-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ آذر ۴, جمعه

Latest New from Green Correspondents for 11/25/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


روژين محمدی بار ديگر بصورت تلفنی در تاريخ ۳۰ آبان به دادسرای شهيد مقدسی زندان اوين احضار شد که پس از دستور ضبط وسايل شخصی از جمله کامپيوتر دستی‌اش و سه روز بازجويی متوالی، نهايتن امروز ۲ آذر مجددن قرار بازداشتش صادر و او را به زندان اوين منتقل کردند.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
روژين محمدی دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه مانيل در فيليپين، پس از بازگشت به ايران بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.
به گزارش کميته گزارشگران حقوق بشر، اين وبلاگ نويس ۹ روز پيش در تاريخ ۲۳ آبان از فرودگاه استانبول به تهران پرواز کرده بود که پس از پياده شدن در فرودگاه توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به زندان اوين منتقل شد.

وی پس از ۲۴ ساعت به قيد وثيقه آزاد شد اما ۵ روز بعد نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی در تاريخ ۲۸ آبان جهت بازداشت وی به خانه‌ی پدری‌اش در کرمانشاه يورش بردند که به علت عدم حضور وی در اين شهر موفق به بازداشتش نشدند.

روژين محمدی بار ديگر بصورت تلفنی در تاريخ ۳۰ آبان به دادسرای شهيد مقدسی زندان اوين احضار شد که پس از دستور ضبط وسايل شخصی از جمله کامپيوتر دستی‌اش و سه روز بازجويی متوالی، نهايتن امروز ۲ آذر مجددن قرار بازداشتش صادر و او را به زندان اوين منتقل کردند.

تا اين لحظه از اتهامات وارده به ايشان، محل دقيق بازداشت و مدت زمان آن اطلاع دقيقی در دست نيست.

 
 


 آقای جوانفکر و همکاران وی اگر زمانی که با معترضان انتخابات با خشونت برخورد می‌شد، اعتراض می‌کردند، اين بلا به سرشان نمی‌آمد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
علی مطهری٬ نماينده مجلس گفته که اگر علی‌اکبر جوانفکر و همکارانش به برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان به نتيجه انتخابات اعتراض می‌کردند «اين بلا به سرشان نمی‌آمد.» علی مطهری با بيان اين مطلب گفته است: به کار بردن خشونت در برابر مقاومت مدير مسئول و ضرب و شتم کارمندان و فحاشی به آنها و بازداشت خبرنگاران، روش درستی نيست؛ البته توقيف روزنامه اعتماد به صرف مصاحبه با آقای جوانفکر هم کار درستی نبود.

به گزارش تابناک اين نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بيان اينکه سرانجام آقای جوانفکر هم نظراتی دارد که معمولا همان نظريات آقای احمدی نژاد است، گفت: ايشان هم بايد آزاد باشد که حرف خود را بزند. اگر توقيف روزنامه اعتماد، دليل ديگری داشته، پس چرا پيش از اين کاری نشده است؟ و در اين صورت، باز هم چرا صبر نکردند تا هیأت نظارت بر مطبوعات اين کار را انجام دهد؟ چرا دادستانی عجله می‌کند؟ چرا می‌گويند مسأله امنيتی بوده و ورود کرده‌اند؟

اين عضو کميسيون فرهنگی با تأکيد بر اينکه در اين موضوع مسأله امنيتی‌ در کار نبوده است، گفت: آقای جوانفکر، پرسش‌هايی را مطرح کرده است؛ چه اشکالی دارد که قوه قضائيه به اين پرسش‌ها پاسخ دهد؟ اين که دخالت در کار قضاوت نيست. اين‌گونه برخورد درباره هر فردی که باشد، درست نيست. ما برخی نظريات آقای جوانفکر را نمی‌پذيريم، ولی راضی نيستيم با امثال وی هر گونه رفتاری شود؛ سکوت در اين مواقع درست نيست.

مطهری با بيان اينکه قوه قضائيه و نيروی انتظامی بايد پاسخگو باشند، گفت: آقای جوانفکر و همکاران وی اگر زمانی که با معترضان انتخابات با خشونت برخورد می‌شد، اعتراض می‌کردند، اين بلا به سرشان نمی‌آمد.



 
 



خبرنگاران سبز/ کارشناسان ایران سبز:در پی قطع کامل روابط مالی و بانکی دولت بریتانیا با ایران، گزارش کار‌شناسان حاکی از آن است که دولت آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا نیز احتمالا تا فردا همراهی خود را با این طرح اعلام خواهند کرد
کار‌شناسان ایران سبز پیش از این تبعات این تحریم‌ها را بحران شدید اقتصادی بویژه بحران ارزی و اختلال گسترده درمبادلات مالی مربوط به فروش نفت ایران ارزیابی کرده بودند.
علاوه بر تمامی بانک‌های ایرانی و بانک مرکزی، شرکت‌های بیمه ایرانی که بانک‌ها در آن سرمایه گزاری کرده‌اند هم مشمول این تحریم خواهند شد. از ویژگی‌های این تحریم آن است که بلافاصله حسابهای مشکوک مالی متعلق به بانکهای ایرانی و افراد و موسسات وابسته به آن‌ها بررسی شده و در صورت ارتباط آن‌ها با پولشویی یا اقدامهای تروریستی، بر اساس قوانین ضد تروریستی مصوب سال ۲۰۰۸ اتحادیه اروپا، حساب مذکور مسدود و دارایی‌های آن بطور کامل ضبط خواهد شد.

استرالیا و کانادا نیز بزودی به کشورهای تحریم کننده بانک مرکزی ایران خواهند پیوست و دولت کره نیز ماه آینده به این کشور‌ها می‌پیوندد. به گزارش کار‌شناسان ایران سبز بررسی حسابهای مشکوک ایرانی در سوییس از چندی پیش شروع شده و این کنترل و بازرسی از امروز در انگلستان و کشورهای اتحادیه اروپا آغاز شده است. در همین حال بررسی حسابهای مشکوک ۷ شرکت بیمه ایرانی نیز از امروز مورد بررسی و کنترل دقیق قرار گرفته‌اند.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته