-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

Latest New from Green Correspondents for 11/21/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

 " خير، هيچ دستور قضايی يا حکم و قراری صادر نشده" تا چندی پيش دفتر محقر خانم کروبی را تبديل به زندان کرده بودند و اخيراً آنها را مجبور کرده اند که خانه ای ( زندانی ) اجاره کنند! اين هم از ابداعات جناح حاکم است که از زندانی می خواهد که برود و برای خودش زندان اجاره کند! به ايشان عرض کردم: "نبايد چنين می کرديد، شرايط زندان به مراتب بهتر از اين زندان خانگی است و شتر سواری دولا دولا هم نمی شود، بگذاريد ايشان را ببرند زندان، بگذاريد کمی قانونی با اين آقايان سخن بگوييم، اگر قانون بدانند و قانون بفهمند!"
خبرنگاران سبز/جامعه:

 بنا داشتم اعياد به ديدن ذوی الحقوق بروم، کسانی که بر گردن ما حق دارند، خانواده شهدا و اسيران دربند، حاج خانم خودش آزاده ای است که تازه از بند رها شده و شويش در بند است، می پرسم:" محدوديتی برای ديدار نداريد؟"  ظاهراً محدوديت ها کم شده است، خانه ای ديوار به ديوار محمدی گيلانی، همان کسی که نامش در دهه شصت تن ها را می لرزاند! اما ظاهراً همسايه از همسايه ارث نمی برد!

قرار بود ظهر خدمت ايشان برسيم، ولی حاج خانم برای آقای کروبی ناهار روز عيد برده بودند و مامورين ساعت ها ايشان را پشت در محل حصر معطل کرده و از پذيرفتن ناهار خودداری می کردند، وعده ما به ۴ بعد از ظهر موکول شد. يادش به خير از قم قابلمه غذا برمی داشتيم و همراه مادر به زندان قزل قلعه می آمديم، حتی مادر يخ هم در فلاسک می کرد و می آورد، خاطرات کودکی در زمين خاکی بيرون زندان و انتظار ديدار پدر برايم تداعی شد، می دانستم حاج خانم چه کشيده است، مخصوصاً برای کسی که برو بيايی  داشته و رئيس مجلس بوده و اينک از دوستان سابقش کم مهری می بيند!

" از دشمنان برم شکايت به دوستان      چون دوست دشمن است، شکايت کجا برم؟"

پرسيدم:" حکمی، قراری، چيزی به شما نشان داده اند؟"

فرمودند: " خير، هيچ دستور قضايی يا حکم و قراری صادر نشده" تا چندی پيش دفتر محقر خانم کروبی را تبديل به زندان کرده بودند و اخيراً آنها را مجبور کرده اند که خانه ای ( زندانی ) اجاره کنند! اين هم از ابداعات جناح حاکم است که از زندانی می خواهد که برود و برای خودش زندان اجاره کند! به ايشان عرض کردم: "نبايد چنين می کرديد، شرايط زندان به مراتب بهتر از اين زندان خانگی است و شتر سواری دولا دولا هم نمی شود، بگذاريد ايشان را ببرند زندان، بگذاريد کمی قانونی با اين آقايان سخن بگوييم، اگر قانون بدانند و قانون بفهمند!"

تکليف متهم را که خطيب جمعه تعيين نمی کند، جنتی گفت ارتباط اينها را با مردم قطع کنيد و ۹ ماه است که بدون هيچ حکم و قراری چنين کردند.

روی ميز عسلی کنار مبل، تصوير شيخ مهدی کروبی با پلاک سينه زندان زمان شاه بود، ياد جمله هويدا افتادم که به خلخالی گفت: " اين سلول کوچک است" و خلخالی جواب داد: " اينها را خودتان ساختيد" هويدا گفت: " من برای خودم نمی گويم، می خواستم بگويم شما برای خودتان بزرگتر بسازيد! "  حال به جناح حاکم عرض می کنم که برای ما مهم نيست، به فکر آينده خودتان باشيد! کاری کنيد که آينده دوست داريد با شما بکنند!

بگذريم، اظهارات محمد جواد اردشير لاريجانی آملی ... موجب شد که قصه اين ديدار را با تاخير بنويسم، درد آور است، دروغ در اين کشور نهادينه شده است، کوچک و بزرگ دروغ می گويند، خجالت هم نمی کشند! دروغ های بچه گانه می گويند، نمی دانم دم خروس را ببينم يا قسم حضرت عباس را؟!

آقايان جناح حاکم؛ کمی تمرين بفرماييد و دروغ درست و حسابی بگوييد، دروغی که لااقل يک ساعت دوام داشته باشد، دروغ های آن سوی مرزها تا ۳۰ سال گارانتی دارد و گاهی اسرار آن تا هميشه تاريخ مکتوم می ماند.

.................. اظهارات محمد جواد اردشير لاريجانی:

"هيچکس بدون دستور قضايی و محاکمه درحصر خانگی نيست…. موسوی و کروبی از مردم خواسته اند به خيابان بيايند، خشونت کنند، کار آنها جرم است چون که دموکراسی از صندوق رای بيرون می آيد نه از آوردن مردم به خيابان.

.................... پاسخی مختصر به افاضات آقازاده حضرت والد:

اولاً؛ همانطور که در بالا آمد، اين چهار بزرگوار بدون هيچ حکم و قراری بازداشت غير قانونی بوده اند، مگر اين که خطبه آقای جنتی را حکم قضايی تلقی کنيد!

ثانيا؛ جانا سخن از زبان ما می گويی، ما هم معتقديم ملاک رای مردم است و بايد تکليف در پای صندوق های رای مشخص شود، اين شما هستيد که با بودجه بيت المال هر روز شويی در شهر و استانی راه می اندازيد و ملاک حقانيت خود را راهپيمايی دولتی ۹ دی می دانيد، ما می خواهيم يک انتخابات آزاد و با نظارت درست و بدون دخالت امثال جنتی ها داشته باشيم، وقتی اختلاف به اين عميقی بين رقبای يک انتخابات بوجود می آيد که شرايط کشور را امنيتی می کند و عده ای در حبس و حصر می روند، برای کسانی که حسابشان پاک است و متکی به آرای مردم! هستند، نگرانی از نظارت بين المللی وجود ندارد! ما به شما اعتماد و اطمينان نداريم، شما را رقيب بی انصاف و ناعادل می دانيم، بگذاريد انتخابات با نظارت ناظران بين المللی برگزار شود و همه به آنچه از صندوق بيرون می آيد احترام گذاشته و دست در دست هم کشور را از خطر جنگ و تجزيه نجات دهيم.

ما می خواهيم مسئولين از صندوق رای بيرون آيند نه از سفارت انگليس، به شما هم توصيه می کنيم به تخم شتر مرغ هايتان برسيد!

مهدی خزعلی

 
 

اين در حاليست که ۵/۲ درصد از دارندگان مدال های المپياد کشوری و جهانی طی دو دهه اخير خاک ايران را به سوی کشورهای اروپايی و آمريکايی ترک کرده اند. همچنين در ميزگردی با عنوان «فرار مغزها؛ چالش يا فرصت» که در دانشگاه اميرکبير برگزار شده بود اعلام شد که ۹۰ نفر از ۱۲۵ دانش‌آموزی که در سالهای اخیر در المپياد شرکت کردند از کشور خارج شده‌اند.
خبرنگاران سبز/جامعه:
آبان ماه امسال معاون علمی و فناوری رئيس دولت کودتا در جواب سوالی در مورد خروج گسترده نخبگان علمی و دانشجويی کشور گفت: در اقدام گسترده آماری به اين نتيجه رسيده ايم که شيب خروج دانشجويان و نخبگان بدون بازگشت بسيار کم شده است و عدد به دست آمده طبق قياس آماری از سال ۶۷ با سالهای اخير به يک چهارم رسيده است .

معاون علمی و فناوری احمدی نژاد در آن مصاحبه اعلام کرد آنهايی که ادعا می کنند فرار نخبگان افزايش يافته است ، بايد مستندات منطقی ارائه کنند. اگر بخواهيم از کمبود امکانات تحصيلی و تحقيقاتی و عدم برنامه ريزی و شناسايی و مديريت نخبگان و مخترعين و نبود امنيت شغلی گذريم عوامل ديگری نظير مشکلات پيش روی دانشجويان و ستاره دار کردن آنها به دليل اعتراض صنفی و يا حتی اجتماعی- سياسی آنچه در دو سال اخير اتفاق افتاده است وجود دارد که به خروج قشر عظيم جوانان دانشجوی کشور ختم شده است.

اما برخلاف گفته رئيس دولت کودتا که پيشتر گفته بود ما فرار مغزها نداريم، بر اساس آمار ارائه شده از سوی صندوق بين المللی پول ساليانه بيش از ۱۸۰ هزار نفر ايرانی تحصيل کرده به اميد زندگی و يافتن موقعيت‌های شغلی بهتر از کشور خارج می شوند که به معنی خروج سالانه ۵۰ ميليارد دلار ارز از کشور است.

همچنين گزارش ديگری در اين مورد نشاندهنده اين مساله است که اگرچه ايران از نظر قدر مطلق تعداد مهاجران در سال ۲۰۰۰ در رديف پانزدهم بوده است ولی در بين کشورهای فوق به لحاظ نسبت تعداد مهاجران تحصيلکرده به کل مهاجران ايران جزو ۴ کشور اول با بالاترين نرخ مهاجرت تحصيلکرده ها بوده است.

اين در حاليست که ۵/۲ درصد از دارندگان مدال های المپياد کشوری و جهانی طی دو دهه اخير خاک ايران را به سوی کشورهای اروپايی و آمريکايی ترک کرده اند. همچنين در ميزگردی با عنوان «فرار مغزها؛ چالش يا فرصت» که در دانشگاه اميرکبير برگزار شده بود اعلام شد که ۹۰ نفر از ۱۲۵ دانش‌آموزی که درسالهای اخیر در المپياد شرکت کردند از کشور خارج شده‌اند.

مستند ميراث آلبرت اولین همکاری با دانشجويان دانشگاه شريف درباره مهاجرت نخبگان ايرانی به نقاط مختلف جهان برای تحصيل است. خبرگاران سبز در تلاش است با ارئه قسمت هایی از این مستند در روزهای آینده، اشاره ای به درصد بالای و سیر صعودی مهاجرت قشر تحصيل کرده و جوان کشور در دولت های نهم و دهم داشته باشد.




 
 

شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران همچنين سرپرست روزنامه ايران را به سه سال محروميت از هرگونه فعاليت مطبوعاتی محکوم کرده است. به گزارش ايسنا، اين رای ظرف مدت ۲۰ روز از تاريخ ابلاغ در ديوان عالی کشور قابل تجديدنظر خواهی است.
خبرنگاران سبز/سیاست:
شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران، «علی‌اکبر جوانفکر» که پنجم ارديبهشت در دادگاه تقاضای فرصت کرده بود، به تحمل يک سال حبس و سه سال محروميت از هرگونه فعاليت مطبوعاتی محکوم کرد.

به گزارش(ايسنا)، سرپرست روزنامه ايران در خصوص اتهام انتشار مطالب خلاف موازين اسلامی در ويژه‌نامه «خاتون» به ۶ ماه حبس و در مورد اتهام انتشار مطالب و تصاوير خلاف عفت عمومی در اين ويژه‌نامه به ۶ ماه حبس محکوم شد که بر اساس اين رای، وی مجموعا به تحمل يک سال حبس محکوم شده است ولی جوانفکر از اتهام تحقير و توهين به جنس زن تبرئه شده است.

شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران همچنين سرپرست روزنامه ايران را به سه سال محروميت از هرگونه فعاليت مطبوعاتی محکوم کرده است. به گزارش ايسنا، اين رای ظرف مدت ۲۰ روز از تاريخ ابلاغ در ديوان عالی کشور قابل تجديدنظر خواهی است.

گفتنی است پيشتر علی اکبر جوانفکر که از دوران شهردای احمدی‌نژاد با او بوده و هم اکنون نيز مدير عامل خبرگزاری ايرنا است که خبر استعفای مصلحی را برخلاف نظر حاميان رهبری و رسانه های اقتدارگرا منتشر کرد و در حمايت از دولت احمدی‌نژاد هيچ کوتاهی نکرده است در يادداشتی در روزنامه‌ ايران دفاع همه‌جانبه ای از احمدی‌نژاد، کرد. وی همچنين در مصاحبه تفضيلی خود با روزنامه اعتماد درباره انتشار خبر ۱۴۰ هزار سندی که احمدی نژاد از مسئولان نظام جمع آوری کرده است گفته بود:

در ستون طنز روزنامه ايران برای اينکه قافيه‌های شعر درست شود نوشته شد ۱۴۰ هزار سند رو می‌کنيم؛ وحشت کردند گفتند برويد جلوی روزنامه ايران بگيريد و اجازه ندهيد منتشر شود!

با من تماس گرفتند که پذيرش استعفای مصلحی را از روی ايرنا بردار گفتم شما کی هستيد؟ گفتند ما می‌گوييم‌ برداريد و نظر آقا است. گفتم نظر آقا را بايد روابط‌ عمومی يا دفتر معظم له اعلام کنند و... گفتم نه همين که ما می‌گوييم! گفتم عمل نمی‌کنم. گفتند که خودت بايد با دستگاه قضايی روبرو شوی و از فردای آن روز فشارها شروع شد.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته