-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

Latest New from Green Correspondents for 11/23/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


 دویست و هشتادمین روز حصر رهبران سبز و سکوت سبزها / مانا نیسانی



 
 


  قدوسی در جلسه حزب‌الله درباره علی لاريجانی نيز گفته که وی معتقد به پيروزی جنبش سبز بود و به خامنه‌ای نيز گفته بود: «روز قدس يکی شما بوديد و يکی هم سبز‌ها و همين‌طور ديگران.»
خبرنگاران سبز/سیاست:
جواد کريمی قدوسی، عضو کميسيون امنيت ملی در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله اعلام کرد که در انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ محمدرضا باهنر در نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای از وی خواسته بود خود را برای پيروزی ميرحسين موسوی آماده کند. قدوسی در اين جلسه گفت: «او خودش {باهنر} به بنده گفت من نامه‌ايی به مقام معظم رهبری نوشتم و گفتم خودتان را آماده کنيد موسوی رأی می‌آورد.»

پيش‌تر گزارش‌هايی درباره ارسال تبريک علی لاريجانی٬ رئيس مجلس به ميرحسين موسوی به خاطر پيروزی در انتخابات منتشر شده بود که بعد‌ها آقای لاريجانی حاضر به تائيد اين گزارش‌ها نشد. قدوسی در جلسه حزب‌الله درباره علی لاريجانی نيز گفته که وی معتقد به پيروزی جنبش سبز بود و به خامنه‌ای نيز گفته بود: «روز قدس يکی شما بوديد و يکی هم سبز‌ها و همين‌طور ديگران.»

اشاره اين نماينده مجلس به اين نقل قول از لاريجانی است که گفته است در راهپيمايی روز قدس سال ۱۳۸۸ نيمی از راهپيمايان را معترضان به نتيجه انتخابات و سبز‌ها تشکيل داده بودند. اين نماينده مجلس در ادامه سخنان خود افزوده که حبيب‌الله عسگراولادی٬ عضو موتلفه به درخواست عفت مرعشی (همسر هاشمی) با ارسال پيامی به علی خامنه‌ای از وی خواسته «مشکلات و اختلافاتش با هاشمی را حل کند.» به گفته قدوسی٬ رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به اين ميانجی‌گری گفته است: «مگر من با آقای هاشمی اختلاف شخصی دارم که شما آمديد ميانجيگری کنيد. يا اينکه بزرگانی بگويند بنشينند اختلافات شخصيتان را در انتخابات حل کنيد.»

اين نماينده مجلس در بخش ديگری از سخنرانی خود از «استراتژی پنج‌گانه» جنبش سبز پس از انتخابات سخن گفته و از هاشمی رفسنجانی به عنوان مديريت کننده اين استراتژ‌ی‌ها نام برده است. «شورش و بحران»، «غيبت اصحاب فتنه در مراسم تنفيذ» و «تحليف»٬ «تلاش برای رای نياوردن کابينه احمدی‌نژاد« و «تلاش برای استيضاح رئيس دولت در مجلس» پنج استراتژی است که قدوسی از آن‌ها نام برده است.

بخش هايی از گفته های اين عضو امنيت ملی مجلس :

رهبری گفتند: که بر من سخت نگذشت که عده‌ايی بيايند و چهار تا لاستيک آتش بزنند، سخت آنجا می‌گذرد که کسانی که روزی پشت سر امام بودند و فرياد حمايت از امام می‌زدند به من پيغام می‌دهند که بيا مشکل و اختلافات را با آقای هاشمی حل کن. شخصيتی که محترم امت و الان عزيزش می‌داريم (عسکر اولادی) به درخواست خانم عفت مرعشی همسر آقای رفسنجانی می‌آيد ميانجيری کند بين مقام معظم رهبری و هاشمی که آقا می‌فرمايند مگر من با آقای هاشمی اختلاف شخصی دارم که شما آمديد ميانجيگری کنيد. يا اينکه بزرگانی بگويند بنشينند اختلافات شخصی‌تان را در انتخابات حل کنيد آن هم زمانی که فتنه در صدد براندازی و نابودی نظام است؛ اين صبر سخت بر ولی امر مسلمين است و اين سخت است که در جمع خبرگان رهبری مقام معظم رهبری در تغيير روايت اميرالمؤمنين که فرمودند در فتنه چون بچه شتری باشيد که نه شيری دارد که بدوشند و نه پشتی دارد که سوارش شوند. معنای اين روايت اين نيست که در فتنه کنار کشيده و ساکت باشيد. مقام معظم رهبری در نهايت می‌فرمايند آن خوصای که در اين حادثه سکوت کردند سکوتشان در طولانی شدن اين فتنه سهم داشت. آن فتنه ۸ ماه به طول کشيد و آن فاجعه در روز عاشورا بوجود آمد و آن همه دشمن به وجود آمد و آبروی نظام را بردند و نقطه نورانی رأی ۴۰ ميليون را مبدل به يک نقطه ضعف کردند و آنها تکليفشان روشن است که صلاحيت حضور در چارچوب نظام اسلايم را از دست داده‌اند ولی خواصی که سکوت کرديد و دو پهلو حرف زديد و بد تحليل کرديد در طولانی شدن فتنه سهيم هستيد. نمی‌دانم حالا چطور شده است که می‌خواهند در رأس ليست اصولگراها در آن بالا هم قرار گيرند افرادی همچون آقای باهنر که سکوت کرد. او خودش به بنده گفت من نامه‌ايی به مقام معظم رهبری نوشتم و گفتم خودتان را آماده کنيد موسوی رأی می‌آورد. ما از اين شخص حتی يک کلمه و يک جمله هم بر عليه فتنه در هيچ جايی نديده‌ايم در حلای که اين خطرناکترين پيچ انقلاب در سی و سه سال گذشته بود و ما سوگند خورده بوديم که از نظام دفاع کنيم باز در اين حادثه هم بسيجيان و حزب‌اللهی‌ها گره از کار انقلاب گشودند که مقام معظم رهبری در قم سال گذشته فرمودند که خيلی از خواص در اين فتنه کم آوردند و مردود شدند ولی بسيجی‌ها ثابت کردند که به وظيفه‌شان به خوبی عمل خواهند کرد.
گر اين موضع‌گيری‌های قاطع نبود نه توسط همه نمايندگان چرا که بعضی از اصولگرايان هم دو پهلو حرف زدند و حتی به نفع فتنه سياه‌نمايی کردند، موجب جلب رضايت رهبری شد وک ارنامه قبولی به مجلس دادند ولی بارها و بارها ايشان به همان نکته‌ايی که در کرمانشاه در جمع دانشگاهيان ايراد کرد که وظيفه رهبری آنجاست که ببينيد انحرافی در اصول پيش می‌آيد و نه در همه امور، از قبيل وظايف رييس‌جمهور، نمايندگان. اين را آقای مطهری در مجلس خواند و گفت اين را بايد با آب طلا بنويسيم به او گفتم ايا شما همين حرف را قبول داری مگر آقا در چند مقطع در مجلس هشتم به من و شما پيغام ندادند که اگر نظر من را می‌خواهيد من مايلم کابينه يکپارچه رأی بياوريد چون استراتژی فتنه بعد از انتخابات پنج تاکتيک بود که آقای هاشمی آن را مديريت می‌کرد اول شورش و بحران؛ مردم زير سولا بردن تنفيذ که عملاً اصحاب فتنه نيامدند و در مراسم تحليف در مجلس هم نيامدند چون دولت را مشروع نمی‌دانستند چهارمين آن عدم رأی به کابينه و اينکه رأی نياورد.
آقا به آقای لاريجانی نظرشان را راجع به کابينه گفته بودند ولی لاريجانی ضعيف اصلاع‌رسانی کرد وقتی چنين شد از طرف آقا مکتوب يادداشتی آمد که اينگونه فرموده بودند اگر مجلس نظر من را می‌خواهد من مايلم کابينه يکپارچه رأی بياورد در مورد صدار بانوان با آقای احمدی‌نژاد گفت صدارت بانوان شبهه شرعی ندارد و شما تلاش کنيد نظر مراجع را در قم متقاعد کنيد. و چنين شد که کابينه رأی آورد. پنجمين بحران استيضاح رييس‌جمهور در مجلس بود که ماجرای طرح سولا از رييس‌جمهور در مجلس در راستای همين بحران بود.

در هيات رئيسه و شخص آقای لاريجانی فرمانش به آن طرف بود و در جلسات غيرعلنی در روزهای اول فتنه به گونه‌ای تحليل می‌کرد که فتنه پيروز است و به مقام معظم رهبری هم اين‌گونهگفت که روز قدس يکی شما بوديد و يکی هم سبزها و همين‌طور ديگران ولی بحمدالله تا الان به خير گذشته است.

 آقای دکتر فيروز‌آبادی می‌گفت زمانی که آقای هاشمی رئيس جمهور بود سه بار مرا خواست و گفت در شورای عالی امنيت ملی همه معتقدند و ن ظر دارند که بايد رهبری در برابر آميکا کوتاه بيايد و فقط شما مانده‌ايد و من مخالفت کردم و اين موضوع را به مقام معظم رهبری گفتم. اتفاقا آقای هاشمی خدمت حضرت آقا می‌رود و همين را می‌خواهد و به مقام معظم رهبری می‌گويد که شورای عالی امنيت ملی اتفاق نظر دارند که شما در برابر آمريکا بايد کوتاه بياييد و حضرت آقا می‌فرمايند خير اجماعی در کار نيست، آقای فيروز‌آبادی خودشان به من گفته است که من مخالفم و اين اواخر هم آقای هاشمی اعتراف کرد که ما می‌خواستيم با آمريکا رابطه برقرار کنيم ولی رهبری نمی‌گذاشتند. تلخی برخورد ما با آمريکايی‌ها به خاطر مخالفت ايشان بود و الا رابطه ما با اروپايی‌ها برقرار شد و حتی در پاکستان ملک عبداللهدر ماشين ما سوار می‌شد. بعد در ماه مبارک رمضان امسال در ديدار مسئولان نظام دو سوم فرمايشات مقام معظم رهبری در پاسخ به اين اظهارات منحرفانه آقای هاشمی بود و به صراحت فرمودند که در آنز منی که شما با اروپايی‌ها خوش و بش می‌کرديد، شما را در دادگاه ميکونوس محکوم کردند و از همين حسينيه به آنها سيلی نواخته شد. سفرای اروپايی رفتند بعد که می‌خواستند برگردند حضرت آقا آنها را معطل نگه داشتند و بعد فرمودند که بياييد ولی سفير آلمان نيايد. چهارمين بحث مشترک فتنه و انحراف اينکه در مبانی سياسی دنبال ريشه‌کن کردن تفکر اصولگرايی هستند تفکر اصولگرايی هم همان تفکر اسلام ناب است که امامـ(ره) داشتند و امروز بسيجيان دارند.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته