-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 11/21/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



يكى از انقلابيونى كه در دستگيرى سيف الاسلام فرزند معمر قذافى مشاركت داشت به خبرنگاران گفت: من شاهد آن بوده ام كه 3 انگشت دست راست فرزند رهبر سابق ليبى را همرزمان انقلابى اش بريدند.

در این باره تارنمای العربیه می نویسد: اين رزمنده كه در برنامه "چشم انداز ليبى" تهيه شده توسط تلويزيون "ليبيا تى وى" و "ليبيا اف ام" سخن مى گفت و خود را عبدالله از شهر زنتان معرفى مى كرد، اظهار داشت كه با چشم خود ديد كه چگونه همرزمانش انگشتان سيف الاسلام را بريدند.

اين در حالى است كه به گزارش "رويترز" سيف الاسلام در حين انتقال به شهر زنتان به سوال خبرنگار اين خبرگزارى در مورد باند پيچى انگشتانش گفته است: "حملات هوايى ناتو"، "حملات هوايى ناتو" و ظاهراً قصدش اين بوده كه زخم انگشتانش ناشى از حملات پيشين هواپيماهاى غربى بوده است.

شوراى انتقالى حاكم بر ليبى پيش از اين، با صدور دستور العمل از رزمندگانش خواسته است از هرگونه بدرفتارى با اسيران خوددارى كنند.

هنوز روشن نيست كه آيا معترضان مسلح انگشتان فرزند رهبر سابق ليبى را در انتقام از تهديدهاى سابقش با همين انگشتان بريده اند، يا واقعاً اين زخم بر اثر حملات قبلى ناتو صورت گرفته است.


 


حسین همدانی، فرمانده سپاه تهران بزرگ از فعالیت دو مرکز جنگ سایبری در سپاه تهران خبر داد و گفت که «بیش از دو هزار وبلاگ‌نویس برای حضور در جنگ سایبری شناسایی و سازماندهی» شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فارس، آقای همدانی روز یکشنبه (۲۹ آبان) در نشستی با حضور خبرنگاران این مطلب را بیان کرده و گفته است: «افسران جنگ سایبری ما در آینده نزدیک عملیات آفند فرهنگی خود را نیز آغاز خواهند کرد.»
این فرمانده سپاه درباره نحوه آغاز این عملیات فرهنگی به جزئیات بیشتری اشاره‌‌ای نکرده است.
فرماندهان سپاه با آغاز اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ که از آن با عنوان «جنگ نرم» و «فتنه» یاد می‌کنند تلاش‌ها برای تشکیل ارتش ۱۵ هزار نفری در فضای مجازی فارسی زبان را آغاز کرده‌اند.
با گذشت یک سال از زمان آغاز این تلاش‌ها، براساس گفته‌های حسین همدانی، سپاه و بسیج تنها توانسته‌اند دو هزار نیروی بسیجی را برای «جنگ سایبری» سازماندهی کنند.
هفته گذشته محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس از اعضای این کمیسیون خواسته بود برای افزایش بودجه این سازمان تلاش کنند.
حسینعلی یوسفعلی‌زاده٬ فرمانده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی هم هفته گذشته اعلام کرده است: «تجهیزات کافی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان در اختیار بسیج گذاشته نمی‌شود.»
یوسفعلی‌زاده از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته «برای مقابله با جنگ نرم، بسیج» را تجهیز کنند.
اظهارات این فرماندهان سپاه و بسیج در شرایطی ایراد می‌شود که آذر ماه سال گذشته بهرام حسینی مطلق، فرمانده سابق سپاه استان تهران از آمادگی ورود ۱۵ هزار بسیجی وبلاگ‌نویس در «جنگ نرم» خبر داده بود.
این فرمانده سپاه اعلام کرده بود که در چند ماه آینده این رقم به ۲۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.


 


روزنامه ایران در شماره روز یکشنبه (۲۹ آبان) خود از شرایط ایجاد شده برای برادر حسن تهرانی‌مقدم و خانواده وی ابراز تاسف کرد.
تارنمای دیگربان در این باره می نویسد: محمد تهرانی‌مقدم روز گذشته (شنبه ۲۸ آبان) در گفتگو با روزنامه ایران علت مرگ برادرش در انفجار هفته گذشته زاغه مهمات سپاه را آزمایش ناموفق موشک بالستیک قاره‌پیما اعلام کرده بود.
آقای تهرانی‌مقدم ساعاتی پس از انتشار این گفتگو به خبرگزاری فارس گفت که درباره آزمایش موشکی سپاه سخنی نگفته است و گزارش روزنامه ایران را تکذیب می‌کند.
روزنامه ایران نیز در واکنش به این تکذیبیه نوشته که «تاسف عمیق» خود از شرایط ایجاد شده برای محمد تهرانی‌مقدم و خانواده‌اش را اعلام می‌دارد.
این روزنامه افزوده  به وی و خانواده تهرانی‌مقدم «حق می‌دهد در برابر این شرایط٬ برخی اظهارات خود را تکذیب نماید.»
ایران در پایان نوشته است: «امیدواریم به دغدغه و نگرانی‌های ایجاد شده برای خانواده محترم شهید تهرانی‌مقدم خاتمه داده شود.»
این روزنامه وابسته به دولت هیچ اشاره‌ای به شرایط ایجاد شده برای خانواده محمد تهرانی‌مقدم نکرده است.
حسن تهرانی مقدم پدر برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی شنبه هفته گذشته بر اثر انفجار در زاغه مهمات سپاه به همراه دست‌کم ۳۶ کادر دیگر این نیرو جان باخت.


 


عزیز دانشور آسا، برادر کیانوش آسا از جان باختگان حوادث پس از انتخابات سال ٨٨ روز گذشته بدستور دادستان کرمانشاه بازداشت و هم اکنون در اطلاعات سپاه نگهداری می شود این در حالی است که هنوز از اتهام او اطلاعی در دست نیست.

خانواده آسا با تایید خبر بازداشت عزیز دانشور آسا به جرس می گویند: “روز جمعه عده ای به منزل ما مراجعه می کنند و کارتی نشان می دهند که از طرف اطلاعات سپاه هستند و عزیز را برای پاره ای از توضیحات احضار می کنند. عزیز هم ساعت نه صبح رفت و دیگر به خانه بازنگشت ما هر چه برای پیگیری مراجعه کردیم تا آخر شب جواب سربالا می دادند و می گفتند اینجا نیست و آنجا نیست، بروید آنجا و بروید اینجا و تا ساعت یازده شب اینور و آنور می دویدیم…تا اینکه امروز صبح از طریق کسی جایی را برای پیگیری به ما نشان دادند و ما رفتیم و با مسئولی که دستور بازداشت عزیز را صادر کرده بود صحبت کردیم و گفتند که در اطلاعات سپاه نبی اکرم نگهداری می شود.”

خانواده آسا در ادامه می افزاید: “در پاسخ علت بازداشت و نگهداری عزیز هم به ما گفتند دادستان دستور بازداشتش را صادر کرده و باید در اینجا بماند و به دادگاه بفرستیم تا مراحل قانونی طی شود. امروز ظهر هم در دادگاه و منتظر هستیم. امروز خود عزیز را هم در سالن دادگاه دیدیم و قاضی دوباره او را به اطلاعات سپاه فرستاد. فقط فرصت کرد بگوید که دیشب در اطلاعات سپاه نگهداری شده نه نیروی انتظامی و دادستانی کرمانشاه دستور بازداشتش را صادر کرده و در دادگاه هم یکسری سوالاتی را از او پرسیده اند. هنوز از اتهامی که به او زده اند خبری نداریم و چون دیروز هم ایشان را بازداشت کردند فرصتی نبود تا برای وکیل اقدام کنیم. خود عزیز هم با پای خودش رفت آنجا و اصلا فکر نمی کرد او را نگه دارند و می گفت چند تا سوال می پرسند و برمی گردم.”

کیانوش آسا دانشجوی سال آخر رشته ی مهندسی شیمی در مقطع کارشناسی ارشد و از نخبگان دانشگاه علم و صنعت ایران، کرد و از اقلیّت‌های مذهبی بود که در جریان تظاهرات میلیونی و مسالمت‌آمیز دوشنبه ۲۵ خرداد در میدان آزادی، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. اعضای خانواده این شهید جنبش سبز از زمان شهادت فرزندشان تاکنون تحت انواع فشارها قرار گرفته اند.

عزیز دانشور آسا برادر کیانوش آسا که از فعالان مدنی کرمانشاه و دبیر جبهه‌ی سبز کرمانشاه است، بارها احضار شده و چند ساعتی مورد بازجویی قرار گرفته است اما این اولین باری است که بعد از احضار بازداشت و زندانی شده است.

خانواده آسا با اشاره به اینکه این اولین احضار عزیز نبوده است ادامه می دهد: “عزیز پیش از این هم چندین بار احضار شده بود اما بعد از چند ساعت پرسش و پاسخ با ضمانت و تعهدی آزاد می شد و بر می گشت. اما تا به حال سابقه نداشته که این مدت نگهش دارند. معمولا ما هر زمان که برای کیانوش مراسم داشتیم احضار می شده و به او می گفتند مردم را سر مزار جمع می کنید و باعث شلوغی شده اید و از همین حرفهایی که به همه می زنند که احساسات مردم را تحریک می کنید و تجمع ایجاد می کنید و از این حرفها…. اما امروز علت احضار عزیز را نمی دانیم که ظاهرا حول و حوش همین مسایل است. متاسفانه بعد از شهادت کیانوش خیلی مسایل برای خانواده پیش آمده است که به موقع به آن پرداخته خواهد شد.”

کیانوش آسا در جریان تظاهرات روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ در میدان آزادی تهران ناپدید و روز ۳ تیر ماه ۱۳۸۸ در سردخانهٔ پزشکی قانونی توسط خانواده‌اش شناسایی می شود که در اثر اصابت دو گلوله کشته شده‌ بود. اما پیگیری های خانواده شهید آسا در خصوص علت دقیق مرگ وی و آشکار شدن ابهامات آن و شناسایی مجرمین هیچگاه به نتیجه نرسید تا جاییکه حتی روی پرونده کیانوش در بیمارستان، مهر محرمانه خورده و به خانواده اش هیچ پاسخی نداده اند.


 


جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی و فعالان سیاسی، روز شنبه با فاطمه کروبی دیدار کردند.

به گزارش کلمه، خانم کروبی ضمن تشکر از همدردی و حمایت خانواده های زندانیان سیاسی و همه مردم خوب ایران و تاکید بر روحیه ی عالی و مقاوم آقای کروبی خاطر نشان کرده است که وی نگران و پیگیر مسائل مربوط به خانواده ها بوده و در ملاقات هایی که هر از چندی به خانواده می دهند همواره جویای حال زندانیان و خانواده هایشان می شود.

فاطمه کروبی که خود نیز ماه ها به همراه همسرش در زندان خانگی به سر می برد ضمن تشریح وضعیت نگهداری آقای کروبی تصریح کرد که ایشان مدت های طولانی است که حتی از هوای آزاد نیز محروم هستند و دچار مشکل تنفسی شده اند.

به گفته ی وی به دلیل مشکل به وجود آمده در ایام حصر دستگاه اکسیژن برای آقای کروبی تهیه شده که در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

بر اساس این گزارش و خبرهای قبلی نه تنها کل هزینه و خرج های آقای کروبی با خودشان بوده که حتی مجبور شده است مخارج سرسام آور هزینه های ساختمانی که بر آنها تحمیل شده از قبیل حصار و نرده کشی و … را نیز بپردازد.

خانم کروبی در این دیدار افزوده است که وی را چند بار بصورت تلفنی دعوت به گفتگو و مذاکره کرده اند که وی تاکید کرده فقط در خانه یا دفتر کار خود و با حضور آقای کروبی صحبت می کند.

وی همچنین افزوده است که برای احضار نیز فقط با احضاریه کتبی خواهد رفت


 


بهار یکتا
به دنبال جانباختن فرمانده سازمان جهاد خود کفایی سپاه پاسداران در انفجار ملارد بار دیگر مساله توان موشکی ایران محور توجه رسانه ها و کارشناسان سیاسی شد و این سوال مطرح است که آیا جمهوری اسلامی به توان موشکی بالستیک قاره پیما دست یافته است؟
در حالی که روابط عمومی سپاه پاسداران هفته پیش تلاش کرد با اطلاع رسانی مستقیم تلاش داشت این انفجار را در حد یک حادثه در جابجایی در زاغه مهمات بوده است، برادرحسن تهرانی مقدم گفت که وی در جریان آزمایش نهایی یک موشک قاره‌پیما کشته شده است.
هر چند روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت جمهوری اسلامی، این سخنان را حذف کرد اما پیش از آن سرلشکر حسن فیروز آبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرده که حسن تهرانی مقدم، فرمانده سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران، در حال تحقیق روی سلاحی کشته شد که می توانست علیه آمریکا و اسرائیل به کار رود. او مدعی شده است که این حادثه انفجار روز شنبه در پادگان ملارد، تولید این "محصول" را تنها برای دو هفته به تأخیر انداخته است.
احتمال ساخت چنین موشکی که توان قاره‌ای داشته باشد، پیشتر از سوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه رد شده بود. وی با اطمینان گفته بود که ایران تا سالهای دور نخواهد توانست به فن آوری تولید موشکهایی دست یابد. او حتی  انتقال تکنولوژی ساخت موشک بالستیک قاره پیما  به تهران را تکذیب کرده و اظهار کرده بود که مسکو  هیچگاه اقدام به انتقال تکنولوژی ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما به ایران نکرده و نخواهد کرد. 
وی با انتقاد از سیاست‌های امریکا را متهم کرده بود که برای پیشبرد برنامه‌های نظامی خود اقدام به بزرگ‌نمایی تهدید موشکی ایران می‌کند و ادعاهایی نظیر این‌که ایران تا سال ۲۰۱۰ یا ۲۰۱۵ به موشک‌های دوربرد استراتژیک دست پیدا می‌کند حرف‌هایی است که صرفا برای ترساندن کشورهای جهان استفاده شده و هیچ سند و مدرکی برای اثبات‌شان ارائه نمی‌شود.
تکنولوژی موشک‌های بالستیک پس از جنگ جهانی دوم  در نظام دو قطبی رشد زیادی پیدا کرد و در آن زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق نسبت به امریکا برتری موشکی داشت. ژوئن سال جاری مسکو موشک بالستیک قاره پیمای بولاوا را از دریای سفید به اقیانوس آرام پرتاب شد.  در حال حاضر سی کشور جهان به این موشک دسترسی دارند.

موشکی با برد قاره‌ای 
اظهارات رئیس ستاد کل نیروهای موشکی روسیه احتمالا اشاره به خاطره ای دارد که علیرضا زاکانی، رئیس ستاد انتخاباتی اصولگرایان در نشست انتخاباتی جبهه متحداصولگرایان،مطرح کرد، وی گفته بود:  "شهید حسن تهرانی مقدم یک روز صبح و پس از نماز دست بنده را گرفت و خاطره‌ای برایم تعریف کرد که برای دریافت موشکی فوق العاده‌ پیشرفته به روسیه رفته بودم و از ژنرال روسی خواستم تا فناوری این موشک را در اختیار ما قرار دهند که آنان خندیدند و گفتند که امکان ندارد این فناوری تنها در اختیار روسیه است. به آنها گفتم ما این موشک را می‌سازیم که دوباره ژنرال روسیه خندیدند و پس از بازگشت تلاش کردیم تا آن را بسازیم اما نشد اما تنها راهی که به ذهنم رسید این بود که به خدمت ثامن الحجج بروم.."
وی ادامه می دهد پس از آن مدلی به ذهن تهرانی مقدم رسید و احساس کرد گمشده خود را پیدا کرده است. شهید تهرانی مقدم پس از اتمام زیارت خود بر روی دفترچه نقاشی دخترش مدل این موشک را کشید و در تهران آن را عملی کرد و این موشک بهتر از مدل روسیه بود. این میانبرها است که ملت ایران را در راه رسیدن به اهداف بالای خود موفق می‌کند.
به نقل از اسماعیل کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران و از فرماندهان سابق سپاه هم مطرح شده بود که آقای تهرانی مقدم هرگاه کاری را شروع می کرد و به نتیجه نمی رسید، خودش وارد میدان عمل می شد و در صحنه آزمایش حضور پیدا می کرد.
براساس اظهارات انجام شده طی چند روز گذشته به نظر می رسد حسن تهرانی مقدم در حال ساخت موشکی با برد قاره‌ای بوده است.اوایل تابستان امسال نیز امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با اشاره به پرتاپ دو موشک به دهانه اقیانوس هند خاطر نشان کرده بود که ما توان تولید موشک‌های با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر را داریم اما احتیاجی به این کار نیست چرا که دشمنان ما در فاصله‌ای کمتر از ۲ هزار کیلومتر از ما قرار دارند .

موشک بالستیک
موشک بالستیک  یک ماشین تحویل موشک- مولد، شامل سیستم رهیابی و محفظه حمل مهمات است که علیه اهداف زمینی و سطحی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع گوناگون موشک‌های بالستیک بر حسب برد، طبقه بندی می شوند. نوع خاصی از موشک‌های بالستیک وجود دارد که از زیردریایی ها شلیک می‌شود.
در ساخت موشک‌های بالستیک، "پیشران"  مشخص کننده برد موشک است و پس از آن میزان توانایی حمل مهمات که قدرت تخریب آن را افزایش می دهد.
موشک‌های بالستیک با استفاده از موتور روشن  تا ارتفاع بسیار بالایی اوج می گیرند و پس از آن راه را با استفاده از نیروی جاذبه زمین به سمت هدف می روند . برخی از موشک‌های بالستیک حتی از جو زمین نیز خارج می شوند و با استفاده از یک ماشین ورود مجدد (RV) به جو باز می گردند که برد بسیار بالایی دارند.
 

توان بالستیک جمهوری اسلامی

 

تلاش ایران برای ساخت موشک های بالستیک با برد زیاد و توپخانه هایی با برد بالا را می توان به سه دوره بین سال های(۱۹۷۷- ۱۹۷۹). دوره جنگ با عراق و دوره بعد از جنگ تقسیم کرد. از زمان جنگ، ساخت موشک وارد فاز جدیدی شد و ساخت و طراحی موشک ها به تعداد بالا و همزمان با شرایط خاص پیگیری شد.

موشک فاتح-۱۱۰ یکی از پیشرفته ترین موشک های بالستیک برد کوتاه است که تا دویست کیلومتر برد دارد. این موشک بعد از سمندر، تندر ۶۹، شاهین دو، زلزال و نازعات از پشرفته ترین موشکهای برد کوتاه است.
پس از آن نیروهای نظامی جمهوری اسلامی موشک‌هایی با بردهای مختلف تولید کردند که از فجر سه بعنوان پیشرفته ترین موشک میان بردی نام برده می شود که با توجه به توان رسیدن به کشورهای اروپایی و اسراییل، قدرت بازدارندگی بالایی به ایران می دهد.  فجر-۳  موشک بالستیک میان برد با توان دو هزار کیلومتر است که در مانور پیامبر اعظم توسط سپاه پاسداران در سال ۲۰۰۶ به نمایش گذاشته شد.
قدر-۱۱۰ نیز نسخه پیشرفته  موشک شهاب ۳ است.این موشک بر خلاف شهاب ۳ از موتوری ۲ مرحله‌ای بهره می جوید که توانایی رسیدن به بردی ۲۰۰۰کیلومتر را برای ان فراهم می اورد.اعتقاد بر این است که موتور اول این موشک سوخت مایع و موتور دوم این موشک از سوخت جامد بهره می برد.
در مانور پیامبر اکرم برای اولین بار از موشکی به نام عاشورا پرده برداری شد که به گفته مقامات نظامی  این موشک کاملاً براساس توانایی های داخلی ایران ساخته شده و از هیچ کشوری کمکی دریافت نشده است.
برخلاف موشکهای قبلی، موشک بالستیک عاشورا با سوخت جامد کار می کند و برد آن بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است. با توجه به تقسیم بندی برد موشکی این موشک را می توان دررده بالستیک دوربرد تقسیم بندی کرد که میزان برد آن از ۲۴۰۰ کیلومتر شروع می شود.  موشک دو مرحله ای بالستیک میان برد عاشورا موشکی است که می توان برای پرتاب آن از زیرساخت های موشک شهاب ۳ استفاده کرد و قابلیت حمل چندین نوع کلاهک را دارد.
مجله جینز دیفنس در این خصوص نوشته بود که  فناوری بکار رفته در این موشک کاملاً ایرانی است و برخلاف اکثر موشک هایی که با استفاده از طرح های کره شمالی در ایران ساخته شده اند، نوع اخیر هیچ شباهتی به موشک های کره شمالی ندارد، بلکه شبیه به موشک پاکستانی شاهین است.   
نگرانی برسر توان هسته ای ایران، سی عضو شورای حکام را به تصویب قطعنامه ای کشاند که نسبت به برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ابراز نگرانی عمیق و فزاینده کرده بود.
اما بحث بر سر توانایی ایران برای دستیابی به موشکهای بالستیک میان قاره‌ای مورد اختلاف تحلیلگران است و آنان بر این باورند که امکان دسترسی کوتاه مدت به تکنولوژی ساخت این موشک برای جمهوری اسلامی نیست. این در حالی که طی هفته گذشته پس از انفجار پادگان مهمات سپاه، گمانه زنی هایی در خصوص آزمایش موشک بالستیک قاره پیما مطرح شده است.
موشک های بالستیک میان قاره‌ای با استفاده از سیستم های هدایت پیشرفته بسیار دقیق عمل می‌کنند به نحوی که می‌توانند اهداف کوچکی مثل پایگاه‌های موشکی را نابود کند.

mushak.jpg

عکس استفاده شده در مطلبی مرتبط با توان موشکی جمهوری اسلامی منتشر شده در سایت "دولت ما"


 


روز یکشنبه سی‌ام آبان ماه قیمت سکه طرح جدید  در بازار تهران  کاهش‌یافت.
این درحالی‌ست که دیگر انواع سکه شامل این کاهش قیمت نبودند.
امروز ‌سکه طرح قدیم در بازار آزاد ۶۲۵ هزار تومان، سکه طرح جدید ۶۰۵ هزار تومان، نیم سکه ۲۹۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۴۹ هزار تومان و سکه گرمی ۷۸ هزار تومان به فروش رفت.
همچنین سکه طرح جدید در بانک با نرخ ۶۰۲ هزار و ۶۸۰ تومان، نیم سکه با قیمت ۲۹۱ هزار و ۲۰۰ تومان، ربع سکه با نرخ ۱۴۷ هزار و ۱۶۰ تومان و سکه گرمی با قیمت ۷۶ هزار و ۹۶۰ تومان عرضه شد.
قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار هم به  ۲۳۹ هزار تومان رسید.
همچنین هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۲۵۴ هزار و ۲۶۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۵ هزار و ۱۷۰ تومان است.

در بازار ارز هم دلار کانادا با افزایش قیمت، با دلار آمریکا برابری کرد.
امروز دلار آمریکا در بازار آزاد هزار و ۳۳۰ تومان به فرو رفت و دلار کانادا هزار و ۳۳۰ تومان و هم قیمت با دلار امریکا شده‌بود.
همچنین هر یورو هزار و ۸۲۳ تومان و پوند انگلستان دو هزار و ۱۵۰ معامله شد.


 


معاون گمرک ایران از افزایش حجم واردات سیگار و موبایل از مبادی رسمی خبرداد.
به گفته وی در پی کاهش تعرفه، حجم واردات سیگار و موبایل به کشور از مبادی رسمی افزایش‌یافته‌است.
به گزارش ایسنا، محممدرضا نادری گفت:" تقاضای بخش خصوصی این است که نرخ دلار را متناسب با نرخ تورم افزایش بدهیم."
کارشناسان معتقدند افزایش واردات سیگار در پی حذف سود بازرگانی آن رخ داده‌است.
براسا آمار گمرک میزان واردات سیگار در نیمه نخست امسال به ۳۹ میلیون دلار رسیده این در حالی است که میزان سیگار وارداتی در شش ماهه نخست سال ۸۹ معادل ۱۵ میلیون دلار بوده است‌ که در همین رابطه شاهد رشد فاحش واردات سیگار در سال‌جاری هستیم. آمار کمرگ نیز با تایید این مطلب از افزایش ۴۰/۱۵۵ درصدی واردات سیگار نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد. در این مدت سوییس، امارات متحده عربی و ترکیه نیز سه کشور عمده مبدا واردات سیگار به کشور هستند.
از سویی تصمیمی که منجر به افزایش قاچاق و فروش محصولات تقلبی و خطرناک توسط دیگر کشورها شده است نه تنها بازار سیگار ایران را سروسامان نداد بلکه بر نابسامانی این بازار نیز اضافه کرد.
در حال حاضر واردات سیگار به دنبال حذف سود بازرگانی واردات این کالا افزایش یافته به طوری که ۱۳/۰ درصد از ارزش کل واردات را به خود اختصاص داده اما این میزان در سال گذشته ۰۵/۰ بوده است اگرچه دولت به بهانه کاهش قاچاق سیگار دست به حذف سود بازرگانی ۳۵ ریالی زد اما کارشناسان از همان ابتدا اعلام‌کردند که دولت با این‌کار خود به افزایش واردات این کالا دامن خواهد زد.
اکنون معاون گمرک ایران اعلام کرده‌است که افزایش واردات سیگار از مبادی رسمی در سال جاری افزایش یافته‌است.
همچنین براساس آخرین آمار و گزارش‌ها کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه، حجم واردات این کالا را در هفت ماه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر کرده‌است.


 


یک نماینده مجلس به وجود اعتیاد در مدارس ایران اعتراف‌کرد.
هرچند علی عباسپور تهرانی آمار اعتیاد در بین دانش‌آموزان را بالا ندانسته و گفته‌است که درصد دانش آموزان مبتلا بالا نیست ولی آمارها نشان می‌دهد که  اعتیاد نه تنها در مدارس ایران رو به افزایش‌است بلکه سن ابتلا به آن به دوره راهنمایی رسیده‌است.
از سویی آموزش‌وپرورش همواره با انکار این موضوع، فرصت بدست‌آوردن آمار درست از وضعیت اعتیاد در مدارس را از بین‌برده‌است.
هرچند در این سالها، موسسه‌ها و پژوهشگران زیادی در مورد افزایش تعداد دانش‌آموزان معتاد در کشور خبر داده‌اند اما مسئولان آموزش و پرورش  همواره به‌سادگی از کنار این آمارها گذشته و توجهی نشان نداده‌اند.
این پنهانکاری ها در چندسال گذشته به اندازه ای بوده که سال گذشته سردار احمدی مقدم، دبیر کل ستاد مبارزه با موادمخدر لب به اعتراض گشود و گفت:" آموزش و پرورش دانش آموزان معتاد را اخراج می کند و بعد می گوید معتاد نداریم. به همین دلیل اکثر معتادان ما از ترک تحصیلی ها هستند."
به گزارش ایلنا این نماینده مجلس از انکار مسوولان آموزش و پرورش در مورد اعتیاد در مدارس هم انتقاد کرد و گفت:" فقدان یک مطالعه علمی جای تاسف دارد، اعتیاد حتی با درصد پایین نیز نشان دهنده پدیده‌ای بسیار خطرناک است."


 


" طرح معافیت دو برادری و افزایش حقوق سربازان اجرا نخواهد شد."
جانشین اداره منابع نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این خبر همچنین از الزام داشتن کارت پایان خدمت برای دریافت وام بانکی خبر داد.
سرتیپ موسی کمالی در این مورد توضیح‌داد:"طرح معافیت دوبرادری چنانچه ستاد کل نیروهای مسلح با مشمول مازاد (اضافه نیرو) مواجه شد اجرایی می شود. البته با توجه به اینکه ۴۳۰ هزار نفر از معافیت ۳ برادری استفاده کرده و معاف شدند و معافیت دوبرادری در صورت اجرا شامل ۵۰۰ هزار نفر در مرحله اول می شود ستاد کل نیروهای مسلح این مصوبه را اجرا نمی کند."
به گزارش مهر وی از برخی از مشمولانی که برای استفاده احتمالی از این مصوبه مرتکب غیبت شده اند خواست، منتظر اجرای این بند از قانون نمانند و هرچه زودتر خود را معرفی کنند.
وی همچنین افزود: "تبلیغات گسترده ای در گذشته انجام شد که حقوق سربازان افزایش می یابد، با توجه به بار مالی که این طرح داشت مجلس تصمیم گرفت موادی که دارای بار مالی است در سالهای بعد و در صورت داشتن اعتبار اجرایی شود."
به گفته کمالی بر این اساس ماده های ۳۰، ۳۸، ۴۰، ۷۴، ۷۸ و ۸۱ که دارای بار مالی هستند اجرایی نمی شوند که نتیجه آن افزایش نیافتن حقوق سربازان است.
وی همچنین گفت که حقوق ویژه ای نیز برای مناطق عملیاتی و محروم و آموزش سربازان در اوقات فراغت در نظر گرفته نمی شود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته