-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۶, یکشنبه

Latest News from Iran Free for 11/27/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سپیده جدیریشماره‌ی ده: شنبه بیست و هشتم آبان ماه ۱۳۹۰  به کوشش: سپیده جدیری    sepideh.jodeyri@gmail.com

 ذهن زیبا، از آن شاعر است، و زیبایی‌شناسیِ شاعر با زیبایی‌شناسیِ حکومتی که جز خفه کردن تمام ذهن‌های آگاه و سرکوب کردنِ تمام حس‌های زیبا، نیتی در سر ندارد، قدر مسلم، فرق دارد. ذهن زیبا، از آن شاعر است و شعر زیبا از آن ذهنی که زیر سرکوب و فشار هم، سکوت را تاب نمی‌آورد، و برای ادای دین به زیبایی هم که شده، و برای ادای دین به ذهن‌های زیبا‌پرست هم که شده، به اعتراض، زشتی‌ِ فراگیرِ اطراف را بازتاب می‌دهد، به آن امید که روزی، چه دور و چه نزدیک، دیگر ذهن‌های زیبا نیز به سخن بیایند…

سارا خلیلی جهرمی نیز چون شاعر است؛ شاعر به معنای واقعی کلمه‌اش، نه شاعری که به فرمایشِ این و آن می‌نویسد، ذهن زیبااندیش‌اش، زشتی‌ها را برنمی‌تابد و خاموش نمی‌ماند میان این همه‌ای که خاموش‌اند و فراموش نمی‌کند میان این همه‌ای که فراموش کرده‌اند؛ که رسالت شعر، پیش از هر چیز، انتقال حس است، حس، هر چند که سرکوب شده باشد، هر چند که دردمند باشد از این همه نازیبایی.

سارا خلیلی جهرمیدو شعر از سارا خلیلی جهرمی

۱٫

 این روزهای بند

پرنده‌ها را می‌شکافم

در جستجوی استخوان‌هایت

 ۲٫

 اینجا من است

با قیچی باغبانی

تمام زخم‌هایت را بوسیده

و هیچ‌کدام دهانت نبود

این شهر پر از باغچه است

شهر پر دار

هر روز میله هرس می‌کند

شهر بی‌درخت

گرد شهر می‌گردم

با میله‌های روییده بر تنم

با احشای آویزان از میله‌ها

با دهان نصفه‌نیمه‌ام

دهانت نیست

سارا خلیلی جهرمی، زاده‌ی سال ۱۳۶۳  در جهرم و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی است. او پیش از هر چیز، یک شاعر است اما در ترجمه‌ی شعر و ادبیات جهان نیز به تلاش‌های قابل تأملی دست زده که حاصل آن کتاب‌هایی نظیر “اتاق و پیشخدمت گنگ- دو نمایشنامه از هارولد پینتر” (انتشارات آهنگ دیگر)، ”هیولای هاوکلاین” اثر ریچارد براتیگان (نشر افراز)، ”مقدمه‌ای بر کافکا” (در دست انتشار – نشر افق) و “نسل بیت” (در دست انتشار – انتشارات رخداد نو) بوده است. نخستین مجموعه شعر این شاعر با عنوان “سطرهای تنبل” در انتشارات افراز در دست چاپ است.

 صفحه‌ی “وارتان سخن بگو” در فیس‌بوک

نقل و بازانتشار مطالب و محتوای سایت آزادی بیان تنها با ذکر منبع مجاز است


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته