-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 11/21/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/8/29

نعمت‌الله ترکی معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت که مطابق جدیدترین نتایج سرشماری سال ۱۳۹۰، جمعیت استان تهران به حدود ۱۳ میلیون نفر رسیده است.

آقای ترکی در گفتگو با ایسنا گفت: از مجموع سه ميليون و 850 هزار خانوار تهراني كه در سرشماري ثبت شده‌اند، آمار جمعيتي پايتخت به 13 ميليون نفر رسيده است و تمركز 8،5 ميليون نفر آن در شهر تهران است اما آمار دقيق‌تر بزودي اعلام مي شود.

مطابق آخرین سرشماری عمومی ایران، جمعیت استان تهران در سال ۱۳۸۵ حدود ۱۳ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر بوده است.

با تصویب لایحه تاسیس استان البرز در بهمن سال ۱۳۸۸ در مجلس ایران، شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد از استان تهران جدا شدند و در نتیجه بخشی از جمعیت استان تهران کاهش یافت؛ اما سرشماری جدید نشان می دهد که جمعیت این استان مجددا، کمابیش به اندازه ۵ سال پیش رسیده است.

در بخش دیگری از گزارش ایسنا آمده است جدیدترین آمار اعلام شده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور نشان می دهد که جمعیت ایران به مرز ۷۵ میلیون نفر رسیده است.

منبع: ایسنا و بی‌بی‌سی


 
 

مهدی خزعلی به علی خامنه‌ای:
1390/8/29

مهدی خزعلی، پزشک و وبلاگ‌نویس منتقد دولت نامه ای انتقادی خطاب به علی خامنه ای منتشر کرده است.

آقای خزعلی در این نامه که در وبلاگ شخصی او منتشر شده، نوشته است: «اطراف شما را مداحان و ثناگویان و متملقان گرفته اند، چاپلوسی و دستبوسی و پابوسی بیداد می کند... می خواهم با کلام تند و تیز نقاد آشنایتان سازم.»

خزعلی در ادامه خطاب به علی خامنه‌ای می‌نویسد: «یک معاونت نق یا نقد تشکیل دهید، نقادی بی پروا و جسور بر آن بگمارید که مخالف شما باشد تا بدون رعایت آداب و لکنت کلام، نقدهای جامعه را برایتان بگوید.»

آقای خزعلی با اشاره به سخنان طرفداران آقای خامنه ای که گفته بودند اگر او از تهران خارج شود زلزله می آید و یا سخنان محمد سعیدی، امام جمعه قم، که گفته بود رهبر ایران در بدو تولد "یا علی" گفته است و با انتقاد از فضای موجود درباره دلیل نوشتن این نامه، به بی بی سی فارسی گفت: "من معتقد بودم این الفاظ، این القاب، این بزرگ کردن عناوین او (آقای خامنه ای) را بزرگ نمی کند بلکه او را نابود می کند."

وی افزوده است:‌ «در این فضا دیدم که این تذکر لازم است بدون آن القاب داده شود. فضا به گونه ای بود که ایشان هم تحمل خطاب کردن بدون آن القاب را نداشت ولی امروز می شود بدون این القاب با ایشان سخن گفت.»

آقای خزعلی ابراز امیدواری کرده که رهبر جمهوری بپذیرد که یک فرد نقاد بیاید و دردهای جامعه را بدون الفاظی مانند "قربانت شوم"، "فدایت شوم"، "جان نثارت هستم" یا "جانم فدای رهبر"، بیان کند.

منبع: وبلاگ دکتر خزعلی و بی‌بی‌سی


 
 

1390/8/29

دادگاه کیفری استان تهران علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد، مدیرعامل ایرنا و سرپرست روزنامه دولتی «ایران» را در خصوص اتهامات وی در پرونده ویژه‌نامه «خاتون» به یک سال حبس و سه سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم کرد.

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری‌های داخلی آقای جوانفکر از سوی دادگاه کیفری استان تهران در خصوص اتهام «انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی» در ویژه نامه «خاتون» به «شش ماه حبس» و در مورد اتهام «انتشار مطالب و تصاویر خلاف عفت عمومی» در این ویژه‌نامه نیز به «شش ماه حبس»، یعنی در مجموع «یکسال حبس» محکوم شده است.

علی‌اکبر جوانفکر از زمان روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در تابستان ۸۴، به عنوان مشاور رسانه‌ای وی مشغول به کار شد و در بهمن ماه ۸۸، عهده‌دار مسئولیت خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، شد؛ ارگان خبری که از مردادماه ۸۹ به عنوان خبرگزاری رسمی دولت، زیر نظر محمود احمدی‌نژاد قرار گرفت.

وی همچنین اواخر فروردین‌ماه سال جاری با برکناری کاوه اشتهاردی به عنوان سرپرست روزنامه ایران انتخاب شد.

آقای جوانفکر تا این لحظه به حکم اخیر دادگاه واکنشی نشان نداده و تنها در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفته است که «به زودی» در خصوص این حکم صحبت خواهد کرد.

گفتنی‌ست روز گذشته نیز روزنامه اعتماد، پس از انتشار  مصاحبه علی‌اکبر جوانفکر از سوی دادستانی توقیف شد.

منبع: رادیو فردا

مرتبط
روزنامه اعتماد پس از انتشار مصاحبه مشاور احمد‌ی‌نژاد «توقیف» شد


 
 

1390/8/29

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید که در شش ماه نخست سال جاری روزانه به طور متوسط ۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تهران جان خود را از دست دادند.

شهرام جباری‌ زادگان، که با خبرگزاری مهر گفت‌وگو می‌کرد، افزود که موتورسیکلت‌ها در یک چهارم تصادفات منجر به مرگ نقش اصلی را بر عهده داشتند. 

آقای جباری‌ زادگان از «عدم بستن کمربند ایمنی از سوی رانندگان و سرنشینان وسایل نقیله و عدم استقاده از کلاه ایمنی از سوی راکبان و ترک‌نشینان موتورسیکلت‌ها» به عنوان مهم‌ترین دلایل مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی نام برد. 

این مقام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد که میانگین افرادی که بر اثر تصادفات در ایران جان خود را از دست می‌دهند، دو برابر میانگین جهانی‌ست. 

منبع: مهر

مرتبط: 

بیش از ۹ هزار کشته در تصادفات پنج ماه نخست سال جاری در ایران

"یک سوم عابران پیاده کشته‌شده در تصادفات رانندگی سال گذشته، کودکان زیر ۱۰ سال بودند"


 
 

1390/8/29

صد‌ها کارگر در ایران صبح روز یکشنبه در اعتراض به پیش‌نویس اصلاح قانون کار و نیز مشکلات شغلی خود، مقابل مجلس ایران تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، داوود میرزایی، نایب رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان مرکزی، تعداد تجمع‌کنندگان را سه‌هزار نفر ذکر کرد و گفت که کارگران تجمع‌کننده «با در دست داشتن پارچه نوشته‌ها و سردادن شعار»، اعتراضشان را اعلام کردند.

به گفته آقای میرزایی، کارگران تجمع‌کننده با «تغییر قانون کار به نفع سرمایه‌داران به عنوان کارفرما» مخالف هستند.

این تجمع چندصد نفری در سالروز تصویب قانون کار در ایران صورت گرفته است.

قانون کار کنونی، که در ۲۹ آبان سال ۱۳۶۹ تصویب شده، قرار است توسط وزارت تعاون و کار اصلاح شود و تاکنون پیش‌نویس این قانون نیز آماده شده است.

پیش‌نویس اصلاحی البته مورد توافق میان وزارت تعاون و کار و خانه کارگر، اتحادیه تشکل‌های کارگری ایران، قرار نگرفته است.

مقامات خانه کارگر می‌گویند که دولت به عنوان بزرگ‌ترین کارفرما در ایران به دنبال منافع خود است و به همین خاطر می‌خواهد قانون کار کنونی را به سود خودش اصلاح کند.

معاون دبیرکل خانه کارگر دیروز هشدار داده بود که اگر مجلس، حمایت خود را از کارگران اعلام نکند، کارگران مقابل مجلس ایران تجمع خواهند کرد. 

منبع: ایلنا و مردمک

مرتبط:

بخش زیادی از 5 میلیون کودک محروم از تحصیل «کار سیاه» می‌کنند

تجمع اعتراضی کارگران در ماهشهر و آبادان با دخالت نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد

تجمع اعتراضی کارگران در شیراز، همزمان با سفر احمدی‌نژاد


 
 

سازمان بازرسی کل کشور:
1390/8/29

سازمان بازرسی کل کشور آلوده بودن برنج های وارداتی به خصوص برنج های هندی به فلزات سنگین را محرز دانست.

بر همین اساس روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور در بیانیه ای اعلام کرد که از این پس آزمون فلزات سنگین برای برنج های وارداتی اجباری خواهد شد.

این سازمان گفته است که از این به بعد وارد کنندگان برنج باید آزمون فلزات سنگین مانند سرب را روی این محصولات انجام دهند.

این آزمون به پیشنهاد سازمان بازرسی کل کشور و با تصویب کمیسیون زیربنایی دولت، برای برنج های وارداتی اجباری شده است.

سازمان بازرسی کل ایران گفته است که انتظار می رود با اجباری شدن این آزمون، آسیب های وارداتی به سلامت مردم به حداقل برسد.

منبع: خبرآنلاین و بی بی سی


 
 

1390/8/29

گزارش‌ها حاکی است که آمریکا قصد دارد تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع پتروشیمی ایران اعمال و شرکت‌های آمریکایی را از دادو ستد در این زمینه با ایران منع کند.

خبرگزاری‌های رویترز و سی.ان.ان این خبر را به نقل از منابعی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، منتشر کرده و نوشته‌اند در صورت معامله شرکت‌های پتروشیمی آمریکایی با ایران، آن‌ها از دسترسی به بازارهای آمریکایی محروم می‌شوند.

این منابع روز جمعه، ۱۷ آبان (۱۸ نوامبر) گفته‌اند که تحریم جدید ایالات‌متحده احتمالا روز دوشنبه اعلام خواهد شد.

همچنین خبرگزاری رویترز نوشته است که انتظار می‌رود کشورهای اروپایی در نشست سران اتحادیه اروپا در هفته آینده، دست به اقدام‌های تحریمی مشابهی در این زمینه بزنند.

پس از انتشار گزارش جدید آژانس بین‌الملی انرژی اتمی که از اهداف احتمالا نظامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران خبر داده است، قدرت‌های غربی بار دیگر با اعمال تحریم‌های بیشتر در صدد متوقف‌کردن این فعالیت‌ها هستند.

پس از تصویب قطعنامه چهارم تحریم سازمان ملل نیز در سال گذشته، ایران در خرید بنزین با مشکلاتی روبه‌رو شد و برنامه تولید بنزین را در مجتمع‌های پتروشیمی و طرح توسعه تولید بنزین در پالایشگاه‌ها دنبال کرد.

صنایع پتروشیمی ایران در پایان دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی تا حد بی‌سابقه‌ای توسعه یافت و حجم صادرات فراورده‌های نفتی در نیمه اول دهه ۱۳۸۰ به حدود روزی ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

این صنایع در دولت محمود احمدی‌نژاد به بخش خصوصی سپرده شد و اکنون حدود ۳۰ درصد صادرات غیر نفتی ایران را تولید می‌کند و سال گذشته حدود هشت میلیارد دلار ارز وارد ایران کرده است.

با وجود این، بر اساس آماری که گمرک ایران منتشر کرده، در نیمه اول امسال نسبت به سال قبل، صادرات محصولات پتروشیمی از نظر وزنی ۲۰ درصد بیشتر ش

منبع: مردمک


 
 

1390/8/29

برپایه گزارش‌های رسیده، روزنامه اعتماد، پس از انتشار  مصاحبه علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد از سوی دادستانی توقیف شده و روز یکشنبه منتشر نخواهد شد.

 گفته می‌شود این  توقیف هنوز به طور کتبی ابلاغ نشده و به صورت تلفنی از دادستانی به روزنامه گفته شده است؛ این روزنامه به مدیرمسئولی الیاس حضرتی فعالیت می‌کرد و پیش از این هم توقیف شده بود.

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد، در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد، به شدت به اصولگرایان مخالف احمدی‌نژاد حمله کرده و می‌گوید این جریان از این واهمه دارد، که رئیس دولت در مورد آنها افشاگری کند.

جوانفکر در این مصاحبه طولانی، به موضوعات گوناگونی چون جریان موسوم به انحرافی، اسفندیار رحیم مشایی، دستگیری‌های نزدیکان دولت، غلامحسین محسنی اژه‌ای، منوچهر متکی، ويژه‌نامه خاتون،  «دورنشینی»  محمود احمدی‌نژاد، عزل و نصب حیدر و مصلحی و موارد دیگر پرداخته و همچنین از رفتاری که با اصلاح‌طلبان در زندان‌ها شده از سوی دولت اعلام برائت کرده است.
جوانفکر به روزنامه اعتماد گفته است که «رک‌ترین» مصاحبه‌اش را در چند سال گذشته انجام داده و  می‌خواهد «تعارف‌ها» را کنار بگذارد.

 وی می‌گوید اصولگرایان برای این به حلقه محمود احمدی‌نژاد «جریان انحرافی» می‌گویند که این حلقه «منش اصولگرایان»  را  قبول ندارد.

  مشاور احمدی‌نژاد همچنین به بازداشت‌های نزدیکان احمدی‌نژاد و از جمله محمدشریف ملک‌زاده ، دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، که در تیرماه دستگیر شد اشاره کرده و گفت: «چرا ملک‌زاده را ۶۰ روز انفرادی بردند؟ چرا آزادش کردند؟ مشکل جسمی در انفرادی پیدا کرد. زنش سقط جنین کرد. چه کسی جواب این ظلم را می‌دهد؟»

جوانفکر در پاسخ به اتهاماتی مالی‌‌ای که اصولگرایان به تیم دولت می‌زنند گفت: «اگر راست می‌گویند یک گروه مستقل و بی‌طرف تعیین شود و اجازه دهند از وضع زندگی و دارایی و اموال و املاک ما و آنها، به مردم گزارش داده شود.»

به گفته جوانفکر مجموعه دولت، اسفندیار رحیم مشایی همکاران نزدیک احمدی‌نژاد به شکل «ناجوانمردانه‌‌ای» مود حمله قرار گرفته‌اند به طوریکه به گفته او «حتی فرصت سخن گفتن و تحرک از آقای مشایی سلب شده است.»

در ادامه وقتی روزنامه اعتماد از مشاور احمدی‌نژاد می‌پرسد چرا هنگامی که نزدیکان احمدی‌نژاد به انفرادی افتادند لب به اعتراض گشودید اما در مورد اصلاح‌طلبان و حوادث پس از انتخابات سکوت کردید، او مسئولیت را از دوش دولت سلب کرده و می‌گوید وزارت اطلاعات و قوه قضاییه در اختیار دولت نیست.

مدیر عامل خبرگزاری  ایرنا درباره اینکه چرا وی  پذیرش استعفای حیدر مصلحی را  حاضر نشد از  این خبرگزاری حذف کند، گفت: «با من تماس گرفتند که پذیرش استعفای مصلحی را از روی ایرنا بردار گفتم شما کی هستید؟ گفتند ما می‌گوییم‌ بردارید و نظر آقا است. گفتم نظر آقا را باید روابط‌ عمومی یا دفتر معظم له اعلام کنند و ... گفتند نه همین که ما می‌گوییم. گفتم عمل نمی‌کنم. گفتند که خودت باید با دستگاه قضایی روبرو شوی و از فردای آن روز فشارها شروع شد.»

منبع: رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته