-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۱, سه‌شنبه

متن پیاده شده روز یکشنبه 29 آبان 90

 

یکشنبه 29 آبان 1390 و 20 نوامبر 2011 میلادی

امروز با 12 نکته در خدمتتان هستیم.

نکته اول اینکه روزنامه ایران در مصاحبه ای با آقای تهرانی مقدم(برادر سردارحسن تهرانی مقدم، سرلشکری که در انفجار ملارد کشته شد) که در این مصاحبه گفته است که برادرش در حال کار روی موشک بالستیکی بوده است که باز هم کار و آزمایش روی این قبیل موشک ها ادامه خواهد داشت. موشک هایی با برد بلند که در واقع هدایت کننده نیستند اما می توانند از جو خارج شوند و فواصل دور را هدف بگیرند و قاره پیما باشند. چند ساعت بعد خبرگزاری فارس از قول همین آقای تهرانی مقدم این قضیه را تکذیب کرد و اظهار بی اطلاعاتی از جزییات کار برادرش کرد.

نکته ی دوم اینکه روزنامه ی اعتماد با یک تلفن دادستانی توقیف شد. ظاهرا دلیل این توقیف ،مصاحبه ی این روزنامه با مشاور فرهنگی آقای احمدی نژاد، یعنی آقای جوانفکر بیان شده است که در این مصاحبه ی تند و تیز همه را به دزدی متهم کرده است و بالاخص به برادران لاریجانی اشاره کرده است و در ضمن بیت رهبری را هم به نظر مورد خطاب قرار داده است و آقایان متکی و ... را به افشاگری نسبت به آنها تهدید کرده است و سعی کرده تا از این سلاح در مقابل مخالفان خود استفاده کند.

نکته سوم اینکه داوود خداکرمی ( فعال حقوق بشر و روزنامه نگار) دیروز در زنجان دستگیر شد. او که خبرنگارماهنامه ی بایرام بود و مدتی پیش نیزاز دانشگاه پیام نور اخراج و محروم از تحصیل شده بود.

نکته ی چهارم اینکه سازمان بازرسی کل کشور آلودگی برنج های صادراتی و بخصوص برنج های هندی به فلزات سنگین  از قبیل سرب را تایید کرده و اعلام کرده است که از این به بعد آزمون فلزهای سنگین در مورد برنج های وارداتی اعمال خواهد شد.

نکته پنجم اینکه شبکه ی خبری سی. ان. ان در خبری اعلام کرده که از دوشنبه مقامات آمریکایی تحریم هایی علیه صنایع پتروشیمی ایران را آغاز خواهد کرد و همچنین در صدد تشدید تحریم های بین المللی در جهت فشار بر صنایع بین المللی ایران است. در این ارتباط اتحادیه ی اروپا در نشست آتی خود نیز آمریکا را همراهی  خواهد کرد. صنایع پتروشیمی ایران جزو بزرگترین صادرات غیر نفتی ایران محسوب می شود و به همین دلیل اهمیت زیادی نیز دارد.

نکته ی ششم اینکه روی وب سایت ماهواره ی یوتل ست کشور فرانسه خبری در روز جمعه عنوان شده است که  یوتل ست مرکزارسال پارازیت هایی را که این ماهواره را مختل کرده است، شناسایی کرده است که این ارسال از داخل ایران و بر وری شبکه های فارسی زبان به صورت غیر قانونی در حال انجام است.

نکته هفتم اینکه آقای مصباح یزدی در مصاحبه ای بر تمجید از آقای مهدوی کنی تاکید کرد و گفتند که اختلاف ها نظرهایی در دودوسوی اوصلگرایان سنتی و جبهه ی پایداری وجود دارد و با جبهه ی پایداری همراه نیست ولی شکاف بین آنها وجود دارد و در واقع او نیز تایید کرده که این شکاف قابل پر کردن نیست.

نکته ی هشتم اینکه آقای بهمنی ( ریئس بانک مرکزی) معاون ارزی این بانک را ( آقای کمال سید علی) برکنار کرد. قائم مقام این بانک هم هنوز در زندان به سر می برد. برخی می گویند دلیل این برکناری  بازار رنت ناسالمی که ایجاد شده، است و برخی ادعا کرده اند که بخشی از منابع ذخیره ی ارزی به اشخاص حقیقی در خارج از ایران واریز شده است.

نکته نهم اینکه آقای سیف الاسلام قذافی( پسر دیکتاتورکشته شده ی لیبی) در حالیکه درصدد رفتن به نیجربوده است به همراه سه تن از معاونانش دستگیر شده است.  اما هنوز ریئس سازمان امنیت  دستگیر نشده است.به عبارتی می توان گفت که فعالترین پسر قذافی نیز دستگیر و متوقف شد.  

نکته دهم اینکه در تونس، احزابی که رای های بالایی داشتند با هم به توافق رسیدند و حزب النهضه که چهل درصد آرا را به دست آورده است و نخست وزیر از این حزب انتخاب خواهد شد. از طرفی حزب کنگره هم برای جمهوری، ریئس جمهوری را تایین خواهد کرد و حزب تکتل نیز ریئس مجلس را مشخص خواهد کرد. به این ترتیب می توان گفت که تونسی ها از یک گردنه ی سخت دیگر در حال گذار به  دموکراسی عبور کردند.

موضوع یازدهم اینکه نوجوان 16 ساله ای در اعتراضات دیروز بحرین کشته شد. این اتفاق به این صورت بود که خودروی پلیس منحرف شده و این نوجوان را زیر گرفت. دولت مدعی است که زمین به دلیل پاشیدن روغن لیز بوده، اما مخالفین معتقدند که این کار عمدا صورت گرفته است. این مورد شبیه به موردی است که در ایران و در تظاهرات روز عاشورا انجام شد. اما مبارزین بحرینب هنوز در حال مبارزه هستند.

نکته دوازدهم  اینکه آقای بشارالاسد هم با روزنامه ی ساندی تایمز اعلام کرده است که سوریه در برابر فشارهای بین المللی سر خم نخواهد کرد و از عملکرد اتحادیه ی عرب انتقاد کرد و بیان کرد که اتحادیه ی عرب با این کار،راهگشای دخالت غرب در سوریه خواهد بود. بهرحال مهلت سه روزه ی اتحادیه عرب به آقای الاسد تمام شده است و همین دیروزبیش از 24 نفر در سوریه کشته شدند و به این ترتیب سوریه از عضویت اتحادیه ی عرب خارج خواهد شد و اتحادیه ی عرب نیز به جمع تحریم کنندگان بین المللی خواهد پیوست.

اندکی صبر سحر نزدیک است

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سربلند باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

 

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته