-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۲۹, یکشنبه

Latest News from Emrooz for 11/19/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه قطعنامه‌های صوری آژانس فعالیت‌های هسته‌ای ایران را کند نمی‌کند، تأکید کرد: ایران به راه خود با قوت ادامه می‌دهد و ما در چارچوب قوانین آژانس، فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه خواهیم داد.

اسماعیل کوثری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به تصویب بدون اجماع قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: وقتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستقل نباشد و مسئولین آژانس هم نتوانند خود تصمیم گرفته و گزارش مستقل ارائه دهند، طبیعی است که ما باید شاهد قطعنامه‌های صوری هم باشیم.

وی در این زمینه افزود: کارشناسان مستقل معتقدند که چرا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تابع آمریکا و رژیم صهیونیستی است و چرا با وجود اینکه در گزارشات اخیر آژانس مواردی در رابطه با فعالیت غیرصلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان ذکر نشده بود، اما این بار آژانس تحت فضاسازی‌های آمریکا و اسرائیل فعالیت هسته‌ای ایران را غیر صلح‌آمیز اعلام کرد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: مباحث و استنادات کذب گزارش اخیر مدیر کل آژانس انرژی اتمی باعث شد که نظر صهیونیست‌ها تأمین و سران کاخ سفید راضی شوند لذا گزارش غیرمستقل آمانو، دلیل اصلی عدم تصویب همراه با اجماع قطعنامه ضد ایرانی آژانس بود.

کوثری ادامه داد: آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی مدت‌ها بود که به آژانس انرژی اتمی برای صدور گزارشی ضد ایرانی فشار می‌آوردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای رسمی NPT است، تأکید کرد: ایران به راه خود با قوت ادامه می‌دهد و ما در چارچوب قوانین آژانس، فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه خواهیم داد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان این گفت‌وگو اظهار داشت:‌ جمهوری اسلامی ایران خلاف مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حرکت نخواهد کرد اما صدور قطعنامه‌های صوری هم فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان را کند نمی‌کند.


 


به گزارش فارس، دیروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای ضدایرانی را به تصویب رساند که هرچند قطعنامه‌ای ضعیف محسوب می‌شود اما همچنان رنگ و بوی خصمانه‌ای دارد.

متن کامل این قطعنامه که با شناسه GOV/2011/68 شناخته می‌شود، توسط خبرگزاری فارس در اختیار کاربران گرامی قرار می‌گیرد:

شورای حکام،

(A)، با توجه به گزارش GOV/2011/65 دبیر کل به تاریخ 8 نوامبر تحت عنوان "اجرای موافقت تامینی ان‌پی‌تی و ملاحظات مربوط قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در ایران"؛

(B)، با یادآوری تقاضای پیشین شورای حکام از دبیر کل طی سند شماره GOV/2009/82 مبنی بر ادامه تلاش‌ها جهت اجرای موافقتنامه تامینی در ایران، حل موضوعات باقی‌مانده‌ای که منجر به نگرانی هستند و باید مورد شفاف‌سازی قرار گیرند، از جمله مواردی که در گزارش 8 نوامبر به آنها اشاره شده و همچنین اجرای ملاحظات مربوط به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در ایران؛

(C)، با یادآوری قطعنامه‌های پیشین صادر شده از سوی شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل متحد؛

(D)، با یادآوری بیانیه مورخ 21 سپتامبر 2011 کاترین اشتون، نماینده ویژه کشورهای چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده مبنی بر اینکه هدف نهایی آنها رسیدن به راه حلی درازمدت و جامعه مبتنی بر مذاکره بر اساس رویکرد دوجانبه و گام به گام است که بتواند به طور ویژه اعتماد بین‌المللی را به صلح‌آمیز بودن و تطابق برنامه هسته‌ای ایران با ان‌پی‌تی مجددا جلب کند؛

(E)، با تاکید بر حق غیر قابل انکار تمام کشورهای عضو معاهده عدم تکثیر سلاح‌های هسته‌ای برای تحقیق، تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای با مقاصد صلح‌آمیز بر اساس بند پنجم معاهده ان‌پی‌تی؛

(F)، با بیان مجدد نگرانی‌ جدی از اینکه ایران همچنان الزامات و وظایف خود را بر اساس قطعنامه‌های مربوطه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد چالش قرار می‌دهد؛

(G)؛ با یادآوری اینکه دبیر کل اعلام داشته است که تا زمانی که ایران همکاری لازم را با آژانس به عمل نیاورد این نهاد در جایگاهی نخواهد بود که بتواند تضمین‌های معتبر در خصوص عدم وجود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران را ارائه کند و در نتیجه نمی‌تواند صلح‌آمیز بودن تمام مواد و فعالیت‌های هسته‌ای موجود در ایران را نتیجه‌گیری کند؛

(H)، با توجه به نامه‌های طرف ایرانی به دبیر کل در تاریخ‌های 30 اکتبر 2011 و 3 نوامبر 2011 که طی آنها ایران آمادگی خود را برای همکاری با آژانس ابراز داشته و با تکرار دیدگاه شورای حکام مبنی بر ضروری بودن این همکاری؛

1-نگرانی عمیق و فزاینده خود را در خصوص موضوعات حل نشده در خصوص برنامه هسته‌ای ایران از جمله مواردی که باید شفاف‌سازی شوند تا امکان وجود برنامه هسته‌ای نظامی در ایران را رد کنند، ابراز می‌دارد؛

2- بیان می‌دارد که برای ایران و آژانس ضروری است که گفتگوهای خود را با هدف رسیدن به راه‌حلی فوری در خصوص تمامی موضوعات باقی‌مانده شدت بخشند تا شفافیت لازم در خصوص آن مسائل فراهم آمده و دسترسی به تمام اطلاعات، مستندات، تاسیسات، مواد و پرسنل مربوطه فراهم آید؛

3-بار دیگر ایران را تشویق می‌کند تا کاملا و بدون تاخیر خود را با وظایف خود تحت قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تطبیق داده و نیازهای مطرح شده از سوی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله به کارگیری کد اصلاح شده 3.1 و اجرا و تصویب فوری پروتکل الحاقی را در دستور کار قرار دهد؛

4-حمایت مداوم خود را از راه‌حل دیپلماتیک ابراز داشته و ضمن احترام به حق مشروع استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در تطابق با ان‌پی‌تی، از ایران می‌خواهد که جدا و بدون هرگونه پیش شرط در مذاکراتی که با هدف بازگرداندن اعتماد بین‌المللی در خصوص صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای این کشور انجام می‌شود مشارکت کند؛

5-دبیرخانه را به خاطر تلاش‌هایش در راستای اجرای موافقتنامه تامینی ان‌پی‌تی در ایران مورد ستایش قرار داده و از دبیر کل می‌خواهد تا در گزارش پیشرفت خود در مارس 2012 که در دیدار اعضای شورای حکام ارائه می‌شود، ارزیابی خود را از اجرای این قطعنامه ارائه کند؛ و سرانجام،

6-تصمیم می‌گیرد که موضوع را همچنان در دستور کار داشته باشد.


 


بی بی سی فارسی:شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را در مورد ایران صادر کرده است که در آن به نگرانی فزاینده از فعالیت‌های اتمی این کشور اشاره می‌شود.
اما این قطعنامه که مورد حمایت اکثر کشورهای عضو شورا قرار گرفته، موضوع ایران را به شورای امنیت ارجاع نمی دهد.
کسری ناجی، خبرنگار اعزامی بخش فارسی بی بی سی به وین، می گوید که این قطعنامه با ۳۲ رأی موافق در مقابل ۲ رأی مخالف (کوبا و اکوادور) و یک رای ممتنع (اندونزی) تصویب شد.
این قطعنامه پس از ارائه تازه ترین گزارش یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس در مورد ایران صادر می شود که در آن برای نخستین بار جزئیاتی از فعالیت های حساسیت برانگیز ایران ارائه شده است.
این گزارش نگرانی ها در مورد جنبه های نظامی احتمالی فعالیت های اتمی ایران را به شدت افزایش داده است.
شورای حکام آژانس در قطعنامه امروز خود از ایران خواسته است که فورا به قطعنامه های شورای امنیت عمل کند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تا کنون با صدور چند قطعنامه و اعمال چند رشته تحریم بین المللی از ایران خواسته است که غنی سازی اورانیوم و فعالیت های مرتبط با آن را متوقف کند.
ایران که غنی سازی اورانیوم را حق خود می داند، اتهامات در مورد وجود مقاصد نظامی در پس فعالیت های اتمی خود را رد می کند و حاضر نیست به خواست شورای امنیت تن دهد.
در قطعنامه شورای حکام آژانس که امروز صادر شد، از ایران خواسته شده هیأتی بلند پایه را از آژانس بپذیرد و در مورد سئوالات و ابهامات موجود با آنها گفت و گو کند.
واکنش ایران
علی اصغر سلطانیه، نماینده دائمی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از صدور قطعنامه آژانس در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و این قطعنامه را مأیوس کننده خواند.
او گفت که ایران پیش از انتشار گزارش آقای آمانو، به او پیشنهاد کرده بود که در رأس هیأتی بلند پایه به ایران سفر کند، اما آقای آمانو پس از مشورت با مقامات آمریکایی این پیشنهاد را رد کرد.
نماینده ایران در آژانس از رد پیشنهاد ایران توسط آقای آمانو ابراز شگفتی و تأسف کرد.
آقای سلطانیه گفت که فشار آمریکا و آژانس باعث خواهد شد که "عزم مردم ایران برای ادامه فعالیت های مشروع اتمی خود" جدی تر شود.
او تأکید کرد که قطعنامه هایی مانند آنچه امروز صادر شد، همیشه نتیجه معکوس داده است و این بار هم چنین خواهد شد.
آقای سلطانیه گفت که جهان غرب با ایران عادلانه رفتار نمی کند.
او گفت که نام افراد مشخصی در گزارش آقای آمانو آمده و به صورت علنی منتشر شده است و او مسئول هر گونه خطری خواهد بود که متوجه این افراد شود.


 


خبرگزاری فارس: مقام ستاد مدیریت مصرف سوخت از واریز سهمیه های بنزین آذر ماه از ساعت 24 سیم آبان بدون تغییر خبر داد و گفت: تاکنون هیچ تصمیمی در خصوص تک نرخی شدن بنزین به ستاد مدیریت سوخت اعلام نشده است.
عبدالله جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه تصمیم گیری برای تک نرخی و یا چند نرخی شدن قیمت بنزین در ستاد هدفمند کردن یارانه ها گرفته می شود گفت: تا کنون هیچ گونه خبری در این خصوص به ستاد مدیریت مصرف سوخت اعلام نشده است و بنابراین وضعیت قیمت سوخت بنزین همانند گذشته است و تغییری نخواهد کرد.
وی با اشاره به سهمیه بنزین برای آذر ماه گفت: سهمیه بنزین آذر نیز مانند آبان ماه است و تغییری نخواهد داشت و از ساعت 24 روز سیم آبان ماه در کارت ها شارژ می شود و مصرف کنندگان می توانند از سهمیه های جدید استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، سهمیه بنزین برای خودروهای معمولی 60 لیتر در نظر گرفته شده است.


 


امروز: سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه ای به موج دستگیری منتقدین و فعالین حوزه های سیاسی مدنی اعتراض کرد. در این بیانیه ضمن محکوم کردن دستگیری غیرقانونی دکتر مسعود سپهر، قائم مقام ساخه شیراز سازمان مجاهدین انقلا اسلامی ایران، سازمان به حاکمیت هشدار می دهد که این دست از رفتارهای ظالمانه حاکمیت را به مسیری بی بازگشت خواهد برد. متن کامل بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در پی می آید.


بسم الله الرحمن الرحیم

موج دستگیری‌ها و صدور احکام سنگین علیه منتقدان همچنان ادامه دارد. روزی نیست که خبر دستگیری روزنامه‌نگار، هنرمند، نویسنده، دانشجو و استاد دانشگاه به گوش نرسد و صدور احکام سنگین و ظالمانه علیه منتقدان و مخالفان سیاست اختناق و سرکوب منتشر نشود. درحالی که دو نهاد بین المللی حقوق بشر، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر، از وضعیت وخیم جسمانی زندانیان سیاسی ابراز نگرانی کرده اند، نماینده جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی اعلام می کند که "ایران در سی سال گذشته دموکرات ترین کشور منطقه بوده است".

در ادامه روند سرکوب، دکتر مسعود سپهر قائم مقام شاخه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران شاخه شیراز به خیل صدها زندانی بیگناه دربند پیوست. دکتر سپهر چهره ای سرشناس و از جمله اساتید دانشگاهی فرهیخته و مورد احترام مردم شیراز است. دستگیری این شخصیت وزین که در فعالیت‌های سیاسی ضمن حفظ استقلال و عدم وابستگی همواره جانب اعتدال و نقد منطقی را نگاه ‌داشته است بیش از هر چیز از تنگتر شدن هر روزه دامنه آزادی‌های قانونی و تشدید روزافزون فضای اختناق و استبداد حکایت می‌کند.


سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران شاخه خارج کشور ضمن محکوم کردن دستگیری این استاد فرهیخته و تأکید بر آزادی هرچه سریعتر وی، نسبت به عواقب سوء ادامه روند فزاینده نقض حقوق بشر و آزادی‌های اساسی در کشور و هزینه‌های سنگین و غیر قابل جبرانی که از این ناحیه متوجه کشور و ملت شده و خواهد شد، هشدار می‌دهد. ادامه این خودسری و بی‌پروایی در ظلم و سرکوب و اختناق، حاکمیت را نهایتاُ به مسیری بی بازگشت خواهد کشاند. مسیری که فرجام آن نه سکوت و رضایت و تمکین ملت در برابر زور و ستم بلکه فریاد خشم و اعتراض خواهد بود.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران شاخه خارج کشور

۲۸/۸/۱۳۹۰


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته