-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 11/20/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/8/28

شماری از روزنامه‌نگاران روزنامه اعتماد در صفحه فیس‌بوکشان از توقیف مجدد روزنامه اعتماد خبر داده‌اند.

این خبر تاکنون به صورت رسمی تایید نشده است و مشخص نیست که این توقیف به چه دلیل انجام شده است.

برخی دلیل این توقیف را انتشار گفت‌و‌گوی علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسنه‌ای مجمود احمدی‌نژاد، در شماره روز شنبه، ۲۸ آبان ماه، این روزنامه می‌دانند که در آن آقای جوانفکر از منوچهر متکی، وزیر امور خارجه سابق، و غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور، خواسته بود سکوت کنند و هشدار داده بود که اگر پرده‌ها بیفتد مردم خیلی چیز‌ها را می‌فهمند.

برخی دیگر البته تعطیلی این روزنامه را با درج نام رهبران جنبش سبز در تیتر نخست روز پنج‌شنبه، ۲۶ آبان ماه، با عنوان «تشریح وضعیت موسوی و کروبی در سازمان ملل» مرتبط دانسته‌اند.

این روزنامه‌نگاران می‌گویند که این جکم به صورت تلفنی به الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد، ابلاغ شده است. 

روزنامه اعتماد پس از یک سال و نیم توقیف، اواخر خردادماه سال جاری انتشارش را از سر گرفته بود.

مرتبط:

روزنامه اعتماد بار دیگر منتشر شد
 


 
 

1390/8/28

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی عربستان در محکومیت "طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا" را به تصویب رساند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در این قطعنامه از ایران خواسته شده تا با مجامع بین‌المللی در این زمینه همکاری کند و به تعهدات بین‌المللی در زمینه حفاظت از جان دیپلمات‌ها احترام بگذارد.

این قطعنامه با اینکه ایران را به صورت مستقیم در "طرح ترور" متهم نمی‌کند اما از این کشور خواسته تا «کسانی که در این عملیات دست‌ داشته‌اند» را به دادگاه‌ تحویل دهد.

مقام‌های آمریکایی حدود دو ماه پیش اعلام کرده بودند که نقشه ایران برای ترور سفیر عربستان در خاک امریکا را خنثی کرده‌اند.

بر اساس این ادعا، یک آمریکایی ایرانی‌تبار قصد داشت با کمک باند قاچاق مکزیکی، سفیر عربستان را ترور کند و حتی در این راه به این باند پول پرداخت کرده است.

مقام‌های ایران البته این ادعا را رد کرده و آنرا سناریویی نخ‌نما توصیف کرده بودند.

پس از تصویب قطعنامه امروز مجمع سازمان ملل نیز نماینده ایران در نشستی خبری گفت که قطعنامه تصویب شده «به صورت مشخص نشان می‌دهد که ایران در این توطئه ادعا شده دست نداشته» است.

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل هم گفت که این قطعنامه هیچ کشور خاصی را مخاطب قرار نداده و تنها دلیلی هم که از ایران در آن نام برده شده این است که متهم اصلی پرونده در اعتراف‌های خود به نام ایران اشاره کرده است.

در رای‌گیری این قطعنامه ۱۱۵ کشور از ۱۵۵ کشور عضو این مجمع حضور داشتند که تنها ۹ کشور به این قطعنامه‌ رای منفی دادند. 

منبع: بی‌بی‌سی

مرتبط:

دبيرکل سازمان ملل پرونده «توطئه ايران» را به شورای امنيت فرستاد

دارایی‌ پنج ایرانی مرتبط با «توطئه ترور» در بریتانیا توقیف شد


 
 

1390/8/28

در پی سخنان محمدجواد لاریجانی، دبیر ستادحقوق بشر قوه قضائیه ایران، درباره حبس رهبران جنبش سبز با دستور قضایی، اردشیر امیر ارجمند و مجتبی واحدی، مشاوران رهبران جنبش سبز، این ادعا را تکذیب کرده و آن‌را دروغین خواندند.

اردشیر امیر ارجمند، مشاور آقای موسوی که در گفت‌وگویی با مسیح علی‌نژاد شرکت کرده بود، گفت: «آقایان به جای اینکه در جامعه بین المللی دروغ‌های به این بزرگی بگویند بهتر است حقوق شهروندان خودشان را رعایت کنند.»

مجتبی واحدی، مشاور آقای کروبی، نیز در گفت‌وگو با مسیح علی‌نژاد گفت که رهبران جنبش سبز با دستور رهبر جمهوری اسلامی در حبس هستند و «آقایان باید شجاعتش را داشته باشند و اعلام کنند آقای خامنه‌ای این دستور را صادر کرده است.»

این واکنش‌ها تنها یک روز پس از صحبت‌های محمد جواد لاریجانی درباره حبس رهبران جنبش سبز منتشر شده است.

آقای لاریجانی که برای شرکت در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره عنوان کرده بود که «هیچ کس بدون دستور قضایی و محاکمه در حصر خانگی نیست».

آقای امیرارجمند اما این حرف‌ها را «دروغ‌هایی در سطح بین‌المللی» توصیف کرده و می‌گوید: «هر کسی که آشنایی ابتدایی با حقوق داشته باشد می‌داند که یک حکم قضایی باید از طروق قانونی به ذی نفع ابلاغ شود در حالی که هیچ یک از این موارد قضایی (در مورد موسوی و کروبی) صورت نگرفته است».

آقای واحدی نیز در این رابطه می‌گوید: «حقوقدانان دنیا خصوصا آقای احمد شهید باید بپرسند رییس جمهور دروغگوی شما اول گفته این‌ها اصلا زندانی نیستند، دادستان تهران گفتند آزاد و در خانه‌های خودشان هستند، وزیر خارجه ایران گفت که آن‌ها در تهران رفت و آمد دارند و اسکورت دارند اما حالا که بعد از ۹ماه اعتراف کردند کاش از آن‌ها بپرسند که بر اساس کدام حکم و به دستور کدام قاضی و با چه جرمی زندانی شدند.»

آقای لاریجانی البته در مصاحبه رو چهارشنبه‌اش با شبکه الجزیره، عنوان کرده بود که جرم رهبران جنبش سبز، "درخواست از مردم برای حضور در خیابان و انجام خشونت" بود.

این درحالی‌ست که در تظاهرات پس از انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری ایران، رهبران جنبش سبز از مردم خواسته بودند که راهپیمایی‌ها در سکوت و به دور از خشونت انجام دهند.

آقای واحدی در رابطه با این موضوع نیز می‌گوید: «اگر لاریجانی ادعا می‌کند که موسوی و کروبی مردم را دعوت کردند برای آتش زدن ساختمان‌ها، حالا که می‌گویند ما هیچ چیز مخفی در ایران نداریم خوب است بگویند کجا این دعوت صورت گرفته و به فرض که دعوت کردند، در کدام محکمه رسیدگی شده و این‌ها از خودشان دفاع کردند، چون تا زمانی که آن‌ها از خودشان دفاع نکنند این حکم هیچ ارزشی ندارد.»

رهبران جنبش سبز از بیش از ۲۷۰ روز پیش در حبس خانگی قرار دارند و هنوز مشخص نیست که این حبس خانگی تا چه زمانی به طول خواهد انجامید. 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته