-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۵, شنبه

Latest News from Emrooz for 11/25/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به نقش جریان انحرافی در توطئه های اخیر، گفت: جریان انحرافی عددی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین شریعتمداری پیش از ظهر امروز در همایش انسجام داخلی و اقتدار جهانی که در سالن همایش مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به پیش‌بینی جریانات کشور اظهار کرد: این امر به معنای پیش‌گویی نیست بلکه منظور این است که باید جریانات در نخستین مراحل زاویه‌گیری شناسایی شود.
وی با بیان اینکه داستان از حاکمیت اسلام ناب آغاز شد، گفت: اگر این اتفاق نیفتاده بود کسی با ما کاری نداشت و اگر اسلام مانند گذشته در اوراق کتاب‌ها باقی و در صفحات ذهن‌ها در نوسان بود هیچ اتفاقی نمی‌افتاد.
رئیس موسسه کیهان با اشاره به عوارض حاکمیت اسلام گفت: اسلام ناب ظلم‌ستیز است و اسلامی که به پرخوری و انباشتگی در جهان بپردازد اسلام نیست.
وی خاطرنشان کرد: محرومان به اسلام ناب دل می‌بندند و اسلام باور بوده و جای باور در دل‌های انسان‌هاست و مرزهای انقلاب اسلامی با مرزهای جغرافیایی انطابق ندارد.
مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: زمانی‌که این اتفاق می‌افتد و اسلام ناب با این معیارها شکل‌ می‌گیرد درگیری به صورت ماهیتی با نظام سلطه ایجاد می‌شود و این نظام در برابر شما قدعلم می‌کند.
وی با اشاره به حالت‌های پیش‌بینی شده برای تمام شدن این درگیری گفت: در این درگیری یا شما باید از اسلام ناب دست بکشید یا نسخه تعریف شده‌ای مانند اسلام آمریکایی که تنها تفاوت آن با اسلام ناب در ظلم‌ستیزی بوده، تن دهید یا آمریکا دست از خوی استبکاری خود بکشد.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: سازش شما با نظام سلطه به معنای دست کشیدن از اسلام است و بر این اساس ما شاهدیم که هر آنچه امام خمینی(ره) پیش‌بینی کرد تحقق پیدا کرده است.
وی با اشاره به بکارگیری پروژه مهندسی معکوس در فتنه 88 گفت: کانون اقتدار نظام جمهوری اسلامی ولی فقیه است و این نتیجه تحقیق دراز مدتی است که صورت گرفته است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: زمانی‌که امام خمینی(ره) ندای انقلاب را بلند کرد صدایش برای مردم ناآشنا نبود و این امر حاکی از آن است که مکتب انقلاب از مدت‌های پیشین بوده است.
وی با اشاره به علت تداوم انقلاب گفت: کانونی به نام ولی فقیه در انقلاب وجود دارد که آن را کنترل می‌کند و به تدریخ رخدادهایی پیش می‌آید ولی تکلیف برخی انقلابیون در برابر این اتفاقات و انحرافات مشخص نیست و بنابراین انحرافات و تغییرات از این نقطه آغاز می‌شود.
شریعتمداری خاطرنشان کرد: ولی فقیه کانون دستورالعمل کاربردی برای کشور است و مهندسی معکوس از این نقطه آغاز شد و ولی فقیه نقطه هدف قرار گرفت.
وی عنوان کرد: اکنون نهالی که امام خمینی(ره) کاشت و به دست مقام معظم رهبری آبیاری و از سوی مردم همراهی شد به درختی تنومند تبدیل شده است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به مشکلات کنونی آمریکا گفت: این کشور متحدان منطقه‌ای خود مانند حسنی مبارک و بن علی را از دست داده و اکنون آل سعود و آل خلیفه در حال سقوط هستند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون آمریکا با بحران گسترده جهانی رو به رو است و در هفته گذشته میزان بدهی‌های آمریکا از 15 هزار میلیارد دلار عبور کرد و وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که روزانه 56 میلیارد دلار بر بدهی این کشور افزوده می‌شود.
شریعتمداری عنوان کرد: جنبش وال‌استریت در ابتدا در زمینه اقتصاد بود ولی اکنون شعار اصل مقابله با نظام سرمایه‌داری را ترویج می‌دهند.
وی گفت: مطابق بیانیه گزارش 282 صفحه‌ای شورای امنیت ملی اسرائیل که در شیب سقوط قرار دارند و آمریکایی بیش از هر زمانی نیاز دارند که در منطقه حضور داشته باشند ولی نیروهای خود را بیرون می‌کشند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: اوباما سه ماه پیش در مصاحبه‌ای می‌گفت ما در عراق و افغانستان می‌مانیم ولی اکنون نیروهای خود را بیرون می‌کشند و امکان حمله آنها وجود ندارد.
وی با اشاره به فتنه 88 گفت: نگاه دشمنان به طور عمده به داخل است و فتنه 88 جنگ احزاب بود و همه مانند منافقان، بهایی و مارکسیست‌ها آمده بودند و اگر کسی متوجه این موضوع نشده به عنوان حداقل لیاقت حضور در پست‌های اساسی را ندارد.
شریعتمداری عنوان کرد: شیمون پرس با صراحت می‌گوید جبهه اصلاحات بزرگترین سرمایه ما در داخل کشور هستند و مصاحبه اخیر هیلاری کلینتون با مشورت و مشاوره اصلاحات در بروکسل و لندن بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر مدیریت رهبری در فتنه 88 نبود همه چیز از بین رفته بود چراکه این فتنه بسیار گسترده بود و نباید به سران فتنه نگاه شود و اینها عددی نیستند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به افراد داخل شده به ایران برای آموزش فتنه‌گران گفت: ریچاردرتلی یکی از فیلسوفان آمریکا 22 خرداد سال 83 برای ارزیابی وضعیت اصلاح‌طلبان و ارائه مدل جنگ نرم وارد ایران می‌شود.
وی ادامه داد: جان کین مسئول مرکز مطالعات دموکراسی در لندن در مهر سال 78 به منظور برگزاری کارگاه آموزشی وارد ایران می‌شود و یورگن هاون مارس، مایکل ایگنیاتیوف، جهان بیگ‌لو و هاله اسفندیاری از دیگر کسانی بودند که برای زمینه‌سازی فتنه به ایران آمدند.
شریعتمداری به اهداف مدعیان اصلاح‌طلبان و آرایش آنها اشاره کرد و افزود: یک پروژه پله‌کانی برای آنها تعریف شده و یکی از اهداف آنها این است که به هر تعداد در مجلس راه پیدا کنند و به آنها گفته شده می‌توانید بنویسید و علیه ما موضوع بگیرید و سپس از دور سازماندهی انجام می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: آنها دارای یک برنامه بیرونی و دورنی هستند و برنامه اصلی برای بیرون کشور بسته شده و برنامه آنها این است که از انتخابات مجلس نهم برای شکستن الگوی نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان امتیازات و نقاط منفی برای آمدن خود در مجلس قائل هستند، گفت: اگر در انتخابات شرکت نکینم امتیاز اعتراض به تقلب را از دست داده‌ایم و نمی‌توانیم برای تقلب در انتخابات اعتراض کنیم.
وی یادآور شد: بر اساس مستندات آقایان مدعی اصلاحات در انتخابات نگاهشان به بیرون است و از دورن ناامیدند و از عمده مشکلات آنها این است که اگر در انتخابات شرکت کنیم وزن‌کشی می‌شود.


 


بی بی سی فارسی:صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات ایران گفته که هر کس می تواند در انتخابات شرکت کند ولی وابستگان به احزاب منحله نمی توانند در انتخابات شرکت کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، آقای مرتضوی در خصوص برخی نگرانی ها در باره حذف اصلاح طلبان گفته که "در نظام جمهوری اسلامی سازو کار انتخابات، حزبی و سیاسی محض نیست و ما در اکثریت ۲۰۷ حوزه انتخابیه خود رقابت های محلی و منطقه ای و شخصی را شاهد هستیم."
رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرده که "هیچ کس نگفته که اصلاح طلبان حق شرکت در انتخابات را ندارند و هرکس می تواند در مبارزات انتخاباتی شرکت کند ولی اعلام می کنیم که انتخابات جای قانون شکنان و آنها که صلاحیت ندارند، نیست."
آقای مرتضی گفته که سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و جبهه مشارکت از احزاب اصلاح طلب و "وابستگان آنها حق شرکت در انتخابات را ندارند" ولی حزب اعتماد ملی که دبیرکلی آن بر عهده مهدی کروبی است، منحل نشده و "افراد وابسته به آن می توانند در انتخابات شرکت کنند."
انتخابات مجلس در تاریخ دوازهم اسفند امسال برگزار می شود و به گفته آقای مرتضوی، ثبت نام نامزدها از سوم دی ماه شروع می شود.


 


خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: دشمنان ‌نه تنها توان تهاجم بلکه دیگر توان تهدید را هم ندارد چرا که با هر تهدید، با تهدیدی سخت‌تر از طرف ایران مواجه شده‌اند و می‌دانند تهدید آنان سیلی محکمی برایشان به دنبال خواهد داشت.‌

حمیدرضا مقدم‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اینکه حلقه انحرافی و جریان فتنه برای ورود به مجلس با تمام توان و سرمایه‌گذاری مالی وارد شده‌اند، اظهار داشت: امروز اصولگرایان‌ با حفظ وحدت، پیروزی در انتخابات را به صورت حتمی از آن خواهند کرد.
‌مقدم‌فر در ادامه با اشاره به تهدید حمله نظامی آمریکا بیان کرد: با شرایط فعلی آمریکا و بحران‌هایی مانند قیام وال‌استریت، بحران اقتصادی، جنبش‌های منطقه و بیداری اسلامی، بی‌اساس شدن ایدیولوژیک و شکست در ایجاد خاور میانه جدید که این کشور را فرا گرفته، تهدید به تهاجم نظامی تنها در حد یک جنگ روانی است.
وی ادامه داد: همچنین تهدید حمله نظامی آمریکا، ادامه عملیات ایران‌هراسی و بهانه‌ای برای حفظ ‌جای پا در منطقه و استفاده چند جانبه برای آمریکا است‌.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با اشاره به اینکه 32 سال است که آمریکا در مواقع مختلف، ایران را تهدید به حمله کرده، تصریح کرد:‌‌ امروز آمریکا به همین دلایل متعدد در پایین‌ترین توان نظامی، اقتصادی و مردمی است و توان تهدید را هم ندارد و تهاجم به کشوری مانند ایران که بر عکس از اقتدار کامل نظامی، دفاعی و اقتصادی برخوردار است را ندارد.
مشاور عالی خبرگزاری فارس ادامه داد: دشمنان ایران می‌دانند هرگونه تهاجم نظامی به ایران با نابودی خودشان همراه خواهد شد، امروز هیچ کشوری نه تنها توان تهاجم بلکه توان تهدید را ندارد چرا که با هر تهدید، با تهدیدی سخت‌تر از طرف ایران مواجه خواهند شد و تهدید آنان سیلی محکمی برایشان به دنبال خواهد داشت.
وی خروج از بحران وال‌استریت و خاورمیانه را از اهداف استکبار در این تهدیدها عنوان کرد.
معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه دشمنان با جنگ نرم به دنبال شکست و عقب ‌نشینی ایران هستند، گفت: دانشجویان و اساتید آماج و هدف دشمنان در جنگ نرم هستند، دشمنان درصددند که دانشجویان و اساتید را از اطلاعات و آگاهی به دور نگه داشته و روحیه ضد‌آمریکایی و ضدصهیونیستی را از آنها بگیرند.
مقدم‌فر ادامه داد: دشمنان در این اندیشه هستند که ضمن ایجاد انحراف در افکار دانشجویان، آنها را به پروژه مشغولس‌ازی در زمینه‌های مختلف روبه‌رو کرده و از مسیر انقلاب دور کنند.
وی تاکید کرد: دانشجویان در دانشگاه‌ها افسران جنگ نرم هستند و باید ‌قادر باشند یگان‌هایی را هدایت کنند.
انتهای پیام/ش20


 


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله احمد جنتی خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران طی سخنانی در خطبه دوم، ضمن دعوت همه به تقوا و پرهیزگاری و تسلیت ایام سوگواری امام‌حسین (ع) اظهار داشت: باید مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین را هر چه باشکوه‌تر و با عظمت‌تر برگزار کنیم.

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت تعدادی از سرداران سپاه از جمله سردار حسن مقدم در انفجاری که در زاغه مهمات سپاه رخ داد، گفت: خداوند شهادت را نصیب آنان کرد و خوش به حال آنان گر چه این موضوع برای ما مصیبت است.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران همچنین هفته بسیج را تبریک گفت و بسیج را عشق، شور، تلاش فی‌سبیل‌لله، اخلاص، صفا و حضور در همه صحنه‌ها معنا کرد.

به گفته وی، بسیج یعنی انسان‌های نخبه و مخلصی که حضرت امام آن را پایه‌گذاری کرد؛ امام در سال 58 و در همین روزها نهال "بسیج" را نشاند و این نهال پیوسته رشد کرد و ثمر داد و هر گاه و هر زمان میوه این درخت به کام مردم عزیز شیرین‌تر شد، اسلام تقویت شد، هنوز بسیج درست شکل نگرفته بود که جنگ تحمیلی آغاز شد.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هنوز بسیجیان با سلاح آشنا نبودند و صحنه جنگ را ندیده بودن که جنگ تحمیلی آغاز شد، گفت: بسیجیان تنها یک جان در دست و اخلاص در عمل و توکل بر خدا داشتند اما عاشقانه آمدند و کاری کردند که همه دنیا مبهوت شد.

وی اضافه کرد: پسران 12 و 13 ساله در زمان جنگ سن‌شان را در شناسنامه‌هایشان تغییر می‌دادند تا به جبهه‌ها بروند چرا که افراد کمتر از 15 سال را به جبهه‌ها راه نمی‌دادند، آنان شهادت و جهاد در راه خدا را می‌خواستند و با همین کارشان موجب زنده شدن اسلام و زنده شدن شهادت در راه خدا شدند.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه بسیجیان بیشترین شهید را دادند و در خط مقدم حاضر شدند و دشمن را لرزاند و ترساندند و سرکوب کردند، تصریح کرد: اسلام و انقلاب با این کار قوت پیدا کرد و امام خشنود شد و حتی امام فرمود که "من یک بسیجی‌ام"؛ امام به بسیجی بودنش افتخار می‌کرد و البته هر که ایمان و اخلاص داشته باشد باید به بسیجی بودن افتخار کند.

وی بسیجی بودن را داشتن فرهنگ حضور در همه صحنه‌ها خواند و یادآور شد: شروع به کار کردن در همه حوزه‌ها و بخش‌ها مانند کار علمی، اقتصادی و خدماتی از ویژگی‌های بسیج است، بسیج آنجایی که لازم بوده حتی بنایی نیز کرده است چرا که بسیج یعنی داشتن آمادگی همیشگی.

دبیر شورای نگهبان بر همین اساس بسییج را یک فرهنگ دانست که باید بیشتر منتشر شد و تأکید کرد: باید فرهنگ اخلاص و آمادگی عمل برای خداوند بیشتر منتشر شود.

وی در ادامه با ذکر این نکته که بسیج به معنای عام پشت آمریکا را لرزاند و البته بسیج شامل سپاه نیز می‌شود، گفت: سپاه کاری انجام داده که امروز آمریکا از آنان می‌ترسد، من نمی‌دانم که شما (سپاهیان) چه کار کردید و آمریکایی‌ها چقدر ذلیل شدند؟ آمریکایی‌ها می‌گویند که قصد ترور سپاهیان را دارند که خاک بر سرشان چرا که تا این حد ذلیل هستند.

"آمریکایی‌ها آنقدر مستأصل شدند که از بسیج و سپاه وحشت دارند، آمریکایی‌ها علاوه بر آنکه سپاه را به باد هوا می‌گیرند، حتی نام سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را می‌برند و می‌گویند که او باید ترور شود؛ آفرین بر این سردار که آنقدر از خودش قدرت نشان داده که آمریکایی‌ها لرزانده و باید گفت که سردار سلیمانی عنصر بسیار ارزنده و فعالی است، البته آنان باید بدانند که خود سردار سلیمانی عاشق شهادت است."

وی ادامه داد: همین ترس‌ها سبب شده که آمریکایی‌ها مسئله ترور سپاهیان را مطرح کنند، اما باید از آنان پرسید که چه زمانی شما از ترور سود بردید و چه زمانی ما از شهادت ضرر کرده‌ایم؟ این همه شهید به وسیله ترور تحویل مردم دادید، پاک ترین عزیزان ما را به شهادت رساندید، اما نتیجه آن چیزی جزء افزایش قدرت اسلام و انقلاب و ضعف و خفت و خواری شما نبود.

خطیب موقت نماز جمعه امروز تهران در بخش دیگری از سخنانش خطاب به آمریکایی‌ها با ذکر این نکته که همین بسیج و سپاه و همین بچه‌های حزب‌اللّهی بودند که دست و پای شما را به گِل فرو بردند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها نمی‌دانند که چه می‌کنند و پشت سر هم علیه جمهوری اسلامی قطعنامه صادر می‌کنند و توطئه و دسایسی را علیه ایران طراحی می‌کنند مانند توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن.

به گفته وی، آمریکایی‌ها تصور می‌کنند که با این قطعنامه‌ها مردم ما از حکومت اسلامی عقب‌نشینی می‌کنند اما آنان باید بدانند که این قدرت برای یک لحظه هم عقب‌نشینی نمی‌کند و ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی برای یک لحظه هم دست از فعالیت‌های هسته‌ای خود برنمی‌دارد و آن را متوقف نمی‌کند.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آمریکای‌ها ما را به ساختن سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند در حالی که ما اصلاً نیازی به این سلاح نداریم، آنان باید بدانند که دوره استفاده از این سلاح‌ها گذشته است، اولین مجرم در استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی خود آمریکایی‌ها هستند اما دوره استفاده از سلاح هسته‌ای گذشته و امروز دوره مردم است و همین مردم و سپاه و بسیجی‌ها سلاح اتمی ما هستند.

وی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شرایط امروز به گونه‌ای شده که دورغ شما حتی بین خود مردم‌تان نیز روشن شده است، شما که این همه دم از حقوق‌بشر می‌زنید، مگر 99 درصد از ملت شما مردم نیستند، چرا همه مردم را قربانی یک درصد می‌کنید و چرا دانشجویانتان را می‌زنید و از گاز فلفل استفاده می‌کنید؟ اگر ما این کار را انجام می‌دادیم فریاد‌تان به آسمان‌ها می‌رفت.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: شما بهتر است فکری به حال خودتان بکنید؛ رهبر معظم انقلاب نیز اخیراً فرموده‌اند که اگر آمریکایی‌ها دست از پا خطا کنند یک سیلی محکمی به آنان می‌زنیم که سر جایشان بنشیند.

به گزارش فارس، این سخنان آیت‌الله جنتی با فریاد "مرگ بر آمریکا"ی حضار همراه شد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مردمشان را به خاطر آنکه عده‌ای می‌خواهند به قدرت برسند گرفتار کردند اما باید بدانند که نوکران آنها یکی یکی در حال از بین رفتن در منطقه هستند، مانند لیبی، تونس و مصر.

وی خطاب به مردم یمن هشدار داد که کلاه سرشان نرود چرا که این معاون نیز مانند همان دیکتاتور قبلی است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مردم مصر گفت: مردم مصر متوجه شده‌اند که یک فرعون رفته و یک فرعون نظامی می‌خواهد به جای او بیاید و حکومت نظامی برپا کند اما مردم مصر قبول نمی‌کنند چرا که آنان "حکومت مردمی" می‌خواهند.

وی به رژیم آل سعود هشدار داد که به هوش باشد چرا که ممکن است دچار همان سرنوشتی که فرعوت مصر و فراعنه تونس و لیبی به آن گرفتار شدند، شود، بنابراین باید آل سعود مواظب و مراقب باشد چون قدرت‌های فرعونی دوام ندارد و بالاخره یک موسی‌ای پیدا می‌شود و ریشه شما را برچیند، حواستان را جمع کنید که کارتان به آنجا نکشد و رسوا نشوید، تا زمانی که یک آبروی مختصری دارید بهتر است کنار بروید و حکومت را به دست مردم بسپارید، مردم خودشان "حکومت مردمی" می‌خواهند.

آیت‌الله جنتی یادآور شد: یکی از دورغ‌های آمریکا همواره این است که می‌گویند که باید "حکومت مردمی" داشته باشیم، الان مردم خود آمریکا می‌گویند که حکومت سرمایه‌داری نمی‌خواهند، اما جواب دولت آمریکا این است گلوله است، جوابشان کشت و کشتار است.

وی در ادامه حوادث بحرین را بسیار دلخراش دانست و تصریح کرد: آل خلیفه با کمک آل سعود در بحرین اشتباه کردند؛ آنان باید بدانند که با مردم درافتادن عاقب خوشی ندارد و باید مواظب باشند و سرنوشت مصر و تونس باید برای آنان درس عبرتی باشد و اگر آنان آبرو و زندگی خودشان را می‌خواهند، بهتر است دوستانه کنار بروند.

به گزارش فارس، آیت‌الله جنتی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران از موضوع جهاد در راه خدا سخن به میان آورد و تصریح کرد: جهاد در قرآن و روایات به معنای عام ذکر شده است و جهاد با زبان، قلم و سلاح و غیره انجام می‌گیرد.

وی افزود: همه این موارد انواع جهاد است و همه بشریت و مسلمانان باید به آنچه که خداوند فرمان می‌دهد، عمل کنند و جهاد داشته باشند.

آیت‌الله جنتی همچنین گفت: خداوند در آیات متعدد قرآن بیان می‌کند که خورشید، ماه و آسمان و شب و روز و دریا و هر آنچه که در زمین وجود دارد را برای انسان مسخر کرده است، بنابراین جایگاه انسان در دنیا آن است که همه آنچه که در زمین وجود دارد در تسخیر انسان است و انسان با این مقام و کرامت آفریده شده است اما وظیفه انسان با این همه مقام آن است که به پرستش خداوند بپردازد و بندگی خدا را در همه صحنه‌ها داشته باشد یعنی در برابر خداوند تسلیم شده و از او اطاعت کند و هر فرمانی که او داد آن را انجام دهد.

"انسان مأموریت و مسئولیت دارد که در مقابل عوامل بازدارنده از خدا ایستادگی کند، عوامل فراوانی وجود دارد که سر راه انسان برای جلوگیری از خداپرستی وجود دارد، خداوند عالم را به تسخیر انسان درآورده و برای جلوگیری از فساد انسان، پیامبران و کتاب آسمانی برای انسان‌ها فرستاده است چرا که در غیر این صورت فلسفه خلقت از بین می‌رفت و باید دانست که خداوند انسان را رها نمی‌کند."

به گفته وی، پیامبران در ابتدای کارشان بر اساس منطق و برای آنکه فلسفه خلقت تأمین شود، انسان‌ها را دعوت به خداپرستی و توصیه‌های اخلاقی می‌کنند، عده‌ای پاک‌دل این دعوت را می‌پذیرند اما در مقابل عده‌ای زیادی که اکثریت هستند، راه کج خودشان را ادامه می‌دهند و این دعوت را قبول نمی‌کنند برخی نیز برای براندازی مبارزه می‌کنند اما در این شرایط آیا پیامبران باید تسلیم شوند و بگویند که دیگر نه شما را دعوت به خدا می‌کنیم و نه دینمان را تبلیغ می‌کنیم، پاسخ این سؤال روشن است و این گونه نمی‌شود، اینجاست که مسئله جهاد و جنگ مسلحانه پیش می‌آید.

دبیر شورای نگهبان اضافه کرد: اگر جنگ مسلحانه در این شرایط انجام نشود فساد روی زمین به وجود می‌آید، در این شرایط باید مسلمانان تا آنجایی که قدرت دارند، پیش روند تا یا به شهادت برسند یا پیروز شوند، اما طبق وعده خداوند، بالاخره این چراغ خاموش نمی‌شود یعنی خداوند اجازه نمی‌دهد که انبیاء و اولیاء به طور کلی نابود شوند.

آیت‌الله احمد جنتی در خاتمه یادآور شد: زمانی که پیامبر در مکّه حضور داشت، امکان درگیری مسلحانه نداشت و اذیت و تحقیر و اهانت می‌شد اما تحمل می‌کرد چرا که امکان مقابله نداشت و البته تکلیفی نیز بر وی نبود، اما زمانی که ایشان به مدینه رفتند در اولین فرصت حکومت اسلامی تشکیل دادند و این از معجزات اسلام بود.


 


تابناک:وزير اطلاعات حجت الاسلام و المسليمن حيدر مصلحي در همايش« انسجام داخلي و اقتدار جهاني» در قم در خصوص آخرين وضعيت خاوري نيز گفت: متاسفانه ما در آستانه دستگيري او بوديم اما بعضي از رسانه‌ها با جوسازي كاري كردند كه نتوانيم به راحتي وي را دستگير و به كشور بازگردانيم. با اين حال ما تمام سعي و تلاش خود را خواهيم كرد تا بتوانيم خاوري را هر چه زودتر به ايران برگردانيم.


 


مردمک:یحیی رحیم‌صفوی، مشاور عالی نظامی رهبر جمهوری اسلامی، از مقامات سیاسی ایران خواسته است در مقابل تهدید دشمن، تهدید عملی انجام دهند و به شعار و حرف‌زدن اکتفا نکنند.

این فرمانده سابق سپاه پاسداران دیروز پنج‌شنبه سوم آذر گفته است: دشمن را باید با هجوم به عقب راند و استراتژی کشور در مقابل اقدامات دشمنان علیه کشور باید استراتژی هجومی باشد.

حملات لفظی و تهدیدهای مقام‌های نظامی ایران در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌های اسرائیل و کشورهای غربی که معتقدند ایران در پی دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای است، در هفته‌های گذشته، شدت گرفته است.

آقای رحیم صفوی چند روز پیش نیز اسرائیل را تهدید کرد چنان‌چه به ایران حمله کند، حماس و حزب‌الله لبنان، تل‌آویو، پایتخت اسرائیل را موشک‌باران خواهند کرد.

دیروز پنج‌شنبه محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز گفت که ایالات متحده «حتی در ذهن خود جرات حمله به ایران را نمی‌پروراند» و مردم ایران با پاسخ کوبنده دست متجاوزگران را قطع می‌کنند.

قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس نیز تهدید کردن ایران پس از ۳۰ سال «حماقت» دانست و گفت اکنون در منطقه یک ایران وجود ندارد و اگر این کشور تهدید شود، مصر، لیبی، بحرین و یمن نیز تهدید می‌شوند.

پیش از این، آیت‌الله علی خامنه‌ای در واکنش به اخباری حمله به ایران گفته بود چنانچه کسی فکر تجاوز به ایران در مخیله‌اش خطور کند، باید خود را آماده دریافت سیلی‌های محکم و مشت‌های پولادین کند.

او خطاب به این کشور‌ها گفته بود ملت ایران اهل تجاوز به هیچ کشوری نیست اما هر گونه تجاوز و تهدیدی را با قدارت کامل و به گونه‌ای پاسخ خواهد داد که معترضان و متجاوزان از درون متلاشی شوند.

به گفته معاون اطلاعات عملیات ستادکل نیروهای مسلح، اظهارات رهبر جمهوری اسلامی «به‌معنای تجدید‌نظر در استراتژی دفاعی ملت ایران است».

محمد باقری گفته بود که «آمریکایی‌ها خودشان می‌دانند که عملیات روانی مطرح می‌کنند و حتی جرات انجام ماموریت هوایی را ندارند».

با وجود اینکه اسرائیل حمله نظامی به ایران را رد کرد، اما همچنان مانند ایالات‎متحده می‌گوید که این گزینه روی میز خواهد بود و هنوز زمان اتخاذ چنین تصمیمی فرا نرسیده است.


 


دویچه وله:یک دادگاه عالی در کانادا مهدی هاشمی را به دلیل "زندانی کردن و شکنجه" رقیب تجاری‌اش به پرداخت غرامت ۷‌/ ۳ میلیون پوندی محکوم کرد. وی که در دادگاه غیابی محاکمه شده، تمامی اتهامات را بی‌اساس خواند و آنها را مردود شمرد.

دادگاهی در کانادا مهدی هاشمی، فرزند علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی را به غرامتی بالغ بر ۷‌/ ۳ میلیون پوند (بیش از ۷/ ۵ میلیون دلار) محکوم کرد. مهدی هاشمی که به "شکنجه" یکی از رقبای شغلی خود متهم شده بود، ظاهراَ در دادگاه حضور نداشته و غیاباَ محاکمه شده است.

دادگاه عالی اونتاریو در کانادا بر اساس شکایت هوشنگ بوذری در سال ۲۰۰۵ میلادی پرونده‌ای برای مهدی هاشمی باز کرده بود که حال با ابلاغ حکم دادگاه، مجبور به پرداخت این غرامت به شاکی و خانواده‌ی وی است.

روزنامه گاردین می‌نویسد که «دادگاه عالی کانادا به خاطر بازداشت و شکنجه» بوذری در دهه‌ی ۹۰ میلادی مهدی هاشمی را مقصر شناخته است.

هوشنگ بوذری به روزنامه دانشجویی آکسفورد گفته است که دانشگاه آکسفورد با «نادیده گرفتن» اتهامات بدل به «همدست این شکنجه‌گر» شده است. دادگاه در ماه اوت امسال نیز مهدی هاشمی را موظف به پرداخت ۱/ ۲ میلیون پوند به بوذری کرده بود. به گفته دادگاه، بوذری که تابعیت کانادایی دارد به مدت هفت ماه را در زندان گذرانده است، زیرا وی از پرداخت ۵۰ میلیون دلار به مهدی هاشمی خودداری کرده است.

بر اساس گزارش گاردین بوذری قراردادی بالغ بر ۸/ ۱ میلیارد دلار با شرکت نفت ایران داشته و ۲۸ نفر نیز به عنوان کارمندان وی مشغول به کار بوده‌اند، اما پس از رویارویی با مهدی هاشمی «همه چیز» را از دست می‌دهد.

مهدی هاشمی در ایمیلی به روزنامه گاردین نوشته است : «من درباره محاکمه غیابی خود از طریق مقاله ساندی تایمز مطلع شدم. محاکمه‌ای که در آن امکان دفاع از خود را نداشتم. متعجم که چرا با من پیش از ابلاغ حکم در ماه اوت تماسی گرفته نشده و یا نامه‌ای به آدرس کنونی من ارسال نشده است.» هاشمی در این ایمیل بار دیگر تمامی اتهامات را «رد» کرده و آنها را «بی‌اساس» خوانده است.

تحصیل دردسرساز مهدی هاشمی در آکسفورد

دانشگاه آکسفورد نیز اعلام کرد که به تازگی از رای دادگاه اطلاع یافته است. مهدی هاشمی در "مقطع دکترا مشغول نوشتن رساله‌ی خود درباره قانون اساسی ایران" است. سخنگوی دانشگاه آکسفورد گفت: «برای ما هنوز روشن نیست که رای یک دادگاه مدنی کانادایی چه پیامد و معنایی در سیستم قضایی بریتانیا و یا در قوانین دانشگاه خواهد داشت.»

پیشتر نیز رضا شیخ‌الاسلامی، استاد پیشین دانشگاه آکسفورد در گفت‌وگویی با روزنامه ساندی‌تایمز از نحوه پذیرش مهدی هاشمی در این دانشگاه انتقاد کرده بود. به گفته شیخ‌الاسلامی توانایی زبانی مهدی هاشمی برای تحصیل در مقطع دکترا کافی نبوده و "پروپوزال" وی را فردی دیگر در ازای پول نوشته است.

مهدی هاشمی این اتهامات را نیز رد کرده است. شیخ‌الاسلامی که پیشتر مایل به پرداخت کمک مالی یک میلیون پوندی به دانشگاه آکسفورد بود، به خاطر برخورد و رفتارمسئولان دانشگاه در موضوع پذیرش مهدی هاشمی از قصد خود منصرف شده است.


 


دویچه وله:مديرعامل اتحاديه فرآورده‌های لبنی ایران از کاهش ۳۰ درصدی مصرف شیر توسط مردم خبر می‌د‌هد. مجید علیداد کمبود عرضه شیر نایلونی در بازار و کاهش قدرت خرید مصرف‌كنندگان برای تهيه شير پاستوريزه به قيمت آزاد را از جمله دلایل کاهش مصرف نسبت به سال گذشته عنوان کرده است. حذف یارانه شیر کارخانه‌های لبنی را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است. مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی ایران اعلام کرده است: «با توجه به كمبود شير خام و افزايش قيمت آن، توليد شير پاستوريزه برای كارخانه‌های لبنی توجيه اقتصادی ندارد و شير خام كارخانه‌های لبنی به فرآورده‌های لبنی تبديل می‌‌شود.»

دولت جمهوری اسلامی اعلام کرده بود در برنامه چهارم توسعه مصرف سرانه شير در ایران را به ۱۶۰ كيلوگرم و برابر با ميانگين جهانی خواهد رساند. این هدف که در برنامه چهارم عملی نشد، به برنامه پنجم توسعه منقل شده است.


 


خبرگزاری فرانسه:به گزارش منابع دیپلماتیک، کاترین آشتون نمایندۀ سیاست خارجی اتحادیه اروپا قصد دارد از وزرای امور خارجۀ این اتحادیه بخواهد که پیشنهادهایی در خصوص پذیرش سه هزار و چهارصد عضو سازمان مجاهدین خلق ایران در اردوگاه اشرف در عراق به او ارایه دهند.
قرار است وزرای امور خارجۀ اتحادیه اروپا در اول دسامبر آینده در بروکسل اجلاس ویژه ای دربارۀ ایران تشکیل بدهند و در آن در مورد مجازات های جدید اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران تصمیم گیری کنند.
دولت نوری المالکی در عراق گفته است که قصد دارد تا پایان ماه دسامبر اردوگاه اشرف را که در آن سه هزار و چهارصد نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران مستقر هستند تعطیل کند.
بیش از صد تن از نمایندگان پارلمان اروپا پیش از این نگرانی خود را نسبت به بسته شدن این اردوگاه و کشتار احتمالی ساکنان آن اعلام کرده بودند. نمایندگان پارلمان اروپا در ابراز نگرانی شان تأکید کرده بودند که حکومت بغداد در اثر فشارهای دولت اسلامی ایران قصد بستن اردوگاه اشرف را دارد.
یک مقام اتحادیۀ اروپا که نخواسته نامش فاش شود گفته است که بستن این اردوگاه حق دولت عراق است و حفظ آن به منزلۀ نقض حاکمیت ملی این کشور به شمار می رود. همین منبع افزوده است که مذاکراتی در میان اعضای اتحادیه اروپا در جریان است که برای ساکنان اردوگاه اشرف کشورهای میزبان و پناه دهند جستجو شود. قرار است به غیر از کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا نیز به تعدادی از ساکنان اردوگاه اشرف پناه بدهند.
همین مقام اروپایی گفته است که بین 800 تا 900 تن از ساکنان اردوگاه اشرف دارای گذرنامه های کشورهای غربی هستند و می توانند به سهولت در کشورهای خود اقامت گزینند. مقام اروپایی سپس افزوده است که همۀ ساکنان اردوگاه اشرف از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران نیستند و قریب یک هزار تن از ساکنان آن می توانند به ایران بازگردند در صورتی که البته حکومت تهران امنیت آنان را تضمین کند. مقام اروپایی تصریح کرده است که سازمان مجاهدین خلق ایران ساکنان اردوگاه اشرف را گروگان اعتقادات شان کرده است و این افراد از آزادی عمل و عقیده برخوردار نیستند و تحت سلطه و نظارت سازمان مجاهدین خلق ایران قرار دارند.
این دیپلمات اروپایی که نخواسته نامش شود گفته است که بین 100 تا 120 تن از رهبران و کادرهای سازمان مجاهدین خلق ایران در اردوگاه اشرف گذشته سنگینی دارند و متهم به انجام عملیات خرابکارانه در ایران و همدستی با صدام حسین برای از میان بردن مخالفان کرد و شیعه عراق هستند و به همین خاطر باید محاکمه شوند.

در واکنش به این اظهارات محمد محدثین، رییس کمیسیون روابط خارجی شورای ملی مقاومت ایران، وابسته به سازمان مجاهدین خلق، گفت که هیچیک از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران و ساکنان اردوگاه اشرف مرتکب هیچ جنایتی در عراق نشده اند و حاضرند به هر نوع اتهام و ادعایی از این دست در مقابل هر دادگاه بی طرف یا نهادی بین المللی در اروپا و آمریکا پاسخ بدهند. .


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته