برگزاری یک انتخابات سالم، آزاد و منصفانه مهیا نیست . انتشار این نامه با خشم حاکمیت مواجه شد و برخی از امضاکنندگان آن مورد تهدید و فشار قرار گرفتند تا امضایشان را پس بگیرند. از جمله امضاکنندگان این نامه مهندس محمد توسلی رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی است که از سه هفته پیش بازداشت و اکنون در وضعیت نامعلوم در زندان است. بنا به گزارش ها ماموران وزارت اطلاعات تلاش فراوانی کردند تا مهندس توسلی به عنوان عامل گرفتن امضا معرفی شود که البته آنان به این امر بسنده نکرده و در ادعای بی پایه ای اتهام آقای توسلی را جعل امضاهای نامه مذکور اعلام کرده اند.

آقای فرزدی نیز پیش تر در مصاحبه با جرس ضمن تایید این مسئله گفته بود در بازجویی ها سعی دارند مسئولیت امضا و انتشار این نامه را متوجه نهضت آزادی کنند که فرزدی این اتهام را اساسا رد و اعلام کرده بود اعضای نهضت به صورت فردی و نه تشکیلاتی این نامه را امضا کرده اند .


 


وزارت خارجه فرانسه که پیشتر اعلام کرده بود، به طور یکجانبه تحریم نفت ایران را به اجرا می گذارد، در اصلاح مطلب خود طی بیانیه ای گفت: «پاریس در صورتی که دیگر متحدان اروپایی از تحریم نفت ایران حمایت کرده و به آن ملحق شوند، آن را به اجرا خواهد گذاشت.»

به گزارش رادیو فردا، پیش از بیانیه اخیر، وزارت خارجه فرانسه به طور مشخص و به نقل از برنار والرو، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفته بود: «ما از اعمال فشارها و تحریم های بیشتر علیه ایران حمایت می کنیم و حتی تحریم های بیشتری هم پیشنهاد کرده ایم که به طور یکجانبه هم تحریم نفت ایران را به اجرا خواهیم گذاشت.»

رویترز روز پنجشنبه نوشته که یکی دیگر از سخنگویان وزارت خارجه فرانسه با تماس با این خبرگزاری گفته که مطلب و بیانیه قبلی اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت خارجه فرانسه دارای ابهاماتی است و از این رو نیاز به اصلاحیه دارد. طبق بیانیه اخیر وزارت خارجه فرانسه، «پاریس از تحریم نفت ایران حمایت می کند و آماده اجرای آن است و در صورت هماهنگی با دیگر متحدان اروپایی، آن را به اجرا خواهد گذاشت.»

پیشتر برنار والرو، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفته بود از تمامی متحدان فرانسه خواسته که تحریم نفت ایران و تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی را دنبال کنند ولی در مورد این که آیا فرانسه به تنهایی این تحریم ها را اعمال می کند، پاسخ مشخصی نداه بود و آن را منوط به بررسی های بیشتر کرده بود.

انتظار می رود تشدید تحریم های ایران یکی از موضوعات اصلی نشست روز اول دسامبر وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا باشد.

 


 


doshanbeh_neda_s_2.jpg


 


ندای سبز آزادی: مراسم ختم شادروان علیرضا صبوری میاندهی در شهر نیده واقع در ترکیه و با حضور جمعی از دوستان دوران پناهندگی او برگزار شد.
این جلسه ی یادبود، با پخش سرود یار دبستانی و ای ایران شروع و همزمان با دعا و فاتحه خوانی جهت شادی روح این شهید جنبش سبز ادامه یافت.
در این جلسه بر تداوم راه شهدای جنبش سبز تاکید شد.

برخی دوستان آقای صبوری که از وضعیت پرونده ی پناهندگی او آگاه هستند، سازمان ملل را مسوول مشکلاتی که برای علیرضاصبوری به وجود آمد می دانند و معتقدند که در صورت موافقت با سفر وی به آلمان ممکن بود شرایط متفاوتی رقم بخورد.

برخی اقوام آقای صبوری مقیم آلمان هستند و پیش از این تلاش شده بود که او به آلمان منتقل شود.

علیرضا صبوری میاندهی در جریان اعتراضات پس از انتخابات در مقابل یک پایگاه بسیج به ضرب گلوله مجروح شد. با وجود آنکه گلوله به سر وی اصابت کرد اما آقای صبوری در شرایط بسیار دشواری زنده ماند. اطرافیان او پس از مدتی وی را به عنوان پناهنده به شهر نیده در ترکیه منتقل کردند و در نهایت سازمان ملل صبوری را به آمریکا فرستاد اما اقدامات پزشکی موثر واقع نشد و او پس از دو سال دشواری به شهادت رسید.

sbwry.jpg


 


علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به هجوم نیروهای دادستانی به روزنامه ایران می گوید، جوانفکر و همكارانش اگر زمانی که با معترضان انتخابات با خشونت برخورد می شد، اعتراض می کردند این بلا به سرشان نمی آمد.

وی همچنین از توقیف روزنامه اعتماد و هجوم نیروهای دادستانی به روزنامه ایران نیز انتقاد کرد.

به گزارش تابناک، علی مطهری با بیان اینکه این نحوه برخورد با روزنامه ايران درست نیست، افزود: دفتر یک روزنامه، مكاني فرهنگی است و اینکه افرادی بدون حكم قضايي براي بازداشت مدیر مسئول آن اقدام كرده‌اند، کار درستی نبوده است.

وي اضافه کرد: به کار بردن خشونت در برابر مقاومت مدیر مسئول و ضرب و شتم کارمندان و فحاشی به آنها و بازداشت خبرنگاران روش درستی نیست. البته توقیف روزنامه اعتماد به صرف مصاحبه با آقای جوانفکر هم کار درستی نبود.
این نماینده منتقد دولت با بیان اینکه بالاخره آقای جوانفکر هم نظراتی دارد که معمولا همان نظرات آقای احمدی نژاد است، گفت: ایشان هم باید آزاد باشد كه حرف خود را بزند. اگر توقیف روزنامه اعتماد دلیل دیگری داشته پس چرا قبل از این اقدامی نشده است؟ و در این صورت بازهم چرا صبر نکردند تا هیئت نظارت بر مطبوعات این کار را انجام دهد. چرا دادستانی عجله می‌کند؟ چرا می-گویند مسئله امنیتی بوده و ورود کرده اند؟
این عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه در این موضوع مساله امنیتی‌ در کار نبوده است، گفت: آقای جوانفکر سوالاتی را مطرح کرده و چه اشکالی دارد که قوه قضائیه به این سوالات پاسخ دهد. این که دخالت در کار قضاوت نیست. این‌گونه برخورد در مورد هر فردی که باشد درست نیست. ما برخي نظرات آقای جوانفکر را قبول نداریم، اما راضي نیستیم با امثال وی هر گونه رفتاری انجام شود. سکوت در این مواقع درست نیست.
مطهری با بیان اینکه قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید پاسخگو باشند، گفت: آقای جوانفکر و همكاران وی اگر زمانی که با معترضان انتخابات با خشونت برخورد می شد، اعتراض می کردند این بلا به سرشان نمی آمد.
 


 


در حالی که ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضائیه وعده داده در پرونده اختلاس سه هزارمیلیاردی، ضعیف کشی نمی شود، حمید رضا مقدم‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه خبر داده که برای دو متهم غیر دولتی این پرونده حکم اعدام و برای متهم سوم حبس ابد صادر شده است. این فرمانده سپاه در عین حال ادعا کرده که دامن دولت در این پرونده پاک و مبراست.

مقدم‌فر که در یک جمع دانشجویی در اراک سخنرانی کرده است، در پاسخ به سئوالی مبنی بر نحوه برخورد با عاملان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی گفت: اختلاس سه هزار میلیارد تومانی کشور را دچار بحران نکرد، این اختلاس یک ضربه فکری و روانی بسیار بدی هم به مردم و هم به مسئولان کشور وارد کرد و نباید آن را بحران اقتصادی دانست.
مشاور عالی خبرگزاری فارس با بیان اینکه در وقوع این اختلاس هم قصور و هم تقصیر وجود داشت، بیان داشت: شنیده‌ها حاکی از آن است که در جریان بررسی این پرونده برای دو نفر از عاملان اصلی اختلاس حکم اعدام و برای دو نفر دیگر حبس ابد در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر اینکه دامن دولت از چنین اختلاسی پاک و مبرا است، بیان کرد: عده‌ای در داخل و خارج به دنبال این هستند که این اختلاس را به دولت نسبت دهند این در حالی است که دامن دولت از چنین اتهامی پاک است و دولت هیچ دخالتی در این اختلاس نداشته است.

این درحالی است که در جریان افشاگری های هواداران دولت و اصولگرایان هوادار آیت الله خامنه ای علیه یکدیگر، نام محمد جهرمی امین مالی بیت رهبری از یک سو و محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد از سوی دیگر به عنوان متهم ردیف اول ذکر شده است. با این قوه قضاییه تا کنون هیچ اقدامی برای رسیدگی به این اتهامات انجام نداده و در عوض اعضای گروه امیرمنصور آریا را به عنوان متهمان ردیف اول دستگیر کرده است.

پیش از این ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضائیه وعده داده بود: در این پرونده ضعیف کشی نمی شود و پرونده با اراده جدی که وجود دارد رسیدگی خواهد شد.

آقای رییسی رئیسی صبح پنجشنبه در حاشیه همایش فصلی دادگستری استان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده بزرگترین اختلاس تاریخ ایران افزود: به مردم اطمینان می دهم پرونده فساد اقتصادی با اراده جدی که وجود دارد رسیدگی و با مجرمانی که علیه آنها در دادگاه حکم صادر می شود برخورد عبرت آموز صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این پرونده ضعیف کشی نمی شود و بناست با کسانی در هر جایگاهی که در این پرونده نقش داشته اند به دست عدالت گرفتار شوند.
 


 


فرمانده سپاه پاسداران می گوید، رهبر جمهوری اسلامی برای ایستادگی در مقابل اصلاح‌طلبان در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی٬ از «چفیه» با عنوان نماد مبارزه استفاده کرد.

به گزارش سایت «نسیم‌آنلاین»٬ آقای جعفری این مطلب را روز چهارشنبه (دوم آذر) در همایش «پیام ماندگار که در دانشگاه صنعتی شریف بیان کرده و از دوران هشت ساله ریاست جمهوری خاتمی با عنوان «دوران سیاه اصلاحات» یاد کرده است.

وی گفته که «در دوران سیاه اصلاحات رسما اعلام کردند که انقلاب اسلامی متوقف شده است٬ اما فقط رهبر معظم انقلاب در آن مرحله ایستادگی کردند و چفیه را به معنای مبارزه بر گردن انداختند.»

جعفری همچنین ادعا کرده است: «اصلاح‌طلبان به دنبال پیروی از سکولاریسم بودند که اسناد زیادی از این موضوعات بعد از فتنه ۸۸ کشف شد.»

 


 


نادر قاضی پور نمایندۀ ارومیه در مجلس و معاون کمیتۀ تحقیق و تفحص از بانک‌ها گفته است که این کمیته در تحقیقات خود از بانک‌ها متوجه تخلفات بسیاری شده و از جمله متوجه شده است که ۵۳ درصد منابع بانک‌ها در دست دو هزار نفر است.

در حالی که میلیون‌ها ایرانی ناتوان از گرفتن یک وام جزیی از بانک‌ها هستند.

این اولین بار نیست که گفته می شود که منابع بانکی کشور در انحصار اقلیتی بسیار ناچیز است که با اتکا به رانت بخش اعظم منابع مالی بانک‌ها را عملاً تصرف کرده اند.

در سال‌های گذشته معوقات نظام بانکی کشور دست کم ۴۸ هزار میلیارد تومان اعلام شد که روی هم از سوی دو هزار نفر تصاحب شده بی‌آنکه متخلفان نگرانی به دل راه بدهند و یا از سوی قوۀ قضاییه تحت پی گرد قانونی قرار بگیرند.

در حالی، بخش مهمی از زندانیان کشور را صادرکنندگان چک‌های بی‌محل با مبالغ ناچیز انباشته اند، نه دولت محمود احمدی نژاد، نه نمایندگان مجلس و نه قوۀ قضاییه هیچکدام حتا جسارت نام بردن از یکی از همین دو هزار تن را از خود نشان نمی دهند که هزاران میلیارد تومان از سپرده‌های مردم را در واقع در بانک‌ها برده و بازپس نداده اند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته