-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۱, سه‌شنبه

Latest News from Iran Green Voice for 11/22/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



دولت کانادا، روز دوشنبه اعلام کرد که صادرات تجهیزات مربوط به پتروشیمی و صنایع نفت و گاز را به ایران ممنوع کرده است.
خبرگزاریهای غربی در این باره نوشته اند: کانادا، اعلام کرده که شرکت‌های کانادایی همچنان می‌توانند به قرار‌دادهایی که پیش از ۳۰ آبان با جمهوری اسلامی منعقد کرده‌اند، وفادار بمانند.

اما از این پس، تجهیزاتی که به کار صنایع انرژی جمهوری اسلامی بیاید را نمی‌توانند به ایران صادر کنند.
در بیانیه‌ای که جان بیرد، وزیر خارجه کانادا منتشر کرده است، از رهبران ایران به عنوان کسانی نام برده شده که "صلح جهانی را مخدوش" می‌کنند و گفته که این تحریم‌ها برای محدود کردن ایران در زمینه "از بین بردن صلح جهانی" است.
در بیانیه آقای بیرد آمده که کانادا فرستادن پول به ایران را تنها به ایرانی‌تبارهای کانادا محدود می‌کند.


 


رئيس جمهوری ايالات متحده در آخرین واکنش به مناقشه این کشور با جمهوری اسلامی گفته است: « جمهوری اسلامی راه انزوای بين المللی را انتخاب کرده است. »

این اظهارات در حالی از سوی باراک اوباما مطرح می شود که همزمان با اعلام تحريم های تازه آمريکا، بريتانيا، و کانادا عليه جمهوری اسلامی، دولت فرانسه نيز خواستار مسدود کردن دارايی های بانک مرکزی و توقف خريد نفت ايران شده است.

در بيانيه آقای اوباما گفته شده: «تا زمانی که ایران به اين مسير خطرناک ادامه می دهد، ايالات متحده هماهنگ با همپيمانان و از طريق اقدامات خود، راههايی برای منزوی کردن و افزايش فشار بر حکومت ايران پيدا خواهد کرد.»

باراک اوباما با تاکيد بر اين که ايالات متحده، بريتانيا و کانادا دسترسی جمهوری اسلامی به سيستم مالی خود را قطع کرده اند از ديگر کشورها نيز خواست تا در این زمينه اقدام کنند.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین تصریح کرده است که ایالات متحده «کل بخش بانکی ايران، از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی را به عنوان تهديدی برای دولتها و يا موسسات مالی که با ايران همکاری می کنند» می داند.

باراک اوباما همچنين گفته است: «من اين را به صراحت اعلام کردم آمريکا آماده است تا فصل تازه ای از روابط را با جمهوری اسلامی ايران را  آغاز کند و به حکومت ايران پيشنهاد روشنی را ارائه کردم.»

رئیس جمهوری آمريکا اضافه کرده است: « جمهوری اسلامی می تواند با انجام تعهدات بين المللی اش  از فوايده اقتصادی و سياسی همکاری باديگر کشور ها بهره ببرد، يا با خودداری از انجام مسئوليت هايش با فشارهای بيشتر  و انزوا روبه رو شود. »


 


«جمعیت فدائیان اسلام» با انتشار بیانیه‌ای به اعضای تیم محمود احمدی‌نژاد هشدار داد چنانچه «تفکرات التقاطی٬ ملی‌گرایانه و انحرافی» خود را کنار نگذارند٬ با سرنوشت احمد کسروی مواجه خواهند شد.
در این باره تارنمای دیگربان می نویسد: «جمعیت فدائیان اسلام» که از روز دوشنبه (۳۰ آبان) فعالیت مجدد خود را از سر گرفته٬ در بیانیه خود خطاب به تیم احمدی‌نژاد نوشته است: «فرزندان اسلام آنچنان سیلی به شما می‌زنند که تاریخ فراموش نکند و با تمام توان در جلوی این انحراف {شما} خواهند ایستاد.»
در این بیانیه آمده که «جمعیت فدائیان اسلام اعتقاد دارد اکنون گروه‌های انحرافی خواسته یا ناخواسته عامل استکبار جهانی و به‌خصوص آمریکا و اسرائیل جنایتکار گشته‌اند» و این جمعیت «جریانات را رصد کرده و در مقابل انحراف از خط اصیل انقلاب و ولایت فقیه توسط هر کس که باشد» خواهد ایستاد.
در بخش دیگری از این بیانیه افزوده شده است: «جریان انحرافی در ابتدای انقلاب اسلامی در لباس بنی‌صدر و دوستانش خود را نشان داد و اینک در این زمانه با شکلی نو و فکری التقاطی با استفاده از بیت‌المال مسلمین در جهت اشاعه تفکر انحرافی خود ظاهر شده است.»
این جمعیت در پایان به اعلام کرده که به هیچ عنوان قصد شرکت در انتخابات را ندارد و «رسالت خود را فقط در اعلام شاخص‌ها و معیارهای صحیح می‌بیند.»
محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای از محمود احمدی‌نژاد ونزدیکانش با عنوان «جریان انحرافی» یاد کرده و معتقدند آنها برای حذف ولایت فقیه و روحانیت از قدرت تلاش می‌کنند.
جمعیت فدائیان اسلام یک سازمان اسلام‌گرای شیعه زیرزمینی در ایران بود که در دهه ۱۳۲۰ خورشیدی، به رهبری مجتبی نواب صفوی با هدف برقراری حکومت اسلامی تشکیل شد.
فدائیان اسلام در سال ۱۳۲۴ احمد کسروی، مورخ و منشی‌اش را با ضربات متعدد چاقو ترور کردند. سپس بین سال ۱۳۲۸ تا ۱۳۳۲ دو نخست‌وزیر کشور یعنی عبدالحسین هژیر، حاجی‌علی رزم‌آرا و عبدالحمید زنگنه وزیر آموزش را به قتل رساندند.
آنان همچنین سوء قصدهای ناموفقی را به جان محمدرضا پهلوی، وزیر امور خارجه حسین فاطمی و حسین علاء ترتیب دادند.


 


وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری مراسم فرش قرمز برای اکران ویژه فیلم های سینمایی را ممنوع اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا سجادپور، مدیر کل اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد، گفته است که از برگزاری "مراسم فرش قرمز مغایر با فرهنگ ایرانی و کپی‌برداری از غربی‌ها" جلوگیری می‌شود.
به گفته او " مخالفت با برگزاری مراسم فرش قرمز به عنوان افتتاحیه فیلم‌ها امر تازه‌ای نیست و اداره کل نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدا با این کار مخالفت می‌کرد و حتی از جانب دیگر اشخاص و نهادها نیز نسبت به این روند اعتراضاتی صورت گرفته بود."
آقای سجادپور گفت: "برنامه موسم به فرش قرمز به شیوه خوبی برگزار نشده است و تنها کپی‌برداری صرف از برنامه‌هایی است که غربی‌ها برای افتتاح یک فیلم اجرا می‌کنند. استفاده از لیموزین و به کارگیری بادیگارد و حضور عوامل فیلم با ظاهری که بیشتر یادآور شوی مد و لباس و آرایش است، هیچگاه مورد تایید ما نبوده و اجازه برگزاری چنین مراسم‌هایی را نمی‌دهیم."
در طی سال های اخیر مراسم فرش قرمز از سوی تهیه کنندگان فیلم ها و برخی نشریات سینمایی برای فیلم هایی مثل "آل" ساخته بهرام بهرامیان، "محاکمه در خیابان" و "جرم" ساخته مسعود کیمیایی، "سن پترز بورگ" ساخته بهروز افخمی، "عروسک" ابراهیم وحیدزاده، "هفت دقیقه تا پاییز" ساخته علیرضا امینی، "خیابان بیست و چهارم" ساخته سعید اسدی در تهران برگزار شد. حضور بازیگران زن و مرد خوش لباس و خوش چهره سینمای ایران در این برنامه ها، اغلب با واکنش های انتقادآمیز تند نشریات و رسانه های تندرو مواجه شد.
فیلم "محاکمه در خیابان" ساخته مسعود کیمیایی، اولین فیلمی بود که مراسم فرش قرمز برای آن برگزار شد و به خاطر "نداشتن همخوانی با بافت فرهنگی جامعه ایران" و "بدحجابی حاکم بر این مراسم" مورد اعتراض شدید برخی مسئولان قرار گرفت.
اعتراض به برگزاری مراسم فرش قرمز در ایران به تریبون نماز جمعه هم کشیده شد تا جایی که احمد خاتمی به دنبال برگزاری چندین مراسم فرش قرمز خطاب به مسئولین و با انتقاد شدید از این مراسم گفته بود: "به چه قیمتی برخی فرش قرمز برای برخی از هنرپیشگان بدنام پهن می‌کنند آن هم به قیمت رنجاندن متدیانانی که پشتوانه اصلی دولت محترم محسوب می‌شوند."


 


سازمان پزشکی قانونی ایران اعلام کرد در هفت ماه نخست سال جاری ۱۳ هزار و ۲۳۷ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۲.۲ درصد کاهش داشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، بیشترین تلفات حوادث رانندگی با ۸ هزار و ۵۸ مورد در جاده های برون شهری و پس ازآن با ۳ هزار و ۷۹۶ نفر در تصادفات درون شهری بوده است.
براساس این گزارش ۱۰ هزار و ۲۹۵ نفر از تلفات رانندگی هفت ماه اول امسال مرد و دو هزار و ۹۴۲ نفر زن بودند.
همچنین بالاترین آمار تلفات در استان خراسان رضوی و پس از آن در تهران ثبت شده است.


 


داریوش قنبری، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی میگوید کمیته ویژه ای برای پیگیری طرح سوال از محمود احمدی نژاد تشکیل شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، داریوش قنبری در این باره گفته است: « روزگذشته نمایندگانی که طرح سئوال از رئیس دولت را امضا کرده اند، برای ایجاد هماهنگی جلسه ای را برگزار کردند که یکی از تصمیمات این جلسه تشکیل کمیته ای ویژه برای پیگیری طرح سوال از آقای احمدی نژاد بود.
رضا اکرمی و علی مطهری از نمایندگان تهران، مسعود پزشکیان، نماینده تبریز، حسین دهدشتی، نماینده آبادان و عوض حیدرپور، نماینده شهرضا از جمله اعضای این کمیته ویژه هستند.
طبق اصل ۸۸ قانون اساسی، در صورتی که دست کم یک چهارم نمایندگان سوالی را در مورد یکی از وظایف رئیس دولت مطرح کنند، او موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال نمایندگان پاسخ بدهد.
با توجه به عضویت ۲۹۰ نماینده در مجلس ایران، وجود حداقل ۷۳ امضا برای احضار رئیس دولت و طرح سوال کفایت می کند اما آقای قنبری می گوید که تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس جمهوری  به ۷۲ امضا رسیده است.


 


منابع نزدیک به ندای سبز آزادی از تهران خبر می دهند که محسن امین زاده که به دلیل مشکل قلبی ناشی از اعتصاب غذا در مرخصی استعلاجی به سر می برد، بطور ناگهانی به ‏زندان فراخوانده شد و روز شنبه بیست و هشتم آبان به زندان اوین بازگشته است.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که معاون وزارت امور خارجه ایران در دوران محمد خاتمی، برای درمان ناراحتی قلبی ناشی از ایام زندان، در مرخصی به سر می برد.

محسن امین‌زاده معاون وزارت امور خارجه ایران در دوران محمد خاتمی بوده‌است.

آقای امین زاده همچنین عضو موسس جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز هست

محسن امین زاده صبح روز سه شنبه ۲۶ خرداد در جریانات مربوط به رویدادهای پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸) بازداشت شد.

معاون وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات در تاریخ ۲۱ بهمن پس از ۲۳۸ روز زندانی با وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به مرخصی امد. از مدت ۲۳۸ روز ۴ ماه آن را در سلول انفرادی گذراند. او درتاریخ ۱۹ بهمن ۸۸ در دادگاه جمهوری اسلامی ایران به ۶ سال حبس تعزیری در حکم اولیه محکوم شد. 


 


همزمان با اعلام دولت انگلستان مبنی بر قطع کلیه مراودات بازرگانی با جمهوری اسلامی، دولت فرانسه علاوه بر اقدام مشابه علیه ایران، خواستار تحریم خرید نفت از جمهوری اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس جمهور فرانسه در این باره گفته است حکومت جمهوری اسلامی برنامه اتمی خویش را شدت بخشیده و از انجام مذاکره با دولتهای غربی سرباز می زند و ملت ایران را منزوی ساخته است.

نیکلا سارکوزی به همین خاطر  از اتحادیه اروپا، ایالات متحده، ژاپن و کانادا و کشورهای دیگر خواسته تا علاوه بر تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی، خواستار توقف خرید نفت ایران از سوی دولتهای غربی شده است.

عصر امروز جورج آزبورن، وزیردارایی بریتانیا، گفته بود دولتش هر گونه توافقی را با تمامی موسسات مالی ایران متوقف خواهد کرد.
این اقدام در بحبوحه ارزیابی های تازه سازمان ملل متحد از توانایی هسته ای جمهوری اسلامی صورت گرفته است.
در بیانیه منتشره در این باره گفته شده که محدودیت های تازه تمامی بانک ها از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی را شامل می‌شود.

تنش میان جمهوری اسلامی و قدرتهای غربی بر سر مناقشه هسته ای از روز جمعه هفته گذشته و در پی ارائه گزارش دبیر کل سازمان بین المللی انرژی هسته ای و تصویب قطعنامه ای دیگر در شورای حکام این آژانس بار دیگر بالا گرفته است.

اقدام وزارت دارایی بریتانیا در حالی صورت می گیرد که طی هفته گذشته شهردار تهران سفارت انگلستان را بر سر خشک شدن درختهای باغ قلهک به نزدیک دو میلیارد تومان جریمه کرده بود.


 


نخستین فیلمهای منتشر شده در اینترنت از درگیریهای امروز در روزنامه ایران، نشان می دهد که در اثر شلیک گاز اشک آور توسط ماموران امنیتی، خبرنگاران و کارکنان تحریریه روزنامه مجبور به روشن کردن آتش در فضای بسته روزنامه می شوند.

گرچه منابع نزدیک به ندای سبز آزادی می گویند درگیری پیش آمده در روزنامه ایران میان هواداران اصولگرای احمدی نژاد و لباس شخصی های حامی او با ماموران وزارت اطلاعات بوده و کارمندان و روزنامه نگاران بی طرف روزنامه قربانی این حادثه شده اند.

 

در اثر درگیریهای رخ داده صبح امروز در روزنامه ایران، سی نفر از کارکنان روزنامه دستگیر شده اند.


 


مجمع عمومی سازمان ملل متحد دو روز پس از تصویب قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی، بار دیگر امروز قطعنامه ای شدید الحن علیه جمهوری اسلامی تصویب کرد.

خبرهای اولیه منتشر شده حاکی از آن است که این قطعنامه با لحن بی سابقه ای برای بیست چهارمین بار دولت جمهوری اسلامی ایران را به دلیل سرکوب و نقض مستمر حقوق مردم ایران به شدت محکوم کرده است.
پیش نویس این قطعنامه با ۸۶ رای موافق، ۳۲ رای مخالف در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک امروز به تصویب رسید.

۵۹ کشور در زمان رای گیری غایب بودند.
در این قطعنامه ۶ صفحه ای به افزایش بی رویه اعدام ها در سال گذشته در ایران، ادامه شکنجه زندانیان، سرکوب مدافعان حقوق بشر، اعمال خشونت علیه زنان، آزار و اذیت اقلیت های مذهبی و قومی اشاره شده است.

گزارشها از نیویورک حاکی از آن است که تلاشهای بی سابقه محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه هم کمکی به کاسته شدن از لحن قطعنامه کمکی نکرده است.

آقای لاریجانی تصویب این قطعنامه را در این جلسه به شدت محکوم کرد.

او برای رایزنی با کشورها برای رای ندادن به این قطعنامه در نیویورک به سر می‌برد.
سازمان عفو بین الملل، پیش از این، از مجمع عمومی سازمان ملل خواست به وضعیت حقوق بشر در ایران و دو کشور دیگر رسیدگی کند.
عفو بین الملل، از سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر، با انتشار یک بیانیه همگانی، از کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل خواسته است تا موضوع نقض حقوق بشر در سه کشور جمهوری اسلامی ایران، جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) و میانمار (برمه) را پیگیری و با هر تلاشی به منظور خارج کردن این موارد از دستور کار کمیته مخالفت کند.
کمیته امور اجتماعی، بشردوستانه و فرهنگی مجمع عمومی سازمان ملل، موسوم به کمیته سوم، یکی از شش کمیته مجمع برای رسیدگی به موضوعات خاص است و مسایلی مانند حمایت و پیشبرد حقوق اجتماعی و مقابله با تبعیض و نقض حقوق بشر در نقاط مختلف جهان در حوزه فعالیت آن قرار دارد.
در دوره قبلی مجمع عمومی سازمان ملل، حدود شصت موضوع در دستور کار این کمیته قرار داشت که نیمی از آنها به مباحث عمومی مربوط به حقوق بشر مربوط می شد اما وضعیت حقوق در ایران، کره شمالی و برمه به عنوان موارد مرتبط به کشورهای خاص هم مورد بررسی قرار گرفت.
در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران، عفو بین المل گفته بود که پیش نویس قطعنامه ارائه شده به کمیته سوم شامل گزارشی راجع به شمار چشمگیر موارد نقض حقوق بشر و افزایشی قابل توجه در اجرای احکام اعدام است بی آنکه تمهیدات پیش بینی شده در قوانین بین المللی در این زمینه رعایت شده باشد.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته