-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۳, پنجشنبه

Latest News from Emrooz for 11/23/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آقای مهندس میرحسین موسوی و خانم دکتر زهرا رهنورد در روز عید غدیر با برادران و خواهران میرحسین ملاقات داشته اند. آنها در سلامتی کامل روحی و جسمی به سر می برند.

به گزارش کلمه، در آستانه ی دهمین ماه از بازداشت همراهان جنبش سبز ، که برخلاف گفته های برخی از مسئولین در مجامع داخلی یا بین المللی حقوق بشری ، بدون ارائه حکم و یا طی مراحل قانونی قضائی بوده است، خبرهای جدید حاکی از دیدار برادران و خواهران مهندس موسوی با میرحسین و دکتر زهرا رهنورد در روز عید غدیر است.

بر اساس این گزارش، برادران و خواهران، پس از این ملاقات که در خانه برادر بزرگترشان حاج میرعبدالله موسوی و با حضور نیروهای امنیتی و برای اولین بار در ۲۳۰ روز گذشته صورت گرفت از سلامتی کامل این دو همراه مردم خبر داده و تاکید کرده اند که روحیه آنها همچنان خوب وعالی است. پیش از این مهندس موسوی یکبار دیگر در روز فوت پدر یعنی در تعطیلات عید نوروز سال جاری با خواهران و برادران در کنار پیکر آن مرحوم دیدار محدود بیست دقیقه ای داشته اند.


 


فرمانده نیروی انتظامی در مورد حادثه «روزنامه ایران»، گفت: تمامی دستگیرشدگان با اخذ تعهد آزاد و تعهدها نیز به دادسرا ارسال شد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم روز چهارشنبه در حاشیه اولین نشست روسای پلیس کشورهای عضو اکو، در مورد حادثه «روزنامه ایران» با بیان اینکه در آن روز مقام قضایی در صحنه حضور داشت، گفت: حاضران در روزنامه ایران در برابر دستور مقام قضایی مقاومت کرده و قاضی پرونده نیز از واحد نظامی مستقر در منطقه درخواست اعزام نیرو کرده بود.

وی افزود: با مقاومتی که انجام شد، تنشی ایجاد و تعدادی نیز دستگیر شدند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه هنگام شب از این حادثه باخبر شدم، گفت: مقرر شد که تمامی دستگیرشدگان با اخذ تعهد آزاد و تعهدها نیز به دادسرا ارسال شوند.

احمدی‌مقدم افزود: موضوع مقاومت در برابر قانون و ایجاد درگیری جالب نبوده و همکاران ما نیز می‌توانستند به شیوه مناسب‌تر برخورد کنند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: بازرسان نیروی انتظامی مامور شدند که شرح واقعه را به صورت گزارشی تهیه کنند.


 


دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ضمن تشریح برخورد اخیر سپاه با ناوگان آمریکا در تنگه هرمز گفت: اشراف اطلاعاتی سپاه به حدی است که حتی بی سر و صداترین رزمایش رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی نیز تحت رصد کامل ما انجام شد.

سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در خصوص سطح توان نظامی کشورهای فرامنطقه ای در اطراف ایران اظهار داشت: درباره همه تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی، از جمله مانورهای مشترک این رژیم با ناتو در دریای مدیترانه و ایتالیا و پروازهای طولانی و حتی نوع هواپیماهای استفاده شده در این مانورها، حرکت ناوهای آنها و همینطور همه تحرکات نظامی آمریکا از مدیترانه تا خلیج فارس، عراق کشورهای عربی، مانند تمرکز آنها در کویت، قطر، بحرین، و امارات متحده، اشراف اطلاعات کاملی داریم.

سپاه رزمایش محرمانه اسراییل در فلسطین اشغالی را کاملاً رصد کرد

وی افزود: حتی آنها چند مانور بدون سر و صدا در خاک فلسطین اشغالی انجام دادند، ما تمام آنها را رصد می‌کنیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تحرکات نظامی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها اشراف اطلاعاتی دارد، گفت: ما سیستم جمع‌آوری اطلاعات بسیار قوی داریم و در بسیاری از جاهایی که نمی‌توانم بیان کنم، حضور داریم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه وضعیت داخلی هم در رژیم صهیونیستی و هم در آمریکا طوری نیست که آنها بخواهند دست به حماقت یا عملیات نظامی بزنند، تصریح کرد: اوباما می‌خواهد برای دور بعد هم رییس‌جمهور شود و برای رییس‌جمهور‌شدن جنگ و تنش جدیدی را نمی‌خواهد، زیرا آمریکایی‌ها هنوز در حال پرداخت خسارات جنگ افغانستان و عراق و گرفتار افکار عمومی داخلی هستند و صهیونیست‌ها هم وضعیت خوبی در داخل ندارند.

برای مقابله با هر سناریوی آنها، برنامه‌ای مصوب داریم

سرلشکر صفوی اظهار داشت: اگر آنها عاقل باشند، تنش جدیدی را بوجود نمی‌آورند. ولی ما بعنوان نیروهای نظامی به بدترین سناریوها فکر می‌کنیم.

فرمانده سابق کل سپاه خاطرنشان کرد: ما برای همه شرایط و هر سناریویی که بخواهند برای ما داشته باشند، سناریوهای مصوب داریم و برای مقابله کردن با آنها و عملیات تهاجم علیه آنها، همه فکرها شده است و حتی همه طرح‌ریزی‌های عملیاتی انجام شده، که در مقابل هر ضربه‌ای که آنها بخواهند به ما بزنند، ضربه‌ای با قدرت بالاتر که برای آنها غیرقابل تصور است، وارد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان از قدرت سپاه پاسداران بی‌اطلاع و یا کم‌اطلاع هستند، تاکید کرد: نیروهای مسلح برای انواع سناریوها، از جمله تحریم‌های سیاسی، تحریم‌های اقتصادی و عملیات نظامی جمهوری اسلامی خودش را آماده کرده و متناسب با نوع کاری که آنها انجام می‌دهند، عملیات لازم طرح ریزی و تصویب شده است و نیروهای مسلح آمادگی لازم را دارند.

خلیج‌فارس برای متجاوزان مانند میدان مین است

سرلشکر صفوی اظهار داشت: آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس بسیار آسیب‌پذیر هستند و خلیج‌فارس هم مثل یک میدان مین است، که اگر آن را منفجر کنند، اقتصاد جهانی به هم می‌ریزد.

وی هشدار داد: شروع یک جنگ در منطقه، به معنای ایجاد بحران عظیم اقتصادی و سیاسی در جهان است.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آرامش و امنیت را در منطقه می‌خواهد و آغازگر جنگ نخواهد بود؛ ولی هر آغازگر جنگ را پشیمان خواهد کرد و در این امر بسیار جدی است و آمادگی لازم را بطور کامل دارد.

رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های دوستان ما در لبنان است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، درباره قدرت پاسخ ایران به تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی گفت: لازم نیست ایران با قدرت موشک‌های بالستیک خود رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد؛ هم اکنون تمام شهرک‌هایی که رژیم صهیونیستی با چندین میلیارد دلار هزینه ساخته است، در تیررس موشک‌های کاتیوشای دوستان ما در حزب الله لبنان قرار دارد.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها خوب می‌دانند که اگر آغازگر جنگی باشند، به شدت هم از ناحیه جنوب لبنان، هم از ناحیه حماس و هم از جانب ایران هدف قرار می‌گیرند.

هیچ محدودیتی در تعداد و برد موشک‌ها نداریم

سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه ایران ما هیچ محدودیتی در تعداد موشک‌ها و برد موشک‌هایمان ندارد؛ گفت: برد موشک‌های ما تمام سرزمین فلسطین اشغالی را پوشش می‌دهد، و هیچ نقطه‌ای نیست که در برد موشکی ایران نباشد و ما هیچ محدودیتی هم برای تعداد موشک‌ها نداریم.

سپرهای موشکی منطقه قادر به مقابله با موشک‌های ما نیستند

وی همچنین با اشاره به ناکارآمدی سپرهای موشکی نصب شده در منطقه برای حفاظت از رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: این سپرهای موشکی که آنها از ترکیه تا اراضی اشغالی فلسطین، عراق، کویت، قطر، بحرین و امارات که سامان داده اند، قادر نیست همه موشک‌های ما را بزند؛ ممکن است بعضی از موشک‌ها را بزند، ولی تعداد موشک‌های ما آنقدر زیاد است که قادر نیستند موشک‌های ما را هدف قرار دهند.

سرلشکر صفوی که با شبکه العالم گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: ما از هیچ جنگی هم استقبال نمی‌کنیم و همیشه خواهان آرامش در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه هستیم.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از قدرت نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها آگاه است، تاکید کرد: ما نظامی‌ها واقع‌گرا هستیم و بر اساس اطلاعات صحیح و واقع‌بینانه نسبت به دشمن و خودمان طرح‌ریزی عملیات می‌کنیم.

برای مقابله با دشمن از تاکتیک‌های خاص استفاده خواهیم کرد

وی در ادامه افزود: ما از توانمندی آنها مطلع هستیم ولی در مقابل تاکتیک‌های ایران و مخصوصاً سپاه پاسدران برای آنها ناشناخته است؛ ما به هیچ وجه تاکتیک‌های کلاسیک به کار نخواهیم گرفت و از شیوه‌ها و تاکتیک‌های خاص و عملیاتی که آنها نمی‌توانند تصور کنند استفاده خواهیم کرد؛ آنها نوع تاکتیک‌ها و نوع عملیات‌ها و حتی صحنه نبرد را نمی‌توانند تشخیص دهند که ما در چه صحنه‌ای با آنها مواجه خواهیم شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ممکن است که آنها آغازکننده جنگ باشند، ولی صحنه بعد را ما مدیریت خواهیم کرد.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی آمریکایی و رژیم صهیونیستی جنگ 33 روزه را دیدند؛ وقتی که نتوانستند در مقابل حزب‌الله به پیروزی برسند، چگونه می‌توانند در مقابل ایران به پیروزی برسند.

کنترل ناوهای آمریکا در تنگه هرمز توسط سپاه

فرمانده سابق کل سپاه درباره پیشنهاد آمریکا برای ایجاد خط تماس مستقیم با ایران گفت: هم اکنون سپاه پاسداران به هر ناو آمریکایی که از تنگه هرمز بخواهد وارد شود، با ارتباط مخابراتی می‌گوید که شماره و مقصد خود را اعلام کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چند وقت قبل یک ناو هواپیمابر از پاسخ به نیروی دریایی سپاه و اعلام شماره بدنه خودداری کرد، و پس از آن قایق‌‌های تندرو اعزام شدند، به محض اعزام این قایق‌های تندرو، ناو هواپیمابر بلافاصله محترمانه پاسخ داد.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: اکنون آمریکایی‌ها به پست مخابراتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاملاً جواب می‌دهند.

این مقام عالی‌رتبه نیروهای مسلح افزود: این تماس بی‌سیم کوتاه وجود دارد، ولی آمریکایی‌ها درخواست "هات‌لاین" و ارتباط مستقیم داشتند، که ایران نپذیرفت این خط ارتباطی مستقیم وجود داشته باشد؛ این سیاست جمهوری اسلامی است و ایران تصمیم‌گیرنده است.

بسیج الگویی برای انقلاب‌هاست

سرلشکر صفوی درباره الگوگرفتن انقلاب‌های عربی از بسیج گفت: امام بزرگوار با دعوت مردم و بسیج مردم به خیابان‌ها و میدان‌های تهران و دیگر شهرها، حکومت فاسد، دیکتاتور و وابسته شاه را سرنگون کرد.

وی افزود: پس از آن برای تشکیل یک نظام جدید، حضرت امام از الگوی بسیج در چند کار اساسی استفاده کرد و نخبگان فکری بسیج اعم از دانشگاه‌ها و یا حوزه‌های علمیه و کسانی که روحیه و تفکر بسیجی داشتند، مجلس موسسان را که خبرگان قانون اساسی نام گرفتند، تشکیل دادند.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: پس از آن کسانی که روحیه بسیجی و تفکر بسیجی داشتند و از جنس مردم بودند، دولت را تشکیل دادند. و در این میان کسانی مانند بنی‌صدر که از مردم نبودند، نتوانستند دوام بیاورند و بلافاصله حذف شدند.

وی با اشاره به نقش مهم رزمی بسیج در دوران 8 سال دفاع مقدس، تاکید کرد که اکنون نیز بسیج در عرصه‌های فکری، فرهنگی، عقیدتی و سازندگی و کمک به مردم در نقاط دور افتاده و روستاها فعال است.

مشاور عالی رهبری: رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های دوستان ما در لبنان است


 


حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در گردهمایی بزرگ مبلغان که در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، با تحلیلی از شرایط داخلی کشور و آرایش‌های متفاوت گروه‌های مختلف برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات امسال با انتخابات‌های ۳۲ سال گذشته تفاوت فاحش دارد، از جمله اینکه جریان‌های غیرهمسو با رهبری و گروه‌های فتنه، انحرافی و اصلاحات آمریکایی با وجود اینکه خواسته‌ها و نغمه‌های متفاوتی با هم دارند اما در یک‌سری مسائل با همدیگر تشابه دارند و خطی که دنبال می‌کنند خط مقابله با رهبری است.

اهم سخنان مصلحی را به نقل از مهر در ادامه بخوانید:

*طبق اطلاعات موجود قرار است برای نخستین‌بار برخی نامزدها و جریان‌های سیاسی اعم از اصلا‌ح‌طلبان، فتنه‌گران، گروه‌های انحرافی و اشخاصی منتسب به برخی چهره‌های شاخص با تابلوی گروه‌های دیگر به صحنه بیایند.

*مجموعه‌هایی که دلسوخته نظام هستند باید مراقب باشند که امروز جریان فتنه و انحرافی به دنبال این است که با تابلوی آنها به میدان بیایند و متاسفانه برخی خواص با زیرکی خاصی تلاش می‌کنند ردی از آنها به جای نماند.

*برخی خواص به بعضی از نامزدها گفته‌اند که لازم نیست دفاعی از ما داشته باشید، بلکه علیه ما حرف بزنید. کار شما فقط این باشد و وقتی کرسی مجلس را به دست آوردید سازماندهی بعدی را طراحی می‌کنیم.

*عمده‌ترین نقاط انحرافی که جریانات فتنه، اصلاحات و انحرافی دنبال می‌کنند شامل ترویج تساهل و تسامح و تلاش برای کمرنگ‌کردن ارزش‌های دینی، تلاش برای تخریب برخی چهره‌های ستونی انقلاب، تلاش برای امتیازگیری، بزرگ‌نمایی نیازهای روز مردم، تلاش برای بازی با آستانه تحمل مردم، ایجاد هراس در بین مردم، ایجاد حس نارضایتمندی نسبت به حاکمیت و ایجاد شکاف میان نظام نخبگانی و نظام سیاسی کشور است.

*رفت و آمدهایی که در حوزه صورت می‌گیرد توسط جریانات رصد می‌شود و گروه‌های انحرافی و فتنه‌گران تلاش می‌کنند در میان نیروهای خودی نظام شکاف ایجاد کنند.

*هدایت اعتراض‌های سیاسی و اقتصادی به سوی حاکمیت و بهره‌گیری از تهاجم لغزنده و دوپهلو در عرصه‌های مختلف از دیگر اهداف مشترک گروه‌های انحرافی، اصلاحات و فتنه‌گران است.


 


وزير امور اقتصادي و دارايي اعلام كرد كه كل بدهي خارجي ايران هم‌اكنون كمتر از پنج درصد توليد ناخالص داخلي (GDP) است و اين در حالي است كه ذخاير كشور پنج برابر تعهدات خارجي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شمس‌الدين حسيني امروز در همايش بزرگ سرمايه‌گذاري در ايران با اشاره به اين‌كه ابلاغ سياست‌هاي اصل 44 و قانون اجراي اين سياست‌ها و برنامه‌ پنجم توسعه حكايت از اين دارد كه عزم ايران براي توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي جدي است، گفت: ابلاغ اين سياست‌ها نشانگر فرصت‌هاي جديد در حوزه‌هاي مختلف براي سرمايه‌گذاري است.

وي با تاكيد بر اين‌كه امروز بخش خصوصي داخلي و خارجي در همه حوزه‌ها مجوز سرمايه‌گذاري در ايران را دارد، ادامه داد: نگاه‌هاي انحصار دولتي در ايران دور انداخته شده و نگاه تشويق بخش خصوصي جايگزين آن شده است. امسال جايزه جذب و تشويق سرمايه‌گذاري خارجي براي اولين‌بار در بودجه ديده شد.

به گفته‌ وزير اقتصاد هم‌اكنون صندوق توسعه‌ ملي با سرمايه‌ بيش از 27 ميليارد دلار در اختيار سرمايه‌گذاران است به‌طوري كه 20 درصد منابع آن صرف اعطاي تسهيلات به كساني مي‌شود كه مي‌خواهند سرمايه‌گذاري كنند.

حسيني با بيان اين‌كه سرمايه‌گذار خارجي هم‌وطن ما شناخته مي‌شود، افزود: ما براي سرمايه‌گذاران خارجي فرش قرمز پهن مي‌كنيم.

وي در ادامه با اشاره به مزيت‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران گفت: ايران هم‌اكنون از نظر قدرت خريد هجدهمين كشور دنياست و به بيش از 400 ميليون نفر جمعيت در كشور‌هاي همسايه خود دسترسي دارد. هم‌اكنون 100 كشور دنيا مسير ايران را براي ترانزيت انتخاب كرده‌اند و ثبات سياسي و ريسك اقتصادي پايين از مزيت‌هاي ايران براي سرمايه‌گذاري است.

وزير اقتصاد با بيان اين‌كه انباشت ذخاير ارزي كشور درجه ريسك اعتباري ايران را بهبود داده است، تصريح كرد: ميزان سرمايه‌ خارجي جذب شده‌ ايران در سال 2010 نسبت به سال 2008، 124 درصد رشد داشته و رشد 300 درصدي بازار سرمايه طي شش سال گذشته نشان‌دهنده‌ تلاش جدي ايران براي بهبود وضعيت اقتصاد است.


 


ایران برای اولین بار از سوریه نفت خام وارد کرد.

به گزارش رویترز، ایران در هفته جاری یک محموله نفت خام از سوریه خریداری کرد.

سوریه برای نخستین بار از اواخر ماه سپتامبر گذشته تاکنون نفت خام صادر کرد و ایران مقصد این صادرات بوده است.

آمریکا و اروپا تحریم های یکجانبه ای را علیه صنعت نفت سوریه اعمال کرده اند. این تحریم ها باعث شده صادرات نفت خام سوریه به سختی صورت بگیرد. اروپا خرید نفت از سوریه را تحریم کرده است.

به احتمال بسیار پس از ایران، هند، روسیه و چین نیز به صف مشتریان نفت خام سوریه اضافه خواهند شد.

پیش از این، کشورهای اروپایی 95 درصد از نفت صادراتی سوریه را وارد می کردند. کشورهای آلمان، ایتالیا ، فرانسه و هلند به ترتیب بزرگترین مشتریان نفت خام سوریه بودند.

براساس گزارش رویترز، مجموعه ای وابسته به دولت ایران در هفته جاری، یک محموله نفت به وزن 80 هزار تن معادل 586 هزار و 400 بشکه از سوریه خریداری کرد. این محموله نفت شامل 50 هزار تن نفت سنگین و 30هزار تن نفت سبک است.

تحریم های بین المللی علیه سوریه باعث شد کشورهای اروپایی به عنوان مشتری همیشگی نفت سوریه از این کار خودداری کنند. به همین دلیل انبارهای نفت خام سوریه پر شده و میزان تولید نفت خام این کشور کاهش یافته است.

سوریه تا پیش از بحران فعلی، روزانه حدود 350 بشکه نفت خام تولید و حدود یک سوم آن را صادر می کرد.

"سفيان العلاو" وزیر نفت سوریه هم گفته است تحریم های اخیر آمریکا و اروپا باعث شد میزان تولید نفت خام این کشور 20 تا 25 درصد کاهش یابد.

اروپا و آمریکا سوریه را به سرکوب داخلی معترضین و مخالفین متهم می کنند. اتهامی که دمشق آن را به شدت رد می کند.

سوریه از فروردین گذشته تاکنون با موجی از اعتراضات داخلی برای کناره گیری حکومت بشار اسد رئیس جمهور از قدرت و پایان 41 سال حکمرانی خانواده اسد و حزب بعث بر این کشور رو به رو است. سازمان ملل متحد شمار کشته شدگان غیرنظامی در این بحران را 3500 نفر اعلام کرده است.

صادرات نفت خام سوریه به ایران درحالی صورت می گیرد که ایران خود دومین صادرکننده بزرگ نفت خام در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) است.

ایران روزانه حدود سه و نیم میلیون بشکه نفت خام تولید و حدود دو سوم آن را صادر می کند.

منبع: عصر ایران


 



داود احمدی نژاد در مورد مقولات مهمی از جمله پرونده رسوایی بانکی اخیر، جریان انحرافی و وقایع روزنامه ایران صحبت کرد.

داود احمدی نژاد، برادر رئیس جمهور و از فعالان سیاسی با اشاره به هفته بسیج و با بیان اینکه الگوی‌ بسیجی‌ها و خبرنگاران حضرت زینب(س) است، گفت: دلیل این امر آنست که حضرت زینب(س) مأموریتی از جانب پروردگار عالم داشت تا حماسه طراحی شده در کربلا از جانب خداوند متعال برای ترسیم نقشه راه بشریت را به دنیا صادر کند.

وی افزود: شکل این نقشه راه را حضرت زینب(س) به گونه‌ای نگارش و به دنیای بعد از خود ارائه کرد که امروز علاوه بر اینکه تبدیل به نقشه راه تمام انسان‌های آزاده شده است؛ هیچکس هم نیست که بتواند مدعی ایرادی به این خبر ترسیم شده و ابلاغ شده از سوی حضرت زینب(س) شود.

داود احمدی نژاد خطاب به خبرنگاران ادامه داد: اگر می‌خواهید در این لباس خدمت کنید و الگوی شما حضرت زینب کبری(س) است همه تلاش، ذکاوت و همت شما باید به‌گونه‌ای باشد که هیچکس نتواند به خبر شما خدشه وارد کند و صداقت و سلامت کامل، مشی تمام مجموعه‌های خبرگزاری و خبرنگاران باشد.

*اینگونه شد که رفتم!
برادر رئیس جمهور در ادامه به علت رفتن خود از سمت مدیریت بازرسی نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه به غلط اعلام کرده‌اند که من استعفا کرده‌ام و سمتم را رها کرده‌ام، گفت: اصلاً استعفایی در بین نیست. به من گفتند در مقابل جریان انحرافی نایست و اگر غیر از این باشد، نمی‌توانیم تو را تحمل کنیم. من هم پاسخ دادم که من نه هیچوقت سجده بر شیطان کرده‌ام و نه هیچگاه خود را تحمیل کرده‌ام. اطاعت پذیری من از ولایت است. لذا به ما گفتند: "برو" و من هم اعلام کردم که باید رسماً اعلام کنید تا بروم و آنها هم دو نامه نوشتند که اینجا را ترک کن.

احمدی نژاد همچنین در مورد سیستم بازرسی نهاد ریاست جمهوری پس از خود، گفت: پس از ما، کسانی آمده‌اند که سوابقشان در وزارت خارجه و شهر ارومیه هست. البته من قصد ندارم راجع به فعالیت‌های بازرسی اظهار نظری بکنم اما می‌توان این را گفت که فعالیت‌های برخی نهادها در مجموع تحت تأثیر جریان انحرافی است که خود در رأس همه تخلفات هستند. و لذا تخلفات اخیری که در حوزه نقدینگی و یا برخی عزل و نصب‌ها رخ داد و یا رفتارهایی مثل چاپ روزنامه سفید را اگر بهتر نگاه کنیم، در‌می‌یابیم که جریاناتی مثل مشارکت و کارگزاران نیز نظیر همین اعمال و رفتارها را داشته‌اند.

*من یک سربازم
وی در مورد شایعه طرح ترور خود توسط رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما سربازیم و سرباز هم به خود توجه نمی‌کند. ما در انقلاب اسلامی با ولایت فقیه که همان ولایت رسول‌الله(ص) است پیمان بسته‌ایم که در مسیر آرمان الهی باشیم و خواهیم بود.

وی افزود: انسان باید احساس سربازی در رکاب ولایت داشته باشد. و البته اینجا رابطه پدر و فرزندی نیست. بلکه رابطه مراد و مرشدی است. او فرمانده و ما سربازیم.

*با جریان انحرافی، "جامعه" برخورد کرده است
احمدی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد چرایی سکوت لیدرهای جریان انحرافی در ماه‌های اخیر با بیان اینکه جریان انحرافی به دنبال جریان‌های منحرف گذشته است، تأکید کرد: این فراز و نشیب‌هایی که در اعمال آنها هست به دلیل برخوردیست که از سوی جامعه با آنها می‌گیرد. البته این بدان معنا نیست که این جریان از مسیر خود که مسیر شیطان است دست برداشته بلکه به شرایط محیط نگاه می‌کند و تقلا می‌کند تا با توجه به آنها حرکت کند. ضمن اینکه این رفتارهای آنها بیشتر شبیه به یک قایم باشک بازی است که برای فریب ما صورت می‌گیرد.

وی افزود: رفتارهای آنها دقیقا مطابق با رفتارهای دنیای استکبار و برای ضربه زدن به ملت ایران است و ما نباید فریب این خیمه شب بازی‌ها را بخوریم.

*چرا گفتم می‌خواهند وارد فاز نظامی شوند
برادر رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه جریان انحرافی حلقه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره‌ای را جدا از حلقه‌های اصلی و رسمی نظام درست کرده‌اند، گفت: آنها بسیاری از ساختارها را به حساب خود شکسته‌اند ضمن آنکه رفتارها و حرکت‌های نامیمون، منحرفانه و شیطانی هم داشته‌اند که معنای آنها ادامه‌دار بودن حرکات آنهاست. در واقع باید به پاسخ این سؤال فکر کرد که رفتار جریانی که بر خلاف میل ملت مسلمان ایران به راحتی از مستکبرین و دشمنان ملت ایران تکریم می‌کند چه مفهومی دارد؟

*نظر برادر رئیس جمهور در مورد وقایع روزنامه ایران
احمدی نژاد به وقایع روزنامه ایران نیز اشاره کرد و گفت: امام(ره) و مقام معظم رهبری تأکید فرموده‌اند که نظام نباید تضعیف شود و این حرف‌ آنها به این معناست که قوه قضائیه، قوه مجریه، مجلس شورای اسلامی و سایر ساختارها نباید تضعیف شوند. حال اگر کسی در مقابل دستور این نهادها ایستاد و آنها را تضعیف کرد، معنای حرکت او چیست؟ مثلاً وقتی قوه قضائیه تشخیص می‌دهد که یک نفر خاطی است؛ اگر او لجاجت بکند و نپذیرد که در دادگاه حاضر شود و یا به سؤالات پاسخ بدهد، مفهوم آن چیست؟ آیا این تضعیف نظام نیست؟

وی افزود: آقایان به راحتی در مقابل قوه قضائیه می‌ایستند. این کار چه مفهومی دارد؟ قوه قضائیه تضمین کننده سلامت جامعه است و جایگاه قانونی دارد. همه هم ملزم هستند که به او پاسخگو باشند. حال اگر برخی از خود مایی که دارای سمت‌های قانونی هستیم در مقابل قوه قضائیه بایستیم پس تکلیف خاطیان دیگر چه باید باشد...؟!

*و اصلاح‌طلبان
رئیس سابق بازرسی نهاد ریاست جمهوری به وضعیت اصلاح‌طلبان نیز اشاره کرد و گفت: جنگ میان حق و باطل همیشه بوده و خواهد بود. منتها لباس و شگرد دشمن در هر مقطعی تغییر می‌کند. مثل وقتی که در لباس اصلاحات به میدان آمد و نتیجه کار خود را نیز در فتنه نشان داد.

البته جریانات دیگری هم بودند که اعتقاداتشان را با تهاجم سیاسی و فرهنگی علیه نظام همراه می‌کردند و البته در ادامه به فاز نظامی هم متوسل شدند زیرا از اول انقلاب هیچگاه نظام ولایت فقیه را برنمی‌تافتند.

جریاناتی مثل نهضت آزادی، جنبش مسلمانان مبارز، فرقان، اصلاح طلبان و ... که البته عناوین و شعارهایشان فریبنده بود اما هیچگاه ولایت پذیر نبودند.

*اگر ضد فساد هستیم به روند رسیدگی به پرونده‌های فساد کمک کنیم
احمدی نژاد در ادامه به ماجرای رسوایی بانکی و تلاش قوه قضائیه برای به سرانجام رساندن این پرونده اشاره کرد و گفت: عده‌ای در این قضیه مطرح می‌کنند که چرا مصلحت...؟! در پاسخ به آنها باید گفت در ماجرای سران فتنه و پس از آنکه مردم حماسه بزرگ 9 دی را خلق و قبل از قوه قضائیه برای آنها کیفرخواست صادر کردند چون توجه افکار عمومی دنیا به سمت این حماسه بزرگ معطوف بود؛ اگر قوه قضائیه چند مهره سوخته فتنه را دستگیر می‌کرد این افکار عمومی به سمت دیگری منحرف می‌شد که این خسارت بود و لذا مقام ولایت و سیستم قضایی این مصلحت را تشخیص دادند که افکار عمومی معطوف به حماسه 9 دی بماند.

وی افزود: بعضی هستند که مصلحت‌اندیشی را برنمی‌تابند ضمن آنکه باید دانست قوای ما هم معصوم نیستند. اما با این حال قوه قضائیه با تمام وجود پای کار آمده تا از دستاوردهای ملت بزرگ ایران دفاع کند و جلوی کج‌اندیشی منحرفین بایستد. حال اگر ما قانون‌گرا هستیم باید با او همسو باشیم نه اینکه چوب لای چرخ کارهای قوه قضائیه بگذاریم.

این فعال سیاسی ادامه داد: اگر ما ضد مفاسد هستیم و اعلام هم می‌کنیم که هیچ همکاری با مفسدین نداریم باید به روند رسیدگی کمک کنیم و مقابلش نایستیم. اگر ما تکلیف‌پذیر هستیم، تکلیف این است که با سیستم قضایی همراه باشیم.

*این کدام اسلام است که رژیم صهیونیستی را خوب می‌داند؟
داود احمدی نژاد همچنین در قسمت پایانی حرف‌های خود نیز با بیان اینکه حرف‌هایی از قبیل اینکه "خودی و غیر خودی نداریم"، "ایران برای ایرانیان"، "مکتب ایرانی" و... انحرافی هستند، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم انسان‌ها را به دو بخش تقسیم فرموده و به حزب‌الله و حزب‌الشیطان اشاره کرده است. آنوقت ما چطور می‌توانیم این حرفها را بزنیم...؟! چطور می‌گوییم که آمریکا خوب است در حالی که این آمریکاییست که جنایت‌های فراوانی را در ژاپن، ویتنام، عراق و افغانستان رقم زده است.

وی گفت: ما چطور اسرائیل را خوب می‌دانیم و در عین حال معتقدیم که فهم ما از اسلام صحیح است؟ این کدام اسلام است؟ چرا با شفافیت با مردم صحبت نمی‌کنیم؟ چرا نمی‌گوییم که اساس این نظام ولایی را قبول نداریم؟ آیا فکر کرده‌اید که با دورنگی و نفاق می‌توانید در مجموعه نظام به حرکت خود ادامه دهید؟ آیا 32 سال تاریخ انقلاب اسلامی و موضع‌گیری منحرفین در مقابل انقلاب و ولایت فقیه را ندیده‌اید؟ نکند که غرور، چشم و گوش شما را زایل کرده باشد...؟!

منبع: فارس


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته