-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۹, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 11/30/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/9/8

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای حمله امروز معترضان ایرانی به مجموعه‌های سفارت بریتانیا در تهران را محکوم کرد.

این بیانیه، که بنا به درخواست نمایندگان کشورهای غربی این شورا تهیه شد، با توافق هر ۱۵کشور عضو، از جمله چین و روسیه، توسط سفیر پرتغال، رییس دوره‌ای شورای امنیت قرائت شد.

در حمله امروز معترضان ایرانی به سفارت بریتانیا در خیابان فردوسی و اقامتگاه دیپلماتیک و مرکز فرهنگی بریتانیا در باغ قلهک تهران، خساراتی به این مجموعه‌ها وارد شد.

خبرگزاری‌های ایران همچنین خبرهایی از اسارت شش کارمند انگلیسی باغ قلهک توسط معترضان منتشر کردند که البته به گفته این خبرگزاری‌ها، کارمندان یاد شده پس از گذشت چند ساعت توسط پلیس دیپلماتیک آزاد شدند.

 این رخداد با واکنش منفی آمریکا و اتحادیه اروپا نیز مواجه شده است.

سخنگوی دفتر رئیس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پس از این رخداد ضمن محکوم‌کردن آن گفت که کشورش آماده است که از همپیمانانش در شرایط سخت حمایت کند.

کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اروپا، نیز رخداد امروز تهران را «حمله‌ای غیرقابل قبول» خواند و از این رخداد به شدت ابراز نگرانی کرد.

در اعتراض به حمله امروز معترضان ایرانی، دولت بریتانیا نیز کاردار ایران در لندن را به وزارت امور خارجه این کشور احضار کرده است.

این در حالی است که وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه‌ای از «رفتارهای غیر قابل قبول معدودی از معترضان» ابراز تأسف کرده و اعلام کرده است که ایران قوانین و مقررات بین‌المللی و مصونیت اماکن دیپلماتیک را محترم می‌داند. 

منبع: بی‌بی‌سی

مرتبط:

حمله به ساختمان سفارت بریتانیا در تهران؛ مدارک به آتش کشیده شد 


 
 

1390/9/8

بر اساس گزارش‌ها عده‌ای تظاهرکننده که روز سه‌شنبه بعدازظهر در برابر ساختمان سفارت بریتانیا در تهران تجمع کرده بودند وارد ساختمان شده و پرچم این کشور را پایین کشیده‌اند. این منابع خبری مهاجمان به سفارت بریتانیا را «دانشجو» خوانده‌اند.

واحد مرکزی خبر نوشته است که "تعدادی از دانشجویان خشمگین که قصد تصرف سفارت را داشتند، کوکتل مولوتف و سنگ به داخل سفارت پرتاب کردند و شیشه های سفارت را شکستند و گوشه ای از ساختمان کوچک پشت درب اصلی سفارت نیز آتش گرفت".

خبرگزاری جمهوری اسلامی هم خبر داده است که "اسناد و مدارک محرمانه و جاسوسی" بریتانیا در تهاجم معترضان به باغ قلهک به مصادره آنها در آمده است و "تعدادی از اتباع بیگانه مستقر در ساختمان باغ قلهک نیز توسط دانشجویان محافظت می شوند".

خبرگزاری مهر نیز می‌گوید که این دانشجویان پس از ورود به ساختمان سفارت بریتانیا در خیابان فردوسی تهران پرچم این کشور را پایین کشیده و آن را آتش زده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، افراد مهاجم به سفارت بریتانیا پس از ورود شیشه‌های این سفارتخانه را شکسته و «برخی از مدارکی را که در طبقه اول ساختمان بوده» بیرون آورده و به آتش کشیده‌اند.

وزارت امور خارجه بریتانیا از این حملات به شدت ابراز خشم کرده و آن را غیر قابل قبول خوانده است.

این وزارتخانه تأکید کرده است که بر اساس قوانین بین المللی و کنوانسیون وین، دولت ایران مسئول حفاظت از دیپلمات ها و سفارتخانه ها در این کشور است و بنابراین از این دولت انتظار دارد که به سرعت وضعیت را مهار کند و سلامت کارکنان سفارت و امنیت ساختمان ها را تضمین نماید.

پرس تی وی، شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان ایران، به طور مستقیم تصاویری را از مقابل ساختمان سفارت بریتانیا در خیابان فردوسی تهران پخش کرد.

در این تصاویر تعدادی از معترضان روی دیوار سفارت دیده می شدند که پرچم ایران و پرچم هایی با شعارهای مذهبی را در هوا تکان می دادند.

گزارشگر پرس تی وی که در محل حاضر بود، گفت که مأموران امنیتی در حال تلاش برای آرام کردن معترضان هستند.

روابط ایران و بریتانیا در هفته های اخیر و در پی تشدید تحریم ها علیه ایران توسط دولت بریتانیا پرتنش بوده است و مجلس ایران کاهش روابط این کشور با بریتانیا را به سطح کاردار تصویب کرده است.

منبع: مهر، ایرنا، رادیو فردا و بی‌بی‌سی


 
 

1390/9/8

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، پس از دیدار با طرف‌های اروپایی در کاخ سفید، به خبرنگاران گفت در حالی که درهای دیپلماسی با ایران هم‌چنان باز خواهد بود، قدرت‌های غربی توافق کردند تا فشار بر ایران را هم‌چنان افزایش دهند.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: «توافق کردیم که فشارها را بر حکومت ایران ادامه بدهیم تا این حکومت از مسیر توسعه سلاح هسته‌ای دست بکشد، و تأکید کردیم که هم‌چنان امید به راه حل دیپلماتیک داریم، راه حلی که به ایران اجازه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را مطابق با تعهدات بین‌المللی‌اش بدهد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا پس از برگزاری این نشست در واشینگتن، بیانیه‌ای مشترک در این رابطه منتشر کردند.

هم‌زمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درخصوص حمله احتمالی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران، در بیانیه مذکور بار دیگر بر عزم واشینگتن و بروکسل برای «حرکت به سوی راه حل دیپلماتیک» برای مناقشه هسته‌ای ایران تأکید شده‌است.

اما در ادامه این بیانیه مشترک آمده‌است «به این خاطر که ایران هم‌چنان از عمل کردن به تعهدات بین‌المللی خود سر باز می‌زند، ایالات متحده و اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری را در این رابطه در نظر دارند.»

بریتانیا، کانادا و ایالات متحده هفته گذشته تحریم‌های تازه‌ای را بر بخش‌های مالی، پتروشیمی و انرژی ایران اعمال کردند و انتظار می‌رود که اتحادیه اروپا نیز پس از دیدار وزرای خارجه ایران اتحادیه در روز سه‌شنبه، تصمیم مشابهی را اتخاذ کند.

موج جدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در پی انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شده و اکنون نیز شدت گرفته‌است.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/9/8

سخنگوی نخست‌وزیر بریتانیا از تصمیم ایران برای اخراج سفیر این کشور از تهران اظهار تاسف کرد و گفت که به دنبال گام‌های دیگری برای پاسخ به ایران است.

نمایندگان مجلس ایران روز یکشنبه طرح اخراج سفیر بریتانیا از تهران در عرض دو هفته را تصویب کردند و دیروز نیز شورای نگهبان این مصوبه را تایید کرد.

در واکنش به این اقدام، سخنگوی نخست وزیر بریتانیا دوشنبه، هفتم آذرماه به خبرنگاران گفت: بدیهی است که ما از تصمیم ایران برای اخراج سفیرمان از تهران، متاسف هستیم. من فکر می‌کنم این تصمیم به ایران کمکی برای خروج از انزوای بین‌المللی نمی‌کند.

او همچنین گفت: ما به طور دقیق درباره چگونگی پاسخ به این اقدام، فکر خواهیم کرد، در همین رابطه، روسای نمایندگی‌های اتحادیه اروپا در تهران روز دوشنبه جلسه‌ای تشکیل می‌دهند و پنج‌شنبه نیز این مسئله در شورای امورخارجه اتحادیه اروپا برسی خواهد شد.

وزارت امورخارجه بریتانیا دو روز پیش اعلام کرده بود که بریتانیا به اخراج سفیرش از تهران پاسخ «سختی» خواهد داد.

روز گذشته، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان از تایید مصوبه مجلس مبنی بر کاهش روابط ایران با بریتانیا خبر داده بود. بدین‌ترتیب دولت موظف است روابط دو کشور را ظرف مدت دو هفته به سطح کاردار کاهش دهد.

منبع: مردمک

پیشینه
سفير بريتانيا در ايران در آستانه «اخراج» قرار گرفت
واکنش «قاطعانه» بریتانیا به اقدام ایران در کاهش روابط میان دو کشور


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته