-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۵, شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنیه 2 آذر ماه 90

 

 

سلام،

چهارشنبه 2 آذر 90، 23 نوامبر 2011 میلادی

در مورد 10 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه سینا فخاریان دبیر انجمن اسلامی سابق دانشکده نفت آبادان در مراسم معارفه نامزدهای شورای صنفی این دانشکده به انتقاد از جو امنیتی و بسته دانشگاه پرداخت و سرکوبهایی که بخصوص با آمدن رئیس جدید از سال گذشته انجام شده که ناگهان بسیجیان دانشگاه با حمایت حراست شروع به حمله به دانشجویان، حمله به او و ضرب و شتم دانشجویان کردند. با این زد و خورد و ضرب و شتم دانجویان از سالن بیرون آمدند و مراسم نیمه تمام ماند. سینا فخاریان و محمد احمد لو مسوول سابق روابط عمومی انجمن اسلامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و از وضعیت آنها خبری در دست نیست.

نکته دوم اینکه 80 نفر از کارگران کارخانه فرش غرب واقع در جاده کرمانشاه به بیستون، اخراج شدند. دیروز این کارگران در مقابل اداره کار تجمع داشتند. این کارخانه در سال 86 شروع به کارکرد، تعطیل شد و تازه از سال 88 این کارگران را به کار برگردانده بودند که مجدداً اخراج شدند.

نکته سوم اینکه 9 نفر از زندانیان سیاسی در یزد دست به اعتصاب غذا زدند. اعتراض این زندانیان سیاسی به بودن انها با زندانیان عادی است و خواهان تفکیک هستند.

نکته چهارم اینکه الیاس حضرتی مدیر مسوول روزنامه توقیف شده اعتماد دیروز تفهیم اتهام شد. به گفته حضرتی اتهام او چاپ مصاحبه با آقای جوانفکر بوده که شامل نشر اکاذیب و تهمت به مسسولان قلمداد شده و همینطور چاپ نقل قولی از آقای جواد لاریجانی بوده که در آن اسم آقایان مهندس موسوی و کروبی آمده و گفتند که این نقض اعلامیه شورای امنیت کشور است که نباید اسم این آقایان را هم بیاورید. وحشت حکومت از اسم بردن آقایان موسوی و کروبی حتی به نقل از مقامات خودشان است.

نکته پنجم اینکه دیروز روزنامه ایران کار بی سابقه ای کرد، منتشرشد، برای اولین بار روزنامه دولت تیتر یک خود را خالی گذاشته بود و از کسانی هم که حمله کردند هم با عنوان دوستان ابله نام برد. به هر حال 30 نفر از 39 نفری که از روزنامه ایران دستگیر شده بودند آزاد شدند. دو وبلاگ طرفدار حکومت یکی از قول آقای روزی طلب خبرنگار سابق روزنامه ایران نوشته و حمله کنندگان را اراذل و اوباش خوانده و وبلاگ دیگر نوشته که بازجویان به دستگیرشدگان روزنامه اعتماد گفتند که احمدی نژاد تان را هم چشم بسته به اینجا می آوریم. آقای جعفری دولت آبادی، دادستان، هم مصاحبه کرده و گفته که جوانفکر مقابل قوه قضاییه ایستاده، کارمندان را تهدید کرده، ولی آقای دولت آبادی نگفته که بالاخره این حکمی را که علیه جوانفکر داده بودند و رفته بودند دستگیرش بکنند کی قرار است اجرا بکنند؟ اجرا می کنند یا عقب نشینی کردند؟ گفته می شود که آقای احمدی نژاد گفته بوده که خودش می آید به دفتر روزنامه ایران و به آقای خامنه ای هم زنگ زده. ظاهراً زور آقای احمدی نژاد غیر از پرونده های مختلفی که علیه مقامات کشور از بیت رهبری تا نمایندگان مجلس و آدمهای قوه قضاییه و برادران لاریجانی و غیره در اختیار دارد پشتیبانی بخشهای و فاسد و اقتصادی سپاه هم هست که از طریق آقای احمدی نژاد و دولت او میلیاردها کاسب شدند در این سالها و به نوعی از او پشتیبانی می کنند.

نکته ششم اینکه مجلس شورای اسلامی مصوبه هفته قبل خودش را با قید دو فوریت و با اکثریت آرا لغو کرد. هفته پیش مجلس شورای اسلامی تصویب کرده بود که مدیران دولتی و نمایندگان مجلس 80 درصد حقوق خود را به شرطی که بیش از 2 سال مسوولیت داشته باشند به صورت مادام العمر ادامه بدهند به شکل یک استفساریه و سوال ولی با واکنشهای مختلفی مواجه شد و مجلس عاقل بعد از یک هفته مصوبه خودش را لغو کرد. این را می گویند مجلس که وقتی نمایندگان یک تصمیمی را می گیرند و نمایندگان بلند می شوند و به چیزی رای می دهند به چهار قدم آنطرف تر آن فکر نکردند.

نکته هفتم اینکه دیروز از ترس برگزاری مراسم بزرگداشت داریوش فروهر و همسرش پروانه از صبح با مسدود کردن ورودیهای منزل خانوادگی فروهرها در خیابان هدایت تهران مانع از عبور و مرور مردم شده بودند و به گفته پرستو فروهر، دختر فروهرها، امسال جو امنیتی شدیدتر از همه سالها بوده. به او هم اخطار کرده بودند که به دلایل امنیتی او حق مراسم ندارد و ابلاغ کرده بودند که حتی در منزل بماند.

نکته هشتم اینکه قرار است اتحادیه اروپا در اول سپتامبر تصویب بکند که 200 شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر از جمهوری اسلامی مشمول تحریم واقع شوند. آقای تام دنی لون مشاور امنیت ملی آقای اوباما هم اعلام کرده که فشار بیشتر آمریکا بر سیستم بانکی بخصوص بانک مرکزی ایران وارد خواهد شد. ایشان همینطور گفته که ایران منزوی است و هیچ متحدی برای ایران جز در سوریه و لبنان باقی نمانده. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه هم خبر داده از اینکه پاریس به دنبال گفتگو با متحدین خودش است برای تحریم سریع بانک مرکزی و صنعت نفت ایران. وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرده که تحریم های اخیر کشورهای غربی علیه ایران غیر قابل قبول است. سخنگوی وزارت خارجه ایران هم اعلام کرده که تحریم های اخیر جنگ روانی تبلیغاتی است و بی نتیجه و بی تاثیر است. باید به آقای مهمانپرست گفت که تحریم بانک مرکزی و صنعت نفت می تواند کمر اقتصاد ایران را بشکند و این واژه بی نتیجه و بی تاثیر گاهی خنده آور می شود.

نکته نهم اینکه آقای علی عبدا... صالح رئیس جمهور یمن به عربستان سفر کرده و به گفته فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن قرار است که در آنجا ایشان توافقنامه شورای همکاری خلیج فارس را امضاء کند و قدرت را به معاون خود واگذار کند.

و نکته آخر اینکه آقای ژنرال محمد حسین طنطاوی رئیس شورای نظامی مصر اعلام کرده که بعد از پنج ساعت جلسه با پاره ای از احزاب مصری ایشان اعلام کرده که استعفای دولت شرف را پذیرفتند ولی تا تعیین دولت جدید قرار است به کار خودش ادامه بدهد، انتخابات 28 نوامبر برگزار خواهد شد برای تعیین نمایندگان مجلسی که قانون اساسی را تجدید نظر می کند همینطور با توجه به رفراندم پیش نویس قانون اساسی و غیره تا قبل از 30 ژوئن آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد اما شورای نظامی آمادگی دارد که با رفراندم مردم زودتر هم کنار برود و قدرت را به مردم واگذار کند. این صحبتهای آقای طنطاوی مورد قبول هزاران نفر که در میدان تحریر قاهره هنوز تجمع کردند قرار نگرفته و اعلام کردند که در میدان می مانند و خواستار انتقال فوری قدرت از شورای نظامی به غیرنظامیان هستند.

اندکی صبر سحر نزدیک است. تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید. به امید پیروزی ایران و ایرانی.

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته