-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۳, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 11/24/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/9/2

در واکنش به تحریم‌های تازه علیه ایران مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه، طرح دوفوریتی کاهش رابطه با بریتانیا را تصویب کرد. مجلس از وزارت امور خارجه خواست که سطح رابطه با این کشور را به کاردار تنزل دهد.

۲۰ نماینده امضا کننده در طرح پیشنهادی، دولت بریتانیا را به داشتن رابطه خصمانه همراه با «خیانت و جنایت» و حمایت از گروه‌های تروریستی مخالف دولت ایران متهم کرده و ادامه رابطه با چنین دولتی را به نفع منافع جمهوری اسلامی ندانسته‌اند.

این نمایندگان دو هفته به وزارت امور خارجه زمان داده‌اند تا علاوه بر کاهش رابطه با بریتانیا در حد کاردار، روابط اقتصادی و تجاری با این دولت را هم به حداقل برساند.

از ۱۹۸ نماینده حاضر در مجلس ۱۶۲ نماینده موافقت خود را با این تصمیم اعلام کردند؛ کاهش رابطه با بریتانیا پنج رای مخالف و شش رای ممتنع داشت.

امضا کنندگان طرح همچنین وزارت امور خارجه ایران را موظف کرده‌اند که گزارشی از رفتارهای مشابه از سوی کشورهای دیگر در قبال ایران به مجلس ارائه دهد تا نمایندگان درباره چگونگی ادامه ارتباط با آنها تصمیم‌گیری کنند.

این طرح در شرایطی در مجلس ایران رای آورده است که دولت بریتانیا دوشنبه، ۳۰ آبان اعلام کرد که تحریم‌های مالی تازه‌ای علیه ایران وضع خواهد کرد ازجمله این که تمام ارتباطات مالی خود را با نهادهای مالی این کشور شامل بانک مرکزی قطع خواهد کرد.

این تصمیم درپی انتشار گزارش جدید آژانس اتمی بین‌المللی مبنی بر فعالیت نظامی اتمی ایران گرفته شده است.

منبع: ایسنا و مردمک


 
 

1390/9/2

وب‌سایت کلمه در خبری اعلام کرد که میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، روز سه شنبه هفته پیش، مصادف با عید غدیر، با برادران و خواهران آقای موسوی ملاقات کردند.

برای این دیدار، میرحسین موسوی و همسرش اجازه یافتند از خانه محل بازداشت خود خارج شوند و همراه با ماموران امنیتی، به خانه برادر بزرگتر آقای موسوی بروند.

خویشاوندان آقای موسوی گفته اند که او و خانم رهنورد از سلامتی کامل و «روحیه خوب و عالی» برخوردار بودند.

پیش از این مهندس موسوی یکبار دیگر در روز فوت پدر یعنی در تعطیلات عید نوروز سال جاری با خواهران و برادران در کنار پیکر آن مرحوم دیدار محدود بیست دقیقه ای داشت.

منبع: کلمه و بی‌بی‌سی

 


 
 

1390/9/2

جاری‌شدن سیل در شهرستان بهبهان، واقع در استان خوزستان تاکنون منجر به مرگ ۱۰ نفر شده است. همچنین دو نفر در این شهرستان و یک نفر در استان کهگیلویه و بویر احمد مفقود شده‌اند.

فرهاد باذلی محبوب، فرماندار بهبهان چهارشنبه دوم آذر به خبرگزاری ایرنا گفت که بیشتر قربانیان سیل بهبهان در دو روز گذشته مسافرانی بودند که در مسیر بهبهان به رامهرمز با خودروهای خود در سیلاب گرفتار شدند.

بارش شدید باران از سه روز پیش در استان‌های غرب و جنوب غربی ایران، منجر به جاری‌شدن سیل از ارتفاعات استان کهگیلویه و بویراحمد و طغیان رودخانه‌های فصلی در بهبهان و روستاهای اطراف آن شده است.

به گزارش سازمان هوا‌شناسی ایران، میزان بارندگی در این شهرستان ۸۰ میلی متر و در مقایسه با سال‌های گذشته کم‌سابقه بوده است.

به گفته فرماندار بهبهان، سیل به ۲۱۴ نفر در این شهرستان آسیب کلی و جزئی وارد کرده و ۲۱ واحد مسکونی هم تخریب شده است.

به گفته فرماندار بهبهان، برآوردهای ابتدایی نشان می‌دهد که ۵۵ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و تاسیسات شهری و زیر ساختی این شهرستان خسارت وارده شده است.

هم‌اکنون وضعیت هوای این مناطق نیمه‌ابری است و درحالی که برخی راه‌های روستایی با جاری‌شدن سیل بسته است، محورهای ارتباطی بهبهان باز شده و عملیات امداد و نجات سیل ‌زدگان نیز ادامه دارد.

منبع: مهر و مردمک


 
 

1390/9/2

سازمان گزارش‌گران بدون مرز با صدور بیانیه‌ای حمله به دفتر خبرگزاری ایرنا و ضرب و شتم و بازداشت روزنامه‌نگاران این موسسه و همچنین توقیف روزنامه اعتماد را محکوم کرد.

در این بیانیه با اشاره به اتفاقات روز دوشنبه در دفتر روزنامه ایران و بازداشت روزنامه‌نگاران، از وضعیت روزنامه‌نگاران بازداشتی ابراز نگرانی شده است.

این بیانیه همچنین با اشاره به توقیف روزنامه اعتماد می‌افزاید: «این دومین بار است که در کمتر از دو سال روزنامه اعتماد توقیف می‌شود. در اسفند ماه ١٣٨٨  این روزنامه به دستور هیات نظارت بر مطبوعات، ارگان سانسور وزارت ارشاد، توقیف شده بود. اما در خرداد ماه سال جاری انتشار مجدد خود را آغاز کرد. این روزنامه نزدیک به مواضع اصلاح‌طلبان است و مدیر مسئول آن الیاس حضرتی نماینده سابق مجلس و از فرماندهان سابق سپاه پاسداران ایران بوده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «تنها جرم اعتماد این است که گفته‌های مشاور رئیس جمهور کشور در انتقاد از مسئولان و  همکاران خود را منتشر کرده است. دستگاه قضایی، اعتماد را به اتهام "نشر اکاذیب" توقیف کرده است. مدیر عامل خبرگزاری رسمی کشور و مشاور رئیس جمهور، همکاران سابق خود را به شکنجه و بد رفتاری با زندانیان متهم می‌کند، اما یک نشریه اصلاح‌طلب مجازات می‌شود. روزنامه‌ها و روزنامه‌نگاران مستقل ایران قربانیان واقعی جنگ قدرت در جمهوری اسلامی هستند.»  

این بیانیه می‌افزاید: «رحمان قهرمانپور بناب، روزنامه‌نگار همشهری دیپلماتیک و روزنامه تهران امروز و نزدیک به جناح محمود احمدی نژاد، از تاریخ یازده خرداد ماه  بازداشت و در زندان اوین زندانی است. این محقق مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه، به همراه سه استاد دانشگاه‌های ترکیه به اتهام جاسوسی بازداشت شده بود، سه شهروند ترکیه پس از ١٣ روز بازداشت و نگاهداری در سلول انفرادی آزاد شدند، اما این روزنامه‌نگار، همچنان در بازداشت بسر می‌برد و از وضعیت بازداشت وی اطلاعی در دست نیست.»

سازمان گزارشگران بدون مرز انجمن بين المللي  دفاع از روزنامه نگاران زنداني و آزادی مطبوعات بر مبنای اصل ١٩ اعلاميه جهانی حقوق بشر  است.

منبع: گزارش‌گران بدون مرز
 


 
 

1390/9/2

فرانسه در تلاش است که به سرعت «تحریم‌های گسترده و یکپارچه‌ای» را علیه بانک مرکزی و خدمات فروش نفت ایران اعمال کند. 

برنار والرو، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز سه شنبه گفته، پاریس به دنبال مذاکره و گفت‌و‌گو با متحدان خود در این باره است.

برخی از کشورهای غربی می‌گویند چنین فشارهای گسترده‌ای به رغم فشار بر تهران ممکن است به اقتصاد جهانی هم آسیب بزند اما سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفته، این مذاکرات برای ادامه فشار‌ها ادامه خواهد داشت.

والرو در پاسخ به این پرسش که فرانسه امسال واردات نفت خود از ایران را افزایش داده و آیا ممکن است پاریس به طور یکجانبه خرید نفت ایران را متوقف کند، گفته: «اگر دیگر متحدان با ما همراه شوند، این کار را خواهیم کرد ولی اگر قرار باشد خودمان به تنهایی چنین کاری را دنبال کنیم، آن وقت باید ابعاد آن را بررسی کرده و تصمیم بگیریم.»

به گفته وی پاریس به دنبال آن است که تحریم بانک مرکزی و نیز توقف خرید نفت ایران در یک اقدام مشخص و جمعی دنبال شود و نیکلا سرکوزی، از وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته این مسئله را بررسی کرده و به راهکاری عملی برای افزایش فشار‌ها بر ایران برسند.

فرانسه روز دوشنبه خواستار اعمال تحریم‌هایی در ابعاد «بی‌سابقه» علیه ایران شده و از قدرت‌های جهانی خواسته بود تا از خرید نفت ایران خودداری کرده و دارایی‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی را مسدود کنند.

نیکلا سرکوزی، رییس جمهور فرانسه، در نامه‌ای به رهبران آمریکا، بریتانیا، آلمان اتحادیه اروپا، کانادا، و ژاپن پیشنهاد خود برای تحریم‌های تازه را مطرح کرده بود. 

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/9/2

مدیر مسئول روزنامه اعتماد از سوی بازپرس شعبه چهار دادسرای فرهنگ و رسانه تفهیم اتهام شد. 

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با قانون اعلام کرد که تیتر اصلی پنج‌شنبه گذشته این روزنامه در ارتباط با موسوی و کروبی به نقل از جواد لاریجانی یکی از علت‌های توقیف این روزنامه بوده است.

شورای عالی امنیت ملی در مصوبه‌ای درج هرگونه مطلبی در ارتباط با موسوی و کروبی را ممنوع کرده است.

مدیر مسئول اعتماد به دلیل گفت‌وگوی روز شنبه این روزنامه با علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد نیز به نشر اکاذیب و توهین به مقامات و مسئولان مملکتی متهم شده است.

حضرتی در مورد زمان انتشار مجدد روزنامه اعتماد گفت: ‌ «طی حکمی که در زمان توقیف به ما ابلاغ کردند، مدت توقیف روزنامه دو ماه ذکر شده بود، لذا ما بلافاصله پس از رفع موانع، مجددا مبادرت به انتشار روزنامه خواهیم کرد.»

علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد، در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد، به اصولگرایان مخالف احمدی‌نژاد حمله کرده و گفته بود این جریان از این واهمه دارد، که رئیس دولت در مورد آنها افشاگری کند.

منبع: قانون 

پیشینه:

 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته